‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

13.11.2011

טיפוח מולקולרי באוירה גלילית - חלק ראשון

כמי שעוקבת באדיקות אחר עדכונים בנושאי איפור וטיפוח נדמה לי שלאחרונה התפתח מונח טרנדי חדש והוא - "טיפוח מולקולרי". 
ממש לאחרונה השיקו לנקום תמצית/סרום חדשה אשר מבוססת על מרכיבים מולקולריים (סקירה נרחבת בקרוב!) וכעת גם חברת הדרמו-קומסטיקה VICHY אף היא משיקה סדרת אנטי-אייג'ינג חדשה המכילה מולקולה פעילה מסוג Rhamnose.
ראשית - מהי בכלל מולקולה? לכל מי שנרדמה בשיעורי הכימיה בתיכון (ובצדק..) אספק הסבר קצר ומאד לא מקצועי: מולקולה היא בעצם חיבור כימי של רכיבים אטומיים שונים. לדוגמה - חמצן מורכב מאטומים זהים שהם כמובן ה-O2. לעומת זאת DNA אף הוא מוגדר כמולקולה אולם הוא מורכב ממיליוני אטומים שונים האחד מהשני. 
הבנתן? נפלא! לא הבנתן? גם לא נורא, למזלנו הסדרה של וישי לא מיועדת רק לכימאיות מבריקות במיוחד!

הסדרה החדשה של וישי - Lift-Activ Derm Source מורכבת מ-3 מוצרים: קרם יום לעור יבש, קרם יום לעור רגיל/מעורב וקרם לילה (לכל סוגי העור). 
כל הקרמים בסדרה מכילים את מולקולת רמנוז בריכוז של 5%. בנוסף "זרקו" פנימה גם ויטמין C בריכוז של 0.5%, הקרם המיועד לעור יבש מועשר גם בחמאת שיעה בריכוז של 6% וקרם הלילה מתהדר במרכיב בשם H.E.P.E.S אשר מעודד תגובת פילינג קלה בעור המתרחשת בעודנו ישנות את שנת היופי שלנו.
מלבד כל המרכיבים המזינים והמעשירים האלה, גולת הכותרת היא כמובן מולקולת רמנוז. אני אחסוך מכן הסברים מפורטים ומסובכים מידי אודות אופן ההשפעה המדוייק ואסכם זאת בשתי מילים - מעודד קולגן. במילים פשוטות - קולגן הוא בעצם הרכיב אשר גורם לעור שלנו להיראות צעיר ומתוח. איבוד משכבת הקולגן בעור גורם לצניחה של העור ויצירת קמטים. מולקולת רמנוז בעצם באה לעודד את ייצור הקולגן וכפי שכבר הבנו - יותר קולגן = עור בעל מראה צעיר יותר.

וכעת אחרי שהסברתי קצת על הסדרה והרכיבים המרכיבים אותה, נספר קצת על אירוע ההשקה!
האירוע התקיים במלון בית בגליל, אשר שוכן בלב יער ביריה מעט צפונה מראש פינה. 
כנערת מרכז הארץ בכל רמ"ח אברי, נסיעה לצפון כמוה כנסיעה לחו"ל ואכן לא התאכזבתי. הנוף המיוער, מזג האויר הקריר, צלילות האויר - כל אלה הם תופעות שאני לא נתקלת בהן לאורך מישור החוף..
המותג "וישי" המשיך ללוות אותנו מרחבת הכניסה גם לתוך הלובי הפנימי אשר עוטר בשלל מוצרי וישי  על כל תתי הסדרות השונות.
 מי ידע שוישי מציעים מגוון רחב כ"כ? לא אני! ניראה שיש כאן כר נרחב של מוצרים שאני חייבת לבדוק בשלב זה או אחר..

כחלק מאירוע ההשקה, הוזמנו שני מרצים אורחים - יאיר להב, דיאטן קליני וד"ר אינס ורנר, מומחית לרפואת עור.
מארגני האירוע החכימו והקדימו להסביר שעור קורן ויפה באמת מקורו בהמון גורמים מסייעים אחרים, הן פיזיים והן נפשיים. שימוש בקרם נכון הינו רק גורם מסייע אחד, אולם תזונה נבונה, פעילות גופנית (גם אם מתונה) ואורח חיים רגוע הם גורמים מסייעים חשובים לא פחות אשר תורמים תרומה ישירה למראה עור בריא, חלק וזוהר.
מהרצאתו של יאיר להב, דיאטן קליני מומחה לשילובים בין תזונה לפעילות גופנית למדתי 3 דברים חשובים:
1. ישנם תרגילי כושר נפוצים שהם בעצם "מבזבזי זמן" (שלא לדבר על כוח..) שאינם מועילים בדבר לחיטוב וצמצמום היקפים.
2. פעילות גופנית בלבד אינה מזרזרת ירידה במשקל (את העוגיה הזאת ליד הקפה? לזרוק!).
3. על כל ק"ג שמפחיתים מופחת בהתאמה ס"מ מהיקף הגוף (רק ס"מ אחד! אין תקווה...).
למרות כל החדשות הרעות האלה, יאיר להב בחר לסיים את דבריו דווקא עם המונח - FAT & FIT! המשמעות היא שאפשר להיות "שמן", אבל עדיין לשמור על הבריאות ולהיות בכושר גופני טוב. אם נקשר את זה רגע לעניין אשר לשמו התכנסנו כאן היום - אפשר להיות נשים מלאות אולם עדיין להנות מעור זוהר וחיוני גם אם לא מנסים להתחרות בדוגמניות במידה מינוס אפס.
אני חושבת שזהו מסר חשוב - שומן אינו בהכרח דבר רע שצריך להפטר ממנו בכל מחיר, אלא שאפשר לחיות טוב גם עם היקפים רחבים, אילו רק שומרים על כושר גופני בסיסי.
מד"ר אינס ורנר, מומחית לרפואת עור ויו"ר החברה הישראלית לכירורגיה דרמטולוגית למדתי (בפעם המיליון) שהזדקנות העור היא 90% נזקי קרינה. ד"ר ורנר שבה והדגישה את מה שכולנו יודעות, אולם חלקנו עדיין מנסות להתכחש לכך -חשיפה בלתי מבוקרת ובלתי מוגנת לקרני השמש גורמת לנזק כמעט בלתי הפיך ומתמשך. כל קרם שבעולם וכל טיפול בוטוקס הם בעצם מתקנים בדיעבד את הנזק שנגרם לנו מהשמש.
שאלתי את ד"ר ורנר מהו הגיל המומלץ להתחיל להשתמש במוצרי אנטי-אייג'ינג כגון הקרמים מהסדרה החדשה של וישי. אמנם אני "רק" בת 25, אבל אפילו אני כבר רואה התחלה של קמטוטים זעירים בצידי העיניים, שבבוא היום יעמיקו ויהפכו לקמטי הבעה של ממש. האם יש דרך לתקן את הנזק שכבר נעשה?
ד"ר ורנר הסבירה שבמהלך שנות ה-20 העור שלנו עדיין צעיר מספיק על מנת לייצר חומרים המסייעים בתיקון עצמי, ורק ככל שאנחנו מתבגרות יכולת הייצור הזאת נפגמת ולכן נוצרים פגמים בעור. נשים בגילאי ה-20 אינן צריכות להשתמש במוצרי אנטי-אייג'ינג על בסיס קבוע, אלא אפשר להניח רק קרם לילה לדוגמה, במקום להשתמש גם בקרם יום אנטי-אייג'ינג וגם בקרם לילה.
ההמלצה של ד"ר אינס - לא "להעמיס" מוצרים על העור ולהשתדל ככל שניתן להניח מוצרים משולבים (ולא סרום ומעליו קרם לחות ומעליו פריימר ומעליו קרם הגנה ומעליו מייקאפ וכן הלאה..).
המסר העיקרי המתלווה להשקת סדרת Derm Source החדשה הוא שעור בריא שווה לעור קורן וצעיר. עם זאת, בריאות הינה מכלול של גורמים משפיעים כאשר לנו יש שליטה רבה על רמת הבריאות של העור שלנו. ככל שנקפיד על תזונה מאוזנת ונכונה (הרבה ירקות ופירות!), נתמיד בפעילות גופנית מסוג כולשהו ונשמור על עורנו מהשמש, כך נעזור לעור שלנו לשמור על מראה צעיר לאורך זמן. 
גורם משפיע נוסף הוא כמובן שימוש בטיפוח המתאים לסוג העור שלנו, וכאן נכנסים למשחק הקרמים בסדרה החדשה של וישי. 
הקרמים מיועדים לנשים בטווח גילאים שבין 35 ל-50 אשר מעוניינות לעזור לעור שלהן להתגבר על נזקי הזמן. 

לרגל ההשקה ועד סוף דצמבר, מחירם של הקרמים בסדרה עומד על 200 ש"ח ל-50 מ"ל (אח"כ המחיר יעלה ל-309 ש"ח). גודל מוקטן של 30 מ"ל עולה 150 ש"ח.
ככל מוצרי וישי, את הסדרה החדשה ניתן להשיג אך ורק בבתי המרקחת הפרטיים

עד כאן החלק הראשון של סקירת אירוע ההשקה של וישי בגליל! בחלק השני צפויה לכן הצצה למוצרי וישי נוספים וכן מוצרי האיפור והטיפוח שלקחתי איתי לנסיעה :-)

אשמח לשמוע את העצות שלכן לשמירה על עור בריא וזוהר לאורך זמן. האם מצאתן שתזונה מסויימת ו/או פעילות גופנית משפרת את מראה העור? האם אתן מקפידות להגן על עצמכן מפני קרני השמש כפי שממליצה ד"ר אינס? ספרו לי!  

גילוי נאות: הוזמנתי לאירוע ההשקה ע"י החברה 

18 תגובות:

  1. אני מאוד אוהבת להטיף לשמירת העור מהשמש, שתיה מרובה, אכילה מאוזנת והסרת האיפור לפני השינה. בפועל: מסתפקת במקדם הגנה שיש במייקאפ, שותה 3 כוסות קפה וזהו, ישנה לפעמים באיפור (אוי גוועאלד!!!!) ותזונה מאוזנת לא תימצא אצלי בצלחת! לצערי העצלות לפעמים גוברת על הערך שליבעיני עצמי. חובה להתאפס על הנושא הזה...
    הפוסט מצוין! מחכה מאוד להמשך!

    השבמחק
  2. ואת עוד קוראת לעצמך דוגמנית!! אני מקפידה מאד על ניקוי של העור (לא ללכת לישון עם איפור! לא!!) ו...זהו בערך... אפילו על מקדמי הגנה אני לא 100% מקפידה כי קשה לי עם ההרגשה שלהם על העור... שתיה אני מקפידה בעיקר בקיץ כדי לא להתייבש ובחורף שוכחת מזה לגמרי.. ולגבי אכילה מאוזנת.. איזון בין 100% פחמימות ו-100% סוכרים נקרא מאוזן? ;-)
    אבל אני איתך, אנחנו חייבות להתאפס על הנושא הזה אחרת כל הקרמים והבוטוקס בעולם לא יועילו לנו!

    השבמחק
  3. אין שום ספק שגם אם ימציאו את הקרם המושלם והיעיל ביותר, זה לא יעזור אם לא נקפיד על הטיפוח הנכון של העור, כמו שכתבת, הגנה מהשמש, ניקוי נכון ותזונה. (הייתי רוצה להוסיף גם את הפעילות הגופנית, אבל כאן כבר נכנסת לפעולה העצלנות שלי, המקסימום שהצלחתי לעשות זה יוגה פעם בשבוע).
    אני אישית מאוד מקפידה על הניקוי, לא תתפסי אותי ישנה אפילו עם טיפת איפור. פעם בכמה חודשים אני מבקרת אצל הקוסמטיקאית, ואז מתחזקת את התוצאה בבית. למזלי העור שלי לא בעייתי במיוחד, לכן אני משתמשת בקרם יום+קרם עיניים ובחורף בקרם לילה. פעם בשבוע אני עושה פילינג או מסכה.
    לאחרונה התמכרתי למים טרמליים, משתמשת בהם לפני קרם לחות בבוקר.
    הגנה מהשמש: דבר שקשה לי ליישם ביומיום. באיפור הפנים זה יותר קל, כי או שיש SPF במייק אפ או שאני מניחה את BB CREAM מתחת למייק אפ קליל. הגנה על הגוף זה סיוט עבורי. מצד אחד אני מאוד חוששת מנזקי השמש וכל ההשלכות שלהם, מצד שני רוב הקרמים לגוף עם SPF כל כך דביקים ולא נעימים שחצי מהזמן ויתרתי על זה.
    תזונה מאוזנת ושתיה מרובה זה גם עניין שדורש התמדה, וכמו כולם אני לא תמיד מצליחה ליישם את כל הכללים, למרות שאני מאוד משתדלת.

    המלון הזה מהמם! אני בטוחה שהיה לכם כיף!

    השבמחק
  4. אני כמוך מקפידה על ניקוי בגלל שיש לי עור רגיש ואם אני אלך לישון לילה אחד בלי לנקות כמו שצריך - אני אקום למחרת עם צרות על הפנים.. :-/
    הגנה מהשמש מצד אחד זה צעד הכרחי לחלוטין במדינה עם מז"א כמו שלנו, ומצד שני זה לא פשוט ליישם. כמוך אני לא אוהבת את התחושה של קרמים עם SPF לא על הגוף ולא על הפנים ולכן אני מוצאת את עצמי מוותרת על זה הרבה פעמים. במוצרים שאני משתמשת לפנים ה-SPF בד"כ מאד נמוך ולדעתי לא מספק הגנה מספיקה בייחוד בקיץ. אני חושבת שעוד לפני הקפדה על פעילות גופנית, הקפדה על הגנה מהשמש זה הצעד הבא שאני צריכה להשקיע בו, כי באמת חבל...

    השבמחק
  5. טוב המלון נראה(מבחוץ) מדהים!!
    אז בתור התחלה- בתקופת מבחנים אני נראית כמו סמרטוט ( לחץ משפיע עליי ישירות)
    אבל בסופ"ש האחרון אחרי שינה טובה- העור שלי נראה ממש ממש טוב+ נעלמו העיגולים השחורים
    כך שלפי דעתי שינה ומנוחה עוזרים לא מעט.
    לגבי אימון- אני מתאמנת 4 פעמים בשבוע- כך שכל פעם אני מרגישה שאני "מזיעה" דברים לא טובים החוצה:)
    אבל זה בהחלט עוזר לעור להראות הרבה יותר "זוהר"
    וכמובן שתזונה... הייתי שמחה לותר על הקולה, אבל זה כ"כ קשה!
    מחכה להמשך!

    השבמחק
  6. פוסט מעניין וקליל!(כלומר לא מייגע ועמוס בפרטים..:} (בכל זאת סקירה של אנטי אייגינג.. פחדתי לשניה..:})..
    לצערי אחת החברות שלי בגיל 30 נפטרה מסרטן העור(חד משמעי בגלל השמש).. והשאירה אחריה משפחה וילדה מקסימה.. ולכן אני בקיץ ואף בטיול הירח הדבש שלי נמרחת כולי בSPF.. נכון יש הרגשת דביקות.. אבל אני כל כך איטית בבוקר.. שבמהלך השעה של התארגנות אני כבר שוכחת מהתופעה הלא נעימה...(מה שכן במקלחת בערב אותו היום, אני משתכנעת שוב ושוב שהקרם הזה פשוט מגנט לכל הטינופת...), בזכות דנדרה היכרתי הקיץ את הBB שלי ולכן לפנים אני לא שמה שום SPF נוסף..
    תמיד מסירה איפור , ותמיד מחפשת תחלופות יותר בריאות(כגון שמן שקדים מדולל וכו..) לעשות זאת.. כיום, שוב בזכותכן(הבלוגריות) גיליתי מסכה לעור מעורב עם דבש+חומץ+ביצה(שהוחלף ללימון).. משתדלת לשים כל ערב ולאחריה איזה קרם לחות..
    פעילות גופנית שאלת.. אני גם שואלת: ויקי מה קורה? מתי תזיזי את הXX היפה שלך? בקיצור כרגע לא עושה כלום..בתקווה בקרוב..
    מחכה כאמור לפוסט מספר2..

    השבמחק
  7. וואו איזה פינוק! :) נראה שעשיתם גוד טיים! הסדרה נראית מעולה. אני מאוד אוהבת את מוצרי וישי , יש להם אחלה של מוצרים.

    השבמחק
  8. מתח ולחץ בהחלט תורמים למראה עור לא יפה, אני מכירה את התופעה המעציבה הזאת מקרוב ויותר מידי טוב... אין מה לעשות, הגוף שלנו דורש מנוחה גם נפשית וגם פיזית. אני משתדלת שלפחות בסופ"שים אני עושה פסק זמן מוחלט, בייחוד אחרי שבוע עמוס ולחוץ במיוחד.
    מצדיעה לך על לו"ז האימונים שלך - הלוואי עלי!

    השבמחק
  9. תודה ויקטוריה! שמחה שהצלחתי לכתוב על הנושא בלי להלאות אתכן בפרטים משעממים..
    מחריד הסיפור על חברה שלך, זה ממש מחדיר בי פחד מפני נזקי השמש. חבל שצריכים לשמוע על סיפורים כאלה בכלל. היום המודעות כבר הרבה יותר גדולה לנזקים שהשמש גורמת ואמנם כולן הולכות לים להשתזף אבל כבר לא תראי בנות מרוחות בשמן תינוקות מכף רגל ועד ראש כדי "להעמיק" את השיזוף..
    כל הכבוד לך על ההתמדה במריחת SPF, אני מקווה ללמוד ממך!
    חלק ב' יפורסם בקרוב ממש :-)

    השבמחק
  10. היה לי גוד טיים בעיקר בזכות WHATSAPP ;-) ! אני רק מתחילה להכיר את מוצרי וישי ובינתיים אוהבת את מה שאני מנסה

    השבמחק
  11. וואו, הסקירה נשמעת מבטיחה. מחכה כבר לקרוא את ההתרשמות שלך מהמוצרים עצמם.
    אני מאד אוהבת את וישי ונאמנה להם כבר שנה (שזה המון זמן...).

    רק הערה קטנה ואני מקווה שתקחי את זה בקלות - בהסבר שלך לגבי מוליקולות - מוליקולת חמצן היא או-2, כלומר מורכבת משני אטומי חמצן. ה- H20 היא לא אחרת מאשר מוליקולת המים שכולנו מכירים, והיא מכילה אטום חמצן בודד ושני אטומי מימן... מצטערת על ה"כובד" אבל כביולוגית וכפריקית של מדעי החיים זה קצת צרם לי... :)

    השבמחק
  12. תודה על התיקון, תיקנתי גם בפוסט! לגמרי לא שמתי לב שרשמתי מים במקום חמצן (אפילו אני יודעת להבחין ביניהם...). טוב שיש לי גם קוראות שמבינות משהו בביולוגיה/כימיה - כי אני ממש לא! D-:

    השבמחק
  13. המלון הזה נראה שיא השלווה, מתה על מקומות כאלה ובכלל הצפון יקר לי מאוד, אני "צפונית" לשעבר :) השתמשתי ומשתמשת בחלק מהמוצרים של וישי ואני אוהבת אותם. יש כמה מוצרים שקצת אכזבו אבל הרוב מקיימים את רוב "ההבטחות" שרשומות על גבי האריזה. מאוד אוהבת את ה"אקוואליה טרמל באלם" למצבים שהעור זקוק לאקסטרה לחות (חילופי עונות, מזג אוויר קר וכו'), מעולה! כמו כן, התכשיר הנקודתי שלהם לפצעונים, הוא אחד הטובים שיש. לאחרונה ניסיתי גם תכשיר של לה רוש פוזיי "אפהקלאר דו" שלעניות דעתי הינו התכשיר המוצלח ביותר שהשתמשתי בו עד כה ממה שיש לשוק הדרמוקוסמטיקה להציע. אני מאוד מקפידה על שגרת ניקוי פנים בוקר וערב, אין מצב שאכנס למיטה בלי להסיר איפור מהפנים וגם כשאיני מתאפרת (זה לא קורה הרבה :), לפעמים כשנמצאים בבית בסופי שבוע...) אני מקפידה לנקות את הפנים בעדינות. הייתי רוצה להקפיד יותר על עניין התזונה הנכונה ופעילות גופנית שבהחלט משפרים את ההרגשה והמראה. לפני כ 6 שנים הפסקתי לעשות פעילות ספורטיבית באופן קבוע (חוץ מגיחות פה ושם לחדר כושר...בסוף ביטלתי את המנוי כי לא יצא לי להגיע) ולאחר הלידה שלי לפני 3 שנים בכלל השתנה לי הגוף וכיום רואים עלי את התוצאות בדמות 10 ק"ג נוספים ;-) אני מנסה לחזור לתלם לאט לאט (התחלתי בהליכות 4 פעמים בשבוע, לא אוכלת מטוגן לעיתים קרובות אם כי עדיין חוטאת בגלידות ומתוקים...) יש שינוי קל לטובה לעת עתה אך בהחלט שהעניין דורש התמדה וכוח רצון. אין ספק שפעילות גופנית עושה גם טוב לעור, כמו כן גם חילוף החומרים משתפר פלאים. מקפידה להשתמש בלחות שכוללת מקדם הגנה בתוכה וגם במייקאפים שלי יש מקדמי הגנה שנעים בין 15-20 . אם יוצאים לטיול בטבע או אם אני יודעת שאבלה לא מעט זמן בשמש אני גם מורחת קרם עם מקדם הגנה גבוה (spf50)על כל האזורים החשופים ולא מוותרת על כובע (יש לי מלא כובעים :) כמי שסבלה מפיגמנטציה בעבר, אני לא יכולה להרשות לעצמי להסתובב בלי מקדם הגנה ובכלל השמש לא עושה עימנו חסד...(חוץ מויטמין ה- D כמובן שהיא מספקת לנו והינו חשוב מאוד לבריאות תקינה). סתם סקרנות, איך אפשר להגיע להשקות כאלו? אותך אני מניחה שהזמינו כי את בלוגרית...נראה כייף אמיתי :-)

    השבמחק
  14. ממש שמחתי לקרוא שאין המלצה לבנות +20 להשתמש במוצרי אנטי אייג'ינג באופן קבוע. לצערי, זה הפך להיות טרנד לאחרונה שכבר בגיל 20+ צריך להתמסר למוצרי האנטי אייג'ינג כחלק מהמלחמה בקמטים. הבעיה נוצרת כאשר מעמיסים [ממש כמו שכתבת] ואז מתפתח אקנה מבוגר וכן הלאה [וזה מניסיון לצערי, אחרי קרם יום אנטי אייג'ינג בשימוש של פחות מחודש ימים].
    בקיצור, כמה שפחות להעמיס, ככה יותר טוב וכמובן, לא להתחרפן מכל קמט קטנטן שיש לנו, הרי זה בדיוק מה שהופך למיוחדים :) סלחו לי על הקלישאה...☺

    השבמחק
  15. בהחלט - היה לי חשוב, בתור הנציגה הצעירה ביותר באירוע, לשאול את רופאת העור את השאלה הזאת. כי מצד אחד זה מאד מפתה להתחיל להשתמש כבר עכשיו במוצרי אנטי-אייג'ינג, מצד שני לא בטוח שזה בכלל מומלץ.
    כמו שאת אומרת - קל להתחרפן מכל קימטוט קטן אבל ממש אין צורך, לכל גיל יש את היופי שלו והמוצרים המתאימים לו! :-)

    השבמחק
  16. מעריצה אותך על ההתמדה בהגנה מהשמש, בייחוד עניין הכובע! הלוואי על כולנו...
    פעילות גופנית זה הדבר שלדעתי הכי קשה להתמיד בו. אני אוהבת ירקות ופירות ויכולה לאכול מהם הרבה, אבל פעילות גופנית אני ממש שונאת וזה משעמם אותי להחריד... :-/

    השבמחק
  17. פיצ'ה עם הקולה שלה הרגה אותי כי אני מה זה מזדהה. וליאן... עם החטאים הקטנים שלה.מה הייתי עושה אם לא הייתן כ"כ כנות בנות. אני מה זה מזדהה עם כל אחת ואחת מכן. קשה לי בלי הקולה, כדי לשתות מספיק מים אני צריכה לאכול חריף מלוח וחמוץ, קשה לי בלי הפחמימות והסוכר, קשה לי בלי ההתעמלות (קשה קשה :) ) וקשה לי עם הSPF במוצרי הטיפוח ובהגנה על העור.
    בכלל עם העור המעורב/שמן שלי מצאתי שנוכחות של SPF לא עושים לי טוב, הם כאילו אוטמים לי את הנקבוביות ויוצאים לי פצעונים.בכלל אני חושבת שקרם לחות צריך להיות בלי SPF כי אז המרכיבים מאבדים בעצם מהיעילות שלהם.
    ואם נתייחס רגע לפוסט, הוא כתוב באורך שממש אפשר להתייחס אליו- קצר תמציתי ואינפורמטיבי באופן מהנה. כבר עוברת לקרוא את החלק השני. (אני רוצה להציץ לך לתוך התיק ;) )

    השבמחק
  18. אנחנו רק כנות! D-:
    כמו שאת רואה - אף אחת לא מושלמת, אפילו דוגמנית של ממש כמו ליאן. לכל אחת יש את החטאים הקטנים שלה....
    תודה על המחמאות, שמחה שניהנת לקרוא. תהני מהחיטוטים בתיק ;-)

    השבמחק