‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

5.3.2014

מניפה של ריסים

אם יש מוצר איפור שאני לא מרבה לסקור כאן - אלו ללא ספק מסקרות. תמיד מצטברות אצלי כמויות בלתי הגיוניות של מסקרות פתוחות, שאני לעולם לא מגיעה לסקירה שלהן. יש לכך שתי סיבות עיקריות - הראשונה היא שאני שונאת לצלם סוואטצ'ים של מסקרה, ואתן כבר יודעות את זה. מצד שני, שאלתי כמה וכמה פעמים עד כמה תמונות ריסים קריטיות עבורכן בפוסטים על מסקרות ו-99% כתבו לי שזה לא משנה להן לכאן ולכאן. הבעיה השניה היא שאני חושבת שמסקרה זה בערך מוצר האיפור הפרסונאלי ביותר בייקום, אפילו יותר ממייקאפ. יש כל כך הרבה פאקטורים שיכולים להשפיע על התוצאה הסופית, שאני תמיד מפחדת להמליץ או לקטול מסקרות ולגלות אחר כך שעבור בעלות ריסים מסוג מסויים הן דווקא מעולות
אז אחרי שפתרנו את הבעיה הראשונה בעקבות התגובות שקיבלתי מכן, אפשר לפתור את הבעיה השנייה עם דיסקליימר. יש לי ריסים יחסית קצרים, לא צפופים, דורשים מעגל ריסים אבל לא נוטים ישר או כלפי מטה ואין לי בעיה של עפעף שומני שיכול להשפיע על עמידות של מסקרה. אלה הנתונים הטבעיים שלי, זה מה שיש לי לעבוד איתו, ואלה המסקרות שעשו או לא עשו לי את זה.
הפעם הפוסט מורכב מתמהיל מגוון של יקר עם זול, אחד התסמינים הקבועים של אוסף המסקרות שלי.

מסקרה מסוג: מאריכה ומפרידה
מותג: Rimmel London
נתחיל עם מסקרה עממיקו - Lash Accelerator של רימל. זה לא סוד ששם המותג "רימל" הפך לשם נרדף של מסקרות באשר הן, אז מעניין לבדוק האם גם המסקרות של המותג עצמו עומדות בציפיות. זו הפעם הראשונה שאני מנסה מסקרה של רימל, ואני יכולה להגיד שהתרשמתי לטובה, אבל ממש לא עפתי מהכיסא.
המברשת של המסקרה מאד נוחה - ארוכה ודקה, מסוג מברשות הסיליקון עם זיזים קטנים ובולטים. הפורמולה יבשה יחסית כבר מהפתיחה, דבר שתמיד מהווה אצלי יתרון כיוון שאני מתעבת מסקרות רטובות. היא מפרידה ומאריכה את הריסים, אולם לא טובה בעיבוי ואם תנסו להניח ממנה מספר שכבות תקבלו גושים מאד לא מחמיאים. 
חוסר יכולת לשמור על ריסים מעוגלים זה אחד החסרונות הבולטים שלה. אני חושדת שהפורמולה מעט כבדה מידי ו"מושכת" את הריסים למטה. כדאי מאד לעגל את הריסים היטב היטב לפני השימוש בה, או להשתמש בפריימר לריסים. אם יש לכן ריסים מהסוג הישר או כאלה שנוטים כלפי מטה, עדיף להתרחק.
עמידות: לא היו לי איתה שום בעיות, לא מריחות ולא פירורים.
הסרה: פשוטה. הרוב יורד עם מים ומה שנותר עם מסיר איפור. 
שורה תחתונה: מסקרה חביבה מאד ליום יום, אהבתי את המברשת. פחות אהבתי את ביצועי הפורמולה. אם יש לכן ריסים צפופים יחסית ופעולת עיבוי לא חשובה לכן, ייתכן שתאהבו אותה.
מסקרה מסוג: מעבה ומאריכה
מותג: Yves Saint Laurent
ממסקרה של מותג עממי, נקפוץ היישר אל המים העמוקים של מסקרה יוקרתית. למסקרה Volume Effet Foux Cils יש מעמד של מוצר קאלט אצל קהילת המכורות לאיפור. או ששונאים אותה, או שמוכנים להישבע בה. אתן יכולות לנחש באיזה מחנה אני נמצאת? כרגיל, במחנה של הפולניות המתלוננות.
מצד שני, הלוואי ולא הייתי צריכה להתלונן עליה, ואסביר למה. נתחיל מזה שלוקח לה בערך חודשיים להתייצב על פורמולה נורמלית שהיא לא רטובה כמו מים. אחרי שעברנו את המכשלה הזו (בחודשיים הראשונים היא הייתה פשוט בלתי שמישה עבורי), עוברים לשלב השימוש וצריך להתגבר על העובדה שמדובר במסקרה ריחנית. מה ששמעתן - יש לה ריח של בושם. זה ככל הנראה אחד הדברים המיותרים שנתקלתי בהם במסקרות וכנראה שיעשה צרות לכל בעלות העיניים הרגישות.
המברשת שלה היא מסוג מברשות המסורתיות, צרה וארוכה ויחסית צפופה. היא מוציאה כמות סבירה של חומר וביחד עם הפורמולה עושה עבודה נהדרת בעיבוי והארכת הריסים ובאמת יוצרת אפקט של ריסים כמעט מלאכותיים.
עמידות: טוב ששאלתן, כי כאן הגענו לחסרון המשמעותי ביותר שלה. זו המסקרה היחידה שאי פעם ניסיתי שלא מצליחה להיות עמידה עליי בשום מצב - לא בחורף, לא בסתיו, לא באביב ובטח שלא בקיץ. כמו שציינתי בתחילת הפוסט, אין לי בעיות של עפעף שומני שפוגע בעמידות של מסקרה, ומסקרות בדרך כלל מאד עמידות עליי. לא המסקרה הזו. גם אחרי שנה של שימוש - עדיין נמרחת. לאור העובדה שהיא נותנת אפקט מעולה לריסים, זה חסרון מעצבן במיוחד וימנע ממני מלקנות אותה אי פעם שוב בעתיד.
הסרה: היא פיגמנטית ושחורה מאד, כך שזה סיוט להסיר אותה כי תמיד יישארו לכן שאריות שחורות שיימרחו מתחת לעיניים. 
שורה תחתונה: הייתה יכולה להיות מושלמת, אילו רק...... מצד אחד אני יודעת שיש כאלה שסוגדות לה, מצד שני אני יודעת בוודאות שאני לא היחידה שנתקלה בבעיית העמידות, כך שאני לא יכולה להמליץ לכן לקנות אותה. במחיר קרוב ל-200 ש"ח, אין כאן מקום לניסוי וטעייה.
מסקרה מסוג: מעבה ומאריכה.
מותג: Careline
אחרי האניגמה (שאני אוהבת מאד) והדיווה (שניסיתי רק בכחול, כך שלא נחשב), מגיעה ה-Bold של קרליין. הרעיון מאחורי המסקרה הזו הוא מברשת מיני ומקסימום תוצאות. המברשת שלה אכן מאד מעניינת וקטנטונת, תראו בעצמכן:
מזכירה מאד את המברשת של המסקרה לריסים התחתונים של קליניק. מברשת פלסטיק פצפונית עם זיזים קטנים. המברשת עצמה אכן מאד מוצלחת, מאד נוח לעבוד איתה והיא עושה עבודה טובה בסירוק הריסים גם מהפינה הכי צפופה של העין..
הבעיה היע בפורמולה. עם מברשת כל כך מיניאטורית, הייתן מצפות שגם הפורמולה תהייה בהתאם, אבל לא. הפורמולה מאד עבה, כבדה ויוצאת כמות בלתי הגיונית על המברשת בכל שימוש. רק אם אני מנגבת קצת את המברשת ומשאירה עליה רק את המינימום של המינימום - המסקרה מגיעה ל-100% ביצועים. כשעובדים איתה בצורה כזו, היא באמת מצליחה ליצור אפקט מאד מרשים, מעובה וארוך. הבעיה שזה גם יוצר בזבוז חומר וגם לא תמיד יש לי סבלנות להתעסק עם ניגובים של מברשות, וכשאני מתפתה להשתמש בה כמו שהיא אני מקבלת בלאגן גושי לא מחמיא בכלל.
עמידות: בסדר גמור. שרדה לי כמה פעמים אפילו דמעות....
הסרה: סבירה לגמרי, הרוב יורד עם מים. מורידה שאריות עם מסיר איפור.
שורה תחתונה: גימיק נחמד והמברשת היא באמת קטנה וממזרית, אבל היתה דרושה מחשבה נוספת בגיבוש הפורמולה כך שתתאים למברשת במימדים כאלה. כרגע היא דורשת ממני יותר מידי התעסקות ומוצאת את עצמה לרוב בתחתית ערימת המסקרות שבשימוש קבוע.
מסקרה מסוג: מעבה ומאריכה
מותג: Dior
מעממי ליוקרתי לעממי, ובחזרה ליוקרתי. נמשיך את הסקירה עם המסקרה היוקרתית היחידה שאני חוזרת לקנות שוב ושוב - Dior Extase. הו, איזו מסקרה! צריך לכתוב עליה לא לבעלות לב חלש ונשים בהריון, כי היא ללא ספק האקסטרים של המסקרות. שילוב של מברשת מאד מאסיבית ופורמולה עבה ודרמטית, יוצרת מסקרה שצריך לדעת להשתמש בה כדי להתאהב בה.
כאן מדובר במברשת זיזים מסורתית עם צורת ספירלה. היא ארוכה, עבה ושמנה ודורשת זהירות בזמן פעולה. ביחד איתה מגיעה פורמולה יחסית יבשה, כמו שאני אוהבת, ומאד עבה. גם עם המסקרה של דיור יוצא הרבה יותר מידי חומר על המברשת, אבל אני מצליחה למשוך את המברשת החוצה בצורה כזאת שמורחת את החומר המיותר בחזרה לתוך המיכל.
האפקט שתקבלו מאד מאד מודגש, שחור, מעובה וארוך. זו המסקרה שלי לאירועים וכשאני רוצה מראה אולטרה מודגש. לא זולה, לא קלה לשימוש אבל אני מוצאת את עצמי חוזרת אליה כל פעם מחדש.
עמידות: מושלמת. מודה במבוכה שייצא לי לישון איתה מספר מועט (ממש מועט!) של פעמים והתעוררתי בבוקר בלי זכר למריחה ועם ריסים עדיין מושלמים.
הסרה: לא קלה בכלל. היא פיגמנטית ועבה מאד וקשה להסיר את כל הצבע בהסרה אחת, במיוחד אם בונים אותה על הריסים. צריך להתחיל לפרק אותה עם מים חמים, ואחר כך לעבור למסיר איפור טוב.
שורה תחתונה: זו לא מסקרה למתחילות או לאוהבות המראה הטבעי, מה שאומר שהיא מושלמת עבורי. אם יש לכן את הסבלנות ללמוד להשתמש בה כמו שצריך, די בטוח שתראו איתה תוצאות מדהימות.
מסקרה מסוג: מאריכה ומפרידה
מותג: L'oreal
נסיים עם מסקרה עממית, ואחת שאני אוהבת מאד. Volume Millions de Cils של לוריאל רכשתי לפני יותר משנה ולקח לי זמן לגלות אותה. בגלל עומס במסקרות פתוחות לא מיהרתי לפתוח אותה, וגם אחרי זה תמיד שכחתי להשתמש בה. רק אחרי שגיליתי כמה היא נהדרת, היא נהפכה לפייבוריטית לשימוש כמעט כל יום.
המברשת היא סיליקונית זיזית, מהסוג שכל כך אופנתי אצל מסקרות של הדור החדש. קצת שמנמונת, אבל לא מסורבלת מידי ויוצרת ריסים מופרדים וארוכים מאד. היא מחזקת ומשמרת עיגול של הריסים ומוסיפה להם שפע של צבע שחור.
כשיש שילוב של מברשת ופורמולה טובה - אין לי הרבה מה להוסיף מלבד להגיד שזו מסקרה ממש מוצלחת! שלי שייכת למהדורה מיוחדת שיצאה לכבוד פסטיבל קאן, בדרך כלל המסקרה הזו מגיעה באריזה כסופה אם אני לא טועה.
עמידות: מצויינת, לא נתקלתי באף תקלת מריחות.
הסרה: פשוטה, הרוב יורד עם מעט מים חמים.
שורה תחתונה: תכשיט נסתר. אני לא שומעת עליה יותר מידי באזז ברשת וחבל, אני ממליצה עליה בחום. אם יש לכן ריסים צפופים ואתן רוצות מסקרה מפרידה ומאריכה היא תהייה מושלמת עבורכן, אבל גם עבור מי שאין לה מניפת ריסים עבה, כמוני למשל. 
איכשהו יצא הפרדה מאד ברורה בין סוגי המברשות של המסקרות היוקרתיות והעממיות. היוקרתיות הן שתיהן עם מברשות "מנקה בקבוקים" מסורתיות, ומתוכן לא קשה לנחש שהאהובה עליי היא המסקרה של דיור.
המסקרות של המותגים העממיים, לעומת זאת, משתייכות כולן לטרנד מברשות הפלסטיק-סיליקון. מתוכן האהובה עליי היא המסקרה של לוריאל שעושה עבודה טובה בלי יותר מידי סיבוכים. המסקרה של רימל נחמדה אולם עניין הכבדות של הפורמולה מעיקר ומחסיר ממנה נקודות. המסקרה של קרליין היא רעיון טוב עם ביצועים קצת פחות זוהרים.

ועכשיו שסיימתי את פוסט המסקרות המורחב הזה, אני לא חושבת שתתפרסם פה סקירת מסקרות נוספות למשך שנה לפחות!
אני מקווה שאתן עדיין מקבלות בהבנה את מחסורן של תמונות סוואטצ' על הריסים, עם מצב הצילום העלוב שלי כרגע אם הייתי מחכה להזדמנות לסשן צילומי ריסים הפוסט הזה לעולם לא היה נכתב.

ניסיתן את אחת המסקרות? יש לכן דיעה שונה? שתפו אותי!

גילוי נאות: Rimmel, Careline

6 תגובות:

  1. וואו עשית לי חשק לקנות שוב את המיליון לאש'ס של לוריאל... בזמן האחרון המסקרות העממיות שקניתי היו של בורז'ואה והן נחמדות +, ורוקט של מייבלין שקניתי אפילו בפעם השניה, ואל שמתי לב שהביאו לי בגוון חום במקום שחור (מאז היא נזנחה ואבדו עקבותיה...)
    אני משתדלת לא להחזיק יותר מידי מסקרות פתוחות, בדר"כ זאת מסקרה עממית אחת ואחת יוקרתית.
    המסקרה היחידה שאני ממשיכה לקנות כבר שנים היא היפנוז של לנקום (מעדיפה את הדרמה, ולא אוהבת את הדול אייז)

    השבמחק
    תשובות
    1. גם לי קרה שקניתי בטעות מסקרה חומה במקום שחורה, וגם לי זה קרה עם מייבלין! עם הקולוסאל שלהם.
      את צודקת לא להחזיק יותר מידי מסקרות פתוחות - המצב שלי הוא ממש לא אידאלי.... אני לא מספיקה להגיע אל כולן וככה הן מתייבשות יותר מהר ואני יכולה להנות מכל אחת פחות זמן.

      מחק
  2. וול מכל אלו ניסיתי את הבולד, והיא חביבה והכל, אבל לא השאירה חותם מיוחד.
    התלבטתי רבות לגבי ה-YSL אבל הקטע עם העמידות מטריד אותי (אפרופו עמידות, אני ניסיתי את הדיורשואו השחורה הקטנה יותר, והיא השאירה לי כתמים שחורים מתחת לעפעף, מבאס).
    העיצוב החיצוני של רימל מנצח מבחינתי

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ממליצה על ה-YSL, יש תלונות רבות מידי לגבי העמידות כך שזה לא שווה את הכסף אם יש סיכוי שתתאכזבי ממנה.
      את הדיורדואו הרגילה אני לא אוהבת, ואת זו עם המברשת הקטנה לא ניסיתי. רק המהדורות המשודרגות של האקסטז ואקסטרים :-)

      מחק
  3. יופי!! עכשיו אני רוצה את המסקרה של דיור- אני לגמרי חובבת אקסטרים ודרמה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. לפחות את יודעת אל מי לשלוח את החשבונית D-:

      מחק