‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

28.11.2012

פוסט ה-BB הגדול!

אזהרה: הפוסט הבא עלול להכיל את הצירוף "BB קרם" מספר רב של פעמים. 
אז לשם שינוי פוסט BB שלא עוסק בבחירות הקרובות לראשות הממשלה ולכנסת. ביבי נתניהו אולי חושב שהוא המציא את הגלגל - אבל טעות בידו. את הגלגל המציא הוגה ה-BB קרם, מונח אסייתי תמים שהפך תוך כמה שנים לטירוף רב עולמי. אז סור הצידה ביבי, היום נעסוק ב-BB שמסוגל לעשות נעים גם לגברת שרה. 
במהלך השנה האחרונה חלפו על שולחן האיפור שלי לא פחות מ-5 מוצרי BB שונים(!). פרסמתי סקירות נפרדות על 3 מהם, אבל נותר לי לסקור עוד שניים אחרונים. החלטתי לנצל את ההזדמנות לפרסם פוסט סקירת BB מקיף עם טבלה מסכמת ומשווה, כדי לעשות קצת סדר בבלאגן.

נסקור היום שני מוצרי BB חדשים יחסית בשוק - BB לעור שמן של גרנייה ו-BB של מייבלין.
נתחיל עם BB Miracle Skin Perfector Combination to Oily Skin של Garnier. שם ארוך למוצר פשוט - BB לעור מעורב/שמן. אחרי השקת BB קרם הראשון של גרנייה המותג כנראה היה קשוב לרחשי הציבור והבין שצריך לספק מענה יעיל גם לנשים בעלות עור מעורב/שומני שפחות הסתדרו עם ה-BB הראשון. 
מבחינת מרקם יש הבדל של שמיים וארץ בין שניהם. בעוד של-BB הרגיל יש מרקם סמיך מאד וכמעט משחתי עם תחושה מעט שמנונית, הרי של-BB הזה יש מרקם דליל כמו מים ותחושה יבשה לגמרי על הפנים. 
מבחינת כיסוי - הכיסוי של שניהם זהה, מה שהופך אותם למוצרי BB עם הכיסוי הגבוה ביותר שאני נתקלתי בו עד כה. בימים שיש לי עור "טוב" אני מסתפקת בשתי שכבות של BB וזה מספיק לי לכיסוי אדמומיות ופגמים קלים ולאחד את העור, ממש כמו מייקאפ. 
ל-BB לעור שמן יש גימור טבעי אך מאט, ולא מבריק כמו אחיו הגדול. לפני שניסיתי אותו קצת חששתי שגרנייה סתם הוציאו מוצר שיגרום לנו להוציא עוד כסף, אבל יהיה זהה או פחות טוב מה-BB המקורי. אז זהו, שלא. מבחינתי זה ה-BB הטוב ביותר שאני משתמשת בו כרגע, בזכות הכיסוי, הגימור וההתאמה לסוג העור. 
מרגישים שהושקעה כאן מחשבה בהתאמת המוצר לצרכים המשתנים. הוא מרגיש קליל ונעים על העור ולא נהייה עיסה דביקה על הפנים במהלך היום. עכשיו, משהתחיל החורף, ביחד עם פודרה העמידות שלו כמעט מושלמת! 
נמשיך עם BB Dream Fresh של Maybelline. קודם כל - הוא גמדון קטנטן!
צילמתי לכן את כף ידי הענוגה האוחזת בשפופרת כדי שתוכלו להתרשם מהגודל. למרות שהכמות שבו זהה ל-BB של אסתי לאודר (30 מ"ל), השפופרת עדיין קטנה יותר והפתיעה אותי בגודל המזערי שלה. מהבחינה הזו הוא בהחלט Travel פרנדלי. 
אז נתחיל מזה שלנסות את ה-BB של גרנייה במקביל ל-BB של מייבלין זו כנראה טעות כי זה מעמיד באור אחר את התפקוד של המייבלין.
מבחינת כיסוי אין בכלל קרקע להשוואה. בעוד של-BB של גרנייה יש כיסוי יחסית משמעותי, הרי של-BB של מייבלין יש כיסוי מאד מאד נמוך. הוא לא יעיל בכלל בכיסוי פגמים על הפנים, אלא רק לאחד במקצת את גוון העור. 
גם הגימור של BB מייבלין פחות מאט ויותר נוטה לכיוון החי, אם כי הוא לא מבריק. קיבלתי אותו להתנסות בגוון מדיום וחשבתי שהוא כמובן יהיה כהה לי מידי, אך לאור העובדה שהוא כ"כ דק והכיסוי נמוך בקושי הבחינו בו על העור. 
יש לו יתרון של מבחר גוונים הגדול ביותר מבין כל ה-BB שניסיתי, 4 גוונים! המרקם שלו יחסית מיימי ותחושה ללא שומניות.
כרגע אני משתמשת בו רק כבסיס למייקאפ, לצערי העור שלי לא נמצא במצב עד כדי כך טוב שיאפשר לי להשתמש בבלעדיות במוצר שלא מעניק כמעט שום כיסוי. לדעתי הוא יתאים רק לבעלות עור מושלם או קרוב למושלם שרק מחפשות בסיס קליל לבנות עליו את יתר האיפור. גם לנערות זה יכול להיות מוצר נחמד, הן בוודאות לא ייראו איתו מטוייחות מידי.

וכעת לסיכום הנבחרת:
הסוואטצ'ים הם בסדר תואם לתמונה העליונה. אפשר לראות את הבדלי הגוון בין ה-BB של גרנייה. שימו לב שבשניהם מדובר בגוון Light, הבהיר מבין שניים. ה-BB לעור שמן צהוב יותר, בעוד ה-BB לעור רגיל/יבש נוטה לכתמתמות. אחריו ה-BB של אסתי לאודר צהוב מובהק. הנייטרלי היחידי בחבורה הוא ה-BB של ד"ר עור, שגם יתאים לבעלות עור בהיר מאד. אחרון חביב הוא BB של מייבלין בגוון מדיום ועם תת גוון וורוד.
בטבלה המסכמת בחרתי להתייחס  לפרמטרים של מחיר וכמות, כיסוי, גובה spf, התאמה לסוג עור וגם כללתי סיכום קטן של תפקוד המוצר עם יתרונות וחסרונות. פרמטר שבחרתי לא להתייחס אליו הוא העמידות. הגעתי למסקנה שזה פשוט חסר טעם, זה תלוי בכ"כ הרבה גורמים כמו סוג העור, מזג האויר, מוצרים משלימים שאנחנו משתמשים בהם בשילוב עם ה-BB וכו', ככה שזה לא נתון שאפשר לכמת. אני כן יכולה להגיד שהתאמת ה-BB לסוג העור הנכון תורמת בסופו של דבר לעמידות שלו - כלומר ה-BB של גרנייה לעור יבש ייעשה מבריק ושמנוני תוך זמן קצר על מישהי בעלת עור שמן.
עוד פרמטר נוסף שלא התייחסתי אליו הוא עניין התועלת שבשימוש ב-BB לעור. BB קרם הוא מונח אסייתי לקרמים טיפוליים שיש בהם גוון וכיסוי. כלומר, התועלת הראשונה של הקרם היא תועלת טיפולית כמו הבהרת כתמים, טיפול בפגמים על העור וכו'. בעקבות הפופולריות העצומה של טרנד ה-BB במדינות אסיה, זה זלג לענף הקוסמטיקה המערבי ומכאן והלאה זה כבר נהייה ניצול של המונח "BB קרם" להשקת אין ספור מוצרים שבפועל הם בעצם סוג של קרם לחות עם גוון. חלקם טוענים לגרום לכל מיני ניסים ונפלאות לעור (כמו סדרת גרנייה), אבל בפועל לדעתי אין ממש מאחורי ההבטחות האלה ולכן גם לא התייחסתי אליהן. כיום, בגרסתו המערבית, BB קרם זהו מוצר של לחות עם גוון בדרגות כיסוי משתנות, שגם בד"כ נהנה מ-spf ברמה גבוהה להגנה מהשמש.
וכעת - לטבלה!
הקליקו על הטבלה כדי לראות בגודל מלא
כרגע, אלה מוצרי ה-BB שיש לי, ככל ויתווספו מוצרים נוספים בעתיד הטבלה תתעדכן בפוסט זה על מנת שתמיד תוכלו לחזור כדי לבצע השוואות.
לסקירה מקיפה אודות ה-BB של גרנייה לעור רגיל/יבש הקליקו כאן.
לסקירה מקיפה אודות ה-BB של ד"ר עור הקליקו כאן.
לסקירה מקיפה אודות ה-BB של אסתי לאודר הקליקו כאן

אשמח לשמוע אם יש לכן הערות, הארות, חוויות שימוש, טיפים ועצות לשימוש ב-BB וכל דבר אחר שתרצו להוסיף!

גילוי נאות: Maybelline, Garnier + תודה מיוחדת לשבלוגרית שרונה ראובני שעזרה לי רבות עם הטבלה! :-)

24 תגובות:

  1. קודם כל כף ידך תמיד ענוגה :-P
    אני מתה מתה מתה על ה-BB של גרנייה.
    מבחינתי הוא מוצר מנצח כרגע ואני מאוד נהנית ממנו. המוצר של מייבלין הוא אפעס בעייתי הן מבחינת הגוונים והן מבחינת הכיסוי . היו עליו המון ביקורות גרועות ברשת ואני נאלצת לומר שכולן צדקו.
    את השאר אני לא מכירה ולכן לא יכולה לחוות דעה , הדעה היחידה שאני יכולה לומר היא : מה לעזאזל חשבו לעצמם באסתי לאודר עם המחיר ההזוי ?
    סחתיין על הטבלה המהממת!אהבתי מאוד , מסודר ונעים.
    XOXO

    השבמחק
  2. Bb cream לעור שמן של גרנייה בגוון מדיום הוא הכוכב שלי!גם מבחינת מחיר אגב,רק 70 ש"ח בהנחה...

    השבמחק
  3. יופי של טבלה מסכמת- מאוד יסודית ומועילה. את הקרם של ד"ר עור כמעט רכשתי בהמלצתך אבל בכל זאת חששתי קצת ממנו ועכשיו יש לי את הקרם של פרש לוק, כך שאין לו צורך כרגע . מה שהכי הטריד אותי בפוסט הזה- את רומזת שביבי לא עושה נעים לשרה? המחדל, המחדל!.

    השבמחק
  4. הרגע קיבלתי לידי את הביבי של גרנייה. לא לעור שמן, למרות ששלי די שמנוני, אני תוהה איך הוא יצליח להתמודד עם השומן שלי, רק הזמן יגיד.

    השבמחק
  5. מבין כולם ה-BB לעור שמן לוקח ובגדול לדעתי!

    השבמחק
  6. כל הכבוד על ההשקע והמחקר המעמיק! בלי ספק הפוסט הכי מתוחכם שקראתי לאחרונה!

    השבמחק
  7. תודה רבה רבה! כיף לשמוע :-)

    השבמחק
  8. כן, גם לדעתי הוא המנצח בחבורה. עובדה, לא הצלחתי למצוא אצלו חסרונות בשביל הטבלה! :-)

    השבמחק
  9. קחי בחשבון שעד שניסיתי את הגרסה לעור שמן השתמשתי בשמחה בגרסה הישנה ואהבתי אותה. מה שכן, תצטרכי פודרה טובה.

    השבמחק
  10. תודה! חשבתי שיהיה נחמד לעשות טבלה שתסדר קצת את כל הפרמטרים השונים.
    ולגבי ביבי נתניהו - לא חושבת שהוא מצליח לעשות נעים לאף אחד בשלב הזה. ולשרה'לה לא תזיק יד מכוונת טובה כשזה מגיע לאיפור!

    השבמחק
  11. המוצר של מייבלין הוא לא עבורי, לא עונה על אף אחד מהצרכים שלי. מצד שני, שמתי לב שהמיתוג שלו בעיקר פונה לקהל מאד צעיר, ולדעתי לבנות צעירות שרוצות לשחק קצת עם איפור זה יכול להיות פתרון נחמד. גם לא יכביד עליהן כיסוי וגם יחסוך התקף לב להורים :-P
    ותודה! שימי לב על ההקפדה לעשות טבלה וורודה :-)

    השבמחק
  12. משלושה שאני ניסיתי (מייבילין, גרנייה הרגיל ואלפ) החביב עליך ביותר הוא זה של אלפ מסדרת סטודיו. יחד עם קונסילר וקורקטור אני מקבלת כיסוי יפה אבל העור עדיין נראה כמו עור ולא כמו מסכה מפלסטיק. חוץ מזה הוא עלה דולר וחצי שזה תמיד נחמד...

    השבמחק
  13. בהחלט מוצר מצויין ומשתלם!

    השבמחק
  14. מה את אומרת, דווקא על האלף שמעתי ביקורות לא כ"כ טובות אז לא חשבתי לנסות. אבל במחיר כזה באמת אפשר לנסות ואין נזק גם אם לא מרוצים...

    השבמחק
  15. את חושבת שהביבי קרם של גרנייה לעור שמן יספק כיסוי מספיק גבוה לצלקות אקנה אדומות?
    ותודה על הטבלה היא מצוינת!

    השבמחק
  16. תודה רבה!
    אני לא חושבת שהוא יצליח לכסות לגמרי, אבל הוא כן יצליח לטשטש. תלוי עד כמה הצלקות "טריות" או שהן ישנות יותר.

    השבמחק
  17. סקירה מצוינת, תודה :)
    הביבי של גרנייה לעור שמן נשמע טוב, את יודעת אם יש גוון שמתאים לעור כהה יחסית?

    השבמחק
  18. בעיקרון יש שני גוונים די אוניברסליים - האחד בהיר והשני מדיום. בגלל הכיסוי הנמוך והמרקם הקליל הם אמורים להתאחד עם מגוון רחב של גווני עור. צריך לנסות בחנות :-)


    ותודה!

    השבמחק
  19. תודה על התשובה, ננסה בפעם הבאה כשאגיע לסופר פארם.

    השבמחק
  20. כמות עצומה של מידע- תודה רבה!
    כמוך- בימים טובים אני משתמשת ב"ביבי" .. בשאר הזמן הוא סוג של בסיס.

    השבמחק
  21. תודה רבה! אני חושבת שבתור בסיס הם יכולים להיות מאד שימושיים למי שמחפשת לשדרג את הכיסוי של המייקאפ הרגיל שלה

    השבמחק
  22. הביבי של גרנייה לעור רגיל ממש מתאים לי בגוון, וגם עובד טוב בחורף. אבל ברגע שמגיע הקיץ זה נהיה שמנוני ומבריק על העור שלי.. נורא התלהבתי מהביבי של גרנייה לעור מעורב, אבל אז גיליתי שהגוון שלו בהיר יותר מהביבי הרגיל ובקיץ זה פשוט בהיר מדי!!!
    את מכירה אולי ביבי שמזכיר במרקם את זה של גרנייה, אבל קצת כהה יותר? כי המדיום שלהם בטח יהיה לי כהה מדי (יש לי אנדרטון צהוב ובקיץ אני מקבלת צבע..)

    השבמחק
  23. אני חושבת שמבחינת כיסוי אולי רק הביבי של אסתי לאודר יכול להשתוות לגרנייה. לגרנייה יש את הכיסוי הכי גבוה בשוק ממה שאני מכירה. אולי תנסי גם את סבוקאלם. לא ניסיתי אותו בעצמי, אבל שמעתי ביקורות טובות!

    השבמחק