‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

21.7.2011

Basic MAC

אפתח קודם בסקירה זריזה של יחסיי עם מאק כדי לתת קצת רקע לדברים.
חדירתה של מאק לישראל הייתה אירוע מרגש ומשמח לכל חובבות האיפור הישראליות באשר הן והמותג הצליח לבסס כאן את מעמדו כבשאר העולם - מותג איפור וטיפוח אשר מציע פתרון מקצועי ואיכותי לכל שאלה/בקשה/בעיה/פנטזיה של חובבת האיפור הממוצעת. האיכות של רוב מוצרי מאק טובה (ולא ניכנס כרגע לוויכוחים האם האיכות ירדה מאז רכישתם על ידי קונצרן אסתי לאודר) וניתן לסמוך עליהם בדרך כלל שאם קנית מהם מוצר כלשהו תהי מרוצה מהשימוש בו למשך תקופה ארוכה. הדבר המצער היחיד, לדעתי, בהשקה שלהם בישראל היא התמחור הגבוה בעשרות אחוזים מזה בארצות אחרות. מצד שני, אנחנו כבר רגילות שמתייחסים אלינו כאל מיליונריות ומתמחרים הכל ב-50% יותר ביוקר, אז אנחנו עדיין נוהרות לסניפי מאק ומבטאות את אהבתנו ברכישות חוזרות. 
את מאק אני אוהבת  ומעריכה ופוקדת את הסניפים שלהם באופן קבוע, אבל נכון למועד זה אוסף מאק הפרטי שלי קטן משמעותית מזה שהיה בשנים שעברו. במשך הזמן רוב המוצרים שהיו לי של מאק הוחזרו כאריזות ריקות במסגרת B2M או חולקו לחברות וקרובות משפחה כשלא הייתי מרוצה מהשימוש בהם או כשהגעתי למסקנה שגוון מסויים לא מתאים לי (וגם תקרית מצערת של 10(!!!!) שפתוני מאק ו-5 ליפגלוסים שאבדו לעד יחד עם המזוודה בה היו ארוזים...). לאט לאט הקולקציה הצטמצמה משמעותית ומצאתי את עצמי מחדשת אותה פחות ופחות. כיום, בניגוד לעבר, אני פונה למאק לפתרונות כיסוי ומוצרי בסיס (מייק-אפ, פודרה, קונסילר וכו') ופחות לקולקציות החדשות או למוצרים הצבעוניים. אני מניחה שכל חובבת איפור עוברת את השלב הזה של טירוף מאק שלאט לאט מתחיל להרגע ומבינים שלא תמיד צריך כ-ל מוצר שלהם באוסף.. אני עדיין חושבת שמאק הם חברה מצויינת וממליצה עליהם לכל החברות ששואלות אותי על המלצה למוצר ספציפי לייעוד מסויים. אני חושבת שקל להתמצות בסניפים, להתרשם מהמרקמים ומבחר הגוונים הוא ללא תחרות מבין המותגים בארץ. 
אז כעת ניגש לעניין שבגינו התכנסנו כאן היום - העור שלי על פי מאק. אני אתחיל עם סקירה והסבר קצר על חלוקת הגוונים של מאק לטובת ה"מתחילות" שבינינו, כך שכל וותיקות המותג יצטרכו לסלוח לי לכמה רגעים או פשוט לדלג הלאה לסקירה של המוצרים עצמם :-)
הגוון שלי במונחי מאק הוא NW20, כלומר Neutral Warm בצבע 20 (סקאלת הבהירים) שזה אומר שיש לי עור עם תת גוון חם, בניגוד לעור עם תת גוון קר שהם NC - Neutral Cool. תת גוון חם משמעותו עור עם נטייה לאפרסקיות/וורדרדות, ותת גוון קר משמעותו עור עם נטייה לכחול/צהבהב. הדרך הכי טובה לדעת מה התת גוון שלך - לגשת לסניף מאק הקרוב לביתך ולתת לעובדים בסניף לבצע בך אבחון. רובם של מאפרי מאק הם מקצוענים שיודעים את העבודה ויידעו להתאים לך את הגוון הנכון. יש לזכור כי למאק יש שיטה משלהם לסיווג גוונים ותת גוונים, כך שמי שחדשה למאק תמיד תצטרך לאבחן מחדש את הצבע המתאים לה ולא ללכת לפי הסיווגים של חברות אחרות. בתיאוריה מכאן והלאה - בחירת מוצרים לעור כגון מייק אפים, קונסילרים ופודרות נהיית פשוטה מאד ופשוט צריך לדבוק בתת גוון ובמספר שהותאם לך. עם זאת במציאות - תמיד יש לנסות בחנות את המוצרים, לבדוק את הגוון שלהם בפועל ולא לקנות "על עיוור". יש שינויים קלים אך משמעותיים בגוונים כפי שהם מתקבלים במוצרים השונים ו-NW20 שנראה עליי מושלם במייק-אפ לאו דווקא יתאים לי בגרסתו הקונסילרית. לפעמים צריך לעלות או לרדת מספר בכהות או אפילו לקחת משהו מהסקאלה ההפוכה (יצא לי שהתאים לי יותר מוצר NC מאשר NW). 
זה הקומבו שכרגע משמש אותי להשגת מראה של עור משולם (עד כמה שניתן..). מדובר במייק-אפ פודרה Studio Fix Powder Plus Foundation וכן קונסילר Pro Longwear Concealer
מייק-אפ פודרה 169 ש"ח עבור 15 גרם (לשם השוואה בארה"ב 26.50 דולר)




המרקם סמיך וצפוף
מייק-אפ פודרה סטודיו פיקס מוגדרת על ידי מאק כהנחת מייק-אפ ופודרה בצעד אחד למראה מאט חלק ומושלם, כיסוי גבוה, ועמידות גבוהה. אני אחלק את את ההצהרה הזאת לגורמים ואחווה את דעתי לגבי כל אחד מהם.
מאט - מרקם הפודרה אכן מאט ואין בה שום שמץ של שימר והיא לא מעניקה לפנים זוהר משום סוג שהוא. 
חלק ומושלם - תלוי מאד בסוג העור. לא הייתי ממליצה לבעלות עור יבש או מעורב-יבש על שימוש במוצר הזה, כיוון שישר יראו עליהן שכבה בולטת של פידור על הפנים וזאת לא המטרה כאן. לעומת זאת, לבעלות עור שמן או מעורב-שמן הפודרה הזאת מתאימה ככפפה ליד - הוא סופחת שומנים, מאחדת חלקות מבריקות ומעניקה מראה מאוזן, מאט וחלק אך עם זאת לא "עשוי" מידי. לפודרה מרקם מאד דחוס, היא לא מתפוררת בכלל ומכילה סיליקה, שככל הנראה תורם למראה החלק שלה על העור. קל לאחד אותה עם העור וכמעט כל מברשת תעשה את העבודה בצורה טובה.
כפי שניתן לראות בתמונה היא מגיעה עם תא תחתון מתרומם שמחזיק ספוגית, אבל לא הייתי ממליצה להניח אותה עם שום דבר אחר חוץ ממברשת והספוגית מבחינתי מיותרת לחלוטין. אני מניחה אותה עם מברשת קבוקי רחבה שטוחה ודחוסה לכיסוי גבוה יותר, ועם מברשת פודרה מעוגלת לכיסוי נמוך. 
כיסוי גבוה - לא ולא. זה לא המייק-אפ למי שמחפשת לכסות פגמים. היא כן מאחדת את גוון העור ומכסה פגמים קלים מאד, אבל הייתי מגדירה את הכיסוי שלה כבינוני-נמוך. כעקרון מדובר במייק-אפ, כך שההנחה שלה מהווה את הבסיס לכל מה שבא אח"כ, אבל אני מוצאת שהשימוש הכי יעיל בה נעשה בצורה אחרת. אני מניחה מייק-אפ נוזלי בעל כיסוי בינוני על האזורים הבעיתיים על העור, אח"כ אני מניחה קונסילר על פגמים ספציפיים אם יש צורך ורק מעל כל אלה אני מניחה את הסטודיו פיקס. באיפור יום אני משתמשת בה כפודרה לקיבוע רגילה ומניחה רק שכבה דקה ממנה, אולם לאיפור ערב אני אשתמש בה למטרה לה נועדה - כמייק-אפ ואניח אותה ביד "כבדה" יותר. בשני השימושים מתקבלת תוצאה יפה וטבעית ואין כמעט מצב שאני אצא בלעדיה מהבית. מאז שהתחלתי להשתמש בה, זנחתי את כל הפודרות האחרות שיש לי. 
עמידות גבוהה - לא כ"כ. בחורף העמידות סטנדרטית והיא מחזיקה מעמד לכמה שעות טובות. בקיץ המצב פחות מזהיר והלחות והזיעה נותנים בה סימנים. עם זאת, אני לא סוחבת אותה איתי לתיקונים במשך היום כך שההתנדפות שלה לא איומה עד כדי כך והיא לא יוצרת "שטחים ריקים" או מצבורי זיעה ומייק-אפ כמו שמוצרים רבים אחרים נוטים לעשות. 
לסיכום - בסה"כ הסטודיו-פיקס לא מאכזבת. לא הייתי ממליצה עליה למי שמעוניינת בכיסוי גבוה וגם לא למי שמחפשת רק פודרה למטרות קיבוע. היא מיועדת לבעלות עור שמן או מעורב שמחפשות פתרון אמצע - כיסוי שייראה טבעי וייאחד את גוון הפנים וכשמשתמשים בה למטרה הזאת היא בהחלט עושה את העבודה. 
האם ארכוש שוב? כן. עבורי היא עושה את העבודה והתוצאות שמתקבלות איתה יפות וטבעיות. 
קונסילר 102 ש"ח עבור 9 מ"ל (לשם השוואה בארה"ב 16.50 דולר)

קונסילר Pro Longwear מוגדר על ידי מאק כקונסילר נוזלי המעניק כיסוי בינוני-גבוה וגימור מאט טבעי. מכל הקונסילרים לפנים (אני מחלקת אותם לקונסילרים לפנים וקונסילרים לכיסוי כהויות מתחת לעיניים) - זה המוצלח שהיה לי במשך השנים. הקונסילר הזה נותן עבודה במלוא מובן המילה והוא עומד בכל ההבטחות - כיסוי, עמידות, מאט וגימור טבעי. קונסילרים הם מוצרים שידועים כבעיתיים לעבוד איתם לאור המרקם הסמיך שלהם, הציפיות הגבוהות מהם והצורך במציאת הגוון המדוייק שיינטרל את הפגמים שאנחנו רוצים לכסות. הקונסילר שלי הוא גם בגוון NW, למרות שאני משתמשת בו בד"כ למטרת כיסוי פצעונים או אדמומיות, כך שמבחינה הגיונית היה יותר מתאים לקחת קונסילר NC (הטונים הקרירים בקונסילר מנטרלים את הטונים החמים של הפגמים שאני מכסה). יש מאפרי מאק שחשבו שבאמת עדיף לי ללכת על NC, אבל אני חושבת שדווקא הגוון שלי ב-NW עובד בצורה טובה מספיק ולו בזכות הכיסוי הגבוה שלו. הקונסילר הזה מכסה,  ולא מנטרל וזה מבחינתי פלוס גדול. ניטרול מטבעו משמעו טשטוש ולא כיסוי מוחלט ואילו קונסילר שמכסה, אין באמת צורך שגם ינטרל.. פלוס נוסף שלו - ניתן לבנות אותו. כלומר, להניח ממנו שכבה ראשונה ולהמתין קצת שיתקבע ואז אם רוצים כיסוי נוסף להוסיף שכבה שנייה. אני כיסיתי באמצעותו פגמים ש"על נקי" נראו שאין סיכוי להעלים אותם, אבל הקונסילר הזה הוכיח אחרת. מילת אזהרה אחת - הוא לא מיועד (לדעתי) לכיסוי כהויות מתחת לעיניים כיוון שדווקא שם טשטוש הוא שם המשחק ולא פורמולות סמיכות מידי והתוצאה שמתקבלת איתו היא דווקא הדגשת הבעיה במקום ניטרולה. אבל בכל הנוגע לכיסוי פגמים אחרים על הפנים - הוא מושלם. כמו כן, העמידות שלו גבוהה, בייחוד אם מצרפים אותו למייק-אפ ומקבעים עם פודרה, נח לעבוד איתו, הוא לא סמיך מידי או "goopy" ומתאחד עם העור בצורה מושלמת שלא ניראת מטוייחת. 
עד כאן נפלאותיו, כעת אני אתייחס לחסרון הבולט והגדול ביותר שלו:
הקונסילר מגיע באריזת זכוכית עם משאבה ופקק - וכאן מגיע המינוס הענקי: כל לחיצה ולו העדינה ביותר על המשאבה (ותאמינו לי שניסיתי עם כל אצבע אפשרית...) מוציאה כמות בלתי פרופורציונאלית של חומר. קונסילר מטבעו לא נועד להנחה על כל הפנים ובכל שימוש צריך רק טיפה קטנה על האצבע, ובייחוד בקונסילר מהסוג הזה שמספק כיסוי כ"כ גבוה שמלכתחילה לא צריך להעמיס הרבה ממנו על הפנים. 
זאת הכמות הממוצעת שאני משתמשת בה לכיסוי 2 פגמים לפחות, אם לא יותר:
ממש טיפה ואין צורך ביותר מזה!! עכשיו תציצו רגע בתמונה למעלה בסוואטצ' של הקונסילר על היד שלי - זאת הכמות שיוצאת מלחיצה עדינה מאד על המשאבה. ועכשיו תסתכלו על הכמות שנותרת לי על היד אחרי שסיימתי לכסות איתו את כל הפגמים על הפנים:
ה-מ-ו-ן!! 90% מהכמות המקורית שיוצאת מהבקבוק נשארת לי על היד אחרי שסיימתי את השימוש בו ואין לי מה לעשות אלא לנגב את כל מה שנשאר ולזרוק את המגבון לפח. בתור מישהי שמתאפרת על בסיס יום יומי ולפעמים פעמיים ביום - זה בזבוז ענק מבחינתי וכל פעם זה מרגיז אותי מחדש. 
מאק חייבים להוציא את הקונסילר הזה בגרסת טיובה שתאפשר לשלוט בצורה טובה יותר בכמות החומר שיוצאת מהמיכל כי אחרת זה פשוט בזבוז משווע. 
האם ארכוש שוב? כן, למרות הבעייתיות של המיכל. בשורה התחתונה, כל אחת חייבת לפחות קונסילר "Holy Grail" אחד באוסף שהיא תוכל לסמוך עליו בעיניים עצומות לעשות עבודות כיסוי "מסובכות" כשעולה הצורך לכך. מבחינתי - הפורמולה, הכיסוי והעמידות של הקונסילר הזה מנצחות ובזכותם אני תמיד אדאג שיהיה לי אותו בסטנד ביי. 

עד כאן הסקירה שלי אודות מוצרי בסיס של מאק שאני משתמשת בהם על בסיס קבוע. מבחינתי, כל אוסף איפור מתבסס על המוצרים שעוזרים למתאפרת להגיע לעור מושלם ואח"כ כל השאר, והסטודיו פיקס וקונסילר פרו של מאק בהחלט עוזרים לי להגיע למטרה הזאת. 

האם השתמשתם באחד המוצרים האלה? האם יש לכם מוצרי "חובה" אחרים ממאק שאתן כל פעם רוכשות מחדש? שתפו אותי :-) 
   

17 תגובות:

  1. הסטודיו פיקס היא פודרת הטו-גו שלי בנסיעות או כשאני מחוץ לבית, יש בה מראה וספוגית, שזה פיצ'ר שאין כמעט בשום פודרה אחרת של מאק למעט מויסטרבלנד (לפחות מהסוגים שבהם נתקלתי).

    פעם נהגתי לעשות בה שימוש קבוע, בתור בסיס או מעל דמי מייקאפ, בתור פודרה מקבעת מעל מייקאפ רגיל זה מרגיש לי מעט כבד ואני מעדיפה להשתמש בבלוט או בפודרות של חברות אחרות.

    הקונסילר הזה הוא אחד הקונסילרים הטובים ביותר שיש בשוק, למעשה, המתחרים היחידים שלו בעיניי הם הקונסילר של סוניה קאשוק והקונסילר של סקין- פוד, שניהם עולים גרושים ביחס לזה ולכן בסופו של דבר אני אעדיף לקנות אותם שוב.

    הדבר היחידי שאני לא אוהבת בקונסילר הזה הוא את העובדה שהחומר מבליט קמטוטים, לפחות עליי.

    השבמחק
  2. צודקת - למאק אין כמעט אף פעם מראות וזה יתרון למי שלוקחת איתה את הסטודיו פיקס. כפודרה מקבעת אני שמה ממנה ממש שכבה עדינה כי גם ככה אני משתמשת במייק אפ נוזלי דליל למדי, כך שאני צריכה לתת איזושהי רמת גימור מעט "כבדה" יותר.
    טוב לשמוע על הקונסילרים האחרים - אנסה אותם בהזדמנות!! הקונסילר של מאק מעולה אבל גם יקר בארץ וגם האריזה שלו מרגיזה אותי מאד, אז אני שמחה לשמוע שיש אופציות לא פחות טובות.

    השבמחק
  3. יקר, בזבזני והכמות קטנה.

    אגב, הקונסילרים שאליהם התכוונתי הם:
    http://www.target.com/Sonia-Kashuk-Hidden-Agenda-Concealer/dp/B0009JAB9M

    http://shopcoholic.blogspot.com/2010/04/review-skinfood-salmon-dark-circle.html

    את שניהם אפשר בדרך כלל להשיג באיביי

    השבמחק
  4. סורי להגיד אבל עשית סלט הפוך מגוונים של מאק. NW הוא נייטרלי עם תת גוון ורוד(קר לפי שאר חברות וחם לפי מאק) ו-NC הוא נייטרלי עם תת גוון צהוב (חם לפי שאר חברות וקר לפי מאק)
    מבלבל אבל ככה זה במאק. אם תשימי לב כל מייקאפים NW הם בעלי תת גוון ורדרד ו-NC צהבהב. זה לא נכון לגבי קונסילר פרולונגוור שבו NW הוא יחסית מאוד צהוב בהשוואה לקונסילר מויסטרקאבר שהוא כתמתם ורוד.
    שיטה הכי טובה לזכור זה: NW=NOT WARM NC=NOT COLD

    יש לי את הפודרה הזאת ואני כמעט ולא משתמשת בה בקיץ. בעיקרון בשבילי היא נותנת יותר כיסוי אבל בעיה שהיא יכולה להיראות מקומחת מדי
    את קונסילר ניסיתי אבל גם גרסת NW צהובה מדי בשבילי

    השבמחק
  5. מרינה - זה מה שרשמתי, לא..? NW ורודים-אפרסקיים, וNC צהובים כחולים. התיאור של הגוונים הם במונחי מאק, לא בהשוואה להגדרות של חברות אחרות. ככה מאק בונים את הסקאלת גוונים שלהם..
    מה שאת אומרת לגבי הקונסילר הוא מה שגם אני אומרת - אין לסמוך על הגוון שמתאים לך במייק אפ אלא תמיד לנסות את ההתאמה כי זה משתנה ממוצר למוצר.

    מי שמתבלבל יכול לקרוא הסבר יותר מפורט כאן:

    http://www.sokissandmakeup.com/mac-cosmetics-shade-guide/

    השבמחק
  6. לי ההסבר היה מעט מבלבל כי ערבבת מושגים של קוסמטיקה רגילה עם גווני מאק... הכי חשוב שהבנו בסוף ;)

    השבמחק
  7. ידעתי שאין מצב שלא נסכים על משהו כ"כ בסיסי כמו NW וNC של מאק!!
    אבל את צודקת שכנראה המטרה שלי להסביר על גווני מאק בלבד לא הובנה כהלכה ונראה כאילו אני מדברת על התאמת גוונים כללית שתהייה רלוונטית גם לחברות אחרות (שזה ממש לא המצב). עשיתי קצת שינויים בפסקה כדי שזה יהיה יותר ברור שאני מדברת כאן על סיווגי מאק בלבד.
    תודה על ההערה! :-)

    השבמחק
  8. אז זהו בשנת 2006 זה קרה. "חליתי במחלה" (הדי כייפית) ששמה "מאק". בזמן מלחמת לבנון השניה הייתי בתל-אביב (ברחתי מהקטיושות בצפון) והזדמן לי להגיע ל"קניון רמת אביב" אמנם זה היה בשעת הסגירה אבל ראיתי את החנות ו"נפלתי". אח"כ פתחו כבר סניף בחיפה. אני זוכרת שהיה אז את HELLO KITTY, לא מצאתי שום מוצר שאהבתי, אבל אהבתי את האריזות, ואחת המוכרות נתנה לבת שלי תיק עם הציור של קיטי. אח"כ התחלתי לעקוב אחרי האתר בדיוק כשהיתה הקולקציה STYLE BLACK קצת נבהלתי מהשחור, ולאט לאט התחלתי להבין, ולעקוב אחרי היוטיובריות, ונסחפתי, עכשיו אני אחרי קניות מטורפות, אז התחלתי למתן כי צריך גבול..אני ממש בוררת בקפידה ומשתדלת לקנות רק דברים שבטוח אשתמש ולא כי אחרות ממליצות (מה שלפעמים מפתה) כמובן שהיו נפילות. יש לי את ה"סטודיו פיקס. אוהבת. עם קונסילר אני לא מתעסקת, נראה לי שזה מדגיש לי את הקמטים מתחת לעינים, מה שכיף שכולם שם מאפרים מקצועיים, ולא כמו בפארמים, שלפעמים יש הרגשה שהדיילות לא מבינות מהחיים שלהם. מה שכואב במאק זה המחיר - כפול מבארה"ב חבל.

    השבמחק
  9. אני אוהבת את MAC בעיקר בגלל שתמיד אפשר לקבל שם עזרה מקצועית ויש מבחר אינסופי של מוצרים. לכן, אני גם תמיד משתדלת לקחת את MAC בפרופורציה ולקנות מוצרים שאני באמת צריכה.
    את המייק אפים שלהם עדיין לא ניסיתי, אבל יש לי את הקונסילר Select moisturecover ב-NW20 שאני מאוד אוהבת ומשתמשת בו כל יום. העניין עם הבקבוק הלחיץ ב-prolongwear ממש מעצבן!

    שאלה ללובה - איזה גוון את קונה בקונסילר של Skinfood?

    השבמחק
  10. מיכל - לא נורא, כולנו עוברות את שלב טירוף מאק, זה דווקא שלב מאד כיפי ואז בונה במשך הזמן הזה אוסף מרשים שישרת אותך שנים ארוכות.

    edenable - אני גם חושבת שהנקודות החזקות של מאק הן המקצועיות והמבחר האין סופי.
    מצטרפת אלייך בשאלה ללובה + מוסיפה שאלה משלי- מה הגוון שלך בקונסילר מאק? שנדע להשוות פחות או יותר עם הגוונים של הקונסילרים שהמלצת עליהם.

    השבמחק
  11. אני NW20 בקונסילר שלי. הוא נראה עליי כתום ואז כשאני מטשטשת אותו לא רואים את זה.

    השבמחק
  12. עד לא מיזמן הישתמשתי רק במוצרים של מאק...לאחרונה היתחלתי לנסות עוד...אבל המייק אפ NW20 ...

    השבמחק
  13. היי!
    בתור מאפרת בחברת מאק הייתי ממליצה לך לגשת לסניף הקרוב ולבקש מיכל אחד ריק של דוגמית, וזאת מתוך הכרות עם הבעיה של המשאבה בקונסילר פרולונגוור. אחרי שאת מוציאה חומר על האצבע ומשתמשת בכמות שאת צריכה- העבירי את השאריות למיכל הריק של הדוגמית וכך תוכלי להשתמש בהמשך בשאריות ולהמנע מבזבוז מיותר...

    השבמחק
  14. יש לי גם קופסיות ריקות בבית, אבל אף פעם לא חשבתי על הרעיון הזה - תודה רבה על הטיפ!!

    השבמחק
  15. Your own ωгitе-uρ has confirmed hеlpful to me.
    It’ѕ quite eduсatіonal anԁ уou arе certainly quite educated іn this field.
    You hаve got οpeneԁ up our sіght
    to variouѕ opinion of this specific matter together wіth intriguing, notаblе
    and solid content materiаl.

    Feel frеe tο vіsit my homepаgе - phentermine

    השבמחק
  16. הגעתי לפוסט הזה קצת באיחור ומצאתי אותו שימושי מאוד! כמה פעמים ביקשתי מהמאפרות במאק שיתאימו לי קונסילר ולמרות שכולן ניסו והיו בטוחות שהגיעו לכיסוי מצויין אני עדיין לא הייתי מרוצה :-) עכשיו אני מבינה למה.

    השבמחק
  17. שמחה שמצאת אותו שימושי! זה אחד הפוסטים הראשונים בבלוג, אבל אלה מוצרים שללא ספק ממשיכים ללוות אותי עד היום ודעתי עליהם לא השתנתה :-)

    השבמחק