‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

29.6.2011

וורוד בציפורניים

אחרי חודש של פרנץ', היום סופסוף הגיע התור החודשי שלי אצל המניקוריסטית. העובדה שנתקעים עם צבע/דוגמה אחת ל-4 שבועות היא כנראה החסרון הגדול ביותר של שיטת הג'ל. בד"כ נמאס לי מאיך שהציפורניים נראות כבר אחרי שבוע וחצי בערך, ואז יש עוד שבועיים וחצי לסחוב איתן... מצד שני, אני דבקה בשיטה הזאת כבר כמעט שנתיים לאור היתרונות האחרים שבה, גם אם יש פחות וורסטיליות מבחינת צבעים והתחלופה היא רק אחת לארבעה שבועות.
בפעם הקודמת שעדכנתי לגבי הציפורניים שלי הסברתי ממש בקצרה איך השיטה הזאת עובדת, אז היום אני ארחיב יותר את הדיבור בנושא, כי הרי לשם שיתוף מידע התכנסנו כאן היום.

אז ככה. הג'ל הוא חומר שבמרקמו דומה ללק רגיל, אם כי טיפה סמיך יותר. ההבדל הוא שאת הג'ל לא ניתן לשים לבד בבית וכן דרושה הסרה מקצועית. השיטה עובדת כך - ראשית כמובן מתחילים עם מניקות רגיל (שיוף, הסרת עור יבש וכו'). אח"כ מניחים חומר מייבש (לספוח נוזלים ושמנוניות מהציפורן וליצור משטח "חלק"). מעליו מניחים שכבה ראשונה של הג'ל - את שכבת הבסיס השקופה. מכאן והלאה זה משתנה לפי בחירת הלקוחה - אפשר לבחור צבע ואז בד"כ מניחים אותו בשתי שכבות ומעליו שכבה נוספת שקופה מבריקה, או אפשר פרנץ', או דוגמאות/אבנים וכו' לחובבות הז'אנר. כל שכבה כזאת מייבשים קודם מתחת למנורה אולטרה-סגולה למשך כ-3 דקות ואז ממשיכים לשכבה הבאה. 
בסופו של תהליך ההנחה והייבוש מנגבים את הציפורניים בצמר גפן טבול בקצת אצטון להסרת הדביקות הנוצרת מהייבוש. שניה אח"כ - אפשר לחטט בתיק, לפתוח מגרות, להתנגב, להתלבש, להסתרק - זה יבש לחלוטין ולא יזוז לשום מקום. 
הציפורניים שמתקבלות הן קשיחות מאד - אולם אין את אפקט הבנייה, של ציפורן גבוהה בכמה סנטימטרים מהעור הסובב אותה... 
הג'ל אמור להחזיק כשבועיים בלי בעיות ואחרי התקופה הזאת לכל אחת יש את הטווח שלה. יש כאלה שאחרי שבועיים אין מה לדבר וצריכים להוריד, ויש כאלה (כמוני) שיכולות לסחוב את זה עד חודש. אם זאת, בשבוע האחרון של החודש הציפורניים נראות די זוועה והג'ל מתחיל להפרד מהציפורן ולהתרומם. בעיה נוספת - כיוון שהציפורניים לא נשברות (הג'ל שומר עליהן), אין שום דבר שיפריע להן לגדול ורואים את הרווח של הגדילה בין איפה שהציפורן מתחילה ואיפה שהג'ל מתחיל. ההסרה מתבצעת בשיוף, או באמצעות אצטון מיוחד או בשילוב של שניהם. 
מבחינת הצבעים - בעקרון יש מבחר גדול ו"דיופים" של צבעי Essie ו-OPI, הבעיה היא שלא כל המניקוריסטיות שעושות ג'ל מחזיקות במגוון גדול כ"כ ומסתפקות בד"כ בסדרות הבסיסיות (בסיסי פרנץ' שונים, קצת אדומים, קצת ורודים וקצת סגולים). ככל שחוג הלקוחות של בעלת המקצוע גדול יותר וככל שרובן הן לקוחות ג'ל - כך המבחר יהיה גדול יותר. אבל אם מדובר רק בהכנסה צדדית של המניקוריסטית ורוב הלקוחות שלה הן לקוחות של לק רגיל או בנייה אקרילית - כך מבחר הצבעים שלה יהיה מצומצם יותר. כך גם כשזה מגיע למקצועיות ולמומחיות בעבודה עם הג'ל. לא כל מי שעושה מניקור לק מצויין, תוכל לעשות עבודה דומה עם ג'ל. לג'ל יש תכונות אחרות, המריחה שלו אחרת, כל תהליך הייבוש ובניית הצבע הוא אחר ובגלל שזה חומר שאמור להשאר על הציפורניים לתקופה ארוכה - צריך להקפיד להשתמש בחומרים הטובים ביותר ובציוד הטוב ביותר. אני התנסתי פעם אחת בעבודת ג'ל גרועה במיוחד - מריחה עקומה והכל התרומם והתקלף תוך יומיים (!). לעומת זאת, המניקוריסטית הקבועה שלי היא באמת בדרגה אחת מעל כולם. ראשית מבחינת הנחה - יש לה ידי זהב וראיתי אצלה את התוצאות היפות והמדוייקות ביותר שנתקלתי בהן. כמו כן - היא לא חוסכת על החומרים, משתמשת רק בטוב ביותר והכלים שלה מבריקים מניקיון.  גם מבחר הצבעים שלה גדול, ויש לה שיטה חמודה של תצוגת לקים של Essie ו-OPI צמוד להעתקי ג'ל שלהם, כך שאם לקוחה תבקש היא תדע מיד לאיזה גוון בדיוק היא מתכוונת.
עניין העלות של טיפול ג'ל הוא בעייתי להרבה נשים. בניגוד למניקור רגיל שבד"כ עולה בין 30 ל-70 ש"ח, ג'ל עולה בין 120 ל-140 ש"ח. אישית, אני משלמת 140 ש"ח מידי חודש עבור התענוג ואני יכולה להגיד בפה מלא שזו לא הוצאה קטנה. במיוחד זה משמעותי לנשים שיש להן הוצאות קבועות בחודש על מספרה (אם לא הוצאה שבועית), מריטת שערות, קוסמטיקאית וכו'. המחיר הגבוה נובע מהעלות הגבוה של המוצרים. יש מונופול של מס' מצומצם של חברות שמספקות את הג'ל ואת הכלים לעבוד איתו והן מפקיעות מחירים (ראיתי טופס הזמנה סטנדרטי - יקר מאד מאד!). אין ברירה למניקוריסטיות אלא לגלגל את העלות הזאת על הלקוחות, כשהן מודעות לזה שנשים רבות יירתעו מכך.  
מבחינת ההשפעה של החומר על הציפורניים - אין ספק שהציפורניים נחלשות. כל חומר שנשים על הציפורניים ויישאר שם לתקופה ארוכה יחליש אותן כי ציפורניים צריכות חמצן. אם זאת, חשוב לי להדגיש שהג'ל אינו כר פורה להתפתחות פטריות ומיני נגעים אחרים, כמו שבנייה אקרילית יכול לגרום. גם אם הג'ל מתרומם, לא חודרת לחות לציפורן כיוון שהג'ל מאד מייבש אותן. אבל בגלל שהג'ל כן מחליש את הציפורן (ואל תתנו לאף אחד לשכנע אתכם אחרת...) - כאן טמונה החשיבות בבחירת בעלת מקצוע טובה. מומחית ג'ל תדע לשייף במידה הנכונה ובאופן הנכון ואפילו תמליץ על הפסקה מג'ל, כמו שאני הפסקתי עם הג'ל לכ-3 חודשים בקיץ שעבר. נתתי לציפורניים לנשום בשמש ובאוויר הפתוח (אפילו לק לא שמתי עליהן) ואח"כ כשחזרתי התוצאות היו טובות מתמיד. 
מצד שני, ג'ל זה פתרון מצויין לכאלה שהגיעו כבר עם ציפורניים חלשות ומתפצלות, כמוני. וכאן בעצם טמונה הסיבה שאני חסידת השיטה הזאת. הג'ל מציל אותי מרוטציה בלתי נגמרת של לק-אצטון-לק וחוזר חלילה, שרק החמיר את המצב העגום של הציפורניים שלי. יש כאלה שנולדו עם ציפורניים שאפשר לגרד באמצעותן לוחות ויש כאלה שנולדו עם ציפורניים שאפילו תינוקות לא יישרטו מהן - ואני שייכת לקבוצה השניה. הציפורניים שלי תמיד היו חלשות ומתפצלות ואף מחזק (וניסיתי הרבה) לא ממש הזיז להן במשהו. שיוף מבחינתי זה סיוט שאין כדוגמתו, מרוב שאני מרגישה כל תנועה של המשייף.. לקים ומסירי לק רק החמירו את המצב, אבל כיוון שאני אוהבת שהציפורניים שלי מסודרות נוצר מין מעגל כשפים של שימוש בכל המוצרים בתכיפות רבה, כיוון שציפורניים חלשות הן לא מתכון טוב לעמידות לק... אז מהבחינה הזאת הג'ל מציל אותי. שוב דבר לא שובר, מפצל או סודק אותו ואני ברת מזל מספיק ללכת למניקוריסטית שיודעת לטפל בהן כמו שצריך ולהשתמש בחומרים הנכונים כשהיא מסירה את הג'ל פעם בחודש. אז נכון שאני נתקעת עם צבע אחד להמווון זמן, ונכון שזו הוצאה רצינית להתחייב לה כל חודש ונכון שבשבוע האחרון של החודש הציפורניים שלי במצב די מביש.... אבל מבחינתי עצם העובדה שאני מניחה את זה פעם בחודש ויש לי ציפורניים מושלמות וחזקות ל-3 שבועות אח"כ שווה את הכל, כולל את המחיר המופקע.
כשחברות שואלות אותי אם אני ממליצה להן לנסות ג'ל - אני תמיד אומרת שאני לא רוצה להמליץ, אלא זה משהו שכל אחת צריכה להחליט בעצמה. אני מסבירה אתה כל היתרונות והחסרונות שפירטתי כאן ומוסיפה למה אישית אני מעדיפה את השיטה הזאת, אבל זה באמת תלוי כל אחת בהרגלי טיפוח הציפורן שלה. מי שיש לה ציפורניים חזקות ונהנת ממריחה עצמית של לק ומהאפשרות לשנות צבעים בתדירות גבוהה - אין באמת סיבה שתעשה ג'ל. לעומת זאת מי שסובלת מציפורניים חלשות ו/או לא טובה במריחת לק עצמית ו/או אוהבת את הרעיון של ציפורניים מסודרות לחודש, שווה לה לבדוק את האופציה. 

ומילה לגבי הצבע שבחרתי היום - כפי שאתן רואות הלכתי על ורוד קלאסי חמוד וקייצי. אני בד"כ לא הולכת על צבעים בג'ל (כאמור - להתקע עם צבע אחד חודש שלם זה לא להיט גדול...) אבל היום ממש בא לי על צבע גלידה מתוק ורענן ושיגעתי קצת את המניקוריסטית שלי עד שמצאנו את הגוון המושלם :-)

                               
לכל המעוניינות במידע נוסף - כדאי להציץ באתר של החברה המרכזית שמפיצה ג'ל בארץ. ניתן להתרשם שם ממגוון הצבעים, לקרוא מידע נוסף וכן לראות רשימה של כל המניקוריסטיות המורשות בארץ המשתמשות במוצרי החברה. בטרם תקבעו תור לג'ל, אני ממליצה מאד להציץ ברשימה ולנסות לבחור במישהי בעלת כוכב אחד לפחות. הכוכבים מעידים על וותק ומקצועיות וכדאי ללכת על פי ההמלצה שלהם, כי "טכנאית ציפורניים" (כפי שהאתר מכנה אותן..) מנוסה בג'ל תדע מה היא עושה והתוצאות שלה יהיו יפות ועמידות יותר. למניקוריסטית שלי, כמובן, יש שני כוכבים, למרות שמגיעים לה 5! (היא עד כדי כך טובה).  
כל מי שיש לה שאלות או רוצה לשתף בחווית הג'ל שלה - אשמח לשמוע!

4 תגובות:

  1. היי
    עשית לי חשק...
    האם אפשר לשאול היכן מקבלת המניקוריסטית שלך ?
    תודה
    יולנדה

    השבמחק
  2. היי יולנדה,
    המניקוריסטית שלי מקבלת באזור השרון :)

    השבמחק
  3. היי :)
    אפשר לשאול איזה גוון על הציפורניים שלך ושל איזה חברה הוא?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לק ג'ל, אני לא יודעת את השם :-)

      מחק