‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

21.3.2013

ניחוח אביב - חלק ב'

במהלך ההכנות לחג הפסח, הגעתי למטלה ההכרחית אך המרתיעה - סידור אוסף הבישום שלי. רמזתי כאן בעבר בפוסטים המועטים שכתבתי בנושא, שאני אספנית בישום כפייתית כבר מזה כמה שנים טובות ובמהלך סידור האוסף פרסמתי כמה תמונות באינסטגראם וההתעניינות מהעוקבות הייתה גדולה מאד.
החלטתי שלכבוד חג הפסח והבישום, נתמקד לרגע באחד הנושאים החביבים והריחניים ביותר שלי, ושלדעתי ממנו צמחה החיבה גם לשאר עולם האיפור והטיפוח.
אז מהו בעצם אוסף הבישום שלי?
האוסף שלי מורכב בעיקר מבקבוקי בושם ריקים, שרובם הם לדעתי יצירות אומנות קטנות בפני עצמן ואני לא רואה סיבה להשליך אותם לפח. אם תחשבו על זה, בכל בקבוק בושם ובעיקר של המותגים היוקרתיים, מושקעת הרבה מחשבה בפיתוח ועיצוב. הבקבוקים מיוצרים מזכוכית ומכילים אלמנטים אומנותיים ואני רואה אותם כקישוט לכל דבר. 

גולת הכותרת של האוסף שלי הם כמובן בקבוקים של בשמים נדירים או שעיצוב הבקבוק שלהם השתנה במהלך השנים. לדוגמה, בושם Fidji (האמצעי) היה הבושם של אמא שלי לכל אורך שנות הילדות שלי, עד שמעצב האופנה אשר יצר אותו (Guy Laroche) יצא מרוטציה ויחד איתו יצא גם הבושם. מאז הבושם הפך לפריט אספנים בלבד ולא מיוצרות ממנו עוד מהדורות חדשות, ולי נותר בקבוק המיניאטורה האחרון שהיה ברשותה של אמא. 
Opium הוא אחד הבשמים הוותיקים של Yves Saint Laurent, והבקבוק שבתמונה וותיק כמעט כמוהו. הבקבוק מכוסה עם עיטורי אמייל ופלסטיק באדום ושחור בעיצוב עשיר ואוריינטלי, כמו ניחוח הבושם. 
L'air Du Temps של Nina Ricci גם הוא אחד הבשמים הוותיקים והמוכרים ביותר בעולם, אבל הבקבוק שבתמונה איננו בעיצוב הרגיל (עם פקק הציפור), אלא בקבוק ארוך עם עיטורי זהב שיצא לפני 20 שנה לפחות במהדורה מוגבלת.
ללא ספק, אחת התשוקות הכי גדולות באוסף שלי הם בקבוקי המיניאטורה. איתם התחיל האוסף המקורי והם מסוגלים לעשות לי שמח על הלב כמו שחפצים אחרים מועטים יכולים. יכול להיות שזו הפרעה נפשית, אבל פשוט אין דבר חמוד, מוקפד ויפה יותר לטעמי מהבקבוקים הקטנים האלה שזהים לחלוטין לגרסת הגודל המלא. תמיד תמצאו אצלי אוסף שלם של בקבוקים פתוחים שאני משתמשת בהם ברוטציה, ביניהם אפילו בשמים לגברים שאני נהנת לערבב עם הניחוחות הנשיים יותר. הקולקציה שלי כרגע מורכבת מ-Miracle האהוב עליי מאד של לנקום, Love של קלואה, Ricci Ricci של נינה ריצ'י, Fahrenheit לגברים של דיור ובקבוק ריפיל ווינטג' שמשמש אתי בעיקר לקישוט.
עוד אחד מתתי התחביב שלי, הוא לאסוף מהדורות שונות שיצאו לאותו הבושם. כמו לדוגמה Hypnotic Poison הקלאסי של Dior בבקבוק האדום, ולעומתו Pure Poison שיצא במהדורה נפרדת בבקבוק שנראה כמו אבן ירח.
עוד סדרה שהיא לדעתי מאד חמודה ונגישה, היא סדרת הבשמים של Cacharel שיצאו בבקבוקים קטנים ובעיצוב צעיר וצבעוני וניתן להשיג אותם במחירים הרבה יותר נוחים מהגרסה המדוגמת יותר. הריח של Amor Amor ו-Anais Anais הוא אותו הריח המיתולוגי, הבושם אותו הבושם, רק הבקבוקים משתנים. אפילו אותו הבושם מקבל בסדרה מגוון של בקבוקים מעוצבים בצורה שונה. חמוד, צעיר ונגיש הרבה יותר, גם במחיר וגם לעיניים.
אז מכל האוסף הזה, תשאלו, מה הבשמים האהובים עלייך אי פעם? מדובר ב-3, והם שלושתם במשפחות ריח שונות לחלוטין האחד מהשני. הוותיק מביניהם הוא Addict של Dior, ממנו חיסלתי כבר כמה וכמה בקבוקים, גם בגרסת הגודל המלא וגם בגרסת המיניאטורה, והיו תקופות שהריח המתוק והמחליא הזה דבק בי כמו עור שני. אחריו נמצא Acqua di Gioia של Giorgio Aramni, בושם בריח ים נקי ופרשי והפוך לחלוטין לכבדות של האדיקט. אחרון אך בהחלט לא פחות חביב, הוא Amarige של Givenchy, גם הוא אחד הבשמים הוותיקים שמלווים אותי שנים ארוכות על שלל המהדורות המוגבלות שיצאו לבושם זה. הבשמים של דיור ושל ג'יבנשי שייכים למותגים שבכללי אני אוהבת את כל הבשמים בליין שלהם, ואלה שכאן הם האהובים עליי במיוחד כבר הרבה שנים. בבשמים של דיור אני בפרט מאוהבת, ועוד לא נתקלתי באף בושם שלהם שלא נעם לאפי. 
מתוקף תפקידי כאספנית בקבוקי בושם מכל המינים, הגדלים והמותגים, גם כשזה מגיע לריחות אני לא בררנית במיוחד ומוכנה תמיד לנסות הכל. כשקיבלתי לסקירה את הבושם החדש של ג'ייד, לא הייתי סקפטית כמו שאני בטוחה שרבות מכן תהיו, אלא הייתי מוכנה לתת לו צ'אנס בשמחה. מעטים הריחות שלא נעימים לי או עליי, וכל עוד אני מרגישה שאני יוצאת מבושמת מהבית, אני מרוצה. Icon Pearl של ג'ייד מתואר כניחוח פרחוני וטלקי, מרענן ואביבי. כששמעתי בתיאור הריחות "טלק" קצת חששתי, כי דווקא הרכיב הזה לפעמים גורם לבשמים להריח עליי חמוצים ולא נעימים. לשמחתי הרבה, הבושם הוא לא כזה. הפנינה של ג'ייד היא בושם מאד נקי, ריח שהוא לא מורכב מידי אבל גם לא שטוח, טונים חזקים של טלק אבל בגרסתו הנקייה והמרעננת עם תתי טון פרחוניים. כמה מהקוראות שלי בטוח ימותו עכשיו פעמיים, אבל מבחינתי הריח שלו דומה מאד ל-Love של קלואה, רק בגרסה פחות חמוצה וקשה ללבישה ולפיכך יותר נעימה לי. בונוס נוסף הוא עמידות לכל היום, וזה עוד לפני שאני מזכירה את המחיר הנגיש.
אמנם לא הגעתי עם ציפיות ברצפה, אבל עדיין הופתעתי מג'ייד ואני בהחלט ממליצה לרחרח את הבושם בביקורכן הבא בפארמים.
מוצר בישום חדש, שאמנם לא נכלל בקטגוריית האוסף שלי, הוא שמן מבושם Perfume Oil של ללין מקולקציית Arigato החדשה. לריח הזה, לצערי, לא הצלחתי להתחבר. מדובר על שילוב של סחלבים, אמבר ומנדרינה - כלומר שילוב של טונים פרחוניים, פירותיים ואוריינטלים. בהחלט שילוב עמוס ולא שגרתי ולוקח זמן להתרגל אליו בהתחלה. איכשהו עליי הריח הזה לא עבד, אבל אם אתן בקטע של ניחוחות מאד דומיננטים ולא שגרתיים, קולקציית אריגאטו ממתינה לכן בסניפים. את שמן הבושם שלהם בריח מאסק אני דווקא מחבבת והוא נמצא קבוע במגירת הריענון שבמשרד.
לפני שאני נפרדת מכן אני רוצה להעניק לכן מתנה לחג. בושם Loverdose של Diesel בגודל מלא, בושם Amor Amor של Cacharel בגודל מיוחד, בושם הבוטיק Jivago במיניאטורה ושתי מניאטורות של Dior של הבשמים Jadore ו-Dune יישלחו אל הזוכה המאושרת בהגרלת הבישום שאני עורכת. 
ההגרלה כוללת את כל הדברים שאני אוהבת בבשמים - ניחוחות מתוקים, בקבוקים מיוחדים של בשמי בוטיק ומהדורות מיוחדות ומיניאטורות מהאוסף הפרטי שלי של מותג הבישום האהוב עליי.
התנאים להשתתפות בהגרלה:
1. מנויות של הבלוג בגוגל (באמצעות "הצטרף לאתר זה"), או באמצעות Networked Blogs, או באמצעות 'Bloglovin (כל האפשרויות נמצאות אחת אחרי השניה בסרגל השמאלי). 
2. להירשם לקבלת עדכונים במייל (Follow by Email). 
3. לעשות לייק לפוסט/לשתף את הפוסט בפייסבוק.
4. לאחל לי חג פסח כשר ושמח ולספר לי בתגובות מה הבושם האהוב עליכן?
ההגרלה תהייה פתוחה עד ה-4.4.13. 
a Rafflecopter giveaway

בהצלחה לכולן ושיהיה לכולנו חג פסח שמח, נעים, אביבי וריחני!

את חלק א' של ניחוח אביב, הכולל קרמים לגוף וסבונים בשלל ניחוחות נעימים, תוכלו למצוא כאן.

גילוי נאות: Laline, Gade

44 תגובות:

  1. הבושם האהוב עלי כרגע הוא אקווה די ג'ויה..
    חג שמח :)

    השבמחק
  2. הבושם האהוב עליי הוא הבושם בריח וניל של ג'ייד , זה ריח וניל קלאסי ופשוט מושלם ! :)

    השבמחק
  3. אני כרגע בחיפושים אחרי בושם חדש, ודווקא די אהבתי את הלוב דוז שניסיתי בדוגמית.
    אשמח להתחדש בו (:

    השבמחק
  4. חג שמח !
    הבושם האהוב עלי כרגע הוא צ'רי בלוסום של לאוקסיטן

    השבמחק
  5. thereisbeautyinallofus21 במרץ 2013 בשעה 22:05

    אני גאה שהצלחתי להוסיף כמה בקבוקים לאוסף שלך ;)
    בושם הכי אהוב עליי הוא מדמואזל של שאנל. לא משנה איזה בושם יהיה לי ברגע נוכחי, תמיד אחזיק בקבוק של מדמואזל.

    השבמחק
  6. חג שמח!! :)
    הבושם האהוב עליי:
    Narciso Rodriguez - For Her (EDP)

    השבמחק
  7. חג שמח!
    אני הכי אוהבת בשמים של ארמאני :)
    מייל-taz_659@yahoo.com

    השבמחק
  8. חג פסח כשר ושמח!
    אני מנויה ורשומה כבר מזמן...
    הבושם האהוב עלי כרגע הוא flowerbomb
    ניבה.
    off.na.blog@gmail.com

    השבמחק
  9. מאוד אוהבת את קלואי וקוד לונה.


    חג שמח♥

    השבמחק
  10. כבר שנים שאני משתמשת ומאוד אוהבת את
    NOA PEARL
    בצבע סגול-ירקרק של קשארל


    חג שמח!!
    basia@walla.co.il

    השבמחק
  11. איזה כיף :) מאד אוהבת את ביוטי של CK
    annap83@gmail.com

    השבמחק
  12. מממ.. הבושם האהוב עלי הוא לוליטה לומפיקה.
    .יש עוד כל מיני אהובים אבל אני אציין במיוחד את אייקון פרל של ג'ייד, אותו קיבלתי במתנה לא מזמן והוא פשוט מעולה

    השבמחק
  13. תמיד אהבתי בשמים, רק שתמיד היה לי קשה עם האלכוהול (אני אסמטית, תמיד היה חונק אותי..)

    רק לאחרונה התחלתי ממש ללכת עם בשמים,

    אחד הבשמים האהובים עליי הוא הקלואה (הרגיל יש לומר.., ושעדיין לא השגתי אותו לעצמי..)

    אמור-אמור הקלאסי, אני גם אוהבת את הג'יד הונילה השחור.

    אוהבת גם את לייט-בלו הפרשי...

    וכמובן, שיהיה חג שמח:-) karingueron@walla.com

    השבמחק
  14. אני הייתי אחת הסקרניות לגבי אוסף הבשמים שלך, אני חושבת שלא שמעתי על עוד מישהי שיש לה אוסף כזה ובאופן כללי, אני אוהבת להציץ לאוספים שונים שיש לאנשים.
    אני דווקא מאוד בררנית כשזה מגיע לריחות בשמים ויש אפילו כמה בשמים ספציפיים שעושים לי קוצר נשימה. אני מאוד אוהבת את הפיור פויזן של דיור וגם את המידנייט פויזן מאותה הסדרה, הבושם הקבוע שלי הוא וומניטי של טרי מוגלר ולפעמים אני "חוטאת" עם בשמים פרחוניים ומתוקים.
    חג אביב שמח!

    השבמחק
  15. הגרלה מהממת , תודה רבה . הבושם האהוב עליי הוא בדרך כלל בושם שאני זוכרת ומתגעגעת אליו גם הרבה אחרי שנגמר , אחד כזה שהשאיר את חותמו והתאים לי כמו כפפה היה הבושם של ל'אוקסיטן בניחוח פריחת הדובדבן - מתוק ונשי ומאוד מלבלב ומשמח , מתגעגעת אליו ובכלל לחווית ההתבשמות - אני קצת במחסור :) תודה רבה ומאחלת חג שמח ומשחרר


    נ.ב. עשיתי הכל אבל נראה לי שקצת הסתבכתי במעקב אחרי הבלוג , מקווה שנקלטו הפרטים

    השבמחק
  16. בשנים האחרונות מככב אצלי לייט בלו של דולצ׳ה גבאנה. לאחרונה אני מגוונת עם pour femme שלהם. כבר שנים לא יוצאת מהבית בלי כמות נכבדה של בושם. לפני כן הייתי מכורה לבשמים של קליניק שהיו מתחדשים בכריסמס: קליניק הפי וכו׳. בקיצור אצלי חשוב שיהיה פרש לימוני. רק פעם בכמה שנים הולכת על מתוק כמו הfemme. לפני 10 שנים זה היה פלאואר בומב שפגשתי במקרה בדיןטי בלונדון. עכשיו אני נזכרת גם בתקופת אלן טרייסי שאי אפשר היה להשיג בישראל ולפניו קצת אנג׳ל. ... כשהייתי ילדה אספתי בקבוקונים זעירים של סבתא שלי. דברים נדירים ונושנים. אם הייתי שומרת הייתי שולחת לך. בחיי... כתבה ריחנית שהעלתה נשכחות בכיף. שיהיה לך חג שמח !

    השבמחק
  17. ברגעים אלו, לאבלי של שג"פ. פאדיחה, אבל אחד הריחות שאני מקבלת עליהם הכי הרבה מחמאות.

    השבמחק
  18. את הבושם של דיזל קניתי לא מזמן ואני אוהבת אותו מאוד
    דיון של דיור מחזיר אותי לילדות, זה אחד הבשמים הראשונים שהיה לי
    את השאר אני לא כל כך מכירה
    בכל מקרה מאחלת לך חג פסח שמח וכשר,מלא בניחוחות אביב לא רק של בשמים

    השבמחק
  19. סיפרת לי כמה פעמים על זה שאת אוספת בקבוקי בושם ריקים (ובשמחה הייתי מביאה לך כאלו, אבל אני לא מצליחה לסיים אף בושם חוץ מהמאסק של בודי שופ הקבוע שלי :), אבל רק כשראיתי את התמונות ההן בפייסבוק הבנתי לאיזו רמה מגיעה האספנות שלך.
    מדהים!
    לא משתתפת בהגרלה, אבל בהצלחה לכולן! הגרלה שווה

    השבמחק
  20. האוסף שלי בהחלט לא כ"כ שפוי, אבל זה לא יעצור אותי מלהמשיך לאסוף! :-D
    יום אחד פתאום תסיימי את כל הבקבוקים שלך בבת אחת ואני אקבל קופסא ענקית לצרף לאוסף ;-)

    השבמחק
  21. אני זוכרת שהתעניינת באוסף :-)

    האמת שזה לא מאד נדיר אוספים מהסוג הזה, אני מכירה רק מסביבת הפייסבוק הווירטואלית לפחות עוד 2-3 בנות שאוספות כמוני.

    גם לפני כמה שנים הייתה תערוכה במוזיאון ארץ ישראל בת"א של אוספי בקבוקי בושם ריקים ומלאים, וקיבלתי חיזוק לתחביב המשונה שלי. גם היה נחמד לגלות כמה מהבקבוקים שיש לי מוצגים שם :-)

    השבמחק
  22. ייאי הצצה לאוסף הבשמים שלך! (שומרת על המיני אנג'ל)
    הגרלה כייפית, בהצלחה לכולן!

    השבמחק
  23. פוסט מדהים..כמו תמיד(:
    בושם שמן גוף של ללין,אני אוהבת את הבושם של דולצ'ה גבאנה,הורוד של ורסאצ'ה..
    שיהיה לך חג שמח ומלא בריחות טובים(:

    השבמחק
  24. תודה לוסי! חג שמח וריחני גם לך :-)

    השבמחק
  25. אני מחכה לקבל אותו!! :-D

    השבמחק
  26. חג שמח!
    האמת היא שאין לי בושם אהוב. אני נהנית להחליף בשמים וריחות וזו אחת הסיבות שאני אוהבת שמחלקים דוגמיות בשמים בגלוסיבוקס. לאחרונה ניסיתי את הבושם החדש של איב סן לורן והתלהבתי ממנו. אשמח להתחדש בבושם חדש לכבוד האביב!
    תודה ובהצלחה!
    עדי

    השבמחק
  27. Flower by Kenzo :) חג שמח!!

    השבמחק
  28. הגרלה כיפית! :) הבושם האהוב עליי הוא דייזי או פרש. יש לו ריח מושלם........ לא מחליפה אותו בחיים!

    ולא, אין קשר לכלבה השמנמנה שלי ששמה במקרה הוא גם... דייזי :P

    השבמחק
  29. חג שמח יקירתי!
    הבושם האהוב עליי ביותר הוא 212 סקסי... היחיד שנשאר עליי לאורך זמן, ובניחוח נקי וחושני בו זמנית

    השבמחק
  30. חג שמח וכשר :)
    הבושם האהוב עליי הוא מיי אינסולנס של גרלן.

    השבמחק
  31. ♥ של קלואי♥ LOVE חג שמח! :) הבושם האהוב עלי הוא

    השבמחק
  32. חג פסח שמח, אביבי ופורח :-)

    הבושם האהוב עליי הוא ULTRAVIOLET

    אשמח מאוד להשתתף בהגרלה.

    המייל עמו נרשמתי לעדכונים: tink19@walla.co.il

    הקישור לשיתוף בפייסבוק:

    http://www.facebook.com/naama.shalom.1/posts/126964264159819

    תודה רבה,
    נעמה

    השבמחק
  33. חג אביב שמח!!! אשמח להשתתף בהגרלה. כרגע הבושם האהוב עלי הוא אנג'ל

    השבמחק
  34. חג שמח! הבושם האהוב עליי כרגע הוא הפשוט שבפשוטים, וויט מסק של בודי שופ. קליל ונעים, נהדר במזג האוויר הנוכחי.

    השבמחק
  35. למרות שהחג כבר נגמר אני מקווה שהיה חג שמח וכשר!
    הבושם האהוב עליי הוא into the blue של escada. קשה מאוד להשיג אותו אבל הוא הבושם המושלם!!

    השבמחק
  36. את בהחלט הוספת תרומה לא קטנה בכלל :-)

    השבמחק
  37. איזה פוסט יפה וריחני :)
    הבושם האהוב עליי הוא ברברי הקלאסי, כבר הספקתי לספור כמה בקבוקים סיימתי, רק אומר שהוא מלווה אותי 12 שנה ברציפות ותמיד יש לי אחד פתוח.
    בעקבות הפוסט שלך הלכתי להריח את החדש של ג'ייד, וסליחה על הבוטות, אבל- זה הבושם הכי מסריח שהרחתי אי פעם! רק חיכיתי להתקלח ולשטוף אותו מעליי :-S
    הקלואה לעומת זאת בדרך אלי, מקווה שנסתדר יפה יחד...
    ד"א, פעם כשנגמר לי בושם בבקבוק יפה (מוסקינו) חשבתי להשאיר אותו ולאסוף, אבל המחשבה הזאת חלפה לה מהר מאוד. אוטוטו מסיימת 2 בקבוקים ואדאג להעביר אלייך :)
    פוסט-פסח שמח!

    השבמחק
  38. מכיוון והחג כבר נגמר לא נראה לי שיש טעם לאחל לך חג שמח וכשר (אפילו שאני בהחלט מקווה שהיה לך אחד כזה :)
    אבל הבושם האהוב עליי הוא הקוקו מדמואזל הנצחי שלי שהיה הבושם היוקרתי הראשון שלי.
    דרך אגב פוסט נפלא ככל השאר מקווה שיהיה לך המשך שבוע נפלא!!! :)

    השבמחק
  39. LOL ודווקא עבורי הריח של קלואה ממש קשה לעיכול!
    למדתי את הכלל הזה כבר בדרכים רבות - שעל טעם וריח אין להתווכח!
    אגב ורק שתדעי שאני מכירה נשים שאוספות רק בקבוקים שבאמת מיוחדים בעיניהן או שיש להם משמעות מיוחדת עבורן, זו גם דרך נחמדה לאסוף :-)

    השבמחק
  40. אני מאוד אוהבת את Pure Poison

    השבמחק
  41. הבושם האהוב עלי הוא פנטזי של בריטני ספירס- גם יש לו ריח מתוק שאני חולה על ריחות מתוקים, וגם הוא מאוד חזק ולא מתנדף ונשאר על הגוף למשך שעות!!! אני מנויה לבלוג עם הכתובת inbalelihav@gmail.com
    אבל המייל שלי איתו אני משתמשת ומקבלת עדכונים מהבלוג הוא inbalelihav@walla.com

    בהצלחה לכולן!

    השבמחק
  42. בוודאי שמותר לך לספר לי מה הבושם האהוב עלייך, אפשר להשתתף בפוסט גם בלי להשתתף בהגרלה :-)
    אני מכירה כמה נשים שלא יכולות לסבול הרבה בשמים או ריחות בכלל. מבחינתי זה מוזר כי אני הולכת כמעט עם כל בושם שאני נתקלת בו!

    השבמחק
  43. איזו הגרלה חמודה במיוחד שלא יצא לי ממש לנסות אף אחד מהבשמים (הדוגמיות מהגלוסי הולכות עם אחותי לבסיס כפינוק) והבושם האהוב עליי הוא ck in 2 u

    השבמחק