‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

20.9.2011

ראש בראש - פריימרים

היום נצלול אל תוך עולם הפריימרים של מותגי יוקרה. לכבוד החגים והמבצעים השונים שיש עכשיו ברשתות הפארם, חשבתי שיהיה מתאים להציג בפניכן שני מוצרים של מותגי יוקרה שאני משתמשת בהם על בסיס קבוע. מי שתהייה מעוניינת לרכוש אותם - זה הזמן!
נתחיל עם פריימר של דיור:

מה? פריימר Nude Glow מסדרת Dior Skin
מי? Christian Dior
כמה? 260 ש"ח עבור 30 מ"ל. בסטרוברי 188 ש"ח.
איך? בפריימר הזה אני משתמשת כבר תקופה של קצת יותר משנה. גיליתי אותו ממש במקרה כשדיילת דיור הדגימה עליי איפור ולפני הנחת המייקאפ השתמשה בפריימר הזה שבאותה תקופה בדיוק יצא במהדורה מוגבלת (מאז הוא כבר נכנס לליין הקבוע). התרשמתי מהביצועים שלו והחלטתי לפנק את עצמי ברכישת הגודל המלא. 
מאז הוא הפריימר הקבוע שלי ואני משתמשת בו כמעט בכל הנחת מייקאפ. 
לא להבהל מהגוון הכתום! תיכף נסביר אותו.
אז מה הפריימר הזה בעצם אמור לעשות? דיור מייעדים אותו לשימוש בחודשי הקיץ, שאז שימוש בו אמור להעניק לפנים צבע בריא וליצור אפקט שימרי עדין (ולא שומני). בשפה יותר פשוטה, הפריימר הזה הוא בעצם מתקן גוון. מי שנכנסת לקיץ עם גוון עור חיוור ואפרפר הפריימר הזה אמור לתקן את המצב ולהחזיר אותה לגוון הבריא והטבעי שמקבלים אחרי שהייה קצרה בשמש (בפירוש לא מדובר בשיזוף!). זה מחייה את גוון הפנים ומעניק לו מימד אחר ו"מלא" יותר.
האם הוא גם מקיים? בהחלט. לא סתם אני משתמשת בפריימר הזה על בסיס קבוע ואני ממש לא מייחדת את השימוש בו רק לחודשי הקיץ.
לאור העובדה שאני מאד בהירה, שימוש במייקאפ הרבה פעמים יכול לגרום לי להיראות כמו רוח רפאים ו/או אפרורית קצת. הפריימר מבטל את התופעה הזאת ונותן למייקאפ המונח מעליו סוג של עומק וגוון בריא. 
וכעת לסוגיית הגוון הכתום - בהנחה על העור הוא מתמזג איתו לגמרי ולא תבחינו בשום תופעה של "פנים כתומות". בהירות עור - יש לשים לב למרוח את הפריימר באופן אחיד ולטשטש כראוי בקצוות הפנים. אמנם לא נראה שיש צבע על הפנים, אבל בקצוות הפנים ניתן לפעמים להבחין בהבדלי גוון - לכן צריך לטשטש (בדיוק כמו כל מוצר מייקאפ אחר). 
לפריימר יש מרקם סיליקוני סמיך וחלק. הבקבוק מגיע עם משאבה ולי מספיקה לחיצה וחצי לכיסוי כל הפנים. הניחוח שלו מבושם ולדעתי מאד נעים. 
הנחת מייקאפ מעליו מאד נוחה והתוצאה המתקבלת חלקה ואחידה ועם גימור שיין מאד יפה (שוב, לא שומני!). ניתן למרוח את הפריימר מתחת למייקאפ או לערבב טיפה ממנו עם המייקאפ לפני ההנחה (זה מה שאני עושה הרבה פעמים, זה גם יוצא קצת יותר חסכוני). 
מה הוא לא עושה? הוא לא תורם לעמידות המייקאפ, הוא לא מצמצם נקבוביות והוא אינו מפחית אדמומיות. מבחינתי כל אלה בעיות שאני פותרת באמצעות מוצרים יעודיים אחרים, כך שהחסרונות האלה פחות מפריעים לי. אני משתמשת בו כיוון שהוא באמת נותן לפנים שלי טיפה יותר "חיים" והוא מעניק למייקאפ גימור מאד חלק עם שימר פנימי עדין שלא נראה שומני.

וכעת נעבור לפריימר השני:

מה? פריימר Eclat Tenseur phyto aromatique
מי? Sisley
כמה? תחזיקו חזק.... 1,070 ש"ח(!!) עבור 30 מ"ל. בסטרוברי 697 ש"ח.
איך? נתחיל מזה שמראש לפריימר הזה יש מטרה אחרת לגמרי מזה של דיור. 
הפריימר של סיסלי מבטיח ליצור אפקט מתיחה, להעניק זוהר בריא לפנים ולטשטש סימני עייפות. כמו כן הוא אמור לתרום לעמידות המייקאפ. הוא אינו מהווה מתקן או מעניק גוון כמו הפריימר של דיור, כך שתוצאות השימוש בו שונות מהשימוש בפריימר של דיור. 
כבר בתמונה הזאת אפשר להבחין בהבדל העצום בין שני הפריימרים. 
לפריימר של סיסלי יש גוון פנינתי צהצהב עם חלקיקי שימר זעירים ורודים. מה שהבחנתי הוא שהאריזה של הפריימר משקפת במדוייק את הגוון של המוצר בתוכה - גוון הבקבוק גם הוא בז' צהבהב עם שימר ורוד. מגניב!
הפריימר של סיסלי מתהדר ברשימת מרכיבים המכילה תמציות בוטניות שונות כגון פרח האגס, תמצית לימון, תמצית עלה גפן אדום, ותמציות לוונדר וגרניום. כל אלה אמורים לפעול לטובת איחוד מראה העור, מחיקת סימני עייפות, צמצום מראה של פגמים, וכן ליצור אפקט מתיחה. 
אז כבר אקדים ואומר שלגבי אפקט המתיחה אני לא יכולה להעיד, כיוון שהעור שלי כרגע עדיין מתוח באופן טבעי.
לגבי ההבטחות האחרות - הפריימר כמובטח אכן נותן לפנים זוהר בריא, טבעי ואחיד שלא נעלם לחלוטין גם אם מכסים אותו עם מייקאפ. לגבי צמצום פגמים - הבחנתי שהפריימר כן מפחית אדמומיות במידה מסויימת, אולם לא לגמרי.
הפורמולה של הפריימר דלילה יותר מזאת של דיור ואינה סיליקונית, אלא יותר מזכירה מרקם ג'ל. מספיקה לחיצה אחת על המשאבה כדי לכסות את כל הפנים. אחרי שמורחים אותו על הפנים יש מעין תחושת רעננות לכמה דקות שאני מאד נהנתי ממנה. אין לו ניחוח של בושם, אלא של תמציות צמחים, ריח שמאד מזכיר לי את סדרת 8 השעות של אליזבת ארדן למי שמכירה. 
אחרי ההנחה יש להמתין עד לייבוש וספיגה מלאה של הפריימר, אחרת אם ממהרים להניח את המייקאפ מעליו זה פשוט יוצר גושים פירוריים של מייקאפ שלא "מתיישב" על העור כמו שצריך. לכן חשוב להמתין כ-5 דקות לפחות בין מריחת הפריימר ובין שלב המייקאפ. אם ממתינים את הזמן הזה (הפנים עדיין ירגישו מעט דביקות), הנחת המייקאפ נעשית בלי בעיות, חלקה ואחידה. בגלל התכונה הזאת שצריך להמתין לפני הנחת מייקאפ מעליו, לא ניתן להשתמש בפריימר בערבוב עם מייקאפ כיוון שזה "מפרק" אותו.
הפריימר הזה מוסיף מימדיות מסויימת לפיניש של המייקאפ - מייקאפים שלפעמים ניראים עלי קצת אפורים "ניצלו" בזכות הפריימר הזה. 
מבחינת עמידות הבחנתי בשיפור קל של עמידות המייקאפ מעליו, אבל שום דבר שמתקרב לשעות ארוכות. הוא מונע דהייה למספר שעות נוספות ממה שבד"כ מחזיק עליי מייקאפ בלי הפריימר מתחת.  

שורה תחתונה - סקרתי כאן שני פריימרים של שני מותגים יוקרתיים, כאשר הפריימר של סיסלי מתומחר פי 4 מהפריימר של דיור (אפילו במונחי סטרוברי). האם הוא שווה את מחיר העתק? אני לא לגמרי בטוחה. מצחיק שהמחיר של הפריימר של סיסלי פתאום גורם לפריימר של דיור להיראות כמו מוצר משתלם ושווה לכל כיס...!
הייתי מסכמת את הדילמה בכך שמי שמכירה את המותג סיסלי, יודעת שהמוצרים שלהם תמיד יקרים פי כמה ממותגים יוקרתיים אחרים. כך שמי שאוהבת את המותג ומוכנה להשקיע בו את הסכומים האלה (וגם יכולה להרשות לעצמה...) אין סיבה שלא תנסה את הפריימר של סיסלי, כיוון שבסופו של דבר זהו מוצר שעושה את העבודה. 
לעומת זאת, מי שכמוני טרם זכתה בלוטו ועדיין צריכה לפחות לנסות לחסוך קצת - הפריימר של דיור הוא בחירה מוצלחת. 

עד כאן סקירת הפריימרים שאני משתמשת בהם. ספרו לי איזה פריימרים אהובים עליכן והאם יצא לכן להתנסות באחד הפריימרים שסקרתי כאן :-)

גילוי נאות: את הפריימר של סיסלי קיבלתי מחברה לצורך סקירה

19 תגובות:

  1. דיוק ממש נראים כדראגסטור לעומת סיסלי...
    אף אחד מהם לא ממש עשה לי את זה. אני מרגישה שאין לי אפרוריות שצריך להאיר ומייקאפ טוב אמור לטפל בכל דבר. מעדיפה פריימרים שמצמצים נקבוביות, מחליקים את העור ותורמים לעמידות.
    פריימר הכי טוב שניסיתי עד עכשיו - פרפ+פריים של מאק עם SPF50.

    השבמחק
  2. עשית לי חשק לפריימר של דיור...יש סיבה לחשוש מחיצ'קון?

    השבמחק
  3. עד לאחרונה לא נהגתי להשתמש בפריימר לפנים, מאלה שדגמתי העדפתי את של קלרינס. את האיפור של דיור אני מעדיפה מכ\רב החברות והפרמייר אכן עושה רושם כמעולה, גם המחיר סביר יחסית לחברת יוקרה. בשימוש יומיומי לכמה זמן הוא יספיק?

    השבמחק
  4. תראי יש בו סיליקון, אז אם את יודעת שאת רגישה לזה תתרחקי. מצד שני לי, כידוע, יש עור עם נטייה לתופעות האלה - והוא לא עשה לי כלום.
    הוא מצויין אם זה סוג הפריימר שאת מחפשת, נותן גימור כ"כ יפה וזוהר

    השבמחק
  5. פשוט צריך להעמיד את דיור גרלן וכו' ליד סיסלי - ואז הכל נראה משתלם! LOL
    אני עדיין מבכה על הפריימר לנקום שאין להשיגו יותר - הוא מסוג הפריימרים מצמצמי נקבוביות/מתקני פגמים והוא כ"כ טוב... :-(

    השבמחק
  6. אני משתמשת בו באופן קבוע כבר קצת יותר משנה. כמו שכתבתי אם מערבבים ממנו טיפה עם כמות המייקאפ הרגילה זה יוצא מאד חסכוני (במקום למרוח בנפרד על הפנים). מומלץ

    השבמחק
  7. איזה פריימר של לנקום? ראיתי דווקא בסופר פארם שליד העבודה שלי שיש. סיליקוני שקוף.

    וד"א - את יודעת כמה פריימרים של קלרינס אני קונה ב-1000 ש"ח? :)
    את הפריימר של דיור ניסיתי פעם אחת. לקחתי דוגמית מדיילת באחד הפארמים (שממש התקמצנה וזה הספיק לי לשימוש אחד, ולא מספיק כדי להתרשם, ופשוט שכחתי ממנו)
    עכשיו בא לי לנסות אותו שוב...

    של סיסלי לא רלוונטי מבחינתי גם אם אזכה בלוטו. מתנגדת להגזמה הזו במחיר!

    השבמחק
  8. כתבתי פה פעם על פריימר לנקום שניסיתי טסטר שלו והיה מצויין אבל החברה הפסיקה לייצר אותו והוא כבר לא זמין לרכישה :-(
    ממליצה לך לנסות לבדוק שנית את הפריימר של דיור, אני מאד נהנת ממנו!
    התמחור של סיסלי מוגזם גם בשבילי, אבל אין לי התנגדות עקרונית לזה. מי שיכולה להרשות לעצמה בכיף... בדיוק כמו להוציא סכום עתק על נעליים רק בגלל שיש עליהן שם של מעצב...

    השבמחק
  9. שאת זה אני מסוגלת לעשות :)
    התכוונתי למתנגדת ברמה האישית. לא מוכנה לאשר לעצמי לרכוש מוצרי איפור במחיר הזה (אולי טיפוח כן? לא סגורה על זה, כי כרגע זה לא בחשבון בכל מקרה :)

    אנסה את הדיור... המרקם שלו נראה לי ממש טוב מהתמונה.

    השבמחק
  10. תנסי ותחזרי עם התרשמויות :-)

    השבמחק
  11. הפריימר של סיסלי נראה לי על פי הפוסט הזה שמתנהג כמו סרום טוב (אפרופו סרומים...הם תורמים לא מעט לעמידות האיפור ולמראה חי יותר של הפנים)...וההוא של דיור בהחלט נראה כמו קניה טובה ומשתלמת למי שבאמת זקוקה לו. אני אישית משתמשת בשני פריימרים לסירוגין- קלרינס Instant Smooth Perfecting Touch (ההוא בג'רה האדומה הקטנה) ובפריימר של בנפיט POREfessional קלרינס הוא המועדף עלי ואני משתמשת בו אפילו על העפעפיים לפני פריימר עפעפיים (או בכלל בלי פריימר עפעפיים), הוא שומר על עמידות הצלליות לשעות ארוכות מאוד ולא מגרה את העיניים בכלל (ולי יש עיניים סופר רגישות). לא יודעת את הייתי מוציאה כזה סכום על פריימר...מסכימה עם קורין :-) (למרות שעדיין נראה לי שהפריימר של סיסלי מתנהג יותר כמוצר טיפוח).

    השבמחק
  12. שקר, נראה לי שאת הפונט של גילוי נאות יהיה ראוי להגדיל קצת...לשיקולך :-)

    השבמחק
  13. את הפריימר של קלרינס רבות אוהבות והוא באמת מוצר טוב.
    צודקת שאפשר להסתכל על הפריימר של סיסלי סוג של מוצר טיפוח לאור כל הרכיבים ה"מזינים" שיש בו. אולי בגלל זה המחיר המופקע...

    השבמחק
  14. לקחתי לתשומת ליבי :-)

    השבמחק
  15. כמה?!?!?!??!?!?!?!?!?! מה למען השם ? מי תקנה פריימר ב-1000 ש"ח ? מדהים ככל שיהיה. איפה המיתון ? יוקר המחיה ?

    השבמחק
  16. המיתון מחכה בתור להעביר את הויזה על הפריימר P-:
    המחירים האלה מזכירים לי את לה מר היקרים בטירוף, אבל עובדה שיש להם קונות. בפריז כנראה המיתון יותר נוח..

    השבמחק
  17. וואוו זה חתיכת מחיר...
    לא ניסיתי אף אחד מהם (אולי עוד עשר שנים עם משכורת וחסכונות ...)
    אני משתמשת בשל לוריאל ומרוצה ממש

    השבמחק
  18. בשביל סיסלי תצטרכי לחסוך הרבה זמן, אבל בשביל דיור פחות :-) שמעתי דברים טובים על הפריימר של לוריאל

    השבמחק
  19. הרמוני רוט שבתאי28 באוקטובר 2011 בשעה 0:10

    http://www.youtube.com/user/MakeupByMelissaLyn יש לה סקירות מאוד מעניינות והיא מדברת על רשימות רכיבים כולל איך להכין פריימר סיליקוני לבד. אני לא רוכשת דיור בגלל עניין הניסויים בבע"ח וסיסילי אני לא רוכשת מתוך עיקרון.אין שום סיבה אובייקטיבעית למחיר שלהם חוץ ממיתוג. יש מוצרים זולים יותר שעושים עבודה זהה אם לא יותר טובה מסיסילי. אם כבר מותג יוקרה הבנתי שהפריימר של שאנל א רע בכלל

    השבמחק