‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

16.1.2017

Beauty Book Review

יש דיעה רווחת שלפיה נשים שעסוקות הרבה באיפור וטיפוח הן, איך נאמר זאת בעדינות, טיפשות למדי ולא יודעות מאיזה צד פותחים ספר. אני אומרת, לא נכון - כל עוד הספר הוא בנושא איפור וטיפוח. 
וברצינות.
אקדים ואומר - את כל הקריאה שלי אני עושה באנגלית, לכן גם תמצאו בפוסט רק ספרים באנגלית. בעבר הייתי עושה את רוב הזמנות הספרים שלי מאיביי, אבל בהחלט שמחתי למצוא אופציה של אתר נוח ונעים יותר לעשות בו את השופינג הספרותי שלי. 



לפני מספר חודשים שיתפתי איתכן את הווישליסט שלי מאתר הספרים The Book Depository, ועכשיו הגיעה העת לשתף אתכן בחוות דעתי על הספרים שרכשתי מתוך הרשימה, למען תדעו גם אתן מה כדאי להזמין. כמה מילות הקדמה על האתר - מדובר בחנות ספרים וירטואלית שבאמת יש בה הכל מהכל, במחירים סבירים ובמשלוח חינמי לגמרי. אני נהנת מאד להזמין מהם ואם שמים ספרים בווישליסט של החשבון שלכן באתר, אתן גם תקבלו התראות כאשר יש הורדה כלשהי במחיר של ספר ברשימה, שזה בהחלט נחמד מאד.
הניסיון שלי עם שירות הלקוחות של האתר גם הוא מצויין. כשאחד הספרים שהזמנתי התעכב פניתי אליהם והם מיד עשו לי החזר כספי, כשבסופו של דבר הספר עצמו הופיע כמה ימים אחר כך (אני צדיקה אז שילמתי עליו מחדש). 



הראשון שהיה בווישליסט שלי הוא הספר של ליסה אלדריג' - Face Paint
הספר של ליסה הוא בעצם ההיסטוריה של האיפור, נושא שהיא חקרה לעומק ולרוחב והוא מביא את גלגולו של האיפור המודרני מאז ימי מצרים העתיקה ויוון העליזה ועד ימינו. זה לא ספר לחופשה, זה ספר לקרוא ברצינות וללמוד ממנו.
בתור חובבת גדולה הן של היסטוריה והן של איפור, נהנתי ממנו מאד. יש בו שילוב של עובדות היסטוריות, fun facts, סיפורי רקע והמון מידע חדש. אחד הפרקים המרתקים היה דווקא בנושא של איפור מודרני, שם למדתי דברים שלא ידעתי קודם על תהליכי הייצור של איפור, חומרי גלם והתנהגות של השוק. הספר כתוב בצורה מאד רהוטה, מחולק לפרקים ממוקדים ומלווה עם אימג'ים מהממים, רובם בעלי אווירה של וינטג'. הספר עשה לי היכרות מעמיקה יותר הן עם ההיסטוריה של איפור, הן עם מייסדי התעשייה של המותגים הגדולים שאנחנו מכירות כיום (אסתי לאודר, רבלון, הלנה רובינשטיין וכו'), והן אנקדוטות מעניינות. 
אני ממליצה עליו בחום למי שרוצה להעשיר את הידע שלה על איפור, טיפוח, תופעות חברתיות ואושיות היסטוריות מהתחום. בנוסף זה ספר שיכול לשמש כספר לשולחן קפה, כל מי שייתקל בו יהנה לעלעל בו ומהויזואליות המרתקת שלו.



על הספר של סאלי היוז - Pretty Honest כבר יצא לי להמליץ פה ממש לא מזמן בפוסט על הסקין קייר גורוס שלי. 
סאלי היוז היא בלוגרית בריטית שעובדת מאחורי הקלעים של תעשיית הטיפוח והאיפור שנים ארוכות וכותבת טורים קבועים לעיתונים גדולים באנגליה, כמו גם מנהלת את התוכן העצמאי שלה. הספר הוא בעצם סוג של מדריך איך להתאפר ולטפח את עצמך בצורה נכונה יותר, כשבדרך סאלי משתפת ברסיסי מידע וטיפים מהניסיון שלה כמאפרת וכעורכת מדורי איפור וטיפוח במגזינים ועיתונים.
הופתעתי לטובה מהספר, כי למרות שבהתחלה חשבתי שלא יהיה לו הרבה מה לחדש לי, בסופו של דבר הוא התגלה דווקא כממתק, מהנה לקריאה ואפילו הרווחתי ממנו כמה טיפים שימושיים. הספר הוא קצת כמו לשבת לשיחה בנושאי ביוטי עם אחות גדולה ומבינת עניין או חברה טובה. סאלי משתפת בו הצלחות וכשלונות מניסיון העבר שלה וטיפים אמיתיים לדברים שכדאי לעשות וכאלה שעדיף להמנע מהם. הספר מחולק לשלל פרקים, חלקם פרקטיים יותר מאחרים והכל מלווה ברוח הומוריסטית שלא לוקחת את עצמה יותר מידי ברצינות. 
מצד אחד, אני חושבת שהוא יהיה קצת בייסיק למי שכבר יש לה ידע נרחב, מצד שני דווקא בזכות זה הוא קריאה מהנה כיוון שיש שם הרבה דברים שיכולתי להזדהות איתם ולהגיד - Amen Sister.  



לא היו לי הרבה ציפיות מהמדריך לנערה הפריזאית (אי מי ששואפת לאמץ את הסטייל של אחת כזו) - How to be A Parisian Wherever You Are, אבל כן ציפיתי שיהיה קריאה קלילה וכייפית, בנוסף על זה שיהיה אקססורי מצויין לצילומים. 
בגדול הספר מאגד אוסף של טיפים ומדריכים כיצד להיות פריזאית בכל סיטואציה ובכל מקום בעולם. מעין מדריך חנה בבלי לנימוסים, רק אופנתי יותר. בפועל, זה אחד הספרים המיותרים והמעליבים את האינטליגנציה הנשית המפותחת של המאה ה-21 שיצא לי לקרוא. איזה סטיגמה לא נמצאת שם? האישה הפריזאית אוכלת הכל, אבל נשארת רזה, לבושה תמיד בשיק, אבל בעצם גם ברישול מוקפד, לא מגזימה באיפור, אבל מצד שני לעולם אסור שתיתפס לא מאופרת, לא רוצה ילדים, אבל גם אמא קולית למופת, אישה שיודעת לבשל, אבל אוכלת רק במסעדות, אישה שמחזיקה בעבודת משרד יוקרתית, אבל מבלה עד השעות הקטנות של הלילה במסיבות נחשקות. הספר מלא בחוקים והיגדים מטופשים, רדודים, חסרי כל משמעות ומזכירים מאד מדריכי "אופנה והליכות" משנות החמישים, רק בתחפושת מודרנית ומגניבה יותר.
מבחינתי זה נשען בדיוק על אותו סולם ערכים לפיו אישה צריכה להיראות, להשמע, להריח ולהתנהג בצורה מסויימת כדי שאפשר יהיה להדביק עליה את התווית של "אישה למופת", וזה די דוחה אותי. הספר כתוב במה שאני נוהגת לכנות - "שפת המותגים", שפה שרק מי שמה שנמצא בראש מעייניה הם רכישת חפצי מותגים תוכל להבין ולהזדהות איתה. כל השאר יכולות להודות למזלן הטוב שהן לא רדודות וטיפשות כל כך ליפול בפח הזה. שחררו את עצמכן מעול השאיפה להיות פריזאית, ותמשיכו לתקוע בנחת מאפים בסניף ארומה הקרוב אליכן, להתלבש איך שבא לכן, להתאפר כיצד ומתי שמתחשק לכן ובגדול לא להכנע לתכתיבים חסרי משמעות שאין מאחוריהם כלום ושום דבר.
את הספר ניתן להשיג רק בכריכה קשה ועלותו כ-67 ש"ח. תעשו לי טובה, אלא אם כן אתן צריכות ספרים פוטוגניים לתמונות אינסטגרם, תדלגו על הרכישה הספציפית הזאת. 


לסיום, שני ספרי בונוס לקריאה מהנה שהם לאו דווקא בנושא ביוטי. 
הראשון הוא ספרה של טינה פיי הנהדרת - Bossypants. הספר הוא מעין אוטוביוגרפיה בשילוב עם משנת החיים של טינה. בניגוד לספר המיותר הקודם, זה לחלוטין ספר של Girl Boss מהסוג הטוב ביותר. טינה עשתה את דרכה בתעשיית הבידור בכוחות עצמה ותוך כדי עבודה קשה, ולקח לא מעט שנים עד שקיבלה את ההכרה כקומיקאית מוכשרת ואהובה. הוא כתוב בצורה מצחיקה וקולחת אבל בין הפאנץ' ליינים מסתתרים גם מסרים של אמונה בעצמך, ביכולות שלך, בעבודה קשה ובהתמודדות עם הצלחה. את הספר לא קניתי אלא קיבלתי במתנה ממישהי שיודעת היטב כמה אזדהה עם גישתה של טינה לחיים - שהיא בעצם החיים עצמם. 
על הסופרת הבריטית ג'ו ג'ו מויס בטוח שמעתן, אם לא מהספרים אז מהסרט Me Before You שהיה להיט רומנטי שובר לב בשנה שעברה. מויס ידועה בכתיבת רומנים שיפרטו לכן על כל מיתרי הרגש ויגרמו לכן לשמוח, להתרגש ולבכות משברון לב. One Plus One הוא בהחלט עוד סיפור שסובב סביב אותה הפורמולה, אבל הוא עדיין קריאה מהנה וזורמת. מה שהיא לא תחליט לכתוב עליו, מויס היא כמו הסיאה של הספרות - היא תגרום לכן להזדהות עם הסיטואציות שוברות הלב של גיבורי הספרים שלה מבלי שבכלל חוויתם  מעולם סיטואציות דומות במציאות. הספר הזה ממש לא טלטל אותי כמו ספרים אחרים שלה, אבל בכל זאת נרשמו כמה דמעות רגשיות במהלכו והיא מציגה שם כמה דמויות נוגעות ללב. 

אם יש לכן המלצות ספרותיות עבורי (בנושא ביוטי או כל נושא אחר) - תהיו חברות ושתפו אותי! אני תמיד במרדף אחר הספר הטוב הבא. 

6 תגובות:

  1. ההמלצה הקבועה שלי - Prep by Curtis Sittenfeld
    אם את קוראת באנגלית את רק מרוויחה, הכתיבה שלה מדהימה.

    השבמחק
  2. אני מסכימה לחלוטין עם מה שכתבת על הספר של ליסה אלדריג' חובבות ההיסטוריה והאיפור יהנו ממנו כמונו ודרך אגב היא העלתה סרטון בו היא גם ניסתה בעצמה להשתמש בכלים שהשתמשו במצרים העתיקה לציור איילינר

    השבמחק
  3. כבר תקופה שאני מתבלטת אם להוסיף לאוסף את הספר על "איך להיות פריזאית".. סגרת לי את הנושא! :-)

    השבמחק