‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

1.1.2013

יין מוקרם

שני גוונים חדשים בסדרת צלליות הקרם Color Tattoo של Maybelline נחתו לאחרונה בארץ, ושתיהן בגוונים שחיכיתי להם בציפייה דרוכה. תשאלו למה לא הזמנתי און-ליין? כי יש דברים, כמו צלליות קרם, אותם אני אוהבת להסוויץ' בלייב טרם רכישה. כזו אני.
אז סופסוף הגיעה לאוזני השמועה שהגוונים הגיעו ארצה, אצתי דילגתי לסופר פארם ו.....אין. אצתי דילגתי בדכדוך קל אל המשביר לצרכן ו.....אין. יצאתי אבלה וחפויית ראש ונכנסתי לסניף H&O כדי להתנחם בפיג'מת חתולים פלאנלית ו.....מצאתי! מי היה מאמין? הנה מה טוב ומה נעים.

הראשונה בגוון Metallic Pomegranate 70. האם מדובר בצללית זהה לגוון האמריקאי הידוע בכינויו "Pomegranate Punk"? לדעתי כן, אבל בכל מקרה אני יכולה להגיד בוודאות שכל עניין השמות השונים לאותן צלליות בגרסתן האמריקאית ואירופאית (מה שמגיע לכאן) מבלבל מאד מאד.
בכל אופן, מדובר בצללית קרם בגוון יין (יין מוקרם! עכשיו נפתרה התעלומה של כותרת הפוסט) עם שימר זהוב. המרקם שלה טוב ואחיד והפיגמנטיות מרשימה, אם כי לא אטומה לחלוטין בשכבה ראשונה.
הצללית השניה היא בגוון Pink Gold 65, וורודה בובתית עם גימור מטאלי אם כי אני לא רואה בה תת גוון זהוב או שימר זהב כלשהו. גם לה יש מרקם מאד מוצלח ופיגמנטיות יפה עם גימור בולט על העפעף. 
שתיהן דומות במרקמן לצללית On and On Bronze מאותה סדרה - קלילות, חמאתיות ועם פיגמנטיות זהה (ופחות דומות לצללית הטאופית היבשה יותר, לאפורה הרכה יותר ולזהובה עם המרקם הגליטרי והצ'אנקי).
שתיהן ללא ספק משתלבות יפה האחת עם השניה לאיפור וורוד/אדמדם מעניין. רוצות לראות דוגמה? בבקשה!
לפני שיהיו כאן שאלות - התמונות לא ערוכות, מלבד הוספת מסגרת פרוסטית לתמונה הראשונה. האיפור צולם בתאורה צהובה ישירה והגוונים תואמים לחלוטין למציאות.
מה שעשיתי היה לעבוד בצורה הפוכה עם שילובי הגוונים - במקום הצללית הוורודה הבהירה על העפעף וצללית היין הכהה בתוך השקע, התרכזתי דווקא עם הצללית הכהה על החלק של העפעף הקרוב לקו הריסים. עם מברשת קטנה ריכזתי גוון כהה בקו הריסים וכלפי מעלה, אח"כ הוספתי את הצללית הוורודה הבהירה על כל החלק שנותר על העפעף ולכיוון השקע. טשטשתי את המעברים והוספתי עוד מעט צללית כהה לזווית החיצונית וטשטשתי אותה כלפי פנים ולמעלה (כדי ליצור משולש קטן). תחמתי את קו הריסים התחתון עם עיפרון שחור והוספתי שאריות מהצללית הכהה שנותרו על המברשת וטשטשתי החוצה ולמעלה כדי שיתחבר עם הזווית החיצונית של הצלליות בעפעף העליון. וזהו! כל התהליך לקח מעט מאד זמן והאיפור שנוצר הוא, יחסית, דרמטי ומודגש. יש להדגיש שכן עבדתי בשלבים, כלומר התחלתי עם שכבות דקות של הצלליות וכל פעם הוספתי עוד שכבה ככל שרציתי להעמיק את הצבע. לדעתי יותר קל ואפקטיבי לעבוד כך, מאשר להתחיל עם שכבה עבה שאח"כ קשה לטשטש בצורה נקייה. את הגוון כדאי לבנות בהדרגתיות ובסבלנות.
את שאר איפור הפנים אפשר לראות בתמונה כאן.
שתי הערות: ראשית, העמידות שלהן הייתה מצויינת, בדיוק כמו שאר הצלליות בסדרה. מתקבעות ולא זזות לשום מקום ובלי פריימר תומך. שנית, אלה גוונים מעט טריקיים לשימוש בגלל האדמומיות שבהם. אמנם העיניים שלי חומות ואין לי בעיה עם הגוונים האלה, אבל לדעתי הם יתאימו יותר לבעלות עיניים ירוקות או כחולות. אם יש לכן עיניים מאד אדומות או עייפות, כנראה שכדאי לוותר כי זה רק ידגיש את זה. טיפ קטן - כשמשתמשים בגוונים כאלה, כדאי לתחום את קווי המים בגוון כהה כלשהו כמו שחור או חום, כדי להרחיק את "ההשפעה" האדמומית על העיניים.

ועכשיו אני רוצה להתייחס לנקודה חשובה - המברשות. אני חושבת שזה המקום בו רבות נופלות איתו כשזה מגיע לשימוש נכון בצלליות קרם, מה שמונע מהמתאפרות להוציא 100% תפקוד מהצלליות, וחבל. אז איך כדאי לעבוד עם צלליות קרם ובאילו מברשות השתמשתי באיפור העיניים שתיארתי כאן?
ראשית כל, ההמלצה הגורפת היא להשתמש במברשות סינטטיות בלבד, הן לשלב הנחת הצלליות והן לטשטוש. מברשות משיער טבעי מתפקדות הרבה פחות טוב עם מרקמים כאלה ועדיף להמנע מהן לחלוטין.
האם כדאי להניח צלליות קרם עם האצבעות? כמו מרקמי קרם רבים אחרים, זו הנטייה הטבעית של רובנו. אבל לדעתי, זו טעות ואני כמעט ולא משתמשת בטכניקה הזו. קודם כל, האצבעות בד"כ לא מצליחות להניח את הצלליות בצורה רוויה וסופגות את רוב הפיגמנט שלהן (האפקט הוא מריחה, במקום הנחה). שנית, הצורה הזאת מאד מגבילה את האיפור שניתן להגיע אליו עם צלליות קרם, כיוון שיש גבול עד כמה ניתן להיות מדוייקים בטשטוש באצבעות. לא חבל לצמצם כ"כ את הפוטנציאל של הצלליות היפות האלה? עוד נקודה היא השמנוניות הטבעית של האצבעות, אשר במגע שלהן עם הצלליות עלולות לגרום לפגיעה בתפקוד העמידות שלהן על העפעף.
אז אם לא מברשות משיער טבעי ולא אצבעות, מה כן? מברשות סינטטיות כמובן!
בדיוק כמו עם צלליות אבקה, גם עם צלליות קרם רצוי להתחיל לעבוד באמצעות הנחה על העפעף עם מברשת שטוחה. אופציה למברשת יחסית קטנה ומדוייקת, היא מברשת Eye Liner של Bobbi Brown.
בתור מברשת לאייליינר לא הייתי משתמשת בה, אבל בתור מברשת להנחת צלליות קרם היא מצויינת. תתאים במיוחד לבעלות שטח עפעף קטן שרוצות להגיע לתוצאות המדוייקות ביותר. באמצעות המברשת הזו הינחתי את הצללית הכהה קרוב ככל האפשר לקו הריסים העליון ובזוויות החיצוניות של העיניים.
אופציה שניה (וזולה הרבה יותר) הן מברשות שטוחות להנחת קונסילר של ביוטיקייר.
כמו עם מברשת ה"אייליינר" של בובי בראון, גם במברשות C150 ו-IB114 (נקרא להן C ו-B בהתאמה) אני לא משתמשת לייעודן המקורי (הנחת קונסילר), אלא כמברשות להנחת צלליות קרם.
מברשת B היא יותר גדולה ומעגולת וטובה כשרוצים להניח רק גוון אחד על כל העפעף במהירות וביעילות. מברשת C קטנה ובגזירה ישרה, והיא מצויינת ליצור את הזווית החיצונית שכולנו כ"כ אוהבות להדגיש בעיניים. היא גם טובה להניח צלליות (עם הקצה) בקו הריסים התחתון. במברשת C השתמשתי כדי להניח את הצללית הוורודה על שטח העפעף. 
וזו כל הנבחרת בתוספת מברשת טשטושים סינטטית של Antonym. כמו בכל איפור עיניים מוצלח, גם עם צלליות קרם צריך לטשטש, במיוחד כשיוצרים מעברים בין גוונים שונים. המברשת הקבועה שלי היא מברשת טשטושים סינטטית של אנטונים שעושה עבודה מצויינת ויעילה. עם מברשת טשטושים משיער טבעי לעולם לא תצליחו להגיע לאותה תוצאה אחידה והרמונית.
רוצות אלטרנטיבות נוספות למברשות שכאן? אז ראשית יש את קיט מברשות העיניים של Real Techniques, או קיט מברשות עיניים של EcoTools שהן כולן כמובן סינטטיות. בנוסף, גם המברשות בליין החדש של קרליין כולן סינטטיות ויתאימו לשימוש עם צלליות קרם (למרות שלדעתי מברשת הטשטושים שלהם לא דחוסה מספיק, אולם המברשת הזוויתית והמברשת השטוחה טובות יותר). 
טיפ אחרון לעבודה נכונה עם צלליות קרם - תעבדו מהר. אם מדובר בצלליות כמו הקולור טאטו, הן יתקבעו לכן די מהר על העפעף ואז לא תוכלו להזיז אותן לשום מקום. לכן צריך לפתח קצת מיומנות וטכניקה כדי לעבוד בזריזות וביעילות. Practice makes Perfect!

זהו חברות, עד כאן פוסט מורחב על הגוונים החדשים של מייבלין, על האיפור שיצרתי איתם וטיפים והמלצות שלי למברשות טובות. אני מקווה שהצלחתי להרחיב לכן מעט את האופקים בכל הנוגע לעולם הצלליות המוקרמות :-)

אבל רגע, אל תברחו לשום מקום! יש גם פעילות אינסטגראם חמודה במסגרתה אני מגרילה את הצללית הוורודה (Pink Gold). כל מה שצריך לעשות זה לעקוב אחר חשבון האינסטגראם של הבלוג (תחת השם israelmakeupblog) ולעשות לייק לתמונה של הצללית. ההגרלה עד ה-6.1.13.

האם סדרת קולור טאטו של מייבלין גרמה לכן להשתמש יותר בצלליות קרם? ומה דעתכן על הגוונים החדשים? ספרו לי!

גילוי נאות: Bobbi Brown

14 תגובות:

  1. הגוונים יפים אבל משום מה עכשיו לא עושים לי את זה. אני כמעט ולא מניחה צלליות קרמיות לבד, מבלי צלליות מעליהן. לגבי מברשות סינטתיות אני דווקא לא מסכימה. אני מניחה לא מעט פעמים צלליות קרמיות עם מברשות כמו 239 או 217 והן מתקבלות ממש טוב על העפעף.

    השבמחק
  2. אני דווקא מניחה צלליות קרם יותר לבד מאשר כבסיס, בעיקר כשאני משתמשת רק בצללית אחת כדי לעשות איפור בוקר זריז זריז.
    לגבי המברשות - דיעותינו חלוקות. הדיעה שלי לגבי מברשות סינטטיות ומרקמי קרם רלוונטית לגבי כל המוצרים בקטגוריה הזו (מייקאפים, צלליות, סמקים, היילייטרים) לדעתי מברשות משיער אמיתי לא מתפקדות איתם ברמה גבוהה. אפשר כמובן להשתמש, אבל אני מעדיפה שלא.

    השבמחק
  3. אהבתי מאוד את צבעי היין. פוסט מקסים

    השבמחק
  4. אני רכשתי את שתיהן גם כן ואני מאוד אוהבת להתאפר בשילובים כאלה. אהבתי את הדרך שבה הנחת את הצלליות, משהו שאני אנסה בעצמי גם כן. מסכימה איתך לגבי העמידות אבל, אני חייבת למחות על התיאור של "יין מוקרם" זה עשה בחילה :( הצבע כל כך עשיר ויפה והאסוציאציה של יין אדום ועוד מוקרם עשתה לא טוב. זו סתם הערת שוליים :) יש לי דימיון מאוד מפותח. בקיצור, יצא לך מהמם!

    השבמחק
  5. תודה רבה!
    כשחיפשתי כותרת לפוסט "יין מוקרם" היה הדבר הראשון שקפץ לי לראש, ובסוף החלטתי להשאיר אותו כי זה שעשע אותי. למרות שגם אותי זה קצת מגעיל כשאני חושבת על זה :-P

    השבמחק
  6. אני אוהבת את הגוונים הללו עלייך!
    ברשותי הגירסא האמריקאית של הצללית הבורדו-סגולה, ואני מאוד אוהבת אותה (אפילו שצריך קצת להעמיס כדי שהיא תיתן את מלוא האפקט)

    השבמחק
  7. תודה! זו בהחלט צללית מיוחדת ואני דווקא מרגישה שהיא פיגמנטית מספיק, גם בלי חפירות. אולי מלכתחילה אני מעמיסה יותר חומר על המברשת

    השבמחק
  8. הצללית הכהה נראת כתוספת טובה לאוסף שלי גם :) מה שכן, אני דווקא לא אוהבת להניח צלליות קרם עם המברשות הסינטטיות והשטוחות. משום מה הצבע תמיד פחות אחיד ורווי, ואני מעדיפה להניח עם מברשות כמו האנטונים האחרונה שבפוסט (וגם לטשטש עם אחת נקיה).

    השבמחק
  9. הגוונים הללו הולמים אותך מאוד.
    אין לי שום גוון דומה באוסף שלי..עשית לי חשק לנסות
    פוסט נהדר :)

    השבמחק
  10. כמו שכבר כתבתי לך בפייס :) מאוד מאוד אוהבת את המראה
    העשיר והחורפי הזה והוא יפה בעיני עם גבות וריסים כהים , פחות אוהבת את
    הטונים האלה על בהירות שיער. היה לי פעם פטיש רציני לכל דבר שהוא בורדו
    מנצנץ :) נרגעתי מאז והיום אני הכי אוהבת בעולם צלליות בסיסיות , פנינתיות
    ועדינות כמו הפינק גולד והייתי שמחה נורא לנסות אותה אבל אוף - אין לי
    חשבון אינסטגרם או סמארטפון ואני לא לגמרי מבינה בעניין הזה - יש דרך אחרת
    להצטרף להגרלונת?

    השבמחק
  11. תודה רבה! כיף לשחק עם גוונים חדשים :-)

    השבמחק
  12. תודה רבה!

    אני חושבת שיש תקופות כאלה שמאד מתחברים לגוונים מסויימים ופחות אל אחרים.
    כרגע הפעילות היא למנויי אינסטגראם בלבד, אבל תמיד יש בבלוג פעילויות הפתעה נוספות שכולן יכולות להשתתף בהן :-)

    השבמחק
  13. אני גם יכולה להניח את הצלליות האלה עם מברשת הטשטושים, אני פשוט לא עושה את זה כדי לא ללכלך אותה סתם.... דווקא עם מברשות שטוחות אני מרגישה שאני מצליחה להגיע לצבע הכי בולט ורווי. אבל כל אחת וההעדפות שלה :-)

    השבמחק