‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

12.7.2011

ראש בראש - שיזוף עצמי


הקיץ הגיע למחוזותינו במלוא הכוח בימים האחרונים ואין מנוס אלא לחשוף את עורנו לקרני השמש החמות והמשזפות. אז נכון שכולנו מקפידות להתמרח בקרם הגנה (נכון שכולנו?!), אבל בכל זאת כמה שלא ננסה לברוח מזה, לסוף הקיץ כולנו נגיע עם סוג של שיזוף זה או אחר. היום אני אתמקד בשיזוף המומלץ ביותר מבחינה בריאותית - שיזוף עצמי מלאכותי. 

במסגרת הנושא אני שמחה לפתוח פינה חדשה בבלוג (השבוע אני חונכת הרבה פינות :-)) - "ראש בראש". הפינה, בדומה ל"עומד למבחן" תהווה סקירה של מוצרים שהיו אצלי בשימוש לאחרונה, אבל כאן אני אעמיד שני מוצרים האחד מול השני, כששניהם נועדו לאותה מטרה, אשווה את הביצועים של כל אחד מהם ואכריז על המנצח בסוף הפוסט.
אז אחרי שהצגתי את הפינה, ניגש ישר לעניינים:
מה? קרם לחות משזף Self Sun Touch of bronze moisturizing body lotion
מי? Clinique
כמה? 150 מ"ל, נרכש לפני שנה ב-99 ש"ח בסופר פארם. ניתן להשיג בסטרוברי תמורת 74 ש"ח.
איך? את ההיכרות שלי עם שיזוף עצמי התחלתי דרך קרם לחות משזף של Dove שנקנה בארה"ב והשימוש בו העניק לי סוג של זוהר שזוף לעור, אבל שיזוף ממש לא יצא לי ממנו. ביום "לייף סטייל" לפני שנה בסופר-פארם מצאתי את המשזף הזה במחיר מבצע (היום זה כבר מחיר סטנדרטי) והחלטתי לנסות את החוויה בשנית. כעקרון- אני בד"כ לבנה וחיוורת במשך רוב ימות השנה, אם כי בקיץ הצבע שלי טיפה יותר מעמיק, אבל שיזוף של ממש אין לי מאז הימים העליזים של היצלות בשמש בימי החופש הגדול. 
כפי שניתן לראות לקרם יש גוון צהבהב די חזק, אולם כשמאחדים אותו עם העור לא מקבלים פתאום עור צהוב. שכבה אחת של הקרם לא תביא לתוצאות ניראות לעין, אפילו על הבהירות ממש שבנינו (כמוני) ועל מנת להתחיל לראות שיזוף יש להשתמש בקרם הזה בהתמדה מידי כמה ימים עד שמגיעים לגוון הרצוי. מה שכן - מייד אחרי המריחה העור מקבל סוג של זוהר בריא ויפה, אבל לצבע לוקח מעט יותר זמן להספג כמו שצריך ולהשפיע על הפיגמנטציה הטבעית של העור. 
הגוון שמתקבל אינו כתום בוהק (למרבה השמחה) ובהחלט שזוף אולם בפירוש בעל אנדר-טון צהוב ברור. כלומר, לבעלות העור הנוטה לצהבהב שבינינו הקרם הזה ידגיש את הטונים הצהובים, ולוורודות הוא ייצור תת גוון צהוב. לכן, אני משערת שלוורודות כן יכול שיווצר אפקט כתום (לאור הערבוב של טונים צהובים עם וורודים). לי יש גוון צהבהב לעור, כך שהשיזוף שהתקבל אצלי היה העמקה של הגוון הטבעי.  

יתרונו של הקרם הוא שכמעט בלתי אפשרי לטעות איתו. כפי שניתן לראות בתמונה הוא מגיע בצורה של שפורפרת לחיצה ואפשר לשלוט בקלות בכמות החומר שיוצאת ממנה. בגלל שהפיגמנטציה שלו אינה חזקה והוא אינו מביא לשיזוף מיידי, הוא עדין מספיק למרוח אותו על העור כמו כל קרם גוף אחר בלי להזהר יותר מידי בתנועות וכיווני מריחה למניעת תקלות. לקרם יש מרקם סמיך ועבה ומעט "כבד" למריחה, אבל לא משהו שבלתי אפשרי להתמודד איתו. הוא אינו מעביר צבע לבגדים או לכלי מיטה (בשינה). 
אני מוצאת איתו שמבחינת שיזוף - הכי טוב לעבוד איתו כמעמיק צבע. כלומר, להניח אותו מעל שיזוף טבעי ואז התוצאות ממש נראות לעין ועמידות לטווח ארוך יותר. כמוצר לשיזוף עצמי מ-0 (כלומר מישהי לגמרי לבנה שרוצה להוסיף לעצמה צבע) לא הייתי ממליצה עליו כיוון שלפיגמנט שלו ייקח הרבה זמן "לתפוס" ויידרש להתמרח איתו לעיתים קרובות מידי. 
מה שמוביל אותי לחסרון הבולט שלו - קליניק אמנם מכנים אותו "קרם לחות", אבל הוא יותר שואב לחות ממעניק. הקרם הזה מייבש את העור בצורה קיצונית ומותיר אחריו מדבר יבש ומעקצץ. את התוצאה הזאת מגלים רק כיום לאחר השימוש בו ותנו לי להגיד לכם - זה ממש לא נעים להתחיל להתגרד ברגליים באמצע היום במקומות ציבוריים.. לכן אני משתדלת להשתמש בו לא יותר מפעם בשבוע וגם אז אחרי שהשתמשתי יום קודם בקרם לחות מהוג המלחח ביותר שיש לי. 
לקרם יש ריח לימוני חזק שאח"כ מתפתח לריח המוכר מתכשירים לשיזוף עצמי. זה סוג ריח שאני לא יודעת איך לתאר אותו מלבד "לא נעים". המניקוריסטית שלי אמרה לי פעם שהריח הזה מזכיר לה חרקים קטנים שמפרישים ריח כשמועכים אותם.... גם בגלל הריח אני לא משתמשת בו לעיתים קרובות מידי אחרת אני אריח את זה על עצמי כל הזמן. 
העמידות של הצבע משתנה בהתאם לגוון הבסיס של העור. על עור לא שזוף הצבע יחזיק מעמד כיומיים ואח"כ יתחיל לדהות ואחרי כל מקלחת ניתן יהיה לראות שאריות ממנו על המגבת. לעומת זאת על עור שזוף, מסיבה מוזרה כלשהי, הוא מחזיק מעמד הרבה יותר זמן ודוהה ביחד עם הצבע הטבעי. 
ציון? 70
נימוק? בגלל שהוא מייבש את העור, בגלל הניחוח החזק והלא נעים ובגלל שהוא לא באמת מעניק שיזוף אלא יותר מעמיק שיזוף קיים. מצד שני המחיר נוח (בעיקר בסטרוברי), קליניק בעצמם מגדירים אותו כ"נגיעה של צבע" והתוצאות המתקבלות איתו אינן מזעזעות כמו בתכשירי שיזוף רבים אחרים והוא לא הופך אותך לכתומה תוך מריחה אחת (או בכלל). 
מה? תחליב לשיזוף עצמי Self Tanning Easy Bronze Milky Spray
מי? Lancaster
כמה? 150 מ"ל, נרכש במבצע- 99 ש"ח בסופר-פארם. אינו קיים בסטרוברי. 
איך? עם התכשיר הזה אנחנו נכנסים ממש לגזרת המשזפים העצמיים פרופר. לא עוד קרם לחות עם יתרונות משזפים, אלא תחליב שנועד ספציפית למטרה של הוספת צבע לגוף. ללנקסטר יש סדרה שלמה וידועה של תכשירים משזפים שונים לפנים ולגוף ואני החלטתי לבחור את החלב גוף המגיעה באריזת ספריי. 
בואו נגיד שאחרי שהתרגלתי למריחה הנוחה ולאפס טעויות עם הקרם של קליניק, המוצר הזה סיפק לי כמה הפתעות לא נעימות.... 
החלב גוף כשמו כן הוא - מרקם חלבי ונוזלי שנמרח בקלות ובזריזות על העור ונספג מהר. הצבע הלבן שלו מטעה ואין ליפול בפח ולחשוב שבגלל שלא מבחינים בפיגמנטציה של התכשיר יש להוסיף ולמרוח עוד ממנו. בכל הנחה מספיקה שכבה אחת בלבד של התכשיר על מנת לראות אח"כ תוצאות כשהפיגמנט נספג בעור. אחרי שהתרגלתי למרקם הסמיך יותר של קליניק, עם התכשיר הזה היה לי קצת בעיה בהתחלה לשלוט במריחה כמו שצריך, כיוון שהוא מאד נוזלי ומתפשט בקלות על העור. הגוון הסופי שמתקבל אינו דומה בכלל לזה של קליניק ואין לו טונים צהובים, אלא חומים/ברונז עם נטייה קלה לכתום. כמו כן, התוצאה כמעט מיידית - תוך יום התחליב נספג לגמרי בעור וצובע אותו בטון אחד כהה יותר וניתן לראות שינוי ניכר בעין. למרות הנטייה הקלה לכתום, התוצאה המתקבלת אינה כתומה במוצהר, אלא יותר סוג של חום בהיר. 
האריזה הספציפית שבחרתי היא דווקא הרבה פחות נוחה מהשפורפרת של קליניק - התחליף אינו מותז על העור כמו שחשבתי שיהיה, אלא יוצא יותר כשפריץ מרוכז בנקודה מסויימת, מה גם שאחרי המריחה הראשונה הידיים כבר נהיות שמנוניות ומחליקות וממש קשה ללחוץ על המתז כמו שצריך. אני מוצאת את עצמי מבססת את הבקבוק כנגד הרגל או משהו כדי לתת קונטרה ללחיצה של האצבע.
עם התכשיר הזה הרבה יותר קל להגיע לטעויות ולמריחות לא אסטטיות בגלל שהצבע שלו הרבה יותר בולט, לכן מאד חשוב להקפיד כאן על תנועות מריחה בכיוון אחד ולהזהר מעודף עיסוי, כיוון שזה בוודאות יצור חלקים לא שווים. לוקח לפיגמנט מס' שעות להספג לחלוטין והתרשמתי שהתוצאות הסופיות ניראות רק יום אחרי. לכן שוב אני מדגישה שחשוב מאד לא להגזים בהנחה שלו, אלא להניח שכבה אחת, לחכות יום ולתת לה להספג ורק אח"כ להחליט אם מעוניינים בשכבה נוספת. 
השיזוף שהוא מעניק אינו שימרי או זוהר ונראה טבעי כל עוד לא מורחים אותו בהגזמה. את הצבע האמיתי שהוא נותן לעור ניתן לראות רק באור שמש ישיר ואחרי הנחה ראשונה זה ייראה כתום מידי. למרות שנבהלתי קצת מהצבע ביום הראשון, החלטתי לתת לו צ'אנס נוסף ולמרוח שכבה נוספת והתוצאה הייתה ניטרול מסויים של הכתום והעמקת הצבע לחום ברונזה בריא. גם כאן אני מוצאת שהוא עובד בצורה הכי טובה כמעמיק שיזוף (שאז הטונים הכתומים מנוטרלים), אבל אם יודעים לעבוד איתו נכון אפשר בהחלט להשתמש בו כמעניק צבע התחלתי. כמו כן, בגלל שאני מוצאת שהוא מחקה שיזוף טבעי בצורה יפה, התכשיר משמש אותי נאמנה באיזון אזורים לא שזופים וטשטוש קווי שיזוף. 
התחליב מריח כמו סבון אבל גם הוא הופך לריח המגעיל של משזפים אחרי זמן קצר. לעומת זאת, בניגוד לקליניק, הריח מתנדף מהר ולא מרגישים אותו יותר (לטוב או לרע). גם כאן הצבע אינו מועבר לבגדים או לכלי מיטה. עם זאת - לא מומלץ אחרי הנחה לנעול נעליים או ללבוש בגדים צמודים מידי או מעודדי הזעה כי זה יגרום לתחליב "לטייל" על העור ולזוז מכיוון ההנחה המקורי. 
אפשר לראות בתמונה "תאונת מריחה" - שימו לב לפס שנוצר לי בכף הרגל מנעל אצבע שנעלתי מיד אחרי המריחה של התחליב. רצועת הגומי של הנעל "אספה" את החומר שמרחתי על כל צד כף הרגל וגרמה להצטברותו בפס לא ממש מחמיא.
כמו כן - חובה לשטוף היטב ידיים אחרי ההנחה כי התחליב נצבר בהן הכי הרבה ואם לא תשטפו (כמוני) תגלו פתאום שיש לכם ידיים כתומות:
 למרות שקראתי את הוראות השימוש שצורפו לתכשיר, בגלל שאני לא רגילה לפיגמנט חזק מהקרם של קליניק שכחתי בסוף ההנחה לשטוף ידיים וזאת הייתה התוצאה בבוקר שאחרי.. 
לנקסטר ממליצים להניח את התחליב אחרי מריחת קרם גוף, אבל אני מוצאת שעדיף להניח אותו על עור "יבש" שמרחתי בקרם לחות לילה לפני, כיוון שמריחה מיד אחרי קרם לחות תגרום לחומר להחליק יותר מיד על העור ויהיה קשה לשלוט במריחה אחידה שלו. המלצה נוספת היא לעשות פילינג לעור לפני השימוש בתכשיר כדי להגיע עם "קנבס" חלק, שוב על מנת לתרום למריחה אחידה ולמנוע הצטברות של החומר באזורים מחוספסים. ככל שמוסיפים שכבות יש לשים לב לאזורים מועדים לפורענות כמו מרפקים, ברכיים ועקבים - שם החומר נוטה להצטבר יותר מבמקומות אחרים. אם רואים שם הצטברות כהה מידי אפשר לעשות פילינג עדין וממוקד כדי להפטר מההצטברויות. 
מבחינת עמידות - הדהייה שלו שונה מזאת של קליניק. הוא לא מותיר בכלל עקבות על המגבת אחרי מקלחת, אלא הצבע פשוט דוהה מעצמו, קצת כמו שיזוף טבעי. הנחה של שכבה אחת תחזיק מעמד כ-4 ימים, אבל ככל שמוסיפים שכבות העמידות ארוכה יותר. 
ציון? 85
נימוק? בגלל האריזה הלא נוחה והספריי הבלתי לחיץ, בגלל שצריך לפתח מומחיות במריחה כדי להמנע מטעויות מביכות ובגלל שהמרקם מאד דליל ומטעה שגורם לך לרצות להוסיף שכבות. לעומת זאת, אני מוסיפה 15 נקודות לעומת הקרם של קליניק כיוון שהתחליב של לנקסטר אינו מייבש את העור, הריח הלא נעים מתנדף מהר, הצבע שמתקבל אינו בעל טונים צהובים או כתומים בולטים מידי והוא מעניק תוצאות נראות לעין גם למי שאין שיזוף טבעי התחלתי.     

המנצח הגדול - לנקסטר!! אם כי לא באופן גורף. 
מילה לעניין הגנה מהשמש - שימוש בתכשירים לשיזוף עצמי מחייבים שימוש מקביל בקרם הגנה (לאור החומרים שיש בהם אשר נספגים בעור). לתחליב הלחות של קליניק אין SPF, אולם לזה של לנקסטר יש SPF 6, שבישראל אפשר לקרוא לזה אין SPF בכלל... לכן חשוב מאד להקפיד על התמרחות בקרם בעל מקדם הגנה גבוה כל זמן שמשתמשים בתכשירים האלה (וגם כשלא!). 
ומילה לגבי העדרן של תמונות לפני ואחרי: לגבי המשזף של קליניק מאד קשה לתפוס את הצבע כיוון שהוא נבנה באופן מאד הדרגתי, אז הייתי צריכה לעשות כאן מצגת של עשרות תמונות שצולמו כולן באותו אור על מנת שתראו את ההבדלים. קצת לא ישים מבחינתי... ולגבי לנקסטר - אף תמונה שצילמתי לא ייצגה באופן נאמן את הצבע של השיזוף (בתמונות של "התאונות" הצבע נראה הרבה יותר כתום מבמציאות), אז אני מעדיפה שלא להטעות אתכם לחשוב שזה נותן צבע אחר מבמציאות, אלא לנסות לתאר את הגוון במילים באופן הטוב ביותר. 

האם השתמשתם באחד התכשירים שבסקירה? האם ניסיתם משזפים אחרים? ספרו לי :-)

     

13 תגובות:

  1. ניסיתי לפני שבועיים משזף של לוריאל. היה גרוע. לא אנסה כאלו בזמן הקרוב אני בטוחה. פעם בשבוע כרגע משתזפת בחוכמה...

    השבמחק
  2. זה קצת פסיכי מה שאני הולכת לספר, אבל בכל זאת..
    קניתי ב"ביוטיקר" את המייק-אפ CREAM (בקבוק עם משאבה). מכיוון שהוא נקנה בחפזון, ולא הבאתי איתי מהבית את המייקאפ שלי כדי להשוות, יצא לי כהה לפחות ב-3 טונים מהצבע שלי. הוא שכב במגירה כמה חודשים, עד שהגיע הקיץ ואז צץ במוחי רעיון מבריק - הוא מאוד עמיד המייקאפ, אז למה שלא אשתמש בו כקרם משזף? ובכן, ניסיתי, מרחתי על הרגלים הלבנבנות שלי, וזה פשוט, מדהים, נראיתי שזופה, והכי חשוב זה לא ירד לי לפחות שלושה ימים, אחרי מקלחת, וכמובן לא בבריכה עם הכלור.
    מה דעתך על הרעיון?

    השבמחק
  3. זה נשמע קצת מטריד שמייקאפ לא יורד אחרי מקלחת ועוד במים עם כלור, לא?

    השבמחק
  4. אי אפשר למצוא את המוצר של לנקסטר בסטרוברי נט משום שלנקסטר אינה מייצרת אותו יותר. כל שנה לקראת הקיץ רשתות הפארם "עושות טובה" לקהל הקונים ומציאות מוצרי הגנה מהשמש של לנקסטר ושייסידו ב-99 ש"ח. הנחה גדולה רק חבל שמדובר במוצרים ישנים שכבר אינם מיוצרים על ידי החברות. מוצרי הגנה משמש בני יותר משנה מאבדים את האפקטיביות שלהם. במקרה של משזף עצמי אולי זה פחות קריטי אבל במוצרי הגנה מהשמש זה מאוד קריטי.

    השבמחק
  5. האמת שעומד לי ספריי משזף בארון, אבל הוא לא עובד (!). בכללי, החלטתי שאני יותר לא משתזפת. לפחות לא מרצון. מעכשיו אני מנסה להימנע מהשמש. מה שיוצא זה שהידיים שלי כהות טיפה יותר מהרגליים. מעצבן וגורם לי לחזור בי מההחלטה :(

    השבמחק
  6. מרינה - אין ספק ששיזוף טבעי בסופו של יום הוא הכי יפה.

    מיכל - גם אני קצת נבהלת מהעמידות של המייק אפ אם הוא החזיק עלייך מעמד כ"כ הרבה זמן... אבל בעקרון אני תמיד בעד רעיונות של שימושים יצירתיים במוצרים.

    אנונימי - מכירה את זה שהרשתות דוחפות מוצרים במבצע שקרובים לסיום תוקף. במקדמי הגנה זה באמת לא מומלץ אבל עם מוצרים לשיזוף עצמי זה נראה לי פחות קריטי, אני גם ככה מתמרחת בקרם הגנה כשאני משתמשת בהם.. לא ידעתי שלנקסטר לא מיצרים את המוצר הזה יותר, אני מניחה שזה קצת מייתר את הסקירה שלי עליו... תודה על המידע!

    אירנה - אני מכירה את זה שחלקים בגוף בצבע אחר מהיתר, זה באמת מעצבן.... וזה באמת הסיבה שאני משתמשת במשזפים, בעיקר לצורך איזון. לצבע ממש אני לא מגיעה איתם.

    השבמחק
  7. ראשית אומר שאין כמו הגוון של שיזוף אמיתי והלוואי שהייתי יכולה להרשות לעצמי להמשיך ולהצלות בשמש...
    קראתי בעיון את הפוסט ואין ספק שהלנקסטר מסתמן כמוצר ממש בשבילי. אבל אם לא מייצרים אותו יותר כמו שהאנונימית כתבה אז חבל.
    בינתיים שום משזף שהשתמשתי בו לא נתן לי גוון דרמטי אלא רק שיזוף טבעי יפה כזה אבל לא מספיק כהה כמו שאני ממש רוצה.
    ואיזה אסוציאציות יש למניקורסטית שלך... אויש...LOL

    השבמחק
  8. אני הולכת קבוע להשתזף במכון שיזוף
    והעור שלי יוצא ממש יפה.

    השבמחק
  9. תודה על הטיפ.

    השבמחק
  10. המשזף עצמי הטוב ביותר שהיה ברשותי עד יום הינו מתוצרת גרליין טרה קוטה סאנלס ג'ל אוטוברונזר לצערי בשנה שעברה לא מצאת אותו בחנויות הוא מופיע בצורת מיכל ונראה כמו מוס

    אולי השנה יחזור מי יודע

    השבמחק
  11. אם הוא טוב כמו המשזפים שלהם לפנים אני רק יכולה לתאר לעצמי שזה מוצר חובה! מקווה שהוא יחזור למדפים בקיץ

    השבמחק
  12. אני לא יודעת מה לעשות... אני צריכה ךהיות שזופה לקראץ הבצפר אבל אני לא רוצה תהיות בשמש המזיקה, ומצד השני התכשירים של שיזוף עצמי יורדים כשאתה מזיע ומראים סימנים על החולצה... אז ניראלי שאני ישאר עם השמש

    השבמחק
  13. לא כל התכשירים של שיזוף עצמי נמרחים. המשזפים שסקרתי כאן ועוד מוצרים שסקרתי בקטגוריה הזאת הם משזפים הדרגתיים קבועים. כלומר, זה נספג בעור ולא זז, אלא דוהה מעצמו אחרי כמה זמן.
    בכל מקרה אני חושבת שעדיף להמנע משיזוף בשמש, מצטערים על זה אח"כ...

    השבמחק