‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

9.6.2011

בא לי גם

אני שמחה לחנוך מדור חדש בבלוג - בא לי גם!! כאן אני בעיקר אביע תסכול על חוסר האפשרות להשיג בארץ (גם לא באמצעות קניות ברשת) מוצרים שונים או שירותים קוסמטיים.  
והפעם מדובר בסטארט-אפ חדשני שמקורו בבריטניה - Glossybox.
השיטה עובדת כך - תמורת מנוי של 10 פאונד (כ-60 ש"ח) לחודש, תקבל הלקוחה מידי חודש קופסה המכילה 5 מוצרים חדשים ממגוון מותגים בגודל מיוחד לשימושה והתנסותה. מדובר במיזם שמושתת על תרבות הדוגמיות, שאינה נפוצה בכלל בארץ (וחבל שכך). חברות האיפור והקוסמטיקה מזמן הבינו שאם הלקוחה מקבלת דוגמית של מוצר ונהנת מהשימוש בו - היא תחזור לרכוש את המוצר בגודל המלא. כל מי שהתנסתה בקניות של מוצרי איפור וקוסמטיקה בחו"ל יודעת שאפילו בלי להוציא שקל אחד מהכיס, ניתן לצאת מהחנות עם מלא הטנא דוגמיות של מגוון מוצרים, אפילו מהמותגים היוקרתיים ביותר. אהבת את הדוגמית? מצויין - תחזרי לחנות לרכוש אותו. לא נהנת מהדוגמית? לא קרה כלום, וחסכת לעצמך את מפח הנפש הנובע מהתאכזבות ממוצר שרכשת במיטב כספך.
וכאן נכנס הרעיון של הגלוסי-בוקס: מידי חודש מקבלים עד פתח הבית מגוון מוצרים להתנסות (גדולים יותר מדוגמיות סטנדרטיות), ואם הלקוחה מפתחת חיבה מיוחדת לאחד מהם, רוב הסיכויים שכשהוא יסתיים היא תרכוש אותו שוב. התוצאה -  כולם נהנים ! היצרניות, החברה המפיצה את קופסאות הפלא האלה ובעיקר הלקוחות שזוכות להתנסות מידי חודש במוצרים שאולי לא היו נחשפות אליהם אחרת. 
פלוס נוסף ענק - במהדורת מאי של הקופסא, זכו המנויות לקבל את Nars Orgasm Illuminator בגודל מלא - אשר עלותו  בשוק הרבה יותר גבוהה מ-10 פאונד ששילמו הלקוחות במסגרת המנוי עבור הקופסא. המשלוח אגב, חינם!
לדעתי זה רעיון גאוני -  מי לא תשמח לקבל מידי חודש קופסא מלאה בכל טוב של מוצרי האיפור החדשים והחמים ביותר בשוק? הייתי עושה מנוי לזה בלי לחשוב פעמיים.
לצערנו, מדובר במיזם צעיר שבינתיים נגיש רק בבריטניה. אני מניחה שככל שההצלחה תהייה גדולה יותר, כך זה יגיע גם למדינות נוספות באירופה וכן ארה"ב. לישראל, לצערי, אין הרבה סיכוי. תרבות הדוגמיות מאד מוזנחת בארץ ומשום מה הן היבואנים והן חברות האיפור המקומיות לא מוכנים להבין את מה שבחו"ל הבינו מזמן - התנסות חיובית יוצרת לקוחה שחוזרת למותג. בנוסף, מלבד שיווק במסגרת הפרסום השוטף של רשתות הפארם למיניהן, חברות האיפור בארץ כמעט אינן נוקטות בשיטות שיווק ישיר ללקוחות. כל עוד רשת סופר-פארם לא תצא במיזם כזה, אין הרבה סיכוי שמישהו אחר ירים את הכפפה. לנו לא נותר אלא לפנטז...

עדכון - מרינה מיש יופי בכולנו עדכנה אותי שגם לאירופאים וגם לאמריקאים יש גרסאות משלהם לקופסת ההפתעות. אני  בכל אופן שומעת על זה לראשונה מהגרסה הבריטית. עכשיו בא לי על זה עוד יותר!!! 

2 comments:

  1. www.GlossyBox.co.il

    האתר יושק בישראל בדצמבר :)

    בנתיים אפשר לבקר אותנו בקבוצת הפייסבוק שלנו www.facebook.com/glossybox.co.il

    השבמחק
  2. משמח מאד לשמוע! :-)

    השבמחק