‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

7.7.2011

עומד למבחן - סומק קרם Creme De Blush של YSL

מה? סומק במרקם קרם, מתוך קולקציית אביב/קיץ 2011
מי? Yves Saint Laurent
כמה? 5.5 גרם ב-220 ש"ח. נרכש במבצע 20% הנחה בסופר פארם ב-176 ש"ח. כרגע בסטרוברי ניתן להשיג רק גוון אחד (מס' 3) תמורת 127 ש"ח. 
איך? אוי הוא מושלם. אין לי דרך אחרת לתאר אותו. הסומק הזה עומד כרגע בראש רשימת הסמקים האהובים עליי בכל הזמנים (ותנו לי להגיד לכם שזו רשימה ארוכה ומכובדת!). את הסומק הזה רכשתי ממש בתחילת האביב כשהוא היה חדש וטרי בחנויות. באופן כללי יש לי חולשה לסמקים במרקם קרם, שזה המרקם המועדף עליי כשזה מגיע לסומק. בפעמים הראשונות צריך להתרגל לשיטת הנחה מעט שונה מאבקה, אבל ברגע שמתרגלים פשוט מתאהבים. התוצאה מאד מאד טבעית, ניתן בקלות להגיע לרמות טשטוש מושלמות וכל מי שמחפשת מראה של הסמקה טבעית ומקסימה - זה המוצר עבורה. אז לאור האהבה שלי לסמקים בקרם, לא פלא שכשראיתי את הסומק הזה בדוכן של YSL לא יכלתי לעמוד בפיתוי ולקחתי אותו "על עיוור" בלי לעשות לו אפילו סוואטצ' במקום.
נתחיל בדבר הראשון שמבחינים בו כשפותחים את האריזה - הריח. כמו שאר המוצרים של YSL (אפילו המסקרה), לסומק יש ניחוח פרחוני נעים, אבל דומיננטי למדי. מי שריחות מפריעים לה במוצרי איפור - כדאי שתרחרח את הסומק הזה טרם רכישה על מנת לוודא שהריח לא מטריד אותה מידי. אני אישית מאד אוהבת את הניחוח ותמיד כשאני משתמשת בו אני מסניפה אותו כאילו זה בושם. סוג של מופרעות אני מניחה.... 
המרקם של הסומק עבר סוג של טרנספורמציה מאז שרכשתי אותו. בתחילה הוא היה הרבה יותר מוצק מסמקים קרם של מאק לדוגמה והוא הרגיש לי פחות "קרמי" מהם. אולם מאז שמזג האויר התחיל להתחמם וביחס ישיר  גם החדר בו מאוכסנת קולקצית האיפור שלי - כך הוא מעט "נמס" בחום והיום הוא הרבה יותר רך משהיה בהתחלה. למרות ההתרככות הזאת, הוא עדיין יותר מוצק ומרוכז מרוב סמקי הקרם האחרים שברשותי. 

הכמות הנדרשת בכל הנחה ממש קטנה - בתמונה ניתן לראות על המברשת כמות שמספיקה לי לשתי הלחיים (ואולי אפילו קצת יותר מזה כי רציתי שזה יבלוט טוב על המברשת לצרכי הצילום). אני מניחה טיפה על האזור העליון בתפוחי הלחיים ומטשטשת כלפי הרקות. התוצאה שמתקבלת פשוט מקסימה של הסמקה בריאה וטבעית, הסומק מתאחד עם העור בצורה מושלמת ואינו מדגיש אף נקבובית. המרקם שלו אינו מאט (מטבעו כקרם) אבל גם אינו מבריק ו/או שמנוני, אלא המראה על העור הוא של glow מאד מאד עדין. בתור מישהי עם עור מעורב/שמן שנוטה להברקות משמעותיות בקיץ, הסומק הזה לא תורם לזה בכלל אלא משתלט יפה על האזור בו מניחים אותו ומונע הברקות מיותרות. 
העמידות של הסומק גבוהה, בייחוד אם מניחים אותו מעל מייק-אפ. יש רבים שיגידו שאסור בשום אופן להניח סומק קרם מעל פודרה, אבל אני חושבת שזה שטויות. רוב הזמן אני משתמשת בסטודיו פיקס פודרה של מאק כבסיס ומעל זה שלל סמקים קרמיים ואף פעם לא היו לי בעיות של טשטוש, השתלבות עם הבסיס או עמידות. הפורמולות של הסמקים הקרמיים בימינו מאד מתקדמות וזה כבר לא המרקמים הדביקים והכבדים של פעם, כך שההנחה שלהם מעל בסיס פודרה או מעל מייק-אפ מקובע עם פודרה לא אמורה להוות בעיה. בין אם אני מניחה את הסומק הזה מעל פריימר מעורבב עם קצת מייק-אפ ומקובע עם סטודיו פיקס, או רק מעל סטודיו פיקס כבסיס - הסומק עמיד ומחזיק מעמד שעות ארוכות. עם זאת, יש לציין שטרם העמדתי אותו למבחן של יום קיץ מהביל וחם במיוחד וזה בעיקר כי עדיין לא היו באזור שלי ימים כאלה. הימים הקשים של יולי-אוגוסט מעמידים למבחן אפילו את המוצרים העמידים ביותר ואני אצטרך לחכות לשרב רציני כדי לבחון איך הסומק מתמודד עם תנאים כאלה (וככל שהשרב יאחר להגיע או לא יגיע בכלל - מה טוב..).

הצבע שבחרתי לקחת הוא מס' 1 בסדרה- Velvety Peach. חוץ ממנו יש עוד 4 גוונים אחרים בסקלה בין ורוד פוקסיה לחום. בעקרון מגוון הצבעים נועד להתאים הסמקה טבעית לכל אחת ולכל גווני העור. האפרסקי שאני בחרתי יתאים מאד לבעלות גוון עור עם אנדר-טון צהבהב (כמוני), הוורדרדות שבינינו יכולות לבחור בין ורוד קר וורוד חם, ולשחומות או השזופות יש אדום בהיר וגוון קרמל כהה חם. בסוואטצ' שבתמונה הגוון של מס' 1 נראה הרבה יותר ורוד מבמציאות והוא אחד הגוונים היותר אפרסקיים שאני מכירה. אפשר לכנות אותו אפרסק נטו - לא קוראל ולא ורדרד, אלא צבע אפרסקי טבעי הנוטה לגוונים הכתומים. מבחינת ברונזרים הוא משתלב לי נפלא עם Hoola של בנפיט (שגם בו אני מאוהבת כרגע) שהוא ברונזר ממשפחת הקרמל.
הסומק מטושטש
הפיגמנט של הסומק חזק, לכן כמו שציינתי דרושה כמות ממש קטנה בכל שימוש. הסוואטצ' שבתמונה הוא מכמות החומר שאפשר לראות על המברשת בתמונה הקודמת. ניתן לטשטש אותו ביד כבדה ולאחד אותו לגמרי עם העור למראה טבעי יותר (מעולה ליום יום), ואפשר כמובן לטשטש אותו מעט ולהשאיר לו נוכחות יותר דרמטית (מומלץ לאיפור ערב). קל לעבוד איתו, הוא משתף פעולה עם כל מברשת (סינטטיות) ואפשר גם להניח אותו עם האצבעות, למרות שאני חושבת שתוצאה יפה יותר מתקבלת עם מברשת.
ציון? 100
נימוק? הסומק המושלם בשבילי. הגוונים המדוייקים, נוח לעבודה, עמידות גבוהה, מראה טבעי - מה עוד אפשר לבקש? בארץ אמנם הוא קצת יקר, למרות שעם הנחה של 20% המחיר מאד הגיוני יחסית למותג. במבצע 50% שהיה במשביר לא מזמן הוא נחטף לגמרי מהמדפים ובשני סניפים שהייתי לא נותר אפילו אחד במלאי. כמובן תמיד עדיף וזול יותר לרכוש אותו בסטרוברי אבל כפי שציינתי המבחר גוונים שם מוגבל וכרגע הם מציעים רק גוון אחד. לכשיגיעו גוונים נוספים לסטרוברי (ובואו כולנו נקווה שיגיעו), אין לי ספק בכלל שאני ארכוש עוד אחד מהסדרה הזאת. 

הגוונים בסדרה מצד שמאל למעלה: מס' 1 (הגוון שלי), מס' 2, מס' 3 (הגוון שיש לסטרוברי). שורה תחתונה משמאל: מס' 5, מס' 6. (תמונה יח"צ)

האם יש ברשותכן את הסומק הזה? האם אתן נהנות ממנו כמוני? שתפו אותי בסקירה משלכן :-)
   


12 תגובות:

  1. איזה צבע משגע! נורא קיצי ויפה :) והאריזה שלו הורסת בכל קנה מידה. תהני ממנו .המחיר...אאוץ'

    השבמחק
  2. איזה כיף, תתחדשי!
    בהחלט גוונים נהדרים.
    הסומק הזה מזכיר במריחה פריימר סיליקוני.
    קטיפתי כזה.

    השבמחק
  3. הבולשת - לגמרי צבע מושלם לקיץ, גם הגוונים האחרים בסדרה. לגבי המחיר, כואב רגיל... אבל הפעם יש תמורה מלאה.

    דנרה - תיאור מדוייק (איפה היית כשכתבתי את הסקירה??) סיליקוני קטיפתי - לדעתי יותר נוח מהקרם של מאק.

    השבמחק
  4. מתה מתה על הסדרה הזאת, אילו הסמקים הקרמים הכי טובים שיש!

    עדי

    השבמחק
  5. תודה על הסקירה!
    הסומק הזה מהמם, גם האריזה וגם הגוון עצמו.

    השבמחק
  6. ראיתי את הסומק ב"משביר", הצבעים נראו לי עזים מדי, יש לי את LILICENT סומק קרם של "מאק", הוא טבעי ויפה, בכל אופן אבדוק שוב בביקורי הבא ב"משביר", לא נראה לי שאקנה המחיר, המחיר.......

    השבמחק
  7. הסומק ממש יפה! :)
    האמת שאין לי בכלל סמקים בקרם. אולי הגיע הזמן לשנות את זה :)
    (ועוד משהו נוסף לו לרשימת הקניות..)

    השבמחק
  8. עדי - אני גם מתה עליהם! גם לדעתי הוא הסומק קרם הטוב ביותר שנתקלתי בו.

    Edenable - האריזה כ"כ יפה שאני לא מחביאה אותו בתוך מגירה, אלא הוא תמיד עומד לו בגאווה על שולחן האיפור שלי

    מיכל - הצבעים נראים קצת עזים באריזה, אבל שווה מאד לעשות סוואטצ' בדוכן ולראות איך הם מתקבלים בפועל. צריך כמות ממש ממש קטנה בכל שימוש וכשמטשטשים אותו הוא מתקבל ממש טבעי ועדין.

    אירנה - את חייבת לנסות סומק קרם!! אני מבטיחה שתתאהבי במרקם.

    השבמחק
  9. את יכולה לתת ביקורת מורחבת על הפודרה סטודיו פיקס של מאק? תודה!

    השבמחק
  10. נראה מוצר פצצה. כשיגמרו הסמקים שלי (שיסיידו, שאנל, פופה) אני לגמריי אשקול לרכוש אותו. הגוון מהמם!

    השבמחק
  11. הביקורת פורסמה :-)

    השבמחק
  12. וואו את חייבת, סומק מדהים! לקראת החגים הפארמים ייצאו במבצעים שווים, אז כדאי לך לרכוש אותו באותה הזדמנות.

    השבמחק