‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

3.4.2016

המדריך המלא - שפתונים נוזליים

אם יש טרנד שאין דרך לברוח ממנו בשנתיים האחרונות, אלה שפתונים נוזליים בגימור מאט. אין מותג שלא השיק אותם בשלב כזה או אחר, אין צבע שלא תוכלו למצוא, אין גימור שלא עבר בחינה מדוקדקת של עמידות. לאורך הזמן, וככל שהאוסף שלי גדל וגדל, התחלתי לפתח העדפה לפורמולות מסויימות ולהבחין בהבדלים בין השפתונים השונים השייכים לקטגוריה הזאת. 
הפוסט הזה מיועד לכל מיני קוראות, מי שרוצה להתנסות בשפתונים נוזליים ומחפשת המלצות, מי שמחפשת דיופים לגוונים מסויימים וגם מי שמחפשת תשובה לשאלה המהותית - למה יש שפתונים נוזליים שעמידים עליי וכאלה שפחות? תכינו לעצמכן כוס קפה ותמצאו מקום נוח לשבת בו ולקרוא, זה הולך להיות מאד ארוך, מאד מקיף וכולל המון תמונות. אתן הולכות לצלול את אוסף השפתונים העמידים שלי - מכל המותגים ובכל המרקמים. מוכנות? מתחילים!

הפאקטור המרכזי שמשפיע על יכולת העמידות של שפתון נוזלי, היא הפורמולה. בגדול הפורמולות של השפתונים מהסוג הזה מתחלקות לשתיים - פורמולה מאד נוזלית ומיימית, ולעומתה פורמולה שהיא כמו מוס, מוצקה ורכה יותר.


נתחיל עם המרקם הקרמי, ובקטגוריה הזאת נמצאים 3 מותגים (מתוך האוסף שלי). השפתונים הנוזליים של Bourjois שהתחילו בזמנו את כל הטירוף הזה למרקם מאט עמיד, השפתונים של Ofra שהעמיקו את הטרנד והפכו לטירוף מוחלט של שפתונים שמתחסלים מהמלאי בתוך דקה וחצי, וההשקה העדכנית ביותר מבית Il Makiage. 
ככלל, הפורמולה הקרמית שהיא כמו מוס מוקצף נוחה יותר ללבישה מתוך הקטגוריה של שפתונים נוזליים. קחו בחשבון שכל שפתון נוזלי ייבש לכן את השפתיים אם תלבשו אותו יום אחרי יום ותחדשו אותו שכבה על שכבה. אבל השפתונים המוסיים הם סלחניים יותר בכל הנוגע לגימור, נעימים יותר ובדרך כלל גם דוהים בצורה יפה יותר.
הסיבה לכך היא שהפורמולה המוסית מלכתחילה מכילה בתוכה יותר רכיבים מלחחים, ולכן היא לא מתפרקת לחלוטין במגע עם שמן. אלה שפתונים שאפשר לאכול איתם, והם עדיין יראו סביר על השפתיים. לעומת זאת, קחו בחשבון שאם תרדו איתם על המבורגר - לא תיראו כמו ליידיס בסיום הארוחה. ריכוז הפיגמנט בשפתונים האלה הוא בדרך כלל מאד גדול, ולכן ברגע שהם מתחילים להתפרק ולזוז התוצאה לא נאה. לכן, בבקשה - סכין ומזלג ואכילה עדינה.



הסדרה הראשונה שהתחילה את הטירוף של שפתון נוזלי מאט, זו ללא ספק Rouge Edition Vlevet של בורזו'אה, שהתפתחה מאז לשלל גרסאות וסדרות בת. אני נותרתי נאמנה ל-4 הגוונים המקוריים שהתחלתי איתם ואני חושבת שהם חובה בכל אוסף של שפתוני מאט. יש להם גימור ייחודי בפני עצמו, שבאמת מרגיש כמו קטיפה על השפתיים ולא מתייבש לחלוטין, והם יהיו הכי נוחים ללבישה למי שסובלת מיובש כרוני בשפתיים ועדיין רוצה להתנסות עם הגימור הזה.
מתוך כל השפתונים שתראו בפוסט, בסדרה הזאת הפיגמנט הוא הכי חלש. מצד שני, הם היחידים שמצליחים להשאיר הכתמה על השפתיים גם כשהם דוהים, כך שמבחינת עמידות ומבחן הדהייה הם מנצחים מבחינתי כל שפתון אחר בקטגוריה. אף פעם לא נתקעתי איתתם עם מראה של ג'וקר אחרי ארוחה דשנה, נעים לחדש אותם והסטיין שהם משאירים בדרך כלל עמיד בפני עצמו לאורך הזמן. 
כדי להגיע לכיסוי מושלם של השפתיים צריך להניח מהם שתי שכבות, אבל אני אוהבת אותם גם בשכבה אחת. זה אומנם יוצר לוק שהוא פחות דרמטי ויותר קליל, אבל זה מתאים לי כשאני לא מחפשת שפתיים דרמטיות במיוחד. התכונה היחידה שאני פחות אוהבת בהם זה הניחוח הפלסטיקי שלא מבושם, אבל זה עובר תוך שניה.



אין סיכוי שלא יצא לכן להתקל בשפתונים מסדרת Long Lasting Liquid Lipstick של עפרה בתקופה האחרונה. הם נמצאים בכל מקום, בעיקר בזכות מבצעי מכירות אגרסיביים והשקת שפתונים בשיתוף פעולה עם אושיות רשת בארץ ובחו"ל. ההייפ סביבם מוצדק, אם כי אני מעדיפה להתייחס לכל גוון בפני עצמו, ולא אל כל השפתונים ביחד כמכלול. 
כפי שאפשר לראות, צברתי אוסף מאד נאה ויצא לי להתנסות הן עם שפתונים כהים והן בהירים מהסדרה. הפורמולה ללא ספק מאד נוחה למריחה וללבישה ומבחר הגוונים הוא גדול ומספק כל צורך של כל מתאפרת. עם זאת, אני ממליצה להזהר עם השפתונים הכהים מאד בסדרה שיכולים להגיע בפורמולה בעייתית שהיא לא אחידה במריחה וגם דוהה בצורה לא יפה. השפתון המאכזב ביותר הוא ללא ספק New Orleans הסגול, שלא נמרח טוב וקשה להגיע איתו לגימור אחיד על השפתיים. Harlem הוא גוון חום כהה ודרמטי שהוא יותר טוב מאחיו הסגול, אבל גם איתו צריך להזהר ולהשתדל לא לעבור שכבה על שכבה כי זה פוגע בהתקבעות. 
האהובים עלי מהסדרה הזאת הם ללא ספק השפתונים הבהירים. Girl Abroad שהושק לאחרונה עם אשלי וקסמן בקשי הוא גוון וורוד ניוד קריר ונהדר, Laguna Beach הוא וורוד קלאסי מושלם, Rio הוא כתום קייצי וכיפי ו-Santa Ana הוא אחד השפתונים האהובים עלי בכל הזמנים - אדום דובדבן מטריף חושים. גם מבחינת עמידות, אני מוצאת שהגוונים הבהירים עמידים יותר ודוהים בצורה יפה ולא "מלוכלכת". 
לכל השפתונים יש ניחוח מתקתק והם מתקבעים לגימור מאט עשיר על השפתיים. בעוד שהפורמולה של בורז'ואה היא קטיפתית יותר, השפתונים של עפרה "יבשים" יותר ולכן יוצרים גימור שיכול לפעמים להדגיש קמטוטים או חוסר אחידות במרקם של השפתיים. 
בסך הכל זו סדרה מוצלחת. אני פחות אוהבת את האריזות שהן מאד פושטיות ביחס למחיר, אבל בשורה התחתונה יש כאן גוונים שאני משתמשת בהם באופן יום יומי כמעט (מי אמר וורודים), כך שלחוויית השימוש עצמה זה לא מפריע.



ההשקה האחרונה בקטגוריה הזאת, היא סדרת השפתונים הנוזליים Infinity של איל מקיאג'. לא רשת פורצת כאיל מקיאג' ישארו אחורה בטרנד, וגם הם הצטרפו לחגיגה עם סדרה שהיא בהחלט תוספת נאה לאוסף של כל אחת מאיתנו. 
המבחר נע בין כהים, גווני אמצע, המון אדומים וורודים וגם כמה ניודים. הפורמולה מאד מאד טובה, קרמית, עשירה פיגמנטית ונוחה למריחה. מתוך כל שלושת המותגים שנמצאים בקטגוריה הזאת, לשפתונים של איל מקיאג' יש את הפורמולה המצטיינת. הגוון האהוב עליי מבין המבחר שיש לי הוא, באופן לא מפתיע, הניוד הוורוד Royal ואחריו גם In Love ו-Guilty יפים באותה מידה, אם כי אלה לא גוונים לבעלות הלב החלש. Lord הוא חום גותי שלחלוטין מתאים לווייב של הזמרת על שמה הוא נקרא. 
למרות שהפורמולה שלהם טובה יותר, ההתנהגות שלהם על השפתיים מאד דומה לשפתונים של עפרה. הם מתקבעים לאותו גימור מאט אטום ודוהים בצורה נעימה אם לא מפריזים באכילה מבולגנת. את השפתונים האלה, לעומת זאת, קל יותר לחדש כי הפורמולה יותר קרמית ופחות נצמדת לפגמים בשפתיים. יש להם ניחוח וניל די דומיננטי, אבל הוא דוהה אחרי המריחה ולא מפריע. 
בסך הכל אין לי שום דבר רע להגיד על השפתונים האלה, זו בהחלט השקה מאד מוצלחת. עם זאת, הדבר היחידי שכן מפריע לי הוא היצע הגוונים שהוא אמנם רחב (14 גוונים), אבל אין בו מספיק גווני "אמצע", בעוד שגוונים דרמטים בכל סקאלה יש בשפע.


במעבר חד, אנחנו נתקדם אל הקטגוריה השניה - שפתונים נוזליים של ממש. כאן כבר תמצאו את שפתוני המאט שהם הארד קור, הדבר האמיתי למי שמחפשת גימור שהוא לא מתפשר ומוכנה לסבול את ההשלכות. ראו הוזהרתן, אלה מסוג השפתונים שלא קל ללבוש אותם, לא משנה של איזה מותג (עם יוצא דופן אחד שנגיע אליו בהמשך). אלה גם השפתונים שהעמידות שלהם היא מאד אמביוולנטית. אם לא אוכלים שום דבר ושותים דרך קש, הם לא יזוזו לשום מקום וישארו דבוקים כמו בטון על השפתיים. אבל אם תעיזו לאכול ביס של מאכל כלשהו שיש בו מעט שומניות, אבוד לכן. 
בפורמולות האלה אין טיפה של רכיבים שומניים (ולכן הגימור המאד "יבש" שלהם), ולכן אוכל שמן הוא כמו מסיר איפור עבורם - הם ייזלו ויימרחו לכל עבר. זו נקודת הטורפה המרכזית שלהם, ועבורי היא מצערת במיוחד כיוון שהגימור שלהם הוא האהוב עליי, אבל מעטות ההזדמנויות בהן אני יוצאת מהבית מאופרת ולא מתכננת לאכול שום דבר מלבד קוקטיילים עדינים. בכל זאת, נערה של צ'יפס וקינוחים אנוכי.
לשפתונים מהקטגוריה תמיד יהיה פיגמנט מטורף וגימור שהוא מאד רטרו מאט - שטוח לחלוטין אבל לדעתי מאד מחמיא. אני מתה על הגימור הזה וזה כואב לי בלבד כל פעם שאני רואה אותם נחרבים כשאני מעיזה להזמין כריך במסעדה.



על השפתונים של Lime Crime בטוח שמעתן. אם אתן רוצות ללמוד עוד קצת על החברה עצמה (שיש לה היסטוריה עשירה ולא תמיד נעימה) אתן מוזמנות להכנס לפוסט שהקדשתי להם (הקליקו כאן). הפעם נתמקד בשפתונים. יש להם את הפורמולה שהיא האמא של הפורמולות הנוזליות. צריך להזהר מאד במריחה שלהם והם מתייבשים כמעט מיידית לגימור מאט אטום ומושלם. 
יש להם ניחוח מתקתק ופירותי והם מגיעים במבחר פאנקי במיוחד של גוונים (מי ביקשה כחול ולא קיבלה?), למרות שאפשר למצוא שם גם ניודים או וורודים נייטרלים. אני חושבת שאין מה לחפש בליים קריים דווקא את הגוונים השגרתיים, אלא אם כבר זה המקום ששווה להגיע אליו כשרוצים להפגיז עם צבע עז, ייחודי ודרמטי. האוסף שלי מורכב מ-3 שפתונים שהם באמת בלתי נתנים לפספוס. Pink Velvet שהוא וורוד פוקסיה זועק למרחקים, Wicked שהוא אדום דם חום ו-Jinx שהוא סגול מושחר וגותי. 
כמו שכתבתי בהקדמה - העמידות שלהם מושלמת, כל עוד אתן בדיאטה מלחיצה ולא אוכלות שום דבר.



קרליין שיחקו אותה עם השקה של סדרת שפתונים נוזליים מאט שהיא מוצלחת מאד - גוונים מהממים ופורמולה נוזלית מאד אבל פיגמנטית ועמידה. דווקא בשלישיה הזאת (אין לצבעים שמות לצערי), קיים הגוון הניוד מס' 20 שהוא, בניגוד לשניים האחרים, סביר ללבישה גם אם כן מתכננים לאכול איתו. כיוון שהפיגמנט שלו עדין יותר, הדהייה לא נוראית והוא לא נוזל ונמרח לכל כיוון כמו האדום והוורוד. 
כשזה מגיע לאדום ולוורוד, למרות שהם באמת האהובים עליי ביותר מבחינת הגימור על השפתיים, זה בלתי אפשרי לאכול איתם כל דבר שהוא לא כוס מים כי הפירוק שלהם יוצר מראה מאד לא אלגנטי או מחמיא. 
שוב, אם אתן לא אוכלות? עמידות מושלמת.



כאן יש לי שני נציגים ממותגים שמגיעים מעבר לאוקיינות. שפתון נוזלי של Hourglass בגוון Icon (יש לי את אותו הגוון בשפתון רגיל) ושפתון נוזלי של Kat von D בגוון Outlaw. שניהם נוזליים  מהסוג המיימי, והייתי אפילו מרחיקת לכת ואומרת שהפורמולה של Kat Von D היא זהה לפורמולה של קרליין וגם הגוון האדום זהה. הפורמולה של Hourglass היא גם נוזלית, אבל האפליקטור הוא מאד ספוגי ורחב ותופס את רוב "הנוזל", מה שמאפשר הנחה מבוקרת יותר. 
גם איתם אני אחזור על עצמי כמו תקליט שבור. גימור רטרו מאט מהמם ועמידות ברזל, אבל אם אכלתן הכל הלך לעזאזל.



היוצא דופן בחבורה של הנוזליים, הוא שפתון מסדרת Melted של Too Faced. בוודאי נתקלתן בהם פה ושם אם אתן עוקבות אחרי וולוגריות בחו"ל, אבל הם לא זוכים לבאזז שמקבלים שפתונים נוזליים מסדרות אחרות כמו של אנסטסיה, ג'פרי סטאר וכו'. השפתון הזה הוא יצירת כלאיים. מצד אחד הוא נוזלי ומתקבע בגימור מאט. מצד שני יש לו אפליקטור ספוג מובנה שמרכך את הפיגמנטיות שלו והופך אותו לעדין ביותר מתוך הקטגוריה של השפתונים הנוזליים. בעוד שהגוון Melted Fuchsia הוא מאד בהיר ובולט, הגימור שלו לא עשיר כמו של השפתונים הנוזליים האחרים. הוא נראה קצת מחוק יותר, אבל מותיר אחריו סטיין עמיד ולא מתפרק בצורה מכוערת. 
אם אתן רוצות לטבול את הזרת במים של שפתונים מאט נוזליים, אבל מפחדות מהפורמולות, הגימורים ובעיות העמידות, אני ממליצה לנסות שפתונים מהסדרה הזאת. הם מציעים דרך נהדרת ללכת עם ולהרגיש בלי - מאט פיגמנטי, אבל לא מבהיל ולא קשה לתחזוקה.

וכעת, לחלק המעניין - דיופים!


אני אוהבת וורודים פוקסיה, וכמו שאפשר לראות האוסף המותגים אוהבים לייצר אותם בגרסת המאט הנוזלית. זה ללא ספק גוון שנראה סופר מרשים ומחמיא כשהוא בגימור מאט, מצד אחד הגוון מאד זועק אבל מצד שני הגימור נותן לו נופח וינטג' מהמם. אפשר לראות שכשזה מגיע לדיופים ליים קריים, בורזו'אה ואיל מקיאג' הם כמעט אחד לאחד, בעוד שהצבע של טו פייסד הכי סגול ובהיר בחבורה. 


רציתן אדום מושלם? קבלו 3 כאלה! כל אחד מהגוונים האלו נראים בדיוק אותו הדבר על השפתיים, אין שום הבדל. מי היה מאמין לשים שפתון של קרלין וקאט וון די באותה קטגוריה! אבל בפועל גם הפורמולה שלהם זהה לחלוטין.


אז אמנם כולם כאן גוונים חומים גותים, אבל יש קצת הבדלים ביניהם. איל מקיאג' וג'ינקס של ליים קריים הכי קרובים אחד לשני עם טונים סגולים אפורים. הארלם של עפרה הוא הכהה והדרמטי ביותר, ו-Wicked של ליים קריים נראה כאן על סקאלה אחרת של אדום חום.

תם ונשלם! קיבלתן הצצה מלאה לכל אוסף השפתונים העמידים שלי, אוסף אותו אני מטפחת באהבה לאורך מספר שנים כבר... 
אם נשארו לכן עוד שאלות בנושא, או שיש לכן המלצות לסדרות של שפתונים עמידים נוזליים שאני חייבת לנסות - כיתבו לי בתגובות!



גילוי נאות: Il Makiage

2 comments:

  1. פוסט כיפי בדיוק לחובבת נוזליים שכמותי. למרות שדעתנו חלוקה לגבי כמה מהפורמולות... בכל מקרה עם כל ההייפ, אחרי שניסיתי את קולור פופ לדוגמא, רק רציתי מסיר איפור. מעדיפה ללא ספק את המוסים

    השבמחק
    תשובות
    1. הפורמולות הנוזליות "הארד קור" הן ממש לא פשוטות, שזה קצת מבאס כי אני ממש ממש אוהבת את הגימור שלהן על השפתיים. אני מניחה שצריך לסבול בשביל היופי, אי אפשר לקבל הכל בחיים...

      מחק