‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

14.3.2016

My Mac Lipstick Collection

לכל שפתון יש שם, וכשמדובר בשפתונים של מאק אז לכל שפתון יש גם סיפור. יש  לי "רק" 9 שפתונים של מאק באוסף (בינתיים), אבל לכל אחד מהם סיפור או אנקדוטה שקשורים בו. איכשהו, זה תמיד השפתונים של מאק שיש סביבם באזז אינסופי, וגם עבורי הם מחזיקים בזכרונות מיוחדים. 
אולי כי לשפתונים של מאק היה לאורך שנים מעמד של שפתוני must have ונוצרו אגדות סביבם עם שמות מפורסמים במיוחד. אולי כי מאק היו הראשונים שבאמת פרצו עם שמות יוצאי דופן לשפתונים, במקום מספרים סידוריים או שמות גנריים, ולכן הם נצרבו בתודעה של מכורות האיפור בזכות הגוונים ובזכות השמות. 

אז אלה השפתונים שלי, ואלה הסיפורים שלהם. כל מכורות המאק למיניהן יזהו כאן לא מעט שפתונים אייקונים ששמם הולך לפניהם. כפי שתוכלו לראות מקרוב, הם כולם זכו לשימוש אוהב. איכשהו בשפתונים של מאק אני מוצאת את עצמי משתמשת יותר מכל השאר באוסף שלי. אולי כי כמעט כל אחד מהם נבחר בקפידה רבה. 
למה אני אוהבת שפתונים של מאק? הסיבה הראשונה היא שאני חושבת שמאק מצטיינים בגוונים מאד "טהורים". בין ההיצע הרחב, יש גוונים שהם מאד דומיננטים מבחינת הגוון שלהם, שלא מעורבבים עם תתי גוונים רבים מידי. תוכלו לראות שגם האוסף שלי מורכב משפתונים בגוונים מאד מובהקים, כי הם מבחינתי אבני יסוד של האוסף שלי, ואיתם אני יכולה לשחק עם שילובים של תוחמים, שפתונים או גלוסים אחרים. 
הסיבה השניה היא כי אני חושבת שיש להם את הפורמולה העמידה ביותר באופן גורף לכל סוגי הגימורים. ברור שיש כאלה עמידים יותר ופחות (וארחיב על כך בנפרד), אבל בכללי אני מוצאת שלפיגמנטים של השפתונים של מאק יש נטייה להיצמד לשפתיים לאורך זמן ארוך יותר, והם גם דוהים בצורה יפה יותר. 
הרבה מהשפתונים כאן הם "שפתוני אירועים", כאלה שאני שולפת כשאני רוצה ללכת על בטוח, בלי משחקים ובלי להיות בחשש שהשפתון שלי נמרח או דהה בצורה לא מחמיאה.
ולכל מי שחדשה בתחום שפתוני מאק - אצל מאק השפתונים מחולקים לפי קטגוריות של פורמולות שמעידות על הגימור, רמת הפיגמנטיות והעמידות. בצירוף לכל שפתון, אני אציין גם את הקטגוריה אליה הוא משתייך.


גם מי שלא לובשת שפתונים בדרך כלל, לובשת או תסכים ללבוש את Creme Cup. ככל הנראה, זה השפתון הוורוד המושלם, גם לכל הפחדניות שלא אוהבות צבעים חזקים מידי. זה שפתון של ליידי, מה שנקרא - הוא וורוד בדיוק במידה הנכונה, לא בארבי מידי ולא מחוק מידי. הגימור הוא Cremesheen שהוא הכי לחותי וסלחני מבין הגימורים של מאק. הצבע הוא וורוד בהיר עם תת גוון כחול, מה שהופך אותו למחמיא באופן אוניברסלי, שגם מלבין את השיניים. 
זה שפתון מושלם למי שרוצה ללכת על בטוח ושימש נאמנה כלות ושושבינות רבות שאיפרתי ו/או הייתי אחראית על חידוש האיפור שלהן לאורך האירוע. קניתי אותו כי אני אוהבת וורודים ויש לי רבים וטובים על הסקאלה הוורודה, אבל חיפשתי את הוורוד הניוד המושלם, זה שייראה כמו השפתיים שלי רק יותר טוב, והוא ממלא בצורה מושלמת את דרישות התפקיד.


הסיפור של Plumful הוא הסיפור של טרנספורמציית האיפור שלי. הידעתן שעד לפני 5 שנים, צבע כזה היה מבהיל אותי והייתי בטוחה שאני לא יכולה ללבוש שפתונים "כהים" כי זה מכער אותי? ואז הגעתי לאירוע השקה כלשהו של מאק, ואיפרה אותי נטע סקאלי המדהימה, השתמשה בשפתון הזה והוכיחה לי שכל מה שחשבתי עד אז על הגוונים שמחמיאים לי ואלה שלא זה שטויות מוחלטות. היום, כשאני יוצאת מהבית בלי בעיה עם שפתונים סגולים גותים וכמעט שחורים, אני מסתכלת על הגוון הזה וצוחקת, איך ייתכן שהוא היה נראה לי בזמנו כל כך דרמטי וכהה. 
הגימור שלו הוא Lustre, אבל הוא יחסית פיגמנטי לשפתונים האחרים בסדרת הגימורים הזאת. הגוון הוא שילוב של וורוד עם טונים שזיפיים, מה שמעניק לו עומק ומראה כללי כהה יותר ופחות וורוד. הוא צבע חורפי מושלם, אם כי אני מוצאת שהגימור המעט מבריק הופך אותו למבגר. זה גם השפתון הכי פחות עמיד בכל החבורה.



השפתון הבא נראה כמו חיה פצועה, וזה ללא ספק אחד היצורים המסכנים שיש לי באוסף. Oh Oh Oh יצא במסגרת קולקציה מוגבלת לפני כ-5 שנים ואני זוכרת שנסעתי עד הסניף בכפר סבא כדי לקנות אותו, ביום שבו הושקה הקולקציה. אלה היו הימים העליזים במהלכם הייתי מעודכנת בכל קולקציה חדשה שיצאה, להשיג פריטים מוגבלים היה משימה שהייתי משקיעה בה מחקר, מחשבה ומאמץ ואתר האינטרנט ממנו אפשר להזמין אונליין היה רק פנטזיה פרועה. 
בסופו של דבר, אחרי שעשיתי את כל המאמצים לקנות אותו, הוא נשבר לי בשימוש השני בערך ואיתו מת לי חלק מהלב. אין שיטה שלא ניסיתי כדי לתקן אותו (להמיס עם להבה, להדביק מחדש, להקפיא בפריזר) אבל שום דבר לא עבד ואת התוצאה אתן רואות לפניכן. ובכל זאת, זה עדיין אחד השפתונים האהובים עליי בכל האוסף בכלל, ואני שומרת עליו מכל משמר. יש לו גוון קרמלי, שזיפי ייחודי עם טונים אדומים וחלקיקי זהב שמחזירים אור בצורה מהממת. גם הגימור שלו הוא Lustre אבל המראה שלו יותר מבריק על השפתיים מ-Plumful. זה צבע שנראה זוועה בטיובה, אבל כשמורחים אותו על השפתיים זה כאילו אין קשר בין הסטיק לגוון שמתקבל.
אין דרך להשיג אותו היום כיוון שיצא בקולקציה מוגבלת, כאמור, ולפי מיטב ידיעתי לא מיחזרו את הצבע הזה מאז. 


את Lavender Whip לא קניתי בעצמי, וקשה להניח שגם הייתי קונה צבע כזה. קיבלתי אותו בירושה מלובה ואני מודה שבהתחלה הסתכלתי עליו וחשבתי לעצמי "מה לעזאזל". אבל, במפתיע, היה קיץ שלם לפני כשנתיים במהלכו זה היה השפתון הכמעט יחידי שהשתמשתי בו. אם אתן קוראות וותיקות של הבלוג תדעו שאני אוהבת שפתונים סגולים, ואין יותר סגול מהסגול הזה. קשה מאד ללבוש שפתון בגוון לילך עם טונים כחולים וצהובים, תנו לי להגיד לכן. אבל כשאני משלבת אותו עם תוחם שפתיים וורוד ו"חם" יותר מתחתיו, אני מאד אוהבת את התוצאה הסופית שהיא מרעננת ולא שגרתית, אבל עדיין מצליחה להיות מחמיאה. אם לובשים אותו לבד ולא משלבים עם תוחם כלשהו אחר שיעדן אותו, האפקט הוא לחלוטין שפתיים של גופה, ראו הוזהרתן.
הגימור הוא Cremesheen ובדומה מאד ל-Creme Cup גם הוא לחותי ולא אטום על השפתיים. הגוון הזה יצא בקולקציה מוגבלת לפני עידן ועידנים, אבל לאחרונה הוא הוכנס למגוון הקבוע לאור דרישת הקהל (קהל הגופות כנראה), אבל זה לא אותו ה-Lavender Whip. מישהו במאק כנראה חשב שזה יותר מידי, ועידן את הצבע עם הוספת טונים וורודים שחיממו אותו. לדעתי זה חבל, כי היתה יחודיות בגוון המקורי, גם אם זה הפך אותו לפחות נוח ללבישה.


לכל אחת יש את האדום הקלאסי באוסף, ועבורי זה Ruby Woo. העולם מתחלק לשניים - אלה ששפתון Russian Red מחמיא להן, ואלה שמוכנות להשבע רק ב-Ruby Woo. הגימור והפורמולה של השניים זהה, ההבדל הוא בתת הגוון. בעוד שראשן רד הוא אדום עם תת גוון כתום, רובי וו הוא אדום כחול ולכן הוא האדום בשבילי. 
זה השפתון שלי לאירועים, תמיד דרמטי, תמיד סקסי ותמיד מחמיא ומלבין את השיניים כך שייראו מושלם בתמונות. הגימור הוא Matte וזה באמת אחד הגימורים המחרידים של מאק, פורמולה יבשה כמו המדבר שגם אי אפשר לחדש. אבל עם הפורמולה הזאת לומדים לעבוד וגם מנצחים, כי גם לא צריך לחדש אותו, הוא פשוט נדבק לשפתיים ולא זז משם בשום מחיר. אפשר לראות בסוואטצ' את הגימור שלו שהוא שטוח, מאט ואטום לגמרי וזה מעניק מראה רטרו קלאסי. 
להגיד לכן שזה השפתון האהוב עליי ללבישה, יהיה שקר. אבל זה גוון חובה לטעמי, גם אם לא לובשים אותו כל יום אלא רק באירועים מיוחדים.


הנה שפתון שקניתי כי רציתי להיות קורבן אופנה - Faux הוא השפתון הניודי שקיילי ג'נר השתמשה בו, עד שהשיקה את ליין השפתונים העמידים של המותג שלה. להגיד לכן את האמת, זה גוון נחמד מאד, אבל קצת משעמם. זה מסוג הניודים הכהים יותר שפחות מחמיאים לי ויש בו יותר מידי טונים חומים ופחות מידי וורודים לטעמי. מי שמחפשת את שפתון הניינטיז המושלם - זה לחלוטין הגוון הזה. אם אני צריכה שפתון משעמם אבל עם קצת דומיננטיות לפגישות ואירועים פורמליים, זה השפתון שאני אלך עליו כיוון שהוא גם עמיד יחסית וגם מסתדר עם כל סוג של איפור שאני אצרף אותו אליו. 
הפורמולה היא Satin כך שהגימור הוא סמי מאט קטיפתי.
הוא נחמד, הוא חביב, אבל האם הייתי קונה אותו אלמלא היה עטוף בהילת סלבס? כנראה שלא.


אם כבר אני מכה על חטא של רכישת שפתון שיש סביבו הייפ, אני צריכה להודות שגם את Peach-Stock קניתי מאותה סיבה, ולמעשה הוא ו-Faux נקנו ביחד. בעוד שהראשון הוא השפתון של קיילי ג'נר, זה השפתון הניוד של האחות הגדולה קים. מדובר בגוון האפרסקי הכי אפרסקי שאי פעם נתקלתי בו. הרבה פעמים בוחרים לתאר שפתונים כתומים כ"אפרסק", אבל זה לא לגמרי מדוייק. כי הגוון הזה הוא אפרסק אמיתי - מעין כתום חלודה בהיר, גוון שאין שום סיכוי שאני יכולה ללבוש אותו לבד כי זה נראה מחריד. 
בדומה ל-Lavender Whip, גם אותו צריך לשלב עם בסיס בגוון אחר כדי לעדן את הצבע, אחרת עם גוון העור שלי זה פשוט לא הולך. בעוד שעל קימי השזופה זה נראה כמו שפתון ניוד מעט קונסילרי, עליי זה נראה כמו שפכטל משונה. 
אבל כשאני משלבת אותו מעל תוחמים וורודים, אני מאד אוהבת את הגימור וזה יוצר גוון ניוד מעט מחוק אבל עדיין מחמיא. בדומה ל-Faux גם הגימור שלו הוא Satin למרות שהוא אטום יותר להערכתי. גם כן בדומה לחברו, לא הייתי קונה אותו אלמלא היה מקושר לסלב שאני נהנת להשמיץ אבל בסתר עוקבת אחרי כל מצמוץ שלה, אבל בניגוד ל-Faux אני חושבת שכאן נפלתי על שפתון קצת מעניין יותר שמאפשר לי לשחק איתו עם שילובים מגוונים.


אם אתן עוקבות אחריי מספיק זמן, אתן יודעות שיש לי אהבה אמיתי לשפתונים בגוון וורוד פוקסיה. לכן לא יכולתי לוותר על ההזדמנות להצטייד בוורוד פוקסיה המושלם של מאק, הלא הוא Girl About Town. כשמו כן הוא, זה צבע למסיבות, לבילויים, לצאת ולכבוש את העיר. הוא צעיר, הוא בולט, הוא כייפי ואני מאד אוהבת אותו. 
אני מודה שבשנה האחרונה קצת זנחתי את משפחת הגוונים הזאת לטובת צבעים אחרים, אבל אני עדיין שומרת להם חסד נעורים ומבחינתי הם אבן יסוד באוסף שלי. הגימור הוא Amplified, מה שאומר שפע של פיגמנט שגם משאיר הכתמה על השפתיים, כך שהשפתון אף פעם לא דוהה, גם לאורך לילה ארוך של בילויים. 


השפתון האחרון הוא אחד מנכסי צאן ברזל - Rebel המושלם. מבין כל השפתונים כאן, אני חושבת שהוא המצטיין מכל הבחינות. פורמולה מושלמת ונוחה, עמידות מרשימה, גוון מחמיא לכולן, גימור קטיפתי נהדר. זה אחד השפתונים האהובים עלי בכל הזמנים, וגם איתו זה לא התחיל כסיפור אהבה. 
הוא נראה הרבה יותר כהה באריזה מאשר בפועל כשמורחים אותו, ולא הייתי בטוחה שאני יכולה בכלל לצאת בשלום עם צבע כזה כהה ודרמטי. זו עוד דוגמה למהפך שעברתי במהלך השנים, כי היום זה מבחינתי שפתון "סולידי", אחד כזה שאני יודעת שתמיד יחמיא ואני תמיד אוהבת את איך שאני ניראת בו. 
אם Ruby Woo הוא שפתון האירועים האולטימטיבי, אז Rebel הוא שפתון האירועים הקבוע לחורף. הגוון העמוק וגימור Satin הופכים אותו למועמד מוביל בקטגוריה של שפתונים שאי אפשר לטעות בהם, לבהירות עור, לכהות עור ולכל מי שבאמצע.

זה האוסף שלי, לכל שפתון השם והסיפור שלו. גם לכן יש קשר מיוחד עם שפתוני מאק שלכן, או שזו רק הסטייה שלי...?
אני עדיין מחפשת להרחיב את המשפחה, כיתבו לי בבקשה בתגובות את שם הגוון שאתן מוכנות להשבע בו, ואולי הוא יהיה הבא בתור לרכישה!


8 תגובות:

  1. גם לי כמוך יש סיפורים עם שפתוני מאק, והרובי וו הוא ללא ספק האהבה הכי גדולה שלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה שפתון עם פורמולה כ"כ לא סלחנית, אבל צבע כל כך מושלם. כל פעם אני מקבלת עליו מחמאות.

      מחק
  2. אני משום מה נוטה בעיקר לקנות את השפתונים של מאק שיוצאים במהדורות מוגבלות - אני אוהבת את הפורמולה והגוונים בקולקצייה הרגילה, אבל בפועל יוצא שאני קונה רק בגלל האריזות המיוחדות :)

    השבמחק
    תשובות
    1. יכולה להבין את זה. לכל אחת יש את הסטייה שלה כשזה מגיע למאק!

      מחק
  3. Flat out fabulous!!! הוא האהוב עליי. הוא כיפי ומושלם לחיזוק צבע במקום אדום

    השבמחק
    תשובות
    1. נכנס לרשימה! ייבדק בגיחה הבאה למאק :-)

      מחק
  4. אני איתך ברבל בערך מהיום שהכרתי אותו (ואותך, זה קרה באותו היום)

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר לתארך את ההיכרות בינינו להיכרות עם REBEL :-)

      מחק