‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

6.6.2011

שימוש במוצר? על אחריותכן!!

היום נתקלתי (באמצעות מרינה המקסימה מיש יופי בכולנו) במוצר חדש מבית Clinique - מייק אפ מבהיר. 
מדובר במייק אפ לשימוש יום יומי אשר אחת מתכונותיו (לטענת החברה) הינה סיוע בהבהרת עור הפנים (כתמי פיגמנטציה, צלקות ישנות וכו'). הכל טוב ויפה, עד ששמים לב לשני דברים: האחד שהמוצר מתהדר בSPF 38(!!) והשני, שבמסגרת הוראות השימוש באתר החברה, מצויין כי יש להמנע משימוש בו באזור העיניים. שני הדברים האלה כבר מניפים אצלי דגלים אדומים שאני לא יכולה להתעלם מהם. 
ראשית - סוגיית מקדם ההגנה הגבוה. לא סתם נכלל SPF כ"כ גבוה במייק אפ הזה, ובהחלט לא מהסיבה שחברת Clinique דואגים לשמור עלינו מהשמש. אין גם מה לצפות שבשאר המייק אפים של החברה יתחילו גם לכלול מקדמי הגנה גבוהים. הסיבה המרכזית לכך היא שמוצרים להבהרת העור אינם מומלצים לשימוש בשילוב עם חשיפה לשמש. זהו פרט קטן וחשוב אשר היבואנים בארץ שכחו, בבואם להשיק את סרום הדגל של החברה (Even Better Dark Spot Corrector) להבהרת כתמים - בקיץ שעבר. השקת מוצר כזה במהלך חודשי הקיץ, לדעתי לפחות, גובל ברשלנות וחוסר אחריות כלפי ציבור הלקוחות.
שנית - סוגיית האזהרה משימוש במייק אפ באזור העיניים. גם עניין זה קשור לתכונות ההבהרה של המייק אפ - שוב, מדובר במרכיבים אשר אינם מומלצים לשימוש באזור העיניים. נשאל את עצמנו האם השימוש במייק אפ דומה לשימוש בסרום או בקרמים ומשחות יעודיים? ממש לא! נשים משתמשות במייק אפ מתוך הרגל וכמעט בעיניים עצומות - מי שרגילה להעביר את המברשת או הספוגית גם על העפעפיים ומתחת לעיניים - תמשיך לעשות זאת! מעטות המשתמשות שבאמת קוראות את האזהרות הכתובות על גבי המוצר, ובטח לא כאשר מדובר במייק אפ, שהרי מי לא יודעת איך להשתמש במייק אפ... כאשר מדובר בסרום או בקרם ייעודי, נשים בד"כ בודקות ושואלות לגבי ייעודו ואופן השימוש של המוצר, אבל מייק אפ - לא כ"כ. 

וכאן אני מגיעה לנקודה שלי. בשוק כ"כ מוצף ובתקופה של התקדמות מדעית כ"כ גדולה - יש מוצרים שם בחוץ שמבטיחים כל מיני הבטחות ואפילו מקיימים אותן. השאלה - באיזה מחיר? צריך לזכור שאנחנו מדברים כאן על חומרים כימיים שונים - לא מדובר בתמציות מלפפונים בלתי מזיקות. אם עד היום השתמשו בחומר מסויים בריכוז נמוך, יכול להיות שהיום יש חברה שמשווקת מוצר טיפוח ייעודי כלשהו אשר מורכב מאותו חומר אבל בריכוז הרבה יותר גבוה. בהחלט ייתכן שהמוצר יהיה יעיל ויקיים את ההבטחות - אבל קיים סיכון שיגרום גם לתופעות לוואי לא נעימות. 
כולנו שמענו את הסיפורים על נשים שעברו טיפול אצל קוסמטיקאית ולחרדתן יצאו עם צלקות ונזקים בלתי הפיכים. קוסמטיקאיות משתמשות בחומרים בריכוז גבוה - ומי שמשתמשת בחומר נחות, או לא יודעת לעבוד כמו שצריך - תביא לכך שהחומרים יזיקו במקום להועיל. 
האם זה נזק שהיינו מוכנות לעשות לעצמנו במו ידינו? ברור שלא.
דוגמה נוספת שיש לי היא מוצר בשם Lilash, אשר מבטיח לעודד צמיחה של הריסים. חלקן של המשתמשות במוצר מאושרות איתו ומדווחות שהוא עושה את העבודה, אולם חלק אחר גילו לחרדתן תופעת לוואי לא נעימה - הופעת עיגולים כהים מתחת לעיניים (מעבר לכהות הרגילה) שקשה להסתיר אפילו עם הקונסילרים הטובים ביותר. צפיתי באחת המשתמשות אשר חשפה את הנזק בערוץ ה-YouTube שלה (מאז היא החליפה חשבון והסרטון ירד) והמראה ממש לא מלבב. נכון - החברה מזהירה מפני אפשרות לתופעות לוואי, אבל, כפי שהיא ציינה בסרטון - זאת הייתה בחירה שלה להשתמש במוצר בכ"ז ואין לה את מי להאשים עכשיו אלא את עצמה. 

לכן אני פונה אליכן - רכשו והשתמשו באחריות! חברות הטיפוח צריכות לעמוד בדרישות השוק ולשחרר מוצרים חדשים ומהפכניים כל הזמן, אבל אף אחד לא מבטיח שהמוצרים האלה באמת בטוחים לשימוש. החברה תכסה את עצמה מפני תביעות בכך שתכתוב באותיות קטנות את האזהרות ותופעות הלוואי שעלולות להגרם מהמוצר, וזה התפקיד שלנו לחפש את אותן אותיות מזעריות ולקחת אותן בחשבון.
כמו שכל מי שמשתמשת בבוטוקס יודעת שהיא מחדירה סוג של רעל לגוף ועושה בחירה מודעת לעשות זאת - כך גם לגבי מוצרי טיפוח גנריים יותר עלינו להיות מודעות האם אנחנו לא שמות על עורנו חומרים מזיקים.  
אסור לנו להסתמך על היצרנים שמטרתם למכור לנו - ולא לשמור עלינו. 
לכן - בדקו לפני שתרכשו, היום בעידן הבלוגים האין סופיים יש כ"כ הרבה מקורות מהם ניתן לשאוב מידע ולקרוא אודות התנסויות אישיות. יש לנו את הכלים - צריך רק לדעת להשתמש בהם. 
מוצר שיש עליו יותר מידי אזהרות - מחשיד! מוצר אשר נמכר בפורמולות מרוכזות (כמו וויטמין C) - מחשיד! מוצר חדשני מידיי שמבטיח פריצת דרך (כמו המוצרים לעידוד צמיחת ריסים כשיצאו לשוק) - מחשיד! 

אני רוצה להדגיש שאני לא אומרת שהמוצרים בהכרח לא טובים - יש רבים שטוענים שהסרומים להבהרת העור עזרו להם רבות, אנשים רבים משתמשים בפורמולות מרוכזות של וויטמין C על עור הפנים ונשבעים שהוא גורם לשיפור משמעותי - אולם מצד שני יש רבים שמפתחים אלרגיה חריפה בעקבות השימוש במוצר הזה. צריך לבדוק כל מוצר לגופו, להיות בטוחים שאנחנו מודעים לכל תופעות הלוואי האפשריות ולקרוא כמה שיותר ביקורות. אם אחרי כל זה קנינו את המוצר - לפחות נוכל להיות בטוחים שלא עשינו זאת בעיניים עצומות ונדע למה לצפות.
יש מוצרים טובים, יש נוסחות לא מזיקות - אבל זו אחריותנו לקנות בחוכמה ולבדוק לפני שימוש שאנחנו לא מפילות על עצמנו נזקים שאח"כ נצטער עליהם.
אשמח לשמוע את דעתכן בנושא.

2 comments:

  1. אני לא שמה מייקאפ, אבל בהחלט הבהרת פה נקודה חשובה ביותר!

    השבמחק
  2. מדהים כמה חברות גדולות יש, שלא יודעות מתי להשיק מוצר חדש. הן חושבות שלא צריך לתכנן את זה מראש אלא לסיים את גיבוש המוצר ויאללה - לשוק. חבל שהן לא מבינות משהו: הפקת אירועים עסקיים היא דבר שצריך לתכנן ולשבת עליו חמה חודשים. יש חברות רבות שסיימו לייצר מוצר חדש ומחכות עם ההשקה למועד מסוים, כמו יומולדת של העסק או במקרה הזה - העונה המתאימה. ככה פוגעים במכירות, כמעט בלי לשים לב. אבל מזל שיש אנשים ערניים כמוך שמאירים את עינינו. תודה רבה לך!

    השבמחק