‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

3.6.2012

נאכל ונשתה כי מחר נרזה

שלום, הכינוי שלי הוא "ישראלה" ואני שוקלת 80 ק"ג. 
אחרי שהלכתי לקחת נשימה עמוקה, חזרתי כדי להרחיב קצת. הגובה שלי הוא 1.65 ולפי בדיקה עצמאית שעשיתי (באתר שומרי משקל) מדד ה-BMI שלי עומד על 29.4 - כלומר אני בעודף משקל. כדי להגיע לרף העליון של ה-BMI המומלץ עבורי, אני צריכה להוריד 12 ק"ג לפחות ולעמוד על משקל של 68 ק"ג. 
אז אחרי כל הנתונים הסטטיסטיים האלה, אתן בטח חושבות לעצמכן "what the hell"?! את מי זה מעניין ולמה אתן צריכות לקרוא על זה בבלוג איפור?
נתחיל מההתחלה. 
קיבלתי הצעה לסקור במסגרת הבלוג את תוכנית ה"נקודות פלוס" החדשה של שומרי משקל. בהתחלה חשבתי שאין סיכוי שאני הולכת על זה, אבל אחרי שחשבתי על זה קצת, החלטתי שאני הולכת גם הולכת, אם לא רצה. אודה ולא אבוש, ההצעה קרצה לי מאד. לא נוח לי כרגע עם 80 ק"ג והייתי שמחה לחזור למשקל הקודם והקבוע שלי, שאכן עמד במשך שנים על 68 ק"ג (בדיוק הרף של BMI תקין). אבל מעבר לאטרקטיביות של ההצעה, יש גם את העניין של השיתוף בבלוג. הרעיון לחלוק עם כל העולם את ההתמודדות שלי עם עודף משקל די העביר בי צמרמורת, אבל אז נזכרתי בסדרת הפוסטים שהגברת בולשת פרסמה בנושא בקיץ שעבר. זכרתי שנהנתי לקרוא אותם ושהיה כיף לחלוק ולתמוך בתגובות.
אז למה לא בעצם? נכון, הבלוג שלי הוא בנושא איפור וטיפוח וממש לא דימוי גוף ו/או תזונה. אם נדקדק אפשר להגיד שטיפוח יכול לכלול גם את עניין השמירה על משקל, אבל אני לא הייתי מרחיקה לכת עד כדי כך.
הפוסטים בנושא הם לגמרי סטייה מהנושא העיקרי של הבלוג. מצד שני, אני מקווה שכן תבחרו להמשיך וללוות אותי במסע הזה. אני מודה, קצת תמיכה לא תזיק וגם טיפים, עצות ושיתוף מצדכן יתקבלו בשמחה ובברכה. החשיפה הזאת לא פשוטה עבורי, אבל אני מרגישה שדווקא לעשות את המסע הזה אתכן יקל עלי ויעודד אותי להתמיד. זה יהיה מביך מידי להכשל בפרוייקט מול ציבור הקוראות, ואלוהים יודע שבענייני דיאטות החשכה והפרטיות תורמים רק לבליסה נסתרת מהמקרר באמצע הלילה.
אז כן, אני הולכת על זה. וכן, הנתונים שקראתן בתחילת הפוסט אמיתיים לגמרי (בשקילה עצמית בינתיים). 
עד לאחרונה בכלל לא ידעתי מה המשקל שלי. במשך השנתיים שלוש האחרונות לא היה לי משקל בבית (הקודם נשבר ולא טרחתי לקנות אחד חדש כי לא הרגשתי שזה נחוץ). האמת, לא התגעגעתי ואני לא בן אדם שאובססיבי לקילוגרמים ולשקילה עצמית. את המשקל שלי אני יודעת כבר להעריך לבד לפי תחושה ולפי הבגדים שעולים (או בעיקר לא עולים) עלי. 
אבל בשנה האחרונה לדעתי המשקל שלי עלה בצורה די דרסטית וכרגע אני חושבת שאני בתקופה הכי "שמנה" שלי. עד ששקלתי את עצמי לא ידעתי עד כמה (כאמור עמדתי שנים על משקל 68 ק"ג). חשבתי שאם השמנתי, אז בטח המשקל שלי עכשיו עומד על 75 ק"ג. מודה ומתוודה שהמספר 80 הפתיע, דיכא והבהיל אותי לגמרי. זה אפילו לא המספר עצמו שכ"כ מפריע לי, אלא עצם העובדה שבמשך שנה הצלחתי להעמיס על עצמי 12 ק"ג היתה חתיכת תגלית לא נעימה.
מצד שני, אם נסתכל על הנתונים הבאים, העליה הזאת במשקל לא תפתיע אף אחד:

אז כן, יש לי חולשה לעוגות. אבל למי אין? הבעיה שהחולשה אצלי יותר מורכבת. מעבר לעובדה שאני ניהנת לאכול אותן, אני בעיקר ניהנת להכין אותן. הרבה לפני שהתחלתי עם בישול (אליו נגיע אח"כ), אפייה היתה אחד התחביבים שהצטיינתי בהם. 
אבל מה עם בישול כאמור? ומה הם הרגלי האכילה שלי? כמו עם כל דבר בחיים, גם כאן אין לי אלא להאשים את ההורים המסכנים שלי. כצאצאים למשפחות אשר מקורן ברוסיה/אוקראינה, הם השרישו בי את הרגלי האכילה שספגו בבית. מה זה אומר? שאצלנו בבית יש 3 אבות מזון עיקריים: לחם, תפוח אדמה ושמנת חמוצה. השילוש הקדוש הזה מכיל אלמנטים שיכולים להופיע בכל ארוחה שתדמיינו, בין אם ביחד או לחוד. 
תפוח אדמה הוא תוספת פשוט הכרחית לכל דבר. בין אם מבושל, אפוי, מטוגן - תפוח אדמה הולך עם הכל. 
לחם הוא תמיד שחור אחיד ותמיד לא פרוס - ככה כל אחד יכול לפרוס לעצמו פרוסות בגודל המועדף עליו, ואין באמת דרך נורמלית לפרוס ממנו פרוסות דקות.
שמנת חמוצה היא מרכיב הרוטב. אם תפוח אדמה הוא התוספת הפחמימתית ה"כבדה", הרי שהשמנת היא תוספת קלילה וורסטילית. רוב המרקים מוגשים עם כף של שמנת חמוצה, מאכלים מטוגנים נאכלים גם הם לצד שמנת חמוצה כדי "לשבור" את טעם הטיגון ואם בא לך קינוח/מעדן מהיר - אין כמו שמנת חמוצה מעורבבת עם בננה מרוסקת וסוכר. 
עם הזמן הצלחתי לשבור כמה מכללי האוכל ולפתח הרגלים אחרים. את ההתמכרות ללחם היגבלתי רק ללחם דגנים/קל וגם זה בקושי. כיום באמצע השבוע אני בקושי אוכלת לחם אלא מסתפקת בתחליפים כגון קרקרים ופתית.
שמנת חמוצה הפכה לפינוק שאני אוכל רק עם מאכלים שממש דורשים את זה (פתיתים!) אבל לא מעבר.
רק התפוח אדמה נותר שולט ועד היום הוא מרכיב מרכזי בתפריט שלי. כנראה שיש דברים שקשה להתנער מהם! מצד שני, אני לא משלבת אותו עם תוספות פחמימתיות אחרות (כמו אורז או פסטה), כך שלפחות זה..
אז מה אני אוכלת? הנה דוגמית לארוחות צהריים טיפוסיות:
אני לא אכלנית בשר גדולה, וכפי שניתן לראות אני ממלאת את החסר עם הרבה ביצים, דגים וגבינה. סלמון מעושן הוא דג אהוב עלי במיוחד, ביצים אני יכולה לאכול כל יום (אבל משתדלת עד פעמיים בשבוע) וירקות אני כמעט תמיד אוכלת רק בגרסתם הטרייה. 
אז אם אני אוכלת ארוחות בריאות למדי ויחסית מאוזנות, מאיפה המשקל העודף? המממ....אני מניחה שמדברים כמו זה:
מילקי אגוזים שולטטטט! ואל תשאירו אותו לבד ;-)
וגם זה:
למתעניינות: פודינג שוקולד, בננה טריה וקינמונים. דעו לכן - קינמונים הם השטן!
והיה גם את זה:
קרייבינג משותף עם חברה שהסתיים בנסיעה לילית ספונטנית לסניף "החגיגה של באבט" בת"א. אני כבר לא זוכרת את פרטי הציפוי שבחרתי לוופל אבל תהיו בטוחות שהוא לא היה דל קלוריות!
ואפילו השתיה לא תרמה לתהליך ההרזיה:
החמסין הראשון של העונה, שאני לא אפנק את עצמי בכוס גבוהה של שוקו קר??
בפעמים המעטות שהסתפקתי בפירות:
זה כבר היה מאוחר מידי להציל את המצב.......
אז אני חושבת שהבנתן את הבעיה כאן. היא לא נעוצה בארוחות הרגילות או בכמויות, היא בעיקר נעוצה בכל מה שמסביב. 
עוגות, קינוחים, מתוקים ומשקאות משמינים הם לדעתי הגורם ללפחות 6 ק"ג עודפים. עוד 3 ק"ג נדבקים בי מפאת מחסור בפעילות גופנית. הרי לכן כבר 9 ק"ג מיותרים. את ה-3 ק"ג הנותרים אני מייחסת לאיזון לא מוצלח של כמויות ושילובי אוכל. אם אני מתפרעת על קינוח משמין, אני לאו דווקא אקפיד להגביל בצריכת הקלוריות השוטפת במשך היום.
אני צריכה שמישהו יסדר לי את התפריט ויעשה את זה מהר, כי אני כנראה איבדתי את היכולת לעשות את זה בעצמי.
האם שומרי משקל הם התשובה? האם אצליח להתחבר לשיטת ה"נקודות פלוס"? האם תוך קצת יותר מחודשיים אצליח להגיע למשקל היעד?
לא נותר לי אלא להמתין בציפייה למפגש הראשון ולראות. ובמובן מסויים - אני לא יכולה לחכות לשתף אתכן בצעדים הראשונים בתהליך הזה! אחרי כל החששות שלי מהשיתוף, ההרגשה שלי היא בעצם סוג של התרגשות וציפייה לבאות. אני חושבת שהנושא הזה קרוב לליבן של נשים רבות, ואני מחכה בציפייה לשיח שהפוסטים האלה ייצרו כאן.

אני מקווה שגם אתן שלמות עם ההחלטה שלי לסקר את המסע האישי הזה כאן בבלוג. אנא שתפו אותי בתחושותיכן, ואם יש לכן טיפ קטן ומרזה לדרך אל תהססו לחלוק! 

72 תגובות:

  1. בהצלחה רבה יקירה!
    אני מתחברת לפוסט כי בשבילי נושא הטיפוח הוא חיצוני אך קודם כל- פנימי. אני שומרת על אורח חיים בריא מגיל ההתבגרות אפשר לומר. פעילות גופנית מתונה ומהנה+ אכילה בריאה, מזינה ועשירה בכל אבות המזון, הויטמינים והמינרלים ושתיה מספקת של מים- תורמים המון להרגשה מדהימה!

    הטיפ היחיד שאני יכולה לתת הוא להתחיל עם מטרה קטנה וברת השגה- לקחת על עצמך דבר אחד קטן שאת משנה וכך להתקם הלאה.
    אפשר להתפנק בכל הדברים המדהימים שאת מכינה, אך כמו כל דבר אחר בחיים- במידה הנכונה. :-)

    מצפה לפוסטים הבאים

    שיהיה שבוע נפלא!

    השבמחק
  2. ננסה להגיב שוב: מאוד מעריכה את הכנות שלך ואת הרצון לאמץ אורח חיים שונה. תפריט בריא הוא חשוב ולא תלוי במשקל. גם בתור מי שנמצאת בצד אחר של הסקאלה, אני לא מרגישה שמצאתי עדיין תפריט צמחוני ראוי שיהיה לי קל לאמץ ולבשל על בסיס יומיומי, בעיקר מטעמי עצלנות, כך שגם אני הייתי שמחה אם היו יכולים להרכיב לי תפריט, רק שאני תמיד דוחה את הקץ. אז את עומדת לעשות בעצם את מה שרובנו דוחים על בסיס יומיומי וחבל, דחיינות מונעת השגת מטרות. מקווה שיהיה מוצלח ותשיגי את התוצאות הרצויות.

    השבמחק
  3. התכנית של שומרי משקל מצויינת ועזרה לי להשיל את המשקל שנותר אחרי הלידה..
    בהצלחה יקירתי! הבעיה שלי גם נעוצה בנשנושים, אבל חשוב מאוד לרתום את עצמך למאמץ וחשוב ביותר לדאוג שלא יהיו פיתויים בקרבתך וגם מי שיעיר לך במקרה שתחרגי...

    השבמחק
  4. וואי וואי, איך אהבתי את מה שכתבת, את כנה עם עצמיך חביבתי, אני יותר גדולה ממך בהרבה ואוכלת כמעט כמוך, נישנושים אבל כשפתאום התגלתה בעיה רפואית ניכנסתי להילוך ואני בדייט מתמשך עם הדיאטנית של קופח. הייתי בשומרי מישקל נקודות, ירדתי עליתי הייתי אצל שרה רז ירדתי עליתי, ועוד ועוד. אבל מכל זה למדתי שאני לא אוהבת קבוצה, אלא אחד על אחד, ושבכל ארוחה צריך שיהיה בצלחת חלבון פחמימה וירק. ולא לחשוב כל היום מה אני אוכלת. כמובן להוריד מטוגן ומתוק. מה לאמר לך?? 55 שנה אני עושה דיאטות, אף פעם לא הייתי רזה. במישקל שלך אני פצצה הכוונה מושלמת. אני אף פעם לא אומרת יש לי 40 קג להוריד, כל קג שיורד מבורך. תאהבי את עצמיך בכל מצב ותמיד תקווי לטוב.

    השבמחק
  5. יקירתי- ריגשת אותי מאוד. החשיפה שלך והפתיחות גרמו לי לצמרמורת. אני עדיין לא מרגישה בנוח מספיק כדי להחשף אבל אני מאחלת לך בהצלחה וחושבת שהפוסט מאוד מאוד קשור לנושא הבלוג. מהיכרות שטחית וקצרה לפוסטים שלך תמיד יש תוספת עמוקה שנגלית אליי מבין השורות. אני מקווה שהתהליך יניב את התוצאות הכי טובות שאת מייחלת לעצמך.
    ועוד דבר שהציק לי כל הכתבה (ואני מצטערת אם לא הבנתי נכון) ישראלה זה כינוי ולא שמך?

    השבמחק
  6. וואוו! קודם כל המון המון המון בהצלחה! באמת קחי את זה בקלות ואלוהים איתך. כאילו אני מזה מבינה אותך כי הייתי במקום הזה(אפרט למטה)

    אני חושבת שזה מעולה שהעלת את הפוסט יש לך קוראות נאמנות שפשוט דבקות לכל פיפס שאת מעלה או עושה. אז אל דאגה ;)

    טוב למרות היותי בת 20 אני די צעירה אבל בגיל מאוד צעיר סבלתי מהשמנת יתר זה לא היה דווקא מאוכל אלא מטיפול תרופתי שנאלצתי לנטול אז וואטבר אבל רק שתביני. ובגיל 11 פשוט לא יכלתי יותר זה היה בלתי נסבל ממש סבלתי מההשמנה הזו בכל מובן. הצקות וכ'ד.

    התחלתי הליך הלכתי לדיאטנית ופשוט היא בנתה לי תפריט ושילבתי ספורט בזה(התמקדתי באיגרוף. הרמת משקולות והליכון) ופשוט תוך שנה הצלחתי להשיל מעליי כ10 קילו(שקלתי כ55 קילו שזה המון לאותו גיל) וחיי פשוט השתנו מקצה לקצה. מצאתי ביגוד . הכרתי חברים חדשים. התחלתי לחיות את החיים הביטחון העצמי חזר אליי בצורה לא רגילה.. הפכתי מילדה שמנה מנודה עצובה ובודדה לבנאדם חי. לבנאדם שחייו חזרו אליו בחזרה.. בגלל זה הפוסט הזה כל כך נוגע אליי.. אני הייתי שם למרות שאת כמובן בגיל שונה אבל עדיין עודף משקל זה עודף משקל זה לא משנה הגיל. רק שבגיל קצת יותר בוגר יש יותר הבנה כשילדים זה לא כזה מקובל. אז כשאני קראתי את הפוסט הכל עלה והציף אותי ואמרתי וואוו איזה אושר לראות שיש עוד אנשים שמסוגלים לקחת את הצעד הזה וליישם אותו ואני יודעת שזה לא קל וזה לפעמים יכול להיות קשה כן. אבל הקטע פה הוא פשוט להכניס לעצמך לראש שקודם כל את מקבלת את עצמך כמו שאת ואם תרדי מה שצריך אז זה יהווה תוסף. חשוב לא להכנס לזה בצורה חזקה מדי ולחשוב שאם לא הורדתי זהו.. לא. לקחת את זה בקלילות ולנסות כמה שאפשר להנות מזה.

    למשל אצלי הספורט היה בתור ההנאה מכל הדיאטה הזו. במקרה הזה הספורט המשיך וממשיך איתי עד היום זה לא נעשה במטרה להשיל או לשמור על המשקל אלא כי אני אוהבת את זה.

    חשוב שתבחרי איזה פעילות לבצע שתרגישי איתה טוב ולא כאילו את עושה בכח כי "חייב" לא .כי את "רוצה" ונהנית. מאוד חשוב לשים לב לזה כי ככה את תוכלי להתמיד ואולי להמשיך אם זה בשאר ימי חייך כי ספורט זה דבר חשוב גם ללא הורדת משקל. אז תחשבי על זה

    ותסלחי לי מאוד על החפירה באמת אבל הייתי חייבת. המון בהצלחה שוב. הטיפ שאני יכולה לתת כבר נתתי אבל שוב תנסי להנות מזה.

    אם את תרגישי שאת עושה רק בשביל להוריד זה מהר יכניס אותך לייאוש אז פשוט תחפשי ותקחי את הדברים שעושים לך טוב מהדיאטה הזו :)

    נ.ב שכחתי בהתחלה. אנחנו אותו גובה! מדליק לגמרי. ואגב מהתמונות שיצא לי לראות בבלוג ובפייסבוק את נראית מדהים אל תשימי על המשקל. העיקר שאת מרגישה טוב. וכמובן אם מצליחים להוריד מה טוב אבל תמיד תדעי שאת בנאדם מדהים מכל הלב באמת.

    השבמחק
  7. בהצלחה יקירתי.
    בתור אחת שהמשקל תמיד שיחק אצלה, אבל תמיד (ואני רק בת 21) מבינה לליבך.
    הלכתי לשומרי משקל, זרקתי אלפי שקלים, דיאטניות ושום דבר לא הצליח. עד שלא שיניתי בראש שלי.
    לפני שהתגייסתי הגעתי למשקל של 80 קילו (על 1.53!!!) ושם השתנה משהו.
    ירדתי ושוב עליתי, ושוב משחקים כאלה.
    בצבא ירדתי עוד כ6-8 קילו.
    והיום תקועה במשקל של 66 (המשקל הכי רזה שלי!!:-)). והמטרה היא כמובן להגיע ל60.


    המון בהצלחה, לא להישבר!!!
    והכי חשוב ספורט:-)

    מחכה כבר לפוסט הבא

    השבמחק
  8. היי :)
    בהצלחה עם התהליך!
    אני חייבת להודות שקצת התאכזבתי.
    קראתי את ההקדמה לגבי המשקל שלך וחשבתי שאני הולכת לקרוא פוסט על קבלה עצמית ואהבה, בכל משקל. אני שוקלת 5 ק"ג מעליך וקצת יותר גבוהה ממך ואני מרגישה כל כך אחרת לגבי זה, אבל כל אחת והתחושות שלה...
    מה שכן - בריאות מעל הכל ואין ספק שהתפריט שלך מכיל הרבה חטאים לא בריאים, בלי קשר למשקל.
    אני לא ממש בעד שיטת הנקודות של שומרי משקל ונגד שקילה שבועית (את יודעת שבמהלך יום את מכניסה לגוף 6 ק"ג של שתיה ואוכל. לא תמיד כולם מוצאים את דרכם החוצה לפני השקילה ולכן לפעמים עלולים לראות "עליות" לא הגיוניות שסתם מבאסות. תנסי להישקל סתם כך היום ומחר ואת תראי הבדל במשקל) אבל אני מאוד בעד לשמור על בריאות ולא פחות מאוכל - חשוב להתחיל לזוז ולשלב פעילות גופנית מההתחלה!
    אגב תפו"א - הם דיי השטן. זאת פחמימה פשוטה ומאוד לא בריאה. עדיף אורז לבן על תפו"א. ממליצה בחום להעדיף אותם מהתפריט!
    בהצלחה שוב!
    זוהר

    השבמחק
  9. בהצלחה מותק! בתור מישהי שאיבדה כ-25 ק"ג בשנה וצי האחרונות אני יכולה רק לחזק את ידייך! זה לא פשוט אבל אפשרי בהחלט! ובנוגע לאהבה להכנת עוגות מצאתי פיתרון פשוט - מביאים לעבודה! ככה את גם נהנית מההכנה, טעימה קלה וכולם מודים לך שגרמת להם להשמין :).

    השבמחק
  10. כל הכבוד לך, נהנתי מאוד לקרוא את הפוסט, אני אחרי לידה ויש רצון לחזור לגזרה הקודמת,
    בגלל שאני דווקא לא מחובבות המתוקים, הגעתי למסקנה שבשבילי זה הספורט שחסר בשגרת חיי.
    הריון של הבלוג +שומרי משקל הוטא אדיר לדעתי. (גם שיש לי פינה חמה בלב לשומרי משקל, זו תוכנית ממש טובה לדעתי ובעבר הורדתי בעזרתם 10 קילו, האמת בלי קושי גדול)
    אז מאחלת לך את כל ההצלחה שבעולם, אמשיך לעקוב...

    השבמחק
  11. ישראלה, היה לי כיף לקרוא את הפוסט הזה.. אז מה אם הוא לא קשור בענייני איפור.
    עשית לי חשק להתחיל גם :) שיהיה לך המון בהצלחה!

    השבמחק
  12. כל הכבוד שלקחת את הצעד הזה.. אני מעריצה אותך!
    וללא ספק עשית לי חשק גם להתחיל.. (יש לי באיזור ה10-15 קילו להוריד כדי להגיע למשקל התקין שלי:\ )
    שיהיה לך המון המון בהצלחה!!
    מחכה כבר לפוסטים הבאים:)

    השבמחק
  13. בהצלחה ישראלה ! ברגע שיש מודעות שמשקל עודף מביא איתו גם בעיות בריאותיות בהמשך החיים אז הרבה יותר קל לעשות שינוי ולא רק בשביל להיכנס לשמלה או לג'ינס אלא פשוט בכדי להיות בריאים ולהרגיש טוב. עד גיל 36-37 הייתי אשה חתיכה (לא אוהבת את הביטוי ששמיש בפי כולן היום ולכן לא כתבתי אותו, ההוא שמתחיל ב- כ :) עם משקל שנע בין 53-55 ק"ג ואז בהדרגתיות התחלתי להעלות קילו פה קילו שם עד שהגעתי למשקל 63 ק"ג (גובהי 1.62 מ') וגם אז נראיתי טוב, לא חתיכה כמו פעם אך עדיין קיבלתי על עצמי את העליה במשקל כמשהו טבעי שפשוט בא עם הגיל. אחרי לידת בני בגיל 39 (כן, ילדתי קצת מאוחר :) עמדתי כבר על 67 ק"ג שנעו לעיתים לכיוון ה- 70 ק"ג וחוזר חלילה ל- 67 ולפעמים אף פחות ופתאום הכולסטרול גבוה יותר מכרגיל (תמיד היתה לי נטיה אך לא שיערתי שהוא יכול לעלות עוד...וכפי שידוע זו בעיה שעלולה להביא עימה בהמשך לצרות עם הלב...לא עלינו), הסוכר גבולי, כבר לא קל להתמיד במאמצים גופניים, כאב פה וכאב שם. אף פעם לא הרגשתי ממש לא בנוח גם בגזרה "החדשה" כי תמיד קיבלתי את עצמי באהבה גם עם השינויים בגוף לאורך הזמן אך ברגע שזה נוגע לבריאות שלי פה חל המפנה. אני בתהליך ירידה איטי מאוד אך בטוח. ירידה בזבנג אינה בריאה לגוף ואף עלולה להזיק בהמשך החיים לחילוף החומרים הטבעי של הגוף. גם הימנעות טוטלית ממזונות מסויימים היא לא הדרך. צריך למצוא את האיזון בין אכילה נכונה, פעילות גופנית (אפשר גם מתונה, לא חייבים להגיע לחד"כ כל יום אפשר פשוט ללכת לפה ולשם ולהזניח קצת את הרכב בחניה) והנאה. ברגע שעושים משהו ללא הנאה זה פשוט לא מצליח לאורך זמן, לאמץ את המילים אורח חיים ולא דיאטה כי דיאטה היא תמיד משהו זמני... בסופי שבוע אני מרשה לעצמי לאכול הכל ולהינות מהבישולים שלי (ואומרים שאני בשלנית מעולה :) ומהבישולים של הוריי היקרים (למרות שכשנוסעים להורים צריך לסתום את הפה קצת כי שם יש מבחר מרהיב של מטעמים :) עד כאן "לידיה חפירות" ושוב בהצלחה, וכל הכבוד על הפתיחות :)

    השבמחק
  14. קודם כל בהצלחה בובה! אני מאוד נהניתי מהשיטה של שומרי משקל , היתה מוצלחת ביותר [זו אני הסוררת חובבת הפחמימות] .
    חוץ מזה שהפוסט שלך גרם לי להיות מאוד רעבה , אפשר להבין בקלות גם למה אנשים מעלים במשקל , אנחנו בני אדם ! אף אחד לא רוצה לסיים את חייו עם פתית חיטה מלאה בפה , אנשים אוהבים לאכול ולשתות ולהנות אבל כמובן שלכל שבת יש מוצאי שבת ולכן צריך להקפיד על מינונים וכמויות וזה לא תמיד קל.

    מאחלת לך המון הצלחה והנאה מהשיטה . תומכת בך !

    השבמחק
  15. ישראלה,
    כל הכבוד על האומץ לעבור את התהליך הזה יחד עם הבלוג,
    אני מאחלת לך הצלחה בתהליך ומינימום קשיים :)
    הטיפ שאני יכולה לתת - כשבא לאכול, סתם ככה בלי רעב - פשוט לועסים מסטיק ללא סוכר.
    הרצון לאוכל עובר (מסטיק מדמה פעולה של אכילה, בגלל הלעיסה מופרשים כל מיני הורמונים שמופרשים גם בעת אכילה רגילה וזו אחת מהסיבות שעובר החשק לאכול).

    השבמחק
  16. על שיטת הנקודות אין לי אלא להגיד רק דברים טובים... שיטה מעולה, ומה שחשוב הוא ששיטת החשיבה שלה נשארת גם ארי שמפסיקים
    "לספור". אני עשיתי ונהניתי.
    לגבי אבוקדו- זהו פרי בריא מאוד אך משמין ביותר. שש נקודות לאבוקדו שלם, כשביום אחד מותר בערך 20 נקודות. זה המון.
    אני ממליצה לך גם לעשות מעשה אמיץ ולהפסיק עם מוצרי חלב לחלוטין. עשי תחקיר קטן וגלי שמוצרי חלב מלבד הלקטוז שרובנו רגישים אליו, ומשבש את מערכת העיכול, גורם ליציאות תכופות שמגבירות רעב (ודי עם התיאורים הדוחים, ומלא בהורמוני גדילה (פשוט כי הם מיועדים לגרום לעגלים לגדול). בקיצור, אני עברתי לסויה ולא מתחרטת. שווה לפחות לבדוק :-)
    המון בהצלחה ואל תשכחי לשים קרם גוף!! שלא יהיו לך סימני מתיחה ( מניסיון)

    השבמחק
  17. בהחלט פוסט שיתופי :) אני ממש מעריכה אותך על החשיפה בפוסט הזה, כי זה לא קל. עודף משקל הפך להיות למשהו שלילי מאוד, למשהו שצריך להתבייש בו.
    אין ספק שאם הייתי מתעוררת יום אחד עם גזרה של דוגמנית לא הייתי מתלוננת ;) אבל העיסוק האובססיבי במשקל הוא לא בריא. בעבר עשיתי תוכנית של שומרי משקל למשך תקופה קצרה והייתי מרוצה בסה"כ, היתרון שהתוכניות שלהם מאוד מאוזנות והשאיפה הכללית היא קודם כל להגיע לאיזון ולאכול בצורה בריאה ומסודרת, כי זה הדבר היחידי שמוביל לירידה בריאה במשקל.
    אני מאחלת לך המון המון המון בהצלחה :) אני מאחלת לך שתהני מאורח החיים החדש והבריא יותר, ומקווה שגם אני אצליח להצטרף בעקבותייך, בדרך שלי.
    יש בתפוז פורום מדהים שנקרא "דיאטות ואורח חיים בריא", נעזרתי בהם המון במשך תקופה ארוכה.

    ולסיום- אומנם זה לא הנושא ה"רגיל" של הבלוג, אבל זה הבלוג שלך. את צריכה לעשות איתו מה שאת רוצה ואוהבת, לכתוב על מה שמעניין אותך.

    השבמחק
  18. לדעתי , כדי לרזות צריך מניעה. לדעתי המון נשים לא מצליחות לרזות כי אין להם באמת מניעה חזק. מאוד מעריכה אותך על השיתוף אבל ע"פ התמונות את אוכלת יותר מיד פחממות. פרוסת לחם אחת לארוחה תספיק. בכלל אני הייתי מורידה את הלחם .
    4 תפוחי אדמה אני אוכלת בשבוע. תפוח אדמה אחד לארוחה בהחלט מספיק!

    לצערי גם אני הדיאטה. חייבת לרדת 5 קילו. יותר מחמש כבר מעירים לי שאני רזה מידי אבל גם 5 זה מאוד מאוד קשה לרדת. כדי לרדת צריך לאכול מעט. אין כאן שום סוד אחד. אני מתחתנת בקרוב אז יש לי מניעה ממש חזק ולמרות זאת היום אכלתי ארוחת צהרים טובה ואני תכף הולכת לבית קפה לשתות קפה עם חצי עודה דיאט. אולי. מה שלדעתי עושה דיאטה למעולה היא המינונים. אני מקווה שהפרסום יהיה מניע חזק לדרבן אותך לדיאטה.
    אני גם עושה ספורט הליכה 5 פעמים בשבוע. אבל ממליצה לך בחום על פילאטיס. הקבוצה שלי ניסגרה ואני מחכה שתפתח חדשה ורואים על הגוף שאני לא עושה פילאטיס. חייבת קבוצה דחוף. אז גם ספורט הוא חלק מהדיאטה.

    השבמחק
  19. תודה רבה מותק! אין ספק שמעבר לספירת קלוריות ונקודות יש גם את עניין השינוי המחשבתי, ואני מקווה שעם הזמן וככל שאתמיד בתהליך באמת אוכל להגיע לנקודה הזאת.
    שיהיה שבוע טוב :-)

    השבמחק
  20. אני גם מקווה שהתוכנית המסודרת תעזור לי להכנס ללו"ז נורמלי ושתהייה סיבה לעמוד במטרות.
    אגב, אפילו שאני מבשלת, דווקא לי יותר קשה לעמוד בתפריט דל קלוריות בגלל שמסיבה מוזרה כלשהי יותר קל להכין אוכל שמן מאשר אוכל רזה...

    השבמחק
  21. תודה רבה טובה! שמחה לשמוע שהתחברת לדברים. כל מילת עצה חשובה לי כאן ובמיוחד חשובה העצה בה סיימת את דברייך - לאהוב את עצמי, זה באמת הכי חשוב בסופו של דבר.

    השבמחק
  22. אני חייבת לציין שהמחשבה על חשיפה הייתה יותר קשה מהחשיפה עצמה. אחרי שהדברים נכתבו ועוד לפני שאפילו לחצתי "פרסם" הרגשתי סוג של תחושת הקלה ושחרור. כנראה לא סתם אני בלוגרית, יש בי את הצורך הזה לשתף אחרים בחוויות וזה כנראה עוזר להרגשה שלי. לא סתם אתן הקוראות היקרות והאהובות עלי ;-)
    ולגבי השם - נכון, זה רק כינוי שנולד מכתובת האינטרנט של הבלוג - israelmakeup. השם האמיתי שלי הוא לא ישראלה ;-)

    השבמחק
  23. וואו כל הכבוד שירי! והטיפ שלך מעולה - אין ספק שמי שאוכל לבד אוכל יותר.....

    השבמחק
  24. אל תמהרי להתאכזב ממני, בינתיים זה רק פוסט מקדים עם נתונים סטטיסטיים יבשים. לגבי דימוי גוף וההרגשה שלי עם עצמי - יש לי עוד סדרה שלמה להרחיב ולדבר על זה ;-)
    אבל אין ספק שבמשקל שלי כרגע אני לא מרוצה ולא מרגישה נוח עם עצמי. כמו שכתבתי גם בפוסט - המספר עצמו פחות מפריע לי, יותר מפריעה לי העובדה שבמשך קצת יותר משנה העלתי 12 ק"ג, אחרי שנים ששמרתי על משקל יציב מבלי בעצם לשמור, ככה פשוט היה המשקל שלי. העלייה הדרסטית הזאת במשקל מעידה מבחינתי על בעיה כלשהי וצריך למצוא דרך לתקן את המצב...
    אין ספק שדרוש שינוי דרסטי בתפריט שלי וגם בכיוון החשיבה (כדי שלא ארצה לחזור לכל החטאים האלה אחרי שתסתיים התוכנית). אבל על תפוחי אדמה אני חושבת שיהיה לי קשה מאד לוותר!! הרגל של 26 שנים......

    השבמחק
  25. תודה רבה! אני עצלנית גדולה בענייני ספורט ואלפי פעמים בעבר התחלתי בתוכנית אימון אבל לא הצלחתי להתמיד. אין ספק שהפדלאות הזאת אחראית על לפחות 3 ק"ג שיושבים עליי סתם...

    השבמחק
  26. תודה רבה! שמחה לשמוע שאת מרגישה שתרצי להמשיך לעקוב ואני מקווה שאוכל לתת כאן גם טיפים וכלים למי שרוצה אולי לנסות להצטרף אבל מרחוק :-)

    השבמחק
  27. תודה רבה יקירתי! קראתי את תגובתך בעיון והסיפור שלך ריגש אותי. ההתמודדות עם עודף משקל היא לא קלה לאף אחד, ולמישהי כמוך שהצליחה להגיע לתוצאות שהגעת אליהן בגיל כ"כ צעיר בהחלט מגיע צל"ש.
    לקחתי לתשומת ליבי את כל מה שכתבת. אני מסכימה איתך שהכי חשוב כאן זה להנות מהתהליך והאמת שאני מחכה בציפייה להתחיל בו!

    השבמחק
  28. תודה! ולך מגיע כל הכבוד על זה שהצלחת להוריד משקל בצבא, בד"כ זה הפוך! אני מאחלת גם לך הצלחה להגיע למשקל היעד שלך, אבל גם 66 זה משקל מצויין עבורך, אחרי שהיית 80 ק"ג!

    השבמחק
  29. תודה חדווה!
    אני מקווה שתהני ללוות אותי בתהליך, ואני מקווה שאוכל לחלוק כאן טיפים ועצות למי שרוצה לנסות קצת את השיטה גם לבד בבית :-)

    השבמחק
  30. תודה לידיה! אין ספק שחלק מהעניין של עודף משקל זה בעיות בריאותיות. במשקל שבו אני נמצאת כיום אני מרגישה כבדה יותר, חסרת אנרגיות ותחושה כללית לא טובה, כך שברור לי שאני צריכה להוריד. בשיא הכנות - אין לי שאיפה לרדת לממדים של דוגמנית בגדי ים (ועל זה אני עוד ארחיב בפוסטים הבאים בנושא). אני רק רוצה להגיע למצב שבו נוח לי בגוף שלי בכל התחומים - גם מבחינת מראה וגם מבחינת הרגשה פיזית.
    אין ספק שסופ"שים הם אחד המכשלות הקשות! אבל כמו שאת אומרת - צריך גם לדעת לשחרר ולהנות מהפינוקים של סופ"ש (עד מידה מסויימת). בסה"כ חיים רק פעם אחת....

    השבמחק
  31. תודה מותק! הסיבה העיקרית שהלכתי על התוכנית הזאת היא סדרת הפוסטים שלך בנושא, אין ספק בכלל. אני זוכרת שהתהליך הסתיים בהצלחה וזה בהחלט עודד אותי ששווה ללכת על זה.
    אני חושבת שלנו כמבשלות יש הנאה רחבה יותר מאוכל, אפילו מעבר לאכילה שלו. לכן באמת צריך לדעת לעשות את האיזון בין ההנאה שבהכנה ובאכילה, ובין הכמויות שרצוי להכניס לפה...

    השבמחק
  32. תודה רבה! אימצתי את הטיפ, אני גם ככה אוהבת מאד מסטיקים ;-)

    השבמחק
  33. תודה ספיר! למזלי אני מתמרחת מידי לילה בקרם גוף כך שלפחות הפינה הזאת מכוסה אצלי..
    אני מודעת לזה שאבוקדו הוא פרי משמין מאד וכ"כ חבל, זה כ"כ טעים! מזל שעכשיו זה לא כ"כ עונת האבוקדואים, עוד אפשר יהיה להתחמק מזה...
    לגבי מוצרי חלב - אין לי אפשרות לוותר ולעבור לסויה, כי אני אלרגית לסויה!

    השבמחק
  34. היה לי חודש שרציתי לשמור על משקל שהגעתי אליו בשביל איזה אירוע ואחר כך לא היה אכפת לי להעלות את ה3 קילו ההם חזרה, וזה החזיק אותי מעולה. אחרי תקופה גם לועסים פחות מסטיקים, פשוט ההרגל הזה של לאכול כי שוקולד זה נורא טעים וגם המעדן ההוא מאוד טעים ואחרי זה גם עוד משהו (מלא בסוכרD: אם לא, איך זה יהיה טעים?) נעשה מתון יותר.

    השבמחק
  35. המחשבה על החשיפה הייתה יותר קשה מהחשיפה עצמה האמת. כמות התגובות והתמיכה שקיבלתי כאן פשוט מדהימה והוכיחה לי שעשיתי את הצעד הנכון!
    אין ספק שעוד צפויה לי דרך ארוכה ולא הכל הולך להיות פרחים והצלחות, אבל אני מקווה לטוב!

    השבמחק
  36. אני בטוחה שאם אני אתחיל בפעילות גופנית זה יהיה במסגרת קבוצה כולשהי, ועל פילאטיס שמעתי אין ספור המלצות, אני בהחלט אבדוק את זה!
    אין ספק שצריך מניע ורצון לירידה במשקל והחשיפה כאן בהחלט תהיה מניע חזק - זה לא יהיה נעים להכשל ולהודות בזה כאן!
    לגבי תפו"א - אני בד"כ אוכלת רק תפו"א אחד לארוחה, אלא אם כן זה תפו"א מיני ואז אולי 3, לא מעבר.
    ולחם זה בהחלט דבר רע. משתדלת לצמצם כמה שאפשר..

    השבמחק
  37. האמת שגיליתי לאחרונה את הגזרים הגמדיים הטריים של שטראוס, ואני משנשנת אותם כאילו אין מחר! חוסך לי הרבה קרייבינג למעדנים וכל מיני מרעין בישין אחרים..

    השבמחק
  38. גם לי אין שאיפה לרדת לממדים של דוגמנית :) ואני גם לא חושבת שאחזור אי פעם להיות בגזרה שהייתי בה לפני גיל 36 אבל אם אוריד לפחות 6 ק"ג אני בטוחה שהרגשתי תשתפר :) בינתיים ירדתי 3.5 ק"ג ואני מקווה שאמשיך לרדת עוד כמה קילוגרמים ספורים. אגב, כבר רואים שינוי לטובה בבדיקות הדם האחרונות שעשיתי וזה כבר עושה לי טוב :) וכן, בסה"כ חיים רק פעם אחת ובהחלט צריך להינות ממנעמי החיים ולא להדק את החגורה יתר על המידה, אפשר להתפרע מפעם לפעם :)

    השבמחק
  39. פוסט אמיתי ונוגע ללב.
    אז בתור התחלה- עשית אותי מה זה רעבה עם כל התמונות האלה! כמוך אני חולת סלמון, ולא קינמונים- אלא סיני מיניס שוברים אותי.
    אני מאחלת לך המון המון בהצלחה!
    אוהבת את הגישה- היא בהחלט הגישה הנכונה!
    אמרתי לך- אם הייתי קרובה הייתי מה זה גוררת אותך למכון! אני כבר הגעתי לשלב שאני ממש נהנית מאימונים
    הטיפ שאולי יועיל- כבר להכין פלייליסט מקפיץ להליכות וספורט:)

    ושוב- המון בהצלחה!!

    השבמחק
  40. זוית היופי שלי3 ביוני 2012 בשעה 21:58

    :))) אני שמחה מאוד שאת משתפת אותנו בזה ואני מעריכה אותך יותר. אני יכולה להבין כמה זה קשה לך אבל איפה תמצאי קבוצת תמיכה יותר טובה מאיתנו? מי יודע אולי נתחיל לאמץ ״בגללך״ הרגלי תזונה טובים יותר. אז המון בהצלחה ואני מחזיקה לך אצבעות!

    השבמחק
  41. thereisbeautyinallofus3 ביוני 2012 בשעה 23:49

    אני בהחלט נמצאת באותו מקום כמו שלך אבל עדיין לא יכולה לחלוק את זה עם הבלוג. תמיד אומרת לעצמי להתחיל עוד הפעם לעשות ספורט וזה לא קורה :(
    את מאמינה שכבר חודש כמעט ולא נגעתי בתפוחי אדמה?!

    השבמחק
  42. חשבתי על זה יום שלם. ובאמת שאין לי משהו אחר לעשות מלבד לפרגן על הכנות ועל האומץ שנדרש לך להיחשף בצורה כזו.
    ולא אני לא חושבת שהנושא של שומרי משקל והרזיה יהווה סטייה מהנושא העיקרי של הבלוג שלך. כי את בעצמך כתבת - כמה מילים על הנושאים החשובים באמת. ואנחנו נתמוך. כי אלו החיים שלך. ההחלטות שלך והתהליך שלך. אם חשוב לך שנהיה פה, אז נהיה פה))))
    הבריאות הוא נושא חשוב, ויותר מכך - בריאות היא פן נוסף של יופי. כי בן אדם בריא הוא גם בן אדם יפה.
    ועכשיו כל האוכל שהעלית פה... ממש זועק לשורשים האוקראינים שלי! זה גם כל האוכל שאני ממש אוהבת במיוחד לחם שחור לא פרוס ותפוחי אדמה וסלומון (בכל הצורות). וקינוחים!

    תראי הטיפ היחיד שאני יכולה לתת ושהוא באמת עבד אצלי - מים. לשתות ועוד פעם לשתות ועוד פעם לשתות. מים מים מים. במקום לאכול משהו מתוק, תשתי מים. במקום לאכול את הפרוסת הסנדוויץ השלמה, תקתיני את הכמות לחצי ותשתי מים. הכי חשוב זה להוריד למינימום את הכמייה למתוק. אפילו ליותר מפחמימות. זה ממש התמכרות((((
    ההליכות והספורט תורמים אבל אני ממליצה לך למצוא משהו שתאהבי. כי אני למשל שונאת פילאטס. מתתי על חוג הג'ודו והאיגרוף (הלכתי משינהם כי היה לי קשה מידי לעמוד בקצב אפילו של המתחילים והרופא אסר) אבל ממש ניהנתי בניגוד לפילאטס שממש הייתי צריכה לגרור את עצמי בכוח וספרתי כל שניה עד לסיום.

    ובאמת בתור מישהי שבתקופת השנתיים האחרונות של התיכון+ הצבא הייתה במשקל של 52-55 ק"ג על 1.70. ממש לא הרגשתי טוב. עכשיו.. אני יודעת שהעלתי במשקל. אבל אני לא מרגישה שזה איזשהו משהו דרסטי. כי המידות אותן מידות ולא זרקתי שום דבר מהארון . ואני מרגישה הרבה יותר טוב ככה במשקל שהוא 60 ק"ג לפחות ולא משקל הנוצה שהיה לי.

    השבמחק
  43. ואו! קודם כל כל הכבוד על השיתוף ושיהיה המון הצלחה לאורך הדרך. בתור ׳בוגרת התוכנית׳ שקילקלה קצת את הדברים בקילו האחרון ליעד, אני ממש מזדהה ומבינה ומקבלת את כל מה שכתבת ואת החשש וסימני השאלה. חשוב לזכור כל הזמן שזה תהליך וכך צריך להתייחס אליו. יש בו ניצחונות וכיבוש יעדים ויש לו גם מפלות בדרך, וזה בסדר. לקחת כל הזמן את הדברים בפרופורציה כי לגוף לפעמים יש חיים משלו. יש בשבועות שעובדים קשה והירידה היא מינורית אבל אסור להתייאש כי לפתע בשבוע שלאחריו באה ירידה הרבה יותר משמעותית ומתגמלת. כמו כן אני רוצה לחזק על האומץ שבשיתוף ובתור מי שעדיין נמצאת בתוך המאבק, מקבלת את השיתוף שלך בזרועות פתוחות! מצפה כבר לפוסט הבא שלך בעניין. שיהיו ירידות גדולות בדרך :-)

    השבמחק
  44. תודה! ניראה לי שאני ההיפך הגמור ממך - אני שונאת ספורט!! וקשה לי במיוחד לגרור את עצמי להתעמל לבד. למרות שניסיתי הרבה פעמים בעבר אף פעם לא הצלחתי להגיע לנקודה בה זה הפסיק להיות עול והפך להיות הנאה...

    השבמחק
  45. את צודקת לגמרי - הולכת להיות לי כאן קבוצת תמיכה שתלווה אותי בכל צעד ואני חושבת שזה רק יתרום לתהליך. אז אל תלכו לשום מקום, אני צריכה אתכן כאן ;-)

    השבמחק
  46. גם אני תמיד אומרת לעצמי שאני אתחיל להתאמן בצורה מסודרת וזה אף פעם לא קורה...
    ואני לא מאמינה שלא נגעת בתפוחי אדמה!! אני בטוחה שאת לא יכולה להגיד את אותו הדבר לגבי בעלך D-:

    השבמחק
  47. תודה רבה אנסטסיה, התגובה שלך ריגשה אותי מאד! ובכלל כל התגובות כאן הראו לי שעשיתי את הצעד הנכון כשבחרתי לפתוח את הנושא כאן בבלוג ואני חושבת שהתמיכה שאני אקבל מכן רק תעזור לי להשלים את התהליך בהצלחה.
    לגבי שתיית מים - את לגמרי צודקת. בקיץ אני מרגילה את עצמי לשתות לפחות ליטר וחצי כל יום ובאמת אני תמיד באופן טבעי מרזה קצת בתקופה הזאת בלי להתאמץ ובלי דיאטות. מזל שעכשיו קיץ אז אני אוכל לאמץ את ההרגל הזה שוב...

    השבמחק
  48. ישראלה, ריגשת אותי.
    נושא המשקל הוא רגיש אצל רבות מאיתנו ואת אמיצה מאוד לשים אותו ככה על השולחן.
    אני מצפה מאוד לפוסטים הבאים ותמונות בפייסבוק ובאינסטגרם. נראה לי שתביאי לשינוי חיובי אצל כולנו!

    השבמחק
  49. אני שו-נא-ת שיתופי פעולה מסחריים בבלוגים (בדיוק תהיתי אתמול מתי אתקל לראשונה בבלוגר/ית שעבר ניתוח פלסטי על חשבון החברה ומתעד אותו בבלוג. בטח כבר יש דבר כזה), אבל את משהו אחר. אני מאוד נהנית לקרוא כאן ובטוחה שזה ימשיך להיות הבלוג ה*אישי* שלך ושלא תתקלקלי. בהצלחה!

    השבמחק
  50. אני חושבת שהכול תלוי בצורה שבה עושים את זה, כמו כל דבר. מבחינתי שיתוף פעולה כזה זה הזדמנות להתנסות במוצר שככה לא הייתי מתנסה בו. יש לצערי כמה בלוגריות שמנצלות את זה בשביל לקבל מתנות חינם בתמורה לזה שהן מעתיקות את התוכן שהיחצנים שלחו להן, בלי שום ביקורת שלהן.

    השבמחק
  51. אני יודעת להכין אך ורק את המאכלים המשמינים ביותר עלי אדמות. פסטות בכל מיני רטבים משמינים, תפוחי אדמה עם שמנת וגבינות- בקיצור, התקף לב בצלחת כמו שנתן קורא לזה. בחיים לא הכנתי לעצמי מנה בריאה שלא מורכבת מסנדביצ'ים. הנה, יצאתי גם אני מהארון. אלה באמת לא הרגלים שאפשר להחזיק איתם לטווח ארוך וזה לא משנה אם את אדם רזה או מלא.

    השבמחק
  52. אתחיל ב- כל הכבוד על התעוזה! :)
    לא קל לכתוב את המילים האלה, בטח שלא קל לפרסם אותן.
    באופן משעשע אנחנו חולקות את אותם המדדים - המשקל, הגובה, ומתוך זה את ה BMI
    ניסיתי את שיטת שומרי משקל ולצערי היא לא התאימה לי.
    היום אני אצל דיאטנית אבל ההתקדמות שלי מאוד איטית (כרגע נעצרה ואני גם כן עוצרת - בעיקר לעשות חושבים..)
    נורא קשה לי הפיקוח על מה אני אוכלת. אין לי בעיה לאכול בדיוק את אותו האוכל יום אחרי יום אחרי יום.
    למען האמת, אני חולת תפו"א בעצמי :P אין על תפו"א עם גבינה לבנה ליד! :) פשוט וטעים.
    אני בניגוד אליך, אוהבת לבשל (מעט מאוד לאפות) אבל לא נוטה לעשות את זה לעיתים קרובות. לדעתי זה בעיקר בגלל שאני גרה לבד ואין לי כוח להשקיע בעצמי ארוחות ערב שכאלה.. אני מגיעה הביתה ומעדיפה לעשות דברים אחרים. האוכל נדחק הצידה (שזה גם חלק מהבעיה).
    מאחלת לך בהצלחה :) לרדת במשקל זה לא דבר כזה מסובך, לשמור על המשקל הרבה יותר מסובך..
    רוב החיים שלי הייתי סביב ה 10 ק"ג פחות. רק תקופה מאוד קצרה שקלתי 67 ק"ג ואני שואפת לחזור לשם.
    גם אז "היה לי מה להוריד" אם מסתכלים בעיני "צווי האופנה" (אפילו היחסית בריאים מביניהם) אבל לי היה טוב שם ובגלל זה אני רוצה לחזור לשם.
    כמובן שאשמח לשמוע על התהליך :) אם זה שעולם הביוטי הוא לא בדיוק מתייחס תמיד למשקל, זה חלק מאורח חיים בריא ואני כן חושבת שהוא קשור (כל עוד את לא הופכת למיס צ'יבייס ;))

    השבמחק
  53. תודה יפתי, אבל עם קהילה כ"כ תומכת ואוהבת כמו שגיליתי כאן באמת אין לי מה לפחד מהמשך החשיפה. אתן עושות את כל ההבדל!
    אני מקווה שאצליח להביא שינוי גם למי שזקוקים לו אצלך בבית :-)

    השבמחק
  54. אומנם רציתי להגיב אתמול אבל טרם יצא לי.
    אז אני יעשה את זה עכשיו.
    קודם כל הדבר הכי חשוב זה שאת מודעה לעצמך ומה שעשית עכשיו זה מעשה מאוד אמיץ וכל הכבוד .
    הדבר הראשון הוא להקל את זה ולהתחיל לדעת איך ממשיכים מהנקודה הזאת אני ממליצה ללכת לדיאטנית ובנוסף לבצע פעילות גופנית.

    השבמחק
  55. נ.ב מאחלת לך בהצלחה וגם אני בדיאטה הורדתי 20 קילו ונשאר לי עוד 10 יש הרבה מתכונים טעימים ברשת וכמו שאנו יודעות לחפש סקירות וביקורות על מוצרים כך גם נוכל לחפש מתכונים ולהשפיע לטובה אחת על השניה.

    השבמחק
  56. הי, אני קוראת יחסית טריה פה.
    רציתי לאחל לך המון בהצלחה,
    וטיפ קטן שיש לי להציע - גם אני באה מבית רוסי ששמים בו שמנת על הכל, אז הפתרון שאני מצאתי לנושא הזה הוא פשוט להחליף את השמנת בסקי 3-5%, נותן לזה בדיוק אותו אפקט של ריכוך/חמיצות וכו, בבערך חצי מהקלוריות ובהרבה פחות שומן.

    השבמחק
  57. אני מעריכה מאד את התגובה שלך וחשובה לי מאד דעתכן כקוראות לגבי שיתופי פעולה שנעשים בבלוג. מצד אחד אני לא רוצה להפוך את הבלוג לפורטל הכל מהכל, מצד שני את שיתופי הפעולה שאני כן בוחרת לעשות כאן אני בוררת בקפידה ומקווה שהקוראות גם יהנו מהם.
    ואגב, אם תפשפשי בהחלט תוכלי למצוא פוסט של בלוגרית ששיתפה פעולה עם מכון לתיקונים קוסמטיים......

    השבמחק
  58. תודה!!
    אני מבינה אותך שאחרי ימים ארוכים אין לך כוח לבשל. שוונג הבישול הזה שלי בתקופה האחרונה הוא בעיקר כי עבדתי מהבית והיה לי פנאי לזה. עכשיו התחלתי עבודה חדשה וכל הלו"ז שלי משתנה, וכך גם הפנאי והסבלנות לבישולים. לכן גם זה טוב שאני מתחילה עכשיו תוכנית אכילה מסודרת, זה יעזור לי להתרגל לשגרה בכלל הרבדים.
    אני מקווה לחלוק כאן כמה שיותר טיפים ולפתח דו שיח מעניין עם הקוראות, אבל אין סכנה אני אהפוך למיס צ'יביוס - מקסימום פוסט אחד בשבוע ולא מעבר!

    השבמחק
  59. את מוזמנת להגיב כאן בכל זמן :-)
    אין ספק שפעילות גופנית זה מאד חשוב, אני מקווה להתחיל לחזור לשגרת ספורט!

    השבמחק
  60. את צודקת, היום אפשר למצוא מיליון מתכונים מכל סוג ברשת, צריך רק את הרצון לחפש :-)

    השבמחק
  61. ברוכה הבאה! שמחה לפגוש אותך כאן :-)
    האמת שאת הטיפ שלך לעבור לגבינה לבנה אני מנסה לאמץ כבר כמה זמן וזה באמת עובד. את השמנת אני שומרת עכשיו רק לקינוחים ורק לפעמים.

    השבמחק
  62. כשגרתי עם בן זוג זה היה אחרת. ארוחות היה "מפגש" מסוג אחר. אז גם אכלנו בחוץ (טעים ומשמין ;)) אבל גם אכלנו בבית והשקענו. לבד זה די מרגיש "בלי טעם" להשקיע ממש.
    לא באמת חשבתי שיש איזשהו סיכוי קלוז שתהפכי ל"מפלצת צ'יביוס" :)

    השבמחק
  63. אוי לא לאכול בחוץ זה הכי גרוע! תמיד מזמינים את הדברים הכי משמינים....

    השבמחק
  64. בהחלט! שלא לדבר על זה, שכשעושים סלט אפילו בבית בדר"כ לא נוסיף את כל הדברים השווים שמוסיפים לנו בחוץ - אגוזים וכאלה, רטבים שווים.. אה וכמובן - לחם עם חמאה ;)

    השבמחק
  65. לגמרי, המקסימום שאני מוסיפה בבית לסלט זה קצת גבינה בולגרית 5%....

    השבמחק
  66. אני אומרת לך - זה יותר קשה להכין אוכל בריא מאשר אוכל לא בריא, לצערי. כי באוכל בריא צריך בד"כ למדוד יותר כמויות, למצוא תחליפים, להוסיף תוספות וכו'. בגלל זה אני גם מבשלת בד"כ אוכל שמן - זה גם יותר מהנה וגם יותר קל... לא סתם FAST FOOD זה שם גנאי לאוכל רע..

    השבמחק
  67. תחילה, אני רוצה להגיד לך שטוב ששמת לב שאורח החיים שהתרגלת אליו בבית הוא לא בריא. בתור אחת שגדלה בבית הקווקזי של סבתא שלי, אני יודעת עד כמה קשה להתנער מאוכל שגדלנו עליו ילדות שלמה. גם אצלינו לחם (ובצקים למינהם), שמנת, ותפוחי אדמה מלווים כמעט הכל, ואולי זאת הסחבה העיקרית להשמנת היתר במשפחה שעובר מדור לדור. אמא שלי שהבינה מראש שאורח החיים הזה לא בריא מנסה להרחיק אותי כמה שיותר....
    בכל מקרה, מה שרציתי להגיד בנוגע לשיטת הנקודות הוא שהביעה העיקרית בה היא שהשיטה מתרכזת בעיקר בכמה את אוכלת ולא במה את אוכלת. כלומר...עוגה נניח היא 10 נקודות, שמישהי תעדיף להשקיע בניגוד לחתיכצ דג או בשר שהוא אלמנט חשוב כי נוא כמות החלבונים היומית שחייבים לצרוך, כי אחרת הירידה במשקל מאוד קשה- פחמימות מתכלות מהר יותר, הרעב עולה ואת מוצאת את עצמך זוללת ללא הפסקה.

    זאת שיטה בעייתית, ברור שעדיף אותה מכלום אבל היא יכולה לגרום לנזקים גופניים לאורך זמן  אם לא מתנהלים בה בשיקול דעת.

    המון בהצלחה ישראלה, אני בטוחה שתצליחי למרות הקשיים. :)

    השבמחק
  68. אני מאחלת לך המון בהצלחה!
    אני דווקא חושבת שפרסום הפוסטים האלו בבלוג יכול ליצור דווקא מחוייבות שלך ויכול לעזור לך בתהליך, מה גם שזה גם תחום שקשור לטיפוח, ויש הרבה מאוד בנות שמתמודדות עם אותם תהליכים ויכולות להזדהות איתך ולקבל חיזוקים.
    בהצלחה!

    השבמחק
  69. תודה רבה!
    אני גם חושבת שזה נושא רלוונטי שמעניין הרבה קוראות שייהנו לעקוב כאן אחרי התהליך.

    השבמחק
  70. זה קשה להתנער מהרגלים שגדלים עליהם בבית, אבל באמת צריך את המודעות לעובדה שזה רע כדי להתחיל לעשות שינוי..
    אני מבינה מה שאת אומרת לגבי השיטה של שומרי משקל. מצד שני, מפרטים לך שם באופן מאד ברור שאם תאכלי מזונות "בריאים" את תוכלי לאכול יותר במשך היום, לעומת לשרוף את כל התקציב על משהו משמין. אבל זה בחירה שכל אחת מאיתנו יכולה לעשות גם לי שומרי משקל.... כמו כל דבר בחיים צריך איזון ולהבין את השיטה ואני מאמינה שגם אם אדבוק בתוכנית הבריאה אני אוכל לפנק את עצמי מידי פעם פה ושם :-)

    השבמחק
  71. היי ישראלה, נפלא לשטוף את העיניים עם שלל התצלומים המרהיבים שהעלית לפוסט! רצינו לאחל לך מכל הלב בהצלחה עם הדיאטה החדשה שלנו בשיטת "נקודות פלוס". אנחנו לרשותך לכל שאלה!

    דנה - שומרי משקל

    http://www.shomreymishkal.co.il/category/shitat-hanekodot

    השבמחק
  72. תודה רבה דנה! כבר הספקתי להיעזר בתמיכה אצלכם באתר עם כמה שאלות שהיו לי, וגם מהדף שלכם בפייסבוק אני מאד נהנת! :-)

    השבמחק