‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

5.6.2012

שוברים מוסכמות בצלליות ומברשות

היום ננסה לשבור מוסכמות. מוסכמה ראשונה תהייה שצלליות מאט, ובטח ממותג עממי, הן בהכרח פחות איכותיות וטובות. מוסכמה שניה תהייה שלאיפור עיניים מוצלח כדאי להשתמש רק במברשות משיער אמיתי. לא הבטחתי שנצליח לשבור כל אחת מהמוסכמות האלה, אבל אני בהחלט מוכנה לנסות.

נתחיל עם סדרת צלליות חדשה -  Color Basic Mono של קרליין
בניגוד לצלליות הדואו מסדרת פריזמה שיין, כאן מדובר בצללית יחידה. האריזה החיצונית לבנה, חלקה ונקייה, בהתאם לניראות החדשה של קרליין המתפשטת על כל מוצרי המותג.
הצלליות כולן מגיעות עם מראה קטנה, אפליקטור ספוג ומכילות 2 גרם של מוצר. הסדרה מכילה 10 גוונים, כאשר 8 מהם בגימור מאט והשתיים הנותרות בגימור שימר/גליטר. 
צללית 02 Makiato היא בגוון חום חם עם תת גוון טיפונת אדמדם. צללית 05 Nude היא גוון ניודי עם תת גוון סגלגל. 
שתיהן פיגמנטיות מאד, חלקות והגוון מיתרגם במדוייק על העפעף כפי שניראה בפאן.
צללית 01 Midnight היא שחורה קלאסית עם נטייה קלה לאפרפרות (היא לא שחור ליל עמוק). צללית 10 Galaxy היא בגוון כחול רויאל נקי ומרשים. כמו בשתי הצלליות הקודמות - גם אלה בעלות מרקם מעולה ופיגמנטיות.
צללית 07 Toasted היא הצללית השימרית בחבורה והיא בגוון ברונזה מוזהב וחם. שוב - המרקם והפיגמנטיות מעולים.
נפנה לסוואטצ'ים לפני שנמשיך:
אז מה בעצם ההתלהבות הגדולה שלי מהצלליות האלה ומה השתנה הלילה הזה מכל הלילות?
השינוי הגדול הוא שמדובר בצלליות במרקם מאט, שהוא מרקם בעייתי וחמקמק גם אצל מותגי איפור מקצועיים וותיקים מקרליין. לצלליות מאט יצא שם רע של צלליות יבשות, גיריות וקשות לטשטוש. לא כך בצלליות החדשות של קרליין. הצלליות רכות וחלקות, הפיגמנט שלהן חזק וברור וההנחה שלהן על הפעפעף חלקה וקלה. עוד נקודה לזכותן היא שקל מאד לטשטש אותן וליצור איתן מעברים עם צלליות אחרות, כולל בשילוב עם צלליות במרקמי שימר. הצללית היחידה כאן שבמרקם שימר לא שונה מאחיותיה במאט, ונהנת מאותן תכונות טובות כמוהן. 
אבל כיוון שבכ"ז לצערנו אנחנו לא חיים בעולם מושלם, כן יש שני חסרונות שהייתי רוצה להצביע עליהם:
הראשון הוא עמידות הצלליות. בלי פריימר הבחנתי בהצטברות בקפלים תוך זמן קצר יחסית (שעתיים) וזה קצת חבל. מצד שני, גם ללא פריימר הפיגמנט מיתרגם אמיתי על העפעפיים ואין דהייה של הצבע במהלך היום. את בעיית ההצטברות בקפלים פריימר יפתור בקלות, אבל היה עדיף אם לא היה צורך בו. 
בעיה נוספת היא עניין המחיר. לדעתי צלליות מונו לא אמורות להיות מתומחרות ביותר מ-35 שקלים, אבל בפועל מחירן   75 ש"ח ואחרי מבצע 40% צללית יחידה תעלה לכן 45 ש"ח. למה אני מרשה לעצמי להגיד את זה? כי מהיום הראשון שהושקו כאן, צלליות אינפאליבל הנהדות של לוריאל מתומחרות באופן קבוע ב-35 ש"ח. קרליין, אנא אמצו!
שורה תחתונה - לכל מי שהתלוננה כאן בעבר על מחסור בצלליות מאט טובות בשוק (ואני יודעת שיש כאלה!), זו התשובה עבורה. בשיא הכנות, טרם יצא לי להתקל במרקם מוצלח יותר של צלליות מאט גם אצל מותגים יוקרתיים ו/או מקצועיים יותר. מצד שני - מי שלא משתמשת בפריימר לעיניים עדיף כי תחשוב פעמיים לפני רכישה כדי לא להתאכזב מעניין העמידות.

ואם כבר בהתנסות עם מרקמים חדשים, למה שלא נדבר גם על מברשת של מותג חדש שעושה בימים אלה את צעדיו הראשונים בשוק הישראלי:
מדובר על מברשת של Antonym - מותג אשר מקורו בארה"ב ומגיע לארץ בייבוא ובשיווק פרטי. המותג דוגל על ערכי השימוש בחומרים טבעיים, ומכיל ליין איפור (שטרם הגיע לארץ) וליין מברשות סינטטיות שהושקו כאן אך לא מזמן.
בהתאם לערכי המותג, ידית המברשת עשויה מבמבוק והיא רחבה ומעוגלת, מאד נוחה לאחיזה. אהבתי את העיצוב השונה, הרחק מעיצובי השחור/שחור-כסוף המשעממים שאני מורגלת להם במברשות.
המברשת מכונה מברשת טשטוש גדולה והיא אכן כזאת. הקוטר שלה רחב והיא עבה ודחוסה למדי. כמברשת טשטוש אני משתמשת בה לשטשוש רוחבי של צלליות ולטשטוש מעברים. למטרות אלה היא טובה, אך פחות תתאים לטשטוש נקודתי וזוויתי, בטח לא לבעלות עיניים קטנות או משטח עפעף קטן.
שימוש נוסף שאני עושה בה הוא לטשטוש קונסילר, בזכות העובדה שהיא דחוסה ועבה היא מצליחה לעשות עבודה לא רעה (למרות שעדיין לא שוכנעתי שמברשת עדיפה על פני אצבעות כשזה מגיע לקונסילר).
אז שוב נשאל - מה החידוש כאן? החידוש הוא שזאת הפעם הראשונה שאני מתנסה במברשת סינטטית לטשטוש איפור עיניים. עבור איפור בסיס ולטשטוש מייקאפ מזמן עברתי לעולם המברשות הסינטטיות, אבל כשזה מגיע לאיפור עיניים נשארתי סקפטית ודבקתי במברשות טשטוש משיער אמיתי שמלוות אותי נאמנה שנים ארוכות.
המסקנה שלי היא שאמנם המברשת הזו עושה עבודה טובה, אך לא מושלמת. בניגוד למברשות הפנים של המותג, שכשנתקלתי בהן לא יכולתי להפסיק ללטף אותן מרוב שהיו רכות, המברשת הזו מרגישה פחות רכה על העיניים ובטח שפחות מתמסרת ממברשות השיער האמיתי שלי. הייתי שמחה לראות יותר גמישות במברשת, פחות דחיסות ותחושה נעימה ורכה יותר במגע עם העור. מצד שני, עבור צלליות קרם דווקא התכונות האלה של המברשת עוזרות באפליקציה וטשטוש נוחים יותר, כך שזה באמת שאלה לאיזה מטרה מיעדים את המברשת. עבור טשטוש של צלליות אבקה רגילות - היא לא נכנסה לרשימת המברשות המועדפות עלי.
מבחינת ניקוי וחפיפה - היא לא מאבדת צורה ולא לוקח לה יובלות להתייבש, שזה כבר שני יתרונות.
מחירה (הלא זול) הוא 109 ש"ח וניתן לרכוש אותה באתר החברה.
שורה תחתונה - קונספט מעניין, אך אני עדיין טרם שוכנעתי לעבור למברשות עיניים סינטטיות. למי שמחפשת מברשות מסוג טבעוני ולמי שרוצה להתנסות והמחיר הגבוה לא מרתיע אותה, בהחלט אפשר לרכוש ולשפוט לבד. גם מי שמתאפרת הרבה עם צלליות קרם כדאי לה להשקיע במברשת עיניים סינטטית שתקל עליה את העבודה.

אז לסיכום - איזה מוסכמות הצלחנו לשבור? אני חושבת שהבנו שהצלליות של קרליין הוכיחו שאפשר ואפילו כדאי לתת צ'אנס לצלליות מאט. מצד שני, המברשת לא הצליחה לשכנע אותי לגמרי, כך שכנראה נותרה לנו עוד מוסכמה אחת בלתי שבירה....

מה העמדה שלכן לגבי צלליות מאט? האם ניסיתן את הצלליות החדשות של קרליין? ואיך אתן ביחס למברשות סינטטיות לאיפור עיניים? שתפו אותי!

גילוי נאות: המוצרים בפוסט התקבלו לצורך סקירה

32 תגובות:

  1. המקיאטו צבע יפה, וגם הכחול והשחור, אבל אני חוששת שאתקמצן. צלליות מונו הן בגודל גדול יחסית ולעולם לא נגמרות. לו היו קרליין חכמים, היו עושים פלטה כזו מהעשר צלליות, בגדלים קטנים-סבירים, ומי שרוצה הייתה קונה עוד מהמונו. אם הם רוצים להתחקות אחר מותגים מחו"ל, שינסו לפחות. בתור פלטה השילוב של הצבעים גם נראה יפה.
    אני בכלל לא מבינה למה אין יותר פלטות בשוקנו הישראלי. זה משתלם, נוח לנשיאה, יכול לפתוח אנשים להתנסות במוצרי החברה, וכו'. אם יעשו פלטות איכותיות, מתומחרות סביר, קומפקטיות וכו', זה יכול להכניס להם הרבה.
    אז למה הם לא עושים?

    השבמחק
  2. פלטה אולי לא נראה, אבל הייתי שמחה אם הצלליות האלה היו מופיעות בגרסת דואו, כמו צלליות נארס.
    לגבי מחסור בפלטות - דווקא פלטות "זבל" יש בארץ בשפע, אבל את הצלליות הטובות שלהם המותגים מתקמצנים להכניס לפלטות שנמכרות ב-30 ש"ח. כנראה אין לזה ביקוש כ"כ אחרת היו מוציאים גם בפלטות איכותיות יותר.
    אם יידעו שיש ביקוש, אולי ייצרו - לכן הייתי מציעה לך לפנות לעמוד הפייסבוק שלהם ולבקש!

    השבמחק
  3. אני מרגישה שעובר על קרליין משהו בשנה האחרונה וזה בהחלט לטובה. בנוגע למברשות, קשה לי עם חדשות. אני כ״כ רגילה ומרוצה מהמאגר שלי של מאק ובטבע בובי בראון אך אולי הגיע הזמן קצת להתנסות בדברים נוספים. תודה על הסיקור :-)

    השבמחק
  4. המידנייט והגלקסי מאוד מרשימות ביופיין אך הצללית שהכי התחברתי אליה היא הניוד, בעיקר כי צלליות כאלה בעיניי הן אידיאליות לקפל העין

    השבמחק
  5. אהבתי את הצבעים של הצלליות! אני מאוד אוהבת צלליות במרקם מאט, במיוחד בשילוב עם נגיעה של צללית שימרית. מסכימה לחלוטין שזהו מרקם בעייתי וצריך לבחון את הצללית טוב טוב לפני שקונים. במאק למשל יש לי בעיה, בגלל שאסור להכניס את האצבעות לצלליות וחייבים להשתמש בצמר גפן או מקלון, קשה לי להרגיש את הצללית. כבר נפלתי לא יותר מפעם עם צלליות המאט שלהם.
    לעומת זאת, את צלליות המאט של סליק אני מאוד אוהבת והמרקם שלהן נהדר. יצאו להם 2 פלטות חדשות במרקם מאט שאני זוממת על אחת מהן.
    על ANTONYM כבר קראתי בכל מיני מקומות ובינתיים אני חושבת שאין כאן משהו חדש (עבורי בכל אופן). גם המחיר מאוד גבוה לדעתי.

    השבמחק
  6. הטואסטד נראית מקסימה ו-45 ש"ח לא נשמעים לי מוגזמים. בכל זאת - זה חומר שאני שמה על העיניים. מעניין איפה מייצרים את מוצרי קרליין. אני תוהה אם (ומקווה ש) בישראל.

    השבמחק
  7. לקרליין יש דווקא צלליות דואו לא רעות בכלל. פיגמנטיות, נמרחות - כל סופרלטיב שחובבות אופנה רציניות מהללות בו את הצלליות האהובות עליהן :) אולי לא מדובר בצבעים הספציפיים שהצגת למעלה, אבל אני קניתי את אחת הכפולות כבר מזמן (עם מתיחת הפנים של המותג) ואני מאוד מרוצה.

    השבמחק
  8. אני לא פוסלת צלליות מאט, אם כי אני מעדיפה באופן מובהק צלליות שימר. Toasted נראית נפלאה, והיא אפילו בסקאלת הגוונים שאני משתמשת בה על בסיס יומי, אז תירכש :):)
    מבחינת מברשת לאיפור עיניים - אני לא בררנית במיוחד. כרגע אני משתמשת במברשת להנחת צלליות של ג'ייד, מברשת אייליינר שלהם, מברשת טשטושים קטנה של רבלון ומברשת אלכסונית (שבה אני משתמשת לתיחום קו ריסים תחתון) של Quingi. אני לא יודעת אם ומה מהם שיער סינטטי או טבעי. הן עובדות לי טוב וזה מה שחשוב :)

    השבמחק
  9. היי, אני בהירה יחסית...קניתי את הניוד 05 ואני חושבת שאולי היא כהה מידי בשביל כל העפעף. השחורות והכחולות כהות מידי בשבילי. מה עושים ? (אגב, אצלי החזיקה מעמד 6 שעות בלי פריימר. לא יודעת איך. דווקא עם קונסילר החזיקה מעמד פחות טוב. אולי הקונסילר ישן (2008) של מדינה O-:

    אגב, בחנות החברה צללית כזאת עולה 35 ש"ח.

    השבמחק
  10. איך מצד אחת פלטות "זבל" ומצד שני המלצות על ביו-קייר ?!

    השבמחק
  11. אני בטוחה שהיתה להם מאותה סידרה גם צללית מאוד בהירה (שמנת) לא רואה גם באתר שלהם ;-)

    השבמחק
  12. באופן אישי לא כ"כ התחברתי לגוונים שיצאו בסדרה הזו, אבל מעודד לשמוע שקרליין ממשיכים להתפתח ולהוציא לשוק מוצרים טובים.
    התמחור לעומת זאת... כולי תקווה שהמצב בשוק ישתנה, לא רק לגבי קרליין אלא בכלל

    השבמחק
  13. אני אוהבת את הצבעים ואת הפיגמנט של הצלליות (למרות שהכי מדברת אלי ה- Toasted, אני מתה על מרקמים שימרים :), אבל ההעדפה האישית שלי ברכישת צלליות היא לפלטות - פשוט כי הן יותר נוחות לי לשימוש.
    לגבי המברשת של Antonym - מסכימה עם מה שכתבה כאן Irena , שיער סינתטי או טבעי, בשורה התחתונה מה שחשוב זה שהמברשת תעשה את העבודה שלשמה היא נרכשת כמו שצריך.

    השבמחק
  14. גם על הצלליות של ביוטיקייר אני מאד לא ממליצה.....

    השבמחק
  15. נכון, כל הצלליות מאז המהפך של קרליין נהדרות, אבל בפלטות שלהם (אלה עם השילוב של גלוס/סומק/וכו') עדיין מכניסים את הצלליות מהדור הישן וחבל.
    כמו שאמרה המגיבה מעלי - אם היו מוציאים את סדרת הצלליות מאט האלה בפלטה זה היה יכול להיות מעולה

    השבמחק
  16. אני מאד אוהבת את הניוד וכשאני משלבת אותה עם המקיאטו יוצא לי איפור ניינטיז לעילא P-:

    השבמחק
  17. בטסטרים של קרליין את מוזמנת לחפור כמה שבא לך -ממליצה לך לגשת ולהתרשם! אני חושבת שיש כאן כמה צבעי בסיס שיהיו תוספת מעולה לכל אוסף

    השבמחק
  18. השתדלתי לא להתלהב כאן מהטואסטד יותר מידי, בכל זאת לא רצה להוריד את אור הזרקורים מהצלליות מאט P-:
    לגבי הייצור - מאז שעברו את המהפך קרליין העבירו את הייצור למפעל באיטליה והמוצרים כבר לא מיוצרים בישראל....

    השבמחק
  19. יש עוד צללית שימרית אחת בסדרה וגם צללית שחורה גליטרית - כולן יפות, ממליצה לך לבדוק אותן :-)
    מסכימה איתך שבשורה התחתונה המברשת צריכה להיות נוחה ולעשות את העבודה ולא ממש משנה אם יש לנו מבחר ענקי או רק מברשת או שתיים.

    השבמחק
  20. יש צלליות נוספות בסדרה שהן בהירות יותר. ואם הניוד כהה לך, אולי תשתמשי בה רק לכפל. אגב, לא הייתי ממליצה להשתמש בקונסילר כפריימר, זה בד"כ לא מוסיף לעמידות של צלליות.

    השבמחק
  21. יש להן כמה צלליות בהירות בסדרה, שמנת, וורודה ושמנת גליטרית

    השבמחק
  22. בינתיים יצאו גווני בסיס בסדרה (אם כי לדעתי הם מאד מוצלחים וכל אחת צריכה גוונים כמו הניוד והמקיאטו באוסף), אבל אני מקווה שבהמשך יצאו גוונים נוספים ומעניינים יותר :-)

    השבמחק
  23. את לא הראשונה שאומרת שהיית מעדיפה אותן בפלטות ואני יכולה להבין למה זה יהיה יותר נוח. בכל אופן, תמיד אפשר לדפט את הצלליות ולהרכיב אותן בפלטות משלך..
    לגבי המברשת - את העבודה היא עושה, אבל ההרגשה איתה במהלך העבודה פחות נעימה לי ממברשות שיער. לצלליות קרם לעומת זאת היא מעולה, כך שהשאלה באמת למה הקונה מייעדת אותה

    השבמחק
  24. הצלליות מאוד מוצלחות בעיניי ועליי היו עמידות אבל זה בגלל שאני נוטה כן למרוח פריימר לפני כך שאני לא יודעת מה קורה ללא פריימר [UDD] . באופן רגיל אני פחות אוהבת צלליות מאט ומזל ששמרו כמה שימריות בשבילי אבל היו כמה שיחוקים מוצלחים בין המאטיות שאני אוהבת.
    לגבי המברשת , אני חושבת שדווקא לגבי המברשת , השימוש שלה היה מתאים לי יותר כמו שאמרת - לקונסילר כי היא נראית לי עבה באופן יחסי. אני אוהבת מאוד מברשות סינתטיות , הן מוצלחות מאוד בעיניי. המחיר בעיניי לא שווה את ההשקעה , במחיר הזה אני יכולה להשקיע במברשת מקצועית של מאק ולא במותג מתחיל.

    השבמחק
  25. אני דווקא לא מתאפרת עם פריימר באופן קבוע, אין לי עפעפיים שומניות ובד"כ אין לי בעיה של עמידות עם צלליות. גם אלה לא נמחקו, רק הצטברו בקפלים ותוך זמן קצר. כלומר - למי שיש עפעפיים יותר שומניות משלי תסבול מזה יותר ממני. אבל מה לעשות - לא הכל מושלם!
    לגבי המברשת - הכל טוב ויפה והייתי בשמחה מנסה מברשות נוספות מהמותג, אבל המחיר לדעתי לא ריאלי.

    השבמחק
  26. הסדרת צלליות הללו בהחלט מוצלחת.
    אני הכי אוהבת את הNUDE וTOASTED (ד"א ניוד דומה לצללית של ניקול ריידמן שממש אהבתי!)
    אני אוהבת את הנגישות, מסכימה איתך לגבי המחיר!
    קרליין ממשיכים עם הכיוון החיובי, וזה יותר ממבורך

    השבמחק
  27. כןןןן זאת צללית ניקול!!! הניוד בשילוב עם המאקיאטו זה איפור ניקול מושלם, עשיתי את זה כמה פעמים ומאד התרשמתי מהתוצאה הניקולית D-:

    השבמחק
  28. הניוד נראית ההדר, בהחלט צללית שיכולה להיות סופר שימושית בהרבה מראות איפור. מרענן לראות סדרה של צלליות מאט, אני אישית מרגישה שמרקם השימר קצת מאוס עליי לאחרונה, שלא נדבר על גליטרים שמתפזרים על כל הפנים. המחיר אכן גבוה לצללית עממית. מבחינתי מה שיקבע בסופו של דבר זו האיכות- כמו שאמרת צללית מאט טובה זה לא דבר טריוויאלי. אצטרך לבדוק בלייב ע"מ להחליט האם שווה לי את המחיר- בסופו של דבר אם מדובר במוצר טוב אז עוד 10 ש"ח לפה או לשם זה לא מה שיכריע.
    לגבי המברשת- בהחלט תמחור מוגזם למותג מתחיל, כמו שציינה הבולשת במחיר הזה אפשר לקנות מברשת מקצועית. אני משתמשת במברשת טשטושים דו פייברית של מאק (יצאה במהדורה מוגבלת בקולקצית החגים, לא יודעת האם קיימת בליין הקבוע) ואני בפירוש מאוהבת בה.

    השבמחק
  29. אני לעולם לא שמה צללית בלי בסיס מתחתיה. ברוב המקרים מדובר על פריימר, יש ימים שזאת צללית קרם של מאדינה מילנו שבדר"כ מספקת את הסחורה.
    אני חייבת יום אחד לבדוק את הצלליות קרם של אינגלוט (עכשיו כשהתחדשתי בשתיים :)) כי עד עכשיוה שתמשתי בהם רק עם פריימר ונראה לי שיתמודדו יפה גם בלעדיו..
    בכל מקרה, מבחינתי זה לא חיסרון
    עניין המחיר הוא כן חסרון בעיני.
    המארזים מתוקים להפליא, והגוונים מאוד מעניינים ושמישים בעיני לכל חובבת איפור.
    שאפו לקרליין!

    אני איתך, לא ממש מצליחה להבין את עניין המברשות הסינטטיות עד הסוף.
    למרות שהופתעתי יום אחד כשהיה מחסור קשה במברשות איפור על שולחן האיפור שלי, לקחתי לידי מברשת של אקוטולס וואללה עבד..
    אבל ממש לא מברשת שאשלח אליה יד שוב (שלא בשביל צללית קרם..)

    השבמחק
  30. הניוד מעולה, אני משתמשת בה המון. אני גם מאד אוהבת לשלב אותה עם המקיאטו וזה יוצר מראה סופר-מודל ניינטיז כזה, מגניב!
    לדעתי חבל על התמחור של המברשות. לדעתי הן לא מצדיקות את המחיר, בייחוד שמדובר במותג צעיר מאד גם בחו"ל שיש לו כמעט 0 תהודה. ככה לא מתחבבים על לקוחות פוטנציאלים..

    השבמחק
  31. אין עלי עפעפיים שומניים כ"כ כך שפריימר לא תמיד נחוץ לי. כשאני מתאפרת ביום יום עם צללית אחת, מקסימום שתיים אני לא טורחת עם פריימר בכלל. לכן כן חשוב לי עמידות מינימלית של צלליות.
    מזמן הפכתי למעריצה של מברשות סינטטיות לאיפור פנים (מייקאפ, פודרה, סומק וכו'), אבל כשזה מגיע לאיפור עיניים עדיין צריכים לשכנע אותי...

    השבמחק
  32. אני לא בטוחה שהעפעף שלי כזה שומני, הוא כן יגרום להקרסות (המילה של מרינה :)) אם אני שמה צללית לבד או אם אני שמה צללית קרם ללא צללית אבקה שתקבע מעל.
    אבל אם אני שמה איפור אפילו כבד מאוד, עם פריימר, לדעתי וגם קצת מניסיון יחזיק גם 24 שעות בלי לזוז מילימטר!

    השבמחק