‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

1.9.2015

חגים מבושמים - Fragrance Favorites!

אין אישה, נערה ובת שלא תשמח לקבל בושם מתנה לחג. או שאולי זאת אני שמשליכה על כולן? 
אני בחורה של בשמים ואני לא מתביישת להודות שיש לי אוסף ענק של 50 בשמים פתוחים שאני משתמשת בהם ברוטציה. אני גם אספנית של בקבוקי בושם, וגם לא מסוג הנשים שמתקבעות על ריח אחד לכל החיים. אני מחליפה בושם מיום ליום לפי החשק, מזג האויר ומצב הרוח. 
כשאני קונה בושם זה כמעט תמיד במשביר לצרכן לפני החגים הגדולים - כלומר ראש השנה ופסח. אז הם עושים מבצעי כסאח אמיתיים, ואפשר למצוא מציאות של ממש במחירים מגוחכים. אם בא לכן להתחדש עם בושם חדש, או לקנות כמתנה, עכשיו אלה השבועיים שלכן לעשות את זה. אם יש לכן כוח רצון וסבלנות, תמתינו עד השבוע הבא שהוא השבוע האחרון לפני החג ותמצאו את המחירים הטובים ביותר (אבל גם תורים אינסופיים ודיילות שלחוצות לסגור משכורת עמלות יפה לפני החג). מניסיון!
אז לטובתכן ארגנתי רשימה של כל הבשמים החדשים בשוק והחדשים לאוסף שלי - בתקווה לתת לכן רעיונות והשראה. אזהרה, תיאורי ריח מאד יצירתיים מחכים לכן בהמשך הפוסט!



הצילו, כמה היה לי קשה לצלם את הבשמים האלה. הבקבוקים כמעט יותר גבוהים ממני. 
Tous Neon Candy - זאת הפעם הראשונה שאני מנסה בושם כלשהו של מותג הדובונים. אהבתי את עיצוב האומברה של הבקבוק והוא עשוי מזכוכית חלבית כבדה ואיכותית עם פקק דובון. הניחוח מאד פירותי פרחוני, הרבה פירות הדר, תפוח ופטל. זה בושם צעיר ותוסס, הריח מאד עמיד והוא מתאים במיוחד למזג אויר חם. נערות יאהבו אותו לדעתי, כך שהוא יכול להיות מתנה נפלאה לדור הצעיר, וגם המחיר ההתחלתי ידידותי (219 ש"ח לפני מבצעים).  
Flower by Kenzo L'elixir - תרגום מחודש לקלאסיקה וותיקה. מי לא מכירה את הבושם הוותיק של קנזו, והפעם הושקה גרסה מרועננת בבקבוק עם עיצוב דרמטי וכהה. גם את הבקבוק הזה אני אוהבת, יש בזה משהו מאד מינימליסטי אבל מרשים. בניחוח אני מריחה בעיקר תווים של ליקר תפוזים מסוכרים, ווניל ושוקולד, שילוב אלכוהולי משכר ומסוג הניחוחות העמוקים שעוטפים אותך ומשאירים שובל ריח מאד מפתה. עבורי זה בושם לערבים, או ליום יום בחורף. מאד אהבתי אותו, קשה להסביר את זה, אבל זה כמעט כאילו טועמים את השוקולד בפה. 


Lancaster Sole di Capri - אודה ולא אבוש, אני מאד אוהבת את הבשמים הלא ברורים האלה של לנקסטר. הבקבוקים צבעוניים וכיפיים עם פקק פלסטיק קצת צ'יפ, אבל הריח שלהם הוא כמו תרכיז של קיץ בבקבוק. גם הבושם הזה וגם בושם נוסף בסדרה (כתבתי עליו כאן) מריחים פשוט כמו ים, בריכה, חופש, קיץ, חול, אבטיח, שיזוף וכיף. הגרסה הזאת מעט יותר מתקתקה מהבושם השני בסדרה, אבל עדיין מאד כייפית. חרשתי עליו לא מעט בקיץ האחרון ותמיד קיבלתי עליו מחמאות. יש בו טונים פרחוניים ופירותיים עם רמז של סיומת עצית. בשמים של לנקסטר מיוצרים במיוחד ללבישה בים ובבריכה, ללא חשש מיצירת היפר-פיגמנטציה (עצה ידידותית - תזהרו עם בשמים באזורים חשופים בקיץ). כיף של דבר במחיר ידידותי, אם אני לא טועה ניתן להשיג אותם רק בסופר פארם.
L'eau D'issey by Issey Miyake - קבלו את אם כל הקלאסיקות! אני מאחרת מאד להצטרף להייפ וקניתי אותו לראשונה רק השנה. יש נשים שמוכנות להשבע בבושם הזה וכבר חיסלו עשרות בקבוקים לאורך חייהן. הבושם הושק בניינטיז, והיה אחד החלוצים שהתחילו את המעבר מבשמים אלכוהוליים וכבדים של האייטיז, לבשמים פרחוניים ופרשיים יותר. מי שמתגוררת ליד הים תזהה כאן מיד ניחוח של חבצלות, בשילוב עם פרחים אחרים שקצת יותר קשה לי לזהות. זה ניחוח של מקלחת מרעננת, של שיער נקי וכביסה שהתייבשה בשמש - כל הדברים הטובים באמת!
הוא לא זול, אבל אני מצאתי אותו בפחות מ-200 שקל באחד המבצעים השווים של המשביר לאורך השנה. 

Britney Spears Fantasy Intimate Edition  - איטס בריטני ביץ'!! סליחה על השפה, אבל הייתי חייבת. בריטני תרמה כל כך הרבה דברים קסומים לעולם (כמו שירים אייקונים, מלתחה אלגנטית, איפור מינימליסטי ושגרת חיים סבירה והגיונית), ובושם פנטזי הוא רק אחד מהם. אני לא לגמרי בטוחה עד כמה זה מדוייק, אבל נדמה לי שהריח של הבושם אף פעם לא משתנה, רק העיצוב החיצוני של הבקבוקים. בכל אופן, הגרסה הספציפית הזאת הושקה במקביל לליין הלבשה התחתונה בעיצובה (קונספט חדשני - תחתונים מעוצבים על ידי מישהי שלא נוהגת ללבוש תחתונים). זאת הפעם הראשונה שאני נתקלת בבושם של בריטני ומתפתה להשאיר אותו אצלי במקום להעביר הלאה, ובעיקר בזכות העיצוב של הבקבוק. זכוכית לבנה כבדה משובצת קריסטלים וורדרדים - חלום מתוק שמתכתב בצורה מושלמת עם הניחוח שיש בו בעיקר המון המון סוכר. זה בושם מתוק מתוק, עם תווים עדינים של ליצ'י ומעט יסמין, אבל הוא באמת מאד נעים ומחמיא על העור. זה כמו ללבוש מגפי Uggs האהובים על בריטני - זה מרגיש מרופד, חמים ומפנק.
Les Delices De Nina Ricci - עוד גרסה שנתית לבושם התפוח של נינה ריצ'י ובכוונה אני מצמידה אותו לבושם של בריטני כיוון שגם זה ניחוח ממשפחת המתוקים. נינה בחשה שילוב של תותים עם סוכר וקרם קרמל. ניחוח מאד סכריני, עם בעיטות עדינות של פטל חמצמץ שמצילים אותו מלהיות מתוק מידי. העיצוב של הבקבוק מאד פופי הוליוודי, עם זכוכית אטומה בגוון וורוד מסטיק ועיטור זהב "נוזל". גם הניחוח וגם הבקבוק הם ללא ספק רחוקים שנות אור מהגרסה המקורית, הנשית העדינה והפריזאית.


שניה לפני סיום, אני רוצה לתת ציון לשבח לבשמים לגמרי ישראלים
Uncover Glow by Careline - ראשית אני אוהבת את הבקבוק שמעוצב ממש באלגנטיות לטעמי. הניחוח ידבר אל קהל הנשים הישראליות, שידועות בחיבתן לשילובים של יסמין ומאסק. ניחוח פרחוני רענן ומעט חמצמץ, עם רמז של ניחוח הדרים שמזכיר פרדסים שטופים גשם במושב של סבא וסבתא. אני אוהבת את הארציות של הניחוח הזה, והוא גם עמיד עליי מאד.
Icon Jewel by Gade - מהצד השני של המפה, מגיע בושם בניחוח הרבה יותר חושני ועמוק. יש פה שילוב מאד חכם של אמבר, פלפל וורוד ויסמין, ואני אומרת חכם כי אמבר הוא מסוג תווי הניחוח שקשה לעבוד איתם מבלי להפוך את הבושם לסבתאי ומיושן. קצת כמו הבושם של קנזו, זה ניחוח חמים שעוטף אותך בנעימים, התחושה דומה לליקוק כפית של נוטלה או התענגות על פרלין של פררו רושה. עשיר, מתוק ומותיר טעם של עוד.
את שני הבשמים אפשר למצוא בפארמים במחירים מאד נגישים, אני ממליצה להתגבר על הרתיעה מבשמים של מותגים "עממיים" ולנסות אותם.

שלישיית הזהב לפניכן, קודו קידה של סגידה מוחלטת.
Light Blue by Dolce&Gabbana - בושם קאלט שאין נפש חיה שלא מכירה אותו. כשקריימר מסיינפלד רצה להמציא בושם בריח ים, אני משארת שלריח הזה הוא התכוון. תעצמו עיניים, תדמיינו את עצמכן עטויות בביקיני לבן ושיזוף מושלם, מושלכות על ספת שיזוף על גבי יאכטה יוקרתית. עכשיו תנסו לתאר את הריח שיתלווה לפנזטיה הנעימה הזאת - וזה בדיוק הבושם הזה. תפוחים ירוקים, יסמין, וורדים ומאסק יוצרים את השילוב של בושם קיץ מושלם.
גם הבושם הזה הוא אחד היקרים ובדרך כלל לא תמצאו אפילו את הבקבוק הקטן בפחות מ-200, אבל גם אותו קניתי ב-160 ומשהו במבצע לוהט במשביר.
Dahlia Noir by Givenchy - כבר סיפרתי לכן שאני אוהבת כל בושם של ג'יבנשי שנקלע לדרכי, וגם הבושם הזה הוא פייבוריט. כשקניתי אותו לקחתי סיכון, כי אני בדרך כלל לא מתחברת לניחוחות פודרתיים שהופכים עליי חמוצים, אבל לשמחתי הוא התגלה כהצלחה גדולה. כאן יש ערבוב של תו עליון פודרתי חזק, עם תווים מתקתקים ואוריינטלים כמו ווניל, פלפל וורוד, וורדים ופטצ'ולי. בשמים פודרתיים שהם חמוצים מידי מריחים עליי ממש גרוע, אבל הגרסה הזאת עדינה יותר ונעימה לי מאד. זה בושם שמקבל הרבה מחמאות כשאני לובשת אותו, בעיקר מבני המין השני - מומלץ לדייטים!
Burberry Brit by Burberry - קיבלתי את הבושם הזה מתנה, ונזכרתי למה כל כך אהבתי אותו כשקניתי אותו אחרי שהושק, אי שם כשהייתי בת 20. אם אתן תמיד מוצאות את עצמכן אוהבות בשמים של גברים יותר מבשמים נשיים, זה הבושם עבורכן. זו הגרסה הכי נשית לאפטרשייב או קולון שאפשר להעלות על הדעת. זו גרסת או דה טואלט, שהיא עדינה יותר מהפרפום. אגסים, ליים, למון גראס, ווניל ושקדים יוצרים כאן סלט פירות של ניחוח מאד קייצי, יוניסקסי וקוסמופוליטי. זה ריח עירוני וצעיר, ומזכיר ניחוחות של צעיפי קשמיר בריטיים שנרטבים קצת בגשם והריח הייחודי שיש רק באולמות התצוגה של חנויות כלבו יוקרתיות ברחוב אוקספורד ונייטסברידג'.

מתוך 11 בשמים, אני בטוחה שהצלחתי לקלוע לטעם של כל אחת ואחת מכן עם לפחות הצעה מתאימה אחת!
אני מודה שנהנתי מאד להפליג בתיאורים על הריחות של כל אחד מהבשמים, בושם עבורי הוא ריח של זכרונות, של אנשים ושל מקומות. דווקא בזכות העובדה שאני כל הזמן מחליפה בשמים, אני יכולה לפעמים לקשר ריחות מסויימים לזכרונות או לאנשים מאד ספציפיים, אם רק היה אפשר לתפוס ריח בתמונה ולמסגר.....
אני חושבת שאין דבר כזה בושם "טוב" או "רע", כי בשמים מתקבלים אחרת על כל אחת ואחת. אין מדוייק יותר מהאמרה "על טעם וריח אין להתווכח", כי זה באמת לא משהו שאפשר לשכנע לגביו. היה לי חשוב לפרט לכן את משפחות הריח כדי שתדעו לאיזה בשמים תוכלו להתחבר יותר ופחות, ולנסות לתאר לכן את התחושות האישיות שקיבלתי מכל בושם.

תכתבו לי בתגובות אם בזכותי הצלחתן לגלות בושם חדש ונפלא, וגם מה הבושם האהוב עליכן כרגע? אני תמיד מחפשת המלצות לדברים חדשים ומעניינים.....

גילוי נאות: Lancaster, Tous, Britney Spears, Nina Ricci, Careline, Gade, Kenzo

2 comments:

  1. אוי איזה פוסט מעולה. מתה על תיאורים מעמיקים של ניחוחות בשמים, הם תמיד כוללים קצת דמיון מודרך :)
    עשית לי חשק עז לבושם של לנקסטר.

    ולגבי המלצות: יש לי יותר מדי בשמים, אבל איכשהו אני כמעט תמיד מתבשמת עם אותו אחד - בושם יסמין של KAIPU. בשמים אחרים שברשותי מרגישים לי יותר מדי ליומיום, ובאירועים מיוחדים אני מרגישה שאני כל כך מאופרת ומלובשת, כך שעדיף שאתבשם במשהו נקי. אני לא חושבת שהיא מייצרת יותר בשמים, אז אין לי מושג מה אעשה כשהוא ייגמר. כנראה אתחיל למצות את הקיימים.

    עוד כמה שאני אוהבת: לחבר שלי יש את ZARA MAN GOLD והוא פשוט מעולה. יוצא לי לגנוב אותו לעיתים קרובות. כמו כן, ובסקאלת מחירים שונה לחלוטין, בביקורי האחרון בדיוטיפרי (ולא הישראלי) הספקתי להתאהב נואשות ב-Jasmin rouge ו-Cafe rose של טום פורד, אבל אותם אוכל להרשות לעצמי רק כשאגשים את עצמי כאוליגרכית.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!! הרשתי לעצמי חופש יצירתי מוחלט כשחשבתי איך לנסות לתאר את הריחות :-)
      אם כבר את מזכירה בשמים של אוליגרכים, כשהייתי בניו יורק נכנסתי לאחד מהכולבואים היוקרתיים בשדרה החמישית וקיבלתי להסניף דוגמית של בושם יוקרתי להחריד, מהסוג שרק יודעי דבר מכירים את שם המותג (ובגלל שאני עממית ופשוטה אני אפילו לא זוכרת אותו....) והריח היה כ"כ מושלם וחלומי שכמעט התפתתי לקנות בקבוק ב-300 דולר. אבל רק כמעט.

      מחק