‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

5.3.2013

רוח נעורים

איפור לנערות זה ככל הנראה אחד הנושאים השנויים ביותר במחלוקת בקהילת הפורומים והבלוגים הישראלית. באיזה גיל אפשר להתחיל? מה מתאים לנערות ומה לא? איזה מותגים מומלצים? איך נמנעים מטעויות איפור? כולן שאלות שעולות ונידונות לכאן ולכאן כשהדיעות רבות ומגוונות. 
אני יודעת שרבות מקוראות הבלוג שלי הן נערות צעירות, ובימינו זה גם בלתי נמנע. עם השתלטות המדיה האינטרנטית על חיינו אי אפשר שלא להיות חשופים לתכנים האלה - בין אם אלה בלוגים העוסקים באיפור וטיפוח, פורומים או סרטוני יוטיוב. השאלה היא היכן עובר הגבול? האם יש בכלל טעם לנערה בת 16 לעקוב אחר בלוג אותו כותבת אישה כמעט בת 40 עם עור מתבגר וסטייל בהתאם?
ממרום 27 שנותיי אני מסתכלת על הבנות הצעירות של היום ושואלת את עצמי מה ההבדל הגדול ביני לביניהן. אם להיות כנה, כשאני רואה אותן ברחוב חוזרות מבית הספר נדיר מאד שאתקל בנערה מאופרת, אפילו באיפור הקליל ביותר. השאלה מה קורה אחרי שעות בית הספר וכשיוצאים לבילויים. בערבים אני פוגשת יותר ויותר נערות שמאופרות באיפור מלא, ולצערי זה בדרך כלל נראה כבד מידי, חובבני ומבגר מאד מאד. 
אז האם אני בעד או נגד נערות מאופרות? בגילאי בית הספר היסודי לדעתי זה חייב להיות אסור מכל וכל, לפני גיל בת מצווה אף ילדה לא אמורה להתעסק בקונסילרים ושפתונים בשום רמה שהיא. אחרי שעוברים לתיכון, וכשנכנסים לגיל שההורמונים מדברים יותר מהשכל הישר, מתווספים גורמים נוספים. לחץ חברתי, הרצון למצוא חן בעיני "הבנים", חוסר בטחון שמתלווה למראה המשתנה והמתפתח, בעיות נעורים כמו אקנה - כולם תורמים להחלטה של הנערה האם להתאפר או לא. לכן כשמגיעים לגילאי תיכון איפור הופך לאופציה ריאלית קצת יותר, בתנאי שעושים בו שימוש נכון. 
אני כן חושבת שהרגלי טיפוח נכונים מומלץ לאמץ בשלב המוקדם ביותר, דווקא בגלל שבגילאים האלה העור נוטה להשתגע וטעויות שעושים בזמן הזה, סובלים מההשלכות שלהן הרבה אחר כך. אם יש לכן בעיית אקנה מציקה - אל תנסו להילחם בה לבד. פנו לרופא ובקשו ייעוץ והכוונה לטיפול נכון בתופעה. זו עצה שהייתי שמחה אם מישהו היה מייעץ לי כשהייתי בת 14 וסבלתי מאד מפצעונים.
אז מה הסיפור שלי? עם איפור "מלא" התחלתי להשתמש רק בגיל 18 כשיצאתי לעולם הגדול. לפני זה התחלתי להשתמש בגלוסים שקופים בגיל 16 בערך, לאירועים מיוחדים בלבד, ובמסקרה ועיפרון שחור מאז גיל 17. רק בתחילת שנות ה-20 שלי התחלתי לעשות שימוש קבוע במייקאפ, בסמקים וברונזרים כמעט ולא נגעתי עד גיל 24 ושפתונים הם אהבה שפיתחתי רק בשנה וחצי האחרונות. כפי שאתן יכולות ללמוד מכך - ההתפתחות שלי הייתה הדרגתית מהקל אל הכבד וגם סגנונות האיפור שלי מאד השתנו במהלך השנים האלה. יש דברים שעד היום אני חושבת שמחמיאים לי ואני דבקה בהם, אבל יש סגנונות רבים שנטשתי במהלך הדרך, וכנראה טוב שכך. 
אני חייבת לומר שאני שמחה שהיו לי שנים "חופשיות" שבהן איפור לא העסיק אותי כל כך. למרות שמעולם לא היה לי עור מושלם, לא תמיד הייתי תלויה במוצרי איפור כדי להרגיש טוב עם עצמי וכדי שאסכים לצאת מהבית. היום, נדיר שאופיע בציבור עם פנים נקיות לגמרי, אבל מצד שני זו בחירה שאני עושה בצורה מודעת אחרי שנים שבהן למדתי לחיות עם המראה שלי ולא להרגיש חוסר בטחון בלי שכבות של טיוח. אני חושבת שכל אחת צריכה ללמוד קודם לחיות עם המראה שלה בלי עזרים חיצוניים, לפני שמפתחים תלות באיפור ובכיסויים, אחרת זהו מעגל של חוסר בטחון עצמי שקשה לצאת ממנו אחר כך. העולם לא יקרוס אם יצמח לנו פצעון על המצח, ואף אחד לא ייקח אותנו פחות ברצינות אם לא נדגיש את הריסים עם מסקרה. 
זה עוד לפני שאני נכנסת לנקודה של מותגים ועלויות של מוצרי איפור. אם יש משהו שאני מתנגדת אליו בנחרצות זה שימוש במותגים יקרים מאד בגילאים צעירים מידי. כן, אני קצת סנובית בקטעים האלה. לא חושבת שזה הדבר הראוי ביותר לשלם 200 שקלים על גלוס של שאנל ואחר כך לאבד אותו בקלמר של בית הספר. שוב נכנס כאן עניין ההרגל, למה להתרגל מגיל כל כך צעיר לתרבות של מותגים יקרים שלפעמים אין להם כל הצדקה? אבל אני מניחה שזה חלק מדיון רחב הרבה יותר שגם נוגע לנקודות כמו למה אייפון יותר קול מגלאקסי. 
אז אלה דעותי על נושא האיפור לנערות צעירות. אני מקווה שקוראותי הצעירות לקחו את דבריי בהבנה ואולי גם הרהרו בכמה מהנקודות שהעלתי כאן.
איך בכל זאת אני ממליצה לנערות צעירות להתאפר? אני לא שוללת איפור מכל וכל, ויש לי כמה טיפים ומוצרים לחלוק איתכן שיעזרו לכן לצלוח את גילאי הנעורים בצורה יפה ומחמיאה.

בסיס

כמו שציינתי קודם, אם יש משהו שאני כן מעודדת להתרגל אליו מגיל צעיר, זו שגרת טיפוח. ניקוי נכון של העור והקפדה על איזון לחויות, חשובה מאד למראה שיהיה לו בשנים הבאות. בגיל ההתבגרות סובלים מהעור הכי משוגע שיש, ולכן מחפשים כל הזמן פתרונות קסם ושיטות חדשות. פיתוח הרגל של שימוש במוצר לחות עדין בתוספת הגנה מהשמש רק יועיל בהמשך הדרך, וטריק נחמד הוא BB קרם. מוצרי BB לא מתאימים לכל אחת מבחינת לחות וכיסוי, אבל אני חושבת שדווקא לגילאי הנעורים מדובר במוצר מושלם. הוא גם יכול להוות תחליף לקרם לחות קליל (ובגיל צעיר אין צורך ביותר מזה), גם מספק הגנה מומלצת מהשמש וגם נותן כיסוי קל שבקלים שגם לבית הספר אפשר להופיע איתו בלי חשש והעמידות בדיוק מספיקה ליום לימודים (לא ארוך מידי...). 
ה-BB של קרליין הוא שחקן חדש בנבחרת ה-BB הגדלה והולכת. מזכיר לי במרקמו את ה-BB קרם לעור רגיל יש גרנייה, אבל הכיסוי קל יותר והוא מרגיש פחות שומני על העור. עוד לא נוצר ה-BB שלא מצריך פידור מעליו ולא חייבים לחפש רחוק. אפשר למצוא פודרות טובות של מותגים עממיים כמו בורז'ואה ורימל ואפילו הפודרה של ביוטיקייר עושה עבודה נאמנה. החסרון של ה-BB של קרליין זהה לחסרון המשותף לכל המוצרים בקטגוריה, והוא אי התאמה לגווני קצה בהירים או כהים מאד. 
טיפ - היו קשובות לעור שלכן. מוצרי איפור יכולים אמנם לספק כיסוי, אבל גם להחמיר אקנה ולעודד פצעונים. אם אתן מרגישות שמוצר בסיס כלשהו מונע שיפור של מראה העור ואפילו מחמיר אותו, אל תהססו לנטוש ולזרוק. מוצרי מייקאפ ופודרות רבות מכילים רכיבים סיליקוניים שהם חדשות רעות ממש לכל מי שסובלת מנטייה לפצעונים. בדקו רשימות מרכיבים ותזכרו תמיד שהחלמה מלאה של העור תחסוך מכן טיוחים מיותרים בעתיד.

עיניים
אם יש מוצר איפור שאני בעדו ללא הגבלה - זה מסקרה. צלליות לדעתי מיותרות בגילאים צעירים וגם עפרונות בד"כ מעניקים מראה קשוח ומודגש יותר מהרצוי. אבל עיניים צעירות הן עיניים בורקות ומסקרה היא כלי שיכול להדגיש אותן במהירות ובקלות בלי ליצור מראה כבד.
מסקרה חדשה נחמדה שיכולה להיות אופציה לאיפור יום יומי, היא Queen Attitude של Bourjois. גם מדובר במותג שלדעתי התחבב מאד על צעירות הארץ, וגם במסקרה עם שם מושלם לנערות בתיכון. הכי היי סקול דרמה! למסקרה מברשת דקה ונוחה והיא מאריכה ומדגישה את הריסים. בעיות עמידות התגלו רק בשימושים הראשונים, וזה חלף אחרי שהפורמולה התייבשה מעט. מבנה המברשת שלה יתאים במיוחד לבעלות ריסים שאינם דלילים מידי.
אחד המותגים שיש לו את המסקרות האהובות ביותר על הדור הצעיר ובכלל, הוא Maybelline. לאיפור מודגש יותר רצוי ללכת על מסקרה מסוג Colossal Volume Express הוותיקה שעכשיו יצאה במהדורת  Smoky Eyes. ריסים מלאים ושחורים תוך 3 שכבות, בלי גושים מעצבנים. בכנות, מסקרה קולוסאל היא לחלוטין אחת ממסקרות הדראגסטור הטובות שאפשר למצוא בשוק.

שפתיים
גלוס! אם יש גיל שיכול לתחזק את מראה הגלוס, זה ללא ספק גיל הנעורים. בצעירותי הייתי מכורה לגלוס נצנצים וורוד של ג'ייד, מהסוג שהנצנצים היו מרגישים מחוספסים על השפתיים. מאז עברו הרבה מים בירקון, והיום מי שחושקת בגלוס נצנצים יכולה למצוא כאלה חמודים בליין האיפור לנערות של Laline. גלוסים שקפקפים ומנצנצים באריזת גלוס מסורתית או בצנצנת קטנה (המרקמים זהים), הם יספקו את מנת הגליטר היומית לכל פיית נצנצים תיכוניסטית.
מי שרוצה לשוות לעצמה חזות יותר רצינית ופחות מנצנת, יש אופציות כמו גלוס וורדרד בהיר של ג'ייד וגלוס עם רמז לצבע של קסטרו. איכות הגלוסים של ג'ייד השתנתה מאד מאז ימי גלוס הנצנצים שלי, והיום תמצאו אותם בפורמולה קרמית ונוחה ובדרגות אטימות משתנות. הגוון Idyllic Rose נמצא אצלי בשימוש יום יומי לאחרונה, ואני זקנה קשישה בת 27! הגלוסים של קסטרו מגיעים ברמות אטימות מאד משתנות, ולמראה קליל יש את הגלוסים השקופים עם רמזים של גוון כמו בתמונה (הם אינם ממוספרים).
מי שלא רוצה ליפול לקלישאה של גלוס וורוד, יכולה לבחור בגלוסים ניודים חמימים וגם להעיז עם גוון אטום יותר. גלוס 310 של קרליין יחמיא גם לכהות עור ומס' 12 של ביוטיקייר הוא בגוון מאד שימושי שהרמוני עם כל מראה איפור.
למה גלוס? כי אתן צעירות, כי השפתיים שלכן מלאות וחלקות, כי אין קמטים בצידי הפה שהגלוס בורח לתוכם וכי המראה הרטוב והמבריק מחמיא בעיקר לפעוטות. 

שמתן בסיס, מרחתן מסקרה וקינחתן בגלוס - אתן מוכנות לעוד יום לימודים בתיכון מבלי להיראות כמו כריסטינה אגילרה באיפור במה מלא. 
זיכרו, אלה רק העיצות שלי מתוך ניסיון עבר ודעותי האישיות. אתן כמובן מוזמנות לחלוק עלי ולשתף אותי בתגובות בדעותיכן בנושא איפור לנערות :-)

ולקוראות היקרות שלי - האם אתן נערות בגילכן, או צעירות ברוחכן? ומה היה (או עדיין) איפור הנעורים שלכן? שתפו אותי!

גילוי נאות: Castro, Laline, Careline, Gade

10 תגובות:

  1. כל הכבוד לך על הפוסט השימושי הזה, הלוואי והנערות שקוראות את זה יפנימו שאיפור מלא בגיל יסודי זה פשוט נוראי..
    לצערי המצב היום, לא כמו שהיה פעם.. גם אני התחלתי להתאפר איפור מלא רק לפני שנתיים בגיל 19-20..
    אני רואה היום בנות בכיתה ו' ששמות מייקאפ של ביוטיקייר שלא מתאים בכלל לגוון העור שלהם ושרואים מלא סימני מריחה, ואני פשוט מזעזעת.. גם ייצא לי לראות הרבה בנות מאופרות בעיינים נורא כבד, וכאלה ששמות שפתונים אדומים או צבע אחר זועק..
    אני כמובן לא מכלילה, אבל אני באמת מרגישה שהיום זה לא כמו פעם.
    הן גם לא מבינות שבגיל הזה אין להם את המיומניות שיהיו להן בגיל יותר מאוחר לגביי סוגי מייקאפ, או איך להניח אותו.. או איך למרוח את הצללית בצורה נורמלית וכו'..ואני חושבת שגם רובן לא יוציאו עכשיו הרבה כסף על מוצרים איכותיים שמותאמים לנערות.. הן פשוט ייקנו כמה מוצרים שלחלוטין לא מתאימים להן בביוטיקייר או בשוק, והתוצאה מזעזעת.

    אני יודעת שזה נשמע שאני מגזימה.. וגם חשוב לי לציין שאני ממש לא עושה הכללות.. רוב הבנות בגילאים האלה באמת לא מתאפרות.. אני פשוט אומרת שאני מרגישה שהתופעה הזאת יותר נפוצה מבעבר.
    בגלל זה אני שמחה שכתבת את הפוסט הזה!
    יישר כח :)

    השבמחק
  2. thereisbeautyinallofus7 במרץ 2013 בשעה 8:45

    פוסט חשוב ואני מקווה שהנערות שקוראות אותו יפנימו את העצות!

    השבמחק
  3. נהנתי מאוד מהפוסט כמו תמיד ובתור אחת בת 15 אני רואה מקרוב למה את מתכוונת המון ילדות מהשכבה מתאפרות כבד-צלליות , איילינרים , אודם אדום וזה פשוט נראה מצחיק ולא יפה. לבצפר אני שמה רק מעט פודרה שאני לא יבריק וליציאות בערב "מתפרעת" עם מסקרה וסומק.

    השבמחק
  4. תודה רבה על התגובה שלך!
    מה שאת מתארת נשמע מאד מוכר, וזו גם אחת הסיבות שאני לא חושבת שבגילאים צעירים מידי זה נכון להתאפר. תפיסות של אסטתיקה, התאמה ופרופורציות הם דברים שמתפחתים עם הגיל. לא פלא שהן לא יודעות להתאים מייקאפ ומוצרים - הן לא אמורות לדעת!
    אני גם שמה לב שאיפור של ילדות צעירות בד"כ לא נשמר טוב, לא הגייני ומבולגן. זה די מגעיל ומעודד בקטריות ומרעין בישין...

    השבמחק
  5. תודה רבה רוני, אני שמחה שהגבת והצגת את דעתך, בתור מתאפרת צעירה :-)
    הסגנון שלך נשמע לי כמו איפור מתאים ומחמיא לגילך - בדיוק מה שאת צריכה ולא מעבר.

    השבמחק
  6. אני חושבת שהנק' מבט שלי על הנושא דומה לשלך... עד לאזור הבת מצווה זה ממש לא. חלק מהילדות (לדעתי)) לא כולל איפור (רק בפורים שקמים מוקדם ואמא מאפרת:))


    מסכימה גם עם נושא הטיפוח- בעיקר כי הייתי חייבת (בגלל הופעת האקנה)
    פוסט מעולה!

    השבמחק
  7. תודה!
    בגיל בת מצווה בד"כ מאפרים את הילדות לאירוע, וגם אז צריך להזהר לא להגזים עם זה יותר מידי....
    אני חושבת שבגיל 15-16 גלוס ומסקרה זה בהחלט מספיק לאיפור יום יומי.

    השבמחק
  8. אושרת פורמן25 במרץ 2013 בשעה 14:35

    פוסט מקסים..אני מסכימה איתך.אני בת 16 ואני חושבת שמסקרה ומקסימום פודרה לביהס בהחלט יספיקו.אני שמה מסקרה כדי להאיר את העיניים ומייק אפ ממשממש קליל(כי לפרצוף אין תקופות טובות,לפעמים)
    יש לי בנות בכיתה ששמות צלליות,מייק אפ,בקיצור איפור מלא.נראות יותר כמו אמהות בנות 30 מאשר בנות בנות 16.
    אולי זה מגיע מהקטע ההתלהבותי?סופ סופ אני מבוגרת אז אני צריכה להתנהג בהתאם??
    גם הכסף משחק פה תפקיד מסוים..לא?(;האיפור בארצנו לא כלכך זול..
    אבל מי אני "שאשפוט"?שכל אחת תעשה מה שבאלה!
    גם עניין הטיפוח הוא נושא מאוד חשוב..הוא עושה פלאים!!

    השבמחק
  9. תודה רבה אושרת!
    איפור כ"כ מלא לבית הספר בגיל 16 זה בהחלט לא מתאים ולא מחמיא, חבל שבית הספר או ההורים לא עוצרים את זה...
    עניין הכסף משחק תפקיד מאד גדול. כמו שכתבתי בפוסט, אני לא חושבת שזה בריא להתרגל מגיל כ"כ צעיר "להתמכר" לקניות איפור ולהוציא הרבה כסף על מותגים.

    השבמחק