‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

2.2.2014

רחוק מהעין, רחוק מהלב?

יש לי ווידוי לספר לכן. 
מעשה שהיה כך היה. בלוגרית מסויימת שטסה לפני מס' חודשים לארה"ב, חזרה הביתה עם מזוודה עמוסה בשופינג, אבל ללא תיק הטיפוח אותו הביאה מהבית. או במילים אחרות, בהיותי האמא של כל האהבלות, שכחתי את כל תיק הטואלטיקה שלי שם כשחזרתי לארץ. מצד אחד, תודה אלף אלפי תודות על כך שזה היה תיק הטיפוח ולא האיפור, מצד שני זה העמיד אותי מול בעיה לא נעימה.
זה לא יחדש כאן לאף אחת שבתור בלוגרית אני מקבלת מוצרים לצורך סקירה. כשזה מגיע למוצרי טיפוח, תמיד יש לי יותר מוצרים מאשר זמן או יכולת לסקר, פשוט כי יש גבול לכמות הקרמים שאני יכולה למרוח על עצמי בו זמנית. אז מצטברות לי ערימות של דברים שאני לא מספיקה להגיע אליהם, או שאני לא מוכנה לפרסם עליהם פוסט לפני שיצא לי להתנסות בהם יותר מפעם וחצי.
אז מצד אחד, לא היה חסר במה להשתמש כתחליף. מצד שני, ממש לפני שטסתי פרסמתי כאן פוסט על 3 מוצרים טיפוח שחוללו מהפיכה בניראות העור שלי, ושאותם לקחתי איתי לארה"ב ושם הם נשארו. כשחזרתי בלעדיהם ארצה, הייתי צריכה לחזור לנקודת האפס ולאתחל את שגרת הטיפוח שלי מחדש.

זוכרות את השלשה המקודשת הזאת מהפוסט "שווים את הכסף"? קרם הבוקר של Guinot וצמד הלילה המורכב מקרם של Nuxe ושמן של Pevonia. זה, ביחד עם חומצה גליקולית 10%, עשה לי את עור הפנים היפה ביותר שאי פעם היה לי.
אז מה עושים בלעדיהם? חיטטתי במאגרים ושלפתי כל מיני תחליפים.
בואו נתחיל מזה שמיד כשגזלתי מהעור שלי את שגרת הטיפוח האהובה עליו הוא פתח במרד. הייתי צריכה להרגיע את העניינים עם שימוש דו יומי בחומצה גליקולית (בבוקר ובערב) וניסוי וטעיה זהירים עם הקרמים האחרים שהיו לי בבית. תוסיפו לזה שבעקבות השימוש הכפול בחומצה + מזג אויר חורפי העור שלי התייבש נוראות, ותקבלו קלחת מאד לא נעימה או קלה לריפוי.
מתוך סדרת Hydra Essential של ג'ייד היו לי שני קרמים. סדרת הטיפוח הזו של ג'ייד מיועדת לעור מיובש, כלומר לכל סוגי העור שסובלים גם מתסמינים שונים של יובש (עור דק, רגיש, אזורים מקולפים וכו'). גם עור שמן יכול להיות מיובש (תשאלו את כל שנות העשרים שלי כשהשתמשתי בתכשירי ניקוי קשים ונוראיים במסגרת המלחמה שלי בפצעונים) והוא זקוק לטיפול המתאים. חדות הזכרון ביניכן וודאי תזכורנה שאהבתי את הסרום ואת קרם העיניים מתוך הסדרה הזו, ואני עדיין ממליצה עליהם בחום.
אז מה חשבתי על הקרמים לפנים? ה-Oil Free Day Cream המגיע בשפופרת מיועד לעור שמן ולא מכיל spf (כדי לא ליצור מרקם מכביד מידי). הוא נעים וקליל עם מרקם מעט ג'לי ומתנהג יפה מתחת מייקאפים. הפורמולה שלו אכן מתאימה לעור שמן בקלילותה ובכך שהיא לא שמנונית בכלל, אבל לדעתי לא מספיק עשירה כדי להצדיק את התואר "קרם לעור מיובש". ברגעי היובש הקשים שלו, הקרם הזה לא הספיק לעור שלי וזה הוביל אותי למסקנה שלבינתיים אני צריכה לשים אותו בצד עד שיגיעו עונות חמות ולחות יותר.
את ה-Day Cream המיועד לעור שמן אהבתי לעומת זאת. הוא מגיע בצנצנת ומכיל גם spf15, שזה מספיק עבורי בחורף. המרקם שלו הרבה יותר עבה, סמיך ומרגיע. מרגישים שהוא מזין יותר את העור ובאמת מלחח אותו ובהחלט מגיע לו התואר של קרם לעור מיובש ואני אמשיך להשתמש בו בשמחה לאורך החורף. הניחוח של שני הקרמים האלה לא היה מצטיין, אבל לא ברמה שהפריעה לי להשתמש בהם.
לסיכום הסדרה של ג'ייד - אחרי שנה של ניסויים עם המוצרים, בסך הכל אפשר לומר שלדעתי הסדרה מוצלחת ומומלצת. הקרם היחיד שלא אהבתי מתוכה ולדעתי לא שייך לה הוא הקרם המיועד לעור שמן, שהוא קרם טוב בפני עצמו, אבל לאו דווקא כחלק מסדרה לעור שסובל מתסמיני יובש. המוצרים המנצחים הם שני הקרמים בצנצנות - קרם היום והקרם העשיר לעיניים.
חוץ משני הקרמים האלה, ניסיתי גם קרם AquaMilk Day Fluid של Lancaster. את הקרם הזה ניסיתי בעבר בגרסתו בצנצנת והדיעות שלי לגביו נותרו כשהיו. עכשיו שהוא בשפופרת המרקם מיימי יותר, הוא נעים ונספג מהר על העור אבל לא מותיר תחושת לחות לאורך זמן. כמו כן, הוא מבושם באופן די כבד. זה קרם שיתאים אך ורק לעור שמן או מעורב, ולדעתי גם זה לא בחורף כיוון שהוא פשוט לא עשיר מספיק. עכשיו כשניסיתי אותו, הוא לא סיפק בסיס לחותי מספיק לאף אחד מהמייקאפים שאני משתמשת בהם (ומדובר במספר לא קטן).
עוד מוצר שנשכח לו אי שם היה סבון הפנים המקציף שלי. לארה"ב לקחתי איתי רק את המים המקציפים של La Roche Posay כיוון שלא הרגשתי צורך להיטלטל עם יותר מידי סוגים שונים של סבונים. בסבון מהסוג הזה, שזה foam קליל, אני אוהבת להשתמש לפני פילינג, במקום בסבונים כבדים וסמיכים יותר.
בארץ המתין לי להתנסות סבון דומה של Dr Verner, מליין המוצרים Derm Innovation של ד"ר אינס ורנר שהיא מומחית ישראלית לרפואת עור ואסטתיקה. את ד"ר ורנר יצא לי לשמוע בהרצאה לפני כמה שנים, והיה מסקרן לנסות גם את אחד המוצרים שלה.
הסבון נקרא Soft&Clean והוא ממותג כסבון עדין לכל סוגי העור. אחרי שניסיתי אותו, אני צנצנת אם זה לא בדיוק אותו הסבון כמו Sea Foam של אנה לוטאן. הוא מתנהג בדיוק אותו הדבר ואפילו מריח אותו הדבר, ומה שלא אהבתי בסבון של אנה לוטאן לא אהבתי גם כאן. כשמו כן הוא - באמת מדובר בסבון מאד עדין. זה לא סבון שאפשר לנקות איתו את הפנים מאיפור כי הוא לא יעמוד במשימה. עבורי זה סבון שאני יכולה להשתמש בו רק אחרי שהשתמשתי בסבון "קשה" אחר כדי להסיר שאריות איפור קודם, ולכן הוא הרבה פחות שימושי עבורי.
בהשוואה אליו, הסבון המקציף של לה רוש-פוזיי הרבה יותר אגרסיבי ממנו בניקוי איפור. עכשיו, שימו לב. אני לא קוטלת את הסבון מבלי לבצע עליו מחקר. הסבון מיועד למי שעוברת טיפולים קוסמטיים שהופכים את העור לרגיש, ולכן מומלץ לה להשתמש בתכשירי ניקוי עדינים יותר. ככזה - אני מניחה שהוא יעשה את עבודתו כי הוא אכן מאד עדין.
עבור עור הצמיגים המחוספס שלי, והשכבות הדמיוניות של איפור שאני יוצאת איתן כל יום מהבית - הוא היה עדין מידי.
אחרונים חביבים הם שני מוצרים נחמדים. לארה"ב נסעתי עם שאריות של דיאורדורנט גרנייה שקיפח שם את חייו, אז קניתי שם דיאורדורנט סטיק של Sure, מותג הדיאורדורנטים האהוב עליי בעולם כולו (ועזבו אותי מספידסטיק הגרועים).
הרכישה האהובה הזו נותרה כאמור שם, ולכן כחשזרתי חיכתה לי כאן ההשקה החדשה של רשת Sabon - דיאורדורנט ספריי בניחוח פצ'ולי לוונדר וונילה. סבון נכנסו לאחרונה לתחום הדיאורדורנטים (בספריי, סטיק או רול), וקיבלתי את החביבון הזה להתנסות. האמת שמדובר באחלה מוצר ובתור דיאורדורנט חורף הוא עושה את העבודה היטב. אני מדגישה חורף, כי כולנו יודעים שמעטים הדיאורדורנטים היכולים לקיץ הישראלי ואותו עדיין לא העמדתי במבחן.
סבון השיקו את הדיאורדורנטים ב-4 ניחוחות שונים, 3 מהם לנשים ואחד לגבר. אני מודה שדווקא הניחוח הפופולרי של הפצ'ולי לוונדר וונילה מעולם לא היה אהוב עליי, וגם לא בגרסת הדיאורדורנט. זה קצת בעיה, כי הניחוח זה באמת אחד הדברים החזקים ביותר בדיאורדורנט הזה. בימים שאני לא מתבשמת בבושם חזק מספיק, הוא בקלות יכול לגבור על בושם חלש. עוד אזהרה - הוא קצת שורף כשמשתמשים בו מיד אחרי הסרת שיער.
לסיכום, לא יודעת עד כמה אני מתלהבת מההשקה הזאת. בפועל, הוא עושה עבודה טובה, אבל בשילוב עם הריח שאני לא מתלהבת ממנו והמחיר היקר (46 ש"ח) לא בטוח שזה משהו שאני ארוץ לרכוש בשנית. מצד שני, אם ירחיבו את הסדרה לכלול ניחוחות נוספים ואהובים יותר של המותג (כמו ניחוחות התפוח, הטלק וההדר) - זה כבר משהו שאולי יתחשק לי להתפנק איתו. הדיאו' הזה נכנס בקלות לקטגוריית ה-Body Spray שהם סוג של בשמים קלילים ופרשיים לגוף, ובקיץ זה יכול להוות תחליף טוב לכל הבשמים הכבדים.
למה אני חוזרת שוב לתמונה הזאת? כי הגענו לסוף הפוסט, ואני רוצה להדגיש כאן נקודה. בטח תהיתן לעצמכן - אם היא שכחה את המוצרים שם, איך היו לה אותם לצלם לפוסט? אז אל חשש, דאגתי שהתיק יחזור אליי בשלמותו כחודש וחצי אחרי שנשכח, ומאז חזרתי לשגרת הטיפוח האהובה הזו. בעוד שעם הקרמים של ג'ייד העור שלי היה בסדר, שוב התחולל מהפך של ממש ברגע שחזרתי לשגרה ה"יקרה" שחזרה לארץ ועכשיו אני יכולה להגיד מעבר לכל ספק. זו לא הייתה טעות וזה לא היה במקרה ולכל הספקנים שהגיבו בפוסט שכתבתי עליהם "איך את יכולה להיות בטוחה?". אז הנה, אני בטוחה. מישהו למעלה דאג שאצטרך להעביר אותם במבחן נוסף, והם לחלוטין עברו אותו (שוב) בהצטיינות. המלצה שלי, היא המלצה בסלע!

אז מה למדנו ילדות וילדים? שכששגרת טיפוח עובדת, היא עובדת. אני מקווה שנהנתן מפוסט התוכחה הקטן שארגנתי לכן, ולמדתי את הלקח - לעולם, אבל לעולם, אל תשכחו תיקי טיפוח בארצות רחוקות. קרה לכן פעם? ספרו לי!

גילוי נאות: Dr. Verner, Gade, Lancaster, Sabon

8 תגובות:

  1. דווקא סיקרנת אותי לגבי המוצר של ג'ייד בטיובה לעור שמן [כן , למרות מה שכתבת]. הם מבושמים מדי ? בגלל זה פחות אהבת ?
    בסופו של דבר אם מצאת שילוב מנצח , אני בעד להשאיר את זה ככה . ומזל שמישהו מלמעלה העביר אותך את המבחן הזה [למעננו :-P]

    השבמחק
    תשובות
    1. הקרם של ג'ייד לא רע, פשוט לא מתאים לי לעונה :-) הוא לא מבושם בכבדות, אבל הבושם שכן יש לו לא היה לי נעים כ"כ.

      מחק
  2. מבדיקת המרכיבים של הסבון של אנה לוטן (לי יש אותו בבקבוק ירוק) לבין זה של ד"ר וורנר - זו אותה הגברת בדיוק - בשינוי אדרת חיצוני בלבד. חשבתי גם אני שהוא קצת עדין מדי, אבל אני מרגישה שעדין בשבילי זה מצויין נכון לעכשיו.
    הקרם של ג'ייד נשמע מעניין ומזין.

    השבמחק
    תשובות
    1. ROFL ידעתי!! את הבקבוק של אנה לוטאן סיימתי וזרקתי מזמן כך שלא היה לי איך לבדוק.

      מחק
  3. תודה על ההמלצות

    לא נעים לשמוע שאיבדת את התכשירים האהובים עליך. אבל זה טוב מידי פעם לשנות (:

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נעים בכלל, אבל מזל שהכל חזר הביתה בשלום :-)

      מחק
  4. וואו, בהחלט לא נעים ומבאס.
    אבל היי, כולנו מנסות לסיים מוצרים כדי לנסות חדשים, אז את קיבלת תמריץ.
    סקרנית לנסות את הג'ייד.

    השבמחק
    תשובות
    1. אחד הרגעים המצערים של חיי :-(
      זה בהחלט נתן לי סיבה לשלוף הרבה דברים נשכחים מהמגירות!

      מחק