‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

3.11.2011

זול או זול יותר?

כולנו מכירות את ההשוואות האלה בין מוצרים של מותגים יוקרתיים ומוצרים של חברות עממיות, בניסיון למצוא תחליפים הולמים למוצרים היקרים שניתן לשלם עליהם קצת פחות ועדיין להנות מביצועים זהים למקור היוקרתי. 
אבל מה לגבי השוואת ביניים בין מוצרי החברות העממיות ובין מוצרי Low Cost אמיתיים כמו ביוטיקייר ו-WOW? אחד הדברים המרגיזים בשוק הקוסמטיקה הישראלי הוא העובדה שמוצרי החברות העממיות נמכרים במחירים ממש לא עממיים, ואנחנו משלמות פי 3 ויותר על המותגים האלה מבארה"ב או באירופה. 
אחת השאלות הנפוצות ששואלים אותי בכל פעם שאני כותבת כאן על מוצרים של ביוטיקייר היא - האם הם שווים את זה? האם האיכות משתווה למוצרים של חברות יקרות וידועות יותר בשוק? 
אני רוצה להבהיר מראש שלהשוות בין מוצרי ביוטיקייר למותגים יוקרתיים כמו דיור, שאנל ו-YSL ו/או למותגים מקצועיים כמו מאק וכו' - זה לא שייך ולא פייר. המותגים האלה משחקים על מגרשים שונים לחלוטין וזה לא יהיה פייר כלפי מותגי ה-Low Cost להעמיד אותם האחד מול השני. 
לעומת זאת - השוואה בין מוצרי ביוטיקייר ו-WOW ובין המותגים העממיים הגיונית הרבה יותר ולגיטימית, ובה אתמקד. במסגרת הפינה הזאת שתפציע בבלוג מידי כמה זמן, אני אעמיד במבחן האחד מול השני מוצרי Low Cost מול המקבילות ממותגי האמצע ואציג בפניכן את כל ההבדלים, היתרונות והחסרונות שבכל מוצר.
שנתחיל?
כבר כתבתי כאן בעבר שמדבקות להוצאת שחורים הן חלק אינטגראלי משגרת טיפוח העור שלי ועוזרות לי להלחם בנקבוביות סתומות ומלוכלכות. 
שנים הייתי נאמנה למדבקות המוכרות והידועות של חברת Biore והייתי קונה אותן במבצעים של 1+1 או 40% הנחה (ואף פעם לא במחיר המקורי של 50 ש"ח או 70 ש"ח לאריזה המשולבת). 
לאחרונה, גיליתי שלביוטיקייר יש גם כן מדבקות כאלה במחיר מופחת הרבה הרבה יותר - 8.50 ש"ח, אז החלטתי לתת להן צ'אנס.
נתחיל מהדברים הטובים - המדבקות של ביוטיקייר אכן מוציאות לכלוך ומי שתקלף אותן מעל האף תגלה מתחת דברים שלא הייתה מדמיינת את קיומם על האף שלה...אבל כאן לצערי נגמר הדמיון ביניהם.
בעוד המדבקות של Biore דקות וגמישות, עם חריצים קטנטנים שמאפשרים להן להצמד לקונטורים באף באופן אופטימלי, המדבקות של ביוטיקייר לעומת זאת עבות וקשיחות. אין בהן את החריצים שמעניקים גמישות והתאמה לצורת האף וקשה להגיע איתן להדבקה מוחלטת על כל האף. מי שיש לה אף רחב יותר מהרגיל, או פחות ישר - לדעתי תתקשה עוד יותר להתאים אותן לצורת האף שלה. 
המדבקות של ביוטיקייר אמנם מוציאות לכלוך, אבל אני מרגישה שהמדבקות של Biore מוציאות יותר. אחסוך מכן כאן תמונות השוואה ו/או הסברים מפורטים מידי - אבל תסמכו עלי שמבחינה מדוקדקת של הממצאים על המדבקות עולה שאלה של ביוטיקייר הצליחו למשוך פחות לכלוך מהנקבוביות. 
מימין: מדבקה למצח של Biore, מדבקה לאף של ביוטיקייר
חסרון נוסף - בעוד Biore מציעים מדבקות המתאימות גם לאזור המצח והסנטר, לביוטיקייר יש רק לאזור האף. כיוון שכל אזור ה-T שלי שומני וסובל מנקבוביות סתומות, אני צריכה את המדבקות האלה גם למצח ולסנטר והאופציה היחידה מהבחינה הזאת היא Biore. 
הערה קטנה - מותג לייף מציע אף הוא מדבקות דומות לאף ותנו לי להגיד לכן - הן זהות לחלוטין לאלה של ביוטיקייר, אין שום הבדל.
שורה תחתונה: אני ממשיכה להיות נאמנה למדבקות של Biore. אמנם המדבקות של ביוטיקייר גם הן מוציאות לכלוך, אולם בצורה פחות יסודית וגם פחות נוחות לשימוש. כיוון שבכל זאת אני כאן כדי לחסוך בעלויות, אני אמשיך לקנות את המדבקות של ביוטקייר ואשתמש בהן לסירוגין עם המדבקות של Biore שעליהן אני לא מוכנה לוותר, אולם השימוש בהן במקביל למדבקות של ביוטקייר יאפשר לי לסיים אותן פחות מהר. 
למי מדבקות ביוטיקייר מתאימות? לכל מי שאוהבת ומשתמשת במדבקות של לייף. חבל להוציא את ה-40 ש"ח על מדבקות לייף כשאפשר לקנות מדבקות זהות לחלוטין בפחות מ-10 שקלים! 
על מברשת הטשטושים של ביוטקייר כבר כתבתי והמלצתי עליה כאן בעבר.
לפני כחודשיים רכשתי את מברשת הטשטושים מהליין החדש של רבלון והחלטתי לנסות להשוות בינה ובין מקבילתה מביוטיקייר. מספר פעמים עשיתי איפור עיניים כשבעין אחת השתמשתי במברשת של רבלון ובשנייה של ביוטיקייר והשוותי את התוצאות.
למרבה הפלא - התוצאות היו זהות, אולם בכ"ז, ישנם מספר הבדלים בין השתיים.
בעוד למברשת של ביוטיקייר יש ידית באורך קונבנציונאלי, הידית של רבלון ננסית. לי זה לא הפריע במהלך השימוש, אבל בגלל קוטנה של המברשת, היא נעלמת לי בכוס המברשות שלי. השפה של הכוס היא כמעט בגובה של המברשת ובין כל המברשות הגבוהות הרבה יותר היא פשוט נעלמת וכל פעם שאני רוצה להשתמש בה אני צריכה לחטט בכוס ולחפש אותה.

מבחינת צורת המברשת - שתיהן מברשות טשטושים גדולות, אולם המברשת של רבלון מעט ארוכה יותר, טיפטיפונת צרה יותר ומחודדת יותר. כמו כן, מברשת רבלון צפופה יותר מהמברשת של ביוטיקייר. 
למי ההבדל ביניהן יכול להיות משמעותי? לבעלות עיניים גדולות שיכולות להרשות לעצמן לעשות טשטושים מדוייקים יותר עם מברשת גדולה. המברשת של רבלון, בגלל החידוד בקצה שלה והמבנה הצר יותר תאפשר יותר שליטה ותוצאות מדוייקות יותר. 
למי שיש עיניים קטנות כמו שלי - אין הבדל. את הטשטושים המדוייקים שלי אני לא יכולה לעשות עם מברשת גדולה, אלא חייבת לעבור למברשת קטנה, קצרה וצרה הרבה יותר אחרת זה בלאגן שלם. לכן מבחינתי אין הבדל בין השתיים כיוון שעם שתיהן אני יכולה להשתמש רק לטשטושים רוחביים והן נותנות את אותם ביצועים. 
למה אני מעדיפה את המברשת של ביוטיקייר? בגלל שהידית שלה באורך נורמלי ואני לא צריכה לחפש אחריה בכוס! נשמע קטנוני, אבל כשממהרים אין את העצבים להתחיל לחפש מברשות קטנות ונחבאות...
שורה תחתונה: הייתי ממליצה לקנות את שתיהן. המברשת של רבלון לא עד כדי כך יקרה מזאת של ביוטיקייר ועולה 40 ש"ח כשאפשר למצוא אותה גם ב-40% הנחה ואז המחיר 24 ש"ח. המברשת של ביוטיקייר מגיעה במארז עם מברשת טשטושים קטנה ושתיהן עולות ביחד 7.90 ש"ח. תמיד צריך מברשת טשטושים ספייר נקייה באוסף ובסה"כ שתיהן מברשות טובות שמבחינתי נותנות ביצועים זהים. עניין הידית הקצרה מבחינתי הוא חסרון למברשת של רבלון, אולם יכול להוות יתרון למי שנוסעת הרבה וצריכה לקחת איתה מברשת טשטושים קטנה בתיק.

ועד כאן הפינה הראשונה של "זול או זול יותר"! אני ממש מקווה שנהנתן ושמצאתן את המידע כאן שימושי.
ספרו לי מה דעתכן על הפינה והרעיון העומד מאחוריה? :-)

40 comments:

  1. יופי של השוואות.
    למדבקות אני לא יכולה להתייחס כי אין לי שחורים כמעט (אגב שמעתי פעם שהמדבקות מוציא שערות מהאף, נשמע מפחיד, לא יודעת אם זה נכון....).
    בנוגע למברשות, באמת שהשתדלתי אבל המברשות של ביוטיקר וואו ושות' מבחינתי גרועות, לא מבינה איך יש הרבה שממליצות עליהן. לעומת זאת המברשות של רבלון לא רעות בכלל וממש תמורה למחיר.
    בנוסף, אני מעדיפה את מברשת הטישטושים הקודמת של רבלון על זאת שהיא לא רעה אבל צפופה יותר.

    השבמחק
  2. אולי הן מוציאות שערות, אבל רק למי שיש כאלה על האף מלכתחילה.... למזלי אני לא אחת מהן! ;-)
    אני ממש מצטערת שלא יצא לי לקנות את מברשות רבלון בגרסה הישנה והארוכה שלהן, אני לא מתחברת לידית הקטנה ואם את אומרת שהן היו פחות צפופות אז זה גם עדיף מבחינתי. אבל בסה"כ זאת באמת מברשת לא רעה בכלל.

    השבמחק
  3. איזה יופי של פינה! אני בהחלט אנסה את המדבקות של ביוטיקר...

    השבמחק
  4. תודה שירי! תנסי ותדווחי מה חשבת עליהן

    השבמחק
  5. אחלה רעיון לפינה :)

    מאוד אוהבת את המדבקות של ביור ובפעם האחרונה רכשתי של לייף ואני מרוצה מהן.

    המברשת הזו של רבלון מצויינת. כ"כ רכה ונעימה. ממש אוהבת אותה למרות שהייתי מעדיפה ידית ארוכה יותר.

    תתחדשי על הפינה. מחכה לעוד השוואות...

    השבמחק
  6. תודה! שמחה לשמוע שהפינה מוצלחת :-)
    אם את אוהבת את המדבקות של לייף - לגמרי תעברי לאלה של ביוטיקייר, הן בדיוק אותו דבר! לייף פחות יקר מביור, אבל ביוטיקייר עוד יותר זול...

    השבמחק
  7. אהבתי מאוד את הפינה החדשה!

    השבמחק
  8. מאוד נהניתי מהפינה החדשה, אחלה פינה :). אני כבר לא משתמשת במדבקות כי אין לי ממש שחורים בשנתיים האחרונות...הם נעלמו לשמחתי (מקווה שלתמיד:) הבאסה שפצעונים קטנים מופיעים פה ושם לפעמים... :( בעבר הייתי משתמשת במדבקות של ביור ואני זוכרת אותן לטובה. המברשות של רבלון מוצלחות בד"כ, יש לי שתיים שאני חורשת עליהן אבל בזכותך הכרתי גם את המברשות של ביוטיקייר שהן בהחלט מוצלחות. אני מאוד מרוצה מהמברשת להנחת צלליות שהמלצת עליה בעבר :-) אולי גם אנסה גם את המברשת לטשטושים.

    השבמחק
  9. איך אני אוהבת פוסטים שמשווים דברים :)
    בכל אופן - אני דבקה ב-Biore. הם מעולים ולא אחליף אותם לעולם P:
    המברשת של רבלון נפלאה והאמת שהידית הקטנה שלה זה מה שאני אוהבת. אמנם בכוס המברשות קשה למצוא אותה לפעמים אבל אני אוהבת להתקרב למראה כשאני מתאפרת ואיתה אני אף פעם לא נכנסת עם הידית במראה D:

    השבמחק
  10. אחלה פוסט! קודם כל שאלה.. איך זה שכל פעם שאני נכנסת לסופר פארם ומשביר אף פעם אין להן מברשות של רבלון.. אז איפה לאזעזל אתם מוצאות אותן? לגבי מדבקות אף פעם לא ניסיתי אז אצרך להאמין לך. ורעיון להשוות בין שתי החברות הזולות בביצועים מצויין:} ומבורך:}

    השבמחק
  11. שלום, רק רציתי לומר לך שיש לך בלוג נהדר ואני מאד נהנית לקרוא אותו. במיוחד אני נהנית מפינת "היפים והמפורסמים" וגם הפינה החדשה מעולה. תודה רבה ויישר כוח!

    השבמחק
  12. ווואווו החזרת אותי לגיל 16 שהייתי ממש באובססיה על אף נקי משחורים=]
    אני אנסה את המדבקות, רוצה לראות את הכמות שיוצאת :P
    ואני לא מוצאת את המברשת של רבלון בשום מקום=\
    של הביוטיקיר בהחלט לא רעה:)

    השבמחק
  13. תודה יפה שלי!! מבטיחה לנסות להשיג מוצרים של WOW כדי שיהיו אופציות השוואה גם לתל-אביביות :-)

    השבמחק
  14. תודה לידיה! איזה כיף לך שאין לך שחורים, הלוואי עלי... אני בעיקרון מרוצה מהמברשת של רבלון והמברשת של ביוטיקייר היא מצויינת להחזיק בתיק איפור כשבדיוק צריכים מברשת טשטושים נקייה

    השבמחק
  15. תודה אירנה! אני גם אוהבת פוסטים משווים כאלה, גם נהנתי לכתוב אותו :-)
    את צודקת שהידית הקצרה מאפשרת להתקרב למראה, ולעיוורת כמוני שלא הולכת עם עדשות להתקרב למראה זה מומלץ אם אני לא רוצה לעשות בלאגן שלם...

    השבמחק
  16. תודה ויקטוריה! :-) איך את לא מוצאת את המברשות של רבלון? בכל סופר פארם שאני נכנסת אליו דווקא יש.. את בטוחה שאת מסתכלת בעמדה הנכונה? לפעמים הם מפזרים את הכלים לאיפור בכל מיני סטנדים שונים. תשאלי את הדיילת...

    השבמחק
  17. תודה רבה! ממש כיף לשמוע :-) אני מתכננת פינת היפים והמפורסמים בקרוב!

    השבמחק
  18. יש לי את צמד מברשות הטשטושים של ביוטיקייר ואני ממש מרוצה מהן. אני מניחה שיש בשוק מברשות יקרות יותר וטובות יותר, אבל בשביל התקציב והשימוש האישי שלי כרגע הן מספיק טובות.

    השבמחק
  19. אחרי הפעם הראשונה שתקלפי את המדבקות תהי בהלם ממה שיוצא לך מהאף! מחזה די מזעזע...
    מוזר שיש בנות שלא מוצאות את המברשות! בכל סניף שאני נכנסת אליו יש אותן. חבל....

    השבמחק
  20. מסכימה איתך לגמרי, זאת בדיוק הגישה שלי כלפי המברשות של ביוטיקייר - עבור המחיר ועבור בנות שלא זקוקות למברשות מקצועיות ולא עושות איפור עיניים מסובך ומורכב מידי, המברשות האלה ממש ממש בסדר!

    השבמחק
  21. רעיון מקסים לפינה! אהבתי מאוד :) אני לא מאלו שאוהבות מדבקות לאף אבל נשמע שלא תמיד מה שזול הוא בהכרח איכותי . אני מסכימה איתך שהמוצרים הללו לא משחקים על אותו מגרש של הגדולים ולכן ההשוואה שעשית היתה מעולה. לגבי המברשות , אני שונאת מברשות ננסיות כי כמו שאמרת , הן נעלמות בכוס המברשות שלי ואז לכי חפשי אותן [לרוב אני שוכחת מהן] . המברשת של ביוטיקר נשמעת ונראית מעניינת .

    תודה על הפוסט המדליק!

    השבמחק
  22. תודה יקירתי, טוב לשמוע שיש לפינה "קונות" :-)
    אצלי הידית הקצרה של רבלון ממש בעייתית - כמו שאמרת היא נעלמת ושוכחים ממנה וזה חבל. אני לא מבינה את הקטע לעשות מברשות כ"כ קטנות כשאתם יודעים שזאת תהייה המברשת הכי קטנה באוסף של כל מתאפרת. מה הם מצפים, שנארגן לה כוס קטנה מיוחדת בשבילה? נשגב מבינתי הקטע הזה...

    השבמחק
  23. אף פעם לא ניסיתי את המדבקות האלו, זה תמיד היה נראה לי מוצר קצת מפוקפק :). המחיר של BIORE פשוט שערוריה: 5 ש"ח למדבקה לפני ההנחה! גם המבצעים של 40% ושל 1+1 מעידים על כך שגם כאן העלו לנו את המחיר בהרבה אחוזים. אולי אנסה דווקא את המדבקות של ביוטיקר, כדי לבדוק איך זה בכלל עובד.

    ממברשות הטישטושים של ביוטיקר לא התלהבתי בכלל. הן לא מספיק רכות לטעמים וקצת דוקרות אותי, לעומת המברשות האחרות שיש לי. לדעתי הן יכולות להיות מצויינות רק עבור מישהי מתחילה שעדיין אין לה עם מה להשוות.
    את המברשת של רבלון עדיין לא קניתי, אבל היא ברשימה שלי כבר די הרבה זמן.

    תודה על הסקירה!

    השבמחק
  24. רעיון נהדר לפינה, אהבתי מאוד!!!

    השבמחק
  25. פעם מבצעים על ביור היו נדירים, היום למזלי הם נכנסו גם כן לשיטה של הנחה קבועה או מבצעי 1+1. ממליצה לך לנסות פעם, את תהי קצת בשוק מהדברים שיצאו לך מהאף....

    אני דווקא אוהבת שהמברשות של ביוטיקייר נמצאות לי באוסף. תמיד טוב שיש מברשת טשטושים נקייה ספייר ואני לא יכולה להשקיע בקניית מספר מברשות יקרות כאלה, כך שטוב שיש BACKUPS מהסוג של ביוטיקייר ורבלון. ממליצה לך לנסות את רבלון - והיא גם לא יקרה בכלל!

    השבמחק
  26. תודה רבה מיכל! :-)

    השבמחק
  27. אני תמיד משתמשת במדבקות של ביוטי-קר , פעם בשבוע אני משתמשת במסכת בוץ ומשתדלת לשטוף את הפנים
    כל יום עם תרחיץ פילינג גרגירים כך שלי המדבקות כן מנקות את מה שצריך ומוציאות לכלוך.
    אין ספק שיש הבדלים משמעותיים בין החברות היקרות לחברות הזולות אבל יש דברים שאפשר להתפשר עליהם
    ולכן אני אוהבת לקנות בביוטיקר לפעמים .

    השבמחק
  28. המדבקות של ביוטיקייר בסה"כ לא רעות, ואם כבר לקנות את הגרסה הזולה יותר אז עדיף בהרבה את ביוטיקייר מאשר אלה של לייף שעולות כפול.

    השבמחק
  29. מהניסיון שלי זה נכון המדבקות מוציאות שערות קטנות שנמצאות על האף שלפני כן לא ידעתי שהן בכלל קיימות , אולי בגלל זה אין ברירה אלא להמשיך להשתמש במדבקות ... קצת מבאס

    השבמחק
  30. LOL אז אולי באמת עדיף להוציא אותן D-:

    השבמחק
  31. הניסיון הראשון שלי עם מדבקות מהסוג הזה קרה בשבוע שעבר שרכשתי את המדבקות של ביוטיקר.
    זה היה פשוט מגעיל להסתכל על כל מה שיצא שם.
    וגם אני חושבת שאם המדבקות של ביוטיקר יתאימו לאף ולסנטר תיהיה להם דרישה יותר גדולה.

    השבמחק
  32. בפעם הראשונה שמנסים מדבקות זה באמת מפחיד! אבל מרגיש משחרר ;-)

    השבמחק
  33. ניסיתי את המדבקות פעם כשהיינו ילדים. היו מדבקות של חברת ponds למי שזוכרת...אבל מאז שכחתי מקיומן. משום מה לא נראה לי שזה באמת עובד אז ויתרתי. כדאי?

    השבמחק
  34. אם המדבקות מורידות שערות אח"כ גדל יותר?

    השבמחק
  35. אני לא מצליחה לרכוש את המדבקות של BIORE
    לא בחנויות פרפומריה, לא בפארמים למיניהם,
    וגם לא באתרי אינטרנט - מופיע שהמוצר חסר במלאי וכו'
    כשבעבר היו המדבקות האלו של BIORE
    אשמח לדעת היכן ניתן לרכוש את המוצר - מוצר במלאי (לא חסר במלאי) ?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני גם לא מוצאת וחיפשתי בכל מקום. יש חדש לגביי העניין הזה?

      מחק
    2. אני חושבת שהפסיקו למכור אותם בארץ :(

      מחק
  36. הי ניסיתי את המדבקות של לייף והן לא עזרו בכלל אבל בכלל כבר פעמיים עשיתי ולא יצא שחורים בכלל

    השבמחק