‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

23.8.2011

המייקאפ שלי

בטח שמתן לב שלמרות שאני כותבת בבלוג כבר כמעט 4 חודשים, טרם נגעתי באחת הנקודות המהותיות והמרכזיות של כל חובבת איפור, והיא כמובן נקודת המייקאפ שאני משתמשת בו. הסיבה העומדת מאחורי זה היא מעט מצחיקה ומטופשת - אני פשוט קצת מתביישת בו..
מזה שנים המייקאפ שלי הוא מקור לצחוק וללעג מצד החברות הטובות שלי שמכירות את ההתמכרות שלי לכל עולם האיפור והטיפוח וטוענות שדווקא המייקאפ שאני משתמשת בו בקביעות מזה 5 שנים, מבייש לגמרי את המוניטין שלי כ"רצינית" בתחום.
מה אני אגיד - אולי יש משהו בדבריהן, אבל בכל זאת אני ממשיכה לדבוק בו, על אף כל מגרעותיו (וכולן יפורטו בהמשך) כיוון שיש בו יתרון אחד משמעותי ומרכזי שחשוב לי מאד.
אז בלי הקדמה ארוכה מידי, אני חושפת בפניכן את המייקאפ הקבוע שלי:

כן כן, עייניכן אינן מטעות אתכן - מדובר במייקאפ מסדרת True Match של לוריאל. אני לא משתמשת במייקאפ יוקרתי או מקצועי, אלא  של חברה עממית לגמרי ואפילו לא מליין מהולל כמו קולורסטיי של רבלון. 
 המייקאפ מגיע בבקבוק זכוכית עם משאבה ומחירו 170 ש"ח עבור 30 מ"ל. כמובן שקיים עליו מבצע קבוע של לפחות 40% הנחה, כלומר מחירו בפועל 102 ש"ח (עדיין יקר מאד לטעמי) וכן הוא משתתף במבצעי 1+1 שיש כמעט כל הזמן ברשתות הפארם. 
סדרת True Match זוכה לאחרונה להשקה מחודשת בארץ, ובמסגרתה ניתן לרכוש מייקאפ מהסדרה ושפתון מסדרת קולור ריש ב-100 ש"ח בלבד, כך שמי שמעוניינת לבדוק את המייקאפ הזה שווה לה לרכוש אותו כעת ולבחור גם שפתון. 


הגוונים בסדרה מחולקים באופן מאד פשוט - C מתוך Cool מיועד לבעלות תת גוון קר (וורוד וכו'), W מתוך Warm מיועד לבעלות תת גוון חם (חום/צהוב) ו-N מתוך Neutral מיועד לבעלות עור ללא תת גוון לכאן או לכאן. לסיווג האלפביתי מצורף גם סיווג מספרי המעיד על רמת הכהות. הגוון שלי הוא C1 Rose Ivory, והוא הגוון הבהיר ביותר בסדרה. שימו לב שחלוקת הגוונים פה היא הפוכה לחלוטין מהסקאלה של מאק, או יותר נכון להגיד שהסקאלה של מאק הפוכה לגמרי מהחלוקה של החברות האחרות - כך שצריך לעשות הפרדה בין מה שהוגדרתן במאק לבין מייקאפים של מותגים אחרים. 
וזאת בעצם הסיבה שאני משתמשת במייקאפ הזה כבר שנים ארוכות - הגוון שלו הוא באמת ה-True Match שלי, מדובר במייקאפ עם הגוון המדוייק ביותר שמתאים לי והייתי אפילו מגדירה אותו כעור שני. הגוון הטבעי שלי הוא מאד בהיר ולמרות שהעור שלי מוגדר בד"כ כבעל תת גוון קר (וורדרד), יש בו גם טונים מעט צהובים, אם כי פחות מאשר בשאר הגוף. לכן מאד קשה לי למצוא מייקאפ שיישב בדיוק על קו הגבול הזה בין וורוד מידי לצהוב מידי (כי נייטרלית אני לא..). 
כאן המקום לציין ולומר שאני עדיין משתמשת מידי פעם במייקאפים של מותגים אחרים (האחרון שניסיתי היה קליניק שהיה לצערי וורוד מידי עבורי), אבל טרם מצאתי את המקביל של True Match מבחינת גוון.
סוואטצ' מטושטש - לא טשטשתי אותו לחלוטין אחרת לא הייתן מצליחות לראות אותו על העור
למייקאפ הזה יש כיסוי בינוני-נמוך, כלומר מי שמחפשת לכסות באמצעותו פגמים משמעותיים בפנים - זה לא המוצר עבורה. הגימור שלו הוא סמי-מאט, הוא לא מאט לגמרי אבל גם לא מותיר הברקות או גימור שיין כלשהו. התכונות האלה הן מצד אחד יתרון ומצד שני חסרון - החסרון הוא שכאמור הכיסוי שלו לא מאד גבוה, אבל מצד שני ניתן לבנות אותו (עד גבול מסויים) ועדיין הגימור שלו ייראה מאד טבעי ומאוחד עם העור. 
אופן השימוש שלי בו הוא כמעט כדמי-מייקאפ, כלומר אני מניחה ממנו ממש מעט עם האצבעות, רק כדי להביא להאחדה של כל גוון הפנים ומטשטשת אחרי ההנחה עם האצבעות באמצעות מברשת קבוקי דחוסה, על מנת להביא לתוצאה אפילו יותר טבעית. אח"כ אני בונה אותו על אזורים בעיתיים יותר (בעיקר אזור המצח שם יש מעט "מזכרות" מפצעונים ישנים), או מוסיפה מעליו אתפודרה סטודיופיקס של מאק, או נעזרת בקונסילר. הוא אינו סמיך בכלל ומאד קל להניח ולטשטש אותו, עד כדי קבלת גימור שנראה ממש טבעי.
הוא יושב בקלילות על העור ואני לא מרגישה אותו בכלל (בניגוד למייקאפים אחרים כבדים יותר). יתרון נוסף מאד גדול - הוא לא גורם לי לפצעונים או לתגובות בלתי רצויות אחרות. 
החסרון המשמעותי ביותר שלו, ובגללו גם הייתי מחליפה אותו במייקאפ אחר אם רק הייתי מוצאת אחד בעל גוון כ"כ מדוייק, הוא חוסר עמידות. מי שיש לה עור שמן או עור מעורב/שמן - הוא לא יהיה עמיד עליה כמעט בכלל. כלומר, 4 שעות אחרי שיצאת מהבית הוא מתנדף כמעט לחלוטין, בטח במזג אוויר חם ולח כמו עכשיו. אם מוסיפים מעליו שכבת פודרה, העמידות מעט משתפרת, אבל גם לא באופן משמעותי. אני מוצאת שהוא עמיד לזמן הארוך ביותר בשילוב עם פודרה סטודיופיקס, שהיא גם סוג של מייקאפ בפני עצמה כך שזה מוסיף גם לכיסוי.

לסיכום, היתרונות שלו הם הגוון המדוייק (עבורי), הגימור הטבעי, קלות הנחה וטשטוש והוא לא גורם לי לתגובות לא נעימות על העור.
חסרונותיו הם כיסוי נמוך יחסית ועמידות נמוכה מאד. 
האם ארכוש אותו שוב? כן, ללא ספק. אני מעדיפה מייקאפ שמותאם באופן משולם לגוון העור, גם אם הוא לא עמיד, מאשר מייקאפ מאד עמיד אבל שנראה עליי כמו מסיכה.
למי הוא מומלץ? למי שלא מחפשת כיסוי גבוה, למי שמתקשה למצוא גוון מתאים, למתחילות שמתקשות עדיין לטשטש מייקאפים סמיכים יותר, לבעלות עור רגיל או יבש. 

אז אחרי שחשפתי בפניכן את המייקאפ שלי, עד כמה נראה לכן שאני באמת צריכה להתבייש בו? ;-) שתפו אותי במייקאפ האהוב עליכן! 

18 תגובות:

  1. ממש חא חושבת שיש מה להתבייש!
    כל אחת ומה שמתאים לה :)
    אצלי יש נאמנות.די רצינית לקולורסטיי. הייתי סנד בז עד לאחרונה אבל 'הבהרתי' משימוש במקדמי הגנה כך שהיום אני באף.
    מושלם עבורי!!!

    השבמחק
  2. מצאתי את הבעיה אני חושבת.. קצת מוזר אבל מילא..

    השבמחק
  3. כיף לראות אותך פה, ליאה! שמחה שאת ניהנת מהבלוג :-)
    עליי אין לו בעיות התחמצנות. אולי ההתחמצנות זה תופעה נילוות לחוסר עמידות, אז אצלי זה פשוט דוהה - ואצלך זה משנה צבע?

    השבמחק
  4. את מפתיעה אותי כי את לגמרי נראת בתמונות כצהובה בהירה, כמוני. אני לא מתקרבת למייקאפים עם תת גוון ורוד כי הם עושים אותי אדומה/ורודה. יש לי אדמומיות בפנים ואותה אני מנטרלת עם מייקאפ יותר צהבהב כדי שיתאים לצוואר ומחשוף.
    בקשר ללוריאל-ברגע שאמרת שהוא לא עמיד, הוא ישר נמחק לי מהרשימה.
    לדעתי מייקאפים של בורז'ואה יתאימו לך כי יש שם גוונים מאוד בהירים וחלקם ורדרדים.
    ניסית את NUDE של דיור? הבנתי שגם שם יש חלוקה לתתי גוונים רבה יחסית.
    לי יש כמה שאני אוהבת, כל אחד מותאם לעונות שונות ולצרכי עור שונים: פרו לומייר של שאנל לחורף ולמזג אויר נוח-עושה עור מושלם! דאבל וור רגיל לכיסוי בינוני-גבוה כשאני צריכה משהו עמיד לכל היום ודאבל וור לייט לקיץ.

    השבמחק
  5. בדיוק מה שאת אומרת זה הסיבה שכ"כ קשה לי למצוא מייקאפ בגוון מתאים - את צודקת שאני צהובה, אבל בפנים יש לי גם אנדרטונים וורודים וזה עושה סלט של גוונים.. משהו וורוד או צהוב מידי נראה לא שייך וגוונים נייטרלים נראים אפורים - כ"כ מעצבן! בגלל זה אני דבקה במייקאפ הזה כבר כ"כ הרבה זמן - בכיף הייתי מחליפה אותו אם הייתי מוצאת אחד עם התאמה טובה. כמו שציינת - מחכה לבוז'ואר וגם לרימל - שתי חברות עממיות שידועות במייקאפים לא רעים ובגוונים בהירים.
    לגבי דיור - מתרחקת, כמו גם מלנקום ואסתי לאודר - הם לא טובים למי שיש רגישות לפצעונים...

    השבמחק
  6. אין לך מה להתבייש בו! האמת שבחנתי אותו בסופר פארם והוא נראה נפלא, אבל אני מחפשת מייקאפ עם עמידות, כך שהוא לא בשבילי.
    אם כבר למישהי יש במה להתבייש זו אני :P
    אני משתמשת במייקאפ stay long של קרליין. עושה את העבודה בעיקרון, לא מציק לפנים אבל סמיך מדי ואם משתמשים בקרם לחות שאינו על בסיס מים אז הוא מרגיש גם ממש דביק על העור.
    יש גם את המייקאפ של לנקום - Teint Miracle, שהועבר אליי מאמא. הוא נחמד יחסית, אבל לא כל כך עמיד. כנראה יתאים יותר לחורף.
    המייקאפ הבא שאני אקנה יהיה כנראה ה-Double Wear Light.

    השבמחק
  7. אם מצאת מייק אפ מוצלח בשבילך תדבקי בו, מה זה משנה של איזה מותג, ועוד להתבייש? הגזמת...
    לפני הרבה שנים ניסיתי אותו והוא לא היה רע, אבל כבר לא ממש זוכרת את כל התכונות שלו.
    מה שאני זוכרת זה שהריח עיצבן אותי...
    בלי קשר תמיד טוב לנסות במקביל סוגים נוספים כי בטוח תמצאי אחד מוצלח יותר עם עמידות וכיסוי משופרים.

    השבמחק
  8. חחחח כל החברות שלי שמכורות הרבה פחות ממני לאיפור משתמשות במייקאפים יוקרתיים הרבה יותר וצוחקות עליי בלי סוף כשאני שולפת את העגלה הישנה הזאת כל פעם מחדש ;-)
    כנראה שינו אותו מאז שניסית, כי היום אין לו ריח בכלל.
    אני תמיד מנסה במקביל מייקאפים אחרים - בעיקר הרבה טסטרים. בינתיים היחיד שמתקרב להתאים מבחינת גוון הוא של YSL, למרות שגם הוא מתקבל מעט אפרפר לדעתי.
    האמת - טרו מאץ' נפלא מכל בחינה אחרת. הבעיה היחידה זאת העמידות הלוקה בחסר ורק בגלל זה אני רוצה למצוא לו תחליף.

    השבמחק
  9. העמידות היא באמת בעיה מעצבנת וקצת הורסת את ההנאה מהשימוש בו - כי חוץ מזה הוא לא רע בכלל.
    לפי המהפך שקרליין עוברים לאחרונה אני לא חושבת שכבר יש לך במה להתבייש :-)
    אני מחכה למותגים בורז'ואר ורימל שיגיעו לארץ - אמורים להיות להם מייקאפים ממש טובים!

    השבמחק
  10. העיקר שזה סודר, לא הייתי רוצה לפספס אף תגובה שלך בשל תקלות טכניות כאלה ואחרות! :-)
    ולתגובתך - שמעתי רבות על קולורסטיי ואני יודעת שמלא בנות בפורום מתות עליו, אבל אין שם אף גוון שמתאים לי לצערי...

    השבמחק
  11. האמת, כשהתחלתי עם הקולור סטיי והייתי גוון סנד בז' הוא היה גבולי לי. הוא היה מעט כהה מידי אבל לא בצורה מוגזמת. כשעברתי לבאף זה הסתדר.
    יש לי עכשיו BB שהוא מעט בהיר לי אבל כיוון שהפודרה שאני משתמשת בה היא בגוון שלי זה מצליח להתאזן (קצת להתכהות) אז צריך לקחת גם את זה בחשבון..
    ניסיתי את המייקאפים של מאק? אישית ניסיתי מזמן, ואיכשהו גלשתי למקומות אחרים וטכנית יותר זמין לי סופר פארם (למרות שמזמן לא קניתי שם לפחות התאמנתי גוונים לפני רכישה..)

    השבמחק
  12. אני מאוד אוהבת את המייק אפ הזה - את הכיסוי ואת המרקם שהתמודד יפה עם העור היבש שלי. לא הייתה לי בעיית עמידות (כנראה בגלל סוג העור שלי), אבל הבעיה הרצינית שהייתה לי עם המייק אפ הזה היא שהוא מתחמצן ומתכהה בחמישה טונים לפחות על העור שלי! זה הדבר שגרם לי בסופו של דבר לעבור למייק אפ אחר. לא יכולתי לסבול את העובדה שכעבור שעה הפנים שלי מקבלות גוון כל כך כהה!
    אגב, אני מאוהבת בבלוג שלך (:

    השבמחק
  13. מייקאפ מצויין והרבה בנות אוהבות אותו בדיוק בגלל אותה סיבה שאת, גם לי יש עור בהיר אבל אני אוהבת את הגוונים הצהובים יותר. בשבילי בעיה במייקאפים לא מקצועיים או "יוקרתיים" שאין מבחר גוונים מספק.

    השבמחק
  14. גוונים טובים לבהירות כמונו זה תמיד בעיה, כי ההתאמה חייבת להיות ממש מושלמת כדי שלא יראו את ההבדל אבל גם לספק כיסוי כלשהו. כל הכבוד ללוריאל שיצאו בסדרה עם מבחר גוונים גדול שכל אחת כמעט יכולה למצוא שם את הגוון שלה. הייתי מאד שמחה אם היו משפרים את נושא העמידות!

    השבמחק
  15. אני קצת מופתעת שאת משתמשת במייק אפ הזה, גם אני חטאתי איתו בשנה האחרונה וללא ספק לא ארכוש אותו כנראה בעתיד. מיד רצתי לקנות עוד מייק אפ ובטרו מאצ' השתמשתי רק לסידורים וכאלה. הוא דוהה ולא מחזיק מעמד במיוחד על עור מעורב שומני כמו שלי. (זה הזמן להגיד שאני אוהבת לקרוא אותך והספקתי קצת ללמוד עלייך :) )

    השבמחק
  16. זאת באמת הבעיה שלו - עמידות. מצד שני הגוון שלו הוא הכי מדוייק עבורי מכל המייקאפים שאי פעם ניסיתי ואני גם אוהבת את הגימור שלו עלי, ולכן אני ממשיכה להשתמש בו. אם אני אמצא מייקאפ של חברה אחרת בגוון המדוייק הזה והוא גם יהיה עמיד - בשמחה אעבור אליו
    שמחה לשמוע שאת נהנת לקרוא את הבלוג :-)

    השבמחק
  17. הוא היה גם המייק אפ האהוב עליי, וגם היה לי בגוון הנל למרות שבשבילי עדיין הוא היה ורוד מדי. עברתי לסקין אילוזן של קלרינס וטיינט מירקל של לנקום שהם נורא מיוחדים וטובים בעיני. הלנקום לחותי ומעולה לחורף

    השבמחק
  18. אני גם נטשתי אותו כי בסופו של דבר בעיית העמידות שלו הטרידה אותי...

    השבמחק