‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

14.6.2017

אנטיHAUL - מותגים שלא מעניינים אותי

רשימת הדברים שאני רוצה לקנות הולכת ומתארכת מיום ליום, אבל ביחד איתה יש לי ווישליסט הפוך של מוצרים ומותגים שלא מעניינים אותי כהוא זה ואין לי שום כוונה להשקיע בהם את כספי. 
אז בואו נהיה קצת שליליות ונזבל ביחד על כל מה שממש, אבל ממש, לא עושה לנו את זה. אני אתחיל, ותמשיכו אתן בתגובות:



Juvia's Place / Coloured Raine - שני מותגי אינדי שצמחו מתוך הסושיאל מדיה (כלומר: אינסטגרם) והפכו ללהיט בקרב קהילת שוחרי הביוטי בהנהגתן של גורוס כגון ניקי טוטוריאלס, ג'קי איינה וסטפני ניקול. שני המותגים נולדו מתוך רצון להעניק מענה לנשים שחורות ו/או כהות ושזופות שלא מוצאות את עצמן עם פלטות צלליות נייטרליות ולא פיגמנטיות מספיק. המותגים הנ"ל לא מייצרים רק צלליות, אבל עיקר תשומת הלב היא סביב הפלטות שמלאות בצלליות מאד מאד פיגמנטיות בגוונים צבעוניים. הפלטות הן סולד אאוט תוך שניות (את פלטת Queen of Hearts ניתן להזמין באתר של קולורד ריין ולקבל אותה רק באוקטובר!) והמותגים הללו עובדים חזק עם מובילי דיעה ברשת כדי להפיץ קודים להנחה ותמונות של סוואטצ'ים מרשימים.
הכל טוב ויפה, אבל סליחה - לא מעניין אותי. הפלטות מורכבות מצלליות שברובן לא הכי שימושיות עבורי, כיוון שאלה מותגי אינדי אז מחירן לא הכי נמוך ואני לא מרגישה שאף אחד המציא פה את הגלגל. מצד שני, אם הייתי כהת עור, אולי הייתי חושבת אחרת, אין לדעת.


Morphe - במילה אחת, איכס. מותג איפור ומברשות שהדבר האחרון שמעניין אותו זה ייצור מוצרים איכותיים. המותג קם ונופל על מערך השיווק אונליין שפרץ לתודעה לפני כשנתיים כשהחל לחבור אל מובילי דעת קהל חזקים מאד ברשת כמו ג'קלין היל, ניקי טיוטוריאלז ומאניMUA. כולם גורוז בעלי רף אמינות נמוך מאד שיעשו הכל כדי להרוויח כמה סנטים (שלא לומר מאות אלפי דולרים) מעמלת מכירות. כל המוצרים של המותג מגיעים מסין, האיכות ירודה והמחיר אמנם נמוך - אבל לא באמת שווה את זה. 
גם אם איכות המוצרים היתה גבוהה יותר, שיטות השיווק האגרסיביות שגורמות ליוצרי תוכן לדחוף את המוצרים שלהם נון סטופ ביחד עם קודים שונים ומשונים, מורידים את כל החשק להתקרב אליהם. NEXT. 


Milk Makeup - אין מותג יותר היפסטרי ממילק מייקאפ. הוא קיים כבר שנים, אבל רק בשנה האחרונה באמת הפך להיות מוכר. עד כמה הוא היפסטר? עד לרמה של מוצר בשם Roll + Blot שהם בעצם דפים לספיחת זיעה ושומן מהפנים, שאפשר להשתמש בהם גם כדפי גלגול לסיגריות וג'ויינטים (זה מוצהר במפורש ע"י החברה). וואלה, איבדתם אותי.
גם המוצרים של המותג הם קצת אוונט-גרדיים מידי לטעמי, עם כל מיני פריימרים וטופרים (Toppers) מסוגים שונים ומשונים, הבטחות בשמיים (פריימר "פילטר") וכיוון לא לגמרי ברור, בטח לא לבחורה כמוני שמחפשת תאכלס. תודה, אבל לא תודה! 


Kylie Cosmetics - חלאס, נמאסת. אני באמת צריכה להכביר במילים על המותג המעצבן בייקום של קיילי ג'נר? יש גבול לכמה פעמים אפשר "לשבור את האינטרנט" עם מוצרים שעולים למכירה רק כדי לאזול אחרי 3 דקות, ואז פתאום לחזור עם מלאי מחודש שהופק בדרך נס כעבור יומיים. אני מודה שקיילי התחילה טוב עם מותג מהודק של השפתונים הנוזליים עם קונספט מאד ספציפי, אבל מאז היא איבדה את זה לגמרי עם אין ספור קולקציות "מוגבלות", מוצרים באיכות מפוקפקת והשמועה שמסרבת להרגע שהכל בעצם מיוצר במפעלים של קולורפופ ונמכר בכפליים מחיר. קיילי עשירה מספיק, את הכסף שלי היא לא צריכה.


Makeup Geek - אני מחבבת את מרלנה, מייסדת המותג ויוטיוברית וותיקה מהראשונות בתחום, ואני מעריכה אותה על כך שמינפה את ההצלחה שלה לעסק ברמה גבוהה בתחום שהיא נלהבת לגביו. אבל מרלנה, בובה, המותג שלך משעמם, ואפילו מאד. 
הבעיה עם מרלנה שהיא אף פעם לא מצליחה ליצור טרנדים, אלא רק להגרר אחריהם ובאיחורים ניכרים. אני לא יודעת מה תהליכי הייצור של המפעלים שלה בארה"ב, אבל מרלנה תמיד תשיק מוצר שנתיים אחרי שהטרנד היה להיט ומאז גווע לגמרי. ע"ע שפתונים נוזליים במרקם מאט, ע"ע פלטות היילייטרים, ע"ע קולקציות ניוד. פלטה במהדורה מוגבלת שהשיקה עם מאניMUA התעכבה חודשים בייצור והופקה בכמויות מוגבלות מידי שמנעו ממנה מלהפוך למוצר קאלט אמיתי. 
אין במייקאפ גיק זיק של ברק או חדשנות, אלא בעיקר עוד מאותו הדבר. יש לי 2 צלליות פאן של המותג שהן באמת נחמדות מאד אבל אני לא מרגישה שום צורך לרכוש עוד מוצרים מהליין. 


Zoeva - מותג שהתחיל עם מברשות נאות מאד בסטים וורודים ורוז גולד, והמשיך לאיפור עם פלטות של צלליות וסמקים שהפכו לפופולריות מאד. המחירים הוגנים והכל אסטתי ונעים אבל.....לא מרגש. אין פה שום דבר שגורם לי לחשוב "וואו אני צריכה את זה", מברשות רוז גולד אני יכולה להזמין בחצי מחיר מאליאקספרס ופלטות של צלליות יש בשפע של מותגים נחשקים יותר. 
הכל מאד נעים לעין, אבל שום דבר שיגרום לי ללחוץ BUY NOW. 

Huda Beauty - אני כותבת על המותג של הודה בחשש, כיוון שהשד יודע איזו אלימות מילולית אני אחטוף על כך שאני מפרסמת את "האנטישמית הזאת". 
הודה היא בלוגרית ערבייה/אמריקאית שזכתה להצלחה היסטרית בקרב קהל היעד שלה בארצות כמו נסיכויות המפרץ וקהילות של נשים מוסלמיות בארה"ב ובאירופה, והחליטה למנף את ההצלחה למותג איפור ואקססוריז. 
אין לי באמת מושג מה הנטיות הפוליטיות של הודה, וזה גם לא כזה מעניין אותי. לא ראיתי שום התייחסות שלה לכאורה לעניינים שקשורים בארץ או ביהודים על גבי המדיות החברתיות שלה, וגם העובדה שהאתר הרשמי לא עושה משלוחים לישראל לא בהכרח מעידה על שום דבר, כיוון שהוא מתופעל מדובאי שאינה מקיימת יחסים דיפלומטיים או מסחריים עם ישראל באופן מוצהר. כך שאני מניחה שגם אם רצתה אין לה הרבה ברירות מלבד לשלוח רק ל"רשות הפלסטינאית" (כפי שזה מופיע באתר). עובדה שאין מניעה להזמין את המוצרים של הודה לארץ מאתרים כמו קאלט ביוטי (מותגים שאינם מעוניינים לשלוח לארץ חותמים מראש על הסכמים שוללי סחר עם האתר המפיץ אותם). 
אז אחרי שעברנו על הנקודה הזו, בואו נדבר על מהות המותג והמוצרים שלא מעניינים אותי כהוא זה. המוצרים של הודה נובעים מתוך תפיסת הסטייל האישית שלה שרחוקה ממני שנות אור. "איפור ערבי" הוא לא מושג לגנאי, אלא ביטוי המתאר סגנון איפור ולבוש מסויימים שרלוונטים למגזרים ספציפים (ופופולרים מאד גם פה בארץ), אבל אין בינם וביני כלום ושום דבר. אני לא קליינטית של ריסים מלאכותיים, נמאס לי משפתונים נוזליים, לא מעוניינת בהיילייטרים בתלת מימד ואין לי שימוש בצלליות גליטר. על כל הנ"ל אפשר לצייר מבחינתי איקס גדול ולהכריז שזה לא מה שיסתום לי את מסגרת האשראי.

ולפני סיום - הצהרות לחוד ומעשים לחוד ולפעמים מה שלא נראה לנו היום, עושה לנו חשק עז מחר. אז על איזה מותג הייתן מהמרות שאני אשבור את ההבטחה לא לקנות ממנו שום דבר? 
אני מעבירה את הכדור אליכן - איזה מותגים לא עושים לכן את זה ולא תקנו מהם אפילו מחדד עפרונות? שתפו אותי כדי שנוכל לזבל עליהם ביחד! 


2 comments:

  1. אני אומרת שבסוף תתפתי לזואיבה ;)
    ואני דווקא אהבתי את השפתונים של קיילי. נהנית מהם מאוד. אני חושבת שמאוד ירד לי מדה באלם ומאורבן דקיי..

    השבמחק
    תשובות
    1. בינתיים יש קונצנזוס לגבי זואיבה שיהיה המותג שישבור אותי!
      אורבן דיקיי לא עניינו אותי לאחרונה, עד שהגיעה הפלטה החדשה שאני ממש חושקת בה!!

      מחק