‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

4.8.2011

ראש בראש - קונסילרים לכיסוי כהויות

היום אני הולכת להעמיד לקרב שני קונסילרים המיועדים לכיסוי כהויות מתחת לעיניים. אצלי תחום הקונסילרים מחולק לשניים - קונסילרים לכיסוי פגמים וקונסילרים לכיסוי כהויות. עם הזמן והניסיון מצאתי שכמעט אף קונסילר שנתקלתי בו לא מתאים לשתי המטרות בגלל שהדרישות הן שונות מיסודן. קונסילר לכיסוי פגמים צריך להיות בעל מרקם סמיך, מספק רמת כיסוי גבוהה ומתאים בשלמות לגוון העור. לעומת זאת, קונסילר לכיסוי כהויות מתחת לעיניים זה כבר סיפור אחר - המרקם צריך להיות קליל ולא כבד, רמת הכיסוי יכולה לנוע בין בינוני לגבוה וזאת לאור ההבדל העיקרי בינו לבין קונסילר לכיסוי פגמים - הגוון צריך להיות מנטרל ולאו דווקא לפי גוון העור. קונסילר בעל גוון מנטרל טוב יכול להיות בעל רמת כיסוי בינונית ועדיין יספק תוצאות טובות. לעומת זאת, קונסילר בגוון לא נכון יכול להיות הכי סמיך ובעל רמת כיסוי גבוהה מאד - אבל הנחה שלו מתחת לעיניים תיצור בלאגן אחד גדול. 
לכן זכרו - אם אתן סובלות כמוני מהתופעה המצערת של כהויות מתחת לעיניים (שלא משנה כמה שעות שינה אני אאסוף, זה לא יעבור...), תמיד תמיד תבחרו בקונסילר בעל גוון שינטרל את הגוון הכהה, כאשר סוג הצבע המנטרל תלוי בגוון הכהויות. עולם הקונסילרים לכיסוי כהויות מחולק לשניים - הקונסילרים הרגילים שכולנו מכירים ו"מתקנים" (Correctors) שהם תמיד יותר דלילים ושקופים מקונסילרים, אבל יש בהם פיגמנט צבע בגוון שאמור לנטרל את הבעיה שרוצים לכסות. אני אתמקד הפעם בקונסילרים, כיוון שזה המוצר שאני משתמשת בו כרגע לכיסוי וטשטוש הכהויות שלי.
כעקרון -לכיסוי כהויות מהסוג הכחול-סגול שיש לרובנו, מומלץ לבחור קונסילר בדרגה אחת או שתיים יותר בהיר מגוון העור שיספק הבהרה, בעל אנדר-טון צהבהב או "סלמון" עדין שנוטה לצהבהב, כי אלה הגוונים שגם יספקו כיסוי אבל גם ינטרלו את הגוון הכהה. אם נבחר קונסילר בגוון העור "הרגיל" שלנו, גם אם יהיה מבהיר וגם אם יספק כיסוי גבוה, אנחנו נגרום דווקא לתוצאה הפוכה כיוון שהכהויות לא ינוטרלו והאפקט שיתקבל בד"כ יהיה אפרפר או אפילו יגרום להחרפת הכהות. 
לכן מאד מאד חשוב לדעת מה הגוון המתאים לך ואף פעם לא לקנות קונסילר "על עיוור" כשניסית אותו רק על היד, אלא תמיד לנסות אותו גם מתחת לעיניים ולעולם לא לקנות לפני שיוצאים קודם לאור יום (ולא האור בחנות) ובוחנים איך הקונסילר והכיסוי שהוא מספק נראה בפועל (האור בפארמים מאד מטעה. הטיפ הזה נכון גם לגבי בחירת גוון מייק-אפ).
טיפ נוסף, מי שסובלת מבעיה חמורה של כהויות אין לה מה לחפש קונסילר של החברות העממיות. מניסיון ארוך שנים שלי איתם הם תמיד דלילים מידי ומבחר הגוונים מאד צר ולא באמת מספק פתרון לבעיה. אין ברירה אלא להשקיע בקונסילר מ"בית טוב" - או של אחד המותגים היוקרתיים (ששניים מהם אני אסקור היום), או לפנות לחנויות המתמחות כמו מאק. 
וכעת לסקירה:


 מדובר בשני קונסילרים מ"בית טוב" - האחד של אסתי לאודר והשני של קליניק. 
נתחיל עם הקונסילר של אסתי:
מה? קונסילר Double Wear Stay in Place Concealer SPF 10.
מי? Estee Lauder
כמה? 150 ש"ח עבור 7 מ"ל או 89 ש"ח בסטרוברי.
איך? בקונסילר הזה אני משתמשת כבר כשנה וחצי, ורק לאחרונה רכשתי אותו שוב. מדובר בקונסילר מסדרת הדאבל וור המפורסמת של אסתי (המוכרת בעיקר דרך המייק-אפ על כל נגזרותיו), כלומר אחת התכונות החשובות שלו היא עמידות. עם הקונסילר הזה אמורים לצאת מהבית בבוקר הוא אמור להחזיק מעמד במשך יום שלם בכל תנאי מזג אויר. בונוס נוסף שיש לקונסילר הזה הוא SPF 10 שזה תוספת נחמדה, אם כי לאור העובדה שאנחנו לא גרים באיסלנד זה מקדם הגנה נמוך מידי..
 הקונסילר מגיע באריזת פלסטיק ואת החומר מוציאים ומניחים באמצעות אפליקטור ספוגית. זה יכול להוות חסרון למי שהגיינה מאד חשובה לו ולא אוהב את הרעיון של החזרת האפליקטור כל פעם מחדש לחומר ה"נקי" בתוך האריזה, אבל לי זה לא ממש מפריע כיוון שלפני איפור אני גם ככה תמיד שוטפת ומנקה פנים וידיים ואין לי דלקות עיניים שהאפליקטור יכול "לסחוב" חזרה פנימה לשאר החומר. 
בסדרת הקונסילרים הזאת ישנם 3 גוונים שמתחלקים ל-1 הבהיר ביותר, 2-הבינוני ו-3 הכהה ביותר. הקונסילר שלי הוא גוון מס' 2 (medium light) והוא בהחלט נוטה למשפחת הצהובים. למה לא לקחתי את הגוון הכי בהיר ש"יבהיר" לי את הכהויות אתם שואלים? כיוון שזה מאד תלוי מוצר, ובקונסילר הזה אני לא מרגישה שיש צורך לעלות בבהירות. להפך, הגוון הבהיר יותר מתקבל עלי אפור ולא מיטשטש טוב מהעין החוצה. לכן גוון 2 הוא הנכון עבורי והוא מספק גם כיסוי וגם ניטרול הכהויות. למרות שאני משתמשת בו בעיקר מתחת לעיניים, הקונסילר הזה הוא רב שימושי ויכול לתפקד גם כקונסילר לכיסוי פגמים אחרים על הפנים. כשאני משווה אותו לקונסילר pro של מאק אז הוא המפסיד מבין השניים כיוון שהוא יותר דליל מה-PRO ומספק כיסוי לפגמים קלים ולא מתאים ל"עבודת שטח" רצינית יותר. כמו כן, אני מוצאת שהעמידות שלו, דווקא לאור ההבטחות של הסדרה, לוקה בחסר. כשמשתמשים בו לכיסוי פגמים מסוג פצעונים שמפרישים שמנוניות - הוא לא יחזיק מעמד מעליהם (בניגוד לPRO). כך גם לגבי כל פגם אחר כשמדובר בעור שמן/מעורב שמן - הוא לא יחזיק מעמד ליותר מ-4 שעות במקסימום. אז מהבחינה הזאת הוא מעט מאכזב מבחינתי ולכן אני כמעט ולא משתמשת בו לכיסוי פגמים על הפנים. לעומת זאת, באזור שמתחת לעיניים אין שמנוניות (לצערנו, אחרת לא היינו מתקמטות שם כ"כ מהר...) ולכן העמידות שלו באזור הזה גבוהה יותר. עם זאת, אמנם הוא עמיד באזור הזה יותר, כמובטח, אולם אני מוצאת שאחרי יותר מ-6 שעות הוא מקבל גוון מעט אפרפר ו"עייף" שלא ממש תורם למראה הכללי של אזור העיניים.



רמת הכיסוי של הקונסילר היא בינונית-גבוהה, כשזה תלוי במידת החומרה של הכהויות. אני לצערי סובלת מכהויות תמידיות ודי חמורות, עד כדי כך שאין מצב שאני אצא מהבית בלי קונסילר (גם אם אני לא שמה שום דבר אחר). מהסוואטצ' על היד לא רואים שהוא כ"כ צהוב, אולם כשמניחים אותו מעל הכהויות רואים את הטונים הצהובים שבו והם אלה שמסייעים בטשטוש הגוונים הכהים שמתחת. המרקם שלו מאד נעים וקליל והוא לא כבד בכלל - כך שקל לטשטש אותו ולא מרגישים אותו "יושב" על האזור העדין שמתחת לעיניים. כמו כן - הוא אינו מדגיש קמטוטים בכלל כשמטשטשים אותו כמו שצריך. מבחינתי - אלה תכונות מנצחות. אחת התכונות החשובות ביותר בקונסילרים שמניחים מתחת לעיניים היא שלא יהיה כבד ולא ייצור שכבה מלאכותית ומטוייחת על האזור הזה שגם ככה הוא עדין ודק מאד. אני מניחה עם האפליקטור מס' נקודות על גבי העור ומטשטשת עם האצבע והאזור נראה מואר יותר, הכהויות מנוטרלות והכל משתלב בצורה טבעית וחלקה עם יתר הפנים. כפי שניתן לראות בסוואטצ'ים במצבי הטשטוש השונים, הוא מתאחד באופן חלק עם העור וכמו כן הוא מתקבע כמעט מיידית לאחר ההנחה ולא נותרת תחושת רטיבות או דביקות. 
ציון? 88
נימוק? אני מורידה נקודות בגלל המחיר היקר, הכמות הקטנה, האריזה עם האפליקטור שעלולה להפריע לאנשים מטעמי הגיינה וכן בגין העמידות המעט לוקה בחסר. לעומת זאת, אני מעניקה נקודות בעבור הכיסוי המצויין, הגוון המדוייק לכיסוי כהויות, המרקם הקליל והנעים, ההתקבעות הזריזה והטשטוש הקל. 
האם ארכוש בשנית? כן. כרגע מדובר מבחינתי בקונסילר מנצח לטיפול בבעיה של הכהויות ואני משתמשת בו על בסיס יום יומי. כמו כן, למרות הכמות הקטנה, הוא מספיק להמון זמן (כיוון שיש צורך רק בכמה טיפות בכל שימוש). אמנם בארץ הוא יקר, אבל אני קונה אותו רק בסטרוברי במחיר מצויין.

וכעת נעבור לקונסילר השני שטוען לכתר: 
מה? קונסילר All About Eyes 
מי? Clinique
כמה? 140 ש"ח תמורת 10 מ"ל, או 80 ש"ח בסטרוברי.
איך? הקוסנילר הזה הוא חלק מסדרת All About Eyes של קליניק, הכוללת גם שני סוגים של קרם לאזור העיניים (גרועים!). בניגוד לקונסילר של אסתי שלא מיועד דווקא לאזור העיניים - הקונסילר הזה נבנה במיוחד לצורך טיפול והתגברות על בעיות שונות כגון כהויות, נפיחויות, שקיות, אדמויות וכו' מתחת לעיניים. 
גם האריזה שלו מאד שונה מהדאבל וור והוא מגיע בטיוב וגם מכיל יותר חומר (10 מ"ל לעומת 7). האריזה הזאת תהייה מתאימה יותר לבעלי רגישויות היגייניות כיוון שאין כאן בעיה של החזרת אפליקטור לתוך האריזה, אלא מוציאים את הכמות הנדרשת וסוגרים את הפתח עם הפקק. 
הקונסילר הזה, לדעתי, רוכב על קו הגבול בין corrector ובין קונסילר רגיל מהשורה, וזאת מכמה סיבות. הראשונה היא הגוונים - בניגוד לסדרה של דאבל וור, קליניק מציעים מגוון גוונים רחב יותר הכולל 6 גוונים כשבארץ כרגיל זמינים רק כ-4 מהם (בסקאלה שבין הבהירים לכהים). עם זאת, אני מוצאת שרובם של הגוונים הם בעלי נטייה לסלמון/אפרסקיות - שהיא גזרת ה-correctors בד"כ. כמו כן, אני מוצאת שהם יותר מבריקים מקונסילר רגיל, כלומר ההנחה אמורה להביא לתוצאות של "הארת" האזור. הגוון שלי הוא 03 (light petal) וכפי שניתן לראות בתמונה הוא בהחלט גוון אפרסקי מאד (בניגוד לצהבהבות של דאבל וור). לאור העובדה שהסדרה הזאת מנסה להציע קונסילר וcorrector במוצר אחד - זה לא קונסילר לשימוש על שאר הפנים כיוון שהגוון שלו לעולם לא יהיה מתאים (או כמעט לעולם, תמיד יש יוצאי דופן). כלומר - מי שרוכש את הקונסילר הזה צריך לקחת בחשבון שזה קונסילר ייעודי לאזור אחד בלבד ולא יתאים לשימושים אחרים. העמידות שלו טובה ובניגוד לדאבל וור הוא לא יהפוך אפרפר אלא יישאר במקום באותו גוון כמו שהיה בתחילת ההנחה. 
אבל, וכאן מגיע האבל הגדול, הוא הרבה יותר כבד מהדאבל וור. וכשאני אומרת הרבה - אני מתכוונת הרבה. כפי שניתן לראות בתמונה - הוא יושב על העור עם נוכחות, בניגוד לדאבל וור שמשתלב איתו בטבעיות וצריך לשים ממנו חצי מיכל כדי להגיע לרמות הכבדות של קונסילר קליניק. אפשר גם לראות בסוואטצ' שהוא הרבה יותר מבריק מהדאבל וור.
קליניק טוענים שהוא פורמולה ללא שומן, מעניק לחות ולא יתיישב וידגיש קמטים. אז ראשית, דווקא הקונסילר הזה מרגיש לי הרבה יותר עבה ושמנוני מהדאבל וור, אבל יכול להיות שזה פשוט בגלל המרקם הכ"כ סמיך שלו. שנית, אני לא מרגישה שהוא מחליף את קרם העיניים שלי מבחינת לחות ושלישית - לא מדגיש קמטים אולי לבנות ארבע. הקונסילר הזה כ"כ כבד וסמיך שאין מושלם ממנו ליצור קמטוטים שלא היו קיימים שם קודם, ותאמינו לי אני בת 25 וכדי לראות את הקמטים שלי צריך זכוכית מגדלת! עם הקונסילר הזה - הם כולם הרבה יותר ברורים, גם לעין בלתי מצויידת בעזרים אופטיים. 
רמת הכיסוי שלו גבוהה במעט יותר מהדאבל וור, אולם אני מוצאת שמאד קשה לעבוד איתו. בגלל הפורמולה הסמיכה, הטשטוש שלו בעייתי ובגלל האפרסקיות המובהקת שלו, הגבול שבין האזור מתחת לעיניים לבין תחילת הלחי מאד קשה לשילוב. לא משנה כמה אני אשים ממנו - זה תמיד ייראה שיש לי משהו מתחת לעיניים וגם אם הכהויות ינוטרלו לאף אחד לא יהיה ספק שזה נעשה באמצעות קונסילר. לכן אני כמעט אף פעם לא משתמשת בו במשך שעות היום אלא שומרת אותו לאיפור לילה, כשגם פחות רואים את הנוכחות שלו וגם אני זקוקה לכיסוי מוגבר בגלל איפור שבד"כ מורכב מצלליות כהות יותר שעלולות לגרום להדגשת כהויות אם לא נזהרים. זה הקונסילר היחיד שאני לפעמים זקוקה למברשת על מנת להגיע לטשטוש אופטימלי, כשבד"כ הדרך המועדפת עליי תמיד היא באמצעות האצבעות. ההתקבעות שלו, בניגוד לדאבל וור, לוקחת מעט יותר זמן והוא לפעמים מותיר תחושה מעט דביקה לכמה דקות אחרי ההנחה. אמנם הוא מספק כיסוי טוב, אבל אני לא הרגשתי שהוא מעניק הארה כלשהי לאזור למרות שיש בו יותר ברק, וזאת בניגוד לדאבל וור שתמיד מבהיר לי מעט את הכהויות, מלבד טשטושן.
ציון? 70
נימוק? אני מורידה נקודות בגלל המרקם הסמיך והכבד מידי, הקושי לעבוד איתו והנטייה להצטבר בקמטוטים. אני מעניקה נקודות בגלל הגוונים האפרסקיים שמספקים ניטרול והכיסוי הגבוה. הייתי אומרת שזה לא הקונסילר למי שסובלת מנפיחויות מתחת לעיניים כיוון שלדעתי זה רק ידגיש אותן (סמיך מידי) וכן אינו מתאים למתחילות באיפור שעדיין לא מומחיות בטשטוש. גם מי שיש לה עור מאד דק ועדין מתחת לעיניים לא תהנה מהשימוש בו, כי מרגישים אותו "יושב" על העור למשך זמן ארוך אחרי ההנחה. 
האם ארכוש בשנית? לא תודה. הוא אולי מספק כיסוי גבוה, אבל זה לא שווה את הכבדות והקמטים שהוא יוצר לי. 

וכעת לכמה תמונות של השוואה ביניהם (סוואטצ'ים זהים אבל צולמו כל אחד באור שונה על מנת להדגיש את ההבדלים)





המנצח הגדול: דאבל וור של אסתי לאודר!! 
שורה תחתונה: אז נכון שהקונסילר של קליניק עמיד יותר, מכסה יותר טוב ויש לו תכונות ניטרול גבוהות יותר (תודות לגוון האפרסקי), אבל זה לא מצדיק את המרקם הסמיך, את הנוכחות הכבדה שלו ואת הקושי לעבוד איתו ולטשטש אותו. הדאבל וור הוא מוצר שמבחינתי יכול לבצע שני תפקידים (טשטוש פגמים אחרים על הפנים) וגם עושה את תפקידו בכיסוי כהויות בנאמנות ובמסירות. לפעמים צריך להקריב קצת מהכיסוי והעמידות על מנת שלא להיראות כאילו טייחנו את עצמנו לדעת. כמו כן, הבדלי המחירים שלהם, הן בארץ והן בסטרוברי, לא משמעותיים כך שזה לא מהווה פאקטור בבחירה ביניהם. 

אני מקווה שהסקירה הזאת הייתה לעזר לכל מי שסובלת כמוני מכהויות מתחת לעיניים. שתפו אותי בקונסילרים האהובים עליכם להתמודדות עם התופעה :-)

10 תגובות:

  1. דווקא קונסילר של קליניק נשמע לי טוב במיוחד בגלל האריזה ומחיר. ניסית לטשטש אותו עם מברשת? אני אוהבת קונסילרים סלומוניים מתחת לעיניים. כזה הוא MOISTURE COVER NW20 של מאק. תנסי אותו אולי תאהבי.

    השבמחק
  2. כן, כתבתי גם בפוסט שהוא היחיד שאני צריכה להשתמש במברשת כדי לטשטש כמו שצריך. תראי - הכיסוי והניטרול שלו טוב, אני מודה. אבל הוא פשוט כבד מידי ואני ממש מרגישה אותו "יושב" על העור וגם הוא לא יתאים בכלל למי שיש לה כבר קמטים ניראים לעין.
    אנסה את זה של מאק בהזדמנות, כשימאס לי להיאבק בזה של קליניק כנראה..

    השבמחק
  3. אל תכריחי את עצמך. אם לא טוב אז תעבירי הלאה.

    השבמחק
  4. אני משתמשת בקליניק , והוא מעולה. ממש.
    אבל עוד לא ניסיתי את הדאבל וור.. ככה ש.. אני אשתוק D:

    השבמחק
  5. אני עם מרינה. ממש אוהבת את המוייסטר קאבר של מאק.

    יש לי גם את הדאבל וור של אסתי לאודר, אבל הוא טוב לי רק כשאני רוצה להבהיר מעט את האיזור מתחת לעיניים.

    אני לא סובלת מכהויות בדר"כ, אבל מדי פעם יוצא שאני כן מרגישה שהאיזור מתחת לעין כהה או שיש לי שקים כהים, ואז אני מחפשת נטרול גוון ולא הארה.
    יש לי את מספר 2, ועם סוג הכהות שיש לי (הכהות שלי יותר חומה ולא כחולה-סגולה) הוא מתקבל אפרפר, אז זה מאוד תלוי באיזה סוג כהות מדובר, ומי שהכהות שלה חומה - הדאבל וור במספר הזה לדעתי לא יתאים לה.

    השבמחק
  6. לא ניסיתי את הקונסילרים שהזכרת. הקונסילר היחיד שיש לי הוא moisturecover של MAC (התחלתי להשתמש בקונסילר לא מזמן) ב-NW20. אני ממש מרוצה ממנו לכיסוי כהויות, מה שכן אם יש לי קצת "הפתעות" על הפנים הוא לא מכסה אותן ולכן אני שוקלת לקנות לי את אחד הקונסילרים "הכבדים" יותר של MAC למטרה הזאת. אני גם מעדיפה את MAC כי שם הבנות באמת יודעות להתאים את הגוון ולהמליץ על מוצר מסוים.

    השבמחק
  7. מרינה - בינתיים אני מסתדרת איתו לאיפור ערב, אז אני מרגישה שהכבדות שלו פחות מורגשת.

    קני - אני ממש ממליצה על הדאבל וור, אבל אם את מסתדרת אם זה קליניק תמשיכי עם מה שטוב לך!

    קורין - כיף לראות אותך פה! :-) את צודקת מאד שגוון הקונסילר תלוי מאד בכהויות. לכהויות חומות/צהובות הקונסילרים הצהובים (כמו דאבל וור) לא יתאימו בכלל. אני גם מרגישה שהוא עושה עבודה טובה בהבהרה.

    אלכס - כנראה הקונסילר הבא שאני אנסה יהיה זה ממאק שאת ומרינה ממליצות עליו. סומכת עליכן :-) לכיסוי פגמים על הפנים את כבר יודעת שאני ממליצה על ה- בpro longwear של מאק..

    השבמחק
  8. האמת שאני בכלל לא משתמשת בקונסילר. לא שהעור שלי מושלם, אבל עוד לא מצאתי אחד שממש אמר לי "קחי אותי!", ואם אני קונה משהו שהוא לא "זה", אני פשוט לא אשתמש בו. מה שאני רוצה לבחן זה את הקונסילר של אסתי לאודר ואת זה של מאק. אולי משם תבוא הישועה :)

    השבמחק
  9. חשבתי לקנות אותם אבל אני לא צריכה רמת כיסוי כל כך גבוהה ולכן אקנה משהו זול יותר. תודה על הסקירה, עזרת לי מאוד :)

    נוי
    littlemissnoy.blogspot.co.il

    השבמחק
  10. בשמחה! שמחה שיכולתי לעזור לך להגיע להחלטה מה לרכוש :-)

    השבמחק