‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

10.3.2013

שיגרת שיער

אחרי שבשבועות האחרונים הופיעו בבלוג בעיקר פוסטים בנושא איפור, הגיע הזמן להקדיש קצת תשומת לב לנגזרת הטיפוח. הפוסט האחרון בנושא שיער היה פוסט האקססוריז, שבאופן מפתיע זכה להצלחה אדירה. הפעם, אני צופה שנושא הפוסט ירתק אתכן פחות, כך שהחלטתי לפלפל קצת את העניינים עם הצצה לפינות האיכסון של מוצרי השיער שלי. למה זה רלוונטי? זה לא רלוונטי, אבל אולי זה יעזור לכן לעשות קצת סדר בראש לגבי המוצרים ורעיונות לאחסונם. 

הראשונים בתור הם מוצרי הטיפוח לשיער אותם אני שומרת על שידה בחדר השינה. השידה ממוקמת בצמוד לשולחן האיפור והמראה, וזו גם הפינה שם אני מסדרת את השיער מידי בוקר. המוצרים שנמצאים על השידה הם מוצרי עיצוב/טיפוח שלא דורשים ממני לשטוף ידיים אחרי שימוש בהם, ולכן הם ממוקמים בחדר השינה ובגישה נוחה. 
על ספריי לשיער של שווארצקופף והשמן לשיער של קרסטס כבר כתבתי בעבר, אבל מצטרף חדש לנבחרת הוא Coconut Hair Defrizzer and Hair Protector של Desert Essence. מדובר בספריי שמרססים על השיער לפני שמעצבים אותו עם חום, ותפקידו להגן על השיער מפני נזקי חום ולמנוע "שוונצים". הזמנתי את הספריי הזה מאייהרב בעיקר כי חיפשתי מוצר טיפוח לשיער שלא מכיל סיליקון, כיוון שאני רגישה לסיליקון ומוצריו. אז הספריי אכן לא מכיל סיליקון, יש לו ריח קוקוס עדין, הוא מתאדה כמה דקות אחרי ההשפרצה על השיער (כלומר לא מותיר אותו רטוב) ולא נותר אלא לקוות שאכן מגן עליו מפני נזקי חום. לגבי מניעת שוונצים - השוונצים ניצחו. מה שכן, השיער מאד מבריק אחרי השימוש בו וגם מרגיש חלק יותר, אם כי הוא לא תורם בצורה יוצאת דופן לעמידות של עיצוב השיער. סך הכל מוצר נחמד ונעים, בטח  בהשוואה למחירו הנמוך (25 שקלים).
המוצרים שאיתם אני מסדרת את השיער שלי, בצורה הכי בסיסית שאפשר, נמצאים תמיד על שולחן האיפור שלי. מברשת גדולה לסירוק כללי, מברשת קטנה לסירוק של חלקים בשיער ומסרק לחלוקת שבילים וסירוק "הפוך" כדי להוסיף נפח. חוץ מזה תמיד מסתובב קליפס על השולחן, שאיתו אני מחלקת את השיער כשאני מעצבת אותו עם מכשיר חשמלי. כל המברשות, הקליפסים והמסרקים נרכשו בביוטיקייר, ולמה בחורה עם שיער יחסית חלק ולא בעייתי צריכה להחזיק ברשותה מבחר כל כך גדול - אל תשאלו אותי. הם כולם הכרחיים, אני אומרת לכן!
נחזור רגע אל השידה שצמודה לשולחן האיפור, ועליה עומדת קופסת פח ישנה של עוגיות שבה אני מאכסנת את כל הקשתות שלי. הקופסא הזו משמשת לייעוד הזה משהו כמו 15 שנה לפחות(!) וכל כמה זמן אני מסננת מתוכה קשתות שאיבדו צורה או שכבר אינן מוצאות חן בעיני ועוברות הלאה.
לפני שנעבור הלאה, נעצור במגירת הסיכות והגומיות. במגירה יש קופסת תאים מחולקת מאיקאה שבה אני מאכסנת סיכות שונות ומשונות לשיער, קליפסים חגיגיים וגם שלל של גומיות וקליפסים פושטים, גומיות קטיפה (אף מילה!!) וכמו שאתן רואות גם צמיד או שניים. חוץ מזה תמצאו במגירה משקפי שמש, משקפיים, קופסאות של עדשות ומברשת עגולה לפן שבה אני כמעט ולעולם לא משתמשת. זו מגירת הטאצ'ים הסופיים לפני שאני יוצאת מהבית - סיכה בשיער ומשקפי שמש ולהתראות!
אבל חוץ ממוצרי הטיפוח שיושבים אצלי על השידה בחדר השינה, יש גם את המוצרים שנמצאים על המדף בחדר האבמטיה. אני שומרת אותם שם, כי אלה מוצרים שאני צריכה לשטוף ידיים אחרי השימוש בהם כך שאין טעם שיהיו בחדר שאין בו כיור. כאן תמצאו את המוס לשיער הוותיק של קרליין, מוצרי עיצוב של שווארצקופף וסרום משקם של קרסטס. על כולם כתבתי בעבר, כך שלא ארחיב עליהם שוב.
תרסיסים ושמנים לשיער, סיכות וקשתות זה הכל טוב ויפה, אבל צריך מתישהו גם לרחוץ את כל החומר הזה מהמחלפות, ולשם כך יש מוצרי שמפו ומסיכה.
את מוצרי Kerastase אתן כבר יודעות שאני אוהבת, והשמפו מסדרת Cristalliste הוא לא יוצא דופן. השמפו מיועד לבעלות שיער ארוך שרוצות להחזיר לו קצת חיות, והוא אכן עושה את העבודה. אני חופפת איתו פעם בשלושה שבועות, כדי להזריק לשיער המון ברק, רכות וגמישות. זה שמפו יקר וקטן ולכן אני לא משתמשת בו באופן יום יומי, אבל גם בתדירות בה אני כן חופפת איתו אני מרגישה שהוא משפיע לטובה על השיער לטווח הארוך.
גם במסיכה של Vichy מסדרת Dercos אני משתמשת רק פעם בשבועיים. זו מסיכה מאד סמיכה ועשירה, כפי ששמה "Rich Mask" מרמז, והיא מזינה ומשקמת. זו מסיכה שנותנת לשיער "גוף" לא במובן של נפח, אלא במובן שהשיער נראה ומרגיש בריא, רך ומלא יותר.
מילה לגבי מוצרי שיער פרימיום - לפעמים כשזה מגיע לטיפוח אני לא תמיד יכולה לשים לכן את האצבע בוודאות על ההבדלים המשמעותיים בין מוצרים יקרים לזולים. בשיער, לעומת זאת, אני מבחינה בהבדלים ברורים. עד שלא מנסים מוצר טיפוח לשיער של מותגים "יוקרתיים" או מקצועיים קשה להבין על מה המהומה. אבל ככל הנראה הם יודעים מה הם עושים שם במעבדות היקרות, כי המוצרים שלהם ממוקדים ויעילים יותר ממוצרי טיפוח מקבילים של מותגים עממיים וזולים. כמו שתראו בהמשך, אני חופפת באופן יום יומי עם שמפו ומרכך רגילים לגמרי, אבל ההבדלים במרקמים ובתוצאות מאד ניכרים. שמפואים ומרככים רגילים בד"כ כבדים, קשים ומקציפים יותר והיעילות של מסיכות זולות לשיער לטווח הארוך בדרך כלל מזערית. 
שורה תחתונה: אם יש לכן שיער בריא, נעים, מבריק ומלא אז אין לכן מה לחפש במותגי היוקרה או המותגים המקצועיים. לעומת זאת, אם יש לכן בעיית שיער מסויימת שאותה תרצו לפתור (חוסר ברק, דלילות, חוסר גמישות וכו'), אני ממליצה לכן לעשות מחקר קטן על מוצרים מקצועיים או יוקרתיים לשיער ויכול מאד להיות שתמצאו את פתרון הקסם שלכן ותרגישו ששווה להשקיע בזה את הכסף.
בהמשך ישיר לשורה התחתונה שלי מהפסקה הקודמת - בימים שאני לא רוצה להשתמש במוצרי הביוקר, אני חופפת עם סדרת Arginine של Elvive שעליהם באמת כבר הכברתי מספיק מילים כאן. זה מותג השמפואים הקבוע שלי ואני מאד מרוצה ממנו וגם מהמסיכה לשיער באותה הסדרה. כזכור, זנחתי אותם מעט לטובת השמפואים והמרככים של דאב, אבל לאחרונה חזרתי אליהם בשמחה רבה. זול וזמין, כמו שאני אוהבת.

ובזה מסתכמת שגרת השיער שלי. חפיפה פעם ביומיים, מסיכה פעם בשבוע, מוצרי עיצוב לשיער מידי פעם כשמתחשק לי להשקיע וכל יום אני מעצבת אותו עם קשת, גומייה, סיכה או קליפס.
אני מקווה שנהנתן מההצצה הזו לא רק למוצרי השיער שלי, אלא גם למגירות ולשולחנות ;-)

מהי שגרת השיער יום יומית שלכן? שתפו אותי!

לסקירה של ספריי שווארצקופף לשיער ושמן לשיער של קרסטס הקליקו כאן
לסקירה של מוס לשיער של קרליין הקליקו כאן
לסקירה של מוצרי עיצוב לשיער של שווראצקופף וסרום משקם של קרסטס הקליקו כאן
לסקירה של שמפו ומרכך אלביב מסדרת ארג'ינין הקליקו כאן

גילוי נאות: Kerastase, Vichy

2 comments:

  1. נהנתי לקרוא! השיער שלך תמיד נראה לי (בתמונות ובמציאות) כ"כ רך ונעים שהייתי סקרנית לדעת מה עומד מאחורי זה.

    השבמחק
  2. הו תודה, איזה כיף לשמוע! בגלל שאני לא אוהבת להסתפר הרבה, חשוב לי לפחות שתהייה לשיער שלי חזות של שיער בריא ;-)

    השבמחק