‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

18.10.2011

ניקוי מדפים

כולכן בוודאי מכירות את הפינה הידועה של מרינה - "יוצא מהתיק", במסגרתה היא מפרטת על מוצרים שהצליחה לסיים ויוצאים ממחזור השימוש.
אז בניגוד לקונספט של הפינה של מרינה, הפוסט הזה יעסוק בשלב אחד לפני שהמוצרים יוצאים משימוש - השלב שבו אני מחליטה שהגיע הזמן לסיים את השימוש בהם ולעבור הלאה.
בניגוד לרושם שאולי נוצר לי כבלוגרית - אני דווקא לא טיפוס של אספנות. אני לא אוהבת לאסוף איפור סתם שאני לא אשתמש בו או לקנות כפילויות של מוצרים שכבר יש לי דומים להם בבית. בייחוד הדבר נכון כשזה מגיע לטיפוח - אני שונאת כשיושב אצלי מבחר גדול מידי של מוצרי טיפוח, אני בד"כ מעדיפה מבחר מצומצם מאד של מוצרים ולקנות מחדש כל פעם שנגמר (במקום לקנות סתם "כי יש מבצע").
מידי כמה זמן נוצרת אצלי הרגשה של עומס, too much יושב לי על השידות השונות בחדר השינה (יש לי כמה..) והגיע הזמן לדלל את האוסף ולתת צ'אנס למוצרים אחרים שמרוב העומס ממתינים בסבלנות לתורם.
אז כפי שתראו - מדובר ברוב של מוצרי טיפוח. במוצרי איפור, בגלל שאין אצלי הרבה כפילויות, לכל מוצר יש את הייעוד והשימוש שלו ואני לא יכולה לכפות על עצמי להשתמש רק באחד עד שיסתיים, כי אז אני ממש מגבילה את מרחב היצירתיות. 
בטיפוח לעומת זאת - גם מתאספים אצלי יותר כפילויות וגם אני עושה השתדלות לא לשמור מוצרי טיפוח פתוחים יותר מידי זמן בגלל בעיות של תפוגת תוקף.
אז הפעם החלטתי לדלל את החבורה הבאה: בושם, קרם גוף, משזף עצמי, קרם לכפות הרגליים, קרם לחות לפנים, קרם עיניים וגלוס. כולם מוצרים שאני סוחבת איתי כבר למעלה משנה ויותר והגיעה העת לסיים אותם ולפנות את המקום על השידה לאופציות אחרות.
ראשון בחבורה הוא קרם גוף משזף של קליניק מסדרת Self Sun שהופיע כאן בעבר בסקירה מקיפה. את ההתעסקות במשזפים עצמיים הפסקתי כבר ממזמן אחרי שהגעתי למסקנה שפשוט אין לי את הסבלנות להנחה המורכבת ולהתמדה הדרושה על מנת להגיע למראה מתקבל על הדעת. אבל עכשיו החלטתי לסיים את המשזף של קליניק ממש בדקה ה-90 של הקיץ, ויהי מה! קניתי אותו לפני שנה וגם ככה התוקף המצויין עליו הוא 6 חודשים מרגע הפתיחה, כך שהמועד הזה כבר מזמן עבר. אם אני לא אסיים אותו עכשיו הוא יושלך לפח כיוון שכבר לא ניתן יהיה להשתמש בו גם בקיץ הבא. בגלל ההנחה היחסית פשוטה שלו ובגלל שהוא בונה צבע מאד עדין, זאת לא תהייה מטלה קשה לסיים אותו, וזאת תהייה ההזדמנות האחרונה שלי לחשוף עור שזוף מתחת לבגדי קיץ.
עוד מוצר מסוג קרם גוף, אבל הפעם לא מהסוג המשזף, הוא ה-Whipped Body Cream של ללין. גם הוא עומד לי על השידה מאז הקיץ דאשתקד ונמאס לי כבר לראות אותו שם. גם הוא סוג של מוצר קיץ כיוון שהיתרון בשימוש בו הוא הריח העז שנדבק על העור ומייתר את הצורך בבושם. בחורף לעומת זאת, מתחת לכל שכבות הביגוד, בקושי מרגישים בניחוח ולכן אני מתכוונת לסיים אותו בתקופה הקרובה כשעוד ניתן יהיה לצאת מהבית עם ביגוד יחסית קיצי וקליל שיאפשר להרגיש את הריח. 
הבא בתור הוא קרם מרכך לכפות הרגליים של לייף. את קרם הרגליים הזה אני מאד מחבבת וחושבת שהוא עושה עבודה טובה, למרות שיחסית אני לא ממש לקוחה של קרם רגליים - אין לי כמעט עור יבש בכפות הרגליים ובטח שלא בקעים משמעותיים בעור ומרעין בישין אחרים. בקרם אני משתמשת בעיקר להרגשה הנעימה שהוא מעניק לכף הרגל (העור נהייה ממש נעים וחלק!) ולפעמים על מנת לזרז החלמה של אזורים שהשתפשפו מנעליים. יש לו ריח קוסמטי נעים ואני מניחה אותו רק בלילה לפני השינה כיוון שלוקח לו זמן להיספג והוא יוצר תחושה חלקלקה ולא נעימה אם נועלים נעליים מיד אחרי ההנחה. אני רוצה לסיים אותו כי ממתין אצלי קרם רגליים של חברה אחרת שקניתי לאחרונה.
גם על שני המוצרים האלה מסדרת Hydra Zen של לנקום כבר כתבתי כאן בעבר וסקרתי אותם בהרחבה. 
קרם לחות Neurocalm הוא בעל מרקם קליל שמתאים יותר לקיץ ופחות לחורף המתקרב, ולכן אני מתכוונת לנצל אותו עד תום בימים החמים שעוד נותרו. מכל המוצרים כאן הוא כנראה יהיה הראשון להסתיים, נשאר לי ממנו מספיק רק לעוד כמה שימושים בודדים.
את קרם ג'ל לעיניים אני רוצה לסיים כיוון שאני פשוט לא מתה עליו ורוצה לפנות את המקום לאופציה מוצלחת יותר. בינתיים הספקתי לקנות קרם עיניים של חבר אחרת (סקירה בקרוב) ובגלל שגיליתי שהם די דומים במהותם (לצערי..) אין טעם שיעמדו לי שניים כאלה על השידה. אין לי מושג כמה מוצר עוד נשאר בתוך המיכל כיוון שהוא אטום לגמרי! מרגיז..
מוצר האיפור היחיד בחבורה הוא גלוס וורדרד בטעם ובריח אשכולית, מסדרת Beauty Rush של ויקטוריה סיקרט'ס. הוא נרכש כחלק מסט של 5 גלוסים בטיובות לפני למעלה מ-3 שנים. במהלך הזמן הזה כל אחיו לסט הסתיימו, כולל אחד שהושלך לפח כיוון שגרם לי לארלגיה על השפתיים. לא מזמן רכשתי גלוס בטיובה של BarryM שמאד דומה לגלוס הזה ולכן באמת שאין סיבה שיהיו לי שניים כאלה, מה גם שגילו המופלג של הגלוס הוא אינדיקציה לכך שאו שמקומו בפח או שכדאי לסיים אותו בקרוב מאד.
מה השיטה שלי לסיום גלוסים? אני פשוט מרוקנת את התיק שלי מכל הגלוסים/שפתונים אחרים שמסתובבים בו ומכניסה במקום רק את הגלוס שאני רוצה לסיים ואז אין לי ברירה אלא להשתמש רק בו מס' פעמים ביום - עד לסיומו המיוחל.
אחרון חביב הוא בושם Amarige Mariage של ג'יבנשי.
הבושם הזה יושב לי על השידה כבר שנתיים וכבר נמאס לי ממנו לגמרי. שלא תבינו לא נכון - אני חושבת שזה בושם מוצלח עם ריח נעים לאוהבות הניחוחות מתוקים/מתובלנים מעט כבדים, אבל פשוט קשה לי שבושם לא מסתיים כ"כ הרבה זמן. אני ממש ממש לא מסוג הנשים של Signature Scent - שנדבקות לבושם אחד ולא זזות ממנו כל חייהן. יש אצלי תחלופה מאד מאד גדולה של בשמים וניחוחות ובכל רגע נתון עומדים לי על השידה כמעט 10 בקבוקים שונים.
אני מרגישה שאת הניחוח של הבושם הספציפי הזה כבר מיציתי והגיע הזמן לעבור ממנו והלאה. גם אותו אני חושבת שלא תהייה לי בעיה לסיים במשך השבועיים הקרובים אם אקפיד להשתמש רק בו בכל יציאה מהבית.

עד כאן סקירת מוצרים שאני רוצה לפנות מהדרך בחודש הקרוב. אני מקווה שאעמוד במשימה! לאט לאט ועם סיומו של כל מוצר יתפנה קצת מקום, השידות ייראו קצת פחות עמוסות ואולי אגלה אוצרות אחרים שבגין העומס לא הצלחתי להגיע אליהם..

האם גם לכן נוצרת לפעמים תחושת עומס מוצרים? ומה אתן עושות על מנת להתגבר על הבעיה? שתפו אותי :-)

12 תגובות:

  1. ברגע שאני מסיימת לנקות אצלי, אני מוכנה בכיף לעבור לנקות גם אצלך!! לי זה כבר ממש מתחיל להפריע, יש לי תחושת עומס מטורפת לאחרונה. זה גם משפיע על החשק שלי לקנות דברים חדשים שדי נעלם לאחרונה... לפחות חשבון הבנק נהנה קצת...

    השבמחק
  2. ברכות על ניקוי המדפים. כמו שאמרתי למרינה , בואי תעשי ניקוי גם אצלי! אני יכולה להשתגע מכל העומס הזה [ואני שונאת עומס] . זה נורא כיף לזרוק מוצרים ריקים או כמעט ריקים לפח :)

    השבמחק
  3. לקרם של ללין יש ריח מאד מאד דומיננטי שמחזיק מעמד הרבה זמן ואפילו נדבק לבגדים. אני גם אוהבת כאלה אבל רק לקיץ, בחורף אני מוצאת שהריח נבלע מתחת לכל השכבות של הבגדים..

    השבמחק
  4. אני משתדלת לא לגוון במוצרי הטיפוח שלי כי העור שלי לא אוהב את זה. יש לי קרם פנים אחד קבוע שאני מתכננת לקנות אותו שוב כשיגמר (קונה אצל הקוסמטיקאית שלי כי הגעתי למסכנה שהוא יותר טוב מאלו שניסיתי עד עכשיו ולא בא לי לנסות משהו אחר. זה של ON MACABIM לעור שמן). בעבר ניסיתי דוגמית של הלחות של לנקום שיש לך והוא היה נחמד וקליל, בסה"כ אהבתי אותו.
    הקרם של ללין יבדק בהקדם, אוהבת קרמים מבושמים היטב.

    השבמחק
  5. לי יש רק אחות אחת שכמעט לא מתאפרת ומשתמשת רק בבסיס של הבסיס כשזה מגיע לטיפוח! אני לפעמים מעבירה לאמא שלי דברים אבל בגלל הבדלי הגיל לא תמיד מה שאני משתמשת בו מתאים לה..

    השבמחק
  6. את צריכה אחיות :)
    לי יש עוד 4 אחיות ואני תמיד מוצאת למי לתת מה שאני לא משתמשת בו או כשנופלת עלי המוזה לרענן מדפים :)
    בטיפוח פנים כמעט ואין לי כפילויות כי אני נצמדת לקרמים הקבועים שלי, למעט קפיצות קצרות פה ושם למטרת סיקור וחוזרת לקרמים שלי.
    כפילויות יש לי בדר"כ במוצרים לשיער ובמוצרים לגוף, אבל אני לא חושבת שאני מגיעה למצב שמוצר מתקלקל.
    איפור יש לי די הרבה, וגם פה אני מאוד נדיבה ואחת לכמה זמן עושה סדר ומעבירה הלאה.
    ממש אוהבת את הלעשות סדר הזה :)

    השבמחק
  7. אני באמת אוהבת מאד את המוצרים ה"מנצחים" שלי, אבל לפעמים אני אוהבת לגוון :-)

    השבמחק
  8. תתחילי לפתוח אחד אחד ולסיים אותם.. אם הם פתוחים אני חושבת שזאת פחות בעיה כי לפחות הם לא פוגשים חמצן שמזרז את התפוגה. אצלי הבעיה שהכל פתוח אז אני נכנסת למצב חיסול כשמשהו עומד אצלי לתקופה של למעלה משנה..

    השבמחק
  9. גם לי קורה לפעמים שאני מרגישה שיש לי עומס... למשל עכשיו - יש לי עומס בקרמי לחות, ואין לי הרבה פתוחים, מה שמטריד אותי זה שיש לי הרבה סגורים. מה עושים? הפסקתי כבר מזמן לקנות, ואני אקנה את הבא רק אחרי שאפתח את האחרון (ולא יהיו עוד פתוחים).

    השבמחק
  10. אבל אין מה לעשות, הרכב מנצח באמת לא מחליפים.



    מדפים

    השבמחק
  11. אז זהו, שאני כמעט ולא מחליפה רוטינות ומוצאת את עצמי הרבה פעמים נדבקת לאותם מוצרים, בייחוד כשזה מגיע לטיפוח. לכן מידי פעם אני צריכה להשתמש בשיטה הזאת - שאני מסתכלת על מה שיש, מפרידה את מה שעומד להסתיים ואז הרצון לסיים אותם כבר גורם לי להשתמש רק בהם כדי לפנות מקום לדברים אחרים!

    השבמחק
  12. תודה על איזכור :)
    אצלי יש כל הזמן תחושת עומס במוצרים, במיוחד בגלל הבלוג. אבל אני מנסה כל הזמן להחליף רוטינות כדי לנסות הכל ולהשתמש בהכל. זה גם מעודד אותי לסיים מוצרים.

    השבמחק