‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

8.10.2012

שיערך הארוך נערה

דיברתי כאן בעבר על מוצרי שיער, וגם הזכרתי קצת את החיבה שלי לאקססוריז שונים לשיער. התחשק לי לאגד את כל המידע, המוצרים והטיפים שיש לי בנושא לפוסט אחד וגם לספק לכן הצצה קטנה לאוסף "תכשיטי" השיער שלי.
יש לי שיער חלק שבקיץ נהייה קצת גלי ואני חושבת שכרגע יש לי את השיער הארוך ביותר שאי פעם היה לי - עד אמצע הגב. אני כן יכולה להגיד שמידי פעם עוברת עליי תקופה שמתחשק לי לגזור את הכל ולחזור לקצר, אבל אני חורקת שיניים, גוזרת רק קצוות וממשיכה להאריך. זה יהיה ניסוי מעניין לראות עד מתי אני אצליח להחזיק מעמד.....
בכל אופן, גם כשיש לי שיער ארוך וגם כשהיה קצר אף פעם לא הייתי טיפוס של תסרוקות. אני גרועה עם שיער ומעבר לעיצובים הבסיסיים ביותר יש לי ידיים עקומות במיוחד. לכן תמיד הסתמכתי על אביזרי עזר שיסייעו לי לעשות שיער "מעניין" יותר - קשתות, סיכות, מסרקיות, קליפסים, מה שבא ברוך הבא ויש לי אוסף של אקססוריז לשיער שיתאימו לכל מועד ואירוע.
אז בא לכן לצלול איתי אל כמה דוגמיות מתוך האוסף?


נתחיל מהקל והפשוט - עגבנייה. מה שאתן רואות בתמונה אלה כל המצרכים הדרושים כדי לעשות את העגבנייה המושלמת - סופגנייה (אני רכשתי בביוטיקייר), גומייה לשיער וסיכות. את העגבנייה שלי אני אוהבת להציב לא על הקודקוד (כדי להמנע ממראה הזרבובית), אלא נמוך יותר על העורף למראה קלאסי. עם הפטנט הזה יכולתי לצאת כל בוקר מהבית עם שיער מסודר ומאורגן בתסרוקת מכובדת בעלות של 5 שקלים. לא שווה?


הבאות בתור הן סיכות שבהן אני גם משתמשת די הרבה. אני כבר הרבה שנים לא אוספת את השיער בקוקו של גומייה, אלא רק עם סיכות. איסוף נוסף שאהוב עליי הוא חצי קוקו, שאז הסיכות הקטנות והצרות יותר באות לידי שימוש. יש לי המון המון סיכות באוסף, בעיקר בגווני שחור או מתכת. אגב - את הסיכות המנצנצות במיוחד אני מעדיפה תמיד לשמור ללבישה בערבים, באור יום הן סתם ניראות צ'יפיות והמוניות.


אני חייבת להודות שקליפסים הם לא הדבר האהוב עליי בעולם. יש בהם משהו מאד זול ואני לא מחבבת את הדרך בה הם אוספים את השיער בצורה שנשארים כל מיני שוונצים שצצים בכל כיוון. אין לי הרבה קליפסים וגם אלה שכן אני שמה רק בערב. לצאת איתם בבוקר מרגיש לי יותר מידי כמו לוק של עוזרת בית....


בהמשך לסעיף הסיכות, יש לי גם המון סיכות קטנות יותר שחלקן שימושיות רק כקישוט ועם חלקן אני אוספת את השיער ממש. הסיכות השימושיות ביותר באוסף שלי הן שתי סיכות המתכת הפשוטות שאתן רואות כאן - הארוכה והקצרה. שוב, מציאת ביוטיקייר שהתגלתה כדרך הקלאסית והפשוטה ביותר לסדר את השיער בחצי קוקו, לאסוף את השיער מהפנים ועוד המון שימושים אחרים.


מבחינת אקססוריז של ממש בדוגמת גומיות וסיכות מקושטות - אין לי הרבה. כמו שכבר הבנתן, אני לא חזקה בתסרוקות. אני משתמשת יותר באביזרים שיאספו לי את השיער, מאשר בכל מיני גומיות וסיכות שצריך לארגן תסרוקת על מנת שאפשר יהיה להשתמש בהם. אבל יש לי שושנת גומייה וסיכות של פנינים שתמיד טוב שיש בכל אוסף.


אחרונות חביבות הן הקשתות, ומהן יש לי הכי הרבה. הקשתות מלוות אותי מאז גיל 4 בערך ואני אף פעם לא מרגישה מבוגרת מספיק כדי לזנוח אותן. אמנם כן זנחתי את הקשתות הצבעוניות והמקושקשות והיום, בדומה לטעם שלי בסיכות, אני נצמדת לקשתות בגוונים סולידיים או מתכתיים.

הטיפים שלי לשימוש נכון באקססוריז לשיער:

1. אל תעמיסו - אין מראה מגוחך יותר מבחורה שיוצאת מהבית עם קליפס מנצנץ, קשת קטיפה וסיכות פפיונים, כולם בעת ובעונה אחת על השיער. לא צריך ללבוש את כל האוסף בכל פעם שיוצאים מהבית, במיוחד כשמדובר באביזרים מנצנצים או בולטים במיוחד.
2. התאימו את האקססוריז לתכשיטים - והכוונה כאן היא עד כמה שניתן. לא חייבים להיות מאצ'י מאצ'י מידי, אבל מספיק לשמור על קו אחיד בין הגוונים הכלליים וסוגי המתכות. 
3. שימרו על איזון - אם ענדתן עגילים גדולים וגם שרשרת בולטת אזי כל אזור הראש שלכן מתוכשט מספיק. אם תוסיפו קשת מאד מנצנת זה כבר ייראה יותר מידי. זיכרו - השיער הוא חלק מהלוק הכללי ואביזר נכון בשיער יכול להוסיף או להוריד בדיוק כמו תכשיט לבגד.
4. אמצו לכן אקססוריז שמחמיאים לגוון השיער שלכן - לי לדוגמה יש שיער חום אדמדם מאד "חם". לכן לא תמצאו אצלי הרבה אביזרים על טהרת הכסוף כי לדעתי זה לא מחמיא לשיער שלי. אביזרים זהובים או שחורים מוציאים מהשיער שלי את הגוונים האדמדמים שבו ולכן אני תמיד אעדיף אותם.
5. טיפ ללבישת קשת כשהשיער אסוף - כשאני אוספת את השיער ומוסיפה קשת אני לא אוהבת להניח אותה בצורה הסטנדרטית, אלא אני אוהבת לטחוב אותה ממש לתוך השיער כדי שתיראה כמו סוג של כתר. אפשר לראות הדגמה בתמונה:


6. תתנסו בבית - תשחקו עם האביזרים שלכן ותנסו איתם כל מיני תסרוקות שונות בבית. אף פעם אל תסמכו על עצמכן לעשות תסרוקת חדשה מושלמת כשאתן מתארגנות בלחץ לקראת אירוע. תסרוקת זה קצת כמו אייליינר - ככל שמתאמנים יותר כך גוברים הסיכויים שבפעם הבאה זה ייצא מושלם. 



כעת ניגע בתחום המוצרים לשיער, בין אם לטיפוח או לעיצוב.
מוצרי סדרת +Osis של שווארצקופף פרופשונאל - 95 ש"ח. להשיג במספרות מורשות
המוצרים שכאן הם כולם מוצרי עיצוב לשיער מסוגים שונים ואסביר את המטרה של כל אחד מהם - 
ספריי לשיער - בעיקרון ספריי הוא מוצר "פיניש" - מרססים אותו על השיער כשמסיימים לעצב אותו ותפקידו לשמור על השיער שלא יזוז לשום מקום. 
מוס לשיער - מוס בעצם מעניק טקסטורה לשיער. כל מי שהתנסתה קצת עם עיצוב שיער יודעת שקשה לעצב שיער "נקי" מידי. בשביל עיצוב מוצלח צריך להעניק לשיער מרקם קצת מחוספס יותר ובשביל זה יש את המוס
קרם לחות/הזנה/הגנה/עיצוב - כאן נכנסת קטגוריית המוצרים הקרמיים/נוזליים שמסייעים בעיצוב השיער, מגינים עליו מפני חום ומעניקים לו מראה מבריק ומלוטש. שניים שנמצאים אצלי בשימוש קבוע הם של Schwarzkopf מסדרת +Osis. הראשון הוא Body Me Volume שאמור להעניק לשיער נפח. מהניסיון שלי הוא בהחלט נותן לשיער גוף, אבל לא נפח אפרו מטורף (מבחינתי יתרון...). זה לא הנפח הפריזי שהשיער תופס בלחות, אלא השיער ניראה פחות "שטוח".
השני הוא SoftN'Straight Sleek שאמור לעזור בהחלקת השיער ושמירה עליו ככזה לאורך זמן. גם כאן המוצר עושה את העבודה ואחרי שתחליקו את מחלפות ראשכן תרגישו שהשיער הוא כמו משי. הוא מצליח לשמור על השיער חלק גם בתנאי לחות, למרות שלא ב-100%. השיער בעורף עדיין יסתלסל לכן מחדש מהחום והזיעה, אבל הוא כן מצליח לשלוט על מצב הפריז.
סרום קרסטס - 199 ש"ח, שמן קרסטס - 160 ש"ח. להשיג במספרות מורשות
הבאים בתור הם מוצרי הטיפוח לשיער, ואצלי תמצאו את שמן לשיער וסרום לשיער מפוצל ופגום, שניהם מבית Kerastase. שמן לשיער מעניק ברק ומראה בריא לשיער ויש חלופות שונות וגם זולות יותר בשוק.
הסרום  Fibre Architecte סובל מסוג של פיצול אישיות. "לוריאל ישראל" טוענים שבכלל מדובר במסיכה לשיער והוראות השימוש הן להניח אותו על שיער רטוב, להמתין 2-3 דקות ולשטוף. לעומת זאת, אם תקראו על המוצר באתר הרשמי של קרסטס ו/או באתרי קניות בחו"ל ו/או אפילו תקלפו את המדבקה בעברית תגלו הוראות שימוש שונות לחלוטין. קרסטס ייעדו את המוצר להיות סרום "Leave in" שמניחים אחרי המקלחת ולא שוטפים. אין לי מושג למה "לוריאל ישראל" החליטו מה שהחליטו לגבי ייעודו של המוצר, אני רק יכולה לדבר מניסיון. כמסיכה נשטפת הוא לא הועיל לי בדבר.
לעומת זאת, כשהנחתי אותו על שיער לח אחרי חפיפה והשארתי אותו על השיער, הוא עשה יופי של עבודה בשיפור מראה הקצוות, הזנתם כדי שלא ירגישו וייראו ייבשים ונשברים ומתן תחושה משיית לשיער כולו. אגב, יש לו ריח מעולה של נקטרינות. ההתמכרות שלי בשיאה....
לכל מי שיש שיער ארוך וקצוות מפוצלים מאד כדאי למצוא מוצרי טיפוח שיעניקו לשיער קצת יותר הזנה משמפו ומרכך רגילים. סרומים או שמנים יכולים לשפר באופן דרסטי את מראה הקצוות, רק צריך למצוא את המוצר שיתאים לשיער שלכן.
הטיפים שלי לשימוש במוצאי עיצוב וטיפוח לשיער:
1. העדיפו שיער לח - תמיד עדיף למרוח מוצר טיפוח או עיצוב על שיער לח. לא שיער נוטף מים אבל גם לא יבש לחלוטין, אלא מצב צבירה אמצעי שיאפשר לחומרים להיספג בשיער בצורה הטובה ביותר. יוצא הדופן היחיד הוא שמן לשיער שאפשר למרוח גם אחרי פן כדי להחזיר את הברק לשיער.
2. השתמשו במוצרים מגינים מחום - אם תעצבו את השיער בחום ולא תגנו עליו הוא יישרף ויראה ייבש, שביר ומפוצל. לא חבל?
3. הזהרו מסיליקונים -  מוצרים לשיער מפוצצים בסיליקון כדי להעניק את תחושה חלקה ונעימה. מצד שני, סיליקון הוא רכיב שנשים רבות רגישות אליו ויכול לגרום אצלן לפצעונים על הפנים. אם עברתן את גיל הנעורים ועדיין אתן סובלות מאקנה שמסרבת להירפא, נסו להפסיק לגמרי להשתמש בחומרי עיצוב לשיער. בעצת רופאת עור צמצמתי את השימוש במוצרים כאלה רק למקרים הכרחיים ומאז חל שיפור אדיר במראה העור שלי.
4. אל תחליקו/תסלסלו שיער רטוב - למחליקים ומסלסלים יש דרגות חום גבוהות יותר מפן רגיל והם גם באים במגע ישיר עם השיער שלנו. אם תשתמשו בהם על שיער רטוב פשוט תשרפו אותו מהיסוד. לא כדאי!

עד כאן פוסט השיער שלי - על הטיפים, המוצרים והאביזרים שאיתם אני משתלטת על הרעמה המלכותית ;-)

אשמח אם תחלקו איתי את שגרת עיצוב השיער שלכן - באיזה מוצרים אתן משתמשות? האם אתן חובבות אקססוריז לשיער כמוני? שתפו אותי!


גילוי נאות: Kerastase, Schwarzkopf

26 תגובות:

  1. את דווקא מאוד נתפסת בעיניי כמישהי שמשקיעה בתספורת שלה ואני תמיד רואה אותך מוקפדת מכל הצדדים. בתור מישהי שהתחזוקה שלה כוללת מסרק ו...מסרק- את מספקת לי הרבה השראה וחשק להשקיע קצת יותר.

    השבמחק
  2. אני לא משתמשת באביזרי שיער, חוץ מהגומיות הפשוטות איתן אני אוספת לקוקו רגיל וזהו. כרגע, בגלל שמזג האויר כבר נהיה נוח, התחלתי ללכת עם שיער פזור וכיף לי.
    תסרוקות אני גם לא יודעת לעשות ודווקא הפטנט של הגומיה הרחבה של ביוטיקר נראה לי מאוד נוח וקל לביצוע. מה שכן נראה לי שאין לי מספיק שיער כדי לעשות את זה :)


    אין לי גם הרבה מוצרים משלימים לשיער. בזמן האחרון אני מעדיפה להשתמש במסיכה מזינה או מעניקה ברק, במקום הקונדישנר והתוצאות מאוד טובות. יש לי סרום Super Skinny
    של פול מיטשל שאני משתמשת בו לעתים רחוקות כדי "לסגור" קצוות מעצבנים.

    קיבלתי בגלוסי האחרון שמן לשיער של לוריאל והוא מדהים! לא חשבתי שאוכל להינות ככה ממוצר שדי נרתעתי ממנו בעבר.

    השבמחק
  3. הו תודה, נחמד לשמוע! אבל זה באמת כי יש לי כמה שיטות מוכרות ובטוחות שאני יודעת מה אני עושה. בכל הנוגע לתסרוקות מסובכות יותר או עיצוב שיער בעזרת כל מיני מכשירים אני די כישלון. בשביל זה נחמד שיש את כל הסיכות האלה, זה מאד עוזר ליצור את הרושם שאת יודעת מה את עושה :-P

    השבמחק
  4. אוסף קשתות וסיכות שלך חמוד ואת בהחלט לא עוברת את הקו של "פרחיות" איתם או ילדותיות! בקיצור תמשיכי ותרחיבי את האוסף ;)

    השבמחק
  5. את תמיד יכולה לקנות את הסופגניה של ביוטיקייר ולנסות, היא עולה רק כמה שקלים :-)
    לדעתי זה יותר קשור לטכניקה מאשר כמות שיער, אני חושבת שגם לשיער דליל זה יכול להתאים.
    לי יש את השמן לשיער של קרטסטס (שהוא נראה לי זהה לזה של לוריאל....) ואני גם מאד נהנת ממנו למרות שפעם לא הייתי מוכנה לקרב דברים כאלה לשיער שלי

    השבמחק
  6. כיף לשמוע, כי לפעמים אני מרגישה שאולי עברתי את השלב של כל הפיצ'פקעס האלה ;-)

    השבמחק
  7. הסופגניה הזו לשיער היא פשוט להיט....
    גם אני לא אוהבת קליפסים. הם משמשים אותי רק לשלב שאני עושה פן :) מעדיפה את הגומיות השחורות הפשוטות כשאני אוספת שיער.
    היתה תקופה שהשתמשתי הרבה בסיכות מעוצבות שטוחות כאלו, כשהייתי הולכת עם בננה בפוני או עם חצי קוקו כמוך. עכשיו הן כמעט ללא שימוש אצלי.
    ואני חושבת שהקו בין ילדותי ללא ילדותי לאו דווקא קשור לאקססורי עצמו, אלא לאיך משלבים אותו בשיער (אלא אם כן זו קשת של הלו קיטי או משהו כזה :), עם איזו תסרוקת וכו'

    השבמחק
  8. . אני מאלה שמאד אוהבות אביזרים לשיער.. אני קונה הרבה, אבל בדר"כ לא משתמשת ושיער פזור/חצי קוקו זה פסגת ההשקעה שלי :-)
    מהתמונה של הסיכות, יש לי את שתי הסיכות מתכת הימניות ועוד כמה בסגנון, ואותן אני מאד אוהבת...
    ואני משתמשת גם הרבה בגומיות, לחצי קוקו. נדיר מאד מאד לראות אותי עם אסוף לגמרי (קוקו או עגבניה- רק כשאני עושה ספורט או מנקה או שחם ברמות בלתי נסבלות. גם בחתונה לא הסכמתי ללכת על אסוף, כמו שהרבה פעמים מקובל).
    קשתות יש לי מלא, אבל מעצבנות אותי אז מהר מאד אני מורידה אותן... כנראה שנועדתי להיות עם שיער משוחרר ושמח :-P

    השבמחק
  9. אני גם מאלו שלא מתעסקות עם תסרוקות, פשוט כי יש לי שתי ידיים שמאליות בקטע הזה... עד שגיליתי את המחליק אף פעם לא הצלחתי לעשות לעצמי פן אפילו! (להחזיק ביד אחת את הפן ובשנייה את המברשת היה יותר מדי בשבילי ...)
    כשיגדל לי השיער לאורך נורמלי (כלומר עוד 100 שנה בערך) אני בהחלט אנסה את הפטנט לעגבנייה הזה! נראה נוח מאוד...

    השבמחק
  10. את בחורה כלבבי! אין כמו המון פיצ'פקעס לשיער :)

    השבמחק
  11. תודה! כיף לשמוע שאני חולקת את התחביב עם עוד כמה משוגעות לדבר ;-)

    השבמחק
  12. אוי ואבוי גם אני גרועה נורא בלעשות לעצמי פן בשיער. מלבד העיצוב הכי פשוט של החלקה ישרה אני לא יכולה לעשות כלום....

    השבמחק
  13. האמת שאני לגמרי ההיפך ממך, לעיתים נדירות ממש תתפסי אותי יוצאת מהבית עם שיער פזור לגמרי, אני חייבת שיהיה בו אפילו הסיכה הקטנה ביותר כדי לשמור על שלוות הנפש שלי. אני מרגישה שבלי שום דבר הוא פשוט מתעופף לכל כיוון...

    השבמחק
  14. אני מסכימה איתך, אני חושבת שלאורך הזמן כן צריך לדעת לבחור את האקססוריז המתאימים שלא ייראו מגוחכים, אבל זה לחלוטין לא אומר שצריך להפסיק להשתמש בהם בכלל.

    השבמחק
  15. איזה אוסף! ואת ממש לא על שום גבול של ילדיותיות! להמשיך להרחיב את האוסף ולהנות ממנו.
    יש לי המון פיצ'פקעס לשיער, אבל מה קורה? בסוף אני מגלה את עצמי עם שיער פזור או מקסימום עם איזה צמה מאוד מבולגנת במידה וחם.
    תתפסי אותי עם שיער אסוף רק במקרה ואני עושה ספונג'ה או מקלחת וחפפתי את השיער אתמול...
    ומאז שהשמן של לוריאל נכנס לחיי - בוודאות לא תמצאי אותי אוספת את השיער. כי הוא כל כך רך ומפיץ כזה ריח פרחים...
    ליציאות אני אשקיע בהחלקה או תלתלים מהבייביליס, אבל שוב השיער ישאר פזור...
    אני מאוד אוהבת תסרוקות שונות שהבסיס שלהם היא צמה בסגנון היווני-רומי אבל לא תמצאי אותי משקיעה בזה חצי בוקר...

    השבמחק
  16. אני בד"כ אוספת את השיער רק בקיץ, בחורף הוא כמעט תמיד מסודר בתסרוקת פזורה כלשהי. פזור לגמרי אני לא יכולה ללכת, אני חייבת שיהיה לי משהו בשיער שיאסוף אותו קצת מהפנים אחרת זה נורא מעצבן אותי :-P
    אני יודעת לעשות צמה צרפתית וצמה רגילה וזהו בערך, אבל איתן אני דווקא כן מצליחה לעשות כל מיני יצירות מעניינות מידי פעם

    השבמחק
  17. אני מה זה גרועה בשטויות לשיער....אני מאוד אוהבת להשתמש בקליפסים פשוטים ומעפאנים בבית ומעדיפה לרוב אסוף ולכן רציתי שתדגימי מה עושים עם הספוג החמדמד הזה. אני מאוד אוהבת את המראה האלגנטי שזה נותן בסופו של דבר אבל בטח אני אצטרך להתאמן קצת לפני :-P
    יאללה שיבוא כבר הסתיו בכל הכוח וכל השוונצים של הלחות יפסיקו לעמוד :-D

    השבמחק
  18. הסופגניה מאד פשוטה! קיבלתי אין ספור בקשות לצלם את התוצאה הסופית איתה, כנראה כולן ממש חמות עליה :-D
    אשתדל לצלם את זה בקרוב כדי שתוכלו להתרשם.
    השיער שלי בסתיו-חורף כ"כ הרבה יותר יפה ומסודר.....

    השבמחק
  19. מאוד אהבתי את הפוסט הזה. אפרופו מראה עוזרת הבית והשוונצים, דווקא סקסי :-) שוונצים זה שובבי
    תדגימי פעם בשלבים איך את עושה את הסופגניה שהעלית לפייס, תסרוקת קלאסית ויפה, מאוד אהבתי.

    השבמחק
  20. אהבתי את הפוסט הרבה זמן לא קראתי פוסטים על שיער.
    אני מאוד אוהבת קשתות ומוצרים לשיער וקרמים סרומים לשיער וכל מה שקשור :}

    השבמחק
  21. תודה רבה!
    אני משתדלת להשתמש פחות במוצרי עיצוב לשיער, אבל אקקסוריז, כמו שאת רואה, אני מאד אוהבת :-)

    השבמחק
  22. תודה רבה לידיה! כיף לשמוע :-)
    העלתי קישור לסרטון בעמוד הפייסבוק לטוטוריאל "סופגניה" - ממנה למדתי איך לעשות ואני ממש ככה כל פעם.

    http://www.youtube.com/watch?v=Pai72jGl7k8

    השבמחק
  23. מדהים אני בדיוק חושבת מהיכן להשיג כאלו סיכות לחצי פזור כי התחיל הקיץ ולא מסוגלת עם השיער על הפנים אשמח אם תכווני אותי ספצפית היכן קונים?בעיקר דברים כמו הסיכות הקטנות לחצי קוקו כאלו מהממות וקשתות?משום מה היה לי רושם שבביוטיקר יש דברים ילדותיים לילדות?טעיתי?תוכלי להמליץ על מקומות לקניית קשתות בצבעים סולידיים כמו שציינת?אולי ב"וואו"? תודה רבה ויום מקסים רביד

    השבמחק
  24. את הסיכות הצרות הפשוטות ממתכת לחצי קוקו אני קונה בביוטיקייר, צריך לחפש אותן בזהירות בין כל הדברים שמיועדים לילדות קטנות....
    את שאר הסיכות והקשתות שלי אני קונה בחנויות שאפשר למצוא ברחובות עירוניים, בד"כ מקומות שמוכרים כל מיני אקססוריז :-)
    קשתות יפות אפשר גם למצוא ב-H&M לפעמים

    השבמחק