‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

4.9.2016

Pretty Hair, Don't Care

את המהפך שהתרחש בשגרת טיפוח השיער שלי פירטתי בפוסט הקודם שפורסם בנושא והוא זכה להצלחה מפתיעה. מי היה מאמין, אבל יש נשים רבות שם בחוץ שמתמודדות עם bad hair day על בסיס יום יומי ומחפשות אחר פתרונות והמלצות למוצרים שיעזרו לטפל בבעיה. 
הודיתי שם בהרגלים הרעים שהיו לי בנוגע לדאגה לשלום הקרקפת והשיערות, ואני שמחה לומר שאני מצליחה להתמיד בכל המנהגים שאימצתי לעצמי כדי להקדיש יותר תשומת לב לפדחת. ולראיה - אם בעבר היה מתעורר בי הצורך להסתפר כי השיער שלי היה מתחיל להיראות רע אחרי שהגיע לאורך מסויים, הרי שעכשיו הוא אורך ואורך באין מפריע ואני לא מרגישה שהוא נראה פחות טוב או לא בריא. 
אז הפוסט הזה לא הולך להיות פירוט מחודש של אג'נדת טיפוח השיער הבריאה והמעודכנת שלי, אלא עדכון של כמה מוצרים שניסיתי והגעתי למסקנות לגביהם, ואיך הם השתלבו בשגרה המשופרת המדוברת. 


בואו נדבר שניה על מחליקי שיער. זה לא בריא לנו, אוקיי? אחרי שציינו את הנקודה הזאת, אפשר להתקדם לטיפים לשימוש נכון ובטוח יותר כדי לא לגרום לעצמכן לקרחות ובעיות של שיער דליל בגיל צעיר. זה ככל הנראה השינוי המשמעותי ביותר שעשיתי בשגרת עיצוב השיער שלי, והתוצאות מאד ניכרות לעין. היום אני משתמשת בעיקר בפן לעצב את השיער ולייבש אותו, והמחליק הוא מוצר עזר שאני משתמשת בו רק כשאני ממש עצלנית, או כדי לשמר את העיצוב ההתחלתי בפן. אם תחליקו את השיער כל יום באמצעות מחליק - סופכן יהיה מראה של פודל מרוט פרווה, זה יוצר טראומה כמעט בלתי הפיכה לשיער. 
אז איך בכל זאת משתמשים בהם בצורה נכונה? יש לי כמה טיפים מרכזיים:
* להשתמש במחליקים איכותיים - לכאורה זה נראה כמו שידול לרכוש מוצרים יקרים, אבל זו באמת המלצה מהלב שבאה מניסיון. רק כשמשתמשים במחליק איכותי, אחרי שניסיתן סוג זול, מבחינים בהבדל. אני לא רוצה שתעשו את אותן טעויות שאני עשיתי ולכן אני מזהירה מראש. ההבדלים הם בעיקר באיכות חומר הציפוי של פלטות החימום, היכולת לשלוט על עצמת החום ולא להחליק את השיער כל הזמן בטמפרטורת כבשן והעיצוב הכללי של המכשיר שמונע ממנו להיתפס בשיערות ולמשוך אותן. מחליקים איכותיים יש בשפע וזו לחלוטין השקעה ששווה לעשות. אני יכולה להמליץ על המחליק של amika שיש בו את כל התכונות שפירטתי ותכונה חשובה נוספת - הוא לא שורף את הבית כששוכחים אותו דלוק יום שלם על מדף עץ. תאמינו לי, זו תכונה חשובה. 
ניתן להשיג אותו באתר גילטי.
* אל תמשכו את השיער. לא משנה כמה אתן ממהרות, אל תעשו את זה. זו פעולה שמחלישה את השורשים ופשוט תולשת את השיערות שלכן מהשורש. זה רע כמו שזה נשמע.
* אל תחליקו על החום הגבוה ביותר. אני יודעת שזה נשמע מפתה, אבל זה לא כדאי. זה פשוט שורף את השיער והתוצאה שתקבלו היא שיער חסר ברק.
* אל תחליקו שיער רטוב, אף פעם. מכרו לכן מחליק שניתן להשתמש בו על שיער לח או רטוב? תזרקו לפח. לא משנה מה המחיר שלו, הוא לא שווה את הנזק העצום שתעשו לשיער אם תחשפו אותו לחום גבוה במצב רטוב. 
* אל תחליקו שוב ושוב את אותה קווצת שיער. במקום לעבור מהר על השיער, תעברו יותר לאט וההחלקה תתפוס בפעם הראשונה, במקום שתצטרכו למשוך ולחמם את אותן השיערות שוב ושוב.
* אל תשתמשו במחליק על בסוס יום יומי. מי כמוני יודעת שזה הרגל שקשה להגמל ממנו, אבל אין ברירה. מחליק הוא מוצר עיצוב אקסטרה, אבל לא יכול להיות המכשיר העיקרי שאתן מסתמכות עליו.
* אם אתן משתמשת במחליק, תעשו את זה בצירוף של מסרקים / מברשות עדינים, כמו לדוגמה המסרק עם השיניים הרחבות בתמונה. העיקרון הוא זהה, ככל שתיצרו פחות משיכה על השיער, כך יותר טוב. המחליק גם ככה מושך את שיערכן, אתן לא רוצות גם מברשת אגרסיבית שתוסיף לנזק.
אלה בגדול ההמלצות העיקריות שיש לי, ואת הלקח למדתי בדרך הקשה. אני עד היום יורקת דם כדי לשקם אזורים בהם השיער הפך לדליל בעקבות החלקות חוזרות ונשנות לאורך השנים, החלקות על שיער לח ושימוש במכשירים זולים. אל תיפלו גם אתן קורבן!


אתן כבר בטח מכירות את אג'נדת טיפוח העור שלי, שדוגלת במוצרים עם רכיבים "טובים" וידידותיים, ואני מרחיבה את התורה גם למוצרי השיער שאני משתמשת בה. הידעתן שהרכיב העיקרי בשמפואים "גנריים" הוא מלח? הידעתן שאותם שמפואים מפוצצים ב-SLS שהוא חומר שאפשר למצוא בשמפו למכוניות, כיוון שהוא כל כך חזק ויעיל בהקצפה והסרת שומנים? 
מוצרי שיער תעשיתיים גנריים הם חדשות רעות לשיער שלכן, במיוחד בארץ כאן המים הם גם ככה מלאים אבנית וקשים כמו המדבר. עודף מלחים גורם ליובש, חוסר ברק ולעיתים גם לתגובה הפוכה - עודף שמנוניות בקרקפת. אם אתן יכולות לשים את הידיים שלכן על שמפואים ללא מלחים וללא חומרים מקציפים שנמצאים בראש רשימת המרכיבים - עדיף. 
אם כבר התחלתי עם amika, אני אמשיך איתם לשמפו ללא מלחים שאני משתמשת בו לאחרונה. כיוון שמדובר בשמפו שהוא פחות מקציף וצריך להתאמץ יותר לספוג את הלכלוך והשומניות של השיער, אני מוצאת שהוא דורש חפיפה כפולה כדי לנקות את השיער. אבל אני מרגישה שהחפיפה הכפולה הזאת והרכיבים הידידותיים בשמפו מוציאים לי שיער רפונזל רך כמו ענן, נוח לעיצוב ולא מחושמל. אני משלבת אותו עם המסיכה המצויינת שלהם (במקום מרכך) והשיער גם מקבל ריח מתקתק נהדר. גם את שני אלה ניתן להשיג באתר גילטי, ולמרות החפיפה הכפולה והעובדה שהשיער שלי ארוך למדי, אני מוצאת שהשמפו מחזיק מעמד די הרבה זמן. המסיכה במיוחד מגיעה במיכל ענק שיספיק לי עד בוא המשיח.
את השמפו תמצאו כאן ואת המסיכה כאן.


מרגישות שמוצרים של אמיקה יקרים לכן? נחמד לדעת שיש גם אופציות זולות יותר בשוק. סדרת קרטין של Sacara גם היא לא מכילה מלחים, והיא מיועדת לשיער שעבר החלקה (מלחים יוצרים חשמל סטטי ומחריבים את הכימיה הטבעית של השיער, זוכרות? לכן הם לא מומלצים לשיער שעבר טיפול החלקה כימיקלית).
אני מודה, קרטין ואני לא מסתדרים בדרך כלל, זה רכיב שלא עושה טוב לשיער שלי ומשטיח אותו. את המסיכה בסדרת של סאקארה לא אהבתי, אבל השמפו והמרכך סבבה לגמרי. הם לא מגיעים לאותה רמת הרכות של השמפו והמרכך של אמיקה, אבל עושים את העבודה ואם אמיקה מפנקים באריזות נדיבות, אז המיכלים של סאקארה כל כך גדולים עד שלא נכנסו לי לפריים, והם זולים כמובן באופן משמעותי. 


הגענו לפינת מותגי הקצה. 
אולי שמתם לב למותג חדש שצץ בסופר פארם לאחרונה - Plantur 21. מדובר בשמפואים שמיועדים לצרכים טיפוליים, לשיער דליל, פגום ואפילו לנשים בגיל 40 ומעלה שסובלות מנשירה מואצת. אלה שמפואים מתקדמים שמכילים רכיבים פעילים כמו קפאין שנועדו לתמרץ את הקרקפת להצמיח שיער חדש בריא ומלא יותר. ההמלצה היא לחפוף איתם כל יום, אני מודה שאני לא עושה את זה. אני חופפת פעם ב-3 ימים, וכשחופפים עם השמפו צריך להשאיר אותו כמה דקות על השיער, כמו מסיכה. הוא מקציף יותר מאחיו ללא מלחים (מחשיד), אז לא צריך לחפוף איתו פעמיים. אני לא יכולה להגיד שראיתי הבדל של שמיים וארץ, אבל יכול להיות שזה בגלל שלא השתמשתי בו כפי הנדרש באופן תכוף. אם יש לכן בעיה ספציפית שדורשת טיפול מיידי, אני ממליצה לנסות כי אין מה להפסיד כאן. את השיערות שנושרות אתן מפסידות גם ככה. 
סדרה חדשה נוספת היא של המותג Envy שמגיע מלונדון. מלבד שמפו ומרכך המכילים רכיבים ידידותיים (היוש חפיפה כפולה), יש להם מוצר שיקום מיוחד שמשתמשים בו לפני החפיפה. מפזרים אותו על השיער (יש לו מרקם מוס) ואז מייבשים את השיער עם מייבש שיער כדי להחדיר את החומרים הפעילים. חופפים כרגיל, ואמור להתגלות שיער מחודש ומעורר קנאה. האמת? זה אחלה של מוצר, אבל הוא אחלה באותה המידה שהרבה מסיכות אחרות הן אחלה ונותן את אותה תוצאה - שיער רך, נעים ומבריק עד לחפיפה הבאה. אני כן חושבת שהשמפו והמרכך (גם בלי המוצר הטיפולי) עושים שיער "קל" יותר, קשה להסביר את התחושה הזאת. אני מודה שהדבר שהכי אהבתי במוצרים האלה זה ניחוח התפוחים שלהם, שעורר בי זכרונות ילדות רחוקים (למה לא מיצרים יותר שמפו בריח תפוחים?). 
תוכלו לחטט קצת אודות המוצרים ולהזמין אותם באתר הרשמי. זול זה לא. ניתן להשיג אותם רק באתר או במספרות מורשות.

זהו חברות, עד כאן סקירה עדכנית של מוצרי השיער השווים והבריאים שרציתי להמליץ לכן עליהם. אם יש לכן המלצות משלכן למוצרים טובים (בלי פנטן בבקשה) - התגובות הן המקום לשתף.
מזכירה לכן שאם עדיין לא עשיתן זאת, פירוט של תורת הטיפוח שלי לשיער נמצא בפוסט שגרת טיפוח לשיער בריא
בברכת רעמה מלאה, מבריקה ומרשימה לכולן!



גילוי נאות: המוצרים בפוסט התקבלו לצרכי פרסום.

2 comments:

  1. תודה. פוסט מפורט ומושקע. יש גם סדרה ללא מלחים של ביוטי קייר שכוללת שמפו שהמרקם שלו מוזר קצת אבל אחרי כמה שימושים אני יכולה להגיד שנראה לי שהוא עובד ( המחיר 12.90 שח !), לעומת מסיכת הקרטין ללא מלחים שלהם שהיא מכבידה על השיער.ויש גם סדרה ירוקה של קרסטס( למפונקות) שעושה את השיער רך ו"קל" .

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על ההמלצה!
      שמחה לראות שמישהי הבינה למה התכוונתי ב-"שיער קל" ;)

      מחק