‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

24.5.2013

כוננות קיץ 2013 - חלק א'

בלי ששמנו לב חודש מאי כמעט מסתיים, ואיתו עונת האביב. חודשים יוני-יולי-אוגוסט מאיימים עלינו באופק, והגיע הזמן להיכנס לכוננות קיץ בכל הקשור לטיפוח. פוסטים בנושא טיפוח קיץ צצו בחודשיים האחרונים כפטריות אחרי הגשם, אבל למרות הצפת השאלות שקיבלתי בנושא עיכבתי את פרסום הפוסט עד שאוכל להתנסות בכל המוצרים הרלוונטים לקטגוריה ולגבש את נבחרת המומלצים שלי. 
כיוון שזה לא יהיה קצר, החלטתי לחלק את הפוסט לשני חלקים שיתפרסמו יום אחר יום, כדי להקל על מלאכת הקריאה. הפוסטים עמוסים טיפים ומידע שימושי, כך שאני מקווה יביאו לכן תועלת.
נתחיל בחלק א' עם 2 קטגוריות חובה לקיץ - מוצרי הגנה מהשמש ודיאורדורנטים.

נתחיל עם מוצרי הגנה לפנים. למה זה חשוב? כי קרם לחות או מייקאפ הכולל SPF מכילים הגנה מפני קרני UVB, אבל לא מפני קרני UVA. במילים פשוטות, תהיו מוגנות מהשמש בכל הקשור לשיזוף והתפתחות גידולים סרטניים, אבל זה לא מגן עליכן מפני נזקים הנגרמים לאלסטיות של העור, כלומר זה לא יימנע מכן קימטוטי שמש ופיגמנטציה. נקודה נוספת היא שקרמים ומייקאפים לא יהיו עמידים בפני מים או ניגוב, כלומר ברגע שטשטשתן את המייקאפ על העור עם מברשת ---> ביי ביי SPF. בקיצור, אני חושבת שהבהרתי את הנקודה, אם בחורף מספיקים מוצרים עם הגנה פחותה, בקיץ זה פשוט לא יעבור. 
קרם הגנה Young של ד"ר פישר מכונה אולי "ג'ל" אבל יש לו מרקם קרם רגיל, אך קליל יותר ונספג במהירות על העור. קרם הגנה Recovery של GiGi נמרח היטב מבלי להרגיש שמנוני. 
קרם הגנה Photoderm של Bioderma מעניק את ההגנה הגבוהה של 50 SPF, ואמנם מלבין את הפנים בהנחה אבל נפסג אחרי כדקה ולא מותיר שאריות. 
אף אחד מהם לא שמן וכבד ושלושתם משתדכים היטב עם רוב המייקאפים (מלבד מייקאפים כבדים במיוחד כמו קולורסטיי של רבלון), אך פוגמים בהתקבעות ומחייבים שימוש בפודרה. לרגישות לבישום, שימו לב שרק הקרם של ביודרמה איננו מבושם, לקרם של ד"ר פישר יש ניחוח מבושם די חזק (ונעים לדעתי) והקרם של ג'יג'י מבושם בעדינות. 
60 שניות על - למה מקדם הגנה מחצ'קן אותי? שאלה מציקה שחוזרת על עצמה כל קיץ. יכולות להיות לכך שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא שהקרם מכיל חמאת שיאה. החמאה שאנחנו מכירות בתור קרם גוף, מופיעה גם ברשימת המרכיבים של הרבה מוצרים קוסמטיים לפנים. היא לא גורמת נזק של ממש, אבל זה רכיב "עבה" שהעור מתקשה לספוג היטב ולכן הוא נוטה ליצור חסימות בנקבוביות, מה שמוביל לפצעונים. אם אתן מרגישות שהמקדם הגנה גורם לכן לפצעונים שלא היו שם קודם - בידקו את רשימת המרכיבים ואם יש שם חמאת שיאה יכול להיות שזו הסיבה. מתוך השלשה שכאן בקרמים של ד"ר פישר וביודרמה אין חמאת שיאה, אולם בקרם של ג'יג'י יש.
סיבה שנייה היא ניקוי לא מספיק של הפנים. כל מוצר המכיל SPF (כולל מייקאפים וקרם לחות) מחייב ניקוי כפול של הפנים בסוף היום. מבלי להכנס לפירוט מסובך מידי, הרכיבים במוצרים האלה "נדבקים" לעור ומחייבים ניקוי קפדני כדי להיפטר מכל השאריות ולא להותיר את הנקבוביות חסומות. הקפידו לרחוץ את הפנים פעמיים עם סבון (או סבון+פילינג) כדי לא ללכת לישון עם שאריות SPF על הפנים.
60 שניות על - מה סדר המריחה? קרם הגנה הוא השלב האחרון בשגרת הטיפוח שלכן. כלומר, אחרי ניקיון פנים, סרום (אם אתן משתמשות בכזה) וקרם לחות, מעליהם מורחים את קרם ההגנה. חשוב לא להשתמש במוצרי הגנה "מתחרים", כלומר לא לשלב קרם הגנה עם קרם לחות המכיל SPF. לכאורה זה משלה אותנו לחשוב שאנחנו מקבלות הגנה כפולה, אבל בפועל ה-SPF הכפול מבטל אחד את השני. רצוי להתחיל את המריחה לפחות חצי שעה לפני האיפור כדי לתת לקרם להיספג היטב בעור ולהתקבע.
בהמשך ישיר לסעיף הראשון - נעסוק במוצרי הגנה לגוף. ברמת העיקרון אפשר תמיד להשתמש במוצר הגנה לפנים לגוף וההיפך. מוצרי הגנה שאתן לא אוהבות על הפנים לא חייבים לזרוק לפח, אלא בהחלט אפשר להשתמש בהם על הגוף במקום. ובכל זאת יש לי כמה המלצות למוצרי הגנה לגוף שמוצלחים בעיניי.
ספריי שקוף Ultrasol של ד"ר פישר אמנם מיועד לילדים, אבל מתאים גם לצעירים בנפשם. אריזה בגודל משפחתי עם ריסוס רחב, תתאים במיוחד להגנה מהירה על אזורים כמו רגליים וזרועות. שימו לב שאחרי הריסוס צריך להספיג קצת את החומר על העור עם הידיים, כדי שלא תיווצר שכבת דבק.
תחליב מנצנץ Golden Protect של Garnier הוא גימיק בתחפושת של תחליב הגנה. קרם בעל 30 SPF שמכיל גם מעט פיגמנט חום ונצנצים. רוצות להיראות כמו ג'ניפר לופז? זה המוצר עבורכן. מי שכבר שזופה, המוצר הזה יעמיק לה את השיזוף וידגיש אותו. גם על הזרועות הלבנבנות שלי חיבבתי אותו והיה לי עונג מוזר בלהסתובב ברחובות מנצנצת כמו אלילה ברזילאית. זה לא נראה מופרך לגמרי ויהיה נחמד מאד למסיבות בריכה ורביצת רושם על החוף. החסרון היחיד הוא שהגימיק בא על חשבון המרקם, והוא מסוג הקרמים שנספגים לאט וגורמים להזעה עד הספיגה. פחות כיף.
תרסיס Sun Care של GiGi הוא הפתרון המושלם לעצלנים. התרסיס מרסס בעדינות (כלומר זה לא משפריץ לכל עבר) ומכסה כל חלקה טובה. הוא גם מלווה בריח נעים ולא מותיר עור דביק או מכביד. מוצלח!
תחליב PhotodermMax של Bioderma מכיל את ה-SPF הגבוה ביותר וגם זוכה בתואר המוצר המצטיין. למרות ההגנה הגבוה, זה לא מורגש על המרקם בכלל. פורמולה נוזלית וקלילה, נספגת במהירות ולא חוסמת את העור וגורמת להזעה. יופי של מוצר עם מקסימום הגנה!
60 שניות על - מה עושים אם רוצים להשתזף בבטחה? מוצרי הגנה מהשמש לאו דווקא ימנעו מכן שיזוף. מוצרים בטווח של 15 עד 30 SPF יאפשרו לכן לתפוס קצת צבע בצורה בטוחה, אם רק תקפידו להתמרח בכל הגוף ולחדש את המריחה, במיוחד אם אתן שוהות במים. מוצרים של 50 או 70 SPF לעומת זאת, ישאירו אתכן לבנות כמו הקיר. אם אתן ג'ינג'יות עם נטייה לנמשים ההמלצה הגורפת היא לא להשתמש במוצרי הגנה בעלי פחות מ-50SPF. בכל מקרה, אל תשכחו להתמרח לפחות חצי שעה לפני היציאה לשמש!
אני באמת צריכה להרחיב את הדיבור על דיאורדורנטים? אני מקווה שלא.
דיאו' נושם+ של קרליין הוא דיאורדורנט סטיק היחיד שאני משתמשת בו והוא מצויין ועמיד מאד לטווח ארוך. Garnier הם אלופים בדיאורדורנט ספריי ותמיד נותנים 100% עבודה. Invisible מהסדרה החדשה מבטיח לא להשאיר כתמים על בגדים (תגובה כימית שנוצאת בין רכיב פופולרי בדיאורדונטים ובין הזיעה) ואכן מקיים.
אם אתן רגישות לאלומיניום או מעדיפות להמנע, תוכלו להיעזר בדיאורדורנט של דוקטור עור, שאמנם לא ימנע מכן להזיע אבל לפחות ינטרל ריח לא נעים.
60 שניות על - איזה דיאורדורנט הוא העמיד ביותר? אם אתן מוצאות שמוצרי דיאו' נשיים לא עובדים עבורכן, או שאתן דורשות עמידות לשעות ארוכות, נסו דיאורדורנטים לגברים. מחקרים מוכיחים (כלומר אחיות שגדלו בבית עם אחים גדולים), שדיאו'  לגברים מרוכזים ועמידים יותר. אפשר לנסות למצוא דיאו' לגברים ללא ריח, וכך ניחוח גברי מידי לא יפריע לשגרת הבישום הרגילה שלכן.

עד כאן חלק א' של פוסט כוננות קיץ 2013. היו מוכנות לחלק ב' בקרוב!

מהם מוצרי המאסט שלכן לקיץ? והאם אתן מקפידות על שגרת הגנה מהשמש? ספרו לי!

כוננות קיץ 2013 - חלק ב'

גילוי נאות: כל המוצרים בפוסט (מלבד קרליין) התקבלו לצורך סקירה.

19 תגובות:

  1. היי, תודה על הפוסט :-) . אני לא מבינה משהו באיזה שלב של האיפור מורחים את המגן הגנה מהשמש לפנים אם את אומרת שמרחה הורסת את המקדם שיש במיק אפ מתי אני מורחת את הקרם? תודה!!

    השבמחק
  2. היי אני מאוד אהבתי את הפוסט הוא כתוב בצורה קצרה ועניינית והתמונות באיכות טובה תמשיכי כך :}

    השבמחק
  3. רציתי גם לשאול היכן משיגים את הקרם של גיגי. חשבתי על דר פישר אבל אני לא מתה על רירחות חזקים.
    יש בעיה בהקלדה כאן :-(

    השבמחק
  4. צודקת בשאלתך, אוסיף את הנקודה הזו גם בפוסט.

    את קרם ההגנה מורחים כשלב אחרון לפני מייקאפ - כלומר אחרי שמרחת קרם לחות (וסרום מתחתיו אם את משתמשת). ברגע שאת מורחת את קרם ההגנה את "נועלת" אותו מעל השכבות מתחתיו ואין חשש למרוח מעליו מייקאפ. מוצרי הגנה ייעודיים עמידים בפני ניגוב.

    השבמחק
  5. את הקרם של ג'יגי' ניתן להשיג אצל קוסמטיקאיות

    השבמחק
  6. עוד בעיה וטוב שכתבת על כפילות ה- spf כי אצתי לבדוק את הקרם שהעברתי לשימוש לגוף כי הוא אוטוטו פג תוקף וחשבתי לקנות חדש אהל כתוב עליו spf/pfs 50+

    מתנצלת על טעיות ההקלדה. לא מצליחה לתקן.

    השבמחק
  7. יש בעייה בפוסט הזה. אי אפשר להעביר מהפנים לגוף כי חסר הגנה מיuvb!!" ומוצרים שאינם קרמים ייעודיים כמו למשל קאם פנים מגינים רק מ- uva!!"

    השבמחק
  8. ממליצה לך לקרוא את הפסקה הזו בשנית....

    השבמחק
  9. הגנה מהשמש זו האובססיה שלי כבר שנים ארוכות, ואיכשהו בין כל הרשומות על הגנה מהשמש הצלחת לעשות את זה מעניין וייחודי, כמו שאת תמיד עושה =)
    ואי ואי כמה המלצות שמעתי על דוארדורנט נושם של קרליין, זה הבא שלי. נאלצת להפרד מגרנייה הותיק שלי עקב ניסויים =/

    השבמחק
  10. הו כיף לשמוע! היה לי חשוב לא לכתוב עוד פוסט טרחני על מוצרי הגנה מהשמש, נושא שכולנו יודעות כמה הוא חשוב אבל יכול לשעמם כמו קורסים בסטטיסטיקה.....
    את בהחלט יכולה לעבור לדיאו' של קרליין בלי חשש, את לא תרגישי בהבדלים בינו ובין גרנייה. הוא מעולה ממש.

    השבמחק
  11. שנה שעברה התחלתי למרוח מקדם הגנה באופן יומיומי ואחרי שבטעות השבוע הסתובבתי קצת בשמש בגופייה ונשרפתי- הבנתי שזה ימשך גם השנה.
    והדאודורנט המועדף עליי (שעובד עליי הכי טוב) הוא קרליין.

    השבמחק
  12. תקראי את השרשור במכורים אנונימיים. כתוב בדיוק הפוך. חוץ מזה עכדיו דמתי לב שבפרמייר למשל כתוב שהוא מגן נגד uva+uvb spf 17

    השבמחק
  13. יקירתי, כתבתי את הפוסט בעקבות מחקר שביצעתי בנושא. כמו בכל נושא אחר, אני מניחה שיש גם דיעות חלוקות. את מוזמנת לעשות מה שנוח לך ואיך שנראה לך יותר טוב. מעבר לזה באמת שאין לי מה להוסיף עוד בנושא הזה.....

    השבמחק
  14. כמובן. תודה. לא התווונתי לפגוע אך כשלא מבינים או זקוקים להבהרות עדיף לשאול.

    השבמחק
  15. בשנה שעברה אני מודה שלא כ"כ הקפדתי, בטח שלא על הגוף, אבל השנה כבר משלב מוקדם של האביב/קיץ אני מקפידה ממש! כנראה האימה מפני סימני הגיל שמחכים מעבר לפינה.... :-/

    השבמחק
  16. שאלה: לא הבנתי את העניין של הקרם פנים/הגנה. יש לי נטייה לנמשים, ואני נמצאת הרבה בחוץ ככה שגם בחורף חשוב לי שהקרם יהיה עם spf - או זה מה שלפחות חשבתי שחשוב עד עכשיו. אני כמעט ולא מתאפרת ולא משתמשת בסרום, אלא פשוט מחפשת פיתרון ללחות לפנים פלוס הגנה.
    אז.. אני לא בטוחה שהבנתי, את אומרת שאם זה קרם פנים עם spf זה לא מספיק? זה חייב להיות בהגדרה קרם הגנה ולא קרם פנים?

    ובלי קשר, אני עוכבת אחרייך זמן מה - בתור בורה באיפור וטיפוח אני מוצאת פה הסברים מפורטים וכתיבה קולחת. תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. בגדול כן, אם גם ככה העור שלך רגיש (ועור עם נטייה לנמשים הוא רגיש), עדיף לך להשתמש במוצר שבהגדרה שלו הוא קרם הגנה עם SPF גבוה. למזלך יש היום בשוק מבחר של קרמים כאלה שמיועדים לפנים שיש בהם גם רכיבי לחות. חפשי של אגס קונספט, ג'יג'י וד"ר עור.

      מחק