‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

7.12.2015

פסק זמן עירוני

הקונספט של חופשה עירונית אף פעם לא היה מובן לי, עד שלא ביליתי אחת כזו בניו יורק במעמקיה של מנהטן. יש משהו קסום בידיעה שבליבה של העיר הסואנת בעולם, אני יושבת על ספסל עם כוס של סטארבקס ואין לי שום מקום חשוב להיות בו. מנהטן היא עיר של אנשים שממהרים - ואילו אני פשוט שוטטתי ממקום למקום בקצב ובזמן שלי. אף פעם לא הייתי טיפוס של אתרים תיירותיים, כך שאני מתחמקת מהם כמו מאש. אני אוהבת לקחת את הרגליים ופשוט ללכת, מרחוב לרחוב, משכונה לשכונה, מקצה אחד של הפארק לקצה השני. בסוף היום אני על סף התעלפות, אבל מרגישה שראיתי כל כך הרבה יותר מאשר אם הייתי עומדת בתור למוזיאון או פסל היסטורי. 
באלף אלפי הבדלות, יש לנו את תל-אביב. עיר עירונית קלאסית שהיא כל כך ישראלית, דווקא בגלל שהיא כל כך מתאמצת שלא להיות. תל-אביב עבורי היא העיר "הגדולה" הקרובה אליי, שם אני עובדת, מבלה ומבקרת לעיתים קרובות למטרות שונות ומשונות. 
למרות שהתיירים מצויים בה לרוב, אף פעם לא ראיתי בה עיר נופש ואני מודה שגם מעולם לא חיבבתי אותה. יש בתל-אביב מקומות קסומים, אבל הם טובעים בתוך ים של פרוייקטים מפלצתיים ומגלומנים והתושבים שנראה כאילו הם כולם בתחרות מי יהיה יותר מוזר ו"אדג'י" מחברו. 
כשנפלה בחיקי הזדמנות לבלות בתל-אביב מיני-חופשה של לילה אחד, החלטתי לנסות ולהגיע עם גישה אחרת ולהנות מהעיר וממה שיש לה להציע, כאילו אני מבקרת בה לראשונה. 
אז לרגל אווירת החופש של חנוכה, אני מציגה לכן פוסט שובר שגרה. אני אתן לתמונות לדבר ראשונות ואז אספר חוויות.













התארחתי במלון Port&Blue שממוקם ממש על הפינה של רחוב הירקון ודיזינגוף, מרחק 2 דקות הליכה מנמל תל-אביב. המקום חדש לגמרי, וכשאני אומרת חדש אני מתכוונת נפתח למבקרים רק לפני חודש. הכל עדיין מבריק ובתולי, ואני חושבת שהייתי האורחת הראשונה בחדר בו שהיתי.
אם כבר הזכרתי את ניו יורק, כל מי ששהתה שם במלון יודעת שגם החדרים היקרים יכולים להיות בגודל של קופסת נעליים. אז בתל-אביב הנדל"ן יקר, אבל עדיין לא יקר כמו במנהטן וחדרי מלון לא חייבים להיות בגודל שמאפשר להדליק את האור באמבטיה באמצעות הושטת יד מהמיטה. 
לא מדובר במלון בוטיק, אבל הוא עדיין קטן יותר והמוני פחות ממפלצות תיירותיות כמו אינטרקונטיננטל והשרתון, וככה אני מעדיפה את זה. ההרגשה היא של מלון עסקים, עם עיצוב מודרני וענייני, אבל לא חסרים גם פינוקים כמו חלוקים (חדשים!), שוקולד בחדרים ומקלחון "גשם" ענקי ששני אנשים יכולים להתרווח בו בנוחות (לא רומזת כאן שום דבר, נשבעת).
בערב עשיתי הליכה על רחוב דיזינגוף, כשהיעד היה בית קפה אנסטסיה. עכשיו תשמעו, גם אם לא הייתי פוגשת שם חברה טבעונית, זוהי מסעדה שהייתי שמחה לחזור אליה שוב ושוב. הסנדוויצ'ים - להיט, אבל השוס האמיתי היא עוגת השוקולד החמה, שהיא הרבה יותר טעימה ועשירה מכל העוגות הדומות והחלביות שיצא לי לטעום בימיי חיי (וטעמתי רבות). 
את הערב קינחנו במערה פלורנטינית מפוקפקת, שם הגישו לנו קוקטליים צבעוניים מהאייטיז. כי אם יש יתרון אחד בשהות של לילה בתל-אביב, הוא שלא צריך לנהוג הביתה והמלון נמצא במרחק נסיעת גט טקסי במחיר מופקע.
מכיוון שלמלון אין מטבח, נשלחתי בבוקר עם שובר לארוחת בוקר באחד משני בתי קפה לבחירתי שקרובים למלון. באופן טבעי, בחרתי את "קפה נמרוד" שנמצא בנמל תל-אביב. יש להם את אחת מארוחות הבוקר הכי מפנקות שנתקלתי בהן, והאמת שזו חוויה הרבה יותר נחמדה מאשר לאכול ארוחת בוקר בחדר אוכל של מלון, עם הנוף והבריזה של הים.
בכלל, נמל תל-אביב הוא אחד המקומות החביבים עליי בעיר, בתנאי שלא מגיעים לשם בסופ"ש או בחגי ומועדי ישראל, שאז זה הופך ללוקיישן עמוס בצורה בלתי נסבלת. כשזה סתם יום באמצע השבוע, זה הכי כיף. אם מזג האוויר יפה, אפשר לשבת על המזח ולזלול טארטלטים מושלמים שקונים בסניף הקטן של מאפיית לחמים שבשוק הנמל.

אז לסיכום, האם הצלחתי להנות מהחופשה העירונית המושלמת? אני מודה שבעוד שנהנתי מאד, עדיין לא לגמרי הצלחתי להתנתק מתל-אביב השגרתית שאני רגילה אליה, זאת של הסידורים, הפגישות ותסכולי החנייה. מצד שני, כן הצלחתי להבין את האטרקטיביות שיש לעיר עבור מבקרים שלא חיים או עובדים בה. במיוחד המיקום של המלון שנמצא בין אחד הרחובות העמוסים ביותר של העיר, לבין קו החוף. זה מדגיש עוד יותר את השילוב הנדיר שיש בעיר הזאת, בין לוקיישן מושלם ועירוניות אורבנית אפורה. בסופו של דבר - כשסוגרים את הדלת של החדר במלון, מתעטפים בחלוק, מדשדשים בנעליי הבית החינמיות ומתכרבלים במיטה שהיא איכשהו יותר מפנקת מהמיטה בבית - זו בעצם המהות המזוקקת של החופשה, ומבחינתי זה יכול להיות גם על הירח....



בהזדמנות זאת, אני רוצה להרים סופגנייה לחיים ולאחל לכולכן חנוכה שמח! זהו אחד החגים החביבים עליי, כולל הסופגניות והקלוריות ;-)

תל-אביביות בנשמה? יצאתן לחופשה ובא לכן לשתף חוויות? ספרו לי בתגובות!



גילוי נאות: תודה למלון Port&Blue על האירוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה