‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

27.1.2017

Skincare Week - סיכום ותודה

וואו, איזה שבוע זה היה.
5 פוסטים (לא כולל זה), עשרות תגובות, עדכונים בפייסבוק ובאינסטגרם, שעות של כתיבה, עריכה וצילום - שבוע התוכן הזה היה עבודה במשרה מלאה. ולמרות כל זאת - נהנתי מכל רגע.
אז קודם כל אני רוצה להגיד תודה. תודה לכן על שהייתן כאן, שקראתן, שהגבתן וששאלתן. אני לא אכחיש שקצת חששתי ששבוע של פוסטים רצופים בבלוג מידי יום יהיו מעייפים מידי עבור ציבור הקוראות שלי, אבל הוכחתן שאתן לא מפחדות מאתגרים והייתן כאן לכל אורך הדרך - אז תודה לכן, אתן אלופות!


מאחורי הפוסטים שהתפרסמו כאן עמדו שעות של עבודה - המחקר, הכתיבה והעריכה של כל המידע שהיה לי חשוב לשתף אתכן. השתדלתי מאד שהם לא יהיו ארוכים ומעייפים מידי, אבל אי אפשר להגיד שיצאו לי פוסטים קצרים בשום קנה מידה. היה לי חשוב שאם כבר אני יוצאת להרפתקה הזאת של שבוע תוכן בנושא טיפוח, אני עושה את זה כמו שצריך ומנצלת את ההזדמנות להעניק לכן מידע מעמיק, לגעת בנושאים שלא יוצא לי להרחיב עליהם בדרך כלל ולשלוח אתכן לדרך עם נקודות למחשבה וטיפים שיסייעו לכן לאמץ שגרת טיפוח נכונה, בריאה ויעילה יותר.
אני מודה, נושא הטיפוח חשוב לי ואני כותבת כל פוסט מדם ליבי. יותר משאני רוצה לקבל את התואר "גורו טיפוח", אני רוצה שיתפסו את הבלוג שלי כמקום בו ניתן לקבל מידע - מהימן, מקיף, אמיתי. מקום שבו אפשר ללמוד ולהרחיב אופקים בנושאים שיכולים לפעמים להיות סבוכים ומבלבלים. עולם הטיפוח הוא עצום ויש ים של מידע שם בחוץ, אני מנסה להביא לכן את המיטב של המיטב, להעניק טיפים קונקרטיים ולשתף תמיד מהניסיון האישי שלי כדי שתדעו איך הכל עובד בשטח. 
אני סבלתי שנים משגרת טיפוח מוטעית שלא באשמתי - לא היה מי שילמד אותי טוב יותר. גדלתי בבית שבו אמא שלי לא ידעה מה זה פצעון, וכפי שאתן מבינות, את העור המושלם לא ירשתי ממנה. את הכל הייתי צריכה ללמוד לבד ולפתח מודעות בעצמי, וזה היה תהליך ארוך מאד. היום זה נדמה ששגרת הטיפוח שלי היא זהב טהור, אבל זה מצב שנכון רק לשנה וחצי האחרונות. לפני זה היו המון נסיונות, המון טעויות, המון מחקרים ושיטות שבדקתי, למדתי וניסיתי ואתן הייתן עדות לחלק מהדרך הזאת שעשיתי ב-6 השנים האחרונות מאז שפתחתי את הבלוג. 
נכון שלפעמים זה נשמע אחרת מטון ההתנסחות התקיף שלי בפוסטים, אבל אני לא כאן כדי להטיף לכן מוסר - אני כאן כדי להעניק ידע. אני מודעת לכך שאג'נדת הטיפוח שלי יכולה להיתפס כקיצונית וטהרנית מידי - בלי אלכוהול, בלי פרבנים, בלי SLS, בלי סיליקונים, בלי כימיקלים וכל הזמן חומצה חומצה חומצה. זה יכול להישמע מבהיל ובלתי אפשרי ליישום. אבל אני לא כאן כדי לכפות עליכן את הדיעה שלי, אלא כדי לתת לכן את המידע שיאפשר לכן להחליט בשביל עצמכן. 
אם אני מצליחה להוציא מכאן קוראת שיש לה את המודעות ואת הרצון להשתפר, והיא יוצאת וחוקרת עבור עצמה מוצרים ורשימות של מרכיבים - אני עשיתי את שלי. יכול להיות שהיא תאמץ שגרה שונה לגמרי משלי או תאהב מוצרים שאני לא התחברתי אליהם, אבל זו לא הנקודה. המטרה היא לפתח את המודעות, לפתוח את הראש שלכן לדברים חדשים ולנפץ מיתוסים ו"כללים" מטופשים שמזיקים ומטעים. 
יכול גם להיות שאותה קוראת תגיע למסקנה שהיא לא "מפחדת" מכל הרכיבים שאני מתנגדת להם - וזה בסדר, כל עוד זה נעשה ממקום של ידע ולא ממקום של בורות וחוסר מודעות. עולם הפרסום של מוצרי איפור וטיפוח מוכרים לנו כל כך הרבה זבל, מידע מוטעה והבטחות חסרות כיסוי, שאני רואה תחושה של שליחות להוציא החוצה את האמת ולהאיר את הפינות האפלות של תעשיית הביוטי. גם בתוך הקהילה שבה אני פעילה, אני רואה המון פוסטים וסרטונים של בנות שניכר שנושא הטיפוח חשוב להן, אבל הן מפיצות מידע מוטעה ולא נכון ולא באשמתן - זה המידע שתעשיית היופי מפיצה, וצריך להסתכל מאחורי המסך כדי לברור את האמת מהשקר.
אז נכון, אג'נדת הטיפוח שלי היא לא פשוטה לעיכול ודורשת העמקה כדי להבין מה עומד מאחורי כל אחד מהשלבים והמוצרים. אבל זה מבחינתי לא העיקר. אני לא רואה את אג'נדת הטיפוח שלי כרשימה של צעדים שצריך לעשות ומוצרים שצריך להשתמש בהם - אלא האג'נדה שלי היא בראש ובראשונה עיקרון הידע. את מוצרי הטיפוח שלי אני בוחרת מתוך מודעות, אחרי מחקר, מתוך צורך אמיתי וההחלטה היא שלי בלבד. האג'נדה שלי היא שאף אחד לא רשאי לדחוף לכן מוצרים שישפיעו על העור שלכן והפרצוף שאתן צריכות לקום איתו בבוקר ולצאת איתו לרחוב. אני רוצה ליצור מכן צרכניות חכמות יותר ושתתנו את הכסף שלכן רק למותגים שמצדיקים את ההשקעה - בין אם הם מוכרים בזול או ביוקר, זה לא משנה. אני רוצה שאתן תהיו אלה שמחליטות מהי אג'נדת הטיפוח שלכן, לא הדיילת בפארם, לא הקוסמטיקאית ולא הפלסטיקאי. וכדי שתוכלו לעשות את זה, אתן צריכות את הידע, ובשביל זה יש אותי. 

לסיכום - מה היה לנו השבוע? אלה הנושאים שדיברנו עליהם:

קיבלתי מכן פידבקים לכל אורך השבוע, אבל חשוב לי לשמוע מה דעתכן על השבוע בכללותו, האם נהנתן, האם הצלחתן לעמוד בקצב של המידע, האם למדתן דברים חדשים? גם אם זה היה מעייף מידי לטעמכן, אני עדיין אשמח לשמוע כדי שאדע להפיק לקחים לפעם הבאה.


אז אחרי שבוע ארוך, אבל נפלא, אני קדה קידה ומפנה את הבמה. נתראה בשמחות!


10 תגובות:

  1. היה שבוע מרתק. כל יום חיכיתי לפוסט. למדתי הרבה ובהחלט הארת לי זויות שלא חשבתי עליהן קודם. השבוע הזה היה ממש שירות לציבור ומגיע לך עליו פרס ישראל לפחות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מור! מוכנה להגיש מועמדות לוועדת הפרס, נאום מרגש כבר יש 😇

      מחק
  2. היה נהדר! חיכיתי כל בוקר לפוסט ובכנות - חבל שנגמר, אבל נשארתי עם טעם של עוד :-)
    את באמת הפכת להיות מקור מידע, שאני סומכת עליו לחלוטין וכשאת ממליצה על מוצר - אני יודעת שאני יכולה לקנות אותו ללא חשש. תודה רבה על ההשקעה! כן ירבו!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מאיה! כיף לשמוע פידבקים כאלה 😍

      מחק
  3. תודה לך! היה תענוג לקום בבוקר מדי יום לפוסט חדש. ואת לגמרי גורו טיפוח עבורי. מאמא שלי למדתי איך לאכול נכון וממך למדתי איך להתייחס אל הפנים שלי נכון. עוד לא נתקלתי בבלוג ישראלי שהסביר את הדברים בצורה מקיפה כמוך ונתן דגשים חשובים כמו שאת נותנת. תמשיכי עם העבודה החשובה שאת עושה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הווו להיות בשורה אחת עם אמא במעמד גורו - כבוד גדול! 😊

      מחק
  4. וואו,היה שבוע מעולה,עשית אחלה עבודה.
    יש לי שאלה בקשר לפילינג אורז של ג'יג'י: האם הוא פיליניג פיזיקלי עם גרגירים,או שהוא ללא גרגירים כלל? אני עם עור סופר רגיש ומחפשת משהו עדין,מתלבטת עליו בגלל המחיר הטיפה גבוה...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      יש בו ממש מעט גרגרים שלא נמסים לגמרי במגע עם מים, אלא אם כן ממש מקפידים לעסות את הפורמולה היטב עם מים לפני המגע עם העור. אבל הוא בשום צורה לא משתווה לפילינג גרגרים רגיל.

      מחק
  5. איזה מעייף ואיזה נעליים...את האלופה האמתית! אין לי שום התנגדות שהשבוע הזה ימשך חודש-חודשיים או יותר.
    עוד לא מצאתי בלוג בעברית שמתייחס לנושא טיפוח העור בצורה כ"כ מקיפה, יסודית וברורה.
    עדיין נותרו לי שאלות רבות כמו: איזה סוג שמן מתאים לאיזה סוג עור, האם ניקוי בג'ל שמכיל AHA (של כריסטינה) יכול להחליף פילינג כימי ועוד. אבל בא נגיד שעכשיו אני יודעת יותר ממה שידעתי לפני שבוע.
    גם הפוסט שלך בנושא "סקין קייר גורוס" עזר לי מאד, התחלתי לעקוב אחרי סטפני וגיליתי ערוץ נוסף "TophCam" שאני ממש אוהבת.
    בגדול יש לי שאלה אחת שממש מציקה לי ואשמח אם תוכלי לעזור לי:
    אני אלרגית לכל סוגי SPF גם פיזיקלים וגם כימיקלים, ניסיתי סוגים שונים מחברות שונות וכולם גרמו לתגובה אלרגית חריפה בפנים.
    האם כדאי לי להתחיל שימוש בחומצה גליקולית או שנגזר עלי לקרוא על התועלת שלה בלי יכולת להשתמש בה?
    האם יש חומצות יעילות אחרות שלא גורמות יתר רגישות לשמש?

    שוב תודה על כל המידע המפורט,
    סימי

    השבמחק
    תשובות
    1. היי סימי,
      וואו, תודה על כל המחמאות!! עשית לי את היום :)
      לצערי אם אין לך שום אפשרות למרוח הגנה כלשהי מהשמש את לא יכולה להשתמש במוצרים מבהירים בכלל כיוון שאת מסתכנת בהיפר פיגמנטציה.
      החומצה היחידה שלא יוצרת רגישות לשמש היא חומצה סיליצית, אבל היא לא באמת מיועדת למי שלא סובל מאקנה.

      מחק