‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

14.6.2012

ראש בראש - על שיזוף וזיוף

היום תחזור מן המתים פינה ישנה וותיקה במסגרתה נעמיד זה מול זה שני מוצרי שיזוף מלאכותי ונכריע ביניהם בסוף הפוסט.
כל מי שמכיר אותי קצת יודע שאני גברת שלגיה. בהירה וחיוורת, גם בימות הקיץ אני בקושי משתזפת, בד"כ מבחירה באמצעות הימנעות מקרני השמש המזיקות. לא רק זה, כשאני כבר משתזפת אני מסוגלת להישרף לגמרי בכל חלקי הגוף, אבל את הפנים לשמור מוגנות באמצעות כובע+משקפי שמש+שכיבה תחת צל. התוצאה - לא נעימה. כל הגוף בגוון אחד, הפנים בגון אחר ואני נאלצת לעשות הרבה התאמות ותיקונים עם מייקאפים, ברונזרים וכדומה. 
אני לא אוהבת לשזף את הפנים משתי סיבות עיקריות - זה עושה קמטים וגם מוציא לי נמשים. נמשים זה חמוד ונחמד, אבל בסופו של יום אלה כתמי פיגמנטציה ואני מעדיפה בלי החברים האלה על העור שלי.
לכן כל קיץ אני נגררת מחדש לניסויים במוצרי שיזוף עצמי שונים. בשנה שעברה אלה היו לנקסטר וקליניק, והשנה אלה Ofra ו-Pevonia. האחד משזף זמני, השני סמי-קבוע.
הנתחילה להשתזף?

מה? Vitamin C Bronzer
מי? Ofra Cosmetics.
כמה? מחירו של הברונזר 190 ש"ח בעבור 200 מ"ל וניתן להשיגו אצל משווקים פרטיים, או באתר האינטרנט ביוטי-שופ (שם הוא נמכר במחיר מבצע של 169 ש"ח.)
איך? בניגוד למשזפים שסקרתי כאן בעבר, וכן למשזף שיופיע כאן בהמשך - כאן לא מדובר במשזף סמי-קבוע הדרגתי, אלא במוצר של זבנג וגמרנו - מורחים, מטשטשים ומשתזפים. מה הקאטץ'? מדובר בצבע זמני שיישטף מיד במקלחת הראשונה.
המשזף מגיע באריזת טיובה לחיצה שמאפשרת לשלוט בכמות החומר היוצא. אמנם הצבע הלבן של השפופרת מעט מרתיע, אבל אם עובדים בצורה נקייה אין סיבה שהאריזה תתלכלך. 
למשזף יש גוון ברונזה מוזהב עם גימור מעט מטאלי, צבע מאד "חם" ופיגמנטי. המרקם סמי-נוזלי דליל וקליל וההנחה שלו בהתאם - אם לא עובדים מהר הוא מתייבש ומתקבע על העור ואז נתקעים עם חוסר אחידות. לאחר שהוא מתקבע הוא לא זז מהעור ולא מותיר לכלוך על הבגדים. יש לו ריח מבושם קליל ונעים.
כמשזף זמני במרקם קרם, ניתן לעשות בו שימוש גם כברונזר להצללות על הפנים. גם ככזה יש להקפיד על עבודת טשטוש מהירה עם מברשת.
וכעת לתוצאות:

שינוי דרמטי למדי, הא? את הכמות שהנחתי על היד לשם הסוואטץ' מיהרתי לטשטש וזה הגוון המתקבל. אני הגעתי למסקנה שבשורה התחתונה זהו משזף יחסית כהה. לבהירות עור במיוחד (כמוני) לדעתי הוא פחות יתאים, אלא אם כן הן חפצות לשנות את גוון עורן באופן דרסטי תוך כמה רגעים. 
למי הוא מתאים? למי ששזופה בכל מקרה ורוצה לאחד אזורים בגוף, לכהות עור ממני שמעוניינות להעניק לעצמן בוסט של צבע, למי שמחפשת העמקת שיזוף לפני אירועים מיוחדים וכמובן למאפרות שימצאו לו שימוש רב בהפקות, בייחוד הפקות קיץ הנפוצות עכשיו כ"כ.
טיפ קטן - מרחתן, טשטשתן ופתאום הגוון ניראה לכן מוגזם לגמרי? כמובן שאפשר לשטוף והכל יירד מיידית, אבל יש דרך תיקון מהירה אחרת: העבירו מגבון לח בעדינות ובמהירות על האזורים שאתן רוצות לרכך. המגבון יוריד את השכבה הראשונה של הצבע ויותיר אתכן עם כיסוי נמוך יותר. רק הזהרו לא לשפשף עם המגבון, אחרת כמובן הכל יירד בכל מקרה.

הבא בתור הוא משזף מזן המשזפים ההדרגתיים המותירים אתכן עם שיזוף קבוע, לפחות למספר ימים:
מה? Ligne Soleil Self Tanning Emulsion
מי? Pevonia Botanica.
כמה? מחירו של המשזף 210 ש"ח ל-150 מ"ל. ניתן להשיגו בנקודות מכירה פרטיות, אשר את מיקומן ניתן לברר דרך אתר האינטרנט של פבוניה, או בעמוד הפייסבוק.
איך? המותג הזה מצלצל לכן מוכר? אולי זה כי פגשתן מוצרי טיפוח שלהם לצוואר והמחשוף שהופיעו כאן בעבר. תזכורת קטנה - פבוניה בוטאניקה הוא מותג אמריקאי המייצר מוצרי טיפוח מחומרים טבעיים ואורגנים, ללא בושם, אלכוהול, פארבן ומרעין בישין אחרים. 
כבר ציינתי כאן בפעם הקודמת שדיברתי עליהם שאני אוהבת את האריזה של מוצרי המותג. העיצוב הנקי ואריזות הקרטון הממוחזרות מתחברים לי יפה עם ערכי המותג ומשדרים שהמוצרים מיועדים לתת עבודה ולא רק לעשות רושם חיצוני.
גם הפעם מדובר בשפופרת שמנמנה ולחיצה המאפשרת שליטה נוחה בכמות החומר היוצא.
למוצר יש מרקם ג'לי בגוון דבש "מלוכלך" ובניחוח צמחי לא מבושם. הוא מרגיש קריר ונעים במריחה על העור, קל למרוח אותו והוא נספג מהר בלא להותיר תחושת שמנוניות, או לחילופין, יובש. 
אחרי שימוש של כחודש במוצר הזה אין לי אלא לסכם שזה המשזף המוצלח ביותר שאי פעם ניסיתי, כולל מוצרי לנקסטר וקליניק, וזאת מכמה סיבות:
1. אין צורך להיות זהירים ו/או מדוייקים מידי איתו כדי להגיע למריחה אחידה. אני לא כ"כ הקפדתי על מריחה אחידה שלו ועוד טרם יצא לי להתקל ב"טעות" ובחוסר אחידות.
2. הוא נספג מהר, לא מותיר את העור שמנוני, לא נספג בבגדים, לא משאיר סימנים על מצעי המיטה ולא מייבש את העור.
3. הוא ניתן לשימוש גם על הפנים, תכונה שמשזפים קודמים שניסיתי לא התהדרו בה.
4. הוא מכיל רכיבים טבעיים ורשימת המרכיבים שלו קצרה ולא מבהילה, שזה לדעתי עניין מאד חשוב במוצר מסוג זה אשר גורם לשינוי בפיגמנטציה של העור שלנו. יש דברים שעדיף לא לחסוך בהם!
5. הגוון שהוא נותן הוא המוצלח ביותר שנתקלתי בו. לא צהוב מידי, לא כתום מידי, לא חום מידי - פשוט שיזוף זהוב, אפרסקי ובריא. עם גוון העור שלי, גם בגוף וגם בפנים, הוא השתלב פשוט נפלא!
אז נכון, ההבדל פחות דרמטי מאחרי שימוש במשזף של עפרה, אבל לדעתי הרבה יותר טבעי. זה הגוון שאני רוצה להגיע אליו בקיץ - לא שזוף מידי ולא שלגייתי מידי, אלא בריא וזהוב.
כדי להגיע לגוון הזה יש לפעול כך: בפעם הראשונה ואחרי פילינג בריא להתמרח בשתי שכבות כדי שהצבע "יתפוס" ואז להתמרח שוב במשך יומיים אח"כ. אפשר להניח לו ולתת לצבע לדהות באופן טבעי, או להמשיך להתמרח עד שתגיעו לגוון שזוף יותר הרצוי עבורכן. שימו לב שלגוון לוקח כיממה לתפוס ולהתיישב על העור, כך שהיו סבלניות. הגוון הראשון מתחיל לדהות לאחר כ-3 ימים אם לא מחדשים אותו, אבל הדהייה נעשית באופן טבעי, ולא בכתמים ו/או בשאריות שנותרות על המגבת אחרי מקלחת.
נקודת חסרון יחידה - הריח. למרות שהוא מכיל רכיבים טבעיים, לצערי הוא לא מצליח לברוח מקללת ניחוח המשזפים אשר רק מי שהתנסתה בהם תוכל לתאר. זה ריח שמרגישים רק כמה שעות אחרי ההתמרחות, כנראה בעקבות הריאקציה של החומרים עם העור. מזל שאפשר לשים קצת יותר בושם והריח נבלע....
טיפ - אחרי התמרחות הקפידו תמיד לשטוף ידיים היטב, אחרת יהיו לכן ידי גזר (המוצר נספג במיוחד בעור הידיים העבה).
תמונות פנים שלי  אחרי שיזוף עם משזף פבוניה ניתן לראות כאן וכאן.
למי הוא מתאים? למי שמחפשת מוצר של שיזוף סמי-קבוע, למי שלא מחפשת גוון כהה ממש, למי שיש את הזמן ו/או הסבלנות להתעסק עם מריחות וחידושים, למי שרוצה לנסות משזף אבל מפחדת מהחומרים במוצרים הגנריים יותר, לשלגיות שרוצות להוסיף לעצמן מעט צבע בריא, למי שלא נרתעת מהמחיר המעט גבוה.

שורה תחתונה - שני מוצרים עם יעוד שונה אך תוצאה זהה. האחד זמני, השני סמי-קבוע ודורש תחזוקה. עבורי, המנצח בקרב הוא המשזף של פבוניה משתי סיבות - המוצר של עפרה כהה מידי עבורי (לפחות בשלב זה של הקיץ), וכן אני מעדיפה שיזוף סמי-קבוע מאשר שיזוף שצריך לחדש בכל פעם.

לאיזה מהמשזפים התחברתן יותר? האם אתן מעדיפות מוצר שייתן לכן גוון זמני אבל מיידי, או שברצונכן להשקיע במוצר שדורש מעט יותר תחזוקה? ספרו לי!

גילוי נאות: המוצרים נשלחו לצורך סקירה.

19 תגובות:

  1. יש!!! חיכיתי מלא זמן שתגלי את ה"סוד", מהאיפור המהולל שרצית שנזהה מה שונה בך.
    נשמע מעולה!!!! אחפש את הצוצר של פבוניה בהקדם האפרשי... אגב אני חשובת שראיתי מוצרים שלהם בפארמים...

    השבמחק
  2. אחלה סקירה. לעפרה יש גם את ה- RCK שמגיע ב- 3 גוונים כך שהוא יכול להתאים בצורה אחרת.

    השבמחק
  3. תודה! את ה-RCK אני לא מכירה כך שאני לא יכולה לעשות את ההשוואה

    השבמחק
  4. עשיתי השתדלות לא לעכב את הסקירה הזאת כי ידעתי שיש סקרניות D-:
    אני בספק רק מאד אם ראית בפארמים, אולי את מתבלבלת. הם לא משווקים בכלל ברשתות אלא רק בספא, קוסמטיקאיות וכו'..

    השבמחק
  5. אם כך אני כנראה מתבלבלת...

    השבמחק
  6. פוסט מעולה! נראה לי שהקיץ אני אנסה את זה של פבוניה...

    השבמחק
  7. thereisbeautyinallofus14 ביוני 2012 בשעה 22:37

    אני איתך בעניין - השני מעולה בעוד שעפרה ייצרו מוצר שפחות מתאים לשימוש יומיומי לדעתי...

    השבמחק
  8. My beauty point of view14 ביוני 2012 בשעה 23:20

    נשמע מעולה המשזף של פבוניה,נראה עלייך מעולה (ראיתי את התמונות). אני אוהבת את המראה הבריא שמתקבל אחרי מריחה של משזף.

    השבמחק
  9. תודה! את עושה בחירה מעולה :-)

    השבמחק
  10. לפחות לפי מה שאני קוראת מאפרות אוהבות אותו, אז כנראה שהוא פשוט לא מיועד לשימוש שלנו כמתאפרות "פרטיות"

    השבמחק
  11. תודה! אני גם מאד אוהבת אותו. שיזוף עדין לדעתי מאד מוסיף למראה בקיץ, זאת אחת הסיבות שאני משקיעה בזה את הזמן, לאור העובדה ששיזוף אמיתי בפועל אני לא עושה..

    השבמחק
  12. אני מזדהה- אצלי זה בד"כ או לבן או אדום ומתקלף, ככה שאני פשוט משתדלת להימנע ככל האפשר. אין לי כוח לעבוד עם משזפים וממילא אני מעדיפה את העור שלי בגוון הבהיר שלו.

    כשהסתכלתי על הסווטצ' של המשזף של עפרה חשבתי שזה גוון מגניב לצללית.
    המשזף של פבוניה נראה עלייך מעולה, נראה טבעי ובריא ולא מוגזם

    השבמחק
  13. המוצר השני ממש מגניב! אהבתי!
    כמובן שלא הייתי מנסה אותו על עצמי. שילגיה או לא - בעיני לבן זה יפה!! :P

    השבמחק
  14. LOL אני לא חושבת שכדאי להשתמש במשזף של עפרה כצללית D-:
    ואני גם מאוהבת במשזף של פבוניה, ללא ספק המוצר של הקיץ מבחינתי (בינתיים!). ואת זכית לראות אותי "שזופה" איתו בלייב ;-)

    השבמחק
  15. אני מתה על משזפים. השתמשתי בזה של OFRA כבר פעמיים על הגוף והוא נראה מדהים. הוא ממש לא שימרי אינטנסיבי על העור כמו שהוא נראה בסווטש וזה יכול להטעות.
    כמובן שאני שזופה יותר ממך LOL, אבל ראיתי גם הדגמה על מישהי בגוון העור שלך וזה נראה עליה מעולה. זה תלוי במינונים.

    את זה של פבוניה לא ניסיתי, אבל ניסיתי של מותגים אחרים ומהם אהבתי את לנקסטר, אסתי לאודר וקלרינס...

    השבמחק
  16. מסכימה שעל העור המשזף של עפרה לא שימרי כ"כ. מבחינת מינונים - גם עם המינון הכי נמוך עדיין זה נראה עלי שזוף מידי. אני חושבת שזה שאלה לאיזה דרגת שיזוף המשתמשת רוצה להגיע...
    משזף של קליניק היה לי ואהבתי אותו מלבד העבודה שהוא היה מייבש לי את העור באופן נוראי. משזף של לנקסטר גם יש לי אבל אחרי ההשוואה לפבוניה, הפבוניה מנצח מבחינתי כי הוא יותר ידידותי למשתמשת.

    השבמחק
  17. התמונה שהעלת לפני שבועיים לפייס הייתה עם אחד מהמוצרים? כי נראית מעולה!
    אני אוהבת את המראה השזוף- אבל כמוך יוצאים לי נמשים... ואני לא אוהבת אותם...
    מצד שני אני לא כ"כ אוהבת משזפים... אז אני נשארת לבנה:)
    הסתקרתי על פבוניה... אבל זה יותר מדי התעסקות בשבילי:)

    השבמחק
  18. אם את מתכוונת לאחת התמונות שקישרתי אליהן בפוסט, אז כן, זה המראה השזוף המזוייף שלי ;-)
    אין ספק שמשזפים זה התעסקות, צריך להתמיד בהם כדי לראות תוצאות מוצלחות. זה לא עבור כל אחת...

    השבמחק