‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

19.6.2013

סיפורי סלסולים

מצחיק שאני כותבת פוסט על שיער, בדיוק בתקופה שהשיער שלי נמצא בשיקום משימוש מופרז במכשירי עיצוב בחום. אבל מזמן לא עדכנתי כאן בנושא הזה ולמרות שאני יודעת שאת רובכן זה משעמם את האוזניים, נצטרך להחזיק ידיים ולהתגבר על זה ביחד. חוץ מזה, שאף פעם לא עדכנתי אתכן בדרכים בהן אני מעצבת את השיער, ואם לא תקראו את כל הפוסט לא תגלו למה ואיך התחלתי להקריח לאחרונה. תשארו ולא תצטערו!

בפעם האחרונה שהיה כאן פוסט שמפו, המותג הגנרי שהשתמשתי בו היה דאב. למרות שהחוויה הייתה נעימה, מאז כבר הספקתי לחזור ל-Elvive אהובי. הסדרה הכתומה לטיפוח ושיקום שיער פגום וקצוות מפוצלים היא האהובה עליי ואני תמיד מרגישה שעובדת עבורי. אני מרגישה שהשמפו מנקה את השיער היטב כבר מהחפיפה הראשונה, והמרכך עבה ומלא לחות כמו שאני אוהבת. השיער שלי תמיד רך מאד אחרי השימוש בו, נעים למגע ונוח לעיצוב. שמפו שאני משתמשת בו בקביעות כבר מעל ל-10 שנים, מה עוד יש להוסיף?
בפינת ההפתעה נמצא מרכך תכול של הוואי. יש לי חברות שנאמנות למרכך הכחול של הוואי מאז שנות ינקותן (בעיקר מתולתלות), אבל אני מעולם לא ניסיתי אותו. איכשהו (כלומר מבצע בסופר) התגלגל אלינו הביתה צמד של שמפו ומרכך של הוואי והחלטתי לתת למרכך צ'אנס. המרכך נחמד, מתיר קשרים בצורה מוצלחת ולא מכביד על השיער. גם הריח נעים. אבל האם ניתן לומר שנישבתי בקסם "המרכך של הוואי"? לא ממש. בכל אופן, הוא לא מרכך שאני מושיטה אליו הרבה את היד, במקום אל המרכך של אלביב.
השמפו והמרכך היוקרתיים התורניים (כי תמיד יש כאלה) הם מסדרת Oil Miracle של Schwarzkopf Professional. השמפו מוצלח לדעתי, לא מקציף הרבה אבל מנקה ביעילות ומותיר את השיער נעים. המרכך היה פחות לטעמי. הרגשתי שהוא דק ונוזלי מידי עבור השיער שלי, וגם הייתי צריכה להשתמש בכמויות גדולות ממנו. יש לי שיער ארוך, ואם אני משתמשת במרכך שהוא לא עבה וסמיך מספיק אני צריכה למרוח נהר של חומר על השיער כדי שתהיה לו השפעה כלשהי. גם אחרי הייבוש השיער הרגיש פחות רך והקצוות ניראו יבשים יותר. כשהשתמשתי בשמפו לבד עם מרככים אחרים המצב היה טוב יותר. אהבתי שלשיער שלי הייתה צורה גם אחרי ייבוש "טבעי". קשה להסביר את זה, אבל הוא ניראה מעוצב גם בלי שעיצבתי אותו. לסיכום, הייתי מצפה שעבור המחיר המרכך יוכיח ביצועים טובים יותר, במיוחד שיש בו 50 מ"ל פחות מבשפופרת שמפו, כשבפועל צריך להשתמש ביותר חומר ממנו. המלצה שלי - דלגו על המרכך, התמקדו בשמפו ובכל אופן אני לא חושבת שהסדרה מותאמת לבעלות שיער יבש ומפוצל במיוחד (רמז ---> אני).
סופסוף הגענו לגילוי הסוד המרעיש - מה גורם לי לנשירת שיער מטורפת לאחרונה? התשובה לפניכן. אני לא חושבת שאי פעם עשיתי היכרות בין קוראות הבלוג ובין מחליק השיער שלי. למרבה הבושה והאימה אני לא משתמשת במחליק משוכלל או ממותג בכלל, אלא במחליק סגול של המותג בעל השם המפוקפק "Cortex" (נשמע כמו שם של מותג תחבושות הגייניות) ומגיע היישר מעגלת קניונים של ישראלים בארה"ב. נכון זוהר? 
המחליק מגיע עם תפריט משוכלל של שני מצבים בלבד - דולק וכבוי. אין שליטה על הטמפרטורות ואין סימון מתי המחליק מתקרר ודורש חימום מחדש. מצד שני, עם המחליק הזה אני עושה שימוש כמעט קבוע כבר משהו כמו 4 שנים, ובמהלכן הוא טייל איתי לכל מיני מקומות וגם התרסק על הרצפה לא מעט פעמים, ועדיין מתפקד כמו גבר שבגברים. 
בעיקרון השיער שלי חלק, כך שאני לא משתמשת בו הרבה להחליק את השיער. אני משתמשת בו בעיקר כדי לשלוט בפריז (Frizz) ושוונצים מעצבנים, לשלוט בנפיחות וכמובן לעיצוב הפוני. 
אממה, לאחרונה השוונצים שלי נהיו גרועים יותר ונוצרו לי כל מיני פלומות שיער סוררות בעיקר באזור האוזניים ובפוני. זה היה נראה כאילו לא משנה כמה אני עוברת על האזורים האלה עם מחליק, הם לא מסתדרים וגם לא צומחים לאותו האורך כמו שאר השיער. 
התעלומה נפתרה לאחרונה כשהסתפרתי. הספרית בחנה במבט מודאג את השוונצים האלה, הסתכלה על שאר השיער הבריא שלי ושאלה אותי: "את משתמשת במחליק"? מסתבר שהמשיכה בכוח של השיער באזורים הללו והשימוש בחום, גרמו לנזק רציני. השיער נחלש, נתלש, נפגם ולא הצליח לצמוח מחדש וכל פעם שניסיתי לסדר את זה עם המחליק, זה רק החמיר את המצב. הספרית המליצה לי להפסיק לגמרי את השימוש במחליק, לפחות עד שהשיער מתאושש וצומח מחדש, וגם אחר כך לחזור להשתמש בו רק לעיתים נדירות. 
אחרי שחזרתי מהספרית, הכרזתי על מדיניות No Heat על השיער, ומאז לא השתמשתי במחליק וגם לא אשתמש, לפחות עד שהשיער שלי ישתקם. אבל מה עושה בחורה עם שוונצים בשיער, ובמיוחד בקיץ? פונה לעזרתן של שיטות ישנות נושנות כמו מוס לשיער. כבר ציינתי את המוס 10 של קרליין בעבר, אבל רק כמוצר עיצובי שאני משתמשת בו מידי פעם. עכשיו חזרתי להשתמש בו מידי יומיים אחרי חפיפה ואני מורחת אותו רק על הכתר של השיער (כלומר לא בקצוות). המוס עצמו מצויין, לא מותיר את השיער קשה וקריספי, אלא נספג לגמרי גם כשהשיער רטוב ועוד לפני שמברישים אותו. מצד שני, הפריז נשאר בשליטה והשיער נראה מסודר וחלק. 
מוצר העיצוב האחרון הוא סוכריה חדשה וחדישה שהתחלתי להשתמש בה קצת לפני שהחל החרם על המחליק. בגלל שמדובר במכשיר עיצוב שונה, אני ממשיכה להרשות לעצמי להשתמש בו מידי פעם גם עכשיו. 
מדובר במסלסל מסדרת Keratin החדשה של Remington. הסדרה מתפארת בחידוש לפיו הפלטות הקרמיות של המכשירים מצופות בחומרים כמו קרטין ושמן מרוקאי אשר שומרים על בריאות השערה ואפילו מוחדרים אליה בזמן השימוש במכשיר. 
האמת? אין לי מושג איך זה עובד בפועל והאם זה בכלל אפשרי, ולמען האמת זה גם לא כל כך מעניין אותי. אותי מעניין שהמכשיר יהיה נוח לתפעול, יפה לעין, מתחמם במהירות ומביא לתוצאות יפות, ולשמחתי המסלסל הזה עושה את העבודה בכל התחומים. אני חושבת שאם תעשו שימוש קבוע במכשירי חום על השיער, הנזק יהיה בלתי נמנע. זה בהחלט תורם להשתמש במכשיר משוכלל יותר המעניק אפשרויות שליטה על החום ושהפלטות שלו מאיכות טובה (בניגוד למחליק העלוב שלי), אבל זה התפקיד שלכן להקפיד לא להתמכר למכשירים האלה ולתת לשיער שלכן גם מנוחה מהם.
בניגוד למחליק המביך שלי, כאן כבר יש שליטה על גובה החום, ואפשר לבחור בסולם טמפרטורה בין 130 עד 210 מעלות. המלצה חמה מאד שלי במלוא המובן? אם אין לכן שיער ליפה מוחלט, אל תתקרבו בכלל לחום של 210 מעלות. זה חם. מאד. אני לא עולה מעבר ל-150 מעלות אף פעם, וכשאני מעצבת קבוצות שיער קטנות במיוחד אני יורדת אפילו ל-130 מעלות. 
מבחינת עיצוב, תקבלו עם מסלסל בקוטר כזה תלתלים הדוקים ודקים (לא בקבוקים). בגלל הקוטר, צריך לעבוד עם קווצות שיער קטנות, ואם יש לכן שיער מלא למדי (כמו שלי) ייקח לכן לא מעט זמן לתלתל את כל הראש. 
מצד שני, התוצאות באמת כייפיות. תלתולת כזו מזמן לא הייתה לי! לקח לי זמן להסתגל לשיטת סלסול שהייתה נוחה לי, ובפעמים הראשונות שניסיתי ניראתי כמו תמנון מבולבל והשיער ניראה בהתאם. אבל דבר ידוע שאני ידיים שמאליות בכל הקשור לשיער, לכן לקח לי קצת יותר זמן למצוא את הדרך הכי נוחה לי להשתמש במכשיר. להפתעתי הסלסול מחזיק מעמד הרבה זמן, בייחוד מפתיע לאור העובדה שהשיער שלי מאד מתקשה בדרך כלל "להחזיק" עיצוב מתולתל. לא תראו אותי מסלסלת את עצמי לדעת באופן יום יומי, אבל לאירועים מיוחדים זה בהחלט פאן פאן פאן. במיוחד לקראת עונת הקיץ, כיף לתעל את הנפיחות שהשיער מקבל ממילא מהחום והלחות לכיוון של עיצוב רעמה מסולסלת ומפוארת.
אגב, אם אתן חדשות בתחום אני ממליצה מאד לצפות בסרטונים המסבירים איך להשתמש במכשירים מהסוג הזה בצורה הטובה ביותר כדי להשיג את העיצוב הרצוי עליכן. עד שלא צפיתי והפנמתי כמה כללים לא הצלחתי לעצב שום דבר בצורה מוצלחת (טיפ - תכרכו את השיער על המסלסל תמיד מהשורש כלפי הקצוות ולא ההיפך, אחרת ייצא לכן תלתל עם קצוות שניראים כמו טוסט מעוך). 

היה ארוך? לא נורא, זה כבר סוף השבוע ויש זמן להקדיש לקריאת פוסטים ארוכים בנושאי שיער ;-)

האם אתן מהמחליקות או המסלסלות? ומה דעתכן על סיפור האימה שלי עם המחליק והנשירה? שתפו אותי!

גילוי נאות : Schwarzkopf Professional, Remington 

4 תגובות:

  1. מפחיד. אני לא סובלת את הקאיק קריק שמשמיע המחליק ולכן אני משתמשת או בפן עם מברשת או במייבש שיער- מברשת.

    ותמיד עם תכשיר מגן מחום.

    השבמחק
  2. עם פן אני כישלון מוחלט, לא מצליחה לעשות לעצמי... :-/

    השבמחק
  3. רשמתי לפני את ההמלצות, עכשיו אבדוק עם הספר אם זה מסתדר עם החלקה (שבגללה גם שיערי סובל לא מעט).

    השבמחק
  4. הציעו לי פעם לעשות החלקה כדי לאחד את כל השיער ולחסוך את ההתמודדות עם פריז, אבל האמת שלא בא לי על זה כ"כ. זה נראה לי תלוש לעשות את כל התהליך של החלקה על שיער חלק ממילא, רק כדי להיפטר מכמה שוונצים....

    השבמחק