‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

27.6.2013

שמעטה סיטי

למען הגילוי הנאות אציין שמעולם בעבר לא ביקרתי בביוטי-סיטי, אותו מפיקה רשת סופר-פארם כבר 7 שנים ברציפות. קונספט האירוע מעולם לא קרץ לי ולא הבנתי למה אני צריכה לטרוח ולהגיע במיוחד לשם, כדי להסתובב בין סטנדים של מותגי איפור וטיפוח שאני יכולה למצוא גם בסניף הסופר פארם השכונתי. 
השנה החלטתי להתלוות אל חברה טובה אשר פוקדת את המתחם מידי שנה, ולנצל את ההזדמנות גם למפגש חברתי וגם לבירור על מה כל המהומה סביב האירוע הזה. 
וויתרתי על ההגעה לאירוע ההשקה והגעתי כאחת האדם ביום הראשון בו המתחם היה פתוח למבקרים. עם כל הכבוד לאירועי השקה, אני לא חושבת שהחוויה שעוברות המוזמנות, כולל גיפט קארד ושוברים לחניה חינם על חשבון הבית, רלוונטית עבור ההתרשמות מהאירוע כפי שתחווה אותו המבקרת מהשורה. אירועי השקה למוזמנים בלבד בנוכחות סלבריטיז, קוואה ומינגלינג הם טובים ויפים, אבל אין לזה כל השלכה לדעתי על תפקוד המתחם בפועל.
הגעתי עם הרבה רצון טוב להנות, לחוות ואפילו לקנות, אבל בסופו של דבר תוך פחות משעה יצאתי מהמתחם במפח נפש ועם ידיים כמעט ריקות.
המתחם ללא ספק מעוצב יפה. רוב מותגי האיפור והטיפוח המוכרים הציגו שם נוכחות (מלבד מותגי יוקרה כגון גרלן, שאנל ודיור), ואפילו מותגי הגיינה אישית כמו Always ו-Kotex. למעשה, הדוכן של קוטקס היה העמוס ביותר בכל המתחם, ולמרות שלא הרגשתי בנוח להתגודד סביב דוכן של טמפונים, יש בי החשד שהעומס נוצר בעקבות קופסאות מתנה אשר חולקו שם לציבור.
בכניסה לאירוע מקבלים שקית בד גדולה ומזמינה, אשר רק קוראת לך למלא אותה מכל טוב מוצרים במבצע. אממה, אין מוצרים במבצע.
חשבתן אירוע מכירות מיוחד? חשבתן הנחות מפתות ומשתלמות? חשבתן דילים יוצאי דופן? תחשבו שוב, וכדאי שתעשו זאת עוד בטרם תעלו על הרכבת לכיוון מרכז הירידים. המחירים בדיוק אותם המחירים כמו שתמצאו בסניף סופר פארם הקרוב למקום מגוריכן. 40% הנחה יש? יש. 1+1 יש? יש גם יש. דיילות מעצבנות יש? המונים! 
המקום בהחלט היה מלא באנשים והגישה לסטנדים דרשה שימוש נמרץ במרפקים, אבל אם חשבתן שתאלצו לפלס את דרככן רק בקרב קהל קונות נלהבות, טעות בידכן. על כל סטנד חלש צוות עצום של דיילים ודיילות שהפכו כל מטר מרובע  לעמוס עוד יותר. היה קשה לתמרן בין התצוגות השונות בסטנדים והיה לא נעים במיוחד לבחון בצורה רגועה ורצינית את היצע המוצרים. הסטנד של רבלון לדוגמה היה חשוך כמו כביש בשטחי הקו הירוק ועל חלק מהסטנדים היה נראה כאילו עברה סופת הוריקן של מגבונים לחים משומשים ומברשות מרוטות ומלוכלכות. לא מזמין ולא אסטתי.
נחזור רגע לסטנד של רבלון ובאמצעותו נדגים על כמה האירוע הזה מגוחך מבחינה שיווקית. כשהתעניינו לגבי מייקאפ קולורסטיי, דיווחה הדיילת שאפשר לרכוש אותו באמצעות 3 מבצעים שונים: 1+1 או 40% ממחיר של 190 ש"ח, או בשילוב אייליינר כלשהו ב-100 ש"ח. נשמע שווה? לא. במיוחד לא שווה כששעה לאחר מכן נכנסתי לסניף סופר פארם בקניון עזריאלי, ושם בלי אירוע ובלי נעליים, ישב לו מייקאפ קולורסטיי של רבלון במחיר מבצע של 80 ש"ח בלבד. מה רב היה הזעם שלי אם הייתי קונה בביוטיסיטי את המייקאפ ב-100 ומשהו ש"ח, רק כדי לגלות שעה לאחר מכן שנקנסתי ב-20 שקלים תוספת על מחירו בחנויות. ואם הייתי מוציאה 30 שקלים מכיסי כדי לקנות כרטיסים לאירוע? על אחת כמה וכמה.
אז אמנם הכניסה לאירוע עצמו לא עלתה לי כסף (מחזיקי כרטיס לייף סטייל זוכים לכרטיס זוגי חינם), אבל מכל בחינה אחרת מדובר באירוע מיותר לחלוטין, ואפילו מכעיס. 
איזו תועלת כלכלית צומחת לצרכן מביקור באירוע כזה? מה יגרום לי לחזור אליו שוב? הצפיפות? הדיילות? הסנדוויצ'ים ב-30 שקלים? מקהלת זמרי שאנסונים? העיצוב היפה, התפאורה המושקעת, אירועי הסטיילינג וההדרכות, האורחים הסלבריטאים מהארץ ומחו"ל הם כולם אריזה יפה לאירוע שהוא שיווקי במהותו ומטרתו למכור לנו מספיק מוצרים כדי לכסות את עלויות האירוע. אבל מה הועילו חכמים בתקנתם אם אין שום פיתוי לרכישת המוצרים? לא מחירים אטרקטיבים ולא חוויית קנייה נעימה, בעיקר תחושת עדריות וצפיפות ואכזבה עמוקה מהדרך בה סופר-פארם תופסים את הארנק שלי - כפרה שניתן לחלוב ממנה עוד ועוד מבלי להעניק שום דבר בתמורה. 
טרחתי והגעתי לאירוע? אולי אפילו שילמתי על כרטיסים? אל תחשבו שיצאתם ידי חובה אם שילמתם 30 אלף שקל לסנדרה רינגלר כדי שתעמוד על במה במשך 20 דקות ותלמד אותי מה ללבוש ואיך. במקום זה אני מעדיפה שתגרמו לי לצאת מהאירוע עם שקית עמוסת קניות ואוצרות, מסוחררת ממסע בזבוזים שהיה בלתי נשלט לאור המחירים המפתים. 
בפועל, יצאתי עם שקית ובה מוצר אחד ויחיד - מגבונים להסרת איפור האהובים עליי של גרנייה. אבל היי, הם היו במחיר מבצע משתלם במיוחד של 10 שקלים!

עד כאן קיטוריי להיום. עם יד על הלב? תחסכו לעצמכן את הזמן והטרחה ואל תגיעו "לאירוע היופי הגדול של השנה" בגני התערוכה. תזמינו חברה טובה לכוס קפה על עוגה, תאמינו לי שתהנו מזה יותר.

7 תגובות:

  1. אף פעם לא ממש הבנתי מה הקטע של האירועים מהסוג הזה. אף פעם לא טרחתי להגיע ונראה לי שאוותר גם בעתיד. אם כבר משקיעים, אז למה לא להפוך את הקניה באירוע למשתלמת ומפתה, כמו שאמרת, או שעדיין חושבים שהצרכניות לא חכמות במיוחד?

    השבמחק
  2. גם המגבונים של גרנייה נמכרים באופן קבוע במחיר "מבצע" של 10 שקלים בפארם ובמגה
    ממולץ להכנס לפארם חצי שעה לפני שעת הסגירה אין דיילות מלאות מרץ שעטות אחר כל קמט ונקבובית כמוצאות שלל רב.
    ללא הרצאות פסאודו מדעיות על היתרונות הנאנו טכנולוגים של הסרום החדש שמוצע במחיר רבע מהשכר הממוצע במשק

    השבמחק
  3. אני יודעת שהמגבונים תמיד במחיר מבצע הזה, זו הייתה בדיחה :-P
    קניתי אותם כדי לפחות לצאת משם עם משהו!
    בכנות, לא חשבתי שיהיו שם כ"כ הרבה דיילות. זו הייתה הפתעה רעה.

    השבמחק
  4. כמו שכתבתי - לא באמת ציפיתי להרבה כי גם בעבר לא היו לי ציפיות והאירוע לא עניין אותי. אבל מצד שני, לא ציפיתי לכזה ביזיון. חשבתי שאולי כן יהיו פה ושם מבצעים נחמדים שאפשר יהיה לנצל ולהגיד שלא בזבזנו את הזמן לגמרי - אבל לא. כלום, שממה ושיממון.

    השבמחק
  5. הרי כל הרעיון הוא שהקניות באירוע יכסו את ההוצאות ששפכו על ההפקה, אז למה לא לגרום לקנייה המונית באמת?? אנשים באו שם במטרה לקנות, אבל ראיתי בעיקר התגודדות בסטנדים וניסיון של כל המוצרים, בעוד שהקופות עמדו שוממות. הסטנדים העמוסים ביותר היו אלה שחילקו בהם כל מיני קשקושים בחינם..

    השבמחק
  6. אחרי ששנה שעברה ביקרתי ויצאתי עצבנית ולא נעימה בגלל הדיילות וכמות האנשים שהייתה במקום, החלטתי מראש שזה לא בשבילי.
    חבל לי שזו החוויה שעברה גם עלייך, אך מקווה שאחרות למדו מהניסיון שלך.

    השבמחק
  7. האירוע הזה כנראה לא משתפר משנה לשנה, ככל שזה נוגע לעיצוב ולשירות.
    בהחלט מיותר, הביקור הזה לא יחזור על עצמו בשנים הבאות..

    השבמחק