‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

17.7.2011

היפים והמפורסמים

בוקר יום ראשון טוב לכולנו! 
במסגרת פינתנו השבועית של היפים והמפורסמים נסקור הפעם שחקנית אמריקאית צעירה ויפה (ואפילו יהודייה) - אוון רייצ'ל ווד (Evan Rachel Wood). 
לאוון יש פני חרסינה בובתיות כמעט מושלמות - העיניים הכחולות כחולות, העור שתמיד נראה מושלם והשפתיים שכמעט תמיד מודגשות וצבועות בשפתון בולט. בלי להכיר את אוון אישית (מן הסתם...), תמיד היא עשתה עליי את הרושם של אחת "מאיתנו" - כלומר מכורות האיפור. אוון תמיד מאופרת בדייוק רב וניכר שיש אצלה רצון לנסות שיטות וטרנדים שונים, גם אם לפעמים התוצאות פחות ממוצלחות. גם בצילומים שלה לא באירועים אלא סתם מסתובבת ברחוב - האיפור בד"כ נראה מושלם ומונח בדייקנות, בייחוד בתקופת הגותית שלה, שאז היא לא הופיעה בכלל בציבור בלי כל צבעי המלחמה על הפנים - מייק אפ כמעט לבן, שפתון אדום אדום ועיניים מעושנות. כמו לדוגמה בתמונה הבאה:
היא כמעט בלתי ניתנת לזיהוי כאן. גם השיער הכהה והמבגר, גם איפור העיניים המבהיל למדי והגבות המשורטטות יתר על המידה וגם האודם האדום שמתנגש עם העיניים - כל המראה הכללי גורם לה להראות בת 40. זאת הייתה התקופה בה יצאה עם ייצור האופל והלילה - הזמר מרלין מנסון וניסתה לחקות את קודמתה בתפקיד כבת זוגו - דיטה וון טיז. אצל דיטה מראה בובת החרסינה משנות החמישים עובד, אבל לא על אוון רייצ'ל. 
עוד תמונה מאותה תקופה, כשהפעם העיניים לפחות מאופרות באופן מעט יותר סטנדרטי אם כי כבד מאד. השיער הכהה לדעתי מחמיר את המראה שלה ומבגר אותה מאד.
סופסוף חזרנו לאוון רייצ'ל הבלונדינית והיפה! השיער הבהיר והמעוצב בפשטות מרכך את המבנה המעט מרובע של הפנים ונותן לעור הבהיר שלה לזהור, במקום לסנוור מרוב לובן. עדיין השפתון האדום דופק נוכחות, אבל המראה הכללי הרבה יותר מרוכך ונעים לעין, בעיקר כיוון שנשמר איזון של עיניים נייטרליות עם השפתון הבולט. 
צופי הסדרה "דם אמיתי" (אני מכורה כבדה..) יודעים שאוון רייצ'ל לוהקה כאחת הערפדיות בעונה שעברה, מה שלדעתי היתה הברקת ליהוק מעולה. עם העור הלבן הטבעי שלה היא הייתה מושלמת לתפקיד והיא הופיעה שם עם שיער צבוע לבלונד אדמדם, כפי שאפשר לראות בתמונה. גם הפעם יש איזון בין העיניים המעושנות מאד ובין השפתיים שלשם שינוי צבועות בגוון נייטרלי.
כאן אוון רייצ'ל סופסוף מנצלת את מלוא פוטנציאל היופי שלה עם עיניים שמודגשות בדיוק במידה הנכונה, שפתיים בגוון שמחמיא לה והכל כנגד עור חרסינה מושלם.  
מה שמוביל אותי לתמונה העדכנית ביותר שלה:
איזה יופי!! אני לא בטוחה לגבי התספורת הקצרה, אבל הפנים פשוט מאופרות נהדר. היא עדיין בהירה, אבל לעור שלה יש קצת יותר חמימות מבתמונות הקודמות והוא נראה יותר בריא. העיניים נייטרליות לגמרי וכל היופי במראה הזה מתבטא לדעתי בשילוב של הלחיים האפרסקיות שניראות כמו סומק טבעי עם השפתיים הקורליות-ורודות.
המסקנה שלי מכל התמונות של אוון רייצ'ל היא שיש נשים שצריכות להוסיף על עצמן המון איפור כדי להדגיש את היופי שלהן, אבל יש כאלה שאיפור דווקא יכול להוריד מהיופי שלהן. ככל שאוון רייצ'ל הלכה לכיוון של איפור דרסטי ומודגש יותר היא ניראתה פחות טוב ולעומת זאת ככל שהאיפור היה עדין יותר היופי הטבעי שלה קיבל יותר מקום לביטוי. 
אני חושבת שכל אחת צריכה לדעת מה הנקודות החזקות שלה ואיתן לעבוד. לאוון רייצ'ל יש עור שתמיד נראה מושלם והוא מהווה את הרקע לכל מראה איפור שהיא מנסה. כשהיא מפשיטה את העור שלה מהחיות ומהצבע שלו, כמו בתמונות עם המייק אפ מאט הבהיר מידי, זה פשוט לא עובד לדעתי. היא ניראת מבוגרת וכל האיפור נראה עליה מוגזם וכבד מידי. לעומת זאת, כשלעור שלה יש מעט יותר חיות וזוהר כל הפנים שלה מקבלות מימד אחר והכל נראה יותר טוב.
תמשיכי כך אוון רייצ'ל, אנחנו אוהבות אותך כשאת יותר טבעית. 

וכעת לפינה לשיפוטכם. אמה ווטסון (הרמיוני מסדרת סרטי הארי פוטר) מבססת לאחרונה את מעמדה כמעין סמל אופנה ומופיעה בקמפיינים ועל גבי שערי מגזינים נחשבים (ברברי, ווג). עם כל הכנות - אני לא יודעת על מה המהומה. הבחורה משעממת אותי ברמות מטורפות, בדיוק כמו הדמות שלה בספרים. אין בפנים שלה שום דבר שקופץ לעין ויכול להצדיק את הבחירה בה להוביל קמפיינים (לא עולה לי עכשיו בראש אפילו אימג' אחד מהקמפיין האחרון שעשתה לברברי). גם הבחירות האופנתיות שלה פחות מהלהיבו אותי במהלך השנים וברוב תמונות הפפרצי שבהן היא מסתובבת ברחוב אין במראה שלה שום דבר מעורר השראה. לכן אני באמת לא מבינה את כל ההייפ והבאזז האופנתי סביבה ואני חשדנית מאד לגבי המניעים שעמדו מאחורי ההחלטה שלה להגיע לפרמיירה של הסרט האחרון בסדרת הארי פוטר עם האיפור הזה:
כן, אני יודעת שזה לא פייר לתקוע כאן תמונה שלה בפוזה פחות ממחמיאה, אבל דווקא בתמונה הזאת אפשר לראות מה באמת הולך על העיניים שלה. צהוב בפינות הפנימיות של העיניים שמשתלב לעישון שחור כבד מאד ובקצוות חתיכות זהב מודבקות. כעקרון, האיפור הזה נראה לי אדיטוריאלי מידי בשביל השטיח האדום והיא לא עושה עמו חסד. 
כמו כן, לאמה יש עיניים חומות וצלליות שחורות אף פעם לא תורמות לעיניים חומות אלא להפך, בד"כ הן הופכות אותן לחורים שחורים חסרי כל ברק והדגשה - כפי שניתן לראות בתמונה. 

מי שנורא דחוף לה לדעת איך אפשר ליצור את המראה הזה בבית, יכולה להציץ בסרטון הבא:
לעניות דעתי, "החיקוי" של סמנתה יותר מוצלח מהמקור בזכות שימוש בצללית שחורה פחות כבדה ולא מאט (אלא הסדרה החדשה של צלליות סתיו 2011 מבית שאנל) ובטשטוש מוצלח יותר של הזוויות הפנימיות הצהובות. כמו כן, ניתן לראות איך האיפור נראה הרבה יותר מוצלח על מישהי עם עיניים בהירות, בניגוד לאלה של אמה. 
הצהרה אופנתית בכל מחיר זה התחום של ליידי גאגא, הייתי ממליצה לאמה לדבוק במה שמתאים לה ולא לנסות להיות יותר ממה שהיא באמת.... 

מה אתן חושבות על האיפור של אמה? מוצלח או לא? לשיפוטכן :-) 

תגובה 1:

  1. אני כל כך לא אהבתי את אוון בתור שחרחרה. ראו מכל זווית שהיא התאמצה לחקות את דיטה וזה פשוט היה פטאתי. הכי טוב בתור ג'ינג'ית וב-TRUE BLOOD היא הייתה אלוהית! (וגם אני מכורה לסדרה)
    גם אני לא מבינה מה כולן מתלהבות מאמה

    השבמחק