‪Google+‬‏ ‪Google+‬‏
כמה מילים על הנושאים החשובים באמת.
לפניות, שאלות, בקשות וסתם להגיד שלום - אשמח אם תיצרו איתי קשר בכתובת israelmakeupblog@gmail.com

21.10.2013

Movie Monday - Mean Girls

ברוכות הבאות לפינה חדשה בבלוג! מידי כמה שבועות תופיע כאן בימי שני פינת Movie Monday. המהות של הפינה היא איפור בהשראת סרטים, בשאיפה לניתוח עומק של מגמות מסקרה בסצינות מרגשות ופירוק אג'נדת האיפור בתסריט לגורמים. 
בפועל, וכמו שאני מכירה את רמת הרצינות של הכותבת, זו תהייה פינה קלילה וכייפית בה תהיה לכן הזדמנות גם להכיר קצת מהסרטים האהובים עליי ובכך לדעת עוד קצת עליי, וגם לקרוא קצת רכילות סלבס על הדרך.

מקור
חשבתי שהסרט המתאים ביותר להתחיל איתו את הפינה הוא "Mean Girls", המתאר את הקיום בגיהנום הפלסטיק של בתי ספר תיכון בארה"ב (ופחות או יותר בכל העולם). בלוג איפור, פלסטיק, בלוגריות, חבורת בנות חתוליות ומרשעות - רואות את הקשר? חשבתי כך.
לכולנו הייתה את פאזת סרטי נעורים והתבגרות, והאהוב עליי ללא ספק הוא "ילדות רעות" (בשמו העיברי). דווקא כי התעסק פחות בפאן הרומנטי והשמאלצי של גיל ההתבגרות, אלא יותר בפאן החברתי של אותה תקופה איומה ונוראה. אלא אם היית בעצמך מלכת השכבה, לכולנו הייתה את השנאה החבויה (או החבויה פחות) למנהיגה השכבתית שתמיד הייתה יפה, מוצלחת ועשירה יותר מאיתנו. ביחד עם מלכת הכיתה הגיעו בעסקת חבילה חברותיה למלוכה, שעמדו בסטנדרטים הגבוהים שהציבה.
מקור
המלכה הבלתי מעורערת בסרט היא ללא ספק רג'ינה, הבלונדינית, הרזה, העשירה והאינטילגנטית רק בטיפה מחברותיה החלולות. רג'ינה היא מסוג הבנות שנדמה כאילו העולם נולד כדי לשרת אותן. רייצ'ל מקאדמס גילמה אותה בצורה מושלמת, כנערה הבלונדינית המתוקה והחייכנית, אך מאחורי הפאסון מסתתרת נפש ארסית במיוחד. היא מקובלת והיא יודעת את זה, והיא תעשה הכל כדי לא לאבד את מעמדה החברתי. רג'ינה, כיאה למעמדה, היא הדמות הכי פחות מאופרת מבין הבנות. היא משדרת מושלמות שלא זקוקה להרים של איפור, אלא ניראת כאילו היא משתמשת במינימום ההכרחי כדי להיראות מתוקתקת ותו לא.
מקור
הבאה בתור היא גרטשן - הסייד קיק של רג'ינה בכל המזימות והתעלולים שלה, מי שיודעת את כל הסודות ומי שלא תהסס להשתמש בהם ביום שרג'ינה תשתמש בה כשק חבטות פעם אחת יותר מידי. גרטשן היא ה-Wanna Be. לרג'ינה המקובלות החברתית באה באופן טבעי, אבל גרטשן צריכה לעבוד קשה כדי להשתייך לחבורה, כשבפועל אף אחד לא סובל אותה והסטטוס שלה קיים רק בזכות הקשר לרג'ינה. לגרטשן יש את המראה הכי עשוי מבין הבנות. היא משקיעה בסידור רעמת השיער שלה, היא מתאפרת בצורה בולטת ועוקבת בדקדקנות אחרי קוד הלבוש של "הבנות המקובלות", כדי שאף אחד לא יכול לבוא אליה בטענות. אפילו עגילי חישוק היא לא עונדת, כי הם הסטייל הבלעדי של רג'ינה!
מקור
אחרונה חביבה היא קארן, הקלולס המתוקה של החבורה. קארן טיפשה כמו דלי ואין לה עצם זוממת אחת בגוף. היא דג ששוחה לאן שהזרם לוקח אותו, ובמקרה הוא לקח אותה לחבורת המקובלות של רג'ינה. היא הסייד קיק שנחמד להסתכל עליה ועוד יותר נחמד להשתמש בה אחת כנגד השניה כשעורכים שיחות וועידה בטלפון. לקארן יש את הסטייל המתוק והפשוט ביותר. נראה כאילו היא בחורה שאוהבת להיות כזו, שמתאפרת כי זה וורוד וכיף וגורם לה להיראות טוב בעיני בן הדוד שלה. אוי קארן.....
מקור
ולינדזי. הו לינדזי. לינדזי לוהאן, בתפקיד ה-Breakthrough שלה שפרץ לה את הדרך לעולם שלם של התמכרות לסמים ואלכוהול, מגלמת כאן את הטינאייג'רית הפוקדת לראשונה בחייה בית ספר מסודר. קיידי, הדמות שלה בסרט, חוזרת לגור בארה"ב אחרי שהות ארוכה באפריקה עם הוריה החוקרים ונשלחת להתמודד עם הקשיים והאתגרים שבהישרדות בג'ונגל של בית הספר התיכון. קיידי מתחילה את הדרך כנערה נקיית פנים, עם מעט עיפרון שחור בעיניים ושיער אסוף בקוקו. ככל שהיא נשאבת יותר ויותר לעולם הפלסטיק של חבורת רג'ינה ושות', המראה שלה נהייה יותר ויותר עשוי, עד שהיא ניראת יותר מאופרת מכולן ביחד. אולי כי קיידי חדשה בעסק, היא לא ממש יודעת את חוקי המשחק ומשקיעה יותר מידי, וניראת קצת כמו הבובה של הבנות שמחזיקות בחוטים וגוררות אותה לעולמן. בסוף הסרט קיידי משלימה את התהליך שלה וחוזרת להיות טינאייג'רית "נורמלית", עם חברים נורמלים והרבה פחות איפור על הפנים. אולי יום אחד, זה גם יהיה הגורל של לינדזי לוהאן שתחזור להיות השחקנית הצעירה והמבטיחה שאז הייתה...
בזמנו הסרט היווה עבורי את כל חוויות בית הספר התיכון, כמו שהיו ניראות חוויות בית הספר התיכון שלי אם הייתי גרה בארה"ב. בפועל, למדתי בבית ספר תיכון עירוני בישראל, לבשתי חולצות אוברסייז משובצות שגנבתי מהארון של אחי כי חשבתי שזה מגניב, פיתחתי הפרעות אכילה סמליות לגיל הנעורים, אספתי את השיער תמיד בקוקו, לא נגעתי באיפור ובזתי לכל הבנות המקובלות בשכבה שלי שראיתי בהן את אותן בנות ה"פלסטיק" חסרות המשמעות כמו בסרט. בדמיוני, לעומת זאת, הייתי מתה להיות טינאייג'רית אמריקאית קלאסית שיכולה להרשות לעצמה ללכת עם מיני וורוד לבית הספר, להיראות מושלמת בכל מצב ולא לדאוג מדברים שוליים כמו ח'צקון, התפתחות משונה של חלקי גוף שלא עומדים בציפיות שיש לנערה בת 16 מעצמה וביטחון עצמי בגובה המדרכה. לפחות אני יכולה להתנחם בעובדה שהייתי זוממת מזימות ורודפת רכילות בדיוק כמו בנות החבורה בסרט, ואפילו הייתי די מוצלחת בזה. יאיי לגרסת הנעורים הביצ'ית שלי!
היום, אני מניחה שהצופות הצעירות בסרט יסתכלו עליו כמעין שריד משונה לתקופה בה לא היה פייסבוק, לא היו סמארטפונים ואנשים ניהלו שיחות וועידה על הקו של הטלפון הביתי. תתפלאו קוראות צעירות שלי, גם בלי עזרים טכנולוגיים אפשר לנהל מזימות, להעביר רכילויות ולשוחח עם 3 אנשים בו זמנית ובד בבד מאחורי הגב!
תקעת סכין בגב של חברה? אאוץ' ביץ'!!
למה כל כך אהבתי את הסרט, ועד היום אני ניהנת לפעמים לצפות בו שוב? כי למרות שהוא סרט נעורים, הוא לא גס, הוא לא סקסואלי מידי והוא עוסק בדברים שמעניינים באמת - איך שורדים חברתית? איך זה מרגיש בבטן כשמישהי שחשבת שהיא חברה שלך תוקעת לך סכין בגב? עד כמה רחוק צריך ללכת כדי להרגיש מקובל חברתית? 
טינה פיי כתבה את התסריט לסרט, ועשתה כהרגלה עבודה מצויינת בהחדרת אלף ואחת בדיחות אירוניות בכל סצינה. זה סרט נעורים שהוא לא עלבון לאינטלגנציה מצד אחד, וגם לא שלולית של סוכר מהצד השני. למרות שעברו לא מעט שנים מאז הוקרן, אני לא חושבת שהוא איבד מהרלוונטיות שלו, ונראה לי שהדילמות המוצגות בו קיימות גם היום בכל בית ספר תיכון בעולם, עם פייסבוק וסמארטפונים, או בלי.

רוצות להתאפר כמו בנות הפלסטיק? הו, טוב ששאלתן!
המרקם השולט ברוב האיפור בסרט, ובעיקר על לינדזי, הוא פרוסט. תחילת שנות האלפיים היו שנות הקסם של גימורי פרוסט, בצלליות, סמקים, שפתונים וגלוסים. לשלישייה אפויה של Bourjois מסדרת Smoky Eyes יש את השם המושלם לאיפור בהשראת הסרט - Life in Pink(מס' 17). כיאה לאיפור מתאים לבנות תיכון, הגוונים כאן בהירים ובגימור שימרי, בדיוק כמו איפור העיניים של לינדזי לאורך 90% מהסרט. 
להשלמת איפור העיניים, תצטרכו עיפרון. עפרונות היו, מאז ומתמיד, חברם הטוב של בנות הנעורים. גם אני התחלתי את הקריירה שלי עם עפרונות, בהם עשיתי מגוון שימושים מוצלחים ומוצלחים פחות. הילדים המגניבים (כמו ג'ניס, חברתה של לינדזי בסרט), התאפרו עם הרים של עיפרון שחור. בנות הפלסטיק התאפרו קצת יותר בעדינות, ועל לינדזי היה אפשר למצוא עפרונות כחולים וסגולים פה ושם בטכניקה האהובה כל כך על כל בנות עשרה - מטושטש על קו הריסים התחתון.
לסיום, תהיו חייבות גלוס. אין איפור נעורים בלי גלוס, וגם אני השתמשתי בגלוס כמוצר האיפור הראשון שהעזתי למרוח על עצמי (גלוס נצנצים מחריד של ג'ייד למקרה שתהיתם). כאן הבאתי מגוון קצת יותר מחמיא של גלוסים, שרובם בהתאם לסגנון בסרט על סקאלת הניודים בגימורים שמריים, פרוסטיים (ביוטיקייר 04) או פנינתיים (ג'ייד 20), עם גלוס אחד קצת סגלגל צבעוני (Glossy Lips של Pupa מס' 403) לאירועים מיוחדים (כמו ריקוד הכריסמס המפורסם).

מרגישות שוב בנות 16? למה לא, הרי היום אפשר להיות צעירות לנצח..... 
אני מקווה שנהנתן מהפינה החדשה, ספרו לי מה דעתכן על הרעיון? האם אתן מכירות את הסרט? שתפו אותי!
ובינתיים בנות, אל תשכחו לשנן את חוקי הפמיניזים: האקסים של חברתכן הטובה הם מחוץ לתחום עבורכן לעולם ועד, כשמישהו מרכל על חברה שלכן יש לכן חובה מוסרית לספר לה על כך בהרחבה, ובימי רביעי לובשים וורוד!

גילוי נאות: Bourjois, Pupa

14 תגובות:

  1. מאוד אהבתי את הפינה החדשה! את הסרט לא ראיתי ( כנראה שבגיל 12 העדפתי את לאונרדו די קפריו בטיטאניק ) אבל בהחלט הוספתי לרשימת הצפייה , הפלטה של בורזו'אה עשתה לי עיניים , היא נראת כלכך ורודה וחמודה , אבל הפגמנט לא ניראה מרשים במיוחד :\ אופוש!

    השבמחק
    תשובות
    1. מהר להכניס לרשימת הצפייה! אני לא מאמינה שאת לא מכירה אותו.
      תמיד צריך לזכור שהצלליות האפויות של בורז'ואה מתפקדות טוב יותר עם מברשות מאשר סוואטצ'ים עם האצבעות, וגם שאפשר להשתמש בהן רטובות. אבל כן, ללא ספק, זה טריו של גוונים בהירים ושימריים מלכתחילה, לא משהו אטום ודרמטי...

      מחק
  2. אוי אחד הסרטים האהובים עליי ביותר!
    נוסטלגי וכייפי מזכיר לי את ה BFF שלי ואיך שהיינו חורשות עליו!
    ממליצה בפינה הבאה על טיטאניק :)

    השבמחק
    תשובות
    1. שיואו אני רואה שיש כאן ביקוש לטיטאניק! האמת שראיתי את טיטאניק כ"כ מזמן, אולי הגיע הזמן לרענן את הזיכרון בגורלם של ג'ק ורוז, וכמובן האיפור של רוז ;-)

      מחק
  3. אחד הסרטיחם האהובים עלי! אני יכולה לראות אותו פעם בחודש! ממש אהבתי את הפינה :) הייתי רוצה לראות אותך לבושה ומאופרת כמו פלסטיקית חח.
    אגב, נשמע שהיית סוג של ג'ניס איאן עם החולצות האוברסייז המשובצות P:

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני חושבת שזה אחד הסרטים שאף פעם לא נמאס מהם :-)
      מצד אחד, מעולם לא הייתי יכולה להיות דומה לפלסטיקס, מצד שני גם מגניבה כמו ג'אניס אני לא.... סתם בחורה ממוצעת P-:

      מחק
  4. פוסט נהדר! כלומר - אני הכי נגד איפור פרוסטי וגלוסים, אבל הכי בעד ילדות רעות :)
    מה הסרט הבא על הכוונת שלך? אם בסרטי בנות עסקינן, נראה לי ש"פתאום 30" יכול להיות מגניב (גם איפור אייטיז, גם איפור שמרפרר לאייטיז וגם איפור שאינו קשור כלל לעשור המחריד ההוא).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!! מצד אחד אני חושבת שהאיפור בסרט הוא קצת מיושן, אבל מצד שני הרבה יותר מתאים לנערות צעירות מאשר הסגנון השולט היום....
      פתאום 30 זה דווקא הצעה די טובה! חיבבתי את הסרט הזה. ייכנס לרשימה :-) הסרט המתוכנן לפינה הבאה יהיה ממתק ניינטיז ;-)

      מחק
  5. רעיון מעולה לסדרת פוסטים ואני כבר מחכה להמשך!

    ראיתי את הסרט הזה לא מעט פעמים וכשיש שידורים חוזרים שלו אני עדיין נהנית לצפות בו.
    למזלי, זכיתי ללמוד בבית ספר יחסית סולידי ושקט ולא נחשפתי לכל אותן החוויות שהסרט מתאר. לעולם לא הייתי מלכת הכיתה והיינו חבורה של הרבה בנות שהסתדרנו טוב אחת עם השניה. עד היום אנחנו בקשר טוב.
    מוצרי האיפור הראשונים שלי היו מסקרה, אחרי זה הצטרף העיפרון (חום) ואחרי זה שפתון (חום !!).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      יש סרטים שאף פעם לא נמאס לראות אותם בשידור חוזר, וזה אחד מהם. איכשהו הוא מצליח לא לשעמם, גם בפעם ה-20.
      אני מודה שגם בבית הספר התיכון שאני למדתי בו לא היו מלחמות עד כדי כך חמורות, אבל אני בהחלט יכולה להזדהות עם הרבה מהמצבים שמתוארים בסדר, אולי בסדר גודל קטן יותר....
      אני מנסה לדמיין אותך עם שפתון חום ולא ממש מצליחה D-:

      מחק
  6. רעיון מגניב ממש!
    כמובן, הסרט המושלם לערב בנות בשנות הנעורים, זיכרון מתוק מהתקופה ההיא:)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! אני אומרת שזה סרט מושלם גם לערב בנות של שנים מאוחרות יותר ;-)

      מחק
  7. פינה כיפית! נהניתי מאוד!
    הגלוס הראשון שלי היה מסדרת הגלאם של לוריאל בגוון ורוד עם נצנצים מורגשים מאוד... אחריו היה לי של ג'ייד, שבעיקר ראו בו.. נצנצים (!) אוי היו תקופות... :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      היון תקופות שגלוס היה בעצם רק נצנצים בלי פיגמנט, שהרגישו כמו חול על השפתיים. טוב שהתקופות האלה עברו! D-:

      מחק