‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

17.5.2012

איפור קיצי בטעם אפרסק

הקיץ מתקדם לעברנו בצעדי ענק ובמסגרת ההיערכות לקראתו, גם גוונים קיציים נשלפים ממגירת האיפור שלנו וזוכים לעדנה מחודשת.
ביניהם גוון האפרסק, שיש בו כל כך הרבה גיוונים ושינויים שאני לא חושבת שבאמת אפשר להגדיר רק סוג גוון אחד כאפרסקי. הרי אפרסקים עצמם מגיעים במבחר משתנה של גוונים - האפרסקים הכתומים הקלאסיים, האפרסקים הסמוקים באדמדמות המתוקים במיוחד, האפרסקים הלבנים עזי הטעם ואפילו אפרסקים ירוקים לא לגמרי בשלים שחלקנו אוהבים בזכות מרקמם הקשה.

ואם נרחיב את משפחת האפרסקים, מה לגבי נקטרינות? בניגוד לדיעה הרווחת נקטרינות הן לא הכלאה של אפרסק עם שזיף (זוכרות את הכינוי "אפרשזיף"?), אלא זן של אפרסק אשר מקורו בסין.
דווקא כאשר אני חושבת על איפור אפרסקי, אני מתחברת יותר לסקאלת הגוונים הנקטרינית מאשר לאפרסק הרגיל. הנקטרינה עזה גם בגוון חיצוני סמוק, וגם בבשר הצהבהב/כתמתם הפנימי. 
בגיליון מרץ של ווג אנגליה גיליתי שהגוון האפרסקי הוא הוא הגוון החם של אביב/קיץ הנוכחיים. למה האהבה לאפרסק? כיוון שהוא מחמיא לכל גוון עור ומחמם אותו (חובה לאיפור קיץ), אך מבלי לגרום למראה שזוף או כתום מידי. האפרסק הוא גוון טרי ופרשי יותר, מתרחקים מהקורל החרוש שהיה (וממשיך להיות) כה פופולרי מזה כמה עונות כבר. גוונים רבים יש לו לאפרסק, הכל מהאפרסק הכתום ה"טהור", המשך באפרסק עם נגיעות וורודות וכלה באפרסק לבן עם רמיזה של צבע.
אז אם ווג אומר, אני כמובן מיד מצייתת ובפרוס עלינו העונה החמה פשפשתי קצת באוסף האיפור שלי כדי למצוא את הגוונים האפרסקיים ביותר שיש לי להציע.
נתחיל מהקל אל הכבד - Coral Pearl 852 של מייבלין מסדרת Color Sensational. את השפתון קיבלתי בקופסת גלוסיבוקס אפריל, וזאת אחרי שצפיתי בהרבה מנויות אחרות מקבלות גוונים אחרים בסדרה מחמיאים הרבה פחות. הגוון הזה הוא לדעתי הגוון הלביש ביותר מכל תת סדרת הפנינים של מייבלין. 
בסוואטצ' הוא ניראה הרבה יותר אפרסקי, אך על השפתיים מתקבל גוון יותר וורדרד מאפרסק. אני מניחה שזה מאד תלוי בפיגמניות הטבעית של השפתיים, כך שזה הגוון שהתקבל עלי. 
מה נפקא מינה הגימור הפרוסטי? המטרה היא ליצור אשליה של שפתיים מלאות יותר באמצעות החזרת אור. הבעיה שגימור פרוסטי יכול להיראות מאד זול ומאד לא מחמיא לכ-80% מהאוכלוסיה. למי שמעט שזופה או כהה, או בעלת עור זית או כל גוון אחר שהוא לא לבן בהיר - שפתונים מסוג זה מאד לא יחמיאו לה.
מי ששלגיה כמוני, יכולה לנסות את השפתון הזה. על עצמי אני אוהבת אותו, יש לו מראה שהוא על גבול הטראשי, אך מצד אחד באמת מחמיא לשפתיים וגורם להן להיראות מלאות יותר. משאר הגוונים בסדרה זו הייתי מתרחקת. המריחה נוחה, העמידות ממוצעת והוא אינו מייבש.
מחירו 90 ש"ח בפארמים לפני ההנחות הרגילות.

נמשיכה עם שפתון שכבר מזכיר יותר אפרסק נקי:
את ההמלצה על שפתון של איל-מקיאג' עולה לי בדם לכתוב. זו רשת שאני מתעבת בזכות השירות הגרוע שהיא מציעה ללקוחות, הסניפים המוזנחים ברובם והגישה המיושנת לאיפור. אפילו עבור השפתון הזה הייתי צריכה לעבור שבעת מדורי גיהנום כדי לקנותו. מדובר בשפתון לחותי בשם Sheer Appricot (טעות הכתיב במקור! באיל מקיאג' לא יודעים אפילו לאיית...) 
אני חובבת שפתונים לחותיים/שקפקפים ידועה, כך שהשפתון הזה התברג בדיוק לפינה האהובה הזאת. מרקם חמאתי קליל, גימור גלוסי ופיגמנטיות נמוכה שבכ"ז מוסיפה רמז של צבע - מה יש לומר, הצליח להם באיל מקיאג'....
העמידות נמוכה למדי כפי שאפשר לצפות, אבל מאד קל לחדש אותו במהלך היום, אפילו לא צריך מראה. איפור שלי איתו ניתן לראות כאן.
אני חושבת שהוא עולה בסביבות ה-90 ש"ח, מרוב שחווית הרכישה שלו הייתה טראומטית מחקתי מזכרוני כל פרט הקשור אליה...
במחירו המלא הוא מאד לא משתלם, אבל יש להם מבצע של 1+1 +20% הנחה קבוע ושאר השפתונים גם הם ניראים לא רעים, כך שאולי הם שווים הסתכנות שבכניסה לסניפי איל מקיאג'.

אחרון חביב בגזרת מוצרי השפתיים הוא גלוס:
גלוס בגוון נקטרינה אמיתי הוא מס' 53 Coral Artistic מסדרת Effet 3D של בורז'ואה. 
מהגלוסים של בורז'ואה התרשמתי עוד באירוע השקת המותג בארץ בסוף הקיץ שעבר, כך שהיו לי ציפיות גבוהות מהגלוס הזה.
לשמחתי הוא לא אכזב ולא התגלה מסוג הגלוסים שרק מבטיחים צבע באריזה אבל בפועל מקיימים גוון פושר ושקוף. לגלוס יש גוון אפרסקי כתום מובהק שמיתרגם נפלא על השפתיים. אפשר להעמיס כמו שעשיתי בסוואטצ' ואפשר להניח שכבה יותר עדינה ועדיין הוא יעניק לכן צבע יפה לשפתיים, אפילו כתחליף שפתון.
מה לגבי מרקם? גם הוא מצטיין, דליל ולא דביק בכלל. הסדרה הזו מתפארת בגימור מבריק במיוחד, גם במטרה ליצור אשליה של שפתיים מלאות יותר. אפשר לראות איפור שלי איתו כאן.
מחירו 99 ש"ח לפני ההנחות הרגילות בפארמים.

איך קולקציית השפתונים/גלוסים הזו משתווה לשפתונים אפרסקיים אחרים שראיתן כאן בעבר?
מימין: גלוס בורז'ואה, שפתון איל מקיאג', שפתון מייבלין, שפתון Rose Tendre בורז'ואה, שפתון Splendid סמאשבוקס
כפי שניתן לראות, שפתוני סמשבוקס, בורז'ואה ומייבלין נוטים לאפרסקיות וורדרדה יותר, בטח כשמעמידים אותם בהשוואה לשפתון איל מקיאג' והגלוס הכתומים ממש (אם תכנסו לסקירה של שפתון בורז'ואה תגלו כמה הוא כתום באמת).
מגוון נאה של גימורים ורמות כיסוי יש לנו כאן - רק ביחרו את האפרסק החביב עליכן!

נקנח עם לק אפרסקי:
את הלק Peach Melba של Barry M רכשתי באנגליה בנסיעה האחרונה שלי לשם. זה אחד מהגוונים היותר מוכרים של באריM ואני זממתי עליו מזה תקופה ארוכה. רוב הסוואטצ'ים שלו שראיתי ברשת ניראו די מחריד, אבל תירצתי את זה בכך שרוב הבלוגריות הבריטיות ממילא לא כ"כ מצטיינות במריחת לק, כך שלא ייחסתי לזה חשיבות.
מה גדולה הייתה הטעות. הסתבר שמדובר באחת הפורמולות הבעייתיות שנתקלתי בהן. סמיכה ודביקה, סטריקית ולא אחידה - מאד מאד קשה למרוח את הלק הזה כמו שצריך. בניסיון הראשון שלי כ"כ נבהלתי מהתוצאה שהסרתי אותו מיד עוד לפני שהספיק להתייבש.
לאחרונה ניסיתי אותו שוב, והפעם כיוון שידעתי למה לצפות היה לי יותר קל לשלוט בהנחה (שעדיין הייתה סיוטית למדי), אך הגוון הוא זה שקצת אכזב אותי. מדובר בגוון אפרסקי טהור קר וטיפקסי למדי. אני מוצאת שחסר בו מעט חמימות והוא מאד לא מחמיא לידיים לבנות ולא שזופות. עם קצת שיזוף בידיים המצב מעט משתפר, אבל לא בהרבה. זה מסוג הלקים שרואים על פריחות אנגליות מצויות ואומרים לעצמך "על גופתי לא תתפסו לק כזה". אז זהו, Never say never.....

עם גוון אפרסק קריר נסיים את פוסט הפירות הראשון לקיץ. אני מקווה שאוכל להמשיך עם סדרת הפוסטים הזאת גם לתוך העונה, הכל תלוי בפירות שינחתו על שולחני ;-)

מה דעתכן על טרנד האפרסק? מדבר אל ליבכן, או מרגיש כמו סתם עוד הנחתה מיותרת של מגזין אופנה? ספרו לי!

גילוי נאות: את גלוס בורז'ואה קיבלתי לסקירה.

13 תגובות:

  1. זה של איל מקיאג' מושלם! מתחשק לי כזה, אבל יותר ורדרד. נראה לי שמיציתי את האפרסקיים בקיץ שעבר (ולראיה - בשנה שעברה חיפשתי בנרות לק בצבע שהצגת פה, והשנה זה לא מזיז לי את הגבה). לגבי הפניני - אני חושבת שזו הפעם הראשונה שהגימור הזה נראה טוב על מישהי :)

    השבמחק
  2. לצערי אני חייבת להסכים איתך לגבי השפתון של איל מקאיג'. מרגיז שיש להם מוצרים טובים אבל הם כזו רשת גרועה שזה מוציא את כל החשק. אני יכולה להגיד לך שיש להם שפתון עם מרקם מאד דומה לזה, רק בוורוד. לא זוכרת את השם שלו, אבל אני זוכרת שהתלבטתי בינו ובין מה שלקחתי.
    את יכולה לשמוח שלא מצאת את הלק בשנה שעברה! הלוואי שגם אני הייתי מדלגת עליו..
    הפניני - רק בגוון הזה ורק על בהירות עור. כל הגוונים האחרים בסדרה די מחרידים, גם עליי...

    השבמחק
  3. קשה להאמין שהגוון המשגע הזה שייך לאיל מקיאז'. רק לגבור על הגועל של ללכת לשם ולרכוש מייד!

    השבמחק
  4. כן הא? קשה להאמין שמאחורי המגעילות הכללית שלהם מסתתרים מוצרים לא רעים בכלל..

    השבמחק
  5. אהבתי מאוד, מאוד אז השפתון של סמשבוקס בסוואץ׳. מסכימה לגמרי עם כל מה שנכתב על אילמקיאז׳..

    השבמחק
  6. thereisbeautyinallofus17 במאי 2012 בשעה 22:35

    מכולם אהבתי את שני האחרונים. קשה לי עם איל מקיאג' למרות שיש להם באמת לא רעים (אחרי הנחות בלבד). הלק נשמע כל כך נוראי!

    השבמחק
  7. אני מודה שאני עדיין תקועה בגוונים הקורליים ;) אפרסקיים לא כ"כ עושים לי את זה [אבל אחלה פרי!]

    השבמחק
  8. את הלק ראית בלייב כמה הוא נוראי P-:

    השבמחק
  9. לי קצת נמאס מהקורליים ואני שמחה שגיליתי את האפרסק לקיץ הזה, מרענן קצת את העניינים :-)

    השבמחק
  10. את השפתון של סמשבוקס יש לי עוד מהקיץ שעבר ואני מאד אוהבת אותו!
    לצערי אני לא חושבת שתהיה אפילו אחת שלא תסכים איתי לגבי איל מקיאג'.....

    השבמחק
  11. אני לא מאמינה שכתבת עליי פוסט:P
    נתחיל מהאהוב עליי ביותר והוא הלק- ממש אהבתי אותו עלייך (אני מאוד אוהבת את הצבע הזה)
    לאחר מכן- הגלוס. לאחרונה יצא לי גם לנסות אחד של בורז'ואה ואני מבינה על מה את מדברת +הגוון שלו מושלם!

    לגבי המיביילין- אני קיבלתי את842 וזוועת איך שהוא נראה עליי=\
    הרווחת גוון לא רע בכלל!

    השבמחק
  12. ממש הקדשתי לך פוסט D-:
    הגלוס מאד יפה ויש לו גם גוון מובהק שניראה על השפתיים ולא נבלע בהן, אחד המוצלחים!
    אכן הרווחתי עם השפתון של מייבלין, ראיתי את הגוונים האחרים והם מחרידים כולם... :-/

    השבמחק
  13. לגבי הלק - נכון, הוא נחשב דיופ של הוואן דה'גו.
    אז את בעצם חובבת כתומים/אפרסקים בארון? ;-)
    ותאמיני שזה עלה לי בדם לכתוב את ההמלצה לשפתון של איל מקיאג'.... אבל באוסף שלי אין עוד אחד כמוהו וגם לא יצא לי להתקל למיטב זכרוני בשפתון דומה אצל מותגים אחרים... (למרות שבטוח יש, רק צריך למצוא..)

    השבמחק