‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

25.1.2017

Skincare Wishlist - כמה כסף להשקיע בטיפוח?

כשזה מגיע לשופינג של מוצרי טיפוח, המאבק שאני צריכה להתמודד איתו הוא תמיד כפול. מצד אחד, לא לקנות מוצרים שאני לא צריכה בזמן שיש לי מוצרים פתוחים שלא קרובים לסיום בבית. אני עוקבת אחרי אין ספור ניוזלטרים של אתרי שופינג אונליין וכל יום מקבלת היישר לתיבת המייל הודעות על מבצעים והנחות על מותגים שתמיד חשקתי בהם ומוצרים שתמיד רציתי לנסות. מצד שני, תמיד גם יש את המאבק בין הצורך והרצון לנסות כל הזמן מוצרים חדשים, ובין החשיבות שיש בדבקות במוצר אחד מנצח שכבר קיים בשגרה ואין סיבה להחליף אותו. מוצר שחדש לי הוא תמיד סיכון מחושב כיוון שלעולם אין לדעת כיצד העור יגיב אליו ואיזה תוצאות הוא יביא. 
אז הפוסט הזה ישמש מטרה כפולה - גם להציג בפניכן את רשימת החלומות שלי למוצרים ומותגים שאני חולמת לנסות את המוצרים שלהם ואולי גם אתן תכירו בצורה הזאת מותגים חדשים ששווה להכיר, אבל גם ייתן לכן טיפים כיצד ניתן לחסוך בשגרת הטיפוח שלכן ובאיזה מוצרים לא כדאי להשקיע. 
הגישה שלי אומרת דבר כזה - אם שגרת הטיפוח שלכן בלילה טובה מספיק, אתן לא תהיו זקוקות לשגרת בוקר מסובכת ועמוסה מידי כיוון שתתעוררו קומפלט עם עור צח ליום חדש. לכן, אני קובעת לעצמי שכשזה מגיע לחלוקה בין הבוקר והערב, הרי שבעוד שבשגרת הערב אני משקיעה כספים במוצרים יקרים, לשגרת הבוקר אני מסתפקת במספר מאד מצומצם של מוצרים לא יקרים במיוחד. 
השגרה שלי בבוקר היא כזו שמיועדת לרענן את הפנים, להכין את העור לאיפור ולהגן מהשמש. מצאתי מי פנים מעולים וזולים של Andalou שאני נמצאת כבר בבקבוק העשירי בערך שלהם ולא מתכוונת להחליף בעתיד הקרוב. אחריהם קרם עיניים שמשמש גם כפריימר של Vichy ולסיום קרם פנים עם מקדם הגנה של לפחות 30spf. רק אם אני בתקופה של יובש חריג, אני אניח ממש מעט משמן ההזנה של הלילה מתחת לקרם ההגנה, כדי לדאוג ללחות נוספת. שם זה נגמר, שגרת טיפוח מינימליסטית למדי שעושה את העבודה. מי הפנים של אנדאלו עולים לי -43 ש"ח, קרם העיניים אני משתמשת במה שבא ולא משקיעה יותר מ-100 ש"ח ובקרם הפנים עם ההגנה אני מוכנה להשקיע עד 150 ש"ח, יש מבחר קרמים של מותגים מעולים במחירים נוחים (ד"ר עור, GIGI). 
אבל בלילה, הו בלילה. כמו שראיתן - מינימליזם זה לא הצד החזק שלי ואני מוכנה לנסות הכל מהכל, אבל גם כאן אני שמה לעצמי מגבלות. כרגע אני נמצאת בעיצומו של מחקר מעמיק בחיפוש אחר מוצר הניקוי המושלם - בין אם זה שמן או סבון. כמו שסיפרתי לכן בפוסט הקודם, אני מפסיקה חד וחלק להשתמש בסבונים גנריים, ומחפשת חלופות אחרות לשלב הניקוי הראשוני שגם יסיר את האיפור בצורה יעילה. מבחינתי, זה לא מקום שאני רוצה להשקיע בו הרבה כסף, עד 100 ש"ח לפריט שיתכלה מאד מהר והתועלת שאני מחפשת ממנו מאד ספציפית. לכן לא אלך ואשקיע במוצרי ניקוי מאד יקרים של מותגים יוקרתיים, גם אם הם מאד טובים, אבל לדעתי פחות נחוצים.
שלב הניקוי השני הוא הפילינג. כשזה מגיע לפילינג פיזיקלי (גרגרים), אני לא בררנית כל כך כי אני משתמשת בזה רק פעם ב-3 ימים והעיקר חשוב לי שרשימת המרכיבים תהיה איכותית. מצד שני, לגבי פילינג כימיקלי אני חשה שאין ברירה אלא להשקיע במוצר איכותי ויקר כמו פילינג אורז של דרמלוג'יקה או GIGI, כי זה שלב ניקוי מהותי כמעט יום יומי כדי לוודא שהעור מצוחצח אבל לא מגורה. אז עד 100 ש"ח לפילינג גרגרים ועד 250 ש"ח לפילינג כימיקלי.
אחרי זה מגיעה החומצה הגליקולית, אותה אני רוכשת רק את הקרם של רביבה ב-70 שקלים וזה מספיק לי ל-3 חודשים כל פעם. 
ועכשיו, זה מתחיל להיות מעניין. כשזה מגיע לקטגורית השמנים ו/או הסרומים, מבחינתי השמיים הם הגבול ואני מוכנה לבזבז כמה שיתאפשר לי. כלומר, אם מחר אני זוכה בלוטו, אני אקנה שמן גם במטילי זהב. ובכל זאת, כיוון שאני לא מיליונרית, כרגע אני מאפשרת לעצמי לבזבז עד 350 שקלים על שמן או סרום. בפועל, נדיר שאני מוציאה גם את הסכום הזה ובדרך כלל אני מצליחה לתפוס מבצעים על מוצרים נחשקים במחירים הרבה יותר טובים. זו הקטגוריה שמבחינתי יש לה את החשיבות הגבוהה ביותר בשגרת הטיפוח מבחינת איכות החומרים, ולכן אני מוכנה להשקיע הרבה. שמנים וסרומים טובים יכולים לחולל ניסים ונפלאות בעור ואני מאמינה בהם בכל ליבי. 
קרם עיניים הוא לא מוצר שאני רואה צורך להשקיע בו מעל ומעבר ולדעתי אם יש קרם לחות טוב הוא יכול לעשות את אותה עבודה, אבל בכל זאת אני קונה אבל לא משקיעה יותר מ-100 ש"ח וגם זה בלחץ. 
קרם לחות הוא השלב האחרון של שגרת הלילה וגם כאן אני לא רואה צורך להשקיע. קרם לחות כשמו כן הוא, מעניק חוצץ לחותי לעור ואין צורך שיהיה עמוס ברכיבים פעילים ויקרים כיוון שאת זה כבר יש לכן בשמן או בסרום ששמתן מתחתיו. לכן אני אשקיע לא יותר מ-150 ש"ח, וגם זה רק אם זה קרם שאני אוהבת במיוחד של מותג ספציפי (נוקס למשל, סבוקלם). 
אתן עדיין איתי? נעשה סיכום קטן. 

מוצרים שלדעתי אין צורך להשקיע בהם הרבה כסף:
שמן / סבון לפנים
פילינג גרגרים
קרם עיניים
קרם לחות
מי פנים
קרם הגנה
קרם חומצה גליקולית

מוצרים שלדעתי צריך להשקיע בהם ממון:
פילינג כימיקלי
שמן פנים
סרום

הקטגוריה היחידה שאני קצת על הגדר לגביה היא מסיכות לפנים. בגדול, אני חושבת שמסיכות צריכות להתהדר עם רשימת מרכיבים סופר איכותית כדי שיצדיקו מחיר גבוה, ואפשר למצוא מסיכות ממוקדות שעושות את העבודה במחירים נוחים. אין כמו המסיכה המבהירה של אנדאלו, והיא עולה רק 50 שקלים. מצד שני, מסיכת הלחות של פרמייר היא הטובה יותר שפגשתי והיא כן יקרה למדי (כ-300 ש"ח). אם הייתי צריכה לבחור בין השקעה בשמן או סרום יקרים ובין מסיכה, הייתי ללא ספק בוחרת בשמן/סרום. מסיכות הן הרבה פעמים ניסוי וטעייה עד שמוצאים את האחת שעושה בדיוק את מה שרציתן שתעשה, לכן אני מתייחסת אל כל אופציה בכבדהו וחשדהו. 
אגב, מילה לגבי Glamglow ולמה לא תראו פה מסיכות שלהם - עיינתי ברשימות המרכיבים של חלק מהמסיכות ולא התרשמתי בלשון המעטה. במסיכת לחות למשל, מצאתי Butylene Glycol שזה אלכוהול שמופק מנפט מס' 3 וסיליקון מס' 4 ברשימת המרכיבים ואין ספור מלחים שונים (מלח הוא רכיב "מאגד" פופולרי בקוסמטיקה כיוון שהוא זול מאד, אבל גם מייבש מאד. וזה במסיכת לחות, כן?). התמציות הטבעיות היו גם מהסוג הזול ביותר (קוקוס, זית) ולא מלהיבות. הישמרו לכן מפני מוצרי טרנד שיש סביבם הייפ אינסופי, במקרה הזה הם גם יקרים וגם לא שווים את זה. מסיכות הן לא לונה פארק והן לא אמורות להיראות כמו נייר כסף או להתקלף בגוש אחד ואם הן עושות את זה, אתן יכולות להיות בטוחות שמעורבים שם הרבה כימיקים שייצרו את הגימיקים האלה ואתן לא רוצות את זה על הפרצוף שלכן. אל תיפלו בפח!

לסיכום החלק הראשון של הפוסט, אתן יכולות לראות שבתמונה הכללית שגרת הטיפוח שלי היא אמנם מאד רחבה, אבל אני נוקטת צעדים שימנעו ממני מלהשקיע כמות אסטרונומית של כספים בכל אחת מהקטגוריות. בסך הכל יש לי 2 קטגוריות שאותן אני מתקצבת כהשקעה כספית גבוהה (שמן וסרום אלה מוצרים מתחלפים), כאשר מסיכות הן קטגוריה בפני עצמה שנוטה לכאן ולכאן, תלוי עד כמה מתחשק לי לפנק את עצמי.
שורה תחתונה מאד חשובה - גם כשאני אומרת "לא להשקיע", זה לא אומר לקנות מוצרים לא איכותיים. רשימת מרכיבים היא לא דבר שמתפשרים עליו ואתן צריכות למצוא את האופציות הזולות בקטגוריה הזאת שגם מציעות רכיבים איכותיים וגם מחיר משתלם. נתתי לכך אינספור דוגמאות עם מוצרים שאני משתמשת בהם וכאן לא המקום לפרט, אבל חשוב לי שלא תתפשרו גם בקטגוריות ה"פשוטות" יחסית. 

סיימנו את החלק הכלכלי של הפוסט, וכעת אפשר לעבור לפאן - דברים שכשאני מסתכלת עליהם אני חושבת לעצמי -
shut up and take my money. 


שמן לפנים Miracle Facial Oil של Omorovicza, מותג הונגרי יוקרתי שדואג לסקין קייר של נשות בתי המלוכה האירופאים כבר מאות שנים. רשימת המרכיבים, כמו שניתן לצפות, איכותית וללא רכיבים סינטתיים ויש שם שפע של תמציות מעולות. השמן מיועד גם להזנה וגם לאנטי אייג'ינג ואני רוצה אותו על הפרצוף שלי. המחיר שלו לא כזה נורא ועומד על כ-350 ש"ח "בלבד" והוא נמצא במקום גבוה ברשימת הקניות העתידית שלי *מתפללת למבצע*.


תמצית אולטרה מבהירה Concentrated Brightening Serum של Tata Harper, מותג שאני לוטשת אליו עיניים כבר זמן רב. המוצרים של טאטא הם הולי גרייל של הסקין קייר גורו האהובה עליי, קרוליין היירונס, ומה שקרוליין אומרת אני עושה (או קונה, או שואפת לקנות). הסרום המבהיר שייך לסדרת מוצרים שהיא הדבר הקרוב ביותר לטיפול ביתי שייתן תוצאות דומות לטיפול פלסטי או כירורגי. הסדרה מכילה רכיבים פעילים מאד ובריכוזים גבוהים ונועדה לתת מענה לצרכים ספציפיים. את הסרום הזה אני מדמיינת את עצמי מורחת בלילה, ובבוקר מתעוררת שלגיה בלי זכר לפיגמנטציה ופגמים. עם תג מחיר של 860 שקלים (!!), לא הייתי מצפה לשום דבר פחות מזה. 

הנה מוצר שמעולם לא ניסיתי דומה לו, אבל אני משתוקקת מאד לנסות - The Blue Cocoon Beauty Balm של May Lindstrom. עוד מותג הולי גרייל של קרולייין, עוד ליין סקין קייר שאתן רוצות להכיר ולהתחיל לחסוך עבורו. הבאלם הזה מתואר לא רק כמציל את העור, אלא גם את הנפש, ולכן זה נשמע כמו השילוב המושלם - גם מוצר סקין קייר באיכות מופלאה, וגם דואג לבריאות הנפשית שלי? הו כן, אני רוצה. הבאלם הוא סוג של רסקיו לעור מגורה, עייף או מיובש ומיועד להרגיע ולגרום לאפקט הרפייה שמורגש גם באופן פיזי ומנטאלי. וגם - הוא כחול, ולא מצבע סינטתי אלא מתמצית שנקראת Blue Tansy שיש לה יכולות להרפות שרירים ולגרום לתחושה של ירידת מתח. זה נשמע כל כך טוב שאפילו לא אכפת לי שהרכיב השני ברשימת המרכיבים הוא חמאת שיאה. קרוליין אומרת שזה חמאת שיאה מזוככת ברמה גבוהה כזאת שאין ממה לדאוג, ואני בוחרת להאמין. זה לא מוצר שאמורים להשתמש בו כל יום, אלא רק במצבים ספציפיים כשהעור מרגיש מגורה - אם כתוצאה מנסיבות חיצוניות, או כי משתמשים במוצרים פעילים כמו רטינול וחומצות. בשביל 600 ש"ח אני אצטרך לחסוך, אבל יום אחד זה יהיה שלי.


תכירו את Mahalo, מותג סקין קייר מהוואי. מה שאתן רואות בתמונה זה המוצרים של המותג, ואתן רואות טוב, הם כולם צבעוניים. הכתום, הכחול, הירוק והוורוד הם כולם מוצרי סקין קייר ומה שהכי מופלא בכל הסיפור - זה לא גימיק ואלה לא צבעים סינטתיים. הצבעוניות של המוצרים נובעת מתמציות הצמחים והפרחים שמשתמשים בהם, והם אפילו מזהירים לפני הרכישה באתר שכל מוצר מופק בעבודת יד והמרקם והצבע של המוצר הסופי יכול להשתנות בהתאם לעונות השנה והקטיף הספציפי שבוצע למוצר. שמעתן נכון, המוצרים מיוצרים ביד - אין פה שום דבר סינטתי, כימי או מתועש. המוצרים מכילים רשימות מרכיבים חלומיות - שמנים, תמציות וחומצות שחלקם בלעדיים לצמחייה שגודלת בהוואי. אני כל כך רוצה להתנסות באחד המוצרים שלהם, עד שקשה לתאר עד כמה אני חושקת בהם. מי לא תרצה למרוח על הפרצוף מסיכה וורודה? וקרם פנים כחול? ובאלם ניקוי ירוק??? את הכל אני רוצה ולמזלי המבחר שלהם בינתיים לא רחב במיוחד (כאמור, אין מספיק ידיים כנראה) אז לא צריך להתבלבל. ניקוי, סרום, מסיכה, או קרם - הם מציעים מוצר אחד בכל אחת מהקטגוריות ורמת המחירים גבוהה פלוס (החל מ-380 ש"ח). הדרך היחידה להשיג את המוצרים שלהם היא לעשות הזמנה מהאתר, אבל אין משלוח ישיר לישראל. בינתיים זה מציל אותי, אבל אם וכאשר יהפכו להיות יותר נפוצים - אבדתי.


אחרון חביב אני רוצה לדבר על טיפול, ולא על מוצר. את טיפול הפנים מסוג טרמוליפטינג של Dermalogica אתן רוצות להוסיף לווישליסט שלכן, כי מדובר בחוויה שהיא תמצית כל אג'נדת הטיפוח שלי - ניקוי, פילינג פעיל והחדרת חומרים מזינים ולחויות לאור במגוון שיטות. את הטיפול עשיתי בספא של מלון אלכסנדר בת"א, שמלבד היותו מצוייד ברשימת טיפולים מפנקים לגוף, יש בו גם חדר טיפולי פנים, אליו מגיעה קוסמטיקאית מוסמכת של דרמלוג'יקה. אם יש לכן את האפשרות, להגיע לטיפול פנים בבוקר בנמל ת"א, בתוך ספא ששוכן במלון בוטיק, זה ללא ספק אחד מתענוגות החיים.  
אבל נחזור לטיפול. הוא מתחיל בניקוי של העור והכנה שלו לקראת ההמשך (ניקוי כפול רגיל, לא ניקוי של הוצאת שחורים או משהו אגרסיבי). עיקר הטיפול הוא החדרה של אמפולת חומצות וחומרים פעילים בריכוז גבוה, ובמשך 10 דקות אתן מרגישות את הפנים מעקצצות ואת האמפולה נותנת עבודה (פנים מעקצצות זה מצויין, אתן כבר יודעות). בהמשך מחדירים לעור חומרי הזנה ולחויות באמצעות שמנים וקרמים, כולל טיפול עם מכשיר חשמלי שמחדיר את החומרים לעור בצורה יעילה יותר. הטיפול מסתיים עם מסיכה בעלת ריכוז גבוה של חומרים פעילים המורכבת בין היתר מקוואקר ואצות ים. שורה תחתונה - סיימתי את הטיפול עם עור מושלם שהמשיך להיראות מושלם גם אחר כך. זה שיפר לי את המראה של פגמי פיגמנטציה שהיו לי על הפנים וחידש לי את הלוק הכללי. הרגשתי כשיצאתי משם שאני לא צריכה או רוצה טיפה של מייקאפ, כי אין מה לכסות. 


אני רוצה גם להגיד מילה טובה על ילנה מזור, המטפלת שמגיעה לספא של מלון אלכסנדר ומעניקה את הטיפולים של דרמלוג'יקה. לפי דעתי, טיפול פנים הוא 50% מוצרים ו-50% מטפלת. טיפול עם מוצרים טובים ומטפלת גרועה יכול להיות אסון, בעוד שמטפלת טובה יכולה ליצור קסמים גם עם מוצרים שהם לא זהב טהור. 
במקרה הזה, אתן מקבלות 100% תמורה, כיוון שגם המוצרים מצויינים וגם ילנה מטפלת נהדרת. לא רק שהיא ביצעה את כל שלבי הטיפול בצורה רגועה והסבירה כל שלב ושלב, אלא גם פינקה עם עיסוי פנים נפלא ומרגיע ואפילו נתנה קצת תשומת לב לכפות הידיים. זה טאץ' שסוגר את החבילה עם סרט וגורם לך להרגיש כמו אריזת מתנה יוקרתית במיוחד שהשקיעו בה. חוץ מזה שהיא חילקה לי מחמאות על מצב העור ושגרת הטיפוח שלי, כך שייתכן שאני משוחדת, אבל בכנות - מתי בפעם האחרונה נתקלתן באשת מקצוע בתחום הזה שהיו לה רק דברים טובים להגיד על העור שלכן? אני כל כך רגילה לקבל הערות על הנקבוביות, על השחורים על האף ועל שאריות הפיגמנטציה מכל מיני דיילות פארם ומומחיות מטעם עצמן, שזה היה שינוי כל כך מרענן לנהל שיחה נעימה ולקבל פידבק חיובי מאשת מקצוע אמיתית שמבינה דבר או שניים. 
אני לא חסידה של טיפולי פנים פולשניים (מהסוג של ניקויים אגרסיביים), אבל אני כן מאד בעד טיפולים שהבסיס שעומד מאחוריהם הוא הזנה וחידוש. כשבוחרים את המותג הנכון והטיפול הנכון, יכולים לקבל בוסט משמעותי למראה של העור. את הטיפול הזה הייתי רוצה לעשות אחת לחודשיים, אבל לצערי התקציב מאפשר רק אחת לשנה (עלות הטיפול 452 ש"ח ל-50 דקות של פינוק טהור). 

זה היה פוסט של חסכון לעומת השקעה (אני מעדיפה את ההגדרה הזאת במקום "בזבזנות"). אני באמת מאמינה שאם מצליחים להפריד בתוך שגרת הטיפוח שלכן את האלמנטים שחשובים לכן ואתן מוכנות להשקיע בהם, אתן תגלו שזה לא דורש הוצאה תקציבית כל כך גדולה כפי שחשבתן שטיפוח איכותי יותר עשוי לדרוש. אם אני צריכה להשקיע אחת לחצי שנה 500 ש"ח בפנים שלי, בין אם זה במוצר או בטיפול פנים, אני יודעת שזו השקעה שחוסכת לי 3,000 ש"ח בהזרקות ומילויים פעם ב-6 חודשים. החשבון הסופי הוא די פשוט.
בסופו של דבר, להיות בת 30 ולהרגיש שהעור שלי מעולם לא נראה טוב יותר והכל בזכות שיטות שאימצתי ופיתחתי לעצמי - זו תחושה ששווייה לא יסולא בפז.

מחר היום האחרון של SkinCare Week ואני אפרסם פוסט שאלות ותשובות מורחב עם השאלות שלכן בנושא חומצה גליקולית, חומצות מסוגים אחרים וטיפוח בכלל. אם עדיין לא שלחתן לי את השאלה שלכן, עוד לא מאוחר ותוכלו לכתוב אותה כאן בתגובות. 
אם פספסתם את החלקים הקודמים בסדרה, אני ממליצה לכן לגשת להשלים פערים:

18 תגובות:

  1. בגללך אני אהפוך לעוקבת אובססיבית של מהלו-המוצרים נראים נהדר
    אני הולכת להתחםר באתר שלהם

    השבמחק
    תשובות
    1. גיליתי אותם דרך האינסטגרם ומאז אני עושה להם stalking!

      מחק
  2. אני אשמח להמלצה על קרם הגנה מהשמש שלא מלבין,או גורם לאקנה ושניתן להשיג בארץ.יש לך משהו מומלץ?

    השבמחק
    תשובות
    1. ממליצה על 3 מותגים שמייצרים קרמים מעולים לפנים עם הגנה גבוהה מהשמש: ד"ר עור, GIGI ואגס קוסמטיקס (מותג שנמכר רק אצל קוסמטיקאיות ובמכונים).

      מחק
  3. אשמח להמלצה ממך על שמן פנים/ סרום איכותי שאת משתמשת ואוהבת :) תודה על הפוסט המרתק

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יקירה,
      בפוסט הזה תוכלי למצוא המלצה על שני שמנים >> http://israelmakeup.blogspot.co.il/2017/01/skincare-goals.html

      מחק
  4. אשמח לרשימה של חברות ש״בטוח״ לקנות את המוצרים שלהם. גם בארץ וגם בחו״ל

    השבמחק
    תשובות
    1. סבוקלם, NUXE, ד"ר עור, REN, Caudalie, דרמלוג'יקה, GIGI, לה פריירי, איב רושה, Sunday Riley, HL
      יש עוד לא מעט, רשימה חלקית :)

      מחק
    2. מה דעתך על וישי??

      מחק
    3. צריך לבדוק מוצר מוצר, זה לא "בטוח" לגמרי (כנ"ל לה רוש פוזיי)

      מחק
  5. ההמלצתך התחלתי להשתמש בחומצה הגליקולית 5%, אבל למרות שקראתי שהיא אמורה לעקצץ אני לא מרגישה כלום.
    אבל ממש כלום.מרגיש כמו קרם לחות ואני כבר בקופסא השנייה.
    אשמח לשמוע את דעתך
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. לא כולן מרגישות תגובה לחומצה גליקולית, אבל זה עדיין לא אומר שהיא לא עובדת, זה פשוט סימן שהעור שלך לא רגיש. את בהחלט יכולה בשלב הזה להתקדם לריכוזיות של 10%, יכול להיות שאותה תרגישי יותר.

      מחק
  6. היי אני בת 26 .. את ממליצה לי להשתמש בסרטן מעכשיו ? בנוסף האם הדרום של אסתי לאודר מומלץ?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מעיין,
      להשתשמש במה?!
      את הטיפוח של אסתי לאודר אני אישית לא אוהבת במיוחד.

      מחק