‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

3.5.2016

גבולות גזרה - מדריך לתוחמי שפתיים

עפרונות שפתיים הם אולי מוצר האיפור שמקבל הכי פחות יחס בבלוג, למרות שאין מצב שאני עושה איפור כלשהו בלי להשתמש בהם. יש הרבה מוצרים אחרים ברוטינה שלי שלפעמים אני משתמשת בהם ולפעמים לא, אבל עפרונות שפתיים - פק"ל קבוע. למרות זאת, איכשהו הם אף פעם לא קיבלו את היחס המגיע להם וכעת הגיע הזמן לתקן את העוול. אני מרגישה שלא רק בבלוג שלי, אלא בכלל מדובר באחד ממוצרי האיפור עם הכי פחות באזז ואף פעם לא נקשרת סביבם הילת טרנד כמו שקורה עם שפתונים, פודרות למיניהן וכדומה. עכשיו יש להם קצת עדנה מחודשת בזכות הקיטים של קיילי ג'נר שמשלבת אותם עם שפתונים נוזליים, אבל השפתונים הם אלה שמקבלים את עיקר תשומת הלב.
אז עפרונות שפתיים - למי ולמה זה טוב?
  • קודם כל ולפני הכל - הם תורמים המון לעמידות של איפור השפתיים. כל שפתון או גלוס שתניחו מעליהם, אוטומטית ישתדרג טווח העמידות שלהם. למה? כי העפרונות עשויים משעווה שיוצרת חוצץ בין הרטיבות הטבעית של השפתיים ומכינה קרקע יבשה שהשפתונים והגלוסים אוהבים להצמד אליה. 
  • הם מחזקים את הגוון של השפתון/גלוס. אם עושים התאמה טובה בין התוחם ובין הצבע ששמים מעליו, זה יעשיר את הגוון ויחזק אותו. אני אוהבת דווקא לערבב ולשנות את הטון של שפתונים וגלוסים עם שילובים של תוחמים בטונים קצת אחרים. ככה אני יכולה ליצור שפתון אדום דובדבן מהמם, כשאני משלבת תוחם וורדרד עם שפתון אדום ואפשרויות ה-custom make בלתי נגמרות.
  • הם עוזרים לשרטט את צורת השפתיים. כאן זה כבר ממש עניין של אסטרטגיה. בין אם אתן רוצות להדגיש את הצורה הטבעית, להוסיף קשת בשפה העליונה, ליצור אשליה של שפתיים מלאות יותר - עפרון השפתיים הוא הכלי שיעשה עבורכן את העבודה. זה דורש קצת מיומנות, אבל מניסיון, זה הרבה יותר קל מאשר ללמוד איך עושים אייליינר מושלם. 
  • הם מונעים זליגה של שפתונים, בזכות העובדה שהם יוצרים בסיס לשפתונים ולגלוסים להצמד אליו, ואחרי שקבעתן את "קו הגבול" של השפתיים. זה רלוונטי במיוחד למי שיש לה קמטוטים באיזור השפתיים, אבל לא רק. כשלובשים פורמולות נוזליות וגלוסיות במיוחד, גם דיבור אינטנסיבי יכול לגרום לזליגה שלהן מסביב לשפתיים ויצירת מראה לא מחמיא. תוחם שפתיים טוב יצליח למנוע זאת.
  • איך עושים את זה נכון? העפרון צריך להשתלב בצורה הרמונית עם השפתון ולא לעמוד בקונטראס אליו. לכן אני תמיד ממליצה למלא את כל השפתיים עם העיפרון - זה גם תורם לעמידות, כאמור, וגם יוצר בסיס אחיד שהשפתון משתלב איתו. רק אם אתן מאד מיומנות ויודעות להתאים נכון את הגוונים, אפשר להניח שפתון שמעט בהיר יותר מהתוחם ולהשאיר רמז דק שבדקים של התוחם בקצה החיצוני של השפתיים, זה ייצור אשליה של שפתיים מלאות יותר, אבל זה בהחלט לא טריק שמומלץ למתחילות כי התוצאות יכולות להיות לוק פנינה רוזנבלום.
אחרי שהבנו למה צריך אותם, כעת אפשר להתקדם לעפרונות עצמם.


מי שהשיקו לאחרונה ליין עפרונות שפתיים חדש ומפואר, הם איל מקיאג'. שפע של גוונים חדשים בכל צבעי הקשת הצטרפו למגוון, ותוכלו למצוא כאן התאמות לכל משפחת ליפסטיקים שאפשר להעלות על הדעת.


הקולקציה שלי מונה 7 גוונים ואפשר למצוא כאן הכל מוורוד פוקסיה (Yummy), לסגול (Clueless), ניוד בייז' (Naked), ניוד וורוד (Lollipop), קורל (Poppy) וסגול כהה גותי (Spooky). חוץ מזה שהם מגיעים בשפע של צבעים, אני אוהבת גם את השמות שחלקם מתכתבים עם שפתונים בגוונים דומים מליין XO בגימור מאט.
אבל החלק החשוב כאן הוא לא השמות, אלא הפורמולה כמובן. העפרונות בסדרה הזאת שייכים לזן המרקמים היבשים יותר. כל העפרונות פיגמנטיים, אבל המריחה שלהם על השפתיים פחות נוחה כיוון שהם לא רכים במיוחד. 
מי שחשוב לה נושא השרטוט של השפתיים ויצירת צורה מדוייקת, אלה תוחמים שיעשו טוב את העבודה כי הם מאפשרים שליטה מאד נוחה בזמן הציור.  זה פחות נוח למלא את השפתיים, במיוחד אם יש לכן שפתיים נדיבות שיש בהן הרבה שטח מילוי. העפרונות קצת "מושכים" את העור והגימור לא נראה אחיד. כמובן שאחרי שמורחים מעליהם את השפתון זה משלים את הגימור, אבל אני תמיד מעדיפה עפרונות שיכולים להיות לפעמים תחליף לשפתון מבחינת גימור ואטימות. 
העמידות שלהם טובה, אבל לא מצטיינת, כבר יצא לי לפגוש עפרונות עמידים מהם.
השורה התחתונה מבחינתי היא שמכל הליין החדש והמצטיין של איל מקיאג', העפרונות הם האח הפחות מוצלח במשפחה. את Poppy קניתי כי רציתי עפרון שפתיים קורלי שיתאים לשפתוני הקיץ שלי, אבל מכל החבורה הוא הכי אכזב אותי כי הפיגמנטיות שלו בעייתית והפורמולה יבשה במיוחד. אם אתן מחפשות גוון ספציפי ומוצאות אותו רק אצל איל מקיאג', אז זה בהחלט שווה את ההשקעה והעיפרון יעשה את העבודה הבסיסית, אבל אני לא חושבת שיש דחיפות מיוחדת להצטייד בכל הגוונים בסדרה הזאת.


בדרך כלל אני לא אוהבת לפרסם מוצרים שקשה להשיג אותם בארץ, אבל הפעם הייתי חייבת. הצטיידתי עם עפרונות שפתיים של המותג הבריטי הזול Collection בנסיעה האחרונה שלי לממלכה, ומאז שחזרתי אני בועטת בעצמי שלא קניתי את כל הגוונים כי האיכות שלהם פשוט מטריפה.
נתחיל מזה שעפרונות מתחדדים הם בדרך כלל פחות טובים מעפרונות רגילים, אבל לא במקרה הזה. הם רכים בצורה נעימה, אבל בלי להיות רכים מידי, פיגמנטים בצורה מטורפת, מרגישים כמו שפתון על השפתיים ולא מייבשים, הגימור שלהם אחיד - מכל בחינה הם פשוט מושלמים. כיוון שהחוד שלהם תמיד נשאר קטן ומדוייק נוח לעבוד איתם לשרטוט השפתיים והם לא "בורחים" מהקוים. העמידות שלהם מצויינת והפיגמנט נצמד זמן ארוך לשפתיים גם אחרי שהשפתון מעליהם דהה. 


לקחתי שני גוונים Pink מס' 4 ו-Nude Pink מס' 1, שהיו נראים לי שימושים כי אני תמיד מחפשת להעשיר את קולקצית עפרונות השפתיים שלי, אבל לא ציפיתי שיפתיעו עם איכות כל כך טובה. עכשיו, כאמור, אני מתחרטת שלא לקחתי עוד.
מוצרים של Collection (לשעבר Collection 2000 שמוכרים בעיקר בזכות הקונסילר שלהם) קשה להשיג בארץ ולא ידוע לי על אתר שמוכר את המותג בצורה מסודרת (אם אתן מכירות - נא לשתף). האופציות היחידות הן להריץ חיפוש באיביי או להרים את כל הקולקציה בפעם הבאה שאתן קופצות לתה אצל המלכה.


כיוון שבכל זאת אני רוצה לתת לכן אופציות לתוחמים זולים ונחמדים שאפשר להשיג בקלות גם בארץ, נדבר עכשיו על שתי אפשרויות. לביוטיקייר יש סדרת עפרונות לא רעה בכלל, אבל רק העפרונות שצריך לחדד ולא הסדרה האוטומטית. העפרונות האוטומטיים שלהם יבשים כמו מדבר סהרה, לא ממליצה עליהם בכלל.
העפרונות הרגילים, לעומת זאת, נחמדים. הם רכים ופיגמנטיים ועושים את העבודה. הפורמולה שלהם בהחלט מרגישה פחות איכותית וניכר שתכולת השעווה בהם גבוהה יותר יחסית לעפרונות אחרים. 


כפי שאפשר לראות על הסוואטצ'ים, הפורמולה קצת "מתכדררת", כאמור בגלל שיש בה עורף שעווה. על השפתיים זה יוצר גימור פחות ממושלם, אבל אם זה קורה אפשר להסיר את זה עם טישו. הפיגמנטיות שלהם עשירה והם גם עמידים מאד. הגוון השימושי ביותר עבורי הוא 37 - ניוד חום. מס' 26 טוב לשפתונים דרמטיים ומס' 29 הוא צבע שאני לא יודעת מה חשבתי לעצמי כשלקחתי אותו - וורוד ברבי עם בסיס לבן לא מחמיא לאף אחת ובטח שלא בתוחם שפתיים.
מגוון הצבעים קצת מבאס, אבל אפשר למצוא שם כמה גוונים בסיסיים והם עולים שקלים בודדים. בוודאי שווה ניסיון!


עוד מותג זול וזמין (אמנם קצת יקר יותר מביוטיקייר אבל לא בהרבה) הוא Essence. עפרונות השפתיים שלהם מעולים, והם היו אחד הדברים הראשונים שקניתי כשהמותג נחת בארץ והלהיבו אותי מאד, גם ביחס לשאר המוצרים בליין.
הפיגמנטיות שלהם הורסת והעמידות מדהימה, בעיקר כי הפיגמנט כל כך עשיר עד שהם משאירים הכתמה על השפתיים. הפורמולה שלהם מאד מאד רכה ונימוחה ומרגישה נעימה ועשירה על השפתיים. 
דווקא הרכות הזאת היא נקודת חולשה במצבים מסויימים, כי אם העפרונות של איל מקיאג' טובים לשרטוט בזכות המרקם היציב, העפרונות האלה פחות מדוייקים וצריך להזהר איתם שלא יימרחו וייצרו קווים שהם לא חדים. מרוב שהם רכים החוד של העיפרון מאבד מהחדות שלו כמעט מיד, ולכן זה יוצר קו שהוא עגול ורך יותר. זה אומר גם שצריך לחדד אותם אחרי כל שימוש, מה שגורם להם להתכלות מהר יותר בהשוואה לעפרונות אחרים.


שני הגוונים שיש לי הם Red Blush מס' 08 ו-Cute Pink מס' 07 שהם צבעים אוניברסליים ממשפחת האדום והוורוד שמתאימים כמעט לכל שפתון על סקאלת הגוונים הזאת. גם במקרה של אסנס, היצע הגוונים קצת מבאס ואין להם הרבה אופציות, וניודים אין בנמצא. מצד שני, הגוונים שכן יש מצויינים אז שווה להצטייד בהם.

לסיום סיומת - קצת דיופים.


ממשפחת הניודים העפרונות של קולקשן וביוטיקייר דומים אחד לשני עם הטונים החומים, למרות שהעפרון של ביוטייקיר כהה יותר. נייקד של איל מקיאג' הוא הרבה יותר וורוד ובהיר.


וורוד פוקסיה הוא אחד הגוונים האהובים עליי בשפתונים, אז אני חייבת גם תוחמים תואמים. Yummy של איל מקיאג' קצת אדום יותר מ-Pink של קולקשן.


הנה דוגמה לשני עפרונות שהם כמעט זהים לחלוטין - Spooky של איל מקיאג' ומס' 26 של ביוטיקייר. יש הבדל ממש קטן בטונים הסגולים שיותר בולטים בעפרון של ביוטיקייר, אבל זה ממש מינורי ועל השפתיים זה לא נראה. 

אז אם אתן לא משתמשות קבועות בעפרונות שפתיים, אני מקווה שהפוסט הזה גרם לכן להבין שהגיע הזמן להתחיל! אני לא אגזים אם אומר שזה הרגל האיפור היציב ביותר שלי כבר 10 שנים, למרות שכל ההרגלים האחרים שהיו לי השתנו במהלך הזמן הזה לחלוטין.

יש לכן המלצות לעפרונות מעולים, או רוצות להזהיר אותי מעפרונות לא שווים? כתבו בתגובות :-)

גילוי נאות: חלק ממוצרי איל מקיאג' התקבלו מהמותג.

6 תגובות:

  1. פוסט מענין מאוד. השפיע עלי להתחיל להשתמש בעפרון מה שלא עשיתי מאז ימי נעורי הרחוקים

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! הגיע הזמן להחזיר את התוחמים לאופנה :-)

      מחק
  2. אני מאוד אוהבת את העפרונות של פופה. יש קשת גוונים רחבה, הם מאוד פיגמנטיים ולא יקרים. אגב, זה תקף גם לגבי עפרונות העיניים שלהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני בהחלט רוצה לנסות אותם, ביחד עם התוחמים של קרליין, הבנתי שגם הם טובים

      מחק
  3. תמיד תשאר לי פינה חמימה לעפרונות של ביוטיקייר.
    איל מקיאג' נהדרים!

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שפחות התלהבתי מהם, אבל הם גם סבבה :-)

      מחק