‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

17.2.2014

מהפכים גזורים

מי שעוקבת אחרי בפייסבוק או באינסטגראם יודעת שעברתי שינוי מראה קיצוני לאחרונה - משיער ארוך, לשיער קצר באורך כתפיים. יום אחד קמתי ופשוט נמאס לי. הרגשתי שהמראה של שיער ארוך לא הולם אותי, שהשיער מרגיש לא בריא כבר תקופה ארוכה ושהגיע הזמן לרענן את הלוק.
אצתי רצתי למספרה בהזדמנות הראשונה, ובמחי שליפת מספריים נפטרתי מזנב שיער ארוך ומיותר, ויצאתי עם תספורת רעננה ומחדשת.
לפני שהלכתי להסתפר פחדתי שאחרי מעשה אני נורא אצטער על כל האורך הזה שנגזר, אבל בפועל לא הצטערתי ולא מספריים. אני מגדלת שיער כבר 4 שנים, אבל הדבר היחיד שהצלחתי להרגיש כשגזרתי אותו היה הקלה. אחרי שרוב חיי הייתי הבחורה עם השיער הקצר, או מקסימום באורך בינוני, אני יכולה לומר שניסיתי את הקטע הארוך והוא לא בשבילי. לא עוד.
בעקבות השינוי הדרסטי באורך השיער, גם שגרת הטיפוח והניקוי שלו השתנתה. אני מוצאת את עצמי מסתמכת פחות על מוצרים משקמים, ויותר מוצרים מעצבים שיעזרו לי לשמור על השיער מסודר - באורך קצר אני מרגישה שכל שערה שלא יושבת במקום ניראת בולטת במיוחד.
אז אחרי תקופה ארוכה, הגיע הזמן לעדכן שוב במוצרים שאני משתמשת בהם לאחרונה.

הסדרה העיקרית שאני מתנסה בה לאחרונה היא Fibre Force של Schwarzkopf Professional. קיבלתי לסקירה שמפו, מסיכה לשיער ואמפולות מבוססי קראטין האמורים לסייע בשיקום שיער פגום. גם אחרי שהסתפרתי אני לא יכולה להגיד שהשיער שלי בריא במיוחד, והוא עדיין סוחב הרבה נזקים שנעשו לו בזמן שהיה ארוך (בעיקר שימוש במוצרי עיצוב חמים). 
שמפו - מגיע בשפופרת לחיצה, כמו שמפואים בחו"ל. השמפו עצמו קצת סמיך וקשה ללחוץ את החומר מהשפופרת, בייחוד כשהידיים רטובות במקלחת. למרות שהשמפו כן מכיל SLS (רכיבי הקצפה) בראש רשימת המרכיבים, הוא הרגיש לי יותר קשה להקצפה בשיער והרגשתי שאני צריכה להשתמש ביותר חומר מבשמפו רגיל. הוא שמפו נחמד, מנקה טוב את השיער ומותיר אותו גם נקי מקשרים, אבל אני לא יכולה להגיד שראיתי אותו נותן ביצועים יוצאי דופן שהיו שונים משמפואים גנריים וזולים הרבה יותר שאני משתמשת בהם. 
מסיכה Fortifier Treatment - מסיכה קטנה וממזרה. צריך להקפיד למרוח אותה על שיער שהוא לא רטוב מידי, להיות סבלניות ולתת לה לשבת על השיער לפחות 10 דקות. אחרי השטיפה והייבוש של השיער מתקבלת רעמה רכה ונעימה מאד מאד, עם ברק בריא.
אמפולות Force Infusion - אמפולות לטיפול עומק בקרקפת. הפורמולה שלהן מיימית לגמרי, ומפזרים אותן על הקרקפת אחרי חפיפת הראש. מעסים היטב לתוך שורשי השיער ומקווים לטוב. בכל אמפולה כזאת יש בערך 2 עד 3 שימושים. אני השתמשתי בהן בצורה די קבועה כמעט אחרי כל חפיפה, ואפילו לקחתי אחת איתי אל המספרה כדי שיפזרו לי אחרי החפיפה (זה בסדר גמור להביא את מוצרי השיער שלכן אתכן, אין במה להתבייש). גם אחרי שהשתמשתי בהן באדיקות וכמעט סיימתי את כל 4 האמפולות שיש ברשותי, אני יכולה להגיד שהן בעיקר מסייעות בשיפור נפח השיער. אולי כי אני מעסה את השורשים בצורה אגרסיבית, ואולי החומר באמפולות עצמן, אבל אני מרגישה שאחרי השימוש בהן לשיער שלי יש נפח משמועתי יותר. לפעמים זה נחמד, לפעמים בא לי לגהץ לו את הצורה.
לסיכום הסדרה של שווארצקופף - אני חושבת שהמסיכה היא המוצר היחיד שאני מרגישה שאני מקבלת ממנו תועלת ישירה ויוצאת דופן. את המוצרים של שווארצקופף פרופשיונאל ניתן להשיג רק במספרות מורשות והם לא זולים, כך שאני לא בטוחה שאני יכולה להגיד בלב שלם שכל מוצרי הסדרה באמת יהיו שווים את הכסף שלכן. השמפו הוא לא לכאן ולא לכאן, והאמפולות גרמו לשינוי אבל לא חוללו מהפך. כדי ללכת על בטוח, הייתי בוחרת את המסיכה שהיא ללא ספק מוצלחת מאד.
שמפו "מיוחד" נוסף שניסיתי לאחרונה הוא Active Shampoo של ד"ר עור. מדובר בשמפו טיפולי המיועד לשיער חלש ומדולדל ואמור לחזק את השיערות ולמנוע נשירה. השמפו מועשר בכל מיני וויטמינים ותמציות, שזה כבר נחמד.
עכשיו תראו. לפני שהסתפרתי, וכשהיה לי שיער ארוך, סבלתי מנשירה איומה. אחת הסיבות שכל כך נמאס לי מהשיער הארוך הייתה כי עייפתי מלהשאיר אחרי מזכרות של שיער בכל מקום אליו אני הולכת. בשמפו הזה התחלתי להשתמש כשעוד היה לי שיער ארוך, ולא הבחנתי שהוא הצליח לחזק או לשפר את המצב.
אחרי שהסתפרתי, ומאז שיש לי הרבה פחות שיער להשיר, המצב השתפר בצורה משמועתית ואני ממילא רגישה פחות להיחלשות של שיערות. אז גם עכשיו כשאני משתמשת בו, אני לא בטוחה שחוסר הנשירה הנוכחי הוא בהכרח בזכותו.
כן הבחנתי שהוא לא מסוג השמפואים שמותירים את השיער מרגיש חלק ורך, שזה קצת מבאס.
בקיצור - לא הזיק ולא הועיל. מבחינתי מוצר פרווה לגמרי שאני משתמשת בו עכשיו כתכשיר ניקוי, לא מעבר.
את חיבתי למוצרי השיער של Elvive אתן כבר מכירות. המרכך הזה נשמע מבטיח מהתיאור על האריזה - הסדרה הזו מותאמת במיוחד לשיער שחי באקלים ים תיכוני ואמור לסייע בשליטה על נפח השיער הנגרם מהאקלים ושיפור מצבי Frizz. 
אז זהו, שלא. זו בדיוק אותה גברת בשינוי אדרת של שמפו ומרכך רגיל מסדרת אלביב. אין להם שום תועלת מבחינת נפח או Frizz. זה לא אומר שהסדרה לא טובה - השמפו והמרכך מעולים כהרגלם, אבל סתם קצת הרגיז אותי שארזו את אותה הפורמולה בבקבוק ירוק וכתבו עליו "מותאם לשיער ים תיכוני". מי שקנתה בסופו של דבר את הלוקש הזה זו אני, ובשביל זה אני כאן כדי להזהיר אתכן.
כמו שכבר כתבתי, בגלל שהשיער שלי קצר יותר אני מרגישה שאני צריכה להקפיד יותר על העיצוב שלו. תמיד חיבבתי מוצרי מוס לשיער, ולאחרונה התנסיתי במוס לבניית תלתלים של Natural Formula. בואו נאמר שהמרחק הטבעי ביני ובין תלתלים הוא גדול, אבל מידי פעם אני כן אוהבת לסלסל את השיער עם כל מיני מכשירי עינויים חמים, ועבור עיצובים מהסוג הזה אני ללא ספק חייבת להשתמש מראש במוצרים מעצבים ש"ינעלו" את התלתלים במקום. 
המוס של נטוראל פורמולה די מוצלח דווקא, בעיקר כי הוא לא מותיר את השיער "קשה" אחרי העיצוב, אלא התלתלים ניראים רכים וטבעיים. מתחילים להרגיש אותו מכביד על השיער רק החל מהיום השני והלאה, ומבחינתי גם ככה זה בדרך  כלל הזמן שבו אני חופפת את השיער ומנקה אותו. צריך קצת להזהר איתו כי הוא מסוגל גם לבנות נפח ולפעמים זה יוצר לי מצבים שהם קצת אאוט אוף קונטרול. 
לסיכום הפוסט - מברשת חדשה. במסגרת הניסיון להתעלל פחות בשיער שלי ולא למשוך אותו לכל כיוון גם כשאני מסתרקת, החלטתי לעבור למברשת קצת יותר עדינה. תמיד אהבתי את מברשות השיער האגרסיביות שמסרקים איתן את השיער תוך שתי שניות וחצי. מצד שני, אלא גם המברשות שמושכות הכי הרבה שיער וגורמות לנשירה. הביוטיקייר הוא היעד שלי בכל מה שנוגע לכלי טיפוח שלא בא לי לבזבז עליהם הרבה כסף, ומברשת שיער בהחלט נכנסת לקטגוריה הזו. קניתי מברשת עם סיבים רכים וצפופים יותר, ומאז אני משתדלת להשתמש בה כמה שיותר. כן, לוקח קצת יותר זמן להסתרק איתה, אבל אני מבחינה בהפחתה משמעותית בכמות השיערות הנשארות על המברשת בהשוואה למברשות אחרות. תתאים במיוחד לבעלות השיער הדק והדליל, לא תתאים בכלל לבעלות שיער עבה. אחד היתרונות הנחמדים של המברשת, שהיא לא "שוברת" עיצובים. בגלל שהיא לא מברישה ממש לעומק, אפשר רק להחליק איתה על גבי השטח כדי לתת טאץ' סופי לתסרוקת, מבלי שהיא תפרק את מה שעמלתן עליו.

אם גם אתן עברתן לאחרונה גזיזה משמעותית מאורך השיער, או שיש לכן המלצות טיפוח לשיער קצר - שתפו אותי!

גילוי נאות: Schwarzkopf Professional, Natural Formula, Doctor Or

13 תגובות:

  1. קניתי לאחרונה מסיכה של שוורצקופף והיא היתה פשוט כלומניקית. כאילו לא שמתי כלום על השיער. בדבר כזה עוד לא נתקלתי במוצרים לשיער. שמפו עם הבטחות סרק כן וכן אבל מסכות?? מאוד מפתיע.

    השבמחק
    תשובות
    1. את המוצרים של שווארצקופף שאפשר לקנות בפארמים ובסופר גם אני לא אוהבת. ניסיתי את השמפואים שלהם וויתרתי עליהם מהר מאד.
      עם המוצרים מליין הפרופשיונאל המקצועי יש לי ניסיון מעורב. בסה"כ, כשאני משווה אותם למוצרים מקצועיים אחרים כמו קרסטאס - הם ללא ספק הכי פחות אהובים עליי.

      מחק
  2. הייתה לי מסכה לשיער פגום של סאיוס היא בין המסכות הטובות שניסיתי

    השבמחק
    תשובות
    1. רשמתי לי לבדוק את המותג הזה בפארם!

      מחק
  3. גם אני השתמשתי בסדרה של שוורצקופף, מהשימוש הראשון הרגשתי בשינוי, לצערי לרעה. כל הסדרה פשוט יבשה לי את השיער בצורה מטורפת והפכה אותו לקש :/

    השבמחק
    תשובות
    1. אוי לא! גם המסיכה? מבאס.... לפח ומיד :-(

      מחק
  4. המסיכה של שוורצקוף בהחלט מעולה, וכן השמפו לא הותיר חותם מיוחד.
    תתחדשי על השינוי, לדעתי ממש יפה לך.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! חשבתי שאני אצטער על הגזירה, אבל ממש לא :-)

      מחק
  5. גם הסתפרתי עכשיו אחרי כמעט שנה שלא גזרתי אפילו קצוות, ואני עיין מנסה להתרגל לקצר הזה. זה לא מאוד קצר אבל אני חושבת שזה הכי קצר שהיה לי מזה שנים. אבל מצד שני השיער כ"כ רך ויש לו נפח מעולה.
    אני עדיין מתרגלת לאיך להתסדר איתו ולעצב אותו, אבל ניסיתי את רוב המוצרים שכתבת עליהם ודעתי פחות או יותר זהה. מהסדרה של שוורצקוף אהבתי את המסכה. המוס של נטורל פורמולה טוב,ף עושה את העבודה, ובדיוק כמוך אני משתמשת בו כשאני מסלסלת או רוצה יותר נפח.
    את המברשת לא ניסיתי אבל יש לי מברשת בסגנון דומה, מהתקופה שהיו לי תוספות בשיער ואז צריך מברשת עם סיבים מהסוג הזה של המברשת שלך, שלא נכנסים לתוך החיבור של התוספת ומפרידים אותה מהשיער. היא טובה אם רוצים לסרק את השיער בעדינות, אבל עם השיער הקצר יותר אני דווקא מעדיפה מברשת שמסרקת לעומק

    השבמחק
    תשובות
    1. מהמם לך הסגנון החדש, אני בכלל אוהבת אותך עם שיער חום :-)
      לי לקח קצת זמן להבין איזה עיצוב מתאים לשיער הקצר שלי ואיזה פחות. בגדול אפשר לומר שאפסנתי את המסלסל, כי הגעתי למסקנה שיותר מתאים לי עיצוב חלק יותר באורכים האלה.

      מחק
    2. תודה :)
      אני מאוד אוהבת אותך עם התספורת החדשה, וגם לדעתי באורכים האלו עדיף חלק

      מחק
  6. מה זה מוצרי עיצוב חמים? הכוונה למחליק? פן?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, לזה התכוונתי - מוצרי עיצוב שעושים שימוש בחום כמו מחליקים, פן, מסלסלים וכו'

      מחק