‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

19.5.2013

המשך המסע בדרך חדשה

לפני כשנה התחלתי במסע של ירידה במשקל ושינוי הרגלי אכילה, מסע אותו חשפתי כאן בבלוג ובעמוד הפייסבוק לכל אורך הדרך, והליווי והתמיכה של הקוראות היוו עבורי נקודת משען משמעותית. 
לאחרונה קיבלתי הצעה לסקר את שיטת "חלי ממן" לירידה במשקל ואני מודה שהתלבטתי רבות. מלכתחילה לא הייתי בטוחה שמתחשק לי להכנס שוב ל"משטר דיאטה" קפדני, שקילות שבועיות ותפריט קבוע. בנוסף, בסופו של התהליך עם שומרי משקל הייתי מרוצה מאד. אמנם לא ירדתי למשקל היעד שלי, אבל הורדתי את החלק הנכבד של המשקל העודף שהעיק עליי ואפילו הצלחתי לשמור על המשקל הזה לאורך שנה שכללה חגים ומועדים, ואפילו לרדת לבד עוד 2 ק"ג. את ההרגלים שסיגלתי לעצמי עם שומרי משקל הצלחתי לשמור גם הלאה בלי הרבה בעיות, והתרגלי לנקד לעצמי ארוחות גם אחרי שכבר סיימתי את המפגשים בקבוצות והשקילות השבועיות. השיטה של שומרי משקל הייתה נוחה לי כי מצד אחד ניתנה לי מסגרת נקודות שלא יכולתי לחרוג ממנה, אבל מצד שני היה לי חופש מוחלט לבחור על מה "לבזבז" את הנקודות וכיצד לחלק אותן לאורך היום. כמובן שהיו המלצות להרגלי אכילה נכונים ומאוזנים, ואת חלקם גם אימצתי להמשך הדרך. ועדיין, אם בתיאורה התחשק לי לשרוף את כל תקציב הנקודות היומי על ארוחה במסעדה בשעה 8 בערב, יכולתי לצמצם באכילה במשך היום ולאכול אחר כך במסעדה מה שהתחשק לי ולהרגיש שניצחתי את המערכת. ועובדה - גם אחרי שסיימתי את התוכנית והמשכתי עצמאית, שמרתי על משקל תקין ולא עליתי אפילו קילוגרם, להיפך, אפילו הורדתי עוד.
אבל הקש שהכריע את גב המאזניים היו ה-67 ק"ג האלה. 67 ק"ג הוא המשקל שאני שואפת להגיע אליו ולהתמיד בו לאורך זמן כמשקל הגבוה ביותר שאני מרשה לעצמי, כי בו תמיד הרגשתי הכי בנוח ולדעתי מתאים למבנה הגוף שלי. 
לכן החלטתי ללכת על זה, ולתת לתוכנית של חלי ממן צ'אנס. אולי עם חלי אצליח להגיע לנקודה הזו, ואם לא אז לא נורא, לפחות אוכל להגיד שניסיתי.

עם התוכנית של חלי ממן ציפה לי שינוי של 180 מעלות מהתוכנית של שומרי משקל אליה התרגלתי. לא עוד ספירת נקודות, אלא חזרה לשיטה הישנה של ספירת קלוריות. לא עוד תפריט חופשי כל עוד עומדים במסגרת הנקודות, אלא תפריט קבוע מראש וקשיח למדי, המובנה מ-6 ארוחות בגדלים שונים ובמרווחים של 3 שעות בין כל ארוחה. התפריט של חלי ממן לא רק קובע מתי נאכל, אלא גם מה נאכל ובאיזה צירופים. הכוונה לשילובים של פחמימות, חלבונים ושומנים, ביחד עם מנות פרי שמפוזרות לאורך היום. 
מודה ומתוודה, כבר כאן נתקלתי בבעיה. אף פעם לא היתי מסוג האנשים שמקפידים על שילובים מאוזנים של פחמימות וחלבונים בארוחות, וזה גם לא ממש עניין אותי. אכלתי לפי החשק, ואם התחשק לי ארוחת פחמימות מלאה, הייתי הולכת על זה. 
המלצה נוספת של חלי ממן היא שתיית מים מרובה. גם בשומרי משקל ניסו להדגיש את הנקודה, אבל אצל חלי זה ממש חלק חובה בתפריט - 2.5 ליטר של מים ביום! אם בחלק של הפחמימות והחלבונים הייתי בבעיה, כאן כבר מדובר בצרה של ממש. כל מי שקצת מכיר אותי, יודע שאני לא בן אדם צמא. זוכרים את הטיולים השנתיים בהם הכריחו אותנו להצטייד ב-4 ליטר מים לפחות וכולם היו מחסלים בקבוקים של מים לאורך המסלול? אני הייתי מביאה בקבוק חצי מלא של ליטר, כדי לא להכביד על הגב, וגם אותו לא הייתי שותה עד תומו. מאז שאני זוכרת את עצמי אמא שלי רודפת אחרי עם כוסות של מיץ ומים בניסיון לשכנע אותי לשתות וזה מעולם לא עבד לה. אני לא צמאה!
אז הפעם, ולכבוד המאמץ להוכיח את עצמי בתוכנית החדשה, החלטתי לעשות מהפך מים והתחלתי לשתות. ושתיתי ושתיתי ושתיתי! ונחשו מה? גיליתי את נפלאות המים. אין ספק שעד עכשיו הגוף שלי היה מיובש, ועם שטפון המים הבחנתי בשיפורים במראה העור, ירידה בתכיפות של כאבי הראש וירידת נפיחות כללית בגוף. אז הנה כבר נקודה ראשונה בה החלטתי לקחת את עצמי בידיים והצלחתי בכך.
נקודה שניה היא אימוץ של תחליפי מזון זמינים וטעימים. מדובר אצלי בתהליך איטי שהתחיל עם התוכנית של שומרי משקל. איתם עברתי לאכול מיונז קל, טונה במים, הפסקתי לשתות סוכר בקפה ותה, הפסקתי לשתות מיצים מלאכותיים, גירשתי גבינות שמנות מהתפריט, ניטרלתי זמינות של עוגות ומאפים בבית והתחלתי למדוד כמויות של שמן בכפות וכפיות במקום כמה שנשפך מהבקבוק. אלה כולם הרגלים מצויינים שממשיכים ללוות אותי גם עכשיו ואני גם לא מרגישה שאני מתגעגעת לאיך שאכלתי קודם.
אצל חלי ממן החלטתי לאמץ את שיטות החטיפים הבריאים ותרסיס השמן. טיגונים ואפייה לפעמים דורשים כמויות שמן מינימליות של ממש ולכן חבל לבזבז עליהם אפילו כפית אחת של שמן. במקום זה מרססים מעט עם התרסיס ושלום על ישראל ועל הקלוריות. חטיפי אנרגיה הם דרך מצויינת לסתום חור של רעב בשעות חלשות של היום ומבחינתי הם ממתק לכל דבר ולכן אני נהנת מהם כפליים. אני מקפידה לרכוש חטיפים עד 100 קלוריות, לא אוכלת יותר מאחד ביום ומשתדלת גם לא כל יום כדי לא להפוך אכילת ממתקים להרגל. איזון הוא שם המשחק. עוד תגלית של התקופה האחרונה - שלגוני "סולרו" של שטראוס. בתור מישהי שגלידה תמיד עשתה לה בחילה ושלגוני "מגנום" מעולם לא דיברו אל ליבי, האופציה הדלה בקלוריות התגלתה דווקא כטעימה יותר עבורי.
עוד שינוי בהרגלי הצריכה הוא מעבר מיוגורט 1.5% המכיל כמויות גבוהות של סוכר וצבע מאכל, ליוגורט "ביו" 1.5% פשוט, אליו אני מוסיפה לבד כפית של ריבת פרי ללא סוכר וגרנולה. למה לאכול סוכר מתועש וצבע מאכל, אם אפשר להרכיב בדיוק את אותה מנת מתיקות לבד ובצורה רזה ובריאה יותר?
אז הנה כבר אפשר להגיד שבזכות הכניסה לתוכנית של חלי ממן התקדמתי בפרוייקט אימוץ הרגלי אכילה נכונה ובריאה יותר. אני אפילו לא מדברת על העניין הקלורי, אלא העיקרון המנחה של אכילת אוכל שעושה לנו טוב, במקום אוכל שאנחנו מרגישים אותו יושב לנו בקיבה ועושה לנו רע זמן רב אחרי הארוחה. צעדים קטנים, אבל מובילים לתוצאה גדולה. 
אני מודה שחוויית השקילות השבועיות אצל חלי ממן קצת שונה מזו שהייתה לי בשומרי משקל. הפעם הירידות באות לי פחות בקלות, וגם התחלתי בתקופה בעייתית עבורי. שילוב של יום העצמאות, ימי הולדת שלי ושל חברות במקביל (עם כל החגיגות הנלוות לכך), שבוע של מחזור (פעילות הורמונלית שבדרך כלל גורמת לעלייה במשקל) ולפינאלה - חג השבועות. כל אלה הפכו את התקופה האחרונה לקצת בעייתית עבור מי שמנסה להכנס למשטר של אוכל, ואין להתכחש - מדובר במשטר. כשנגיע למשקל היעד אולי אוכל לנוח קצת על זרי הדפנה ולהקפיד קצת פחות, אבל אם רוצים להכניס את הגוף לשגרה של ירידות אין מנוס אלא מהידוק החגורה, במלוא המובן. למרות הקשיים, השתדלתי עד כמה שניתן ובינתיים הצלחתי לרדת כ-2 ק"ג מאז שהתחלתי. כל ירידה שהיא לא עליה היא ברכה מבחינתי!
אבל ביחד עם ההצלחות, אני לא יכולה להגיד שאין קשיים לאורך הדרך. התפריט של חלי ממן מורכב על ידי צוות של דיאטנים, כך שמדובר בתפריט מאוזן ומפוקח, ובכל זאת יש בו כמה נקודות שמפריעות לי. לדוגמה, עניין הפחמימות בארוחת צהריים. אם אני אוכלת ארוחת צהריים בשרית, מותר לי חצי כוס (בגודל של כוס פלסטיק) של אורז/פתיתים/קוסקוס וכו'. חצי כוס! חצי כוס אורז משביעה בערך כמו חצי מלפפון. אצל שומרי משקל הייתי אוכלת מידי שבוע כוס של מג'דרה (בגודל של כוס 250 מ"ל) עם נתח של חזה עוף וירדתי כל שבוע במשקל. למה חצי כוס למען השם? חצי בטטה היא פחמימה. מי יאכל חצי בטטה לארוחת צהריים וירגיש מרוצה עם עצמו? בגלל הכמויות האלה אני מוצאת את עצמי מבלה יום אחרי יום באכילת תפוח אדמה או סתם לחם בתור פחמימת צהריים ואני מודה שזו נקודה שקשה לי מאד להתמודד איתה. אמנם לחם ותפו"א זה משביע, אבל גם משעמם מאד מאד. 
דוגמה נוספת היא סימון של סלק כפחמימה. בשומרי משקל סלק הוא ירק חופשי לכל דבר ואפשר לאכול כמה שרוצים ממנו. אני לא אכלנית סלק גדולה ואוכלת כחצי סלק מבושל רק פעם בשבוע כתוספת לארוחת צהריים בשבת. אבל מעכשיו, אם אכלתי חצי סלק, אכלתי חצי פחמימה ותנו לי להגיד לכן - סלק הוא אולי פחמימה, אבל לא מהסוג המשביע. חוץ מזה שסלק הוא אחד הירקות הבריאים ביותר, אז גם אכלתי מעט ממנו פעם בשבוע וגם חטפתי קנס בתקציב הפחמימות? לא פייר!
ודוגמה אחרונה היא אבוקדו. אבוקדו נחשב מנת שמן אצל חלי ממן, ולכן נמדד בכפות. המקסימום היומי - שתי כפות. מצאו לי בבקשה את האבוקדו שתפתחו כדי לאכול ממנו כף, ותוכלו להמשיך לאכול ממנו במשך השבוע כל פעם כף מבלי שהוא ירקיב תוך 12 שעות בדיוק. מי מוצא לי את אבוקדו הפלאים הזה? נכון שגם אצל שומרי משקל אבוקדו עלה בנקודות, אבל יכולתי להחליט לאכול חצי אבוקדו ולתקצב את שאר הארוחה שלי בהתאם, ולא לזרוק לפח פירות שלמים שהרקיבו במקרר מחוסר שימוש. לא חבל לזרוק אבוקדו, או לחילופין להפסיק לאכול אותו בכלל? חבל מאד.
אלה דוגמאות לקשיים שאני מוצאת בתפריט של חלי. חוץ מאלה, אני מוצאת שקשה לי לעקוב כל הזמן אחרי השילובים של התפריט. לפעמים לא בא לי לאכול בשר או תחליף בשר כלשהו לארוחת צהריים. לפעמים בא לי לאכול שקשוקה מ-2 ביצים עם לחם לארוחת צהריים ובערב לאכול דייסה. אבל לא, ביצים הן לא תחליף לבשר והתפריט של חלי אומר לי נו נו נו. אני מבינה שבגלל שהתפריט של חלי מורכב מכל כך הרבה ארוחות במהלך היום, חייבים לשמור על איזון ופריסה נכונה כדי לא ליפול למלכודת של אכילת ייתר, אבל ההגבלות האלה מצליחות בעיקר לעצבן אותי. בחיי שאני מוכנה לוותר על אחת מ-6 הארוחות, כדי שאוכל לאכול בצהריים קצת יותר מכף אורז או להתפרע עם חצי אבוקדו. 
אז אחרי שהוצאתי קצת קיטור, נסתכל על הדברים מהעין של חלי ממן. כן, דיאטה זה לא כיף, ושאף אחד לא יגיד לכן אחרת. בנוסף, ככל שיש פחות לרדת במשקל, ככה הירידות יותר קשות. כשהייתי שמנה יותר, ירדתי מהר יותר. אבל כשמגיעים לנקודה שהגוף פחות או יותר מתאזן על עצמו, כל ירידה היא כמו לגרד ציפורניים על לוח - קשה וחורקת. וכשרוצים לרדת, אין ברירה אלא לעשות את מה שצריך בלי תירוצים. עובדה שבשבועות בהם עקבתי אחרי התוכנית ירדתי במשקל, כך שמהבחינה הזו לפחות התוכנית עובדת. גיוון התפריט הוא ללא ספק נקודה שאני אצטרך לעבוד עליה עם עצמי ובליווי של התוכנית, אבל לפחות אני יודעת שאני לא לבד. את הקבוצה מלווה מדריכה שעברה בעצמה את התהליך, מסוג הנשים שמסוגלות להחדיר מוטיבציה גם באבנים. המדריכות בתוכנית זמינות לשאלות בסלולרי, ותמיד אפשר גם להתייעץ בפורום של חלי ממן באתר, מקום שוקק חיים עם הרבה משתתפות שמוכנות תמיד לענות לשאלות ולחלק טיפים. 
אני מאמינה שכמו שהצלחתי להתרגל לשתיית מים, לתה בלי סוכר, ליוגרט 1.5% לא ממותק ולקיזוז בכמויות שמן - ככה אוכל למצוא פתרונות גם לנקודות הקושי שיש לי עכשיו. כל הרגל שאני מאמצת עכשיו, הוא הרגל בריא יותר משהיה קודם וילווה אותי גם להמשך הדרך, כך שמבחינתי זה win win situation. 
לשם הרפרנס, אציין כאן את שתי הנקודות שאני רוצה להשתפר בהן בעתיד:
הנקודה הראשונה היא אימוץ הרגלים של פעילות גופנית. כשברוסיה המציאו את הביטוי "פדלאה" חשבו עליי, כי אין יותר עצלנית ממני. אין לי תירוצים - יש לי זמן, יש לי נעלי ספורט, יש לי מרחבים להתעמל בהם, יש הכל. אין מוטיבציה. אני בטוחה שספורט יקפיץ את קצב הירידה במשקל בצורה משמעותית, שלא לדבר על היתרונות של חיטוב הגוף (מי רוצה בטן משתפלת בגיל 27?). מקווה שעד הפוסט הבא אוכל לדווח לכן שעשיתי משהו בנדון...
הנקודה השניה היא לאו דווקא קשורה לירידה במשקל אלא לשינוי הרגלי אכילה. אני רוצה לנסות לקזז קצת ממוצרי החלב פרה בתפריט שלי, ולפחות לנסות להתחיל עם מעבר לחלב עיזים בקפה/תה. אף פעם לא הייתי אכלנית בשר גדולה, אלא במקום זה אני מכורת מוצרי חלב אמיתית ולדעתי יותר מידי. גם בניסיון לשפר את מראה העור שלי ולצמצם הופעת פצעונים וכו' אני רוצה לנסות לעבור לחלב עיזים שנחשב בריא יותר ואולי בהמשך גם ליוגורט/גבינות עיזים. מקווה להצליח!

בשלב הזה יסתיים הפוסט הראשון במסע שלי עם חלי ממן. אני רוצה להודות לכל התומכות והעוקבות אחרי העדכונים שמופיעים בדף הפייסבוק של הבלוג, עבור כל לייק, תגובה, טיפ או המלצה - בזכותכן ובזכות התמיכה שלכן התחלתי את הדרך הזו, ובסייועכן גם אסיים!
בפוסט הבא אפרט קצת יותר על התהליך, המפגשים השבועיים ותפריטי האוכל. Watch this space.

התנסיתן בתוכנית של חלי ממן? זה המקום לשתף! טיפים, שאלות וסתם איחולי הצלחה להמשך הדרך - יתקבלו כולם בברכה :-)

גילוי נאות: הוזמנתי לסקר את שיטת "חלי ממן" מטעם החברה

18 תגובות:

  1. אז קודם כל בהצלחה! ניכר כי נדרש תכנון יומיומי של הארוחות והמזון וזה ממש אתגר לא פשוט.

    המעבר למים מבורך, ולאחר שעשיתי אותו בחודשיים האחרונים (אחרי גלונים של דיאט קולה במקום מים) אני מבינה על מה את מדברת (מבחינת העור, הנפיחות וכו'...).

    מחכה להמשך:)

    השבמחק
  2. thereisbeautyinallofus19 במאי 2013 בשעה 12:02

    אני איתך לאורך כל הדרך ואת בהחלט אחת מכל מיני סיבות שגרמו גם לי להקפיד בחודשים אחרונים יותר ויותר עד שלאחרונה אני מוצאת את עצמי בנקודה שאני לא באותו משקל אלא יורדת. :)

    השבמחק
  3. סליחה אבל עצרתי באמצע לכתוב תגובה כי מה שכתבת היה ממש מקומם.
    איזה מן דיאטה גורמת לך לחשוב פעמיים אם לאכול סלק?? ואבוקדו???
    קלוריות זה לא הדבר היחיד שאנחנו מקבלים מהאוכל, יש עוד מגוון של ערכים תזונתיים שאם כל הכבוד לקלוריות מאוד חשובים לנו.
    תני לי לנחש שגם מגוון סוגי אגוזים זה לא משהו שאת יכולה לאכול באופן חופשי בדיאטה הזאת אפילו שזה המרכיב הכי חשוב שאנשים לא מכניסים לאורח החיים שלהם..?
    ואני גם לא מסכימה עם האימרה שדיאטה זה לא כיף, דיאטה זה מאוד כיף (הדיאטה שלי לא נועדה כדי לרדת במשקל אבל עדיין היא מאוד קשוחה- טבעונות) מה כיף בדיאטה? ההעשרה המתמדת של התפריט באפשרויות חדשות ובריאות, מגוון האופציות החדשות שמגלים.
    כשלא הייתי חושבת על מה שאני מכניסה לפה אפשר בקלות לומר שאכלתי פלוס מינוס 10 דברים ועכשיו כשזה כן במודעות שלי המספר הוכפל לפחות פי 5. עוד ירקות, עוד דגנים, עוד קטניות, פירות, אגוזים, עשבים, קמחים, ועוד דברים הרבה יותר מוזרים ואקזוטיים (שמרי בירה- טעימים בטירוף וממש בריאים. למשל)
    עם תפריט בנוי מראש איך תגלי דברים חדשים שאת אוהבת שטובים למשקל ולגוף..?
    וכן, חצי כוס אורז זה מה שמנשנשים מהסיר בלי לקרוא לזה ארוחה... אני הייתי בוכה אם זאת היתה ארוחת הצהריים שלי.


    דיאטה שלא יכולה להפוך לאורח חיים לאורך שנים זו לא דיאטה מוצלחת לדעתי ולכן שומרי משקל לוקחים כאן בגדול.
    אבל מה..? כל הכבוד שגרמו לך לשתות יותר מים =)

    המון בהצלחה בתהליך וכל הכבוד

    ובנימה אופטימית זאת אסיים עם התגובה החופרת

    השבמחק
  4. כן כן, מה שאת כותבת זה בדיוק הנקודות שמפריעות לי.

    אבל מצד שני אני מוכנה לתת לזה גם צ'אנס. מצד אחד ההגבלות האלה יכולות לעצבן, מצד שני זה כן מרגיל אותך לאכול בכמויות מתוקצבות ולא להפריז. גם עם שומרי משקל היה לי קשה בהתחלה לעמוד אפילו בהגבלה של כוס אורז, שלא לדבר על לעצור אחרי פרוסה אחת של עוגה.
    אין לי ספק שאחרי שאסיים את התוכנית אני כנראה לא אתמיד בנקודות האלה, אבל לפחות בדברים אחרים אני מאמצת הרגלים חדשים וטובים.
    צריך לדעת להנות מכל העולמות לפעמים :-)

    השבמחק
  5. איזה כיף שיכולתי להוות השראה :-) כל שינוי לאכילה בריאה יותר הוא מבורך לדעתי, גם אם לא מדובר בשינוי לצורך ירידה במשקל. ואם על הדרך יש גם ירידה, מה טוב :-)

    השבמחק
  6. תודה! התפריט הזה ללא ספק דורש ממני יותר תכנון ומאמצים, אבל אולי גם זה לטובה. לשים לב למה שאני אוכלת ולאכול אוכל טרי זה גם ברכה, במקום להסתמך על פתרונות מיקרוגל למיניהם....
    אז אני אפילו קולה לא הייתי שותה, כלום! נכון שפתאום רואים כל מיני שינויים שהמים עושים בגוף? בהחלט מבורך

    השבמחק
  7. מרג'ורי מורנינגסטאר19 במאי 2013 בשעה 17:50

    וואו, זו נשמעת דיאטה באמת קשוחה. לגבי השתייה המרובה והפחתת מוצרי החלב - אלו שתי החלטות נכונות בהחלט, שאת הולכת מאוד לשמוח שקיבלת. בלי קשר לדיאטה. אני תמיד הייתי מאלו ששותות הרבה (כי מאז התיכון אני בפוביית השמנה), אבל רק בשנה האחרונה חתכתי לחלוטין ממוצרי חלב, והשינוי מדהים - מבחורה שתמיד כואבת לה הבטן, הפכתי לזו שכמעט אף פעם לא סובלת מבטן עצבנית. וזה גם משפר את מצב העור פלאים.

    השבמחק
  8. אורלי אלקלעי19 במאי 2013 בשעה 22:05

    שמעתי הרבה על השיטה של חלי ממן, אז מעניין מאוד לקרוא את ההתרשמות שלך,
    מחכה כבר לפוסט השני !
    :-)

    השבמחק
  9. פוסט מעולה! לגבי האבוקדו - תנסי למעוך אותו עם קצת מיץ לימון ומלח

    השבמחק
  10. תודה! אבל כף אבוקדו עם לימון ומלח זה עדיין רק כף אחת :-(

    השבמחק
  11. גם אני שמעתי על השיטה הזו הרבה לפני שהתחלתי, כך שהייתי מאד מסוקרנת. מבטיחה להמשיך לעדכן :-)

    השבמחק
  12. זה אכן תפריט די קשיח, אבל מתרגלים גם אליו. בהתחלה נחרדתי מהרעיון של ארוחות ערב כי זה משהו שאף פעם לא אכלתי בצורה מסודרת, אבל מהר מאד התרגלתי וזה לדעתי מנטרל מאד את התקפי הנשנושים שלפעמים נוחתים עליי לעת ליל.
    אז בכל דבר יש יתרונות וחסרונות :-)
    לגבי מוצרי חלב - הולך להיות קשה. אני מקווה לקזז לפחות בחלק מהדברים.

    השבמחק
  13. הכוונה שזה ישמור עליו קצת יותר טוב במקרר

    השבמחק
  14. LOL יצאתי פיתה!
    תודה על הטיפ, ינוסה :-)

    השבמחק
  15. שכחת לכתוב כמה דברים שכן מקלים על הקשיחות של התכנית כמו לדוגמא: מנה מותרת, כמו העובדה שיש לך מיליון מתכונים למאכלים חינמיים שמנפחים לך את הארוחה (נסי ליד החצי כוס אורז להוסיף עוד הרבה ירקות מוקפצים או מבושלים, גם ברוטב טריאקי או עגבניות), פעם ב-, את יכולה להחליף את ארוחת הצהריים שלך לארוחת פחמימות, ששם את יכולה להתפרע על שתי כוסות פחמימה (12 כפות) שזה לא נורא. יש כל מיני טריקים ובונוסים שמגלים עם הזמן בתכנית.

    ובסך הכל, לדעתי, העיקר פה זה המפגשים והשקילה. תפריטים מאוזנים כל סטודנטית לתזונה תוכל לתת לך, אבל השקילה והתמיכה של הקבוצה עושים את ההבדל!!

    השבמחק
  16. צודקת, ועל כל הנקודות האלה אני אפרט בפוסטים הבאים :-)

    השבמחק
  17. גם אני בדיוק התחלתי תהליך שינוי תזונה. כמובן שחג שבועות באמצע היה חייב להרוס....אבל כבר שבועיים ככה אני מקצצת והכי קשה לי זה עם הגבינות השמנות שאני כל כך אוהבת...והלחם שהפסקתי כרגע כמעט לגמרי.. (נראה כמה זמן זה יחזיק..)

    אני דווקא מאוד בעד הליכות או ריצות, את יכולה לסחוב חברה בהתחלה כמו שאני עשיתי...או לשים מוסיקה שאת אוהבת :)
    המון בהצלחה וכל הכבוד על הנחישות וההתמדה ! מחכה לשמוע על הצלחות בהמשך הדרך :)

    השבמחק
  18. זהו, אין יותר חגים ואין מועדים - צריך לחזור לעניינים! :-D
    הליכות זה בעיה בשבילי, אני אף פעם לא מצליחה להתמיד בהן גם אם אני עושה את זה ביחד עם חברות. בינתיים אני עושה ניסוי קטן אחר בקטע של פעילות גופנית, נראה אם זה יצליח :-)

    השבמחק