‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

28.6.2017

The Ordinary - סקירה לא שגרתית

אז, The Ordinary. בואו נדבר על זה.
אני לא חושבת שבכל ההיסטוריה של הבלוג, מלבד בנושא החומצה, קיבלתי כמות כזאת של שאלות ופניות בנוגע למותג ספציפי. לפני כמה חודשים השמועה על המותג התפשתה כמו אש בשדה קוצים ומאז אין לי מנוח. כל יום אני מקבלת לפחות פניה אחת בנוגע למותג ולצערי דווקא הפניות הללו גרמו לי לסלוד ממנו יותר ויותר. 
בגדול, הפוסט הזה הוא פוסט נזיפה בקוראות שלי שראיתי אותן נופלות בפח של שיווק משוכלל וכמה המלצות שקראו ברשת, ורבות מהן פנו אלי אחרי מעשה כדי לבכות ולהתלונן על המוצרים שקנו - תגידו, מה עובר עליכן? כי מהמקום ממנו אני מסתכלת, נראה שאיבדתן את זה לגמרי. 
קיבלתי פניות עם רשימות של מוצרים שנשים קנו, מרחו על הפרצוף ורקחו לעצמן מעבדת סקין סקייר שלימה בבית, כשבחלק מהמקרים התוצאות היו הרסניות. מדגם מייצג - עור מיובש, מתקלף, מגורה, פצעונים שצצו משום מקום, מרקמים וגימורים משונים ועוד ועוד, זה רק חלק מהתלונות שקיבלתי. חלק מזה נובע מחוסר הבנה של שימוש נכון במוצרים, והחלק השני מהעמסה עיוורת של מוצרים עם חומרים פעילים שבכלל אין בהם צורך. כל הזמן אני מקבלת פניות מנשים שרוצות לקנות מוצרים של המותג, ושולחות לי רשימה באורך לא סביר ולא הגיוני בשום צורה של מוצרים שהן שוקלות לקנות. 
ישבתי הרבה זמן והתלבטתי אם להתייחס למותג הזה בפוסט בבלוג, מרוב שההתעסקות היום יומית בו עצבנה ותסכלה אותי. לאחרונה אני חשה שיש רגיעה סביבם וההייפ הראשוני דעך, וגם לי הזדמן להתנסות בכמה מוצרים של המותג ואני חושבת שהזמן בשל להתייחס אליו, אל המוצרים ואל מה שהוא מייצג. 

אז נתחיל מההתחלה.
מי הם The Ordinary?
מדובר במותג סקין קייר קנדי שמשתייך לקבוצת DECIEM. אני לא אכנס כרגע לפירוט בנוגע לכל הקבוצה, כדי לקצר בתהליכים ולא לבלבל ולכן נתמקד ב-The Ordinary בלבד. המוטו של המותג הוא The Abnormal Beauty Company, או בתרגום חופשי - מותג ביוטי "לא נורמלי", כשהם מגדילים לעשות ומוסיפים סלוגן נוסף על האריזות - Clinial Formulations with Integrity. מה זה אומר? כלום ושום דבר בגדול. קראתן את הסלוגנים ומיד זה גרם לכן להסתקרן ולהאמין שמדובר פה במותג טיפוח יוצא מהכלל? ברכותיי, נפלתן בפח הראשון שטמנו לכן. 
הסלוגנים שהמותג משתמש בהם נועדו כדי לבדל אותו בשוק הטיפוח שחווה בום מטורף בשנים האחרונות, ובמיוחד לכיוון של מותגים "אורגנים" ו/או כאלה שעושים שימוש בפורמולות המכילות רכיבים פעילים. המודעות בשוק הולכת וגדלה לנעשה מאחורי הקלעים של מוצרי הטיפוח שאנחנו מורחות על הפרצוף ויותר ויותר מותגים מדברים יותר על הרכיבים, ופחות על התוצאות (או חופרים בלי סוף גם וגם). 
המוטו של המותג הוא רכיבים פעילים במחירים נגישים, ולצורך כך המוצרים "מופשטים" ממגוון של רכיבים שמרימים את רף המחיר, עד שנותר מוצר עם רכיב פעיל מזוקק עד כמה שניתן במחיר נגיש. התרכובות הן לא "קליניות" כפי שהם מנסים לרמז, אלא תרכובות של חומצות AHA, BHA, ויטמין C, חומצה הילאורנית, פפטידים, רטינולים וכו', שכולן נפוצות מאד בעולם הביוטי אבל כאן הן מוגשות לכן AS IS בלי תוספות ושדרוגים ובלי הבטחות מפונפנות. המיתוג של הבקבוקים הוא מאד נקי, אסטתי, נעים לעין ומזכיר בית מרקחת, מה שבוודאי תורם לתפיסה כאילו מדובר במוצרים "רפואיים". 
עד כאן הכל טוב ויפה, אבל אין שום הבדל בין מותג כמו The Ordinary ובין מותגים דומים שאני מזכירה כאן לא מעט שאפשר למצוא באתר אייהרב, כמו Reviva Labs, Earth Science, Mad Hippie, Andalou ועוד. צר לי לשבור לכן את האשליה, אבל מדובר באותה גברת בשינוי אדרת, כשהאדרת במקרה הזה היא הרבה יותר מעוצבת ומתוקתקת ולכן עושה יותר רושם. 
כל המותגים שציינתי לעיל מציעים מגוון רחב מאד של מוצרים עם רכיבים פעילים דומים (אם לא זהים), חלקם כמו רביבה נניח גם מציגים את אחוזי החומרים הפעילים בדיוק כמו The Ordinary. קרמים של חומצות, מי פנים, מוצרי ניקוי המכילים חומצות, סרומים המכילים תרכובת של חומצות שונות, ויטמין C, חומצה הילאורנית - אני יכולה להמשיך עוד ועוד אבל בגדול אתן יכולות למצוא את כל הנ"ל אצל המותגים האהובים שרובכן כבר גם ככה מכירות ומשתמשות במוצרים שלהם. 
השורה התחתונה היא ש-The Ordinary הוא לא מותג מיותר, או גרוע (תיכף נגיע למוצרים עצמם) - אבל הוא כן לחלוטין חלק קטן בפאזל גדול של מותגים שמציעים מבחר של מוצרים על בסיס דומה. הם תוספת מאד מבורכת שמציעים מוצרים שחלקם יחודיים להם וזה טוב שיש מבחר לבחור ממנו, אני לגמרי בעד. אבל מכאן ועד להכריז עליהם כמשיח בן דוד? הדרך ארוכה מאד.


מהי איכות המרכיבים?
כשאני אומרת שהמוטו של המותג הוא רכיבים פעילים במחירים נגישים, אני מתכוונת מאד נגישים. רוב המוצרים מתומחרים בסביבות ה-25 שקלים, חלקם מגיעים עד 60+. עולה החשש שמא מדובר ברכיבים זולים? אין מה לחשוש, כיוון שהתרכובות הן ברובן סינטטיות בנגזרות שזול לייצר אותן ולא מדובר כאן ברכיבים נדירים מהטבע או תרכובות קשות להפקה. בדומה למותגים שציינתי מאייהרב, שגם הם נמכרים במחירים מאד נגישים, כאן זה אותו העיקרון. עלות הייצור הנמוכה מגולמת במחיר נוח יותר לצרכן וכיוון שהמוצרים לא מכילים רכיבים רבים, אין פאקטורים שיעלו את המחיר הסופי. זו גם אחת הסיבות שהמרקם של חלק מהמוצרים של המותג בעייתי מאד ולא נעים או נוח לשימוש, כיוון שלא הושקעו בו הצעדים הנוספים שהיו מייקרים את מחירו. זה נפוץ גם במותגים בטווח מחירים דומה שהמרקמים שלהם לפעמים לא מישיים וחלקים כמו במוצרים יקרים יותר.
אני ממליצה לכן לקפוץ לעמוד הפייסבוק שלי, שם העלתי סרטון שמסביר קצת יותר לעומק את הנושא של רכיבים ואיכותם וערכתי השוואות בין מוצרים של מותגים שונים. 

איך בוחרים מוצרים ומשתמשים בהם?
שאלה טובה וכאן אני מרגישה שרבות מצליחות ליפול. הרעיון מאחורי המוצרים הוא שכל אחת תוכל להרכיב לעצמה שגרת טיפוח המכילה רכיבים פעילים לפי ראות עיניה, המצוקות שהיא רוצה לפתור (אקנה, קמטים, יובש וכו') והתקציב הפרטי. מכאן ועד המחשבה "כל המרבה הרי זה משובח" הדרך קצרה ומסוכנת. מה שקרה בפועל זה שקיבלתי פניות מנשים רבות שקנו והשתמשו בעת ובעונה אחת במוצרים המכילים, אתן יושבות?, רטינולים, חומצה לקטית, חומצה גליקולית, חומצה אסקורבית (ויטמין C) והשד יודע מה עוד. הטענה הנפוצה שאני מקבלת מאותן נשים היא שהפרצוף שלהן מרגיש שהוא קורס לתוך עצמו, ומה עושים עכשיו כדי לתקן את המצב. 
מי שקנתה בעקבות ההמלצות שלי חומצה גליקולית ומשתמשת בה מידי ערב בריכוזיות של 10% ומרוצה מהתוצאות, אין לה שום צורך להוסיף עוד מוצר המכיל חומצה גליקולית או להעמיס על הפרצוף שגרה המכילה 10 חומצות בריכוזיות לא מועטה. התעקשתן בכל זאת להוסיף עוד ועוד מוצרים של The Ordinary שאין בהם שום צורך בשגרה שלכן? אל תתפלאו אם תחטפו את הדרמטיטיס של הלייף והעור שלכן ייכנס לסטרס משוגע.
את המוצרים של המותג אמורים לרכוש אחרי עיון בעמודי המוצר באתר שלהם, שהם לפעמים מבלבלים מאד ואחרי הקריאה יוצאים משם יותר מבולבלות משהיינו כשנכנסנו.
התוכן המשונה ביותר שנתקלתי בו באתר הרשמי הוא "משתמשות של המוצר ממליצות להשתמש בו כך וכך". עם כל הכבוד, את ההמלצות כיצד להשתמש במוצרים אני רוצה לקבל מבעלי המקצוע שרקחו את המוצר, ולא טיפים ביתיים שאין לי מושג מי ומה עומד מאחוריהם והצורך "להצדיק" את התגובות הקשות שחלק מהמוצרים יוצרים בעור באמצעות המלצות של גולשים כיצד להשתמש בהם בצורה אחרת - מגוחכת ולא אמינה בעיניי.
זה טריק שיווקי ממולח נוסף שנועד לגרום לתחושה של "קהילת שוחרי טיפוח" ולהרגיש part of the movement. ואני אומרת - בולשיט. המוצר גרם לפנים שלך לעלות באש ולפתח תגובה חריפה? תזרקי אותו לפח ואל תחפשי המלצות איך לגרום לו לעבוד. זה, אגב, כלל שתקף לגבי כל מוצר טיפוח מכל מותג.

איפה קונים?
טוב ששאלתן. הכל תלוי בזמינות של המוצרים, אבל אלה המוקדים העיקריים:
+ The Ordinary האתר הרשמי (כדי לקרוא מידע אודות המוצרים)

המכירה לאסתי לאודר
ההתפתחות העדכנית ביותר בנושא של The Ordinary היא המכירה של המותג לאסתי לאודר. 
ראשית, "מכירה" זה תיאור קצת מוגזם מידי לשלב שבו הם נמצאים כרגע. אסתי לאודר לא קנו את הבעלות על המותג, אלא הפכו למשקיע בו, כלומר הזרימו כספים לחברה בתמורה לנתח במניות ואחוזים מהרווחים. כרגע הם, לכאורה, משקיע "שקט" אבל כשמדובר באסתי לאודר זה אף פעם לא נגמר בזה אלא הדרך נסללת לקראת השתלטות טוטאלית על החברה (כמו שקרה עם מאק למשל). אסתי לאודר לא משקיעים במותגים מתחרים במטרה לעזור להם, אלא במטרה לשפר את הביצועים של המותג כדי שיהפוך לעוד ענף שמכניס רווחים לקבוצה.
המובן הנוסף של ההשקעה ב-The Ordinary שעכשיו הם יוכלו להשתמש בפסי הייצור המאסיביים של אסתי לאודר ולספק את הדרישה למוצרים שגרמה לכך שרשימת ההמתנה למייקאפים החדשים היתה באורך של 200,000 איש. הזרמת כסף ופתיחת הדלת לשימוש במשאבים של מותג טיפוח כל כך ענקי, משחררת את הפקק שנוצר אצל מותג קטן שיש לו מקסימום הספק שלא עומד בביקוש.
המכירה לאסתי לאודר, כרגע לפחות, אין לה השפעה ישירה על המוצרים שאתן מקבלות ביד (מלבד העובדה שהם זמינים יותר לרכישה), אבל זה בהחלט פותח פתח לשינויים בעתיד כאשר דפוס הפעולה של אסתי לאודר בכל מותג שנרכש על ידם, הוא לייקר את המחירים ולהוריד את האיכות על מנת למקסם את שורת הרווח.
המובן המשמעותי ביותר של המכירה, הוא בנוגע לקהילת המשתמשות המקפידות לא לרכוש מוצרים אשר נוסו על בעלי חיים. אז נכון שהמוצרים של The Ordinary גם עכשיו לא מנוסים על בעלי חיים, אבל חלקם כן יהיו מיוצרים במעבדות של אסתי לאודר שמוכרת בסין (ולכן מבצעת ניסויים) וכן אסתי לאודר יהנו מהרווחים שיפיקו מהמכירות של מוצרי The Ordinary. 
נושא המכירה, יותר מהכל, הוא לדעתי הדבר שמעיד בצורה הברורה ביותר על כך ש-The Ordinary הם לא מותג יוצא דופן, אין להם אג'נדה מיוחדת והלקוחות לא עומדים בראש מעינייהם. מותג שמדגיש לכל אורך הדרך עד כמה הוא ייחודי ורוצה לשנות את פני הקוסמטיקה ולייצר מוצרי טיפוח "עם מצפון", לא הולך ומוכר את עצמו לאחד הקונגלומרטים הגדולים והכוחניים ביותר בשוק.
בסופו של דבר, שורת הרווח היא הדבר היחיד שמעניין את הבעלים של המותג, כמו כמעט בכל מותג אחר. 

וזה מוביל אותי לשורה התחתונה.
אני יודעת שפתחתי עם התחלה קשה ורושפת אש, אבל זה היה הפתיח שנועד להסביר מה עומד מאחורי הסברה שלי ש-The Ordinary הוא מותג ככל המותגים, עם מוצרים טובים ורעים, עם מכונת שיווק ופרסום מאד משומנת ועם מטרה ברורה להרוויח כסף, והרבה ממנו. זה לא חכם ולא נכון להצמיד לו תכונות של סבא טוב שבא להציל את כולנו מאימת מותגי הטיפוח היקרים ומזובלים כי זה פשוט לא נכון, וזה יוצר תפיסה מעוותת של המציאות. 
אני מוכנה לתת להם את הקרדיט בנוגע לשתי נקודות - מיתוג מאד אסטתי, והעובדה שהם הקפיצו לקדמת הבמה את השיח סביב חומרים פעילים וחומצות למיניהן והפכו את המידע להרבה יותר נגיש (אם כי גם הרבה יותר מבלבל לטעמי). 
בכל הנוגע ל-The Ordinary אתן צריכות להפעיל את אותו שיקול הדעת שאתן מפעילות לגבי רכישת מוצרי טיפוח אחרים. מה הצורך שלי בו? האם זה נכון לעור שלי? האם זה נכנס בצורה נכונה לשגרה שלי? האם המחיר מתאים לי? האם הרכיבים טובים לי? אם כל התשובות הן כן - אז תתחדשו ותהנו. אבל אם אתן מהססות, אם אתן לא בטוחות ואם אתן מרגישות שרכישת מוצרים של המותג רק יוצרת לכן עומס בשגרה ובלבול גדול, עדיף לוותר.

וכעת, למוצרים שניסיתי. 
רכשתי 3 מוצרים שהרגשתי שהיו חסרים לי בשגרה הנוכחית ול-The Ordinary היו הצעות שעניינו אותי. 


Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% in Vitamin F - אני מאתגרת אתכן להגיד את השם של המוצר הזה ברצף 5 פעמים. 
רוצות דוגמה לכמה מכונת השיווק של המותג משומנת ונכלולית? קבלו את המוצר הזה. בגדול - מדובר בנגזרת של ויטמין C על בסיס שמן. ויטמין F? אין חיה זאת. מדובר בשם קוד ל-fatty acid (הבסיס השומני) כאשר במקרה הזה מדובר בשמן קוקוס, שהוא אחד השמנים הקומודוגנים ביותר (כלומר חוסם את הנקבוביות ויוצר פצעונים). כך שלסיכום, מדובר בסרום ויטמין C על בסיס שמן קוקוס. 
יש לי 2 בעיות עיקריות עם המוצר הזה. ראשית, למרות שהוא נמצא בבקבוק כהה שמסנן את האור, זה עדיין ויטמין C שמגיע עם טפטפת, כלומר הוא חשוף להתחמצנות כאשר ידוע שחומצות ויטמין C הן הכי לא יציבות ומתחמצנות בתוך שבועות. שנית, שמן הקוקוס הארור. אם יש לכן עור מעורב / שמן ו/או עם נטייה לפצעונים ונקבוביות חסומות, אל תתקרבו לשמנים כאלה שמורכבים ממולקולות כבדות מאד שחוסמות את העור. 
הסרום הזה בעצם נועד לתת מענה גם להבהרה של פגמים עם הויטמין C, וגם להעניק הזנה ולחות באמצעות השמן.
דווקא מהויטמין C עצמו אני מאד מרוצה ואני רואה תוצאות ניכרות של הבהרה לאורך זמן. אין למוצר ריח כמובן (למרות שבגלל השמן לדעתי זה כן מריח קצת כמו מחבת שטוגנה בו חביתה) והמריחה שלו נעימה ונוחה על העור. אני משתמשת בו בלילה מעל החומצה. הבעיה בשימוש בו נובעת משתי הבעיות שציינתי קודם - כיוון שהוא חשוף לחמצן חייבים לסיים אותו תוך 3 חודשים לכל היותר, ושמן הקוקוס חוסם לי כל הזמן נקבוביות וגורם להופעה של פצעונים חדשות לבקרים.  
הייתי ממליצה עליו רק למישהי שיש לה עור מהסוג שגם שואה גרעינית לא תגרום לו להתחצ'קן, ורק למישהי שמתכוונת להשתמש בו יום יום ותסיים אותו מהר ולא רק מידי פעם.


Hyaluronic Acid 2% +B5 - על חומצה הליאורנית דיברתי כאן בבלוג, ובעיקרון מדובר בחומצה שבניגוד לשאר החומצות לא יוצרת פילינג בעור, אלא התפקיד שלה שונה. חומצה הילאורנית עוזרת לעור לשמר מולקולות של לחות ומעניקה לו מראה גמיש וצעיר יותר. לכן חומצה הילאורנית היא נהדרת לכל מי שסובלת מיובש, אבל לא רק. כל מי שמגיעה לגיל מסויים (30 ומעלה) מתחילה לאבד את האלסטיות של העור והעור פחות יעיל בשמירה על לחויות ולכן כל אחת בטווח הגילאים הזה תהנה מהיתרונות של חומצה הילאורנית. 
ויטמין B5, לעומת זאת, הוא קצת יותר מסתורי. יש מחקרים שטוענים שהוא מסייע לעור "להחזיק" לחות וגם מזרז את משך ההחלמה מפצעים וצלקות על העור, בייחוד כשמשלבים אותו עם ויטמין C, אבל לאף אחד אין באמת מושג איך זה עובד מבחינה ביולוגית. 
מבחינתי, זה לא כזה משנה, כי בפועל The Ordinary רקחו כאן מוצר שהוא תמיסה שמסייעת לעור לשמר לחות בצורה מאד יעילה. אני אוהבת מאד את השימוש בתמיסה הזאת, ומורחת אותה מתחת למקדם ההגנה שלי מידי בוקר כדי שתתפוס את הלחויות המעטות שיש במוצרי הגנה. העור שלי אוהב חומצה הילאורנית ומגיב אליה טוב.
עם זאת, כדאי לזכור שחומצה הילאורנית היא לא תחליף לקרם לחות, אלא מוצר משלים. לכן, אם למשל יש לכן קרם לחות שמכיל חומצה הילאורנית בריכוזיות גבוהה, אתן לא צריכות את המוצר הזה. חומצה הילאורנית לא מספקת לחות לגוף, אלא עוזרת לגוף לתפוס את הלחות ומשמרת אותה, כאשר מדובר גם על לחות חיצונית בצורה של קרמים שאתן מניחות על העור, וגם בלחות פנימית בצורה של הנוזלים שאתן צורכות (בעיקר מים).
המרקם שלה נוח למריחה, למרות שהוא קצת סמיך ונותרת תחושה דביקה אבל העור, אבל אישית זה ממש לא מפריע לי כיוון שאני גם ככה מורחת מעליה קרם אחר ואז התחושה הזו עוברת וזה לא משפיע המרקם של העור.
הייתי ממליצה עליה לבעלות עור יבש, מיובש ולכאלה שמשתמשות במוצרי הגנה עם SPF מאד גבוה ומרגישות שהעור מתייבשת מתחתיהם.


Salicylic Acid 2% Solution - הגענו לכוכב של החבורה והמוצר שהוא לדעתי הברקה גאונית.
חומצה סיליצילית - כמה פשוט, ככה יעיל. חומצה סליצילית היא חומצת BHA שהיעילות שלה היא במלחמה נגד נקבוביות חסומות כתוצאה מעור שומני ובאקנה בקטריאלית. זו החומצה היחידה שמצליחה לחדור לתאים של עור שומני ולנקות אותם מכל הג'יפה שגורמת להם להיחסם ולהתחצ'קן. 
הבעיה היא, שעד עכשיו היה קשה מאד למצוא מוצר שהוא חומצה סיליצילית טהורה בלבד, שהיא לא חלק מקרמים, סרומים, סבונים וכו'. בארץ קיימת חומצה סיליצילית שניתן לרכוש בצורה של תרחיף בבתי מרקחת, אבל התרחיף כולל גם המון אלכוהול, בדומה לקונספט של מוצרים "לייבוש פצעונים", המכילים כמויות לא סבירות של אלכוהול ורכיבים שמייבשים את הפצעון אבל יוצרים נזק גרוע יותר לעור ונטייה עוד יותר מוגברת לפצעונים נוספים ולא מטפלים בעצם בשורש הבעיה. 
תכשיר נקודתי כמו זה, שמורחים על הפצעון (או על איזור שהתפשטו בו כמה פצעונים), הוא הטיפול הנקודתי שצריך כדי לטפל בבעיה, והתכשיר הזה עושה את זה בצורה נהדרת ומהירה. החומצה לא שורפת או עוקצת על העור ולא יוצרת רגישות לשמש. 
זה פתרון נהדר לכל מי שרוצה תכשיר לטיפול נקודתי שיהיה סטנד-ביי כדי להשמיד פצעונים וכדי לשמור על עור חלק. אפשר למרוח את התמיסה מתחת למייקאפ או מעל למייקאפ, היא שקופה לחלוטין, נספגת לגמרי בעור ולא משאירה מרקם משונה כמו מוצרים אחרים לייבוש פצעונים. 
מה שבעצם קרה, ששיחקתי משחק של חתול ועכבר עם המוצר הזה והויטמין C עם שמן הקוקוס שחסם לי את הנקבוביות. כל פעם שיצא לי פצעון, טיפלתי בו עם החומצה הסיליצילית והוא נעלם, ואז יצא אחד חדש, השמדתי גם אותו וחוזר חלילה.
אם יש לכן פצעונים, נטיה לפצעונים או אקנה פעילה - אני ממליצה לכן מאד לצרף את המוצר הזה למדף מוצרי הטיפוח שלכן ולהשתמש בו כפתרון נקודי לטיפול בבעיה.

אלה שלושת המוצרים שניסיתי, ובסך הכל הייתה לי חוויה טובה עם שני מוצרים שממש אהבתי (החומצה הסיליצילית והחומצה ההילאורנית) ומוצר אחד שהלוואי והיו מעיפים ממנו את השמן קוקוס, כי אחרת מדובר בויטמין C לא רע בכלל. 
בנימה אופטימית זאת אני אסיים את הפוסט ואפציר בכן להיות אחראיות ולקנות רק מוצרים שאתן צריכות, עם רכיבים שיעשו לכן טוב.

שאלות, טענות ודעות חלוקות אתן מוזמנות להשאיר בתגובות! 

***שימו לב - לא אוכל לענות על שאלות לגבי מוצרים שטרם ניסיתי ולא פורטו לעיל!!***
למידע אודות מוצרים שלא הוזכרו בפוסט תוכלו להכנס לכאן ולכאן לפוסטים שפורסמו אצל לובה.

14 תגובות:

  1. קראתי בשקיקה כל מילה. אני הייתי צריכה את הנזיפה הזו מזמן. את תארת בצורה הכי מדוייקת מה שעבר עליי מהיום ששמעתי את השם "דה אורדינרי". תודה לאל בלי התופעות לוואי אבל וזה אבל ענק, הפאניקה, ההיסטריה, הלחץ, השאלות בכל בלוג וקבוצה אפשרית, הקריאה האינסופית של כל פיסת מידע והאימיילים או אללי, האימיילים לחברה (27 במספר) וטלפונים ישירים (5 בלבד) וייעוץ ארוך אוי... וההזמנות הענקיות. מה שעבר עליי במשך חודשיים, עצוב. היום נשארתי עם 3 מוצרים ועדיין אני לא ב100% בטוחה שאני עושה את הדבר הנכון. שוב, תודה על פוסט מ ע ו ל ה

    השבמחק
    תשובות
    1. ואת לא היחידה!
      אין בעד מה :)

      מחק
  2. כל הכבוד על הפוסט הכנה! די להתעלף מהתרגשות מכל מותג חדש וההייפ שסביבו!
    די לקנות מוצרים סתם כי קראתם איזה פוסט מתלהב בפייסבוק!

    לי יש שגרת טיפוח שעובדת היטב ולא מחפשת להחליף אותה בכל מיני חתולים בשק. קראתי כמה פוסטים על המוצרים שלהם ולא נפלתי מהתרגשות, בכל מקרה, אמרתי לעצמי שאחכה לקרוא עוד קצת עליהם אצל בלוגריות שאני סומכת על דעתן (את למשל :)) ואז אחליט אם להתנסות או לא.
    בכל מקרה גם אני הרגשתי שאין כאן איזה בשורה אדירה - בטיפוח הקוריאני יש הרבה מוצרים דומים שנותנים מענה זול ואיכותי. כנ"ל באייהרב.

    בכל מקרה, ממש נהנית לקרוא את הפוסטים שלך!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה אפרת! כיף לקבל תגובות כאלה :)
      אני מסכימה איתך לגבי השורה התחתונה - אם יש לך שגרת טיפוח שנותנת עבודה, ממש אין סיבה להתחיל לחפש פתרונות אחרים רק כי מותג חדש נכנס לשוק ונוצר סביבו באזז.
      אם מרגישים שאחד המוצרים בשגרה לא מספיק טוב, אז יש סיבה לבדוק חלופות אצל מבחר מותגים, The Ordinary אחד מהם אבל לא הבלעדי, ולמצוא את מה שמתאים לך.

      מחק
  3. פוסט מעולה מעולה.
    באופן אישי רכשתי שלושה מוצרים- חומצה גליקולית שממילא אני משתמשת בה, וזה פשוט תחליף זול יותר. ניאצינמיד שאמור איכשהו למנוע או למתן התפרצות של אקנה הורמונלי... עוד לא מצאתי את המוצר שבאמת עושה את זה, אבל זה נותן מראה יפה לשאר העור אז אמשיך להשתמש. ושמן הרוז היפ, שאמור להיות טוב לעור שמן אבל חסם לי את הנקבוביות ברמה שלקח לי בערך שבועיים לקלוט שהוא מחצ'קן לי את החיים (לא באיזור של האקנה ההורמונלי, באיזורים שלא היו לי בהם פצעונים מכיתה ח') וזה כ"כ מוזר כי הוא נחשב שמן לא קומודוגני...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! :)
      ייתכן שהשמן לא מזוקק ברמה גבוהה ולכן גרם לך לתגובה כזאת כי הוא כבד מידי. זה הסיכון שלוקחים עם מוצרים שקונים בזול. זה לא בהכרח אומר שהכל יהיה פח, אבל בטוח הוקרבו חלק מהצעדים שנועדו ליצור מוצרים עם מרקמים ופורמולות ברמה גבוהה יותר.
      לחילופין - ייתכן שאת מגיבה ככה כי השמן מכיל גם נגזרת של ויטמין A, כלומר רטינול, שהכניס את העור שלך לסטרס.

      מחק
  4. פוסט חשוב, בהחלט יש נשים שמגזימות עם הקניות מהמותג הזה ומזה יש להיזהר. אני שמח שציינת שהוא מותג ככל המותגים אבל באמת מדובר במותג קליני למדי בלי כל הבולשיט מסביב, שזה מה שחיפשתי המון זמן. אני אישית משתמש כרגע בשלוש מוצרים שלהם לאחר בחירה קפדנית ואיטית (אז יו שוד) - סקוואלן, רטינואיד והפילינג אהא+בהא. שלושתם מצוינים בקטגוריה שלהם. לדעתי בגלל שמדובר במותג עם כל כך הרבה חומרים פעילים עם פוטנציאל הרס גבוה כל כך הרבה נשים הגיבו כמו שהגיבו. יש להדריך את כולם לבחון את המוצרים באיסולציה תמיד, כדי למנוע סיטואציות מגעילות כאלו. תודה על הפוסט!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכימה עם מה שאת אומרת על הגורם לריאקציות שחלק מהרוכשות חוות עם החומרים הפעילים, התייחסתי לזה בהרחבה בסרטון שעשיתי על המותג והרגלי השימוש במוצרים מהסוג הזה. בסופו של דבר, מוצרים מהסוג הזה קונים כי צריכים אותם, ולא כי סתם רוצים "להתנסות".

      מחק
  5. פוסט מעולה!
    יש לי שאלה- אם אני משתמשת בחומצה סליצילית באופן נקודתי על פצעונים, אפשר להשתמש בחומצה אחרת על כל הפנים?

    השבמחק
  6. אם יש לי את המוצרים
    Niacinamide 10%+zinc 1%
    שמן רוז
    Alpha Arbutin
    ואת המסכה aha30% VHS 2% peeling solution
    איך אני משתמשת בהם בשגרה כאילו מה יום כן ויום לא מה בערב קבוע ממש אשמח שתעזרי לי איך לשלב יום בשגרה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי רותם,
      אין לי את המוצרים שהזכרת אבל אני יכולה להמליץ לך איך לשלב אותם.
      את המסיכה הייתי משתמשת פעמיים בשבוע.
      את הסרום בערב ומעליו השמן.

      מחק
  7. יש עוד מקום שאפשר לקנות ממנו את החומצה הסליציאלית? באסוס הוא לא במלאי כבר כמה ימים

    השבמחק
    תשובות
    1. תנסי באחד מאלה cult beauty, BeautyBay, Victoria's health

      מחק