‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

30.12.2015

סיכום שנת 2015 - הצלחות, אכזבות והפתעות

בדרך כלל אני גרועה בסיכומים ורשימות ולראייה, לקראת ראש השנה העיברית לא פירסמתי שום סיכום ושום רשימה של החלטות מרגשות ומצחיקות לשנה החדשה. איזה מזל שישו נולד (ומת. ואז נולד מחדש), וכך ניתנת בידי הזדמנות נוספת לנסות להיות יעילה ולסכם את השנה - הפעם האזרחית. 
אז 2015 - מי היית ומה עשית?



מהפך השנה
ללא צל של ספק, פרס המהפך הגדול ביותר בשנה החולפת שייך לרשת איל מקיאג'. מרשת מאוסה שצברה לעצמה שם רע אצל עשרות אלפי לקוחות שסבלו מהשירות הלקוי בסניפים והמבחר העגום של מוצרים, איל מקיאג' הפכה למשכן של איפור איכותי, טרנדי וכייפי. אם בתחילת השנה עוד תהיתי אם המהפך באמת קורה, אז היום כבר אין צל של ספק שלא מדובר באותה הרשת. ואכן, זו לא אותה הרשת. אחרי העברת הבעלות לידיים חדשות, קורים שם רק דברים טובים ואני מתרגשת לקראת המוצרים החדשים שמחכים לנו בשנת 2016. 

הפתעת השנה
אני לא יודעת עד כמה זה באמת מפתיע מישהו, אבל אני עדיין חושבת שאף אחד לא היה יכול לצפות את רמות ההיסטריה שהביא איתו המותג Essence עם נחיתתו בארץ. כמישהי שמתנהלת מאחורי הקלעים של עולם ההשקות הישראלי, אני יכולה להגיד לכן שההיסטריה סביב המותג בימיו הראשונים נולדה בצורה אורגנית לחלוטין בתוך הרשתות החברתיות, והיא לא פרי מהלך יחצני מבריק. ההתלהבות מובנת - סטנד של איפור כייפי וצעיר במחירים נגישים, בתוך סניפים של רשת סופר-פארם שהיא סמל למחירים מנופחים ויקרים. אחת ועוד אחת ועוד אחת פרסמה את התמונות ברשת והעדר דהר, חמס מכל הבא ליד והשאיר אחריו סטנדים ריקים ושוממים עד למילוי הסחורה הבאה. עד היום הפוסטים המבוקשים ביותר בבלוג מהשנה האחרונה הם פוסטים שעסקו באיפור של אסנס.... 

פריצת השנה
אם לא יצא לכן לשמוע על האתר Guilty בשנה האחרונה, וביחד איתו על השפתונים הנוזליים של Ofra, אז כנראה שאתן לא צורכות את המידע שלכן במקומות הנכונים. האתר גילטי קיים כבר כשנתיים, אבל השנה פרץ לחיינו בסערה עם השקת ליין השפתונים העמידים בגימור מאט של עפרה. מאז - הם בכל מקום. מצד אחד, זה מעצבן. מצד שני, סוף סוף יש תחושה שנוצרת כאן תרבות שופינג אונליין ישראלית אמיתית. בגילטי למדו שיעור אחד או שניים מהאתרים הגדולים בחו"ל, ומיישמים בארץ את כל השיטות הנכונות - מבצעי מכירות, הנחת נאמנות, שת"פים עם בלוגריות ואושיות רשת בארץ ובחו"ל(!) ויצירת ביקושים היסטרים למוצרים ספציפיים על ידי הגבלת המלאי שלהם לרכישה. אם התנופה תמשיך ב-2016 אני מאמינה שזה ייתן בוסט לאתרים רבים נוספים, חדשים וותיקים, וכולנו נרוויח מזה. הצרכן תמיד נהנה במצב של שוק תחרותי, כמו שכל סטודנט שנה א' לכלכלה יידע להגיד לכן.

אכזבת השנה
כואב לי להגיד את זה, באמת שכואב לי, אבל אני חושבת שתואר המותג המאכזב של השנה שייך לקרליין. אני יודעת מהיכרות אישית שמאחורי המותג עומדים אנשים מקסימים שעושים מאמצים כנים להיות On Trend ולהצעיד את המותג קדימה. שנת 2011 הייתה השנה שבה נעשה המהפך הגדול, האריזות התחלפו לליין לבן וצחור ובשנתיים הבאות אחר כך הושקו מגוון של מוצרים חדשים ואיכותיים - שפתונים מצויינים, צלליות מאט מעולות, מסקרות נהדרות, סמקים איכותיים ומברשות שימושיות. השנה, לעומת זאת, אני מרגישה שהם איבדו גובה. שתי ההשקות המרכזיות, פלטת ה-Pro ומסיר איפור מיסלרי היו לא מוצלחות לדעתי. מאחורי שני המוצרים עמדו הרבה כוונות טובות, אבל הם נפלו ברמת הביצוע. כרגע הבאזז היחידי סביבם ברשת הוא על שפתוני המאט, וגם מהם קיימים רק כ-5 גוונים בלחץ, לא חבל? לאחרונה האריזות של השפתונים השתנו מלבן לשחור (שמסתנן גם למוצרים אחרים של המותג), ואני נותרתי לתהות מה קרה למהפך הלבן שהיה כל כך מדובר לפני שנתיים? נדרש חישוב מסלול מחדש ובהקדם, כי כבר יש בסיס טוב מאד להמשיך ממנו.

טרנד השנה
זו הייתה שנה עמוסה בכל כך הרבה טרנדים, עד שלא נותר לי לקבוע שהטרנד המוביל הוא בעצם ההגדרה "טרנד" בפני עצמו. כל דבר הפך לטרנד. בייקינג, סטרובינג, קונטורינג - כל "ינג" אפשרי הפך לטרנד לוהט חסר שליטה, כמו כדור שלג שהלך והתגלגל וסחף איתו את כל מי שנקרתה בדרכו. האיפור ה-"מקובל" הפך בשנה האחרונה לכבד, מוגזם ובלתי הגיוני בעליל. למה שלא תאפי את עצמך עם שכבה עבה של פודרה, תפזרי היילייטר על כל הפרצוף, תחצבי לעצמך עצמות לחיים שלא היו שם קודם ולקינוח תדביקי ריסים של דראג קווין? כך אני מרגישה נראה כל סרטון או תמונת אינסטוש של מובילות דעת קהל וגורוס במינוי עצמי. אם בעבר בחלתי בטרנדים באשר הם, בשנה החולפת אני סולדת מהם אפילו יותר. אמרתי זאת פעם ואומר זאת שוב - אל תעקבו כעיוורות אחרי הטרנד, תלמדו להתאים לעצמכן רק את מה שמתאים לכן. 

אהובי השנה
פה אני מרשה לעצמי להכניס גם מוצרים וגם מותגים שעשו לי את השנה החולפת. שפתוני מאט מסדרת XO של איל מקיאג', מייקאפ מוס של אסנס, לקים של Anny ואיל מקיאג', כל המוצרים האפשריים של Sabon, אייליינר Tattoo של קאט וון די, צלליות של Anastasia Beverly Hills ו-Bare Minerals (טרם נסקרו בבלוג), פודרה מטאוריטים של גרלן

המותגים הנעלמים של השנה
Rimmel London היו ונעלמו כלא היו ופינו את גזרת האיפור הזול לסטדנים של אסנס. יש שמועות על כך שהם חוזרים, אבל אני עדיין לא ראיתי אותם בשום מקום. בורז'ואה, שהיו נוכחים מאד בשנים האחרונות, הפכו שקטים ממש ב-2015 ובקושי נרשמו אצלם השקות מרשימות. אם בא לכן להתחדש עם מוצר של מותג הטיפוח Kiehl's אז כדאי שתהיו תושבות תל-אביב, כי רק שם ממוקמים שני הסניפים היחידים של המותג בארץ, ואם אתן מתגוררות בפריפריה - זבשכ"ן. ליין האיפור של Tom Ford הושק, אבל רק בדיוטי פרי שם אתן מוזמנות לקנות שפתון במחיר מופקע אחרי שכבר שילמתן אלפים על כרטיס הטיסה.  

ו...בלוגרית השנה
אני! סתם. לעולם לא הייתי מעלה על דעתי להעניק לעצמי תואר שכזה. כלומר, אני בלוגרית הגלקסיה, לא רק השנה.
אבל ברצינות, אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להוסיף כמה מילים אישיות. עבורי, שנת 2015 הייתה השנה שבה גיליתי מחדש את חדוות הכתיבה והיצירה. במאי 2016 הבלוג יחגוג 5 שנים לקיומו(!!) ואני מרגישה שעברתי בזמן הזה כברת דרך ארוכה ומפותלת. מבחינה אישית, 2015 הייתה שנה של תהפוכות ושינויים וכל חודש הביא איתו הפתעות חדשות. אבל דווקא בתוך כל הבלאגן הזה, הבלוג היווה עבורי את הכתובת המושלמת לברוח אליה ונזכרתי מחדש למה פתחתי אותו מלכתחילה. זה נכון שאני אוהבת (ואפילו מאד) איפור וטיפוח, אבל לא לשם כך התכנסתי כאן. הבלוג נולד כי חיפשתי מקום ותירוץ לכתוב, וכאן מצאתי את הבית המושלם. לא רק מצאתי תירוץ לכתוב את הגיגיי, אלא מצאתי חברות נפלאות וקהילה מקסימה של קוראות שמפרגנות ותומכות. גם תהליך היצירה שלי השתכלל והשתפר בשנה האחרונה, התאהבתי מחדש באינסטגראם ואפילו התחלתי לחשוף הרבה יותר מהחיים הפרטיים שלי בסנפצ'אט (שם המשתמש שלי הוא vrhino אם אתן סקרניות). אני מודה שהדרך הייתה רצופה בקשיים ואתגרים, החל מתהליך מציאת הקול הייחודי שלי בתוך שאר קהילת הכותבות ברשת, עבור במציאת האיזון העדין בעבודה המשותפת עם מותגים ומשרדי יחסי ציבור וכלה בעמידה בלו"ז פרסום פוסטים קבוע. אבל אני מרגישה שבשנת 2015 הצלחתי לחדד את הקול שלי עוד יותר, נכנסתי לשגרת פרסום יעילה ויצרתי תוכן שאפשר לזהות אותו בקלות כייחודי שלי. 
אז באיזשהו מובן, אני כן רוצה להעניק לעצמי את תואר בלוגרית השנה. תתפלאו, אבל הרבה יותר קל לי להסתכל על העבודה שלי בעין ביקורתית ולהגיד שאני לא מספיק טובה ולשאוף יותר גבוה, מאשר להעניק לעצמי טפיחת עידוד על השכם. אבל הפעם אני מכריחה את עצמי לסיים את השנה עם חיוך ולהכיר בעובדה שההתמדה והנחישות ללמוד דברים חדשים, להתפתח ולהשתנות - הוכיחה את עצמה כמשתלמת ויצרה עבורי שנה פוריה ופוטוגנית במיוחד.
כל זה לא היה קיים בלעדיכן הקוראות - אז בלי להשתפך יותר מידי, אני אגיד פשוט תודה. תודה לכל מי שנמצאת כאן מהפוסטים הראשונים, תודה לכל מי שאי פעם שלחה לי הודעה או כתבה לי תגובה, תודה לקוראות החדשות שגילו אותי רק עכשיו והן כאן כדי להשאר. מבטיחה ששנת 2016 תהיה לא פחות איכותית ומעניינת! 

!Happy New Year


8 תגובות:

  1. באמת מגיע לך פרגון עצמי. אני יודעת מניסיון עד כמה קשה לעשות זאת :)
    אבל את באמת בלוגרית מצטיינת בעיניי. בכל פעם שאני מרגישה צורך באיזו המלצה איפורית או טיפוחית, אני ניגשת לעיין בבלוגך.

    השבמחק
    תשובות
    1. לך ללא ספק מגיע תואר הקוראת הוותיקה והנאמנה ביותר! *אימוג'י של לב*

      מחק
  2. מסתבר שבלוגר לא אוהב אייקונים של אנדרואיד אז קיבלת סימני ישאלה משונים במקום זאת כשבעצם רציתי לומר לך xoxo

    השבמחק
    תשובות
    1. אייקון של סמיילי שולח נשיקה בחזרה! הפירגון הזה לגמרי לא מובן מאליו

      מחק
  3. זה הבלוג שאני הכי מעריכה, ובמיוחד בתחום הטיפוח.
    כמעט כל מוצרי הטיפוח שלי פורסמו אצלך.
    כמובן שאני גם ממש אוהבת איך את כותבת.
    ו5שנים וואו, כל הכבוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התגובה המקסימה, עשית לי את 2016 :-)

      מחק
  4. אני מתה על הבלוג המצטיין הזה, לעוד 5 שנים יפות ומטופחות:)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מתה על הקוראות המצטיינות והמהממות שלי!

      מחק