‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

20.1.2016

10 טיפים לניהול אינסטגראם מושלם

בחודשים האחרונים אני מוצאת את עצמי מתאהבת מחדש באינסטגראם. מכל הרשתות החברתיות שאני פעילה בהן, זו תמיד הייתה האהובה עליי במיוחד, אבל לאחרונה אני מבלה בה יותר זמן, שואבת השראה ומחפשת כל הזמן דרכים לשפר את איכות התוכן שאני מפרסמת שם. זו רשת שמדברת אל נימי נפשי יותר מכל אחת אחרת - השאיפה לסימטריות, אסטתיקה ועקרון הרצף פורטת על כל הפרעות האישיות המלבבות שלי ומצד אחד מעצימה אותן, אולם מצד שני מאפשרת לי למצוא דרך לתת להן דרור ולבטא אותן בצורה יצירתית. 
אחרי כמעט 4 שנים של שימוש באפליקציה, החלטתי להרכיב רשימה של הטיפים הטובים ביותר שאני יכולה לתת, דברים שלמדתי מתוך ניסיון אישי ויכולים לעזור לכן לשפר את איכות התוכן שאתן מפרסמות. יש לציין שלאינסטגראם יש פנים רבות וכל אחת יכולה למצוא שם מקום לבטא יצירתיות בדרכים שונות. בפוסט הזה תמצאו טיפים שרלוונטיים בעיקר עבור מי שמנהלת חשבון לייפסטייל / אופנה / איפור / טיפוח / עיצוב, ומתחברת לסגנון אימג'ים מלוטשים ונקיים, אבל לא רק. כללתי כאן גם טיפים להתנהלות נכונה שיכולים לעזור לכל אחד ואחת באשר הם באינסטוש.
חשוב שתדעו, אלא לא טיפים שישלחו אתכן לקנות מצלמות, להשקיע באקססוריז או לקנות תאורה מקצועית. כל התמונות שלי מצולמות במצלמת הטלפון iPhone 5S, אני לא נעזרת בעזרי תאורה חיצוניים ואני לא קונה אקססוריז מיוחדים רק למטרות צילום. המטרה היא לשפר את רמת השימוש הבסיסית עם הכלים שעומדים לרשותנו, ומי שרוצה להשקיע מעבר תמיד מוזמנת, אבל זה ממש לא חובה לצורך הפקת אימג'ים מהממים ומלוטשים.  

1. עקביות והתמדה - אחד ממנועי הצמיחה החשובים של כל חשבון אינסטגראם הוא פרסום עיקבי ומתמיד. השאיפה צריכה להיות לפרסם לפחות פעם ביום, כל יום. פעמיים ביום מומלץ ו-3 פעמים ביום זה מושלם. אני לא בעד לפרסם יותר מ-3 תמונות ביום, זו כבר הצפה לא נעימה של הפיד ומדיף ריח קצת נואש. תזכרו, כל תמונה מביאה לייקים ועוקבים חדשים וזה כדור שלג מתגלגל. אם תפרסמו אימג'ים באופן עיקבי, תהנו מרצף של התעניינות, וככל שההתעניינות בפרופיל שלכן גדלה, כך גבוהים הסיכויים שתיכנסו לפיד ה-Popular הנחשק של אינסטגראם, מה שיביא אפילו יותר לייקים ועוקבים. קאפיש?


2. תצברו השראה - בהמשך ישיר לטיפ הראשון, הדרך הכי טובה לשמור על תדירות פרסום גבוהה היא לצבור מאגר של תמונות שתמיד זמינות לשימוש. באינסטגראם אין כל כך חשיבות למועד הצ'ק-אין, אתן יכולות לפרסם תמונה מדהימה מהחופשה האחרונה שלכן בפריז, גם אם זו הייתה בשנת 2013. כל עוד התמונה יפה ומעוררת השראה, היא תגרוף את אהבת הקהל, ואף אחד לא יוטרד מהשאלה האם הקרואסונים שבאימג' הם באמת טריים מאותו הבוקר. אם נתקלתן במשהו יפה או נפלה עליכן השראה לתמונה מוצלחת, תצלמו ותשמרו, את העריכה והפרסום תמיד אפשר לעשות במועד מאוחר יותר.


3. תאורה נכונה - באינסטגראם תאורה היא הכל. אל תסמכו על פילטרים שיצילו לכן את התמונה, כי גם הפילטר המוצלח ביותר לא יצליח לחפות על תאורה גרועה ותצטרכו להשקיע הרבה מאד מאמצים בעריכת התמונה. ההמלצה הגורפת שלי היא צילום בשעות הבוקר עד שעות הצהריים אם מדובר בחפצים שמצלמים בתוך מקום סגור.
אם אתן מצלמות בחוץ, שעות הבוקר ואחר הצהריים המוקדמות עד השקיעה הן הטובות ביותר ורצוי להימנע מצילום בצהריים - שאז האור חזק מידי וישרוף לכן את התמונה. גם צילום של חפצים תחת אור שמש ישיר לא יצלח, תחפשו את הפינה הכי מוארת בבית, אבל שהאור בה מרוכך. טיפ נוסף - צילום בחדר עם קירות לבנים תמיד יוצא מוצלח יותר, כיוון שהאור בחדר יהיה בהיר ונייטרלי יותר.


4. רקעים - אם אתן עוקבות אחר תחום לייפסטייל כלשהו באינסטגראם, אתן בוודאי מכירות את סגנון ה-Flat Lay. הכוונה לצילום מלמעלה הלוכד מוצרים שמפוזרים בצורה מאורגנת כלשהי על משטח שטוח. לפעמים הרקע הוא צבעוני ולפעמים לבן ואחיד. אישית, אני מעדיפה רקעים לבנים, זה נראה לי נקי ומינימליסטי יותר. צילום על גבי רקעים צבעוניים או בעלי טקסטורות שונות דורש מיומנות כדי שהמוצרים לא ייבלעו בהם. מיצאו את המשטח הלבן המושלם שגם תוכלו לנייד ממקום למקום בהתאם לתאורה - בין אם זה שולחן קטן, מגש, מדף או פלקטים שונים שניתן להשיג בחנויות יצירה. הקפידו שתמיד יהיה נקי וצחור, אחרת הכתמים יסתננו לכן לתמונה. 
המוצרים העגולים (כמו שפתונים ולקים) "מתגלגלים" ולא שוכבים במקום? אפשר להיעזר בסיכות שיער קטנות שיעצרו את התזוזה, רק שימו לב שלא מבחינים בהן בצילום. עוד טיפ חשוב הוא לא להתפתות להעמיס את התמונה באקססוריז. קשה ליצור תמונות עמוסות במוצרים שלא ייראו מבולגנות, מינימליסטיות היא המפתח.

צילום מבויים - לובה שרגא
5. לביים תמונות - זה יישמע מוזר, אבל כמעט כל תמונה מוצלחת עומדות מאחוריה דקות ארוכות של עבודה מאומצת על הפקת האימג' המושלם. זה כמעט אף פעם לא לכידה מהירה של היד שמחזיקה קפה, אלא ישנם חישובים מדוייקים של זוויות צילום, כיווני תאורה והתאמת התפאורה. שימו לב לדברים הבאים כשאתן מצלמות - פוקוס של התמונה, זווית מחמיאה, סביבת צילום נקייה (לדוג' לפנות את הכפית המלוכלכת שבחשתן איתה את הקפה), רקע של התמונה (לדוג' שלא יסתננו לכן לאימג' דברים לא מתוכננים כמו פח אשפה שלא הבחנתם בו). ככל שתצברו ניסיון תדעו לזהות מראש מצבים אידיאליים לצילום ולפסול כאלה שיפיקו לכן תמונה גרועה.
טיפ נוסף הוא "לסדר" את הפריטים באימג' כשאתן מסתכלות עליהם דרך מסך המצלמה. מה שנראה לנו טוב בעין, לא תמיד מסתדר טוב בתוך המסגרת של הפריים. החזיקו את הטלפון בזווית שבה אתן מתכננות לצלם ותסדרו את הפריטים עד שהם יישבו בצורה מושלמת בתוך הפריים שתכננתן. 

nofilter#
6. אמירה אישית - יש המון תמונות באינסטגראם והמון יוצרים מוכשרים ומעוררי השראה. הפרופילים המוצלחים ביותר הם אלה שניתן לזהות בהם אמירה אישית ואיזשהו קו עיצובי שמחבר בין כל האימג'ים. ישנן הרבה דרכים לייצר זיהוי והעיקריים הם שימוש עיקבי בפילטר ספציפי, בעזרי עיצוב שאינם משתנים (בעיקר מסגרות) ובזוויות צילום מסויימות. תסתכלו על פרופיל הבית שלכן, חשוב שהוא יהיה לא פחות אסטתי כמכלול מכל תמונה בנפרד. אם תשתמשו בפילטרים שונים כל פעם, מגוון מסגרות צבעוניות וזוויות צילום משתנות, הפיד שלכן ייצור רושם מבולגן ולא עיקבי.
אם כבר הזכרתי פילטרים - לא תמיד צריך להשתמש בהם. זה בדרך כלל רלוונטי לתמונות טבע, שבהן תתפסו רגעים נדירים בהם הייקום מסדר לכן פילטר תוצרת בית. אל תתפתו לשפר אותם, היופי שלהם נמצא דווקא בעובדה שיד אדם לא נגעה בהם.


7. עקרון הרצף - פיד אינסטגראם מוצלח הוא פיד מגוון. שימו לב לתדירות שבה אתן מפרסמות תמונות מסוג מסויים. אם אכלתן ארוחה מדהימה במסעדה וצילמתן הכל מהמנה הראשונה ועד האחרונה, אל תפרסמו את כל התמונות אחת אחרי השניה. תשתדלו לשמור על מרווח בין פרסום שתי תמונות מאותו נושא או בעלות אותו רקע. מה שלא תעשו, תפרסמו כמה שפחות סלפיז, בשביל זה יש פייסבוק.


8. אפליקציות עזר - ככל שתגבשו את סגנון הפרסום שלכן, תהליך העריכה של התמונות יהיה מהיר יותר כיוון שתדעו בדיוק איזה הגדרות אתן מחפשות. יש מיליארד אפליקציות עזר לעריכת תמונות בדרגות קושי משתנות, זה מאד תלוי בידע הקודם שלכן בתוכנות עריכה ובזמן שיש לכן להשקיע. אני ממליצה לא להתפזר ולהתמקד במספר מצומצם של אפליקציות שכל אחת מהן נותנת מענה למשהו אחר. המומלצות שלי: aillis להוספת כיתוב ופילטרים, VSCO לפילטרים, Snapseed לעריכת הגדרות בסיס של תמונות (אור, חשיפה, חדות), Layout של אינסטגראם ליצירת קולאז'ים, Camera360 לעריכת סלפיז, Repost לפרסום ריגראם, Cropic להוספת מסגרות לבנות.  


9. הגדרות אינסטגראם - בהמשך ישיר לסעיף הקודם, אל תתעלמו מהגדרות העריכה המורחבות של אינסטגראם. מאז העדכון שבו הן צצו, אני מוצאת את עצמי נעזרת פחות ופחות באפליקציות חיצוניות. אינסטגראם מאפשרת לשפר חדות, צבעוניות, תאורה, קונטראסט, חשיפה ועוד לא מעט הגדרות שיקפיצו את איכות האימג' שלכן עשרות מונים. אני מוצאת שהפילטר עצמו כמעט אף פעם לא מספיק וצריך להשקיע קצת גם בשיפור ההגדרות הבסיסיות של התמונה כדי להפיק תוצר מוגמר מושלם. 


10. האשטאגס - לקדם את התמונות שלכן באמצעות האשטאגים רלוונטים זו לא בושה. אלה הטיפים שלי לעשות זאת בצורה נכונה יותר: לפרסם את ההאשטאגים בתגובה נפרדת על התמונה, ולא ביחד עם כותרת התמונה. אינסטגראם מפרסם את התמונות תחת ההאשטאגים הרלוונטיים בהתאם למועד בו פורסמה התמונה לראשונה, ולא במועד שבו היא תוייגה, כך שכדאי לתייג מיד אחרי פרסום האימג'. שימרו על רלוונטיות וקשר בין ההאשטאגים לנושא התמונה (כלומר לא לתייג nofilter# אם מדובר בתמונת ביוטי שפולטרה ב-3 אפליקציות שונות).


אלה עשרת הטיפים החשובים ביותר מבחינתי שיוצרים השפעה של ממש על איכות התוכן וקצב הצמיחה של הפרופיל. אני בטוחה שיש כאן דברים שכבר שמעתן ממקורות אחרים, אבל אני תמיד אוהבת לקרוא מדריכים כאלה - גם אם יש שם טיפים מוכרים, אני מצליחה למצוא טיפ אחד שמחדש לי ומצליח לשפר את חוויית הצילום, העריכה או ההפצה של התכנים שלי באינסטוש. 
אם יש לכן שאלות או טיפים משלכן, אני אשמח אם תשתפו אותי!

אתן יותר ממוזמנות להצטרף לאינסטגראם שלי >> www.instagram.com/ilmakeupblog

ולסיום סיומת, ממליצה לקפוץ לפוסט של לובה, שם תכירו את המציאות האפורה שמאחורי כל אימג' מושלם >>> "האמת שמאחורי האינסטגרם".

10 תגובות:

  1. פוסט שימושי ביותר. תודה ☺

    השבמחק
  2. פוסט שימושי ומעולה , תודה 3>

    השבמחק
  3. תודה על פוסט מעניין. אני עדיין לא מבינה את סוגיית ההאשתג😞

    השבמחק
    תשובות
    1. זה כמו תיוג, כלי להפצת התוכן שלך לקבוצות עניין רלוונטיות. האשטגים מקפיצים תמונות בפיד של POPULAR בהתאם לתחומי העניין של כל אחד מהיוזרים.

      מחק
  4. אחד הפוסטים המדליקים שלך, קליל ומדויק... כרגיל. אכן חובה לעקוב אחרייך ����❤ הנאה מבוטחת!

    השבמחק
  5. תודה רבה. אחלה טיפים. הולכת לנסות וליישם!

    השבמחק