‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

22.1.2017

המדריך לטיפוח בריא ונכון

ברוכות הבאות לשבוע הסקין קייר בבלוג!! אני מתרגשת לפתוח את החגיגות עם פוסט ראשון ביום ראשון, כאשר כל יום עד יום חמישי יתפרסם פוסט חדש בנושא טיפוח. 
טיפוח הוא ללא ספק הנושא המבוקש והפופולרי ביותר אצל קהילת הקוראות שלי, ולא במפתיע, גם עליי. אני רוצה להתחיל את הפוסט הראשון של השבוע לאו דווקא עם מוצרים, אלא לדבר על שגרה, על מרכיבים, על מונחים שאני מזכירה פה ושם בפוסטים שבהם אני מעדכנת אתכן בשגרת הטיפוח שלי, אבל כדי שהפוסטים לא יהיו באורך הגלות, אני לא מפרטת עליהם יותר מידי. היום - אני אפרט, ארחיב ואגלה לכן מה עומד מאחורי עקרונות הטיפוח שלי. 


ניקוי כפול
מונח שאני מזכירה כאן לא מעט, אבל אף פעם לא פירטתי לגביו באופן מלא.
ניקוי כפול זה תהליך שכל אחת צריכה לאמץ לעצמה בשעות הערב. אם אתן מאלה שמתקלחות בערב, אז זה הולך יד ביד עם שגרת המקלחת, וגם אם לא - אתן צריכות לעמוד מעל הכיור ולעשות את זה כל ערב. הקונספט של ניקוי כפול הוא פשוט איך שזה נשמע, מנקים את העור פעמיים. פעמים רבות הפעולה הפשוטה הזאת יכולה לשפר את מראה העור בצורה משמעותית. הניקוי הראשון נועד להסיר את השכבות הראשונות של לכלוך שהצטבר על העור במשך היום והאיפור. הניקוי השני נועד כדי לוודא שהעור באמת מתנקה מכל שאריות החומרים והלכלוך ומכין את העור לקראת שגרת ההזנה הלילית. גם אם אתן לא מתאפרות בכלל, מספיק שאתן משתמשות בקרם פנים עם מקדם הגנה כדי שתצטרכו ניקוי כפול. מקדמי הגנה במיוחד מכילים רכיבים שנועדו להיספג בעור ורק ניקוי ייסודי מסירים שאריות שלהם. אם תמיד הרגשתן שמוצרי הגנה מהשמש "סותמים" לכן את העור וגורמים לפצעונים, רוב הסיכויים שזה כיוון שפשוט לא הקפדתן על שגרת ניקוי ראויה והחומרים הצטברו בנקבוביות וחסמו אותן. אם אתן מתאפרות, אז על אחת כמה וכמה שאתן חייבות להקפיד על שגרת ניקוי כפולה כדי להסיר את כל שאריות הפודרות, המייקאפ והפריימרים שעשירים בחומרים שמשפרים עמידות ונדבקים אל העור כמו דבק.
אפשר לשטוף את הפנים פעמיים עם אותו סבון אם ממש אין לכן סבלנות, אבל עדיף לשלב בניקוי הכפול שני שלבים של ניקוי מסוגים שונים, לדוגמה - להתחיל עם שמן ניקוי להסרת האיפור ולהמשיך עם סבון, או להתחיל עם סבון ולהמשיך עם פילינג פיזיקלי או כימיקלי. סבונים יכולים להיות מייבשים, לכן שילוב עם שמנים יכולים למנוע תופעות לא נעימות של יובש ותחושה של עור "מתוח". 
את הניקוי הכפול עושים רק בערב, כיוון שאחת המטרות שלו היא להכין את העור לסרומים, השמנים והקרמים שאתן משתמשים בהם בלילה ולשפר את הספיגה שלהם בעור.
אחד הצעדים של הניקוי הכפול שלכן צריך להכיל פילינג כלשהו, ואפשר לעשות את זה בדרכים שונות. לא הייתי ממליצה להשתמש בפילינג פיזיקלי (גרגרים) כל יום, אלא לאמץ פילינג כימיקלי (לדוגמה פילינג אורז). לחילופין, אפשר להיעזר במגבת פנים קטנה טבולה במים חמים לנקות שאריות של סבון או שמן שגם יוצרת פעולת פילינג עדינה על העור. מה שלא תעשו, לעולם אל תשתמשו באותה מגבת פעמיים, אלא לזרוק היישר לכביסה אחרי כל שימוש. אחרי הניקוי לא לייבש את הפנים עם מגבת, אלא עדיף עם טישו או מגבת נייר (אלא אם כן גם את המגבת הזאת תשליכו אחרי כל שימוש לכביסה). כך תוודאו שאתן לא מחזירות לפנים שלכן בקטריות מיותרות שהצטברו במגבת משומשת.
דברים שאסור שיהיו חלק מהניקוי הכפול - מגבונים (לא לא לא לא לא), מים מיסלרים, מסירי איפור. עם מגבונים או מים מיסרלים או מסירי איפור מסירים רק שאריות של איפור עקשני במיוחד מהעיניים. לא שום דבר מעבר לזה. 

רכיבים רעים לעומת רכיבים לא מומלצים
אני מדברת פה הרבה על רשימות מרכיבים של מוצרי טיפוח, יש שיגידו הרבה מידי. היום אין מצב שאני נוגעת באף מוצר טיפוח בלי לקרוא את רשימת המרכיבים שלו קודם, ואני מעוניינת שגם אתן תאמצו לעצמכן את המנהג הזה. קניה מודעת של מוצרי טיפוח והימנעות ממוצרים שמכילים רכיבים שעלולים להזיק לכן היא חיונית לשמירה על בריאות העור שלכן.
עם זאת, חשוב להבחין בין רכיבים רעים שצריך להתרחק מהם, לבין כאלה שהם רק בגדר לא מומלצים ועלולים להשפיע אחרת על כל אחת. רכיבים רעים באמת שכדאי להתרחק מהם הם SLS, פראבנים, טרטזין ואלכוהול. אלה חומרים מסרטנים במקרה הרע מאד ופשוט מזיקים במקרה הרע. אם תרימו כמעט כל סבון פנים של מותג דראגסטור גנרי, תמצאו בו את כל הנ"ל. 
לעומתם, יש את הרכיבים שהם בגדר "לא מומלצים", אבל לא תמיד תוכלו לברוח מהם. תחת ההגדרה הזאת נכנסים שמן מינרלי, חמאת שיאה וסיליקון. שמן מינרלי הוא בפשוטו וזלין, שמן סיכוך זול שמופק מנפט ואין לו שום תועלת לעור ועלול לחסום נקבוביות. חמאת שיאה עשויה דווקא מחומרים טבעיים וגם היא משמשת חומר סיכוך פופולרי, אולם בעוד שעל הגוף היא נהדרת, עבור הפנים היא בדרך כלל כבדה מידי וגם היא עלולה לגרום לחסימת נקבוביות. סיליקון הוא אולי הבעייתי ביותר בחבורה, כי קשה לברוח ממנו לגמרי. סיליקון הוא ההמצאה המודרנית האהובה ביותר על עולם האיפור והטיפוח והוא נמצא בהכל - בקרמים, בסרומים, בפריימרים, במייקאפים ואפילו בפודרות. אם אתן משתמשות במייקאפים, בפריימרים או בפודרות שמעניקות מראה מאט, רוב הסיכויים שיש בהם סיליקון. כל דבר שמוגדר כאיפור HD או מושלם לצילום, יכיל סיליקונים שייצרו את המראה המפולטר על העור. הבעיה עם סיליקון שיש מי שרגישה אליו והוא יגרום אצלה לפצעונים כמעט מידיים, וגם מי שלא, שימוש במוצרי סיליקון לאורך זמן תהרוס את מרקם העור כיוון שהוא סותם נקבוביות ועקשן בפני הסרה. אפשר להיות טהרניות וממש להמנע מכל מוצר עם סיליקון אבל אני מוצאת שזה בלתי אפשרי, במיוחד בגזרת האיפור, אם לא רוצים להיות מוגבלים רק למספר מאד מצומצם של מוצרים ממותגים ספציפיים. לכן, כל מי שמתאפרת על בסיס קבוע חשוב כפליים שתקפיד על שגרת הניקוי הכפול כדי לוודא שלא נשארים לה שאריות סיליקון על הפנים, שבטוח נמצא בתוך אחד ממוצרי האיפור היום יומיים שלכן.

לגעת או לא לגעת בעור?
אחד המיתוסים המטופשים שאני נתקלת בהם שוב ושוב, הוא האזהרה לא לגעת בעור שלכן, לא משנה מה. לא להשעין את הסנטר על היד, לא להתעסק עם פצעונים, לא לתת לבן הזוג שלכן ללטף לכן את הלחי. חלאס. 
בואו נדבר דוגרי. כולנו בני אדם ואי אפשר להסתובב כל היום בסביבה סטרילית שבה אף אחד לא נוגע או מתקרב אליכן ואתן לא נוגעות בעצמכן ולפתח תסמיני הפרעת אישיות אובססיבית של חיטוי ידיים אינסופי. אין צורך.
אם יש לכן בעיה של התעסקות ייתר עם פצעונים - אין ספק שאתן צריכות להיגמל מזה. אבל אם יש לכן נטייה טבעית להשעין את הפנים על היד, לעסות את המצח בזמן שאתן מהרהרות או סתם ממששות את הפנים ומתעסקות עם כל מיני שחורים ומשחררות לחצים מפצעונים מעצבנים, זה לא סוף העולם. כל עוד אתן לא עוברות את הגבול ויוצרות לעצמכן נזקים גדולים יותר מהפצעון הקטן והתמים שהיה שם קודם, אתן לא גורמות לעצמכן נזק. אם יש לכן בעיה של אקנה באקטרייאלית, אז אני ללא ספק כן ממליצה לא לגעת בפנים ולעודד את התפשטות התופעה. אבל אם יש לכן עור רגיל ואתן מקפידות על שגרת ניקוי מידי יום והידיים שלכן לא מטונפות בצורה בלתי סבירה, אתן יכולות להרגיש חופשי להתמשמש.

באיזה סדר משתמשים במוצרי טיפוח?
שאלה שאני מקבלת המון, אז בואו נעשה את זה מסודר.
בבוקר - מי פנים, קרם עיניים, קרם פנים עם מקדם הגנה (תמיד). שגרת הבוקר צריכה להיות קלילה, מהירה ויעילה ולהכין את העור לאיפור ו/או ליציאה מהירה מהבית.
בערב - ניקוי כפול, חומצה גליקולית / מי פנים גליקוליים / מי ריכוך (לא ביחד), שמן / סרום, קרם עיניים, קרם לחות. שגרת הערב צריכה להיות מזינה ולכלול ניקוי יסודי של שאריות היום. 
כדי להבין את סדר הדברים, צריך להבין את המשמעות של כל אחד מהמוצרים ואיפה כדאי לכן להשקיע את הכסף שלכן. 
חומצה גליקולית / מי פנים גליקולים / מי ריכוך - אלה מוצרים שנועדו להיספג בעור ולחולל בו שינוי. חומצות מעוררות את העור ומעודדות אותו "לעבוד", בין אם ביצירת תאים חדשים או להיפטר מתאים ישנים. עידוד התחדשות העור באופן יום יומי מוודאת שהעור שלכן ייראה צעיר יותר וגם יהיה לכן יותר קל להתגבר על פצעונים ופגמים כיוון שהעור נמצא כל הזמן בתהליך של גילוי שכבות חדשות. החומצות גם משפרות את הספיגה של כל דבר שתניחו מעליהן. חומצות מגיעות בכל מיני צורות, קרם חומצה טהור או מי פנים המכילים חומצה או מי ריכוך אסיאתיים המכילים ריכוז של מספר חומצות פעילות.
שמן / סרום - זה רכיב ההזנה בשגרה שלכן והוא צריך להיות משמעותי. אני באופן אישי מעדיפה שמנים על פני סרומים, אבל כל אחת וההעדפות שלה. מה שלא תבחרו, המוצר צריך להיות עמוס בחומרים פעילים וידידותיים לעור ושום דבר מזיק. זה המקום לבחור סרומים או שמנים שמיועדים לטיפול בבעיה ספציפית - פיגמנטציה, חוסר אלסטיות, קמטים, אפרוריות, יובש. זה השלב שביחד עם החומצה יוצר דואו מושלם של בעלי מלאכה שעסוקים בתיקון העור שלכן במהלך הלילה. זה גם השלב שהכי כדאי לכן להשקיע כסף במוצר יקר ששווה את זה. בכל שאר השלבים זה פחות משמעותי.
קרם עיניים - נחמד שיש אבל לא הכרחי ואם יש לכן קרם לחות מספיק טוב אתן יכולות לוותר על השלב הזה. אין שום מוצר קסם שיעלים לכן את הקמטוטים בעיניים או את העיגולים השחורים, אלה לא מצבים ברי תיקון, מלבד באמצעות התערבות פלסטית חיצונית. כל מה שהאיזור הזה צריך זה לחות, אז או שאתן משתמשות בקרם עיניים שאתן מחבבות, או שמורחות גם שם את קרם הפנים הרגיל.
קרם פנים - כדי להבין מדוע קרם לחות הוא אחרון, צריך להבין את הפעולה שלו. קרם לחות לא נועד להזין את העור או לתקן אותו. קרם לחות נועד כשמו כן הוא - לתת לחות. זה בעצם הפריימר המקורי, שכבה שמעניקה תחושה לחותית לעור ושומרת על המראה האלסטי שלו. בקרם לחות לא יהיו רכיבים פעילים משמעותיים מספיק ולכן גם לא חייבים להשקיע באחד יקר. מספיק שאתן בוחרות קרם עם רכיבים טובים שמרגיש לכן נעים על הפנים, ואתן מסודות. קרם הלחות בעצם "נועל" את העור ונותן לשמן או לסרום שהנחתן מתחתיו לעשות את העבודה. אם תניחו שמן או סרום מעל קרם לחות, אתן בעצם מבזבזות מוצר טוב, כיוון שהם לא יצליחו לחדור לשום מקום ולעשות שום שינוי.
את שגרת הלילה לא עושים שניה לפני שנופלים עם הפנים לתוך הכרית, אלא רצוי לתת לעור שעה לספוג את כל השכבות לפני שהולכים לישון.

איזה חומצה מתאימה לי?
שאלת השאלות שיכולה להוביל למבוך של מידע כימי מורכב. נעשה את זה פשוט - כדי לדעת איזה חומצה מתאימה לכן, אתן צריכות לדעת מה כל חומצה עושה.
חומצה גליקולית - החומצה עם המולקלות הקטנות ביותר שחודרת בצורה האפקטיבית ביותר לעור. יעילה במיוחד לטיפול בפיגמנטציה ואנטי אייג'ינג.
חומצה הילאורנית - מושכת מולקולות מים לעור ועוזרת במיוחד למנוע יובש ולמראה עור לחותי, אלסטי ורענן. אינה יוצרת שום אפקט של פילינג, כך שתתאים למי שיש לה עור יבש, או למי שרוצה להחזיר לעור לחות אחרי שימוש בחומצת פילינג. 
חומצה לקטית - האחות העדינה יותר של החומצה הגליקולית, מטפלת באותן הבעיות של פיגמנטציה ואנטי-אייג'ינג אבל עושה זאת מבלי ליצור גירוי אצל מי שיש לה עור רגיש.
חומצה סיליצילית - פופולרית במיוחד במוצרים נגד אקנה ופצעונים. חודרת לנקבויות ומשחררת אותם מחסימות, כמו גם הורגת בקטריה. אם אין לכן בעיה של פצעונים, אין לכן סיבה להתקרב אליה.
ויטמין C - תופתעו, אבל ויטמין C שכל כך פופולרי בעצם מופק מחומצה. הייעוד של ויטמין סי הוא הבהרה של העור וזו החומצה הכי פחות יציבה מבין כל הנ"ל. מוצרים שמכילים ריכוזים גבוהים של ויטמין סי חייבים להגיע בבקבוקים שאינם חשופים להתחמצנות (כלומר לא פפיטה או שפופרות ובטח שלא צנצנות) ואינם חשופים לאור (כלומר לא מיכל שקוף). כל מוצר ויטמין סי שלא מגיע במיכלים מתאימים הוא שווה ערך לזרוק את הכסף שלכן לים. תוך שבועיים החומצה פגה ואין בה שום תועלת.
אפשר להשתמש רק בסוג אחד של חומצה ואפשר לשלב חומצות לפי הצרכים השונים שלכן (אבל לא לשלב שתיים מאותו הסוג).

קרם הגנה, זה חיוני גם בחורף?
התשובה היא כן. פשוט כן. קרינה מגיעה בכל מיני צורות, כולל קרינה ממסכי מחשב, קרינה דרך הזכוכית של החלון בזמן שאתן נוהגות ברכב ועוד ועוד. לא חייבים רק לשבת בים כדי להצדיק שימוש בקרם פנים עם מקדם הגנה. כל בוקר, אתן לא יוצאות בלי זה מהבית, בוודאי אם אתן משתמשות במוצרים המכילים חומצות שיוצרות התחדשות של העור וחושפות שכבות עור חדשות ורגישות יותר. גם בחורף, בסתיו ובאביב - תמיד.

טיפוח איכותי = מוצרים יקרים?
ממש לא. הדבר החשוב היחידי שצריך להשפיע על הרכישה של מוצר, היא רשימת המרכיבים שלו. כבר ראיתי מוצרים של מותגים יוקרתיים עם רשימות מרכיבים איומות, לעומת מוצרים של מותגים זולים עם רשימות מרכיבים איכותיות. ככל שתלמדו יותר ויהיה לכן יותר ידע, תדעו מה נכון ולא נכון לקנות, איפה להשקיע את הכסף והיכן לחסוך. יש דוגמאות טובות ורעות אצל כל צד של הספקטרום - היקרים והזולים. הכל שאלה של רשימת המרכיבים. אין ספק, יש מותגים יוקרתיים מהממים שם בחוץ עם מוצרים מדהימים, אבל זה לא אומר שאתן חייביות להיות מליונריות כדי לעבור לשגרת טיפוח בריאה יותר. קצת השקעה ומחקר ותעלו בחתכן שלל של אופציות נגישות ואיכותיות לא פחות.

סיימנו להניח את היסודות לכל המידע המקדים והרחבת האופקים הדרושה כדי לפתוח את השבוע הזה בצורה נכונה. מכאן והלאה תפגשו הרבה מהמונחים שפירטתי עליהם כאן בפוסטים הבאים בסדרה, ויהיה לכן קל יותר להתמצא בין סבך ההגדרות.
בסוף השבוע יעלה פוסט Q&A חגיגי שבו אני אענה על השאלות שלכן בנושא טיפוח ובעיקר בנושא חומצות - אם יש משהו שאתן עדיין לא בטוחות לגביו אתן מוזמנות לכתוב לי את השאלה שלכן כאן בתגובות ואני אענה על כולן בפוסט המסכם של השבוע.
אני ממש מתרגשת לקראת הפוסטים הבאים ואני מקווה שגם אתן תמשיכו איתי את המסע הזה!



67 תגובות:

  1. פוסט בכל יום??
    דרך מושלמת להתחיל את השבוע בקריאה
    תודה רבה לך על ההשקעה ואני נהנית כל כך לקרוא!!

    השבמחק
    תשובות
    1. כיף לשמוע! מקווה שתמשיכי להינות כל השבוע :)

      מחק
  2. פוסט מעולה ומועיל! תודה!
    אני משתמשת במשחת אדפרין המכילה רטינואיד כאנטי אייג'ינג, פעמייים-שלוש בערב. כאשר אני מורחת משחה זו אני לא מורחת שום דבר מעליה על מנת לא להחליש את פעולתה, האם לא נכון לפעול כך?
    שאלה נוספת - האם את משתמשת בשמן קוקוס על הפנים? אני מאוד אוהבת להשתמש בו אולם הבנתי שהוא קומדוגני..

    השבמחק
    תשובות
    1. רטינואיד הוא סוג של חומצה בפני עצמו, כך שאל תערבבי איתו חומצות אחרות שיוצרות אפקט פילינג. את כן יכולה להשתמש במוצרי לחות או הזנה אם את מרגישה שהמשחה מייבשת לך את העור.
      לגבי שמן קוקוס, אני מודה שאני לא מתה על זה, אבל אם השמן הוא הצעד הראשון בשגרת הטיפוח שלך ואת מקפידה לעשות ניקוי שני אחריו הוא לא אמור ליצור לך חסימות בעור.

      מחק
  3. שלום, מאוד אהבתי את הפוסט תודה רבה על שיתוף
    המידע !
    ישלי רק שאלה שאשמח לקבל תשובה עליה
    בעברי נטלתי ראקוטן עקב פצעים שהיו לי בפנים . כמובן שנישארו לי למקום ובעיקר כתמים (צבע סגלגל) עיקשים ביוצר שפשוט לא דוהים/נעלמים מהפנים - ועבר כבר כמעט שנה מאז .
    הבנתי שבשביל להעלים את אותם כתמים אני זקוקה לחומצה שתעודד התחדשות תאי עור וחומצה נוספת שנועדה להסרת תאחם ישנים . כלומר עידוד וקילוף של תאים .
    אשמח לקבל יותר מידע על זה או לפחות מוצרים שיכולים להתאים ועושים את הפעולות שציינתי .
    תודה רבה !

    השבמחק
    תשובות
    1. חומצה גליקולית תתאים לך לשתי המטרות, היא מושלמת לטיפול בפיגמנטציה וחוסר אחידות במרקם העור. בנוסף, כדאי לך לנסות מסיכות אנזימטיות מבהירות (יש לסבוקלם או למותג Andalou שניתן להזמין מאייהרב). כתבתי על החומצה והמסיכה כאן בבלוג בפוסטים רבים, אם תרצי הפניה מדוייקת תוכלי לפנות אליי בפרטי :)

      מחק
    2. תודה על המענה . האמת שניסיתי בזמנו (לפני כשנה וחצי ) את החומצה הגליקולית 5% והרגשתי שהיא הייתה לי יותר מידי חזקה לעור או שאולי לא השתמשתי בה נכון . אשמח לקבל הפנייה מדוייקת על המסכה .
      בנוסף אין צורך בחומצה/מוצר נוסף להסרת התאים הישנים ?
      כלומר שיווצר פעולה של עידוד וחידוש תאים .
      האם בנוסף לחומצה ניתן להוסיף ויטמין c לשגרת הטיפוח ?

      מחק
    3. אפשר להוסיף ויטמין C אם את מחפשת אפקט של הבהרה, אין עם זה בעיה. החומצה הגליקולית בעצמה מסירה תאים מתים, צריך רק לעזור לה עם שגרת פילינג קבועה. אם את לא מצליחה להתחבר לחומצה הגליקולית כקרם, אז לא בכוח. את יכולה לנסות חומצה גליקולית בתצורות אחרות כמו במי פנים או במסיכות שפחות נספגים בעור.
      על המסיכה תוכלי לקרוא בפוסט הזה >> http://bit.ly/2bxM39G והזה >> http://bit.ly/2dRt3H5

      מחק
  4. יש לי שאלה ל-Q&A :)
    מה עם רטינול? את משתמשת? ממליצה? עדיף לקנות מוצר מדף (כמו קרם הלילה רטינול של סבוקלם) או לקפוץ לרופא עור ולקבל רטינול במרשם?

    השבמחק
    תשובות
    1. רושמת לי למענה ביום חמישי! תודה :)

      מחק
  5. פוסט מעולה!
    אבל חייבת לשאול - מגבת לכביסה אחרי כל שימוש? כמה פעמים בשבוע את עושה כביסה?
    O_O

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! זו לא מגבת גדולה, אלה מגבות פנים קטנטנות (בגודל של טישו בערך), צוברים ומכבסים פעם בשבוע יחד עם שאר מגבות הגוף :)

      מחק
  6. יואו בתשי, איזה פוסט מושלם!!! גץכמה מידע חיוני ויעיל וחדש! מצפה בקוצר רוח לשאר הפוסטים. רעיון נפלא. דרך אגב, שאלה - דיברת באחד הכתבות על שגרת הטיפוח שלך של 7 שלבים שאת לא מוותרת עליה. על מה מדובר? אני סקרנית....:)

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה שלי, תודה!! תקבלי את התשובה מחר :)

      מחק
  7. מאוד נהנתי לקרוא ולמדתי המון! שומרת לי במועדפים:) תודה על השיתוף!

    השבמחק
  8. היי בת שבע , כתבת שקרם עיניים הוא לא קריטי ואפשר לשים על העיניים מקרם הלחות של הפנים , אבל האזור של העיניים הוא לא דק במיוחד והקרם שמיועד לפנים פחות מתאים לאזור העיניים? לא עדיף קרם עיניים שמותאם במיוחד לאזור הדק הזה?
    סרום ויטמין סי של מד היפי זה בעצם חומצה? , ואם כן אני יכולה להשתמש גם בו וגם בחומצה גליקולית?

    השבמחק
    תשובות
    1. לגבי קרם עיניים - אין לזה משמעות ואין הבדלים כל כך משמעותיים בין קרם עיניים לקרם פנים רגיל. אלא אם כן רוצים להשתמש ברכיבים כמו קפאין כדי לצמצם נפיחות.
      לגבי הסרום ויטמין C, זה נכון שמדובר בחומצה אסקורבית, אבל זה סוג חומצה שונה לחלוטין מחומצות AHA מסוג חומצה גליקולית לכן אין בעיה לשלם בין השתיים.

      מחק
  9. פוסט מדהים!!
    חייבת להבין משהו כשאני באה לקנות מוצר איך אני יכולה לדעת מה המרכיבים המזיקים ואלו לא מזיקים? ( לסילקונים ולאלכוהול יש כל מיני שמות
    ויש עוד הרבה מאוד מרכיבים אחרים מזיקים )

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      את צודקת, זה תחום מאד מבלבל. יש רכיבים שאפשר לזהות בקלות כמו אלכוהול וגם סיליקונים (DIMETHICONE הוא הרכיב הנפוץ ביותר). אם את באמת רוצה ללמוד את הנושא יותר לעומק, אני ממליצה לך לעקוב אחרי הפוסטים כאן שאני מדברת על מוצרים מומלצים וכאלה שלא ומרחיבה לגבי הרכיבים שלהם. כמו כן את יכולה להריץ חיפוש גוגל על ריכיבים שנראים לך חשודים במוצרי הטיפוח שלך ולהבין במה מדובר, מניסיון זו הדרך הכי טובה ללמוד :)

      מחק
  10. אני קוראת בקפידה רבה את הפוסטים שלך , אבל ההמלצות שלך לגביי מוצרים הם רק מהאינטרנט
    ואני מעדיפה לרכוש מוצרים דררך הפארם או בתי מרקחת שלא צריך לעשות הזמנה דרך האינטרנט.
    אני קוראת הרבה על רכיבים באינטרנט ולא תמיד מבינה אם הם טובים לפנים או לא , לפעמים כתוב מה אומר הרכיב
    ואת לא מבינה אם הוא טוב לפנים או לא. נגיד יש כל מיני סוגים של sodium ( חוץ מsls ) ואי אפשר להבדיל בינהם.
    את מכירה איזשהו אתר טוב ומעמיק למרכיבים של מוצרים?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן באתר הזה >> https://www.beautypedia.com/

      מחק
    2. יש באתר רק המלצות למוצרים , ולא מקום לבדוק לגביי מרכיבים
      או שפספסתי משהו?

      מחק
    3. לא הכל המלצות, אלה סקירות על מגוון עצום של מוצרי טיפוח, כולל מותגים שניתן למצוא בפארם. את יכולה לבדוק לגבי מוצר ספציפי ומתוך זה להבין יותר על מרכיבים כיוון שהם נכנסים לעומק לרשימת הרכיבים של כל מוצר.

      מחק
  11. עוד שאלה שלא ממש קשורה - את יודעת איך אני הופכת בהגדרות את הדף שיהיה בעברית באופן קבוע
    ושלא ישתנה כל הזמן?
    תודה ענקית על כל העזרה , את מדהימה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. על זה אני כבר לא יכולה לענות 😄 😄

      מחק
  12. מי באתר כותב את הסקירות על המוצרים והמרכיבים?
    רופאים?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא, צוות התחקירנים והכותבים של האתר

      מחק
  13. וואו וואו וואו , איזה פוסט מדהים!! רק אל תפסיקי.
    לקחתי רקואוטן בפעם השלישית ( כל פעם אחרי תקופה מסויימת מסיום הכדורים חזרו הפצעים בהרבה פחות וכל פעם זה פחת עוד ועוד)
    ועכשיו אני חצי שנה מסיום הכדורים ויש לי באזור של הקמטי הבעה פצעונים קטנטנים שבקושי רואים ורק מרגישים ( תחושה מחוספסת כזאת). בשאר הפנים אין פצעים טפו טפו טפו.
    מה זה אומר , שאני צריכה לעשות שימוש בחומצה סיליצילית?
    כי כתבת שחומצה סיליצילית זה מיועד לעור אקנתי.
    איך אני מגדירה את העור שלי?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא, אין לך צורך בחומצה סיליצילית, העור שלך לא אקנתי כרגע.
      חומצה גליקולית יכולה לעזור לך לאחד את המרקם של העור.

      מחק
    2. העור שלי לא נחשב אקנתי למרות שיש לי פצעונים קטנים באזור הקמטי הבעה?
      חומצות יכולות לעזור במצב של פצעונים קטנים? העור שלי די רגיש ואני קצת מפחדת להשתמש בחומצה גליקולית
      וקראתי באחד הפוסטים שלך שלחומצה לקטית יש אותם תועלות אבל היא עדינה יותר , אז להיכנס לאחד האתרים
      ולקנות מוצר שיש בו חומצה לקטית? ( קראתי מתגובות קודמות שאת לא מכירה מוצר כזה .)
      חשבתי לקחת שוב רקואוטן , גם הוא עושה פעולת פילינג מתחת לעור.
      לא יודעת מה לעשות , מה לדעתך?

      מחק
    3. אם את מתלבטת בין תרופה במרשם לבין חומצות אני ממליצה להתייעץ עם רופא עור.

      מחק
    4. אני אשים את הרקואוטן בצד כרגע.
      לגביי החומצה הגליקולית אני קצת מפחדת להשתמש בה בגלל העור שיש לי עור רגיש ואני מפחדת איך העור יגיב לחומצה.
      מה את מציעה לי לעשות?
      להיכנס לאחד האתרים ולקנות מוצר שיש בו חומצה לקטית?

      מחק
    5. אני ממליצה על הסרום הזה המכיל שילוב של חומצות >> https://iherb.co/4HQEH3Uz

      מחק
    6. אבל מעבר לחומצה גליקולית ולקטית שקיימות בסרום , יש בו גם חומצה סיליצילית ואמרת לי שעל פי התיאור שלי
      העור שלי לא נחשב אקנתי ( העור לא שמן ) יש פצעונים קטנטנים באזור קמטי ההבעה ובשא הפנים אין כלום.
      הסרום עדיין מתאים לי לדעתך?
      או שלחפש מוצר שיש בו רק חומצה לקטית?

      מחק
    7. ברוב מוצרי הטיפוח ישנו שילוב של מס' חומרים פעילים, הסרום הזה מומלץ כיוון שהוא משלב מס' חומצות כפי שציינתי שמסייעות לעור במישורים שונים. בהצלחה!

      מחק
  14. היי , אני יודעת שאת משתמשת בבאלם לפנים של לאוקסיטן שמבוסס על חמאת שיאה ( מתלבטת אם לקנות אותו)
    אבל עכשיו בפוסט כתבת שחמאת שיאה כבדה ולא מומלצת לעור הפנים. מה את חושבת לגביי זה?
    זה נכון שברוב מקדמי ההגנה יש סיליקונים ( התחושת דבק , משהו שנדבק לעור )?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני משתמשת בשמן לפנים לניקוי שנשטף, ולכן חמאת השיאה לא מפריעה לי בו. במוצרי קרם שנספגים בעור אני מעדיפה שלא תהיה חמאת שיאה במרכיבים.
      סיליקונים נמצאים ברוב מוצרי האיפור וההגנה, הפריימרים, מייקאפים, פודרות וכו' ולכן חשוב להקפיד על שגרת ניקוי יעילה.

      מחק
  15. אז אין לי מה לפחד מסתימת נקבוביות בשימוש יום יומי בשמן ניקוי של לאוקסיטן?

    השבמחק
  16. היי , מטורפת על הפוסטים שלך. מה את חושבת על שמן דקלים ושמן קוקוס במרכיבים הראשונים בבאלם לפנים?
    עלול לסותם נקבוביות?
    קניתי את הבאלם לפנים של קליניק מהמלצות , מה את חושבת בנוגע לזה?

    השבמחק
    תשובות
    1. במוצרים שנשטפים מהעור זה פחות נורא. אני לא מכירה את המוצר הזה של קליניק באופן ספציפי כך שאני לא יכולה להמליץ לכאן או לכאן.

      מחק
  17. באופן כללי , אם מוצר הניקוי טוב לך ולא עושה לך גירוי בעור , אז את מתעלמת מרשימת המרכיבים?
    ( אני שואלת כי קראתי ששמן קוקוס ושמן דקלים עלולים לגרום לסתימת נקבוביות)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מלכתחילה לא ארכוש מוצר שרשימת הרכיבים שלו לא מוצאת חן בעיניי ואם כבר יש לי את המוצר אז אני אסיים אותו וארכוש אחד אחר עם רכיבים שאני מעדיפה.

      מחק
  18. נושא הרכיבים מאחורה זה נושא שנורא מתסבך אותי. כי בחלק מהמקומות כתוב ששמן קוקוס ודקלים מאוד טוב לפנים
    ומצד האחר כתוב שאלו שמנים קומודגנים שעלולים לסתום נקבוביות ומצד שלישי יש המלצות על התכשיר הזה.
    זה לא שכתוב בצורה ברורה שיש שמן קוקוס ודקלים במוצר , אלא הבנתי את זה מכך שכתבתי את המרכיבים האלה באינטרנט.
    התכשיר סגור ואני יכולה להחזיר אותו. הבעיה שיש לי סלט בראש לגביי הרכיבים ואני לא יודעת מה נכון ומה לא נכון לפנים.
    להחליף לדעתך?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא אסון. תשתמשי בו ומאמינה שתהני ממנו.

      מחק
  19. הי. משתמשת כמה שנים בחומצה גליקולית שעוזרת. רוצה להתחיל סרום ויטמין c של מאד היפי. מה הכוונה במבהיר את העור? אין לי הרבה פגמנטציה, אני מחפשת מראה אחיד, חלק ויותר ממוצק. ממליצה על הסרום הזה? ואם כן, אז רק בלילה?
    בנוסף, אשמח להנחיות כלליות בבחירת מי פנים. כרגע משתמשת בקליניק מס 2 אבל זה עם אלכוהול..
    תודה!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הסרום בהחלט מתאים, את יכולה למרוח אותו מעל החומצה הגליקולית מידי לילה.
      לגבי מי פנים, ממליצה לך מאד להכנס לפוסט הזה ולהחליף את מי הפנים שלך למוצר שמוזכר שם >> http://bit.ly/2uY4o5Y

      מחק
    2. תודה רבה! לא ניתן להיכנס ללינק, מה הכותרת של הפוסט? אחפש לפיה

      מחק
    3. "שגרת טיפוח בוקר לקיץ"

      מחק
  20. יש לי חלון מאוד גדול בסלון , בלי תריסים ( אני לא מסתנוורת דרכו מהשמש).
    שאני יושבת בסלון , את חושבת שצריך לשים מקדם הגנה ולחדש אותו כל הזמן? או שאני מגזימה?
    מה דעתך בעניין?

    השבמחק
  21. החלון ( שהוא מאוד גדול) משקיף לים והסלון מאוד מואר בגלל זה.
    עדיין לא היית מורחת קרם ודואגת בגלל זה?

    השבמחק
    תשובות
    1. תעשי מה שאת רואה לנכון ומרגישה בנוח איתו.

      מחק
  22. אני משתמשת רק בבאלמים להסרת לכלוך ומקדם הגנה ( כרגע בבאלם של קליניק) ועדיין אחרי שאני שוטפת
    את הפנים אני מרגישה שהור קצת מתוח. הבאלם מלא בשמנים , איך זה הגיוני?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, המים בישראל קשים ומייבשים... פשוט להמשיך עם שגרת טיפוח מזינה.

      מחק
  23. היי בת שבע , כל ההמלצות שלך למוצרים מאייהרב (המשחת שיניים המלבינה , שמן הרוז היפ וכו) , ניתן להשיג
    אותם בניו יורק בסופר פארם שלהם או משהו?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא, אייהרב זה רק אתר, אין להם חנויות.

      מחק
  24. אבל למשל המשחת שיניים המלבינה והשמן רוז היפ , יש מצב שאני אמצא בסופר פארם שלהם או בחנויות שם?

    השבמחק
    תשובות
    1. יכול להיות, אלה מותגים אמריקאים ברובם

      מחק
  25. היי בת שבע , איך השמן juno של סאנדיי ריילי? , ניסית אותו?
    האריזה שלו לא כהה , אז מה זה אומר שכל האנטי אוקסידנטיים והדברים הטובים שבו לא יישמרו להרבה זמן?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ניסיתי.
      לגבי האריזה - זה בסדר, זה לא שמן מבוסס ויטמין סי.

      מחק
  26. ועוד משהו - אם את לא ניסית או שהוא לא משהו , אני מחפשת סרומים ושמנים עם אנטי אוקסידנטיים ללחות , עם ויטמין סי
    ממותגים מוכרים וטובים?
    את ניסית את הסרום של טטה הרפר rejuvenating serum?
    תודה רבה לך

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ניסיתי את הסרום של טטה הרפר. בדרך כלל תצטרכי לשלב מוצר ייעודי של ויטמין סי עם שמן נפרד.
      ממליצה על שמן Z22 של זלנס >> http://bit.ly/2yct5NR
      בשילוב עם סרום ויטמין סי מהפוסט הזה >> http://bit.ly/2njHojE

      מחק
  27. לא הבנתי למה אני אמורה לעשות שימוש בשני שמנים שונים. מה המטרה של זה?
    הרבה זמן שאני רוצה לרכוש את הסרום ויטמין סי של מאד היפי אבל אני לא עושה קניות ברשת
    ועכשיו אני נוסעת לניו יורק ועושה רשימה של מוצרים ולא מצאתי באינטרנט שום מקום שיש אותו.
    את השמן הראשון שהמלצת יש בספורה? יש לך עוד המלצות משם?

    השבמחק
    תשובות
    1. הסרום ויטמין סי הוא לא שמן.
      את שני המוצרים הנ"ל אין בספורה.

      מחק
  28. הסרום ויטמין סין של מאד היפי , זה לא שמן?
    יש לך עוד המלצות מספורה?

    השבמחק