‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

11.10.2011

אכזבות שעולות ביוקר

כולכן יודעות כבר שאני ממש לא סנובית מותגים באיפור. אני יכולה לחשוק בפלטת צלליות סופר יוקרתית מצד אחד, ומצד שני לעוף על סומק סופר פשוט שעולה 9 שקלים.
אז כמו שיש אכזבות ממוצרים של מותגים זולים, כך באותה מידה אני מתאכזבת גם מאיפור וטיפוח ששייך לקטגוריית היוקרתי ויקר. יש אפילו שיגידו שהאכזבה ממוצרים כאלה גדולה יותר, כיוון שמלכתחילה משקיעים בהם יותר כסף וכגודל הציפיות, כך גודל האכזבה..
אז היום נדון בשניים כאלה.
כבר ממבט ראשון אני בטוחה שכל הקוראות יוכלו לזהות את המוצרים שיופיעו בפוסט. הראשון הוא כמובן הקונסילר האלמותי מבית YSL, ה-Touche Eclat המפורסם.
השני הוא שפתון מסדרת Rouge Automatique של גרלן. 

נתחיל עם הטוש אקלה:
מה לא נכתב על המוצר הזה, באיזו הפקת איפור/אופנה הוא לא הופיע, כמה ביקורות מהללות קראתי עליו וכמה חיקויים כבר יצאו לשוק בעקבות ההשקה המוצלחת שלו. 
קניתי אותו כחלק מרכישה מאסיבית ממוצרי YSL (ביחד איתו נרכשו גם סומק קרם ומסקרה) ואיכשהו הדיילת הצליחה לדחוף לי גם את הטוש אקלה. השתכנעתי לקנות אותו בעיקר כי הוא הוצע במחיר מוזל בזמנו בערכה עם מוצר מוקטן אחר של המותג (שיופיע בסוף הפוסט, גם הוא סוג של אכזבה..). 
שוב למדתי את הלקח שלעולם אין לתת לדיילות לשכנע אותך לקנות מוצרים בלי שעשית עליהם קודם תחקיר מעמיק בבית. קודם כל, מלכתחילה לא ידעתי שהטוש אקלה מגיע במבחר גוונים כלשהו והדיילת כמובן גם לא ציינה זאת. לא קראתי עליו ביקורות מעמיקות מהתנסות אישית ברשת, לא בדקתי מה הוא אמור לעשות ומה לא - ובעיקר התנהגתי כמו מטומטמת ולקחתי את מה שהדיילת דחפה לי.
אז מסתבר שהטוש אקלה מגיע ב-7 גוונים שונים, כאשר בארץ (אם אני לא טועה) ניתן להשיג רק 3 מתוכם. עד לרגע זה אין לי מושג איזה גוון לי יש, ככל הנראה אחד הבהירים ביותר לפי השוואה שעשיתי עם הגוונים הקיימים. מספר או שם הגוון גם אינו מופיע על המוצר עצמו, אלא רק על האריזה החיצונית שמזמן הושלכה לפח.
בואו נגיד שקונסילר זה לא. גם אם הייתי לוקחת גוון כהה יותר, הכהות מתבטאת בעומק הצבע ולא ברמת הכיסוי. אם יש לכן כהויות בולטות מתחת לעיניים כמו שלי - אל תצפו ממנו לכסות אותן. 
ניתן להשתמש בו מתחת או מעל מייקאפ/קונסילר וגם לבד. הוא אמור להתקבע ללא עזרת קיבוע נוסף. 
בעקרון הוא אמור לכסות כהויות, סימני עייפות, סימני גיל ועוד ניסים ונפלאות. בפועל - הוא פשוט מוצר בעל אפקט של הארה שמחזיר אור מהאזור בו הוא מונח וזאת הסיבה שהפגם שהוא מכסה נראה פחות בולט.
כפי שאמרתי - עיגולים כהים הוא לא מכסה לי, מקסימום קצת מאיר את האזור מתחת לעיניים. סימני גיל אין לי כרגע לכסות ואני כמעט אף פעם לא משתמשת בו כהיילייטר בפני עצמו כי אני משתמשת במוצרים אחרים למטרה הזאת.
עוד חסרון נוסף - הוא מצטלם זוועה בתאורת פלאש. איפה שלא תניחו אותו תקבלו כתמים בהירים ומחזירי אור על הפנים. 
אז ככה שבסופו של דבר הוא יושב לו מיותם באוסף האיפור שלי בלי הרבה שימוש... את העיגולים השחורים שקיוותי יעזור לי להסוות אני מכסה עם קונסילר בעל רמת כיסוי גבוהה יותר, שגם מעניק אפקט קל של הבהרה ובזה נגמר הסיפור.
ניתן להשיגו בפארמים תמורת 240 ש"ח, או בסטרוברי תמורת 178 ש"ח. 

הבא בתור הוא שפתון עם הייפ ענקי:

עוד מוצר שנכתב עליו בכל מקום וכולן קנו ו/או רצו לקנות אותו. אני קפצתי על הקופון האחרון לרכישות ברשת אפריל ב-50% הנחה על מנת להשיג לי אחד כזה.
בואו נגיד את זה כבר מעכשיו - השפתון הזה הוא גימיק. קשת הגוונים שהוא מגיע בה לא יוצאת דופן במיוחד ומחולקת ל"משפחות" - האדומים, הבייז'ים, הכתומים והוורודים. 
איך שאני רואה את זה, הרוז' אוטומטיק היא בעצם סדרת KISS KISS של המותג, פשוט באריזה שונה. הגימור איננו אטום בכלל, אלא סוג של Sheer שקפקף עם חלקיקי זוהר קטנטנים. פיגמנט עשיר - אין כאן. מי שיש לה שפתיים פיגמנטיות באופן טבעי תתקשה למצוא משהו שייראה עליה בסקאלת הגוונים הבהירים יותר.
אני לקחתי את גוון 140 Mitsouko ששייך למשפחת הכתומים. שלא תטעו, מדובר בגוון מאד יפה, קורלי כתמתם עדין וכמעט ניודי. אבל המרקם, אוי המרקם... נעים למריחה, ריחני, לא מייבש אבל הוא פשוט כמעט בלתי נראה! איכשהו כשניסיתי אותו בחנות הוא היה בולט אבל כמובן שבתאורה טבעית זה ניראה שונה לגמרי והרבה פחות מוצלח.

בכנות -זה לא שפתון רע. אבל מי שמחפשת משהו עם קצת יותר פיגמנט, צבע עם קצת יותר נוכחות ושפתון שיושב יותר "חלק" על השפתיים שתחפש במקומות אחרים (כמו למשל השפתונים מסדרת Rouge Pur Couture של YSL). מי שמחפשת שפתונים סמי-שקופים ועדינים ממותג יוקרתי ועם פטנט פתיחה וסגירה חמוד - מוזמנת לרוז' אוטומטיק. אני אסתפק באחד שיש לי בינתיים ולא ארכוש שוב.. בתאכלס, שפתונים עם רמת פיגמנט כזאת אני יכולה למצוא אצל מותגים זולים הרבה יותר. כשאני קונה שפתון של מותג יוקרתי אני מצפה לקצת יותר.
הוא עולה 233 ש"ח בפארמים ואיננו קיים בסטרוברי. אגב, המחיר שלו בארץ פשוט שערורייתי. אפילו בחנות הסופר יוקרתית Harrods בלונדון הוא נמכר ב-140 ש"ח בלבד!
וכעת לסוואטצ'ים של הטוש אקלה והרוז' אוטומטיק:

אחרון חביב הוא מוצר בגודל מוקטן שקיבלתי כחלק מסט כשרכשתי את הטוש אקלה:
מדובר במוצר טיפוח מסדרת Top Secrets - פילינג ללא גרגרי פילינג.
מעסים אותו על עור פנים יבש עם ידיים יבשות. יש לו מרקם שמנוני סמיך שמתחמם על הפנים ונהייה נוזלי ככל שמעסים ומפזרים אותו על הפנים.
אחרי שניסיתי אותו כמה פעמים הגעתי למסקנה שפילינג זה ממש לא, העור שלי לא מרגיש חלק ונקי כמו אחרי שימוש בפילינג משי של ג'ייד הקבוע שלי והוא לא מותיר תחושה של ניקוי עמוק. 
יש לו ריח הדרים משכר ומשגע שאני מאד ניהנת להסניף, אבל כאן מסתיימות מעלותיו. 
שוב חשיבותן של דוגמיות הוכיחה את עצמה - במיוחד כשמדובר במוצרי טיפוח, אם לא מנסים אותם קודם לעולם לא ניתן לדעת מה תהייה חווית השימוש!
אני לא יודעת מה מחירו של המוצר הזה בגודל המלא, אבל אני מניחה שזה בסביבות ה-250 ש"ח ומעלה. בסטרוברי הוא לא קיים.

אז מה למדנו היום? שלעולם אין לתת לדיילות סופר-פארם לדחוף לך מוצרים שלא תכננת לרכוש מראש וaלא עשית עליהם תחקיר מראש, שלפעמים עדיף להמנע מליפול ברשתו של הגימיק אם המוצר עצמו לא מצדיק את ההשקעה ושמוצרי טיפוח תמיד כדאי לנסות קודם כדוגמית או כמוצר מוקטן לפני שרוכשים גודל מלא!

ספרו לי מאיזה מוצרי יוקרה התאכזבתן אתן? 

17 תגובות:

  1. זה מבאס להתאכזב ממוצרים כאלה יקרים כי משלמים עליהם הרבה כסף... אבל אני מניחה שזה כמו כל דבר אחד - אף פעם אין מושלם.

    השבמחק
  2. את הטוש אקלה ניסיתי לפני המון זמן, וכמו אצלך הוא נשאר ללא שימוש, כבר אז כולם התלהבו ממנו . את שאר המוצרים שכתבת עליהם לא ניסיתי אבל תמיד יש מוצרים יקרים שמתלהבים מהם ובסוף הם לא מתאימים לציפיות.

    השבמחק
  3. אני גם הגעתי למסקנה ששפתונים זה לא גרלן. אם משווים לשפתונים של מותגים יוקרתיים אחרים, אני לגמרי מעדיפה את YSL לדוגמה.

    השבמחק
  4. מוזר שהרוז' אוטומטיק שלך לא שקוף, ניסיתי שם את כל הגוונים בערך וכולם היו בעלי אותו גימור לא פיגמנטי במיוחד. דווקא הגוון של השפתון שלי זה בערך הדבר היחיד שאני אוהבת בו..
    בשלב הזה כבר ברור לי שהטוש אקלה לא קונסילר, למרות שהוא בהחלט משווק ככזה. פשוט צריך להסביר שרמת הכיסוי שלו נמוכה והוא יותר טוב כהיילייטר, זה הכל. וזה בהחלט משהו שאפשר לצפות מהדיילת לדעת ולדווח. גם כהיילייטר אני ממש בקושי משתמשת בו, יש לי היילייטרים פודרות מוצלחים יותר....

    השבמחק
  5. אין ספק שכשמדובר במצורים יקרים האכזבה גדולה יותר. יש לי בבית טוש קונסילר של חברה אחרת, אני משתמשת בו להארות (לפני הפודרה) אבל מש לא כקונסילר..
    גם אני לא התלהבתי מהשפתונים האלו של גרלן. בכלל, אני מתה על גרלן אבל דווקא שפתונים מעדיפה מאק ו... פופה. הרוז' אוטומטיק נראים כמו באלם עם טיפה צבע.. לא משהו שהייתי קונה בסכומים כאלה

    השבמחק
  6. לא ממש אהבתי את הגוון הזה של השפתון.
    בפעם האחרונה שהייתי באפריל בחנתי חלק מהגוונים וגיליתי שאני הכי אוהבת את זה שכבר יש לי (164).
    הגוון שיש לי הוא דווקא לא שקפקף (וכנראה שזו הסיבה שאני אוהבת אותוץ לא אוהבת שפתונים בגימור SHEER)

    לגבי הטוש אקלה - אני חושבת שהיה צריך להעשות תיאום ציפיות או להסביר לך מה המוצר הזה בעצם. הוא לא קונסילר, הוא מוצר להארה (אע"פ שבימים טובים אני משתמשת בו גם כקונסילר)
    אני חושבת שברגע שבתפיסה שלך תשני את התפקיד שלו, דווקא לא תהיי כ"כ מאוכזבת ממנו כי בכמוצר להארה הוא דווקא טוב (ומחזיק נצח בערך)

    לגבי ענייני דיילות :) - אני חושבת שפיתחתי איזו עמידות בשנים האחרונות ל"התנהגות דיילתית". הניסיון עושה את שלו, ואני חושבת שכל ההתעסקות הזו עם הבלוג שדרגה גם את הניסיון שלי.

    השבמחק
  7. מה שאת מתארת זאת התנהגות טיפוסית של דיילות פארמים וחבל שכך, בייחוד הקטע שהן מתעצבנות מהרגע שהן קולטות שלא תקני כלום. כי בתאכלס דיילת שתהייה נחמדה ותתאים לך מוצר טוב עם הסברים מובנים ואפילו תעניק לך דוגמית ממנו כדי שתוכלי להתרשם בבית - רוב הסיכויים שבאמת תרצי לחזור לקנות אצלה! לעומת זאת דיילת שאת רק מרגישה שדוחפת לך מוצרים, לא מבינה כלום מכלום ומאופרת בעצמה כמו הסיוט הכי גרוע שלך - למה שתרצי בכלל לקנות ממנה משהו? המצב עצוב, אין מה לומר..

    השבמחק
  8. כן, כבר מזמן שמתי לב שהדיילות לא מבינות מהחיים שלהן...... כל מה שאני שואלת הן אומרות בטח... כשרציתי לקנות את הממיק-אפ פוטורדי של רבלון, שאלתי את הדיילת במשביר אם זה מתאים לעור שמן, והיא ענתה שכן, קניתי אותו והיא התאימה לי אחד בהיר מדי למרות שבאתי עם דוגמא של מייקאפ מהבית. וראיתי המלצה ביוטיוב שדווקא זה לא מתאים לעור שמן. או ששאלתי בסופרפארם בקשר ל-סידרה 3 המוצרי ניקוי פנים של קלניק, אם זה להסרת איפור, ענו שלא - זה להסרת תאים מתים, ובאפריל ענתה לי דיילת שכן. אתמול בדיוק בסופרפארם הדיילת של אסתי ראתה שאני מסתכלת על הבשמים ומיד התחילה לתת לי הרצאה של ה"אילומייניטד" החדש שעולה 500!!!ש'. לא ידעתי איך לברוח ממנה מזל שהטלפון שלי צלצל פתאום.... הן מסבירות באדיבות וכשהן מבינות שאני רק שואלת ולא מתכוונת לקנות, הן מתחילות להתעצבן...אני בד"כ באה לפארמים, מנסה מוצר, והולכת הביתה וחושבת כמה פעמים אם כדאי, כדי לא להתאכזב. היום בעידן האינטרנט יותר קל להחליט, יש הרבה סרטונים, וממליצות. לא זוכרת שהתאכזבתי ממוצר יוקרתי, לפחות לא מהאיכות שלו, אולי טעיתי בבחירת גוונים פה ושם. קרה שנדלקתי על גוון מסוים, קניתי, השתמשתי, ואחרי תקופה, לא הבנתי מה עבר לי בראש באותו רגע. למשל עם השפתונים ה"ניודיים", פעם הייתי קונה רק אותם, אבל הם כבר משעממים אותי ובא לי צבעוניות על השפתיים בקיצור מי שלא מבינה באיפור ולא יודעת להתאים לעצמה, זו בעיה, אולי כדאי לה ללכת ללמוד בבי"ס לאיפור להתאים לעצמה.
    מיכל ב.

    השבמחק
  9. 233 שח לשפתון זה טירוף!! אני לעולם לא קונה אותם במחירים כאלה. את השפתון של גרלן רכשתי עם הקופון וכפל מבצעים ב-78 שח, אז לפחות לא הוצאתי עליו באמת כ"כ הרבה כסף...

    השבמחק
  10. מבאס שמוצרים במחירים האלה מאכזבים.
    לא ניסיתי אף אחד מהם וכנראה גם לא אנסה. שפתון ב-240 ש"ח זה משהו שאני לא מוכנה להוציא עליו כסף, מגניב וגימיקי ככל שיהיה. דווקא זה שהוא שקפקף מוצא חן בעיני. אני פחות אוהבת שפתונים אטומים לגמרי.

    השבמחק
  11. דיילות הן מכה. בתאכלס לקחתי את הטוש אקלה כי היה עליו מחיר טוב וחשבתי שזאת הזדמנות לנסות את מה שכולם כ"כ הרבה מדברים עליו, אבל בכ"ז היה אפשר לצפות מהדיילת שתתן לי מידע מדוייק לגבי המוצר, כמו לדוגמה שיש בו גוונים ושאין לו רמת כיסוי גבוהה.
    שפתון היוקרה הבא שלי הוא של YSL מהסדרה שיש לי מוקטן כזה שהופיע בבלוג - מרקם מדהים ופיגמנט מצויין! בגרלן אפשר למצוא דברים אחרים מוצלחים יותר מהשפתונים..

    השבמחק
  12. הזכרת לי את התקופות בהן הייתי נכנסת לפארמים ומבקשת עזרה ואז הייתי יוצאת עם חשבון של איזה 400 ש"ח ומוצרים שלא מתאימים לי בכלל. אין מה להקשיב להסברים של דיילת, כי לרוב הן פשוט לא יודעות כלום על המוצר.
    וזה מבאס פי אלף כשאלו מוצרים שעולים הרבה.
    את טוש אקלה לא ניסיתי ולא מתכוונת לנסות, כי אני משתמשת בהייליטרים רק במקרים נדירים.
    לגבי השפתון, מהתחלה לא נמשכתי לעיצוב שלו והיום אחרי שראיתי אותו אני יכולה להגיד שאני ממש לא אוהבת את העיצוב שלו. גם הצבעים קצת משעממים גם של האוטומטיק וגם של כל השאר.
    את הפילינג הזה היה לי בגודל מלא לפני מלא שנים. הוא היה נחמד ואהבתי אותו, מצד שני באמת לא עשה הרבה לעור הבעייתי שלי אז. גם קצת גימיק.

    השבמחק
  13. באמת? אם אני זוכרת נכון אחרי שרכשתי בדקתי את העניין שוב בדוכן שלהם והיו שם רק 3 גוונים. אולי יש דוכנים שיש בהם יותר, כרגיל פריסת המוצרים והשיווק בארץ לא מהמעולים...
    אני זוכרת שאהבת את השפתונים האלה. דווקא בהתחלה רציתי מהוורודים אבל כשניסיתי אותם בחנות אף אחד לא נראה עלי משהו ובסוף לקחתי את הקורלי.

    השבמחק
  14. מסכימה איתך לגמרי, זה בדיוק מה שאני אומרת בפוסט - הטוש אקלה היה טעות שלא בדקתי מראש מה באמת הוא אמור להשיג, כי בתאכלס אני מחפשת כיסוי טוב לכהויות והיילייטרים יש לי מספיק אחרים.
    וגם לגבי רוז' אוטומטיק - המרקם נפלא והכל, אבל אין מה לעשות אם אני משקיעה כזה סכום בשפתון אני מחפשת משהו קצת יותר פיגמנטי מזה. מי שמתעקשת לקנות שפתון שקפקף מחברה יוקרתית דווקא, אני בטוחה שתהנה ממנו.

    השבמחק
  15. מבאס בהחלט לקנות מוצרים כאלו ולהתאכזב. אני מתרשמת שזה לא שהמוצרים לא היו איכותיים ולכן התאכזבת, אלא שהיה חוסר תיאום בין הצורך/העדפה שלך למה שהם מציעים.
    הטוש אקלה של YSL מוצר נפלא, אבל זה יותר מוצר הארה מקונסילר ומי שמחפשת כיסוי זה ממש לא המוצר בשבילה. עבורי אגב, הוא מספיק טוב גם כקונסילר.
    הרוז' אוטומטיק, הוא שפתון מוצלח למי שלא מחפשת פיגמנט משמעותי. אני הייתי מאוכזבת מהסדרה כי מבחינתי אם אני שמה שפתון אני רוצה פיגמנט, אבל מבחינת איכות זהו מוצר איכותי.

    השבמחק
  16. טוש אקלה ראיתי בארץ ביותר מ-3 גוונים ואאל"ט אז אפילו את כולם, רק בסטנד נפרד. אני גם תכננתי לרכוש את הקיט הזה ובסוף ויתרתי. את הפילינג ניסיתי עכשיו בנסיעה בגודל מוקטן וגם אני לא ממש מתפעלת ממנו.
    אני אוהבת את רוז' אוטומטיק ומשני גוונים שיש לי אני מרוצה. המחיר המלא בהחלט לא שווה. אריזה גימיקית אבל נחמדה. גוון זה דווקא אני לא הייתי בוחרת...

    השבמחק