‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

27.3.2013

רשימת צפייה

לפני כמה שבועות, פרסמה לובה פוסט מצעד היוטיוב-גורוס האהובות. קראתי, ראיתי כי טוב, והחלטתי להעתיק. אבל לא באמת. אחרי התייעצות כבדת משקל עם כותבת הבלוג, הגענו שתינו למסקנה שיכול להיות נחמד אם גם אצלי תופיע רשימה כזו שאולי תפתח את עיניכן לביוטי-גורוס חדשות ומוצלחות שטרם הכרתן. 
האמת היא, שלא תכננתי לפרסם את הפוסט כל כך בצמוד לפוסט של לובה, אבל חול המועד עכשיו ואין לי באמת כוח לצלם תמונות של איפור, לערוך אותן ולכתוב פוסטים מעמיקים, תסלחו לי כן? וחוץ מזה שחשבתי שפוסט על סרטונים יפיג קצת את שעמום החופשה שאולי נפל עליכן, ובכל מקרה יהיה חומר קריאה הרבה יותר קליל לעיין בו באייפון בזמן שאתן תקועות עם המשפחה בפקקים לצפון. נתחילה!

המקצועית - lisaeldridgedotcom 

ליסה אלדריג' היא לא יוטיוב גורו במובן הרגיל של המילה. יוטיוב הוא לא העיסוק העיקרי שלה וגם איננו כלי לקידום הקריירה המתחילה או הבינונית שלה באיפור. ליסה היא מאפרת בשנות ה-40 של חייה שכבר צברה הרבה מוניטין וניסיון בתחום ועבודות שלה מופיעות באופן קבוע על שערים של מגזינים, מסלולי תצוגות, שטיחים אדומים והפקות אופנה. כל מי שחובבת איפור וטיפוח חייבת שתהייה מנוייה על הערוץ של ליסה ביוטיוב, שם כל סרטון הוא אוצר בלום של מידע, טיפים ואנקדוטות מעניינות בנושא איפור וטיפוח. הסרטונים מצולמים ברמת HD הגבוהה ביותר, הדוגמניות משתנות בגיל ובצבע העור ומידי פעם תפגשו בערוץ שלה גם מאפרים בעלי שם שבאים להתארח אצלה בערוץ ולחלוק מהידע שלהם לציבור הרחב. עוד אחת מהנקודות היפות אצל ליסה, שלא תפגשו אצלה רק במותגים יוקרתיים או מקצועיים ובלתי מושגים, אלא בכל סרטון היא משתמשת במגוון רחב של מותגים החל מהעממיים ביותר ועד מותגי יוקרה נישתיים של ממש. 
סגנון האיפור של ליסה הוא בדרך כלל נקי עם דגש על עור מושלם, אבל תוכלו למצוא אצלה סרטונים במגוון נושאים, החל מאיפור בסרטים, איפור של סלבס שליסה עובדת בצמוד איתם, איפור מהפקות אופנה ועוד ועוד.
חובה להירשם, כבר אמרתי?

החברה הטובה - Panacea81
אומר זאת מראש - לורן היא לא המאפרת המוכשרת ביותר ביו-טיוב, אבל היא לחלוטין אחת המצחיקות, החמודות והנעימות יותר לצפייה. לורן מבחינתי היא אחת החברות הווירטואליות הוותיקות ביותר, כי אחריה אני עוקבת כמעט מיומו הראשון של הערוץ לפני 4 שנים, והיא גם הביוטי-גורו הראשונה שאי פעם נרשמתי לערוץ שלה. לורן היא אם חד הורית, מתגוררת בצפון הרחוק באנגליה, יש לה מבטא אנגלי כבד מאד ולא אופנתי וחיבה עזה לתכשיטים צבעוניים מפלסטיק. אין לה עור מושלם, היא לא שורצת בהשקות מגניבות כל היום והלילה ובוודאי שהיא לא גורו אופנה בשום צורה שהיא. ללורן יש כמויות בלתי הגיוניות של איפור וכל מה שהיא רוצה לעשות זה לשחק עם המוצרים וליצור את האיפור הכי צבעוני ומשוגע שאפשר. לורן היא מלכת איפור העיניים הצבעוני ואפשר ללמוד ממנה על שילובי גוונים בצלליות ותיחומים - אבל בכל הקשור להתאמות סומק ושפתון היא לא המומחית הגדולה ביותר. ראו הוזהרתן! 
חוץ מענייני איפור, תוכלו למצוא בערוץ של לורן גם סרטונים העוסקים במאבקה התמידי להוריד במשקל, שיחות על חוסר בטחון עצמי ממנו היא סובלת וגם הצצה ללהקת הכלבים הענקית והחמודה שלה.

הכפילה - emilynoel83
אמילי היא האחות הגדולה שכולנו היינו רוצות שתהייה לנו. היא חמודה, חייכנית ומשעשעת והכי חשוב - יש לה בביתה, אותו היא חולקת עם בעלה וחתולה בשם קאפקייק בדרום מדינת אילינוי בארה"ב, חדר וורוד שלם המוקדש אך ורק לאיפור.  אמילי היא מלכת האיפור העממי, או drugstore makeup בלשון אמריקאית. למה אני מכנה אותה הכפילה? כי כשאמא שלי  תופסת אותי צופה בסרטונים שלה היא תמיד שואלת בתדהמה ממתי התחלתי להסריט סרטונים, וגם מעוקבות של הבלוג קיבלתי כבר אין ספור הערות על כך שאנחנו מאד דומות. אז אם אפילו אמא שלי מתבלבלת בינינו, כנראה שיש דברים בגו'. אמילי היא כפילה שלי לא רק במראה, אלא גם בגישה לאיפור. כמו אמילי, גם אני חושבת שהכי כיף לקנות הרבה איפור בזול, מאשר מעט איפור ביוקר, וגם אני חושבת שהאיכות של איפור עממי הרבה יותר טובה משהייתה פעם ולא נופלת מאיכותם של מוצרים ממותגים ויקרים הרבה יותר. לאמילי יש עבר כמגישת חדשות בערוץ הטלוויזיה האזורי, כך שהיא רגילה לאיפור מאד מלא ומודגש, ולפעמים גם מבגר אותה. לכן אני חושבת שבטוטוריאלס אמילי לא חזקה במיוחד, אבל אין עליה בהמלצות על מוצרים וסקירות עומק. בערוץ של אמילי תמצאו בעיקר המון מגוון והסרטונים עולים באופן קבוע מספר פעמים בשבוע, כך שאף פעם לא משעמם!

נערת הקולג' - Amarixe
אליסון אמנם סיימה את לימודיה בקולג' כבר בשנה שעברה, אבל מבחינתי היא לנצח תישאר נערת הקולג' האמריקאית החייכנית והחמודה. אליסון מצטיינת בעריכת סרטונים זורמים ולא ארוכים מידי וסרטוני הטוטוריאלס שלה ערוכים בצורה האהובה עליי בייקום - voice over. הכוונה שהיא לא מצלמת את עצמה מדברת במהלך האיפור, אלא מצלמת את התהליך ותקריבים של המוצרים ואחר כך מוסיפה קריינות רקע. בצורה כזו הטוטריאלס שלה לא ארוכים ומייגעים מידי, אלא קצרים ולעניין. אליסון מתאפרת בצורה מאד הרמונית ומתאימה ליום יום וגם מצטיינת בשילובים מוצלחים של סמקים ושפתונים. בערוץ של אליסון תמצאו הרבה סרטוני Tag כייפים וחמודים, טוטוריאלס וסרטוני פייבוריטס שהיא מעלה מידי חודש באופן קבוע.

היסודית - Blushingpixie

מרתה מתגוררת בקנדה, יש לה בית יפה, תינוקת קטנה, בעל שמרפד את חשבון הבנק והמון זמן פנוי. את רוב הזמן הפנוי שלה מבלה מרתה בשופינג של מוצרי איפור וטיפוח בחנויות, און-ליין ואפילו שולחת את בעלה עם רשימות קניות בנסיעותיו לחו"ל. למרות שמרתה היא לדעתי מכורת קניות אמיתית, לפחות היא עושה את זה בצורה מאד יסודית ומסודרת. אם אתן מחפשות סקירות עומק והשוואות בין מותגים, מרתה היא הכתובת. ההגשה שלה מאד נעימה ומסודרת, יש לה תמיד מגוון ענקי של מוצרים להציג ולספר עליהם ותוכלו למצוא אצלה הכל החל מסמקים של טום פורד וכלה בליפסטיקים של רבלון. על הסקירות של מרתה אני סומכת יותר משל יוטיוב גורוס אחרות, כי מלבד היותה ג'אנקית של קניות, היא גם ג'אנקית אמיתית של שימוש באיפור וכל מוצר שהיא סוקרת אפשר להיות בטוחות שהיא ניסתה אותו היטב מכל כיוון אפשרי לפני שהיא מעבירה עליו את חוות דעתה. מה שאני בעיקר אוהבת אצלה הוא ה-follow up שהיא עושה למוצרים. אין מצב שהיא תציג מוצר בסרטון קניות ולא תחזור לספר מה דעתה עליו אחרי שהשתמשה בו, וגם מידי פעם היא מעדכנת אם דעתה על מוצר מסויים השתנתה לאורך זמן השימוש בו. מרתה היא לא היוטיוב גורו שאנחנו רגילות אליה וכמעט ולא תמצאו אצלה הצצות לחיים הפרטיים. הערוץ מוקדש כמעט ב-100% לענייני איפור וטיפוח, ומלבד סרטוני הסקירה וה-hauls תוכלו למצוא אצלה גם סרטונים קצרים וחמודים יותר של Tags כייפים ולפעמים סרטונים בהם היא סתם "משוחחת" עם העוקבות. אם אתן ג'אנקיות איפור אמיתי, חובבות מותגים יוקרתיים ולא מתחברות לכל נערות הקולג' האמריקאיות שמחליפות פייבוריטס כל שני וחמישי - מרתה היא הכתובת שלכן.

הישראלית ששווה לעקוב אחריה - CookieBirdMakeup91
טרנד סרטוני היוט-טיוב הוא דבר כלל עולמי, וגם על מדינת ישראל הוא לא פסח. בשנה האחרונה צצים לא מעט ערוצים חדשים המנוהלים בעברית צחה ופונים לקהל המתאפרות הישראליות. מבחינתי, זו תופעה מבורכת אך בכל שושנה יש קוצים. רוב הבנות לא משתמשות בציוד צילום איכותי, אין עקביות בהעלאת סרטונים וה"גורוס" שעקביות לא מהוות מבחינתי דוגמא לאיפור מוצלח ולפיכך אין לי מה ללמוד מהן. היחידה שאחריה אני עוקבת משחר ימי הערוץ ומתלהבת מחדש מכל סרטון שהיא מעלה היא רוני. רוני בחורה שלא מתפשרת על איכות, הסרטונים מצולמים וערוכים לעילא, ההגשה ישירה ולא לוקחת את עצמה יותר מידי ברצינות ולרוני יש סגנון איפור מעניין וצבעוני, אבל גם לגמרי לביש. לאחרונה רוני החלה להעלות סרטונים לערוץ בתדירות גבוהה יותר ועל כך לגמרי תבוא הברכה. טרם נרשמתן לערוץ שלה? חבל!

המבטיחה - metukteketTV

נסיים עם עוד ערוץ ישראלי, אבל הפעם מדובר בערוץ שנמצא ממש בחיתוליו. למתוקתקת יש גם בלוג בעל שם דומה, אבל לאחרונה היא העלתה סרטון ראשון לערוץ היוטיוב, ואם לשפוט לפיו מדובר בהבטחה גדולה. הסרטון ערוך בצורה מעניינת ובמקצועיות, ושוב האיכות משחקת כאן תפקיד. המתוקתקת לא מדברת בשלב זה, אלא נותנת למוצרים לדבר בשמה (וגם לגשם) ואנחנו נהנים מסרטון על פלטת איפור שאמנם נחרשה רבות בבלוגספירה, אבל בסרטון מסוג שטרם ראיתן כמוהו. נשאר רק לקוות שהמתוקתקת תתקתק לנו עוד כמה סרטונים מתוקתקים כאלה.

עד כאן רשימת הצפייה שלי. ריכזתי עבורכן את הערוצים העיקריים בהם אני נהנת לצפות. מלבדם יש לי עוד רשימה ארוכה של ערוצים אליהם אני מנויה, אבל שאני מוצאת אותם מעניינים או איכותיים פחות. אם נהנתן מהפוסט ותרצו לראות פוסט נוסף עם הערוצים הפחות "רציניים" שאני עוקבת אחריהם ספרו לי בתגובות :-)

חג שמח לכולן!


2 comments:

  1. רשימה מעולה! אני עוקבת ואוהבת את כולן, חוץ מלורן לוק שאני פשוט לא יכולה להקשיב לה... זה אפילו לא המבטא המרגיז, הקול שלה פשוט מעצבן אותי ברמות משום מה :). ומצטרפת להמלצה על רוני ומתוקתקת - מקסימות, מקסימות, מקסימות!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! לורן היא בהחלט טעם נרכש. גם המבטא שלה בעייתי ולפעמים האיפור שלה באמת מזוויע, אבל היא מבחינתי סוג של חברה טובה ו-וותיקה ביו-טיוב :-)

      מחק