‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

3.12.2015

דומים אבל שונים

כשזה מגיע לדיופים, העולם מתחלק לשניים - אלה שחושבות שדיופ המשמעות מוצר זהה לגמרי מכל בחינה (גוון, גימור ומרקם), ואלה שסבורות שמספיקה זהות של מכנה משותף כלשהו כדי להצדיק את התואר "דיופ". 
אני נמצאת איפושהו באמצע, והגישה שלי היא כזו - יש לנו הרבה איפור שאולי נראה שונה בפאן או באריזה, אבל בפועל על הפנים האפקט המתקבל זהה. עד כמה באמת יש הבדל בין הצללית הסגולה כהה, לסגולה הטיפונת פחות כהה? אין, אבל אנחנו נהנות לחשוב שההבדל הוא ענק וכמובן שאנחנו חייבות את שתיהן באוסף. 
החלטתי לפשפש באוסף שלי, ולמצוא את המוצרים שהם דומים, אבל שונים, ולפעמים לגמרי זהים.... 


מימין - סומק Vogue של איל מקיאג'. משמאל, סומק Ambition של Illamsqua. כתבתי עליהם ממש לא מזמן בפוסט הסמקים לסתיו ולא סתם הם נכללו אחד לצד השני. 


הם מאד דומים אחד לשני, כשההבדל העיקרי הוא שהסומק של אילמסקה בהיר יותר. אבל לשניהם גוון Mauve בסיסי עם טונים וורודים/אדומים. לסומק של אילמסקה יש שימר זהוב, אבל על הפנים זה לא ממש נראה. הסומק של איל מקיאג' פיגמנטי ומתקבל כהה יותר. אבל בפועל שניהם ניראים על העור זהים כמעט, כיוון שאת הסומק של איל מקיאג' אני גם ככה מניחה ביד מאד עדינה. 


כשקיבלתי את ההזמנה שלי ממייקאפ גיק עם 2 צלליות, חשבתי לעצמי - "המממ....שילוב הגוונים האלה נראה לי מוכר...".
ואכן, זה מוכר. הדואו של קרליין נקרא Purple ואילו הצלליות של Makeup Geek הן Sensuous הסגולה ו-Grandstand בגימור Foiled המיוחד. 


דומה, אבל גם קצת שונה. הצללית הסגולה של מייקאפ גיק קצת בהירה יותר ויש בה שימר זהוב. הצללית הבהירה של קרליין נייטרלית והייתי קוראת לה יותר גוון שמפניה, מהזהבהבות של הצללית של מייקאפ גיק. 
בפועל, זה אחד המקרים שאני יכולה להגיד לכן שהאפקט על העין לא ממש שונה באופן דרמטי....


שפתון אולטרה יקר, מול שפתון אולטרה זול. כשקניתי את השפתון בגוון Icon של Hourglass הייתי בטוחה שאין לי שום דבר שדומה לו באוסף, שהוא שילוב של אדום עם טונים כהים של פטל. מסוג הגוונים שפשוט מושלמים לחורף. 


בפועל, מסתבר, יש לי שפתון שהייתי אובססיבית לגביו רק לפני 2 חורפים, והוא Berry Ready מסדרת Color Whisper של מייבלין. כשזה מגיע לשפתונים, אני כל פעם מופתעת מחדש עד כמה אני נוטה שוב ושוב אל עבר אותם גוונים, ובתמונות הבאות תראו את זה עוד יותר מודגש. בין המייבלין ל-Hourglass יש הבדל בעיקר בכמות תת הגוון הסגול, שבשפתון של מייבלין הוא יותר מודגש ובאחיו היוקרתי יש יותר טונים אדומים. בפועל, על השפתיים ומעל תוחם זהה - הם נראים כמעט אותו הדבר. 


שפתונים עמידים הפכו לאובססיה אצלי לאחרונה, ואני אוספת אותם מכל הבא ליד. כאן יש לנו את שפתון עמיד של Bourjois ושפתון נוזלי מאט של Lime Crime. השפתון של בורז'ואה בגוון Ole Flamingo מס' 05, והשפתון של ליים קריים בגוון Pink Velvet. 


שניהם וורודים פוקסיה, בין שניהם כמעט אין שום הבדל. אם מתאמצים אפשר להבחין שהשפתון של בורז'ואה מעט מעט בהיר יותר. בפועל, ההבדל היחידי שלהם על השפתיים הוא ברמת הגימור. בעוד שהגימור של ליים קריים הוא מאט מוחלט, השפתונים של בורז'ואה מעט סלחניים יותר והגימור שלהם מעט קטיפתי ועשיר יותר. 


רוצות עוד הוכחה לאובססיה שלי לשפתוני פוקסיה? קבלו את הרביעייה הבאה (מלמטה): Yummy של איל מקיאג', Girl About Town של מאק, Razzle Fiesta של ניקס ו-Melted Fuchsia של טו פייסד. 


יש שני יוצאי דופן כאן. השפתון של איל מקיאג' שהוא מעט כהה יותר מכל השאר, והשפתון של NYX שהוא סגול יותר. השפתון של Too Faced הוא מסדרת Melted המצויינת שלהם, והגימור שלו מאט, כמו גם Yummy מסדרת המאט של איל מקיאג'. 

ואם כבר בצבעים דומים עסקינן, קבלו:


אלה בהשוואה לשפתונים העמידים. מאק, ליים קריים, בורז'ואה ואיל מקיאג' - כולם בעצם נראים אותו הדבר. אבל אני כל כך אובססיבית לצבעים כאלה, שאני לא מוכנה לוותר על אף אחד מהם. כולם הם ילדיי!!

המסקנה הנחרצת מהפוסט הזה היא שיש לי 6 שפתונים כמעט זהים באוסף, במרקמים וגימורים שונים. אני לא יודעת אם זו עובדה שיש להתגאות בה או לא..... מה אתן חושבות? ועד כמה אתן מקפידות שלא יהיו לכן דיופים באוסף האיפור שלכן? שתפו אותי :-)


2 comments:

  1. אני מעדיפה שלר יהיו דיופים בכלל אבל אני חושבת שזה בלתי אפשרי. כמו שכתבת אנחנו נמשכים לגוונים דומים וכשיש הרבה פריטים קל לטעות. כך חוזרים הצבעים בפלטות של הצלליות וכך גם בסמקים ובאודמים.

    לכן אני עצאתי בסמקים על 6 כאשר גם ביניהם יש כמה עם דמיון. בלץי נמנע 😀

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא בסמקים אין לי הרבה דיופים כי אני משתדלת לחפש תמיד גוונים חדשים שאין לי באוסף. עם שפתונים זה חזק ממני - אני אקנה גם אם אני יודעת שיש לי עוד הרבה דומים באוסף....

      מחק