‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

6.1.2013

משלוש יוצא אחד

היום נעסוק בבסיס של הבסיס - איך מניחים מייקאפ? אחת מהשאלות הנפוצות ביותר שאני נשאלת (אחרי שאלת השאלות "איזה מייקאפ יתאים לי?"), היא על איזה מברשת אני ממליצה להנחת מייקאפ. אז היום נעסוק בדיוק בנושא הזה, ואני אציג בפניכן 3 אופציות שונות לפעולה הפשוטה לכאורה הזו, וכל אחת תבחר לה כראות עיניה את האופציה הנוחה לה ביותר.
אצבעות: אז לפני שפונים אל כלים ומכשירים, נתייחס לכלי הטבעי ביותר שיש לכולנו. אני יודעת שיש רבות וטובות שמאמינות שהנחת מייקאפ טובה היא רק באמצעות האצבעות, וגם אני הייתי בנקודה הזו פעם. מאז, הרבה מייקאפים עברו בנהר ודעתי השתנתה מאד. כיום אני לא אוהבת להשתמש באצבעות כמעט לאף פעולת איפור, מלבד קונסילר בלבד. אפילו פריימר על העפעפיים אני מניחה בד"כ עם מברשת. זה נכון שאפשר להגיע עם האצבעות לגימורים מאד טבעיים של מייקאפים, אבל בדרך בד"כ מקריבים מהכיסוי ומהעמידות וככה לא ממצים את מלוא הפוטנציאל מהמייקאפ. אם כבר אתן מתעקשות על השיטה הזו, עשו לי טובה והקפידו למרוח רק עם אצבעות שנשטפו קודם היטב במים וסבון.

 ספוגית: אחת השיטות הוותיקות ביותר, לאחר שיטת האצבעות. אני חושבת שאין מתאפרת שלא התחילה עם הנחת מייקאפ באמצעות ספוגיות, כולנו היינו שם! ורובנו בסופו של דבר זנחנו את הספוגיות ועברנו לטכניקות אחרות. אז מה יש בה בספוגית? בספוגית משתמשים תמיד כשהיא לחה ומספיגים איתה את המייקאפ על העור. היתרון בספוגיות שהן תמיד מאד רכות ונעימות על הפנים, ובאמת אפשר להגיע איתן לגימורים מאד טבעיים ומלוטשים, אפילו עם מייקאפים כבדים ומטייחים. את הספוגיות המסורתיות והמשולשות של פעם, החליפו בשנים האחרונות יצורים עב"מים כמו הספוגית המעוגלת והמקומרת שבתמונה, שמאפשרות להגיע לכל פינה על הפנים בנוחות וביעילות. 
החסרונות של ספוגיות, מבחינתי לפחות, הם העובדה שהן בד"כ מבזבזות המון חומר כי יש להן נטייה "לשתות" מייקאפים. חסרון נוסף הוא קושי רב בניקוי שלהן. כדי לנקות אותן צריך לכבס אותן במכונת כביסה וגם אז כתמים עקשניים של מייקאפ לא יורדים וזה משהו שמאד מפריע לי בעיניים. 
כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם - ככל שהספוגית איכותית ודחוסה יותר, כך היא תספוג ותבזבז פחות מייקאפ. כמו כן, כשמכבסים את הספוגיות לא כדאי לכבס אותן עם כביסה לבנה כי שאריות המייקאפ יפגמו בבגדים הצחורים שלכן.
טיפים לשימושים אלטרנטיביים - אם אתן לא אוהבות להשתמש בהן להנחת מייקאפ (כמוני), זה לא אומר שהן צריכות להיות עזובות במגירה. אפשר להשתמש בספוגיות כדי להניח סמקים במרקמים נוזלים וקרמים, הן מעולות למטרה הזו ויטשטשו לכן את הסומק/ברונזר/היילייטר בצורה הכי הכי טבעית ויפה. תנסו ותראו! בנוסף, אפשר לטפוח בעדינות על הפנים עם ספוגית לחה אחרי שסיימנו להניח מייקאפ כדי לטשטש גימור מסיכתי ולהעניק גימור טבעי ולח יותר.
את ספוגית הפלא החמודית שבתמונה אפשר לרכוש באתר פרושופ, או באיביי. אל תשכחו שגם לביוטיקייר יש ספוגית ביצתית מוצלחת למדי וסקירה עליה תוכלו למצוא אם תקליקו כאן.
מברשת שטוחה: הכלי הוותיק ביותר להנחת מייקאפ, אחרי הספוגית. על מברשות שטוחות להנחת מייקאפ שמעתי לראשונה לפני כ-6 שנים כשחברה לעבודה שלפה אותה מתיק האיפור שלה וטענה שהמוכרות במאק שכנעו אותה למרוח מייקאפ רק באמצעותה. איך אומר זאת בעדינות? זו לא הייתה העיצה הטובה ביותר שהחברה שלי קיבלה בכל הנוגע לענייני איפור. את סימני המריחה של המברשת היה אפשר לראות על הפנים שלה למרחקים, וכבר אז פיתחתי סלידה קשה מהשיטה הזו. גם כשהתניסיתי אח"כ בעצמי עם מברשות כאלה מעולם לא הצלחתי להתחבר אליהן, למרות שמסימני מריחה מובהקים עד כדי כך הצלחתי להמנע....
אז מהצד האחד מברשות מסוג זה הן לא ההמצאה המוצלחת ביותר, מצד שני אני חושבת שהן כן הרגילו את הציבור לרעיון של מברשות בתור התחלה, ממנו התקדמנו הלאה לסוגים מוצלחים יותר.
לאחרונה יצא לי להתנסות עם שתי מברשות שטוחות במסגרת ניסויים לבלוג, ומברשת המייקאפ השטוחה החדשה של ג'ייד היא העדיפה מבחינתי על פני השטוחה החדשה של קרליין. מה שחשוב לי במברשת שטוחה הוא החיתוך בקצה שיאפשר לי לטשטש איתה את החומר אל תוך העור מבלי לעקוץ אותי. המברשת של ג'ייד לא דוקרת בכלל ויש לה קצה דחוס מספיק כדי שאפשר יהיה לטשטש איתו את המייקאפ. מלבד היותה מברשת למייקאפ, אני דווקא אוהבת להשתמש בה כמברשת קונסילר, גם על העור הדק מתחת לעיניים היא מרגישה לי נעימה ורכה (לעומת הקרליין שדקרה אותי והייתה גדולה מגושמת מידי עבור קונסילר).
טיפים לשימושים אלטרנטיביים - כמו עם הספוגית, גם כאן יש כמה אפשרויות אחרות לשימוש במברשת. כפי שציינתי, אם המברשת בגודל המתאים היא תוכל לשמש יופי של מברשת קונסילר. מלבד זאת, אני מניחה עם מברשות שטוחות גם מוצרי פנים קרמיים כמו סומק/ברונזר ואני אוהבת במיוחד לעשות איתן קונטור מדוייק עם מוצרי קרם. בנוסף, אפשר למרוח איתן קרם לחות או מסיכות לכל מי שנרתעת משימוש באצבעות אפילו למוצרים אלה. שימוש די קבוע שאני עושה בה הוא מריחת המייקאפ על הפנים והאחדה קלה שלו על העור, לפני שאני ממשיכה עם מברשת טשטושים אחרת.
לסקירה של מברשת מייקאפ שטוחה של קרליין הקליקו כאן.
מברשת קבוקי: כאן סופסוף הגענו למברשת האהובה והמועדפת עליי וזו הדרך בה אני מניחה מייקאפ 99% מהמקרים. מברשות קבוקי הן באופיין מברשות מאד דחוסות, רחבות ובד"כ קצרות. לפני קצת יותר משנה Sigma השיקו את סדרת מברשות ה-Sigmax הסינטטיות ומאז הכל השתנה. מדובר בסידרה של מברשות סינטטיות על בסיס תיאוריית הקבוקי - דחוסות, רכות ורחבות. כל הסדרה כולה מתהדרת במברשות באיכות מהדרגה הראשונה שאפשר להגיע איתן לתוצאות פשוט מושלמות עם כל מייקאפ. הן רכות כמו נוצה על הפנים וזה באמת תענוג להשתמש בהן.
מתוך הסדרה יש לי את F80 ו-F82, כאשר הראשונה היא קבוקי עם ראש שטוח, וה-F82 בתמונה היא המצטרפת החדשה ולה יש ראש בגזירה עגולה. אין מה לומר, זו מברשת מושלמת. תוך 20 שניות המייקאפ מאוחד בשלמות עם העור.
היתרון במברשות האלה שבזכות הדחיסות והמבנה הן כאילו מפעילות "לחץ" על המייקאפ להתאחד בצורה המושלמת ביותר עם עור הפנים. הן עובדות עם המייקאפ אל תוך העור, ולא רק מניחות אותו מעליו, בתוצאות מושלמות כאלה לא יצא לי להתקל עם מברשות אחרות. למרות שהן לא זולות ולמרות ששירות הלקוחות של סיגמה לא ידוע במצויינותו, אני בכ"ז ממליצה לעשות את המאמץ ולהשקיע לפחות במברשת אחת מתוך הסט כדי שלעולם לא תתלוננו על גימור לא מוצלח של מייקאפ. את המברשות אפשר כמובן להשיג באתר של סיגמה (או בחנות סיגמה בקניון Mall of America במינסוטה, אם אתן במקרה באיזור...). 
מברשות מאד דומות ניתן למצוא אצל Real Techniques, אך למרות שאני אוהבת אותן מאד, אני לא חושבת שהביצועים משתווים ב-100% ואני עדיין מעדיפה את מברשות הסיגמה שלי.
טיפים לשימושים אלטרנטיביים - למה בעצם שתרצו למצוא שימוש חלופי למברשת המייקאפ המושלמת? אם בכ"ז אתן מתעקשות, אפשר להשתמש ב-F82 כמברשת פודרה לכל מי שלא אוהבת את מברשות הפודרה מהסוג "המבריש" והגמיש, ומעדיפה להניח פודרה בצורה של דחיסה אל תוך הנקבוביות.
לסקירה של מברשת F80 של סיגמה הקליקו כאן.
לסקירה של מברשת הבאפינג של ריל טכניקס הקליקו כאן.

טיפ קטן וחשוב - שימוש במברשות הוא לא תירוץ לזלזל בהגיינה. הקפידו על חפיפה שבועית ובין לבין תעבירו שפריץ של מנקה מברשות או אלכוהול מחטא, במיוחד על מברשות פנים שאתן משתמשות עליהן בד"כ מעל פצעונים שמזדהמים ומתפשטים. מברשות מלוכלכות זה כמו לנגב את הידיים על הרצפה ומיד אח"כ למרוח איתן מייקאפ על הפנים - זה איכס!
אז 3 כלים שונים להנחת מייקאפ מצאתן בפוסט, ואני מניחה שלא היה קשה לנחש מי המועדף עליי ביותר. אבל כמו שציינתי כבר בתחילת הפוסט, לכל אחת ההעדפה שלה ואני כאן רק כדי לתת לכן את המידע על האופציות הקיימות בשוק כדי שלפחות תדעו עם מה אפשר להתנסות. את ההחלטות תעשו לבד, אבל אל תשכחו לחזור ולספר לי מה ההעדפה האישית שלכן? שתפו אותי!

גילוי נאות: Gade, Proshop

16 תגובות:

  1. מסכימה איתך מאוד ולכן אני בדרך כלל מניחה עם מברשת דחוסה ולפעמים עם ספוגית כזאת שהראת. לא סובלת ספוגיות רגילות משום מה. מברשות שטוחות לוקחות יותר זמן והשקעה על מנת לגרום למייקאפ להיראות טוב...

    השבמחק
  2. אחלה פוסט תמיד כיף לקרוא טיפים שקשורים באיפור בסיס גם אני מאוהבת בסיגמא שלי ממילצה לך לנסות את 88 f לא תשתמשי בשום מברשת אחרת אחרי.

    חני

    השבמחק
  3. תודה רבה!
    בסופו של דבר אני אאסוף את כל המברשות בסדרה הזאת ;-)

    השבמחק
  4. מאז המברשות הדחוסות של סיגמה אני כמעט ולא נוגעת במברשות/ספוגיות אחרות. הן בעיקר נכנסות לפעול כשכל שאר המברשות מלוכלכות :-P

    השבמחק
  5. הוצאת לי את המילים מהמקלדת לגבי הf80 של סיגמא מעולה! בזכותה יש לי זמן לאיפור עיניים כי ההנחת מייקאפ כל כך מהירה:-)

    השבמחק
  6. המברשת של סיגמה מאוד מאוד קורצת לי , אבל אני מתאפקת! בנתיים יש לי את האקספרט של ריל טכניק ואני סופר מרוצה :)

    השבמחק
  7. אחלה פוסט, יפה לך על ההשקעה :)
    אני אוהבת את הגימור של הספוגיות אבל לא אוהבת את כל ההתעסקות איתה. אני מצליחה לעבוד עם המברשת השטוחה של קרליין בלי שישארו פסים בכלל, מסכימה שהיא רחבה מדי בשביל קונסילר.
    וגם אני לא אוהבת להתאפר עם הידיים ;)

    השבמחק
  8. אין ספק שמברשות ריל טכניקס לא רעות בכלל, אבל באמת שהמברשות בסדרה הזו של סיגמה הן ברמה אחרת לגמרי...

    השבמחק
  9. הכי כיף כשנשאר הרבה זמן להשקיע באיפור עיניים! אני שונאת להתקע על איפור פנים יותר מידי זמן...

    השבמחק
  10. פוסט מרתק ועוזר ! אין ספק שלמדתי פה דבר או שניים.
    כרגע אין לי שאיפה להנחה מושלמת של מייקאפ כיוון שאינני צורכת מייקאפ כמעט, אך אולי בעתיד איישם את עצותיך :)
    נוי
    littlemissnoy.blogspot.co.il

    השבמחק
  11. נהניתי מאוד לקרוא את הפוסט. אני מוצאת את עצמי מזגזגת בין האצבעות למברשת הקבוקי,
    תלוי במצב העור שלי ובעצמת הכיסוי שאני מחפשת.
    אני בהחלט אנסה את הנחת הסומק עם הספוגית, נשמע מעניין!

    השבמחק
  12. תודה!

    גם אני לצערי זונחת את הספוגיות למרות הגימורים הטובים, בגלל כל הקטע של ההתעסקות, וההרטבה ואז איפה מאכסנים? והכתמים. בקיצור - לא בשבילי...
    עם מברשות שטוחות אני יכולה להגיע לתוצאה מושלמת, אבל זה לוקחת לי הרבה יותר זמן ומאמץ מאשר עם מברשות באפינג

    השבמחק
  13. תודה רבה! יש לך מזל שאת לא מכורת מייקאפ :-)

    השבמחק
  14. תודה!
    ספוגית מעט לחה עם סומק קרם יוצר גימור ממש מהמם בעיני, הכי דיואי וקורן. בהצלחה!

    השבמחק
  15. שלושה מוצרים חדשים עבורי, הידד!
    אני אנסה את הספוגית, נשמעת טריק חמוד עבורי.
    המברשת של ג'ייד (ודומותיה) פחות נוחות לי להנחת מייקאפ, אבל תמיד טוב שיש אחת כזו באוסף (סמקי קרם וכו')

    השבמחק
  16. אני אוהבת לחדש :-)
    ממליצה לך לנסות את ספוגית הביצה של ביוטיקייר, היא חלופה נחמדה לכל הביוטי בלנדרס

    השבמחק