‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

5.7.2011

שגרת הניקוי שלי

זוכרים את פוסט הפירמידה? אז היום אנחנו נתמקד בשלב הניקוי, שהוא אחד השלבים החשובים ביותר אם רוצים לשמור על עור חלק, בריא ובסיס טוב למייק-אפ. 
כמו שציינתי כבר בעבר, העור שלי הוא מעורב עם נטייה לשמן בקיץ וליבש בחורף. בכל מצב (בין אם יבש או שמן) לעור שלי יש נטייה לפצעונים ואני תמיד צריכה לעמוד על המשמר ולוודא שאני לא עושה שום דבר שעלול לגרום להתפרצות. כבר 10 שנים אני מתמודדת עם התופעה הזאת, והבאתי את כושר ההבחנה שלי לדרגת מדע מדוייק - כל מוצר חדש שאני משתמשת בו עומד למבחן, האם הוא יגרום לתגובה שלילית על העור שלי או לא? 
אחד השלבים החשובים במלחמה בעור אקנתי הוא שלב הניקוי. עור נקי = עור רגוע. במהלך השנים ניסיתי ה-כ-ל. כל מוצר, כל פטנט, כל סדרה שהבטיחה עור נקי וזוהר, כל מה שהשוק הציע. שום דבר לא עזר. להפך, הרגשתי שכל הפורמולות המיוחדות האלה רק מחמירות את המצב, מייבשות לי את העור ומגרות את הפצעים שהיו לי. ככל שהתבגרתי ועברתי את שלב גיל ההתבגרות, העור שלי הסתגל והשתפר מעצמו, וזאת בעיקר כיוון שסוג האקנה שאני סבלתי ממנו היה הסוג ההורמונלי (ולא הזיהומי/דלקתי, תודה לא-ל!). ההורמונים נרגעו, וכך גם ההשפעה שלהם על עור הפנים שלי, אבל עדיין הנטייה נותרה קיימת ומופיעה בעיקר פעם בחודש. דבר נוסף שעזר לי להשתלט על המצב של העור שלי היה מהפך מוחלט שעשיתי בשגרת הניקוי. לא עוד מוצרים יעודיים, לא עוד מי פנים שמכילים אלכוהול ורק מגרים את הפצעים בפועל, לא עוד קרם לחות שאמור לייבש את הפצעים אבל מייבש גם את כל העור מסביב. עברתי לשיטה רגועה הרבה יותר - שימוש בתרחיצי פנים לעור רגיש בלבד, חרם מוחלט על מי פנים/טונרים, פילינג עדין להפטר מצלקות ישנות ולניקוי עמוק וטיפול נקודתי בנקבוביות חסומות ובפצעונים שמופיעים מידי פעם. הגעתי למסקנה שאם הפצעונים מופיעים רק באזור אחד על הפנים שלי, אין סיבה להעניש גם את יתר האזורים, אלא יש להתייחס אל העור כמכלול - לשמור על איזון כללי + טיפול נקודתי וזמני באזורים הבעיתיים. 
וכך הגעתי לשיטה ולמוצרים הבאים שאני אפרט להלן. שימו לב שמדובר במוצרים שאני משתמשת בהם בקביעות מזה שנתיים - כחלק מהמהפך שעשיתי ברוטינת הניקוי החלטתי גם להפסיק "לשגע" את העור שלי ולהחליף מוצרים כל יומיים. אם מצאתי מוצרים שעושים את העבודה ומשתלבים אחד עם השני - בהם אני דבקה ואין לי צורך לחפש בשדות זרים. כמו כן שימו לב, שכל המוצרים הם עממיים דווקא. למרות החיבה הרבה (ולא חסר לי...) למותגי יוקרה - כשזה מגיע לניקוי, סבון זה סבון ופילינג זה פילינג. גם הליינים היוקרתיים ביותר שהשתמשתי בהם לא עזרו לי בזמנו כשהמצב היה בשיא חומרתו. כיום הצרכים שלי בסיסיים ביותר - סבון לניקוי נטו (לא גם להמריץ/להאיר וכו' וכו') ופילינג לניקוי עמוק יותר נטו. לניסים ונפלאות אחרים אני פונה לתחום המסכות, הסרומים והקרמים, בשלב הניקוי זה לא רלוונטי עבורי ואני גם חושבת שזה מיותר, כיוון ששום דבר שנמצא על הפנים שלנו פחות מדקה לא באמת יכול לבצע את כל הניסים והנפלאות האלה. 


תרחיץ לפנים של Dove לעור רגיש
את הפנים אני מנקה עם תרחיץ לפנים לעור רגיש של Dove פעמיים ביום - בבוקר ובלילה לפני השינה. התרחיץ הזה כשמו כן הוא - ניקוי עדין לעור רגיש, לא מייבש אלא לחותי ומנקה הכל ביעילות. אחרי השימוש בו אין לי שאריות מייק-אפ על הפנים אלא הכל נקי נקי (חוץ מאזור העיניים שאני לא שוטפת עם הסבון). הייתי ממליצה על התרחיץ הזה לכולן, גם למי שלא סובלת מעור רגיש. הוא עושה את עבודתו נאמנה מבלי להפר את האיזון, אינו מייבש או שורף (היו לי גם כאלה....) וחף מגימיקים מיותרים. נדבך נוסף למומלצות שלו - המחיר. ניתן להשיג בכל מקום במחיר שווה לכל נפש- 26 ש"ח, אבל מידי פעם הוא נכלל בהנחות ואז המחיר יורד כמעט בחצי.
פילינג של ג'ייד - Gommage Soie
שגרת הפילינג שלי משתנה לפי עונות השנה. בחורף אני מסתפקת בפילינג חד שבועי, אני מוצאת שבחורף העור שלי גם ככה יבש יותר ונצבר בו פחות לכלוך, כך שאין צורך "להטריד" אותו בפיליג תכוף מידי. בקיץ לעומת זאת, אני מעלה את תדירות הפילינג לפעמיים בשבוע - העור שלי שומני יותר, אני מזיעה יותר והנקבוביות נסתמות הרבה יותר מהר. את הפילינג הזה רכשתי במבצע לפני שנה ומאז אני משתמשת רק בו. כשרכשתי אותו הייתי מפוקפקת מאד לגבי היעילות שלו, ג'ייד הם לא בדיוק המותג האהוב עליי ומעולם לא ניסיתי אף אחד מהמוצרים של ליין הטיפוח שלהם. אבל הוא היה במבצע והחלטתי לתת לו צ'אנס, וטוב שעשיתי זאת כי הופתעתי ממנו לטובה. כמו התרחיץ של דאב, גם הפילינג הזה אינו מייבש ואינו שורף או גורם לשום גירוי אחר של העור. אחרי השימוש בו העור שלי חלק לחלוטין ואחיד. כמו כן - דרושה ממנו כמות ממש קטנה בכל שימוש. מאז שגיליתי אותו לפני שנה, רק לפני שבוע זרקתי את הראשון שקניתי ועכשיו אני מתחילה להשתמש בחדש שרכשתי לפני מס' חודשים כשהיה מבצע משתלם במיוחד. כלומר - שפורפרת לחיצה אחת כזאת הספיקה לי לשנה שלמה של שימוש בתדירות של בין פעם לפעמיים בשבוע! לדעתי זאת תמורה מצויינת למחיר. המרקם של הפילינג עצמו הוא מהסוג הדליל - כלומר לא מדובר בפילינג מרוכז שמרגיש כאילו משפשפים נייר זכוכית על הפנים, אלא מדובר בסוג של ג'ל ובתוכו יש גרגרים קטנים ואדומים שעושים את העבודה. אפשר לעשות איתו שפשוף "רציני" אם מפעילים קצת כוח ומעסים את זה ממש לתוך העור, ואפשר לעשות שימוש עדין אם מעסים את זה בעדינות ובקלות. לג'ייד יש פילינג נוסף מאותה סדרה ללא הגרגרים, לרגישות במיוחד ולבעלות כלי הדם הקרובים לעור שבינינו אולם עליו אני לא יכולה להעיד כיוון שמעולם לא ניסיתי אותו.  הפילינג שלי נמכר ב-100 ש"ח אולם תמיד יש עליו מבצע של לפחות 40% הנחה. אני קניתי אותו לפני כחודשיים במחיר פיגוז של 30 ש"ח (70% הנחה). 
מדבקות להוצאת שחורים של Biore
השלב האחרון של ניקוי העור שלי הוא מדבקות להוצאת שחורים ולטיהור נקבוביות. במדבקות אני משתמשת אחרי הפילינג בתדירות חד שבועית. לפעמים אני עושה גם מצח וגם אף, לפעמים רק מצח או רק אף - תלוי במצב הנקבוביות שלי... למוצר הזה חזרתי אחרי שבשנים עברו מצאתי אותו מיותר לחלוטין. בפעמים הראשונות שניסיתי, לא ראיתי שיצא לי שום לכלוך וזה הרגיש לי יעיל בצורה זהה להדבקת סלוטייפ על הפנים. למרות הניסיון הלא מוצלח שלי איתם, לפני שנה החלטתי לנסות שוב וגיליתי להפתעתי שזה עובד! אני לא יודעת אם הפורמולה השתפרה (דבק ממגנט לכלוך מוצלח יותר...?) או שאולי בהיותי צעירה וכסילה לא ידעתי להשתמש בהן כמו שצריך (אפשרות סבירה לחלוטין....), אבל היום זה לגמרי מוצר חובה מבחינתי. כמות הלכלוך שאני רואה על המדבקות אחרי שאני תולשת אותן מפחידה אותי כל פעם מחדש (וזה עוד אחרי פילינג!!). כמו כן אני מרגישה שהשימוש הקבוע בהן בשילוב עם הפילינג תרם משמעותית להתחדשות תאי העור על הפנים באזורים שנפגעו "קשה" בשיא תקופת האקנה. אמנם כבר שנים אני לא צריכה להתמודד עם פצעונים חמורים או רבים מידי, אבל מהתקופה שכן סבלתי מזה נותרו לי צלקות אדומות קטנות על הפנים ששום דבר לא הזיז אותן. מאז שהתחלתי "לתלוש" לעצמי נקבוביות על בסיס קבוע אחרי טיפול פילינג - חל שיפור ניכר והיום הסימנים האדומים במגמת היעלמות. הידד! החסרון היחיד של המדבקות הוא מחירן הגבוה - החבילה של מדבקות לאף בלבד עולה כ-50 ש"ח, ואילו החבילה של 14 מדבקות (8 לאף ו-8 למצח/סנטר) עולה 70 ש"ח. איכשהו אני מצליחה תמיד לקנות אותן רק במבצע (בד"כ מבצע 1+1), שאז המחיר הגיוני יותר. יש מדבקות דומות גם של מותג Life של הסופר פארם שנמכרות במחיר מעט זול יותר. כמו כן הביוטי-קייר גם השיקו ממש לאחרונה מדבקות דומות ועלותן 8.50 ש"ח. את המדבקות של לייף לא ניסיתי (אם כבר להוסיף 10-20 ש"ח אני מעדיפה לדבוק בטובות והמוכרות של Biore), וגם את המדבקות של ביוטי-קייר לא ניסיתי, אבל לא מחוסר רצון (בפחות מ-10 ש"ח אני מוכנה לנסות הכל..) אלא בעיקר כיוון שאין אותן במלאי בסניף אותו אני פוקדת.
מגבות נייר זה MUST
  כאן אני מגיעה לנקודה חשובה, אם לא החשובה ביותר בכל הפוסט הזה. מי שסובל/ת מאקנה, בין הורמונלי ובין זיהומי (בייחוד הזיהומי) - לעולם אל תנגבו את הפנים במגבת שהשתמשתם בה כבר קודם!! אמצו את שיטת המגבות נייר - ניגוב חד פעמי שמושלח לפח, ולא חוזר אח"כ שוב לניגוב נוסף ומורח מחדש את כל החיידקים והלכלוך שנוגבו בפעם הקודמת. אני לא יכולה להדגיש מספיק את הנקודה הזאת, זה טיפ שממש יכול להביא לשיפור משמעותי במצב העור. אצלי זה סוג של אובססיה - אם אני במצב שאין לי מגבות נייר אני אעדיף לנגב את הפנים עם טישו או נייר טואלט במקום מגבת משומשת. אחרי שאני מנקה את הפנים המטרה שלי היא שהן ישארו נקיות! 
וכאן מסתיימת שגרת הניקוי שלי. סה"כ אני משתמשת באופן יום יומי במוצר אחד בלבד (סבון לפנים), פעם עד פעמיים בשבוע בפילינג ופעם בשבוע במדבקות לניקוי נקבוביות. אני מרגישה שאחרי שנים ארוכות של מלחמות עם העור שלי, בשנתיים האחרונות סופסוף הגעתי לאיזון והוא נראה טוב מתמיד - אחיד, לח ותדירות פצעונים שירדה למינימום. המצב הזה הוא הרבה בזכות שגרת הניקוי שפירטתי (במהלך הזמן הזה ניסיתי מידי פעם לשנות סבון לפנים והתוצאות היו עגומות) ואני חושבת שזה בעיקר מוכיח שבשביל עור נקי לא צריך את הסבון היקר ביותר או להשתמש במיליון מוצרי ניקוי שונים ויעודיים. מספיק סבון טוב ולא "אלים" מידי, ולניקוי יסודי יותר תמיד אפשר למצוא פילינג כזה או אחר או מסכות לפנים. והכי חשוב - מגבות נייר חד פעמיות! אם אמרתי את זה פעם אחת, אומר זאת עוד אלף.... 

13 תגובות:

  1. השגרה נשמעת טובה ולא מסובכת מדי. עור שומני אסור לייבש כי זה גורם לעור לייצר שומניות מוגברת.
    אני לא מסכימה עם הקביעה שלא צריך מי פנים - שאלה היא באיזה משתמשים. לדוגמה אני אוהבת את מי פנים של קליניק הוא מנקה מעולה אבל יש בו אלכוהול והוא כן מעודד שומניות. מזה מספר שנים אני משתשמת במי פנים ללא אלכוהול על בסיס צמחים של הולילנד ואני חייבת לו המון. הוא מוריד ממצח שלי פצעונים ומחליק את העור.
    בפילינג גרגירים אני לא נוגעת ומעדיפה רק מסכות.
    ולגבי מדבקות - ניסיתי גם של ביור וגם של ביוטיקייר ואין ביניהם הבדל. תעברי לביוטיקייר!

    השבמחק
  2. אני מהמתנגדות ה"קשות" למי פנים, אז אני אשאר חלוקה עלייך בנקודה הזאת. אני כמובן מתייחסת רק ליעילות שלהם בעור שמן/מעורב-שמן. לגבי סוגי עור אחרים - אני לא יודעת. במהלך הניסיון רב השנים שלי איתם, וניסיתי המון, הם גרמו לי רק נזק.
    משמח אותי מאד מאד לשמוע את דעתך על המדבקות של ביוטי-קייר, זה יחסוך לי הון כסף. רק שיגיע כבר לסניף שלי!!

    השבמחק
  3. גם לי יש עור מעורב עם אזור T שומני ולי מי פנים ללא אלכוהול מעולים. אבל כל אחת ומצב שלה.
    את מוזמנת לקפוץ לחיפה לביוטיקייר שלנו ;) ונעשה תוך כדי עוד סיבובים.

    השבמחק
  4. אחלה שגרת ניקוי. את הסבון של דאב אני אדגום, ברגע שיגמר לי הסבון הנוכחי שי. במחיר של 26 ש"ח במקסימום אם לא אהבתי אז לא נורא.
    גם אני משתמשת בפילינג אחת לשבוע (לפעמים פעמיים, כשאני מרגישה את הצורך), אבל אני משתמשת בזה של סבון של פעם.
    והמדבקות - גם אני משתמשת באלה של biore, אבל ממה שקראתי פה בתגובות אני חושבת שאני אקפוץ לביוטיקר בהזדמנות ואצטייד במדבקות כאלה במקום.

    השבמחק
  5. לגמרי שלב חשוב בשגרת הטיפוח שלנו.
    העור חייב להיות נקי ומטופח תמיד אחרת האיפור לא שווה כלום.
    אני משתמשת בבוקר ובערב בסבון לפנים, בקיץ אחד מהרציניים לניקוי עמוק כמו שכתבתי בפוסט בזמנו. בפילינג פעמיים שלוש בשבוע.
    אמנם ההמלצה למגבות נייר מצויינת, אגב לכל אחת, אבל לא ברור לי למה את נגד מי פנים. מבחינתי זה מאסט. גם אחרי שהשתמשת במגבת/מי פנים יש שאריות סיבים קטנות ולכלוך שלא רואים והתפקיד של מי הפנים זה לנקות כאילו עד הסוף, שלא לדבר על התחושה הנעימה בעור. בקיץ מבחינתי מי פנים עם אלכוהות זה מאסט, בחורף אפשר לוותר על האלכוהול.
    אני לא משתמשת במדבקות, אבל שמעתי פעם שהן מוציאות שערות... מאז יש לי רתיעה כל פעם שאני רואה את המדבקות...

    השבמחק
  6. אירנה - הסבון ממש מומלץ! נעים ועדין אבל עושה את העבודה. אחרי ההמלצה של מרינה - אני כבר ממש רוצה לנסות את המדבקות של ביוטי קייר. שיגיע כבר מלאי לסניף שלי!

    דנרה - איזה סוג עור יש לך? אני נגד מי פנים כי אני חושבת שזה ממש מזיק לעור שמן ובמיוחד לכזה שיש עליו פצעונים. זה אמנם נשמע הגיוני שאלכוהול=חיטוי וזה טוב לפצעונים, אבל זה ממש לא. זה בעיקר מחמיר אותם ומגרה את העור. כמו כן, דווקא עור לא מאוזן אסור ל"הפשיט" אותו מיותר מיד שכבות עם ניקוי מאסיבי מידי, כי העור "נבהל" ומגיב לזה רע, לכן אני גם לא משתמשת במי פנים אפילו בלי אלכוהול. בעקרון הגישה שלי היום היא less is more - סה"כ לעור יש מנגנונים משלו להתמודד עם בעיות וכל עוד את מוצאת 2-3 מוצרים לעזור לו בזה, שהם גם עדינים מספיק - לא צריך יותר.
    אבל אני רוצה להדגיש שהדברים רלוונטים רק לגבי סוג העור שלי. יש לי מס' חברות עם סוג עור דומה לשלי שגם היו משתמשות במי פנים בניסיון להלחם בזה, ורק אחרי שהמלצתי להן לנסות להפסיק עם המי פנים הן פתאום גילו שיפור משמעותי.
    אני מוכנה לקבל את זה שאולי יש מי פנים בשוק שלא עושים נזק, אבל אני כבר ניסיתי כ"כ הרבה שכן עשו, אני כבר לא מוכנה להמשיך לנסות עד שאמצא את אלה הטובים....

    השבמחק
  7. הי מאיפה את קונה את המדבקות של biore?

    השבמחק
  8. בכל סופר-פארם!

    השבמחק
  9. ,תודה על העצה של מגבות הנייר ! אני בהחלט ינצל את זה .

    השבמחק
  10. שמחה לשמוע שאהבת את הטיפ :-)

    השבמחק
  11. היי, מגבות נייר מהסופר כאלה?!

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, בדיוק :) כדאי לקנות את הסוג האיכותי שרך יותר על הפנים

      מחק